Maalismammat 2013 :)

Faelivrin
Heissan!

Jos nyt kaikki menee niin kuin pitäisi, niin täällä ois kans yks maalismamma. :)
Ja ensimmäistä täälläkin odotellaan.
Tuntuu aika epätodelliselta, enkä vielä olekaan kunnolla uskaltanut innostua.
En millään jaksaisi odottaa ensimmäistä ultraa, että saisin tietää, että tuolla varmasti joku pieni kasvaa. :)
 
Moikka!

Täälläkin on plussattu viime lauantaina kun piti ottaa selvää millä vaihteella biletetään ystävän häissä. Aika pienellä vaihteella, koska tikkuun ilmaatui kaksi viivaa :heart:! Tämä on kolmas raskauteni, minulla on 3- ja 1,5-vuotiaat lapset ennestään. Mutta niin jännää ja hermostuttavaa tämä on tälläkin kertaa! Varhaisultraan ajattelin mennä, olen mennyt edellisilläkin kerroilla, koska olen niin kova stressaamaan näistä asioista :whistle:
 
Faelivrin
Amarinwa, millä viikolla olet varhaisultrassa käynyt? Onko siellä muuta saatu selville kuin se, että siellä sydän varmasti sykkii? :) Olen nimittäin itsekin ajatellut sinne menemistä.

Paljon onnea iloisista uutisista! :)
 
Ihanaa, muitakin maalismammoja kun minä =) ja paaaljon onnea kaikille plussanneille :)

Ite kans miettiny tota varhaisultraa että josko menis että sais mielenrauhan tälle jatkuvalle pohtimiselle :) täällä enkuissa on vaan jotenkin erilainen tapa näissä hommissa, tai enhän mä varmaks tiiä kuunnellaanko löytyykö vauvan sydämensyke viikosta 7 eteenpäin? onko kellään tiedossa onko suomessa sama systeemi? kauheesti uutta asiaa ja hämmentää vielä enemmän kun tulee uusia englannin kielisiä sanoja :D nooh eiköhän tästä selvitä ;)

Onnea vielä kerran kaikille :flower:
 
Faelivrin Olen käynyt varhaisultrissa 7+-viikoilla, en ihan tarkalleen muista noita päiviä. Mulla on ollut aina pitkät kierrot, joten pakko on ollut odotella vähintään noille viikoille, jotta ei tule turhaa huolta. J
os siis ei sykettä vielä näkyisikään. Molemmilla kerroilla jumpsutus on ollut aivan omin silmin nähtävää :heart:. Lisäksi siellä sitten tsekataan, että alkio on oikeassa paikassa kohdussa eikä esim. munanjohtimessa. Pikkuisesta otetaan mitat ja katsotaan täsmääkö menkkojen mukaan laskettujen viikkojen mukaan. Saattaapa lääkäri jotain muutakin tarkastaa, mutta nämä ovat maallikolle selvenneitä asioita.

Myy* Onko Englannissa tapana kuunnella sykettä jo 7. viikolla? Harvoin taitaa ainakaan ihan neuvolan vehkeillä vielä noilla viikoilla kuulua. Ekassa raskaudessa sykettä yritettiin kuunnella viikolla 9 eikä mitään kuulunut. Itkin sitten koko viikonlopun keskenmenoa, vaikka th sanoikin ennen kuuntelua, että välttämättä ei vielä kuuluu. No, seuraavalla viikolla sitten kuului jumpsutus =).

Suuret onnittelut minultakin kaikille!:flower:
 
Faelivrin
Okei, kiitos. :)

Varasin tänään ajan yksityiselle ja tän kuun viimeinen päivä ollaan menossa. Oon sillon rv 7+4, joten luulis, että jos kaikki on hyvin niin syke kuuluis jo. :)
 
Varmaan näkyy jo syke siellä pikkuiselta! Nyt vaan odottelemaan tuota ultraa. Minäkin meinasin eilen illalla varailla netistä aikaa. Meillä on kuitenkin lomasuunnitelmat auki enkä tiedä milloin olemme kotosalla, niin jäi nyt varaamatta.

Tein muuten varmaan kuudennen testin tänään ja raskaustestiviiva tuli jo ennen kontrolliviivaa näkyviin. Ja VÄSYTTÄÄÄ!! Aivan vietävästi!
 
