Onnea ja tervetuloa minunkin puolestani kaikille uudemmille maalismammoille!
Lueskelin taas ketjua, joka on ehtinyt jo parissa päivässä vähän venymään niin, ettei meinaa mukana pysyä
Koitan kommentoida jotakin aina kun ehdinkysymyksiin ja puheenaiheisiin.
Myy*, viimeisimpää kyselyysi vastaten : meillä oli yritystä puoli vuotta ennen kuin tärppäsi. Sitä ennen olin syönyt Cerazette- merkkisiä pillereitä, jotka tosin eivät minulle käyneet (aiheuttivat jatkuvaa vuotoa ja mielialan muutoksia). Vauvatoiveen toteuttaminen sitten alkoi samalla, kun päätimme, että enpäs hanki lopettamieni pillereiden tilalle enää toisia.
Jep, olen kuullut samaa, että pillereiden lopettamisen jälkeen voi kestää yli vuosikin, ennen kuin on mahdollista tulla raskaaksi. Itselläni tosin kierto ainakin palautui normaaliksi alle 2 kk lopettamisesta. Tosin jonkin verran lyhempänä..
Siitäpä tuleekin mieleen kysymys, oletteko kuulleet samaa/tiedättekö faktoja:
Luin jostain, että naisella kuukautiskierron lyheneminen merkitsee sitä, että hedelmällisyys on alentumassa/alentunut.
Tuli mieleen, kun olen nyt 25-vuotias, mutta kiertoni on noin 10 vuodessa lyhentynyt jo noin 6-7 päivällä! Teininä oli siis 31-32 pvää ja nyt enää 25 pvää...
Ainiin,
Faelivrin kyselit missä päin vaikutamme kukin.
Sen verran taidan kertoa, että Pohjois-Savossa asun ja synnäri tulee olemaan siis KYS.
Vilijonkka33, aikaisista voimakkaista oireistako päättelet kaksosia?
Itselläkin on mielessä käynyt, kun oireet suht aikaiste alkoi, vaikka nyt vähän lievempiä ovatkin. Ja kun oma äitini on kaksonen, niin on todennäköistä, että voisin saada kaksoset minäkin (olen kuullut, että se on periytyvää, mutta hyppää yleensä yhden sukupolven yli).
hattivatti<, itsekin iloitsen, kun voi täällä forumeilla mielinmäärin lukea ja kirjoitella raskausjuttuja, kun tuntuu ettei tarpeekseen saa tästä hössöttämisestä!
minulla tosin ensimmäinen, niin hössötys on melkein hysteeristä... Jokos jännittää, miten tyttärellesi kerrot vauvauutiset vai oletko jo valmistellut etukäteen?
mamma_84, onnea plussasta vielä sinullekin!
aina kannattaa ajatella ja toivoa parasta vaikka varautuisikin pahimpaan. Toivottavasti pääset varhaisultraan, niin huolesi vähenee.
Taidan itsekin vielä ensi viikolla uudestaan soitella neuvolaan, ja kysellä eikö ole mitenkään mahdollista päästä aiemmin varhaisultraan.. Jee, nyt sitten alkoi jo seuraava viikkokin, tänään tasan 5+0! Voivoi, menisipä aika vähän nopeammin!
Oireet eivät erikoisemmin ole muuttuneet; väsymystä edelleen (*haukotus), tissit turpoaa ja kipuilee, heikottava olo, pissattaa useammin (etenkin illalla/yöllä), aamulla ja aamupäivällä ei tee mieli syödä mitään, illalla taas tekis mieli lappaa jotakin naamaan jatkuvalla syötöllä
ainiin, ja turvotusta! tekis mieli tilata jo raskaushousut!!
Jee, sain siskoltani Odotus päivä päivältä-kirjan!
Mutta nyt, hyvää viikonloppua kaikki maalismammat.