+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

• Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Nystymukiolle tupla onnittelut:)Ihanaa kun on monta kaksosten odottajaa:)

minjoh saattaa olla jopa tytön.Tytöillä on nopempi ja pojilla matalampi syke:)Ja mun molemmilla pojilla on sykkeet ollut odotus aikana sellaista 140-150

harakanhuttu mäkin oon nähnyt ihan ihme unia. Toissa yönä näin sellasta unta että aloin taas vuotaa verta ja menin vessaan niin alkoi ponnistuttaa ja oikeastaan ilman minkäänlaista ponnistusta synnytin sikiön joka mahtui mun kädelle pää oli sormien kohdalla ja peppu tuossa kämmenellä ja siinä se tapitti mua hetken mustilla silmillä ja huiskutteli käsiä ja jalkoja ja sitten haukkoi muutaman kerran henkeä ja kuoli ja samassa unessa samana päivä meneitin vielä esikoisenkin ja muistan kun mietin unessa et kyllä sitä vielä just ja just selviäis jos menettää syntymättömän lapsen mut se et menettää samana päivänä myös esikoisen on jo liikaa.Siinä unessa oli kyllä kumma kun mulla oli siinä niinku nää viikot mut kuitenkin oli jo vähän lunta maassa :eek: Toivottavasti tää ei todellakaan oo ennen uni.Vaikka viimeks kun odotin näin monta unta jossa synnytän ambulanssissa mut niin ei onneks käynytkään.Viime yönä mä näin sit hyvin eroottisen unen, et uskomatonta :D

kivuista mullakin on repäsy kipuja varsinkin jos oon ollut kyykyssä ja nousen ylös tai sitten oon ollut kippurassa sohvalla ja siitä pinkasen johonkin.

kinder mullakin poksuu huomenna:)

(.) tänne kuuluu hyvää, pari päivää on kyllä väsyttänyt erikoisen paljon ja oon mennyt yhdeksältä nukkumaan.
Huono olo tulee enään ainoastaan silloin jos syöntiväli menee yli kolmen tunnin ja illalla yli puol toista tuntia (tää on ihme iltasyöppö :D )
Ihanaa kun pojat on tänään leikkinyt pitkästä aikaa tosi pitkään hyviä leikkejä ilman konflikteja =)
Suloista oli äsken kun pojat järjestelivät omaan huoneeseensa vauvalle sängyn paikkaa:)
Mun pitää ens viikon lopussa muistaa soittaa neuvolaan ja varata se aika.

Nyt meen antamaan pojille välipalaa, heippu!

Metsätähti ja pienenpieni 12+6

Oih, saavuin parahiksi kotiin klo 13 maissa jolloin alkoi taas tuo vauva tulossa-ohjelma, siinä eräs nainen synnytti sektiolla kaksoset :heart: ja minä meinasin taas vollottaa :D
Minun synnytyshän tulee olemaan suunniteltu sektio mikä sopii minulle vallan mainiosti, 1 sektio kokemus takana ja eipä juuri huonoja muistoja siitä vaikka olikin hätäsektio.

Ihanaa sain viimein tilaamani äitiysvaatteet, johan niitä odotin :)

Painosta itse myös pelkään neuvolakäyntejä juuri punnituksen takia :ashamed:
Viimeksi neuvolahoitaja oli että ohhoh, painon nousustani :ashamed: kun taas neuvolalääkäri sen jälkeen totes suoraan että täysin normaalia kun kaksosia odottaa. Tiedä sitten mutta painoa on tullut kiitettävät 10kg 3kuukauden aikana ... ja noista kuukausista kolmannen aikana tuli se 5kg .... :D (kun vauvelit kasvaa niin nälkäni vain voimistuu ja syön syön ja syön)

Nämäkin masuasukit ovat enemmän iltasyöppöjä joka aiheuttaa osan nopeasta painonnoususta, päivällä ei niinkään "jatkuvaa" nälkää mutta auta armias kun ilta tulee, tuntuu että mikään ei riitä :ashamed: Ja ei siinä mitään mutta pakko syödä aina kun nälkä on koska aika nopeasti meinaa lentää laatta jos en iltaisin ole koko ajan jotain puputtamassa!

Moikka taas!

Onnea kaikille joilla ultrat on mennyt hyvin!
Ja kovasti jaksamista tietenkin niille, joille on uutiset olleet huononpia.

Itsellä on ensimmäinen ultra tasan viikon päästä, enkä osaa pelätä sitä. Niin on varmasti hyvä. Sille minä tai kukaan muukaan ei voi mitään, jos kaikki ei olisikaan hyvin. Joskus asiat menevät vain epäreilusti.

Latsis Kiitos Jooga kokemuksista! Minä ajattelin sitä mammajoogaa nyt kokeilla. Jotain muutakin urheilua aijon kyllä ruveta harrastamaan varsinkin kun se jooga ei sitten varsinaista liikuntaa ole.

Kävelyä olen ruvennut jo harrastamaan. Ja se on auttanut! Olen lähtenyt illan lenkille vaikka on ollut huono olo ja aina se on kannattanut.

Ärsyttääkö ketään muuta syömiseen liittyvät koukerot? Minua ärsyttää! Yhtäkkiä on kaiken maailman listat ja suositukset. Taidan olla omaan päätäntävaltaani liittyvissä kysymyksissä vähän herkkä... ja ärsytyksen pohjalla taitaa olla sekin, että minulle on tosi huonosti maistunut ruoka nyt alkuraskaudesta, minulle joka rakastan hyvää ruokaa.

Esimerkiksi kun menee ravintolaan ja koittaa etsiä ruokalistalta jotain, joka ei jo nimensä puolesta kuvota. =) Niin sitten on kala uinut väärissä vesissä tai se on pakattu väärin tai juuston pastoroimisesta ei kellään ole mitään tietoa. En syö muuta lihaa kuin kalaa ja siksi raskausajan rajoitukset rajoittavat minua vähän enenmmän.

Ja sitten on ruuan kanssa se, että tuntee tekevänsä koko ajan jonkun virheen vaikka kuinka koittaisi parhaansa. Hyvä esimerkki on tuo inkivääri, jota tykkään erityisesti käyttää ruuanlaitossa ja inkivääri olut on ollut viime aikoina lempijuomaani. Sitten sain kuulla, että sitä ei pitäisikään raskaana ollessa käyttää ja joku raskausajan lääkekkin, jossa sitä on, on vedetty pois markkinoilta.

Ymmärrän toki, että ylivarovaisuuteen tai mihinkään itsensä syyttelyyn ei kannata ruveta, eikä siitä minun tapauksessa ole vaaraakaan. Minulla on hyvin jalat maassa. Mutta ärsyttää vaan, kun yhtäkkiä on niin paljon sääntöjä ja muita.

Sellaista tällä kertaa.

Talvimama 11+0

Glow Ihanaa, kiitos kun aloit päivittämisen :hug: Ne värit saa vaikka ihan lainaamalla sen edellisen ketjun tiedot ja kopioimalla tänne. Otat vaan ihan edestä ja lopusta pois ne [quote ] ja [/quote ] merkit ;)

Tukholmasta palattu. Selvisin reissusta paremmin kun odotin :) Oksensin vaan kahteen kertaan ja nekin aamulla ennen aamiaista jo eli ei haitannut päivän kulkua mitenkään ja ruoka maistui paremmin kun moneen viikkoon. Tää tarkottaa sitä, että pahoinvoinnin täytyy olla väistymässä, koska viimeisen viiden päivän sisään oon oksentanut vaan KAKS kertaa :attn: :p

Huomenna uusitaan se np-ultra ja sitten saan tietää tarkat viikot ja lasketun ajan :heart:

Jemppi & unikko 13+4 tai 12+0 (vielä huomiseen näin ja nyt viimeistään lähti 2. kolmannes käyntiin ;) )

Mulle neuvolan täti sanoi esikoista odottaessa ettei aluksi sydänäänistä voi sukupuolta sanoa, mutta loppuraskaudessa kyllä, tytöillä tiheempi, pojilla matalampi ja kai eri kuuloinen muutenkin. Kysyi loppuraskaudessa että tiedetäänkö kumpi tulee ja kun sanoin kyllä, sanoi heti että ihan on pojan sykkeet. Ja poika tuli.

Moikkamoi!

Miekin oon koko ajan lueskellut täällä taustalla kirjoituksianne, mutta nyt taas "vaivauduin" kirjottelemaan. Viime viikko oli lomaviikko ja nyt taas palattu arkeen ja töihin. Reissun suhteen kävi samoin kun Jempilläkin (en tosin ole oksentanut koko raskausaikana kertaakaan, enkä myöskään reissussa), että reissuun lähtö kannatti. Oli mukava välillä saada muuta ajateltavaa kun koti, raskaus jne. Pelkäsin vähän etukäteen, että millainen olo on ja kuinka väsyttää, mutta oikein onnistunut Helsingin-reissu oli :p

Talvimama: Mulla ärsyttää ruokaan liittyen lähinnä se, että normaalisti en ole kovinkaan ranttu ruuan suhteen. Nyt taas joutuu tosiaan miettimään, että mikä menee alas (jopa ravintolaruuista). Raskautta koskevat "ruokasuositukset" eivät vaikuta minun normaali syömiseen oikein mitenkään. Kala on normaalisti ihan ok, mutta nyt en voi sietää edes sen hajua :$ . Inkivääriä en ole koskaan käyttänyt ruuanlaitossa ja fetajuustoa + normaali emmentaaleja yms. olen syönyt. Veikkaampa, että ensimmäinen "koetinkivi" mikä ruuan suhteen harmittaa, tulee jouluna. Vanhempien luona on jouluisin aina erilaisia kaloja ja lihoja sekä mätiä, joten uskon että suolakalaa ja -lihaa tekee mieli niin peevelisti! :p

Painonnoususta/-laskusta: Millainen tilanne muilla on painon kanssa? Mulla paino laskenut n. kolmisen kiloa siitä, mitä ennen raskautta oli. Osasyynä voi olla myös se, etten ole pystynyt käymään kuntosalilla kuin muutaman kerran. Tänään olisi tarkoitus mennä pitkästä aikaa tanssimaan, saa nähdä mihin suuntaan olo kehittyy. Missä vaiheessa paino sitten ruukaa alkaa viimeistään nousemaan? Mulla alkaa kans pikku hiljaa jo housut kiristää ja lyhyemmät paidat nousta. Töissä en ole vielä kertonut ja uskon, että kyllä mie vielä jokusen viikon varmaankin (?) saan asiaa pidettyä omana tietonani :saint:

Mimmurainen & öttiäinen 11+5

P.S: Saatiin nt-ultra jo torstaille, ylihuomenna siis näkee pikku kaverin :heart: !

Terveiset ultrasta! Siellä köllötteli yksi vauva. "pelkäsimme" miehen kanssa, että onko siellä kaksi, kun tyttö on katsonut navasta, että kaksoset siellä olisi.

Vauva on 7 cm pitkä ja vastaa alkuperäisiä viikkoja. Laskettuaika on 7.3 ja poikaolo .

Kivuista alavatsaa viiltää kipu, jos nousee kyykystä seisomaan nopeasti tms. Mutta kuin sen tietää, niin voi välttää.

Olen todella helpottunut, kun näimme vauvamme liikkuvan ja sydän sykki kauniisti :heart:

painonnoususta tullut ehkä kolmisen kiloa (en ole mitannut vasta) kolmen kuukauden aikana. Alkupaino aika alhainen, joten suotavaa, että tulee lisää massaa...

Oikein ihanaa odotusta kaikille! :flower: Pitää mennä väsäämään kakunkoristeita lastenjuhlia varten.

momtoo ja vauva 13+2 :heart:

Eilen kerroin raskaudesta mun vanhemmille. Olivat kuulemma jo vähän meittineet että olis kiva jos meille toinen tulis jo kohtapuolin, vaikka mulla on kaks vuotta koulua vielä jäljellä.

Tänään lainasin koulun kirjastosta Imetysohjaus ja Kätilötyö kirjat. Maanantaina menen Kättärille synnyttäneiden osastolle neljäks viikoks työharjotteluun ja tarttis vähän teoriaa lukea ennen sitä. Jotenkin tuntuu hassulta lukea imetysohjeita hoitajan näkökulmasta kun tiedän että oon itsekin kohta siellä potilaana. :xmas:

Nyt on pakko mennä nukkumaan, koko päivä koulussa olin niin väsyny ettei silmät meinannu pysyä auki.

Onnea täältäkin "tuplanneille"! Samoin kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!

Ja kiitos Glow, kun jaksat päivittää.

Np-ultra-aika saatiin ensi viikon torstaiksi. Onneksi on viikonloppuna reissu edessä, niin aika menee nopeammin.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

Ninni + vaavi 10+6

Pikaisesti laitan uuden mahakuvan, ja kuvassa uudet ihanat äippävaatteet!! Maha on kasvanu ihan älyttömästi lyhyeen aikaan (ja täytyy kyl myöntää et kuvassa hieman turvotustakin) :D

Noi housut on aivan mielettömän ihanat. hennesiltä 19,90 äippäpöksyt, ja toppi 5,95 äippävaateosastolta. Saa nähä monta pulliaista meidän massussa liene. Tuplat taitaa olla maaliskuun trendi :heart:

LM & Pirpana 11+2

Onnea Nystymuikio tuplista!
Ja uusi on liittynyt joukkoomme! Tervetuloa! (Anteeksi, nimeä en nyt muista).
Kivuista oli ainakin ollut puhetta viime käynnin jälkeen..Minullakin välillä ennen kaikkea oikealle alas tuikkasee. Ja tänään on ihhottavasti tuikkinut tuonne jonnekin emättimeen syvälle. Ajattelinkin soittaa huomenna jos jatkuu, niin neuvolaan, et onko sit jotain tulehusta, kun välillä pissattaa, mut sit tuleekin vaan pari tippaa.
Ruuasta, minusta on tullut todella kranttu ruokien suhteen. Ei vaan maistu. Sitten kun löytyy se oikea, niin sitten kyllä maistuu.
Muutenpa tänne ei mitään ihmeitä. Työ ottaa päähän edelleen. Ja vapaapäivistä saa pitää kynsin hampain kiinni. Huomenna on vapaa, niin jo oli johtaja tänään kysymässä huomiseks töihin. Sanoin, että on muuta, enkä pääse, niin sano että niinhän meillä kaikilla on! Ei helekutti, että meinasin revetä. Odotan niin, että saisin irtisanomispaperit käteen! Viime kuun ylityötunnit kyllä riittää vähäks aikaa! Olikin niitä n.35 tuntia.
Vauvelilla on kova meno masussa, vaikken vielä tunne, mutta kun kuuntelee, niin hetken pysyy paikallaan ja taas saa etsiä. Hyvä niin, että edes pienen hetken saa joskus kuunnella pienokaista.
Nyt pientä iltapalaa vielä ottamaan ja untenmaille.
Miiru80 12+4

Mimmurainen Pitikin tuosta painonnoususta kysyä, että onko täällä muitakin, joilla ei paino ole noussut yhtään. Minulla siis sama tilanne kuin sinulla. Olen noin 3 kg miinuksella siitä mistä lähdettiin. Outoa, koska maha kuitenkin on kasvanut. Ja olen urheillut ihan normaalisti. No... ehkä vielä ei pidä olla huolissaan. :D

Miehen kanssa ollaan nyt kerrottu kaikille läheisille ilouutisesta. Kaikki aivan innoissaan. Ja anoppi höösää. Varmaan ihan tuttua muillekin. :kieh:

Eipä tässä muuta... jatkan töitä... :(

Alice 12+1

Alice81 Painonnoususta/laskusta. Täälläkään ei oo luultavasti paino vielä noussut, ainoastaan laskenut, ihan pahoinvoinnin ansiosta. Mutta semmosta piti sanoa, että mun käsittääkseni on ihan normaalia, että 1. kolmanneksen aikana paino ei nouse taikka laskee ja sit vasta sen jälkeen pitäis alkaa nousta. Ja tietty jos on vaikka jo valmiiksi vähän enemmän painoa, niin sitten ei kait haittaa vaikka paino ei nousiskaan pahemmin. Itelläni viime raskaudessa paino laski 1. kolmanneksen aikana n. kolmisen kiloa ja sitten alkoi vähitellen nousta ja kiloja tuli sitten n. 10 loppuraskauden aikana. Niin ja niille joilla on jo tullut painoa niin en stressais turhia!

LillaMy Ihana masu!

Ruokailusta Täällä ei edelleenkään meinaa oikein mikään maistua, koska pahoinvointia on edelleen ilmassa. Tällä hetkellä vähän parempi olo ja olen nyt palannut töihin ja kovasti yritän jaksaa täällä olla. Aika kauheeta on kyllä välillä.

Mä ajattelin tänään kokeilla että saisko varattua seuraavaa aikaa neuvolaan, että josko ennen rakenneultraa pääsis kerran kuitenkin käymään.

Täällä alkaa vähitellen elämänilo palautua kun on nyt niin hyvä olo! Masu on mulla pikkasen ehkä jo kasvanut ja odottelen nyt innolla sitä ihanaa keskiraskautta ja masun kasvamista.

Jempille onnea ultraan!

Bamboo 13+3

Jaahas jos nyt alkais ahkerammin täällä käymään taasen :D
Nystimuikio onneaaaa tuplista :heart: Koskahan saadaan ekat kolmoset pinoon ;D
Lillamy ihana vatsa,kateellinen :D

Kivuista ovat jokapäiväisiä, mutta aika laimeita..Välil kyl nipistää kunnol mut muuten ihan siedettäviä.. Neuvolalääkäri sanoi et ovat aivan normaaleja ku kohtu alkaa nyt ihan kunnol kasvaan ni kuuluvat sitten ihan kunnon kivutkin asiaan..

Kertomisesta Piti ultran jälkeen kertoo,piti neuvolalääkärin jälkeen kertoo,piti eilen kertoo..Mut eieln tuli vaan porukoil sellanen tunne ettei sitä vaan voinu siel kertoo..:/ Ni kutsutaan ne huomen kahville (tänään ei voi ku mul on huomen aamul koulutus-haastattelu, ni en haluu yhtään negatiivista ajatusta siihen )

(.) taidan vihdoin voida sanoo et hyvästi pahoinvointi? :D välil etoo, mut se menee kyl ohi,onneks :D mut ilman suurempia oloja ollaan jo selvitty ja voi taas juoda kahviakin aamul!!
:heart: Ja enään puoltoista kuukautta rakenneultraan<3

Murgu ja masukaveri 13+6 ( mihin tää aika oikein menee :D)

Oikein hyvää huomenta kaikille :heart:

Kivuista eilen tunsin kamalan kivun kun nousin makuuasennosta vissiin sit liian äkkiä :| ihmeellinen nopea "viiltävä" kipu, pelästyin jopa mutta ei se sitten jatkunut onneksi.

Painonnoususta mua ihmetyttää lähinnä tää kun olen "lihonut" 10kg 3kuukauden aikana niin että kun se ei näy kun masussa ja varsinkin rinnoissa, rinnathan on kasvaneet jo tuplasti =D ja masukin jo todella komia :) Mutta muualla ei juuri näy, nyt pikkuhiljaa tuntuu et reisissä alkais näkyy (reidet myös alue mistä yleensä lihoan)

Mutta eipä tuo juuri haittaa kun käyn kävelylenkeillä säännöllisesti, ainakin yritän. Ennen raskautta kävin aina melkein sen 6krt/viikko 1,5h lenkeillä mutta nyt käyn lähinnä joka toinen päivä ja välillä kaksikin pv taukoa, se on ihan hyvä tahti tälle olotilalle :)
(Pakkohan sitä on käydä kun joutuu iltasyöpöttelemään jatkuvasti jotain joka ilta) :D

Lillamy ihana söpö massu :) Mammahousut taitaa olla samat mitkä tilasin h&m:ltä :) Luultavasti, on kyllä ihanat. Topin tilasin myös :D

Masukuvista ajattelin ensin ottaa joka 2viikon välein kuvan ja pistää facebookkiin ja tänne jne. mutta eipä tämä massu ainakaan omaan silmään oo kasvanut sen pahemmin, tietty hieman taas isompi mutta ajattelin ottaa kuvan kun taas selkee ero :D rv16 vois ottaa sit =)

Kinder- & tiuhti&viuhti 13+1

LillaMy: Kiva masu ja kivat vaatteet! Kovasti ollaan mekin vatsaa kuvattu, mutta en kehtaa tänne vielä laittaa, kun ei juuri mitään näy...

Ruoasta: Vaikeinta on, että just kaikki mun herkut: homejuusto, graavilohi, maksa yms ovat kiellettyjä. Noita olen vältellyt ja teen juontia vähentänyt. Mutta muuten olen kyllä syönyt aika laidasta laitaan. Vahingossa kyllä söin sellaisen lämpimän leivän, jossa oli ihan vähän homejuustoa, mutta ajattelin, ettei siitä kannata paniikkia ottaa, kun kerran lämmitetty oli. Ja tosiaan vahinko, ettei sille jälkikäteen oikein voinut mitään...

Tämä meni ensin elokuun keskusteluihin, mutta niin se vaan on uskottava, että syyskuu on....
MannaHari : Olen pahoillani puolestasi. Mulla on nyt viikko painajaista tuloksia odotellessa takana. Meillä siis turvotusta oli 4,6mm. Down riskilukemaksi tuli 1:5.
Istukkanäyte ei lähtenyt itämään, eli joudumme tyytymään tässä vaiheessa suppeampaan testiin, joka näyttää yleisimmät kolme kromosomipoikkeamaa. Olen malttamattomana soitellut jo kahtena päivänä äitiyspolille. Siellä ymmärtäväinen henkilökunta on osoittanut myötätuntoa ja pahoitellut sitä, ettei tuloksia vieläkään ole. Tämä odottaminen on jo sietämätöntä. Päivät menee vaan aikaa kuluttaen autopilotilla eteenpäin kulkien. Mietin jo eilen illalla unta odotellessa ilman tulosta, etten taida enää edes olla työkykyinen. Ajatukset pyörii vaan tässä. Kuitenkin aika varmaan kuluu paremmin töissä kuin kotona kelloa ja puhelinta tuijottaen. Haluaisin tietää mitä mulla on vastassa!! Pahottelen valitusvirttä. :(

valdemarialle ja MannaHarille voimia ja tsemppiä!

Tuli mieleen kysyä sellaista, että onko kellään ollut ongelmia jalkojen puutumisen kanssa? Tai oikeastaan mulla on ongelmia toisen reiden (ja lähinnä sen ulkoreunan) kanssa. Kuulostaa ihan hämärältä, mutta osa reidestä puutuu siis jatkuvasti, varsinkin makuulla. Eikä mitenkään ole sidoksissa siihen, makaanko sillä kyljellä, selällä vai toisella kyljellä. Se vain yhtäkkiä puutuu, ei silleen, että se menisi täysin tunnottomaksi, mutta kuitenkin.
Huolestuttaa vähän, että onko verenkierrossa jotain häikkää vai mikä on.

Ollaan lähdössä Keski-Eurooppaan lennolle ja mietin, auttaisiko tukisukat, tai siis sukkahousut?

Kiitoksia ruokakommenteista! Taitaa olla niin että minuun nuo rajoitukset vaan osuvat pahemmin. Teen unohdin mainitakkin. =) Olen nimittän teen suurkuluttaja ja nimen omaan ihanien yrttiteiden ja ruokaohjeissa ylimalkaisesti kiellettiin vaan kaikki yrttiteet, kun niitä ei olla tarpeeksi tutkittu. Meni senkin suhteen rutiinit ihan sekaisin. =)

Puutumisesta Jalat puutuu minulla helposti, jos istun pitkään. Niinkuin nyt teidän juttuja lukiessa. :) Jalkojen ristiminen istuessa ei myöskään enää tunnu kovin hyvältä.

