+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

• Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Krokodiili
(.) Jatkan oksentamista yhdeksättä viikkoa... Tänään taas tuli kolme viikkoa lisää sairaslomaa. Tää on ihan sairasta tosiaankin.

Ei tartte miettiä, ostaisko jo jotain vauvakamoja, kun en pääse sängystä ylös ja kauppaan...

t. Kroko 14+4

Pitkästä aikaa täällä taas :wave:

Viikko räpsähti tänään saikkua ja diagnoosi noidannuoli. Eli järkyttävät selkäkivut. Ärsyttää noi selkäongelmat kun oon aina kärsiny niistä kiitos järkyttävän notkoselän ja toisen jalan joka on pidempi kuin toinen..

Hankinnoista, mitää ei o uskallettu vielä hankkii. Päätettiin et odotetaan se np-ultra ja jos siinä kaikki ok, niin uskallamme astua lastentavaraliikkeeseen. Ainut asia minkä omistamme on vauvojen aurinkolasit jotka sain töistä :) Kunnolliset julbot. Oon siis optisella alalla töissä..Ikean reissu edessä marraskuun alussa synttäreideni kunniaks niin sieltä aika paljon hankitaan.

Hiusten värjäämisestä, oon lukenu et jotkut neuvolat ei suosittele ekan 3kk aikana värjäämistä, toiset sanovat ettei väliä. Ite sinnikkäästi oon oottanu sen 3kk ja viikonloppuna pääsen kampaajalle ja värjätään kaverin kaa hiukset..

Tuntuu et kaikki kärsii täällä päänsärystä, samoin täällä. Pohjalla mulla onkin migreeni mut nyt tuntuu et koskee muutenkin päähän jos vähänkin jokin käy hermoon tai väsyttää jne..

Minnalla oli kivasti vatta tullu jo hieman näkyviin !

Valdemaria
, kiva kun tulokset kuulosti hyvältä, sai vähän huokaista, toivotaan lisää hyviä uutisia

Tervetuloa ja onnea uusille odottajille :heart:

Oma vointi on ollu aika kauhee koko viikon. Ehdin just viikko sitten kehuu et paha olo hellittää niin nyt se on taas takas! Ei o tarvinnu oksentaa, enemmänkin yökätä! Mut paino on taas laskenu kilon :( Torstaina vihdoin ja viiiimein se np-ultra, jännittää aivan törkeesti! Mut viimeinki se on! Yöt menee valvoessa, millon järkyttävän kivun kanssa ja sit vessassa pissal juostessa. Liikkumisesta jotkut puhui, niin täällä ainakin toooosi minimissä, ei yksinkertaisesti kykene vaik tietää et pitäis liikkuu :headwall: Mut tänään poksuu vko 12 eli eka kolmannes alkaa olla voiton puolella :p

LM & Pirpana 12+0

Heippa pitkästä aikaa!
Taidan luopua yrityksestä kahlata kaikki kirjoittamanne jutut ja lähden mukaan keskusteluihin tästä hetkestä. Varmaan on tullut paljon uusia ja muutakin tapahtunut. Onnea kaikille uusille!

(.) Täällä kärsitään pääkivusta ja närästyksestä. Nyt kun tuli viikonloppu kahlattua metsässä sienestämässä niin tänään onkin sitten väsyttänyt oikein ylitsepääsemättömästi. Pahoinvointi on suurinpiirtein poissa mutta makeasta tulee huono olo, ja se on oikeastaan ihan hyvä juttu. Vauvan liikkeitä olen ollut tuntevinani, sellaista hauskaa kutitteluahan se on. =) Uutena vaivana on suonenveto jalassa ja samalla tuntuu että jalka puutuu ja tämä vaiva tulee sitten tietenkin erityisesti yöaikaan. :(

Mukavaa maanantaita kaikille!
Alina ja 15+2 =) :heart:

hei taas pitkästä aikaa.

Kuten joku tuossa edellä kirjotteli, juttua on tullut niinpaljon, etten edes yritä tähänhätään lukea kaikkia.

Ensinnäkin hankinnoista: Näitä lapsia kun on jo senverran ennestään, niin oikeastaan mitään isompaa ei tarvitse ostaa. Njooo vaunut alkavat olla aika kulahtaneet, mutta jospa ne vielä tämän menisivät.

(.) Tänään oli np- ultra... niskaturvotus luokkaa 1.1-1.2mm. Ei suurentunutta down- riskiä. Vauva oli pari päivää "ikäistään" suurempi. Näin olen itsekkin kokoajan ajatellut, koska bongasin tosiselvästi oviksen kesällä. La:ta ei siis muutettu kuitenkaan, joten mennään neuvolan mukaan. Tänään 12+0 (oma lasku 12+2). Vauva oli oikeen vikkelällä tuulella. Kunnon sambat oli käynnissä. Istukka oli ainakin nyt takaseinässä, joten siltäkin osin hyvä juttu.

Mun edelliset lapset ovat syntyneet 40+2, niin tämä voisi sitten syntyä 40+0 :LOL:

HAikiana kattelin lapsivuodeosaston ovista sisälle. Pääsispä jo sinnepuolelle. Näitä vaivoja kun tulee olemaan matkanvarrella. Pahat olot riivaavat edelleen ja väsymys on jotain aikahirveetä.

Torstaiaamuna olisi sitten eka lääkäriaika.

Elli ja pikkunen 12+0

Tänään tuli SE PUHELU.

Niskaturvotus oli ookoo,mutta seulonnoista kärähdettiin, down-riski 1/120.

mitäpä mielessä? Ei kerrassaan mitään.Jotenkin tätä puhelua osasin odottaa, miehelle sanoinkin jo ennen niitä seulontoja et tuntuu et tälläkertaa ei mennäkkään noin vaan läpi.

Nyt sitten viikkojen odotus ensin siihen lapsivesipunktioon, sit vielä tulosten odottelua.
:/

Muoks...mietin tossa vaan sitä et mitenköhän toi veriseulonnan myöhäinen otto aika vaikuttaa noihin tuloksiin? Meillähän siis ekat verinäytteet pilasi se harjoittelija neuvolassa.. :snotty:

Aurinkoista päivää kaikille! B)

Täällä väsymys alkaa jo pikkuhiljaa hellittää.. ihanaa.. Tosin oon syöny rautalitkua nyt pari vkoa, kun hemoglobiini oli 114, että ehkä se on nyt kohonnut ja siksi helpottaa..

Täällä tavaroiden hankinnasta oli puhetta.. Meillä on esikon jäljiltä poikien vaatteita, jne. Jotenki välillä tuntuu että tulokas olis tyttö, mutta en varmaks sano, kuhan on terve!

:heart:

Niin, mutta pinnasänky on ostettava ja turvakaukalo, ne oli lainassa esikon kohdalla..
Tekis mieli ostaa jo joku vaate vauvalle, mut maltan nyt toistaseks vielä.. Aattelin tehä kaikki suuremmat hankinnat ja ostaa osan vaatteista ni joulun jälkeisistä ale-myynneistä..

Mites ootteko te menossa rakenne ultraan? Aiotteko selvittää sukupuolen?
Ennen raskautta ajattelin että otan sen yllätyksenä, mut nyt tekee mieli kysyä.. Meile ei vielä kunnan kautta kuulu rakenneultra, vaan pitäisi käydä yksityisellä, mutta np-ultrassa havaittiin että mulla on istukka edessä (niin oli esikoisellakin) mutta nyt se saattaa olla kohdunsuun edessä, että sen takia pääsen rakenneultraan, eikä tarvi maksaa.. Onko jollain kokemusta eteisistukasta? Kätilö ei silloin sen kummemmin puhunu miten se vaikuttaa, mutta googletin ja sain selville mitä ajattelinki, että joutuu sektioon jos näin asiat on..

Solmussa; tsemppiä odotteluun!

Siiruli ja rv 13+5

Heissan!

Hankinnoista on ollut puhetta: Meillä ei mitään isompaa tarvihe hankkia, kun on useampi lapsi ennestään...
Ja vauvan toppahaalarit on, ostin sillon kun odotin meiän nuorimmaista, joka myös on syntynyt Maaliskuussa.

Siiruli: Kyseli onko kukaan rakenneultraan menossa.Me mennään ja meille on aikas paljo suositeltu sitä, kun meillä reilu kaksi vuotta sit syntyi poika, jolla oli pahoja sikiö aikasia kehityshäiriöitä, jotka olis luultavasti rakenneultrassa näkyny!
Mullahan oli istukka edessä, kun nuorimmaista odotin.Alkuraskauden aikana kohdunsuun päällä osittain, mutta siirtyi pois siitä ja sain alakautta synnyttää...
Sitä en viel tiiä halutaanko etukäteen tietää sukupuolen, toisaalta ois mukava jännätä siihen asti kun vauva syntyy, muttsa mutta...

anri ja vauveli rv 12+6 luultavasti

solmussa: pietään peukkuja, et kaikki menee kuitenkin hyvin.

Hankinnoista: Esikoisen jäleltä on niin mahoton tavaraa ja vaatetta, ettei mitään tarvinne ostaa.. ellei tämä ole sitte tyttö :D Onneks on hyvin nuita unisex-vaatteitaki entuudestaan, joten ehtiihän niitä ostella sitten synnytyksen jälkeenkin. Ja jos jotain meinaankin ostaa ennen syntymää, niin odottelen ainaki nt-ultraan..

Toppapuvusta: Esikoisella (synty elokuussa) tehtiin niin, että käytettiin sitä äp:n kevyt toppista ja sen alla riittävän monta kerrosta vaatetta kunnes oli riittävän iso varsinaiseen toppapukuun (muistaakseni se kokoa 68cm).

Omaa napaa: Viikon päästä on se kauan odotettu EKA NEUVOLA! Kivi vierähtää sydämeltä, jos saadaan sydänäänet kuuluviin (koska silloin viikkoja kuiten jo 12+0) Onneks neuvolassa on myös ultra mahdollisuus (mun tietääkseni koska kyseessä kuite terveyskeskus), joten ehkä ne kurkkaa sillä, jos ei meinaa sydänääniä löytyä (PELOTTAA SIIS IHAN SAIRAASTI :'( Minä onneton menin lukemaan vieläpä Eve Hietamiehen kirjan Puolinainen, joka kertoo keskenmenoista.. :headwall: )
Vointi on ihan ok, välillä. Sitte taas välillä iskee toooodella huono olo, kuten tänään koulussa :/ Palailin siis viime viikolla takas koulun penkille, kun alan töitä ei löytynyt. Nyt sit koittaa vähä tehä flunssaaki, mut aion taistella kaikin voimin vastaan :kieh:
Oottelen nt-ultraaki parin seuraavan viikon kuluessa tulevaksi, verikoe jo annettuna.

Kovasti jaksamisia kaikille :hug: Ja takas makaamaan sohvalle pois pahaa oloa :$

mobic ja pikkuinen 10+6 :heart:

muoks. lisäystä: Rakennenultraan mennään ehdottomasti. Sukupuolta ei haluta tietää etukäteen, mut kuten viimeksikin ehkä näin amatöörinäkin voi jo nähdä jotain ;)

solmussa :hug: Toivotaan että pääsette nopeesti sinne lapsivesipunktioon ja että kaikki olis kuitenkin hyvin.

Hankinnoista:
Autoon pitää saada turvakaukalo, esikon ollessa vauva meillä ei vielä ollu omaa autoa. Esikko nukkuu vieläkin pinnasängyssä, ilman tosista pitkää sivua, ei vaan olla saatu aikaseks ostaa isompaa sänkyä kun vielä ihan hyvin on mahtunu pinnikseen. Tosin nyt ainoo järkevä ratkasu taitaa olla et ostetaan kerrossänky ennen kun vauva tulee ja pinnis siirtyy sit vauvalle. Poikien vaatteita meillä tietysti on mut ei mitään lämmintä pikkuvauvan vaatetta kun poika synty kesäkuussa.

Toppapukua mäkin tässä jo mietin. Jos tää meinaa tulla samoilla viikoilla kun esikoinen niin sillon syntyis jo helmikuun vikalla viikolla ja sillon on kyl vielä tosi kylmä. Tosin vastasyntyneen kanssa ei pakkasilla saa olla ulkona ja meillä on tallessa äitiyspakkauksen makuupussi, eli pärjäiskö vauva esim. ruskovillan alusvaatteissa, päällivaatteissa ja jonkinlaisessa fleecepuvussa tai ihan äitiyspakkauksen toppapuvussa. Täytyy varmaan kysyä neuvolatädiltä neuvoa ens käynnillä.

Oma napa. Tänään olin ekaa päivää Kättärillä synnyttäneiden osastolla työharjottelussa ja todella mielenkiintoista oli. Hieman hassulta tuntuu olla siellä kun tietää että on itsekin "kohta" tulossa potilaaks. Olo alkaa olla ihan voiton puolella, aamulla pikkasen huono olo vielä. Jossain luin että nää kohdun kiinnikkeiden (vai mitä ne nyt on) repivät kivut menee ohi parissa viikossa, itellä niitä on ollu nyt jo 7 viikkoa ja ei vielä mitään merkkejä ettei niitä enää tulis. Tänään kävellessä tuntu pientä pistävää kipua häpyluussa, toivottavasti se ei nyt enteile mitään liitoskipuja, niitä kun ei esikon kanssa ollu ollenkaan.
Liikkeitä mä kanssa kuvittelen että välillä tuntuu, mut en ihan vielä usko että ne oikeesti olis muuta kun ilmaa. Huomenna meinaan mennä uimaan ennen iltavuoroa.

Fantaihana 13+0

Huomenna on sitten ensimmäinen ultra ja sen jälkeen olemme päättäneet kertoa raskaudesta muille. Meillä oli häät loppukesästä ja olin jo siellä raskaana, taitaa tulla vanhemmille yllätyksenä että näin pian olisi tulossa jo lapsenlapsia, tai sitten ei... Joillekin läheisimmille kavereille olemme jo kertoneet.

Viime viikkoina on jo tullut useita suoria kysymyksiä vieraammiltakin ihmisiltä. Kysymysten suoruuteen vaikuttaa varmaan minun maha koko, kun kysyjillä on ollut katse tiukasti kiinni minun vatsassa samaan aikaan kun ovat kysyneet. En oikein ymmärrä tätä minun mahaani, kun se on piukean pyöreä ja aika iso ollut jo jonkin aikaa vaikka vasta nyt pitäisi pientä pyöreyttä olla. Varmaan on turvotusta tai jotain ilmavaivoja. Joka tapauksessa olen ollut vieraammille asiasta kertomatta, ultran jälkeen vasta kun halutaan läheisimmillekin kertoa. Aika taitavaksi olen tullut suoran kysymyksen kääntämisessä toiseen puheenaiheeseen. :D
Yleiseksi vinkiksi haluaisin sanoa, että suoraan kysyminen ei tunnu kivalta. Vaikka nyt sitten olisikin ihan varma, niin antaa ihmisten itse päättää haluavatko kertoa.
Sydäntä lämmitti yhden tuttavapariskunnan miehen käytös, kun ilman mitään meteliä, päivittelyjä tai kyselyjä alkoi illan istujaisissa, ensimmäisen alkoholillisesta drinkistä kieltäytymisen jälkeen, tehdä minulle alkoholittomia. Oli mukavaan, kun ei tarvinnut koko seurueelle kailottaa, että minähän en tosiaan tänään juo vaikka ei ollakaan autolla. Siihenkin olen nimittäin törmännyt, että jos ei suostu juomaan niin heti suureen ääneen ruvetaan päivittelemään että mikäs nyt. Hassu tämä suomalainen kulttuuri.

Huvittavinta/ärsyttävintä raskauden utelua koin työpaikkahaastattelussa. Vaikka se taitaa laitontakin olla, niin kyllä vaan, nykyinen työnantajani laukoi työhaastattelun päätteeksi, tilanteessa jossa minä olin jo saanut työn että: Et kai sinä vaan sitten ole raskaana ja katse minun vatsassa. Tämä tapahtui raskauden ensimmäisillä viikoilla, kun en vielä edes tiennyt olevani raskaana. Koitin siinä vääntää jotain vitsiä ja tilanne meni ohi, mutta tälläistä vatsan tuijotteluako sitä saa sitten kestää työhaastattelussa viisikymppiseksi??? :eek:

Tervetuloa uudet!!! Onnea iloisia ja huojentavia uutisia saaneille ja voimia niille jotka vielä jännää tuloksia.

Talvimama 11+6
Kerron sitten heti miten ultra meni. Huomiseen. =)

Tänään se sitten kävi, tuli oksennus suuhun asti... Olin noille koirille annostelemassa ruokaa ja hyi että kun kävi sitten nenään... Muutenkin ollut tänään paha päivä... koko päivä mennyt yökkäillessä. :x Luulisi että jo helpottaisi, mutta toisaalta, mulla kyllä alkoi tuo pahoinvointi niin myöhään muutenkin että saas nähdä kuinka kauan tätä kestää! Mutta eipä tää ole vielä läheskään niin paha tilanne kun parilla muulla täällä. Että enpä valita tämän enempää.

Tänään alkoi mulla laulu ja kitaratunnit. Jee jee!! Saa pikku ipana kuunnella koko syksyn kun äiteensä musisoi!

Gallup Mikä ruoka on tällä hetkellä kova sana? Entä ehdoton inhokki?
Mulla menee sitrushedelmiä pussi tolkulla. Appelsiini, greippi, verigreippi, sitruuna. Ehdoton inhokki on ollut koko alkuraskauden: Makkara. Ei tarvitse kuin kuulla, nähdä kuva, nähdä mainos/paketti tai haistaa niin alan yökkimään ihan hulluna... :x :x :x

Harakanhattu ja ipana 12+6 :heart: :heart:

Täytyy tulla tänne valittamaan! Sori!
Esikoisessa on ollu nuhaa ja yskää jo pari viikkoa ja viime viikolla se sitten tarttu muhunkin. Tosin aika lievä nuha. Mutta tää olo! :(

Alkuraskauden pahoinvointi meni jo ohi ja aloin nauttia raskaudesta, mutta nyt kai tää nuha vei mun perusterveyden miinukselle, kun on taas joka päivä huono olo ja hyvä että tänään pääs töihin. Ei tuu oksua, mutta hiki nousee tukkaan ja pyörryttää ja on paha olo pienestäkin kävelymatkasta! :x EI OO KIVA!

Lauantaina iski sitten vielä mahdoton vatsakipu ja turvotus. Heti, kun vähänkin söi oli vatsa ihan kipeenä! (Ilmaa) Vähän on nyt helpottanu, kun oon yrittäny syödä vähän ja usein ja hieman terveellisempää. Kai se johtu niistä perjantaina ja lauantaina syödyistä hamppareista ja muista herkuista. Mut on se vaan epäreilua, että kun ei olis enää pahoinvointia niin sitte ei voi kuitenkaan syödä herkkuja, kun ne käy vatsan toiminnan päälle!
Jostain kyllä luin, että tässä vaiheessa ruoan siirtyminen suolistoon kestää tuplat siitä mitä ennen.

Sori vielä kerran nää suolistolöpinät ja omat navat! Mut tää on jo kerran koettu ja nähty ja nyt sais maaliskuu lähestyä vauhdilla!

Terkuin Latsis + pikkunen 15+1

Huomenta kaikille! En millään jaksa kahlata kaikkia kirjoituksia läpi, joten kommentoin vain lähimpiin.

solmussa jaksamisia lapsivesipunktion ja tulosten odottamiseen. Tuntuu pahalta, kun juuri aamulla avasin eilen tulleen kirjeen, jossa kerrottiin, että ei suurentunutta riskiä Downin syndroomaan. Ja oikein hihkuin ilosta. :ashamed: Joten sinulle monta :hug:

talvimama Olen myös joutunut koko kesän selittämään juomattomuuttani. Ja selitykseksi ei usein riitä, että olen autolla. Pahimpia on juuri nuo, jotka eivät anna asian olla vaan suureen ääneen ihmettelevät ja vetävät omia johtopäätöksiä. Ja useinhan he kyllä arvaavat tuon raskauden. Inhottaa tommoset. Eivät tajua, että ehkä mulla on joku syy, miksi en halua vielä asiaa kuuluttaa. Ja haluan kyllä itse päättää, milloin kenellekin asiasta kerron. Eli kummallinen on tämä suomalainen kulttuuri. Jos nainen ei juo niin hän on aivan VARMASTI raskaana. Ei ole olemassa muuta vaihtoehtoa. :eek: Anteeksi purkaukseni. :snotty:

(.) Kokopäiväiset pahanlon tunteen on poissa. Tosin tilalle on tullut kummallisia oksetusoloja illalla kun menee nukkumaan. Toivottavasti eivät kestä montaa viikkoa. Ja tosiaan muuten ei ole minkäänlaisia raskausoireita. Painokin tippui taas viikonloppuna kilon. En ymmärrä, kuinka paljon oikein pitäisi syödä, että pääsisin edes tuohon lähtöpainoon. Kun viikonloppunakaan en muuta tehnytkään kun mässäilin. No... ehkä niitä kiloja kerkiään sitten keräämään raskauden puolivälistä eteenpäin. :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Alice 13+0 POKS