Faelivrin
Sama täällä. Tässä juuri päiväunilta heränneenä kirjoittelen. :) Oon kyllä aina ollut kova nukkumaan, mutta ei mua ihan näin paljon ole aiemmin nukuttanut.

Milläköhän sitä jaksaa tuonne loppu kuuhun asti odotella..? Voiskin vaan nukkua sinne asti. :)
 
Heipsan!
Täälläkin maalismamma :)
Tein eilen testin jolloin menkkojen piti alkaa mutta tikkuun tulikin kaksi viiva ja tänään tehty muutama lisää ja kaikkiin tullut sen kaksi viivaa!!JEE JEE!!
KOvasti tätä onkin odotettu!

Onnea plussaneille :)

Uteliaisuuttani kyselen muiden laskettuja aikoja? Itsellä menkoista laskettuna oli 22.3 :)
 
Onnea Ainulii plussasta =)

Amarinwa; Kuuntelee joo sydämensykettä viikosta seitsemän eteenpäin. Mulla on se ensimmäisen ultran aika elokuun loppupuolella ja nyt tulee sitten toinen lääkärikäynti, eli täällä on oma kätilö joka seuraa raskautta ja on sitten synnytyksessä mukana. Täällä tuossa "booking appointment" nimisessä "neuvola-ajassa" kätilö tulee kotiin ja katsoo millaset on kotiolot ja puhutaan kaikesta ja otetaan testejä ja luultavimmin kuunnellaan sydämen sykettä, niin ainakin mulle sanottiin ensimmäisen "neuvola-ajan" jälkeen. Tiedä sitten varmaksi kuunnellaanko, josko kuitenkin kuunnellaan niin toivotaan että siellä pieni sydän sykkisi <3 silloin olis sitten 8 raskausviikko meneillään.

Onko teillä kellään vielä tullut etovaa oloa? Täällä allekirjoittaneen on pakko myöntää että mulla on viikko sitten jo alkanut sellanen kutvottava olo ja näyttää siltä että pahenee vain eteenpäin mentäessä..huoh :)
 
Kiva saada uusi odottaja mukaan, Ainulii! Kolmen keskenmenon jälkeen voin vain kuvitella, että sitä jännää vielä eri tavalla. Toivottavasti nyt pikkuinen pysyy mukana!

Myy* Englannin tyylissä mukavalta vaikuttaa kyllä se, että sama kätilö seuraa raskausaikaa ja on myös synnytyksessä mukana. Luultavasti ne sydänäänet kuuluvat suurimmalta osalta, tuskinpa niitä muuten kaikilta kuunneltaisiin viikolla 7. Miten siellä on tuo kustannuspuoli? Joutuuko paljon maksamaan omasta pussista äitiyshuollon palveluista ja synnytyssairaalamaksusta? Vai onko siellä tapana synnyttää kotona? Oih, melkeinpä minäkin toivoisin pientä etovaa oloa kun tämä päiväkin on ollut todella oireeton. Vaikka vähän näitä viikkoja vasta onkin enkä ole suuremmista alkuraskauden oireista kärsinyt ennenkään. Noin viikolla 8 on alkanut muutaman viikon heikotus siten, etten pysty pitkää seisomaan. Edellisessä raskaudessa työskentelin tuolloin kirurgisella osastolla ja lääkärinkierroilla mukana oleminen oli tuskaa :|..

Laskettu aika on menkkojen mukaan 13.3. Meidän nelihenkisestä perheestä toistaiseksi kolmella on synttärit maaliskuussa 6 päivän sisään. Saa nähdä saadaanko tuohon lisää täydennystä =).
 
Amarinwa: Se oliskin hauska sattuma että olis kaikilla ihan samaan syssyyn synttärit :) Tossa sanoin siipalle et jos kaikki menee hyvin ja meidän pieni masuasukki tulisi vaikka ajoissa ni menis lähelle mun synttäreitä :) Meillä on toi toukokuu se ruuhkanen :D

Täällä ei joudu äitiyshuollosta maksamaan ollenkaan, valtio jopa tarjoaa raskaana oleville hammashuollon ja reseptilääkkeet(jos sellaiseen tarvis) myös 12kk synnytyksen jälkeen. Sairaalamaksuista en tiedä et mitä se kustantaa vai kustantaako sekään mitään kun siellä synnyttää. Täällä saa päättää missä haluaa synnyttää, mutta kyllä minä ainakin sinne sairaalaan olen menossa, maksaa sitten tai ei :)

