+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Moikka kaikille!

Kinder Onnittelut!! :flower:

Primperaneja napsitaan täälläkin, just kävin tänään lääkärissä hakemassa lisää saikkua ja uusin reseptin. Niitä on tabujen lisäksi peräpuikkoina, jotka on kait tehokkaampia, mulla on niitäkin ollut ja auttaa mm. kait nopeammin kuin noi tabut. Ja jos Primperanit ei auta niin sit kai voi ottaa myös Postafenia, joka ois kait tehokkaampi kuin Primperan, mutta se mun mielestä väsyttää, kun oon käyttänyt sitä matkapahoinvointiin. Postafenia saa ilman reseptiä mutta en tiedä että onko se sit ihan turvallinen kun on raskaana.

Täällä käytiin myös np-ultrassa maanantaina! Kaikki oli hyvin ja vastas hyvin viikkoja ja heilutteli itteään kovasti. Ei meinannut vauva millään kääntyä niin että sais sen niskapoimun mitattua, mutta sai sitten kätilö kait sen mitattua ja oli ainakin sitä mieltä ettei oo mitään turvotusta.

Munkin pitäis päästä ostaa jo jotkut äitiyshousut, kun ei oo esikon jäljiltä jäljellä mitään hyviä housuja ja silloin oli painoakin vähän enenmmän että tuskin ne jalassa pysyiskään. Pahaa oloa on edelleen ja eilen menin takas töihin mutta se oli niin kauheeta että tänään tosiaan hain lisää saikkua ja nyt oon sit vielä ens viikonkin saikulla, sen jälkeen odotan että paha olo ois jo hellittänyt sen verran että töihin pääsee. Ja flunssaakin on nyt vähäsen mikä on kivaa kun nyt yskittää ja se taas meinaa saada oksun liikkeelle...

prinpressa Joo ihan normaalit sykkeet noi on, mullakin oli esikoisella välillä noin korkeet.

Niin joo ja laskettua aika on mulla nyt 7.3.2010, se ei nyt muuttunut mutta on tuolla listassa väärin kun ekaks laskin sen ite erilailla kuin neuvola.

Bamboo 11+3
 
Iso kiitos kaikille!! =)

Rauna : meidän esikko on nyt vajaat 4v5kk :) Eli aikas lähelle 5v kun nämä pikkaset syntyy :heart:

Juu mä vähän jo tossa aikasemmin vitsailin että entäs jos tulis kaksoset tai jopa kolmoset kun vatsa on jo nyt aika isohko vaikka viikkoja on vasta 11+1 =)
Heh siellähän niitä vauvoja 2 sitten olikin :D

Pitänee kohta alkaa muillekkin kertomaan että olen raskaana, kun aika monet ei vielä edes tiedä :) Shokeeraavat varmaan jo raskaustiedosta, entäpä sitten että lapsia tuleekin 2 :D
Hih, koitin tossa nukkua päiksyt mutta eihän siitä mitään tullut kun ei vaan uni tule ..

 
Kinder- Tuplasuperonnittelut!!! Mä kanssa täällä oikein läväytin kädet poskille ja rupesin poraan! :LOL: Miehellekin spontaanisti heti kerroin että arvaa mitä yhdelle meitin palstaketjulaiselle on käyny!! :flower: :flower: :flower:

Täällä yökkäilyt tihenee ja vessa käynnit. Mukamas tunnen jo jotain kohdun tapaista tuolla. Ennyt tiiä sitten...

Harakanhattu ja pieni 10+1
 
Kinder- Tuplaonnittelut tuplaonnesta :heart: Halusitko lasketun ajan lisäksi laittaa jotain muita tietoja etusivulle?

Huomenna np-ultra ja oon jostain syystä ihan paniikissa ja jännittyneenä sen asian suhteen :ashamed: On jotenkin epäuskonen olo, et siellä joku terveenä köllis, vaikka paha olo onkin niin mahdoton :eek: Varasin jo valmiiks maanantaiksi ajan lääkäriin, kun ei ne pahoinvointilääkkeet niin paljoa ole auttaneet, kun aluksi ajattelin ja oksentelu ja päänsärky jatkuu edelleen..... :'(

Jemppi & murunen 11+6
 
Oi ihanaa, Kinder-, onnittelut ultran tuplauutisista! Onko teillä suvussa kaksosia? :)

Kiva että moni on saanut apua pahoinvointilääkkeistä <3

Mulla on iskeny kauhea himo appelsiineihin :D Onneks taas terveellinen himo, ei haittaa :)

Hei kertokaapas, jos ultrassa vastas 9+6 viikoilla koko 10+0, niin ajattelenko tästä edespäin laskettua aikaa 17.3. vai 16.3? Tiedän, ettei se virallisesti muutu ja lääkärikin sanoi, että se on vähän siitä kiinni, mistä kohtaa nappaa ne pisteet minkä mukaan se laskee. Meillä vaan 16.3. on meidän seurustelun vuosipäivä, joten se olis niin söpöä <3

Tänään keskussairaalalla seulontaverikokeet ja sitten kaupunginsairaalaan antamaan uus pissanäyte. Pitäis olla neljä tuntia pissaamatta, saa nähä miten onnistuu, apuva. Toivotaan, ettei siel näytteessä ois mitään erityistä, kun ei oireitakaan ole. Meijän äiti tosin sano, että se on kaikkien meidän raskauksien aikana joutunu syömään ainaskin yhen ab-kuurin virtsatulehdukseen, joten voisko olla jotain periytyvää tässäkin sitte? Nooh, se nähdään kun tulokset tulee.

16 yötä np-ultraan :)

Hali87 + Pähkinä 10+1
 
kinder- tuplaonnittelut :hug:

Meidän napaan ei mitään uutta auringon alla. Flunssa yhä edelleen jyllää, loppuviikko saikkua töistä... Ei auta. Viikonloppuna on kummitytön rippijuhlat ja pitäisi alkaa jo oikeasti valmistautua kunnolla noihin tuleviin messuihin. Ensin ensi lauantaina Kirkkonummella ja sitten se koko viikonlopun Turun koitos... Taitaa tulla kiire loppujen lopuksi...
Yritän tässä ohessa tehdä aina silloin tällöin muutaman tunnin töitä, jotta ei oikeasti paniikki iske ensi viikolla (ai ei vai :saint: )...

Mutta pakko jatkaa...
 
Heippa kaikille :wave:

Bamboo81 Onnittelut onnistuneesta np-ultrasta!

Hali87 On ilmeisesti todella harvoin, että synnytys tapahtuu juuri päivälleen la:na. Joten sen puolesta voit ihan huoleti olettaa ihan kumman vain haluat la:ksi ;)

Ystävä kutsui eilen uimaan, ja kun on niin käsittämättömän kuumat ilmat tääl, niin en voinut kieltäytyä. Tosin haasteellista, kun mentiin iltapäivästä, jolloin turvotukset on jo hyvin esillä mahan tienoilla. Muuten ei vielä ole kunnon vauvamasua alkanut tuleen. No, aattelin, että täytyy yrittää vetää mahaa sisään :whistle: En ole vielä alkanut kertomaan ystäville. No, vaikeatahan se oli, ja kaikkihan näkyy uimapuvuissa. Se sit kysyi olenko mä lihonut loman aikana, ja sanoin, ett joo :D

Oletteko te jo alkaneet kertomaan kaikille tutuillenne? Mulla on huono omatunto, kun en ole kertonut vielä edes parhaimmille ystävilleni :ashamed: Ensi viikolla sit kerrotaan, jos np-ultrassa on kaikki hyvin.

Minna + lille-Hasse 11+5
 
Kiitoksia taas :) :flower:

Hali87: Luulin että meillä ei ole suvussa kaksosia mutta eilen, tämän tiedon kerrottuani äitilleni, kuulin että pappani on kaksonen mutta muita ei ole :D

Ja sitten muuta:
Olen tietenkin tuplasti onnellinen ja iloinen tästä uutisesta mutta kun kaksosraskaudet ovat aina riskiraskauksia niin :| Joten en uskalla intoilla varmaan koko raskauden aikana yhtään liikaa tm...

Joudun aika tiheeseen seurantaan koska ne huomasi myös että vauvoilla on vain yksi istukka eli vaara on se että toinen ei ehkä saa ravintoa tarpeeksi mutta eilisessä ultrassa mitat olivat heillä melko samat joten ei vielä syytä huoleen :heart:
 
Minna me ei olla kerrottu kuin mun kummitädille, isännän suvulle ja mun isoveljelle. Kaikki muut arvasivat. Kavereille ei mennyt läpi mun limun juonti festareilla.... selitin meneväni töihin seuraavana päivänä... arvasivat heti...
Mun isä arvas silloin ultran aikaan, kun lupautus lastenhoitajaksi siksi aikaa.

Sunnuntaina olis tarkoitus katsoa kuka arvaa ja kuka ei... Mutta jos mutsi ei tajua, niin päätettiin kummitädin kanssa alkaa vihjailemaan ja naureskelemaan, että tajuis...
Tätä toista kun on voinut piilotella paljon pidempään, kun ei vieläkään näy kunnolla löysillä vaatteilla :D
 
Jemppi: Voi sinne etusivulle laittaa että monesko niin kaksoset :saint: Yksi tyttöhän löytyy jo ennestään :heart:

Ja synnäriksi nyt vaikka NKL joka on lähes varmaa. Tiedotan jos muutosta tulee. Soittoa ja kirjettä NKL:ltä odotan että menenkö jatkuvaan seurantaan sinne ja luultavasti että synnytänkö siellä jne. :)
 
Kinder,Voi kun ihkua :heart: :heart: Toivottavasti kaikki menee paremmin kuin hyvin...saatpahan nyt useestio nähdä kullanmurut =)

Primpsessa/sykkeet,Mulla kävi jopa 200 esikkoa odottaesaa :eek: Joka siis poika... ;) Johtui siitä kun sijais terkka kopeloi niin kovakourasesti et ei oikein poitsu tykännyt :/ Mut yleensäkin syke oli korkea 150-160.

Hitsi,meil on yhet kaksoset suvussa..o-ou :p Ultra olis tiistaina =)

Repa ja kynneli 10+6
 
Äippäpolilla käyty ja ultrassa kaikki hyvin.
Hematooma hävinnyt, kohdunsuu kiinni.Uinti- ja yhdyntäkielto kumottu :D
Paino laskusuunnassa.Seuraava aika äippäpolille 9vk:n kuluttua rakenneultraan, sisätautilääkärille 5 vk:n kuluttua.Muuten käynnit th:n luona neuvolassa.Ihan normaalia elämää saan elää =) Albetol lääkitys aloitetaan tänään, itse saan tarvittaessa nostaa annostusta.Paineet pitäis pysyä 140/90.
Ainoa miinus oli se että pissa kahdella plussalla :( mutta näyte oli niukka ja olen juonut tosi vähän eli todennäköisesti johtuu siitä.
Labrakokeita tuli iso kasa ihan tuon verenpainetaudin ja lääkityksen vuoksi, samoin tulee sydänfilmi, mutta samat kokeet on otettu ei raskaanakin ollessa.Hyvässä hoidossa olen ja hyvin tutkitaan kaikki.Joku pissakeräyskin tulee labraan menoa edeltävänä yönä, mutta sekin on ihan hyvä juttu tarkistaa.RV 11+5
 
Tuplaonnittelut Kinderille!

Ja kiva kuulla että Maine coonilla on nyt kaikki hyvin :)

Olen kyllä lukenut koko ketjun, mutta en nyt muista muuta kommentoitavaa koska otin tuossa pienet päikärit välillä ja unohdin kaiken :LOL:

(.) Tänään oli ensimmäinen neuvola, viikkoja 9+3 neuvolatädin mukaan eikä sydänääniä saatu kuuluviin. Pitää varata aika ultraan 3 viikon päähän, josko siellä sitten sydämensyke löytyisi.

Väsyttää.

Sef ja Nöttiäinen 9+3 (omien laskujen mukaan 8+5)
 
Tuplaonnittelut Kinderille myös täältä :)
MaineCoon hyvä et sait palata normaaliin rytmiin :)

Ja tästä siirrynkin sulavasti ultrakuulumisiin:
Ultraaja oli todella mukava ja kehui kuinka hienosti vauva liikkui,bailas ja vilkutti meille :) Kyl siin kyynel vierähti :') NT oli vaan 1,4mm ja tosi pieni riski et ois Down-lapsi..Oli se kyl ihanaa :) Kuvas vauvaa sekä mahan päältä ( ihme ku näky ku on sen verran tuota peitettä :D) ja sisäkautta..Voi toista..koko vastas 11+4 mut ei lähetty muuttaan la:ta :) <3
Tästä tuli niin todellista kun sen vauvan näki et kävin ostaan äityiushousut ja 2 masutuubia,ah tätä ei vaatteiden kiristys-tunnetta :D

Murgu ja todellinen masukaveri rv12

:heart:
 
Onnittelut Kinderille

Minna77 me haluttiin osallistua tuohon veriseulaan ja ne verikokeet otettiin np-ultran yhteydessä. Kauankohan siinäki kestää, että saa ne tulokset sieltä. Turvotusta oli kyllä niin vähän niin jotenkin on luottavainen mieli niitten tulosten suhteen.