Krokodiili Oon tosi pahoillani :hug: Mulla on kanssa nyt 9. viikko menossa pahoinvoinnin suhteen ja tuntuu, et voisin ostaa menolipun jonnekin kakolaan. Mä oon oikeesti niin loppu ja väsyny tän olon kanssa. Tekee mieli vaan itkeä ja kirota ja niin inhottavia ajatuksia pyörii päässä ja mitkään vauva-asiat ei vois vähempää kiinnostaa :'( Välillä, kun saa asiaa purkaa (niinkun eilen kaverin kanssa, joka odottaa nyt toista ja kärsii mahdottomasta päänsärystä), ni tulee sellanen olo, et kyllä tästä selviää, mut sit on iltoja, kun tekis mieli sanoa itsensä irti koko olosta! Mammavaatteita yms. tartteis kohta ostaa, mut ihanku lähtisin tällä ololla sovittamaan mitään vaatteita. Halusin siis vaan kertoa, ettet ole yksin! Tsemppiä sinne ja koita jaksaa! Kyllä sen on mentävä pian pois :hug:

Täällä paha olo jatkuu pahana. Tuntuu etten enää jaksais oksentaa, mutta ei se kyllä alhaallakan pysy, vaikka väkisinkin yrittäis...

Ruokagallup ehdoton rakkaus on vesimeloni ja maito. Älkää kysykö miksi, mutta näillä on menty..mitään varsinaisia inhokkeja ei ole, kun tuntuu vaan ettei oiken mikään maistu :D

Jemppi & unikko 13+0 *poks*

solmussa :hug: toivottavasti kummiski sais hyviä uutisia kuitenkin!
Ja Kroko toivottavasti kohta alaks helpottaa, toi on varmaan ihan kauheeta :<

(.) Maha on ihan kauheen iso jo :D tai sit vaan turvottaa vkl ruuat :D Ja aamupahoinvointi on tehny paluun..Kiva...Onneks sai kuitenkin tänään ton lääkkeen vedettyä nassuun ilman sen pahempia onelmia.. Ja alavatsaa nyt jostain syystä vihloo aikas paljonki..Tai ainakin tuntuu kauheen epämukavalta...Oon joutunu ottaa pari ibumaxia ku on pandolit loppuu,kauheesti ollu päänsärkyä.. toivottavasti ne ei aiheuta mitään ikävää :S

Murgu ja masukulta 14+5

Kiitos Alice81 kommentista! Tuntuu jotenkin vapauttavalta kun joku toinenkin kokee samaa. Tämä sivu on kyllä aivan paras tähän kohtalotovereiden löytämiseen!

Ultra meni onneksi hyvin ja jännittihän se. =) Hyvinvoiva, riskirajojen sisällä pysyvä, liikkuvainen vesseli sieltä löytyi. Hirveen hyviä ne ultrakuvat oli. Olin luullut ettei niistä oikein saa selvää, mutta ei siitä kuvasta ollut ollenkaan vaikea tajuta mistä on kyse.

Hankinnoista: Ultran jälkeen menin Uffille ja löysin sieltä 2kpl tosi hyviä äitiyshousuja ja yhden kivan mammahameen. Huippu juttu. Nuorekkaampia oli kuin mitä olin kaupoista tähän mennessä löytäny ja just mun kokoa. Mun lemppariväri on vielä liila ja toiset housut oli tosihyvän sävyiset liilat farkut.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!!! Mulla alkaa olemaan jo pahin väsymys ja pahoinvointi takana. (koputtaa puuta) Maha toimii vielä ihan miten sattuu. Välillä se on ihan kovana ja parin päivän päästä päin vastoin. Mulle tuli muuten yllätyksenä tää mahan toiminnan muuttuminen, eli se että hormoonit vaikuttaa niin paljon vatsan toimintaan. En ollu siitä aikasemmin kuullu.