Mulla on alkanut ihmeellisen ajoissa kaikki noi oireet, siis joskus on parempia päiviä, mutta oireettomia ei oikeen ole ollut, aina on joko pahoinvointia tai heikotusta/huimausta tai päänsärkyä, mutta kyllä sen ilolla kestää kun tietää että lopussa se kiitos seisoo :)


Mites teidän kaikkien Siipat on reagoineet raskausuutisiin ja onko teilläkin samaa ilmassa kun täällä...eli hössötystä ettei vaan tee mitään liikaa ja levätä vaan pitäis siipan mukaan :) vattaakin jo niin sulosesti silittelee , haha :)
 
Meillä on isännään synttärit muutama päivä lasketunajan jälkeen, oli innosta haljeta kun kuuli että on melkein sama synttäripäivä :)

Meillä isäntä oli iloinen asiasta mutta yrittää pitää matalaa profiilia jos km tulee, ei pettyisi niin paljoa.Mutta hetkittäin suunnittelee tulevaa :) Hassu ukko <3
 
Moikka! täälä varovasti mukaan ilmoittautuu 22v kotimamma :) perheessä mies, 2 tyttöö 1,5v ja 3v. 2 kissaa ja koira.
kolmannen palleron LA oli 22.3 pari viikkoa sen jälkeen kun esikko on täyttänyt 4 eli toinen maalislapsi :)
yksi keskenmeno takana marraskuulta ja siitä asti odoteltu kierron tasaantumista ja tää oli sit eka normikierto mistä raskauduin nyt vaan toivotaan et pieni tarrasi tiukasti :)
esikoisen aikana ei ollut mitään raskausoireita ja kuopuksesta paino laski melkein 10 kiloa raskausaikana kun oksennus lensi koko ajan ja ainoat mitkä pysy sisällä oli jääpalat :) niitä sit rouskuttelin koko raskauden :) saas nähä miten käy!
 
Itselläni laskettu aika helmikuussa, mutta pakko kysäistä että onko muita vaivannut ihan järkyttävät ilmavaivat raskauden aikana? Nyt menossa rv9 ja ilmavaivat ovat aivan järkyttäviä. Ei ihan oikeasti naurata, kun haisen todella pahalle. Ikinä ei ole pierut lemunneet näin paljon (joo o voi kuulostaa hassulta) ja ilmaa tulee ulos siinä ikävämmässä muodossa aivan JATKUVASTI. Apua! Mikä avuksi? Syön kyllä kuitupitoista ruokaa ja juon runsaasti, enkä syö mitään herneitä tms. Eihän tämä ole "mitään" verrattuna tuohon pahoinvointiin, mutta joo, on se aika karseeta olla julkisella paikalla kun ei pysty täräyttämään ja maha menee kipeäksi ilmoja pidätellessä. HUOH.
 
Jossu90 Meillä onkin sitten aivan saman ikäiset lapset! Esikoinen täyttää meilläkin neljä vuotta viikkoa ennen laskettua aikaa ja kuopus syntynyt tammikussa joten nyt juuri on 1,5 vuotta. Kurjaa, että teillä on keskenmeno takana. Toivottavasti nyt pieni pysyy matkassa loppuun asti! Onpa raju pahoinvointi ollut sinulla viimeksi. Kunpa pääsisit nyt helpommalla.

Siipan reaktiosta:
Ei ollut mikään järisyttävän suuri yllätys tämä raskaus, koska olen pitkin tätä vuotta sanonut, että jos ei ehkäisyä oteta kehiin niin jossain vaiheessa tärppi käy. Ja kävi heti kun olin lopettanut imetyksen ihan viimeistä syttöä myöten. Sama kuvio oli viime kerralla. Imetys näyttää olevan meillä 100% ehkäisykeino.. Mutta siis iloinenhan hän on. Hänelle raskaudet ovat kyllä konkretisoituneet vasta sitten kun mahaa on tullut hänkin tuntee (ja näkee) liikkeet mahan päältä. Ei ultrakuvatkaan ole samalla tavalla tuoneet asiaa todelliseksi. Meillä on tulee olemaan aikamoinen kevät, jos tämä vaavi syntyy maaliskuussa ja raksan pitäisi valmistua huhtikuussa :p

Zaralle vielä, enpä ole kärsinyt kovista ilmavaivoista, mutta voin kuvitella että on aika tympeetä.. Toivottavasti menevät pian pois sinua vaivaamasta!

