+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

• Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Terve uusille :wave:

Helky84 : Täällä kans ollaan Oulusta. Laskettuaika oli vaan jonkun verran myöhemmin kuin sulla.

Tavaroiden hankkimisesta: Kaikki tavarat löytyy jo ennestään. Uuden turvakaukalon aion hankkia kun edellinen on 5 vuotta vanha ja ollut nyt kolmella serkuksella. Vaatteita ostetaan varmaan sitten kun sukupuoli on selvillä.

(.): Tänään oli nt-ultra ja lääkäri kehu vauvaa kauniiksi :D Vissiin sen takia kun oli niin hyvässä asennossa että oli helppo ottaa mitat ja niskaturvotuskin oli alhainen. Täällä siis kaikki hyvin.

Tavaroita löytyy... Koska esikoinen on vasta 9kk ikäinen :)
Eka nt-ultra kun viikkoja 11+4 ( uusi arvio 11+5, mutta entinen la pysyy ).
Ultrassa oli villi lapsi!! Oli niin villi että näytti tanssivan jotain nopeeta :D Kaikki näytti olevan kunnossa ekassa ultrassa.

TERVETULOA uusille!
(.)Vuoto on ainakin tältä päivältä loppu ja sain 10 pv:n kuurin.
Mitään ei olla vielä hankittu, eikä oikeestaan mitään tarviikkaan. Tottakai sitä sitten jotain ihan omaa vaatetta tulee ostettua, mutta sitten joskus. Ja jotenkin kun on taas niin epävarma olo. Olen aivan väsynyt. Ei ajatus kulje ollenkaan. Palailen maanantai iltana koneen äärelle seuraavan kerran. Nyt on kirjaimellisesti vapaata, kun lähden käväsemään reissussa, toiset jää kotiin.

Tervetuloa kaikille uusille.

Tavaroista niin me joudutaan hankkimaan kaikki, koska ei ole mitään ennestään kun on ensimmäinen tulossa. Jonkun verran olen jo saanut lupauksia käytetyistä vaatteista ja huomenna pitäis mennä kattomaan yhtä pinnasänkyä ja vaunuja, että halutaanko ostaa ne käytettynä. Eivät edes paljoa niistä pyytäisi joten jos ovat edes kohtuullisessa kunnossa niin varmaan ne otetaan. Ja lupasivat myös kattella vaatteita meille mukaan samaan hintaan. Ainaki se pinnis näytti kuvassa siltä että se otetaan joka tapauksessa mutta niistä vaunuista ei olla nähty kuvaa.

Pikaisesti:

painosta mulla on noussut paino kolme kiloa.

värjäyksestä mä en juurikaan värjäile hiukusia tai sitten korkeintaan laitan raitoja.

päänsärystä sellaista ei oo ollut

tavaroiden hankkimisesta turvakaukalo pitää hankkia ja kaveri on luvannut antaa mulle pienen vauvan vaatteita sekä oon kovasti unelmoinut prismassa myytävästä pöllöpusista (siis sellanen kevyttoppaversio, jossa on kolot turvavöitä varten et sitä voi käyttää kaukalossa ja siinä on pöllön kuva) mä ajattelin et siinä vauva vois kotiutua sairaalasta ja sitä vois käyttää jos se vaan mahtuu niin sit kun ilmat on vielä viileitä mut ei oo enään pakkasta:)Mut ne koot on vähän tyhmiä kun se mitä ajattelin on 50-56cm mut mua pelottaa et kuinka kauan se sit mahtuu ja se seuraava on 62-68 mut se näyttää sit niin valtavalta et se vauva hukkaa siihen vastasyntyneenä,pulmia kerrakseen...:)

pyörällä ajamisesta en oo ajanut ollenkaan raskauden aikana pyörällä kun kumit on tyhjinä mut muuten kyllä uskaltaisin ja uskoisin vielä pystyvänikin ajamaan

(.) kovasti masu jo näkyy ja ei siitä voi kohta erehtyä:)Ihanaa:)Eilen olin kaverin luona kylässä joka saa myös vauvan kolmen päivän la erolla:)Ihanaa kun on läheinen kaveri samassa elämäntilanteessa:)
Vointi on hyvä mut nukkuminen ei tahdo onnistua kun en meinaa millään saada unta:eek:
Ruoka maistuu kiitettävästi

Metsätähti ja pienenpieni 13+3

Iloista lauantaita kaikille :wave:

anri82 Tervetuloa :flower:

Miltsu, ÄitiysLomaIainen Onnittelut hyvista ultrauutisista! :flower:

Poksumisen kunniaksi laitan taas välillä masukuvan. Nyt se jo alkaa näkymään.

Minna ja helmi 14+0

Minna kaunis ja pikkaisen kohoava masu sulla. Mulla taas niin vähän aikaa viime synnytyksestä ja varmaan jotakin muutakin.. Niin mun masu on kuvauskelvoton :-D Ekassa vielä kuvasin ja näytin täällä uusimmat kuvat masusta.

Vieläkös mahtuu mukaan :) Laskettuaika olis kaiketi 27.3, Oysissa olis tarkotus synnyttää ja kolmas lapsi. Pahoinvointia on ollu kiitettävästi, ei onneksi kuitenkaan yhtä paljo ku edellisessä raskaudessa :flower: . Eka neuvola olis vasta ens viikon perjantaina ku oli pientä sähläystä tuossa ajanvarauksessa. Kaippa sen ekan ultranki pitäs olla sitte piakoin.

Paalina tervetuloa mukaan! Mie oon kans oulusta ja kolmatta odotan :) Mulla on laskettuaika 3.3..

Tavaroiden hankkimisesta Meillä on kyllä vaateitta vaikka muille jakaa mutta kaikki on vaan tyttöjen eli jos meille ehkä tulis poika niin sit pitäs aika paljon vaateita ostaa. Vaunut täytyy uudet ostaa ku entiset on pahasti rikki, Pinnis pitää kans ostaa ku aikasemmin oli vaan lainassa ja on jo niin vanha että en enään halua sitä, turvakaukalo pitää ostaa ja jotain pientä sit kans...

(.) Massu on jo tosi kivasti pullahtanut esiin että sitä ei oikein voi keltään kaverilta enään piilotella :) Eilen kävin sellasen 11h reissun autossa istuen, en kyllä ite ajunut, käytiin ikeassa ja muutenkin siel katselemassa kaikkien hintoja.. Sit sen jälkeen ku oltiin kierelty joka paikassa niin ennen ku päästiin ees tornion puolelle niin alko tuntuu ekat supistukset :eek: Ei ollut yhtään kiva.. Muutamia hentosia muljahduksia oon jo tuntenut.. Ultrassa kaikki oli hyvin ja vastas viikkoja..

-Helky84 14+4

vielä tuohon tavaroiden hankkiseen kun en viimeks kirjoittaessani älynnyt et jos en saakkaan kolmatta poikaa niin meillä menee myös vaatteet uusiks :/ Ja se on paljon se...

paalinalle tervetuloa mukaan:)

Mä kävin aamulla kävelemässä ennen kun alkoi sataa vettä ja hyvää teki:)
Ei tänne sen kummempia.

Ai niin joko mä kerroin et sain jo kutsun rakenne ultraan? 22.10 sit pääsee selvittää et onks kaikki rakenteet kohdallaan ja kurkkimaan sukupuolta :whistle: :D

Metsätähti ja pienenpieni 13+4

Täällä alkaa olo normalisoitumaan ja ruokakin maittaa jo hyvin. Pahoinvointia ei ole enää ollut kuin iltaisin, jos ei ole päivällä levähdellyt.

Nt-ultrassa käytiin torstaina ja turvotusta oli 1,0mm, kuulemma hyvä lukema. Toki vielä tutkitaan verikokeet jne. mutta positiivisin mielin mennään eteenpäin. Laskettu aika muuttui, eli uusi on 6pv aiemmin, 12.3.2010. Oikein oli vireä pikkuinen ja nyt se jo näyttikin ihmiseltä, ihanaa!

Vauvan tavaroista: Olin aatellu, etten osta vielä mitään vauvalle, kun ollaan näin alussa, mutta toisin kävi! Kaverin tuttu oli aikeissa myydä vauvan vaatteita ja tarvikkeita, joten sieltä tarttui eilen mukaan Gracon turvakaukalo ja jokunen unisex-potkupuku :LOL: . Onneksi sentään löysin sieltä ittelleni kahdet äitiyshousut, koska vaatekriisi alkaa olla kohta todellisuutta! Miten teillä muilla, joko alkaa vaatteet kiristää? Perjantaina kävin ostamassa ekat mammahousut ja muutamia paitoja. Paidat on vielä melko isoja, mutta housut helpottaa jo kummasti oloa.

Rakenneultraan saatiin aika ja se ois 28.10.

Mimmurainen & öttiäinen 13+2

Hei!

Paljon on tapahtunut ½ viikossa. Mukava lukea teidän kuulumiset. Tervetuloa uudet ja tsemppiä kovasti teille, jotka odotatte tuloksia onko vauva terve :flower: :flower: :flower: Ja Jemppi+muut pahoinvoivat :hug:

Pääkivusta Perjantaina töiden jälkeen oli juhlat työpaikalla, joten en päässyt lepäämään niin kuin normaalisti. Illan aikana pääkipu yltyi ja yöllä muuttui migreenintyyppiseksi ja oksuhan sieltä tuli. onneksi heti helpotti. Aamulla hiukan väsy (valvomisesta+juhlimisesta alkoholittomilla juomilla), mutta muuten ihan ok.

Hemoglobiinista jollakulla oli laskenut 140:stä jonnekin 113. Aika hurja lasku. Minulla oli laskenut n. 120:stä 103:een ja se tuntui jatkuvana väsymyksenä+heikotuksena. Jollakulla oli ollut aiemmassa raskaudessa Hb vain 90-hurjan alhainen! Meinasin pyörtyillä 103, niin olisin varmaan vaaka-asennossa 24/7 90 Hb:lla... Toivottavasti saatte pikapikaa nostettua Hb korkeemmalle. minulla nousi Ferroforte B nestemäisellä lääkkellä aika pian 121:een(inhoan makua, kunhan loppuu, niin vaihdan merkkiä). Aiemmin olen käyttänyt Obsidania ja molemmissa lääkkeissä ollut hiukan totuttelemista mahalle.

Vauvan tarvikkeiden hankkimisesta Ei ole kiirettä vielä, kun emme edes tiedä sukupuolta. Ja meillä on jo omasta takaa aika paljon tarvikkeita. Otan paljon rennommin nyt tokan raskauden aikana. Jotakin täytyy ostaa kuten vaunut ja ehkä turvakaukalo. Jos tulee poika, niin meillä ei ole mitään poikavaatteita. Meillä on ennestään yhden pikku prinsessan vaatteet, niin niitä on vaikka kuinka paljon...

Poks! momtoo + (poika?)vauva vk 14

p.s. Ja liikkeitä olen mielestäni tuntenut :heart:

Tää on tätä, mun kirjoittelu.... työ vie kaikki voimat, eikä jaksa kunnolla olla edes oman perheen parissa.

Värjäämisestä minä olen ajattellut ottaa vain raitoja, ettei koko päänahka altistu myrkyille. Aika kampaajalle olis pitänyt varata jo viikkoja sitten ,mutta en ole saanut aikaiseksi. Järkkyä käydä töissä tällaisella juurikasvulla!

Mahan kasvamisesta mua tosiaakin huolestuttaa, kun maha ei ole oikeasti kasvanut tippaakaan, jos ei lasketa iltojen isoa turvotusta. Edellisessakin raskaudessa tais pullahtaa ulos näillä viikoilla. Toisaalta en kaipaa isoa mahaa, mutta olis edes jotain merkkiä siitä, että lapsi kasvaa. Painokin on ollut tosi alhaisena, mutta tänään, kun kävin puntatilla niin taitaa palata normaalilukemiin. Suurinta pudottajaa katsoessa tajusin, että olen kyllä ollut melko tikku viimeaikoina.

Uerheilusta en ole kyllä liikkunut yhtään ylimääräistä. Töissä olen lähes koko ajan aktiivinen ja kävelen portaita ede takaisin. VAikka olen liikunta-alalla, en varsinaisesti urheile. Ajattelin kuitenkin huomenna neuvolassa kysyä, milloin pitää lopettaa hypyt ja juokseminen. Ainakin edellisessä rakaudessa kaikki hölskyvä tun tui pahalta ja kovetti (harjoitussuppareita) mahaa aikaisin. Mulla kun maha tulee tosi matalalle.

Liikeistä ajattelin kysyä ootteko tuntenut toisessa rakaudessa vauvan liikkeet aikaisemmin tai onko jonkun kohdalla tullut kenties myöhemmin? Mua siis kovasti huolestuttaa, onko vauva enää elossa, koska esikoiselta tunsin liikkeet näihin aikoihin ja nyt ei sitten kerrassaan mitää. Välillä kuvittelen, mutta en ovat vain ilman kiertämissä mahassa, kun se turpoaa iltaisin.

Vauvalle hankkimisesta itse ei olla ostettu mitään, mutta kun kerroin omille vanhemmilleni niin heti on mummu käynyt kiertelemässä kirppareita ja ostelemassa tavaraa. Ois luullu että hössötys loppuu toisen kohdalla, mutta mitä vielä! En tiedä halutaanko tietää sukupuolta, joten voi olla, että mahdolliselle tytölle hankimme vaatteita sitten maaliskuussa :)

Sellaista tänne, toivottavasti huoli hiukan helpottuu huomenna neuvolassa..
epäusko ja nassukka 15+0

Glow
Hei, luen myöhemmin mut heti nyt pakko kysyä, aiotteko ostaa maaliskuiselle TOPPAHAALARIN? mä olin aatellu että tottakai on ehdoton, mutta kaveri sanoi ettei sillä ollu niiden maaliskuiselle varsinaista toppapukua...
Tää meidän maaliskuinenhan voi kyllä olla jo helmikuinen kun on siinä hilkulla, mutta voihan tämä mennä ylikin eli maaliskuulle... hmmm...
Meillä on helmikuisen -09 vaavin toppis, mutta se on todella iso 62cm puku joten ajattelin ostaa pienemmän tälle uudelle...jos nyt siis ostan?!? :xmas:

hb:stä mä en ees oo saanut tietää mikä mun hb oli kun se tutkittiin:(Et ei oo mitään hajua mitä sille on tapahtunut vai onko mitään... :/

liikkeistä mä oon nyt ihan parin päivän aikana ruvennut tuntemaan muutamia pieniä muljahduksia ja sitten sen kun vauva nojaa muhun :heart: Suloista, tästä se alkaa:)

Glow mä oon miettinyt sitä pöllöpukua mistä pari päivää sitten täällä kirjottelin mut se ei siis varsinainen toppapuku ole vaan sellainen kevyttoppapussi jonka saa myös turvakaukaloon, mut varsinaista toppapukua en osta koska otan pakkauksen niin se saa kelvata sen mitä tarvii ellei sit kirpparilta tule vastaan jotain ihanaa:)

Heipsan!

Tässä kopsua toisesta pinosta kun laiskuuttani en jaksa kirjoittaa uudestaan :ashamed:
Itse olen kyllä ollut tässä viikonloppuvapaalla mutta väsymys aikamoinen jota vastaan olen kamppaillut :ashamed: Eilen vaan päätin et mun on pakko lopultakin saada noi ikkunat pestyä ja vaihdettuu verhot eli muu siivominen jäi sit tähän aamuun ja kyllä mä sit siivosin ja raivosinkin kun kaikkien kamat levällään jne. vielä kyllä jotain jäi mut silti olen tyytyväinen vaik aikasta poikkinainen olo :ashamed: Onneks huominen vielä vapaata ;)
Kävin mä viel täs illan suus kattoo sienii mut en mä montaa saanut mut mies lähti mukaan ja kerättiin sit puolukoita 16L ihan kuin niitä ei olis entuudestaan tuol huvimajas oottamas mehuks keittoo tai putsausta :/ Keitin mä nyt illal viel yhen 10L mehuks ja päiväl 6L putsasin pakkaseen ;) Joopa joo, huilaa pitäis mut kun nää kotityöt vaan kaatuu päälle ja sit on tällänen kaaos mitä aamulla tosiaan taas raivasin :( Mä en tajua jos kotona sentään 17v ja kohta 15v niin miks nekään ei saa kamojaan paikalleen, taitaa kasvatuksessa olla vikaa :headwall: Meidän esikko tuntuu vain käyvän kotona nukkumassa, jos ei ole koulussa niin sit se on joko töissä torilla, tai maalla peruna/porkkanapellolla tai sit järjestelemäs ja tarjoilee jossain juhlissa mut hyvä puoli ettei ainakaan pahoilla teillä et tienaa sitä omaa rahaa :)

Mahan kasvamisesta mulla jo näkyy ja selkeesti, ei jää arvailujen varaan :ashamed:
Pikkuneitiä odotellessa ei kyllä vielä näillä viikoilla näkykyt ;)
Vauvan tarvikkeiden hankkimisesta meillä pikkuneidin tarvikkeet et jos onkin poitsu niin sit tarttee hankkii sille vaatetta ettei tarvitse koko vauva-aikaa kulkea vaaleanpunaisissa :D Tosiaan en ole tullut edes miettineeksi tuota toppapukua kun meidän kaikki lapsukaiset syntyneet elo-syys-lokakuu sektorilla ;)
Liikeistä esikosta tunsin aikanani vasta vkolla 18 ja tokasta taisin tuntea vkolla 16 ja vaikka olikin 13v väli niin lueskelin yksi päivä mitä olin kirjannut tuohon vau-kirjaseen niin vkolla 13 olin alkanut tuntemaan selkeitä pieniä muljahduksia eli niitä odotellessa ;)

Olikohan vielä jotain muuta...mut tässä vielä pieni lisäys kun jotenkin tuntuu et mies parka :ashamed: meillä ei ole varmaan ollut tähän mennessä peitonheilutuksii kuin pari kertaa, mua ei kiinnosta, koska nää halut palaa, anteeks :ashamed: Muistan et jossain vaihees pikkuneitii odottaessa mies oli hätää kärsimäs, sillä loppu jo puhti mut tosiaan nyt kysellyt et mikä vika hänes oikein on jne. :ashamed:

Mut palaillaan taas, jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 13+1 :heart:

Glow
Heippa, hyvää uuden viikon alkua ja tervetuloa uudet =) lisäilen teidät kohta listaan.

Tänne ei muuta kun että on se uskottava et vauvamaha on jo! eilen mies sano ekan kerran että "oho, sullahan on jo iso maha" :D

TOPPAHAALARIN tms. koosta, mun mielipide on se, että 50-56 cm ei ole iso, koska se tulee heti käyttöön ja nuo haalarit on yleensä reiluja. Tällä meidän helmikuisella -09 oli joku mummin ostama benetton toppis, 62 cm ja aika huono, tosi pitkä ja kapea, vaikee pukea. Siksi hankin uudelle vauvalle uuden. Huutiksesta eilen löysin ihanan haalarin, toivottavasti saan sen :heart:

Uuden turvakaukalonki haluaisin, mut ei oo järkee ostaa kun on niin uus tuo pojan... britax, on vaan kovin painava se kaukalo. Esikolla oli aikoinaan graco ja se oli kaikinpuolin parempi.

Hoitopöytä löytyy ja tuossahan se valmiina on, kun poju sitä vielä käyttää nyt. Toinen pinnasänky pitää ostaa nyt jo tälle helmikuiselle. Nykysestä ei saakaan pohjaa tarpeeksi als niin on huono tällä kohta 7 kuisella joka harjottelee jo seisomaan nousemista.
Tuplarattaat/vaunut ostan, kunhan osaan päättää mitkä!!

Uusi koti, enemmän tilaa on hankintalistan ykkösenä :D
kun vaa menis vanha kaupaks eka... :attn:

nyt täytyy lopetella, palaan myöhemmin....

glow ja helmi 14+6

Syksyiset huomenet!

Vauvoille hankkimisesta,jos kaikki menee hyvin(mulla edelleen pelottaa,varsinki se et jos toiselle vauvoista kävis huonosti) niin me ollaan ajateltu,että ei oteta pakkauksia,vaan ostetaan sillä rahalla tuplat,ollaan jo löydetty ne mitkä halutaan. Kaukalot on hommattava,tai tutuilta saatais varmaan käyttöön,mut mie haluaisin hölmönä,että molemmilla olis samanlaiset :ashamed: :D Ja sitterit aiotaan hommata.Pinnasänky saadaan kavereilta lainaan ja aluksi kai kaksoset nukkuu monesti samassa sängyssä? :) Vaatteita on tytölle ja pojalle kummallekki jonkuverran ja jos rakenne uä:ssä näkyy niin kysytään sukupuolet ja voidaan sit ystäviltä pyytää,kaikki on ainaki sanonu,et heidän vanhoja saadaan toki jos tarvetta on.
Minun paras ystävä on alkanu jo tekeen villapukuja vauvoille ja vaaleanpunasesta alotti,meinas vaan et pakko toisen on tyttö olla :LOL: Ihana ystävä :heart:

Täällä kaikin puolin hyvä olo,maha tuntuu pullistelevan,mutta on tuota vararavintoa,niin ei se samallalailla näy ku joillakin teistä :)
Keskiviikkona nla lääkäri ja sitä odotellessa.

Nystis,upana ja toinen vieläki nimetön 13+3

Niin ja toppahaalareista,mieki jos hommattais/saatais lainaan niin ottasin 50-56cm,ku sitä käyttöaikaa on siinä keväällä niin vähän. Ja meille varmaan jotku haalarit hommattava,ku nämä pienet voi hyvinki syntyä helmikuun puolella ja tääll lapissa yleensä tammi-helmikuun on pakkasia kovastikki :)

Toppahaalareista voin mäkin sanoa jotain. Meillä esikoinen syntyi tammikuussa ja olin sille hommannut semmosen 56cm haalarin ja sitten h&m:n oisko ollut 62cm haalarin, jossa jalkaosa oli semmonen pussi. Niin meillä toi 56cm haalari mahtu just ja just päälle kun tultiin synnäriltä kotiin ja se 62cm oli ihan hyvä syntymästä lähtien. Mutta noi haalarit ei tosiaan ollut mitään Reimoja, joissa koot on mun mielestä paljon reilummat. Eli mä aattelin pärjätä tolla h&m:n haalarilla jos maaliskuussa on pakkasia vielä kunnolla. Meillä oli poika syntyessään 53cm ja 3,8kg ja mulla oli pari vaatetta kokoa 50cm, ei mahtunut päälle ja 56cm meni ehkä pari viikkoa tai kuukauden mutta 60 ja 62 kokokin oli ihan jees jo syntymästä lähtien.

Hankinnoista: Meidän ei kauheesti tarvii mitään hankkia. Esikoinen on sitten maaliskuussa reilu 2v joten silloin on sit sopivasti jäänyt pinnasänkykin jo pois eikä meinata tuplarattaita hankkia vaan meinataan pärjätä ilman. Turvakaukalo pitää hankkia, kun semmosta ei esikoisen kanssa ollut kun ei ollut autoa ollenkaan käytössä, nyt voidaan joskus lainata autoa, niin kaukalo ois hyvä sit olla. Vaatteita täytyy varmaan jotain hankkia, saadaan varmaan taas lainaan serkkujen vanhoja vaatteita ja itelläkin on jemmassa jotain esikoiselta, aika paljon oon sen kanssa varsinkin vauvaiässä suosinut unisex-vaatteita ihan tulevaisuutta silmällä pitäen.

Omaa napaa vähän. Masu on kasvanut, mutta ei varmaan muut vielä huomaa, näyttää varmaan siltä että on vaan reilut vatsamakkarat. Pari kertaa oon aatellut tuntevani liikkeitä, mutta en oo kyllä vielä ihan varma. Pahoinvoinnin osalta on jo paljon parempi, välillä on melkein normaali olo!