Talvimama 12+0 (ultran mukaan 11+5, mutta virallista päivää ei muutettu)

Vieläkö mahtuu joukkoon? Meille esikoinen tulossa, LA 13+3. Olis kiva jutella asiasta, kun ei olla vielä uskallettu kauheemmine kertoa asiasta. Päätettiin alunperin kertoa ultran jälkeen, mutta mulla alkoi vuoto muutama päivä ennen ultraa ja vielä jatkuu. Sairaslomalla olen toista viikkoa ja ensi viikon olen vielä ainakin pois töistä. Kaikissa tarkastuksissa on kaikki ollut muuten hyvin.

Kiva lukea teidän kommenttejanne masuista ja kuvien kautta on kiva tuntea yhteenkuuluvuutta.

NinaRinsessa (KOKS)

solmussa On surullista kuulla noita uutisia. Toivottavasti kaikki kuitenkin olisi hyvin! Voimia jatkotutkimusten odotukseen! :hug:

LillaMy Oi, ei kuulosta, ei. Toivottavasti saat levättyä ja pikaista toipumista!
:hug:

krokodiili Voimia :hug: Toivottavasti pahoinvointi helpottaisi pian!

Jemppi :hug: samoin sullekin.

Latsis Pikaista paremista teille!

NinaRinsessa Tervetuloa! :flower:

Mua niin väsyttää niin kauheasti tänään |O Ehdin kyl käymään kuntosalilla treenamassa, mutta tämä ilta menee nyt kyllä sohvalla.

Minna ja helmi 14+3

Jee tänään poksui taas viikot =)
Ja heräsin armottomaan päänsärkyyn, tää tuntuu jo migreeniltä, viime yö meni jotenkuten nukkuessa kun jomotti päätä jo silloin :( Ja herätessäni tunsin taas pahanolon :x Olin että EIH, joko tää taas alkaa :|
Tuntuu vaan että olisin tulossa kipeeksi :eek: toivottavasti en... kuumaa teetä ym. pitää käydä tekemässä...

Tasan viikon päästä olisi äitipoli aika Naistenklinikalla :) Näkee taas tiuhtin&viuhtin :heart:

Ruokagallup Ehdottomat suosikit, kasviswokki, hedelmät, VIILI ainakin
INHOKKI on MAKKARA myös, en pysty syömään sitä millään muotoa ja joku aika sitten isäntä oli ostanut jotain HK:n sinistä tm. jääkaappiin ja kun näin sen siellä, meinasin oksentaa :x

Nyt täytyy soitella neuvolaan tästä migreenistä ja muista jutuista. En tiiä mitä särkylääkettä voin ottaa ees, sen tiedän että panadolit ei mua auta yhtään...
:(

no muut asiat jo selvitin mut sit tää migreeni päänsärky tilanne unohtu kysyä että mitä lääkkeitä, voi kakka, en jaksa taas soittaa sit uudestaan!

rv14 (otin sittenkin taas kuvan, edellisestä vasta 2vk mut tää on niin iso maha :D )

murgu, se doppleri on mulla kovassa käytössä enkä ole ostamista katunut. Jos alkaa huolettaa, niin eikun kuuntelemaan. Hetki tuota ihanaa jumputusta saa huolet siirtymään.
Masu on kasvanut kovasti, eikä jää enää arvailujen varaan minkä takia. On jo kuulema ihan selvä vauvamasu. Lääkärikin erehty vissiin viikoissa, kun kävin se vuodon takia, kun sanoi, että vauva varmasti liikkuu jo kovasti...Sanoin, että ei nyt sentään vielä tunnu ja kysy sit että paljonkos niitä viikkoja olikaan...Eilen ensimmäistä kertaa olin jo melkein varma, että kyllä se siellä hipsutteli. Pikku hiljaa. Näitä aikoja oli edellistä odottaessakin kun liikkeitä alkoi tuntumaan.
Tervetuloa uudet mukaan!
Päähän koskee taasen niin paljon, ettei meinaa ajatus kulkea. Eipä ollut vapaapäivinä tällaista jysäriä, joten kyllä se tuo työ vaikuttaa. Siellä kun ei kerkiä taukoja pitämään jne...
Ruoasta oli ainakin puhetta ollut. Makkara ja savumuikut on ällötyslistalla. Sit on paljon sellasia jotka ei vaan maistu, mutta ei varsinaisesti ällötä. Vaihtelevasti on sitten mielitekoja, suurin niistä on nektariini.
Palailen ruokaa laittelemaan.
Miiru80 13+4

Yhteistyössä