Nyt jatkamaan työntekoa!
 
Faelivrin
Tervetuloa mukaan Jossu90! :)

Mä en itsessäni ole mitään kummempia oireita huomannut ja tavallaan on välillä oikeastaan harmittanut ja pelottanut, että entä jos se vaan on merkki siitä, että tuolla ei mitään olisikaan. :/ Kummallisia mahakipuja on kyllä päivittäin ja iltaisin turvottaa ihan älyttömästi, vaikka olis syönyt hyvin ja juonut paljon vettä ja lenkkeilen viitenä päivänä viikossa, joten en siihen oikein keksi mitään muuta syytä. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Niin ja tuosta puolison reaktiosta.. Mun mies on ihan onnesta soikeana. Se välillä jo leikillään höpöttelee maha-asukille jotain, josta olen kyllä sanonut, että taitaa olla vähän turhan aikaista kun mikään ei vielä ole oikein varmaa, mutta mies on kuulemma ihan sata prosenttisen varma, että tuolla mahassa joku pikkuinen kasvaa. :) Toivottavasti ei tule pettymystä. 16 päivää vielä sinne ensimmäiseen ultraan.. Ei jaksa odottaa! :)
 
amarinwameillä tytöt maalis ja joulukuussa syntyneet :) että saman ikäset on,pieni heitto :)
faelivrinmulla turvottaa myös,tosin pelkkää mahaa. Näyttää ku olis pitemmälläki jo :D

Nyt oireita alkanut ilmaantua. Hirvee nälkä ja väsy ja sit toi turvotus. Maha on ihan pallo.
Mä aattelin varata neuvola aikaa vasta viikon päästä maanantaina ja oon miettiny sitä varhaisultraa mut en oo vielä varma.
 
Faelivrin
Joo siis niin mullakin pelkkää mahaa turvottaa. Ja hirvee nälkä on kyllä kans koko ajan. Eilen oltiin mun ystävän häissä ja koko päivä tuli siellä kyllä erittäin hyvin syötyä ja miestä nauratti ku myöhään illalla tultiin kotiin ja sanoin, että maistuis kyllä vielä iltapala :D

Me ollaan siis menossa juurikin sinne varhaisultraan kuun viimeinen päivä kun en jaksa odottaa sitä neuvolan ultraa viikolle 10 tai jopa 12. :)
 
Tervetuloa mukaan Jossu90 ja onnea plussauksesta! :hug:

Mä en siihen varhaisultraan nyt sitten mee kun tuli juuri lappu postissa että mulle on varattu aika elokuun 21 päivä ultraan, et se tulee aikas pian. Toivotaan että siellä pieni maha-asukki on ja pysyy matkassa loppuun asti <3

Mulla kanssa turvottaa iltasin, mahasta tulee sellanen pinkee pallo ja se hävii sitten yön aikana, mut pakko myöntää että nyt jo alkaa olemaan vatta pömpöllään, toki voi olla pelkää nestettä, turvotusta tms. mut on jotenkin sellanen kova kans ja ei pysty vetää sisään :D

Nälkä on kans aika usein mut tää kutvotus rajottaa syömistä tällä hetkellä. Syön kyllä mutta mieli ei tee mitään ja mieuummin vain joisin jotain kylmää tai rouskuttelisin jääpaloja, mutta niistä ei pahemmin mitään ravintoaineita saa.

Siitä tulikin mieleeni että syöttekö jotain vitaamiineja/foolihappoa yms. lisäravinteena?

Toivottavasti kaikilla mennyt hyvin tähän asti ja pienet masuasukit sekä tulevat aidit voivat hyvin. Oikein hyvää maanantaita kaikille :)
 
Heips!
Ilmoittaudun mukaan odottajiin. Lauantaina tehtiin positiivinen testi, ja menkkojon perusteella la olisi 20.3. :) Kaks vuotias tyttö jo kotona ja nyt sitten toinen :)

Piti tehdä testi kun kahvi niin ällötti viime vkolla ja niitä Zaran-:n kyselemiä ilmavaivoja taas ilmaantui ;)
Epätodellinen olo, kun viimeksi yritettiin puolisen vuotta ja testejä kului paljon. Nyt ekalla mahdollisella raskauduin :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä