+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Heipähei kaikki :wave:

Ultrassa kaikki hyvin :heart: Pieni oli kasvanut viikkoihin nähden hyvin ja oli n. 6cm pitkä :heart: LA varmistui/muuttui 16.3. eli jos voit Glow sen mun kohdalle muuttaa. Turvotusta oli 0,6-0,8mm eli senkin puolesta kaikki ok. Tuli ihan epätodellinen olo, kun kätilö sanoi, että näemme sitten seuraavaksi maaliskuussa synnytyksen merkeissä :eek: Oli pakko lähteä sitten Kärkkäiselle vähän ostoksille, kun kaikki oli hyvin :LOL:

Toinen oli siellä taas nukkumassa. Mä jouduin nousemaan uudestaan pois siitä tutkimuspöydältä ja hyppimään, kun se oli niin syvässä unessa! Voi meijän pientä :heart:

Jemppi & unikko 12+1
 
on kyllä ollu päänsärkyä.. ihan järkyttävää sellasta.. :s eilen kyl teki iha tosi kipeetä.. mut onneks ei tänään enää:)

kävin hakee apteekista tänään lisää lääkkeitä.. panadolia justiisa, kun on hampuli niin kipee.. vissii lohjennu :s
tälläne lyhyt täl kertaa, kun tänään tonne elokuisee kirjotin ultra kuulumiset :)

ja jos joku tietää miten niitä kuvia lisätään voisko kertoa? voisin meijänki pienestä laittaa kuvan :)

Mirkelo ja Tiitiäinen 12 + 3 :heart:
 
täälläkin uskomatonta päänsärkyä :headwall: jatkunut nyt useemman viikon ja nyt ollut putkeen 3. päivää :headwall: Kohta pääsee itku..ja kun pitää panadolilla yrittää eteenpäin. Sain onneks lääkäriltä nyt luvan, että panadolia saa ottaa 3000mg/vuorokausi, vaikka sekään ei tunnu riittävän mihinkään....ja tää auttaa tää tietsikalla istuminen :ashamed:
 
Glow
Päänsärkykohtauksia, ihan migreenimäisiä jos niin voi sanoa tulee silloin tällöin! ei mulla "normaalisti" tule :$
Omaan napaan ei nyt ihmeitä... ärsyttää oma laiskuus/väsymys kun ei oo lenkille tms saanu itteesä taas muutamaan päivään.
Paino ei ole juurikaan noussut, tai ei ainakaan viimeksi neuvolassa ollut vaan miinusta vähän...
Ruokahalua ois, mutta mitään ei huvittais syödä kuitenkaan :eek: :whistle: :whistle:
appelsiini, omena ja näkkäri on suosikkeja :D ja vaikka "mitään ei huvittais syödä" tuntuu et napostelen jotain pientä vähän välii kuitenki!! ja jos en tee niin, niin äkkiä tulee hirmu nälkä ja kiukku...
 
Juu päätä on täälläki särkeny ja aina välillä tuikkii ja jomottelee tuonne alas jonnekki ja nuo lonkat ja paikat jo löystyy :/ Muistan mie et nuista kummastaki on ollu jomottelua,mut nyt oon melkein koko ajan huolissani,et mikä on normaalia.Mut kai sitä sitte alkais kellot soimaan,ku alkais olla jo nyt tosi kipeä.Täytyy vaan luottaa,et kaikki menis hyvin ja molemmat pienet pääsis hyvillä viikoilla tänne meidän luo :heart:

Nystis ja pienet 12+5
 
Mun oli pakko tulla tänne heti purkaan taas. Että sori jo etukäteen!! Mua pelottaa!! Huomenna on aamulla 9.00 se ultra ja jostain syystä mua pelottaa, mut kuitenkin odotan sitä ihan hirveesti. Mä rupeen poraan tapahtu mitä tapahtu. Mä en jotenkaan vieläkään usko että tää on totta. Huolimatta kaikista oireista ja siitä että parhaillaankin yökkäilen, pää on kipee ja muuta...