Bamboo 14+1

Toivottavasti kaikilla on viikonloppu mennyt mukavasti!

paalina Tervetuloa joukkoon! :flower:

ÄitiysLomaIainen Kiitoksia...

Paljon onnea teille iloisista ultrauutisista taas!! On ihanaa lukea noita hyviä uutisia.

Paljon jaksuja myös kaikille huonovointisille ja väsyneille! Toivottavasti ne alkaa jo pian helpottamaan!

Olen ollut yhteydessä sairaalaan Norjassa, jossa haluan synnyttää. He lähettivät mulle rekisteröintilomakkeen täytettäväksi, mikä oli ihan helppoa, mutta he haluavat lisäksi vastauksen verikokeista: Hepatiitti A, B, C, D ja HIV. Hep B ja HIV otettiin rutiinina täällä. Nyt piti mennä jälkikäteen otattamaan nuo muut, ja muuten meni hyvin, paitsi, että hep D-kokeita ei saada tässä maassa otettua, sanoivat. Toivottavasti Norjan sairaala hyväksyy toistaiseksi riittäväksi nuo testit ja sen hep D-testin voisin ottaa sit siellä Suomessa/Norjassa, kun sinne mun on tarkoitus tulla joulun jälkeen, koska pitää lentää täältä niin aikaiseen kuitenkin.

Tiedättekö, onko teiltä otettu rutiininomaisesti noita hep. kokeita? Vai johtuukohan siitä, että asun ulkomailla...

Minna ja helmi 14+2

paalina tervetuloa :)

vauvan tavaroista: ostin kirpparilta läjän vauvan vaatteita ku sai halvalla :D ja oon tehny amiksessa muutamat vauvan vaatteet :) ja sukkia pikkuselle on jo kolmet ja hattujakin 2 :D
Haalareita tai ainakaan mitään kovin paksuja tuskin ostan ku äitiyspakkaukses saa kuiten ki sen yhen ni aattelin ostaa semmosen lämpösen haalarin vaan...

(.) aamulla sit halailin pönttöö, ku piti kilpirauhaslääke ottaa nis e sit tuli mallikkaasti ylös ja nyt on vähän kurja olo..Luulin jo pääseeni tästä,ehkä huokasin liian aikasi :LOL:
muuten ei mitään ihmeellistä..kovasti haluisin dopplerin ostaa, ku kaipaan niin pikkusen sydänääniä :D

Murgu ja masukulta 14+4 :heart:

Hemoglobiinista Mulla oli esikoista odottaessa koko raskausajan hb jotain 140 luokkaa ja ylikin. Synnytyksessä menetin litran verta ja hb tippui alle 100, ette usko kuinka heikotti noin nopea pudotus. Pyörryinkin synnytyksen jälkeen vessareissulla, mitään ei onneks sattunut kun oli saattaja mukana. Mut pelästytin hoitajat ja olin sit vuodepotilaana pari päivää. Ruokakin tuotiin sänkyyn mikä ainakin Taysissa on luksusta :kieh:

Tavaroista Hankittavaa meillä on oikeestaan vaan sitteri ja tuplavaunut. Esikoiselle ei ikinä tullut hankittua sitteriä, mut nyt ajattelin että voi vauvan hetkeks laskea käsistään. Ja tietenkin jotain vaatetta on "pakko" ostaa, vaikka esikoisen jäljiltä on kaikki tallessa... :ashamed:

Mitähän muuta... Omaan napaan ei kummempia, päiviin on tullut vähän vaihtelua kun yritän hoitovapaan ohessa suorittaa yliopisto-opintoja loppuun. Muutamana päivänä viikossa käyn luennoilla ja mummu on poikaa hoitamassa. Ihanaa vaihtelua kun tietää että puolen vuoden päästä on taas aika sidottu kotiin ja lapsiin. Jos vaikka sais opinnot siihen malliin, että joskus tulevaisuudessa vois hankkia jotain uutta työtä. Mut onneks nyt kuitenkin on koko ajan työpaikka odottamassa, että on paikka mihin palata, jos ei muuta löydy...

Äitimurmeli ja Pikkuinen 13+5

Yhteistyössä