Huomenna alkaa syksyn ensimmäiset työt! Kivaa.

Talvimama 11+1

Nyt siis vasta huomasin et kirjoitinkin tuohon elokuiseen pinoon mut täs kopsu siit
MannaHari kovasti semppiä :hug: Kun menet siihen punktioon niin katsovatko vielä sitä ennen ultralla uudestaan? Jos olet lukenut niin täällä odotuspuolella oli ihan oma ketjunsakkin missä kirjoiteltu tuosta niskaturvotuksesta ja osa saanut hyviä uutisia silti et älä vielä murehdi :hug:

Niin, täällä olisi myös yksi maaliskuinen joka seurannut ketjuanne ihan alusta alkaen mut en vain ole saanut aikaiseksi tähän pinoon koskaan vielä kirjoittaneeksi :ashamed:
Viimeviikolla oli ultra ja kyllä sielä kamu kyydissä oli, kaikki hyvin vaik 5päivää pienempi mitä neuvolassa laskivat ;) Ikäni puolesta olisin saanut ne veriseulat mutta jätin väliin, en tiedä teinkö oikein vai en muttakun tuon 10 viikkoa miettinyt ja stressannut jo et onko kaikki hyvin vai ei niin ajattelin et oisin vain sit niitä veriseulankin tuloksii stressannut :ashamed:

Meille siis tulossa neljäs, aikaisemmat tyttöset syntyneet -92, -94 ja -07 ja itselleni karttuu ikää ensiviikolla 39v ;)
Jos vielä huolitte mukaan niin mulle saa päivittää äiti vm70, LA 13.3 neljäs KHKS

Jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 12+4 :heart:

Ninni74, minä ainakin otan lentosukat lennoille jalkaan. Kuukauden päästä on lähtö vasta kylläkin.
Teestä..minulta ei ole kielletty mitään teetä erikseen, mutta mitään en ole saanut kahteen kuukauteen alas. Tuntuu niin oudolta, entisenä teensuurkuluttajana.
Minullakin puutuu oikea jalka herkästi. Töissä varsinkin, kun joudun lähes koko ajan olemaan jaloilla. Suurin ongelma on polven seutu tällä hetkellä.
Täällä olen vapaapäivää viettänyt siivoilemalla. On kyllä mennytkin joku tovi viimeisestä kunnon siivouksesta. Ei vaan ole jaksanut. Nytkin tuntuu, että alkuun jaksoi, mutta nyt alkaa ote lipsumaan. Onneksi mies tulee kohta kotiin, saa ruveta auttamaan.
Hyvä kun osalla ainakin alkaa pahoinvointi helpottamaan! Jospa se autuas raskauden keskivaihe alkaa tulla meidän ketjuun. :)
Nyt vähän välipalaa haukkaamaan ja josko jaksais jatkaa tätä projektia nimeltään siivous..
Miiru 12+5

Äiti vm.70 : olen mie niitä ketjuja lueskellut ja koittanut rauhoittua. Se on kumma tuo ihmisen mieli, ajatukset pyörii nyt vaan tässä jutussa.

Valdemaria: Voimia sinulle kovasti! Minullahan tuo lukema ei niin suuri ollut, mutta kun on tuo verenvuoto juttu ja voimakas astmalääkitys niin ne nostaa mut sitten isojen riskien sarjaan. Lähinnä minuakin mietityttää että mitä on tulossa, että tietäisi mihin valmistautua :hug:

Miiru80 : Teetä ei kokonaan ole kielletty minultakaan, mutta jostain luin, että on hyvä vähentää. Suurkuluttaja minäkin :) Ja kun tykkään maistella kaikkia erikoisteelaatuja niin aika vaikeaa on, kun ei yrttiteetä saa juoda :( Oon sit siirtynyt hedelmäteehen, joka ei kyllä maistu yhtä hyvälle... Jostain kans luin, että jos ei tee teetä mieli kuten ennen, se on kehon tapa saada sut vähentämään sitä litkimistä.

Yhteistyössä