Onneksi se on vihdoin huomenna koska mä en kestäis enää tätä epätietoisuutta. Voitte muuten olla varmoja siitä että tulen sitten heti kertomaan että miten kävi. B) :D :LOL:

Niin ja pää on siis tosiaan vieläkin niii-iiiin kipeä. En vaan viittis nuita nappuloita popsia.

Hysteerinen Harakanhattu ja pikkanen12+1 :heart:
 
Kello olis sitten 04.07 aamuyöstä. Mun piti ihan vartavasten nousta kesken unien ylös keittämään kaurapuuroa :eek: Mä inhoan puuroa, mutta kun heräsin vessaan mua alko riivamaan niin vimmattu puuronHIMO ettei voi mitään....Täällä siis syödään ja ilmeisestikkin voidaan hyvin.

:LOL:

vko 12+4
 
solmussa: :D Itselläni on aina herätessä aivan karmiva nälkä, mutta yöllä en vielä ole joutunut syömään. Mutta pissalla kuitenkin käydään joka yö 1-4 kertaa...

Mulla on tänään kampaaja-aika ja olin ajatellut värjätä, kun ollaan menossa häihin. MUTTA kun niin monesta tuutista olen kuullut, että raskaana ei saa värjätä hiuksia, niin ajattelin nyt kysyä täältä kokeneempien mielipiteitä: Saako raskaana värjätä hiuksia?
Ja onko väliä, ottaako raidat/koko värin, sävyn/kestovärin? Mihin se vaara perustuu, siirtyykö ne kemikalit hiuksista päähän, vaikka laittaisi foliolla värit? Tyhmiä kysymyksiä, sori, mutta kun en tiedä :ashamed:

Ninni ja vaavi 11+1
 
Moikkelin pitkästä aikaa taas :wave:

On ollut ihan kamala härdellin päällä, kun huomenna alkaa koitos tuolla Turussa. Menen viikonlopuksi myymään BabyBoomiin... Pari päivää meni tuossa hinnoitellessa ja laskiessa ja pakatessa kamoja... Nyt olis vissiin noi myytävät pakattuina. Enää kaikki muu tarpeellinen kama... Ja kyltti on vielä ihan vaiheessa... :D On tää ihan hullun hommaa :LOL:
Mutta jos joku tulee viikonloppuna vierailemaan sinne, niin käykääs moikkaamassa Vekkulin pöydässä :wave:
Eiköhän teillekin voi jonkunlaista alennusta antaa, kun on muutenkin niitä jo tarjolla :saint:

Muuten ei omaan napaan kuulu mitään ihmeellistä. Verenvuotoa on ollut vähän, mutta onko se mikään ihme tässä stressissä... Päänsärkykin on ihan tuttua.
Meillä alkoi eilen taas tuo perhekerho. On ihan piristävää saada ajatukset välillä muualle, vaikkakin se on vain muijien juorukerho lähinnä... mutta onpahan pojulle taas välillä vähän muuta kuin äipän kanssa oleilua.

Paljon piti kommentoida, mutta mitähän pitikään.... Hiusten värjäystä olen kyllä harrastanut, joskin kotosalla kotiaineilla. Kyllähän ne sanoo, että hiusten rakenne muuttuu raskaana ja värjäys saattaa vahingoittaa hiuksia. Mutta kyllä tässä pehkossa olisi menetettävääkin :LOL:
Uusille tervetuloa, jos en ole vielä toivotellut!

Mutta nyt on pakko mennä tekemään se halavatun kyltti. Olis edes yksi juttu pois päiväjärjestyksestä.
 
En ole parturi-kampaaja tai muutenkaan asiasta sen kummemmin tietävä, mutta se mitä nyt oon asioista lukenut niin itselle on jäänyt se tuntuma, että ei hiusten värjäys nyt ihan pannassa tarvitse olla koko raskausajan. Itse olen välttänyt hiusten värjäämistä ensimmäisellä kolmanneksella tässä raskaudessa ihan vaan varmuuden vuoksi, aiemmissa raskauksissa olen kyllä värjännyt aina kun on siltä tuntunut.

Oleellista kai on se, ettei värjäisi ainakaan jatkuvalla syötöllä. Ja kampaajalle olisi hyvä sanoa raskaudesta ja kysyä värien turvallisuudesta, niilläkin kun on kai eroja. Ammattitaitoinen kampaaja on perillä siitä mitä on turvallista käyttää. Mulla maalaisjärki sanoo, etten ehkä mitään vetyperoksidivalkaisua tekisi hiuksille raskausaikana (ekassa raskaudessa kyllä tein, en silloin ajatellut että siitäkään haittaa olisi). Itsekin olen uuden värin tarpeessa ja nyt kun mulla on ensimmäinen raskauskolmannes takana, aion värjäyttää pään ja laitattaa vaaleita raitoja.
 
Mullakin on ollut migreenityyppistä päänsärkyä ja siihen auttoi hieronta, joten sitä suosittelen muillekin. Sanoin hierojalle jo puhelimessa migreenistä ja hieroja otti sen hyvin huomioon hieromalla niska-hartiaseudun lisäksi myös päätä.
 
Migreenityyppistä päänsärkyä on ollut sen verran paljon (viime viikolla 4 päivänä), että aloitettiin estolääkitys. Sen koommin ei ole päänsärkyjä ollut. Eli yksi riesa vähemmän...
Hiusten värjäämistä mun on pieni pakko harrastaa. Mullakin tyvikasvua on sen veran, että lapseni serkun ristiäisiin en voisi mennä joko ilman sitä tai hattua...
Jännittää vaan tehdä mitään suunnitelmia ja ajanvarauksia, kun ei tiedä mitä uutisia on tulossa siitä kromosomitestistä. Toisaalta onpahan muuta ajateltavaa välillä. Eilinen päivä oli ahdistava, kun oli se maaginen viikon raja odottelussa takana. Nyt jatkuu sama seisahtuneisuuden tila kuin siihenkin asti.
 
Sävyteshampoota kannattaa koklaa, ei ole niin vahvaa ja niissä mihin itse olen törmännyt niin ei ole ammoniakkia jne. :) Itse olen kerran kokeillut sitä sävyteshampoota ja ihan on sama tulos kuin normiväreillä mutta tosin kestää vaan "lyhyemmän" aikaa päässä.
 
Moikka!

Vihdoin se eka ultra takana ja siellähän se pikkanen kölli! Liikkui ja hytkyi ja heilutteli ja venytteli. Nyt vihdoin alan uskoa tämän todeksi. Niskaturvotus oli ihan normaali ja muutenkin kaikki arvot kohdillaan. Ja koko vastasi täydellisesti viikkoja. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Saatiin mukaan kolme kuvaa pikkasesta ja niistä erotti jopa vähän kasvonpiirteitä!!! Mä olen nyt niin innoissani ja onnellinen ja jossain seitsemännessä taivaassa!! :heart:
Vois jopa nyt miettiä jotain fiksumpaa "työnimeä" kuin pikkanen. :LOL:

Harakanhattu ja toistaiseksi vielä pikkanen 12+2
:heart:
 
Päänsärkyä päivittäin. Välillä todella kovaa ja tuntuu, että panta olis päänympärillä ja kirkkaita valopisteitä näkyy, että osin migreeninpoikasta, kenties.
Ninni74, minä kävin äsken ostamassa väripurkin ja aion iskee sen huomenna päähän. Olen värjännyt edellisiäkin odottaessa sillon tällön.
Harakanhattu, kiva, että ultrassa oli kaikki hyvin. Nyt voit varmaan jo huokaista sinäkin.
Olis taasen iltavuoro tänään...Ei vaan sitten huvittais pätkääkään. Miten toi työ voikin stressata näin paljon. Osin tää päänsärky on tuostakin, kun koskee jo töihin lähtiessä. Eilen kun oli vapaa, niin alkoi vasta illasta koskemaan vähän.
Mutta nyt tuli kaveri kylään.
Palailen taasen.
Miiru 12+6.
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Vähän on jäänyt kirjoittelu vähemmälle, vaikka olenkin juttujanne lukenut. Tuo reilu yksvuotias poika tahtoo viedä kaiken likenevän ajan.. :) Onnittelut kaikille hyviä ultrauutisia saaneille ja jaksamisia einiinhyviä uutisia saaneille :hug:

Tänne ei kummempia, ultrassa on mekin käyty ja kaikki oli hyvin. :heart: Pikkuinen kölli jalat pystyssä siellä, saatiin kaksi kuvaakin, kun oli niin hassun näköinen jalat pystyssä. Nyt voi hyvillä mielin kertoa tutuille raskaudesta, ja pakko onkin, koska mahaa ei oikein enää pysty piilotteleen... Kerroin viikonloppuna veljelle ja sen avokille. Oli aika vaikea kertoa, kun tiesin heidänkin yrittävän lasta ja heillä oli keskenmeno pari kuukautta sitten. Ihan hyvin kuitenkin suhtautuvat, vaikka onnitteluja ei saatukaan (en tosin odottanutkaan, ymmärrän kyllä että heillä oma tilanne vaivaa...) Oletteko saaneet omituisia kommentteja kerrottuanne että olette raskaana? Veljeni ja hänen avovaimo ovat menossa ensi kesänä naimisiin, ja tän avovaimon ensimmäinen kommentti oli, että "sä sitten vissiin imetät vielä meijän häissä"!! Omituista järjenjuoksua, sanon minä!! Mut niistä häistä on jankutettu jo monta kuukautta, vaikka vielä on melkein vuosi aikaa, ei taida heillä paljon muuta mielessä tällä hetkellä olla kuin omat häänsä...

Onko kellään kokemusta Carenan tuplarattaista? Oon aatellu että hankittais sellaiset, netistä oon jonkin verran ihmisten kokemuksia lukenut ja tuntuu olevan hintalaatu-suhde kohdallaan. Edullisethan noi on moniin muihin verrattuna, joten ei ehkä ihan huippuodotuksia kannata edes laittaa. Mut pääasia että päästäs liikkumaan tarpeelliset menot.

Kai sitä pitäis syventyä tenttikirjoihin hetkeksi, kun poika on päiväunilla!! Jaksamisia kaikille ja nautitaan tästä "raskauden helposta keskikolmanneksesta"... Vai miten se meni... :D

Äitimurmeli ja pikkuinen 13+1
 
Pikatestin tulokset tulivat. Kolme yleisintä kromosomihäiriötä on nyt (melko varmasti) poissuljettuja. Jäljelle jää kuitenkin vaihtoehtoja, joiden vuoksi mennään maanantaina uudelleen istukkanäytteeseen.
En tiedä miten tähän nyt suhtaudun. Ajatus ei ole vielä tainnut mennä perille asti.
 
valdemaria : Hieno homma, että tuli positiivisa uutisia! Olisihan se aika huonoa mäihää, jos sitten kohdalle osuisi niitä vähemmän yleisiä. Toivotaan hyviä uutisia jatkossakin!

harakanhatulle onnea iloisista ultrauutisista!
 
Glow
Äitimurmeli no jopas oli kommentti :eek: :D nii, mitä sitte vaikka imetät?! :whistle:
Itse en ole saanut muita kun monelta se "no teille tulee sit tosi pieni ikäero, huh huh!!"
Carenan tuplia olen nähnyt tosi paljon tänäkesänä ja kuullut kehuttavan. Kiva juttu niissä on erilliset kuomut ja vauvalle saa omalle puolelle kovan kopan niin että on kasvot työntäjään päin. Hintakin on ok!! Kävin juuri eilen niitä nopeasti vilkaisemassa liikkeessä ( en aio sieltä ostaa sillä esim. hobbyhallista saa ainakin 30 % halvemmalla!! ) . Kevyen ja silti tukevan oloiset ja ihan kivasti näytti olevan makuu/istumatilaa. Ainut miinus on että työntöaisaa ei saa säädettyä ja on minulle aika korkea (oon 162 cm lyhyt... ) . Ajattelin viel odotella et tulee talvi ja sais kuulla käyttökokemuksia niistä talvella lumisella tiellä, toimiiko...
Mulla on vaihtoehtoina briot ja oran joku merkki oli kans... voi olla että se alkuun haaveilemani emmaljunga jääkin vaihtoehdoista pois... Onneks on viel aikaa miettiä =)

Näyttäs toi maha tulleen todellakin esiin! hiphei :heart:

valdemaria hyvä että sait hyviä uutisia, toivotaan et viel uudetkin uutiset on hyviä.

Glow 14+2
 
Äitimurmeli Aika erikoinen kommentti tosiaan :eek: Miten se liittyy mihinkään :LOL:

Noista kommenteista kävi ainoana ärsyttämään mun kaasona olleen ystävän kommentti: "Oho, onnea." Myöhemmin vielä kommentoi, että tuli puuntakaa, vaikka tiesi, että yritetään vauvaa. Ei ole kommentoinut raskautta mitenkään ja yhteydenpito on lähes loppunut. Oon ollut tosi loukkaantunut ja surullinen asiasta, koska olin ajatellut alunperin hänestä kummia. Tämän käytöksen ja saamani "tuen" vuoksi hän on ehdottomasti pois listalta. Onneksi on aivan ihania ystäviä, jotka ovat tukeneet sitäkin paremmin :heart: Se on vaan jännä, että ihmisen, kenen kuvittelee olevan läheisin ihminen vetääkin maton kokonaan jalkojen alta :'(

Valdemaria ihana kuulla, että oli hyviäkin uutisia! Tsemppiä :hug:

Jemppi & unikko 12+2
 
Valdemaria; Hieno juttu että tuli positiivisia uutisia! Jaksuja huomiseen.

Jemppi; Tiedän tunteen. Minulla myös läheinen ystävä joka aikoinaan oli kaasona häissä. Ilmoitti jo tuolloin että haluaisi kummiksi mikäli joskus lapsia saadaan. No, tätänykyä on aina olevinaan niin kiireinen, että jos hänelle yrittää soittaa niin lopettaa puhelun kahden lauseen jälkeen kiireeseen vedoten. Ei myöskään pidä mitään juuri minkäänlaista yhteyttä minuun vaikka joka kerta kun nähdään (n. kerran puolessa vuodessa) voivottelee omaa saamattomuuttaan yhteydenpidossa. Mutta minä en jaksa enää välittää! Ketään ei voi pakottaa pitämään yhteyttä. Hän on muutenkin vetäytynyt meidän "vanhasta" tyttöporukasta ja on hyvin epäileväinen aina kaikkia kohtaan kysellen että mitä hänestä siellä ollaan puhuttu.

Äitimurmeli; Hih, hassuja kommentteja tosiaan..toisinaan sitä juolahtaa omituisia ajatuksia mieleen ja niitä päästää suustaan enempiä ajattelematta. Ei varmasti tarkoittanut pahaa =) Muistan itse sanoneeni mieheni siskolle juhliin lähtiessä että sinäkin sitten löysit paidan päällesi, taisi olla työn ja tuskan takana. Mainittakoon että sisko oli viimeisillään raskaana :-D Tarkoitus EI tosiaan ollut loukata mitenkään ja ymmärsin hetimiten että nyt tuli sanottua ikävästi :(

).( Voi mahotonta...miehellä taitaa pukata jotain isyyskriisiä kun jokaisesta asiasta tulee sanomista. Haluaisi pistää kaiken mullinmallin ja hangoittelee järkipuhetta ja realismia vastaan. Tämä kaikki yhdistettynä raskaana olevan hormoniheittelyihin...*huokaus*..Ei oo aina niin helppoa. Mut tuskinpa mikään suhde on niin täydellinen ettei joskus riideltäisiin. Ja puhdistaahan se ilmaa..

Muutoin ihan ok fiilis. Oireettomuus jatkuu edelleen väsymystä lukuunottamatta. Kaikki ruoka jotenkin tökkii enkä keksi oikein mitään mikä maistuisi TOSI hyvin. Eikä tämä johdu edes pahoinvoinnista. Sitä ei ole ollut moneen viikkoon. Nälkä tulee säännöllisesti, mutta syöminen on vaan syömisen vuoksi. Ei minkäänlaista nautintoa siitä :(

IntoOlivia 12+5
 

Yhteistyössä