Äiti oli kertonut minun mummolle tästä raskaudesta niin johan siellä oli 70vuotiaat sännänny jonnekki kauppaan vauvan vaate osastolle, mutta sitten ku olivat siellä olleet niin olivat tajunneet että eivät tiiä kumpi on tulossa ni eivät sitten onneksi olleet mitään vielä ostaneet. Nuilla kun on vielä tuonne kaupoille joku reilun tunnin matka ni on siinä tohkeissaan olleet kun ovat sinne asti viittineet lähteä.. minä kun niin toivoin että ei tästä mitään hössötystä tulisi (ainakaan vielä pitkään aikaan) mutta se oli kai sitten ihan turha luulo.

minjoh 12+2
 
Me ei osallistuttu seulaan, kun ei se muuta tilannetta millään lailla, oli tulos mikä tahansa. Joskin ei ultrassa näkynyt kyllä mitään siltikään. En kuitenkaan olis pystynyt näin kauhean yrittämisen jälkeen keskeyttämään raskautta, jos se olisi ollut vammainen tai edes epäilty sitä. Mielummin pähkäilen sitä ongelmaa sitten, kun tää täältä tulee ulos.

Minä sain siivottua tänään tänn työhuoneen. Vielä muutamat tavarat etsivät paikkojaan, mutta hiljaa hyvää tulee. Sen jälkeen voisikin vielä ommella jotain kivaa ensi viikoksi... Tai no jos ensin yrittäisi saada pääteltyä kaikki nuo kaulaliinat, jotka olen neulonut myyntiin.... Ja hinnoittelis nuo kaverin mummon tekemät jutut. En jaksanut sunnuntaina katsoa muuta kuin paria vastasyntyneen lapasia... jotain pipoja ja sukkia siellä oli sen lisäksi...

Mutta jos jatkaisi vielä vähän aikaa. Voi sitten loppuillaksi keskittyä sipsipussiin ja siideritölkkiin :p Mä en muistanutkaan miten hyvää tuo alkoholiton siideri olikaan... :saint:
 
Tulin vaan kertomaan, että järkyttävä päivä takana huonon olon ja päänsäryn suhteen ja uskomaton jännitys huomista np-ultraa ajatellen..onneks mies oli ihana, kun tuli töistä ja sain vähän suklaata ja jaffaa. Helpotti heti :heart:

Jemppi & murunen 11+6

HUOMENNA poksuu ensimmäinen "etappi" :heart:
 
Minna77, ihailen tuota sinun taitoa, salata asia kaikilta! Minäkin yritin, mutta eihän se onnistunut.

Alkoholittomasta siideristä. Se on hyvää kyllä, mutta itselläni tulee mahan aivan älyttömän kipeäksi sillä. Saattaa mennä pari kolme tuntia sen yhden juonnista, niin johan alkaa. Eli en enää edes kokeile.

Täällä mahatautia ilmassa. Tyttö oksensi eilen oikein reilusti, mutta onneksi vain kerran. Nyt itselläni mahassa kuplii.

Miiru 10+6
 
Laitelkaahan masukuvia jotta saan kauhistella kuinka pienet mahat muilla on B)
Mies tuli reissusta ja tuumas et herranen aika, sulla on ihan viikossa vatsa kasvanu jo huomattavasti :ashamed:

Kun muut menette makaamaan selällenne,tuntuuko jo kohtua vatsanpäältä kokeilemalla?

Nyt kävin sitten repimässä 4 kilsan iltalenkin ettei pääse tuo totuus unohtumaan omista kiloista :whistle:
 
Glow
kinder ONNEAONNEA =) Toivotaan että raskaus menee tuplastihyvin :flower: tunnustan että mullahan nous tippasilmään ilosta kun luin sun uutisen! ai, että mitenkä niin herkässä tilassa ollaan?? :heart:

Mulla ei suuria pahoinvointeja ollut ja kun 12 viikko tuli täyteen, ajattelin et nythän ne vähäisetki varmaan alkaa helpottaa niin eipä mitä, saman tien tuli oksu :eek:
mut näin mulla kävi kun edellistä odotin, muistaakseni víelä viikolla 16 sai vessanpönttöä halata aamusella silloin tällöin, tosi vaihtelevat olot oli!

Me ei olla viel kerrottu esikoiselle, 6v kohta, uudesta vauvasta... mua vähän jännittää sen reaktio. Tosi hienosti otti kyllä pikkuveikkansa vastaan! Mutta... esikonen tänään kovin mietteliäästi kattoi mun mahaa ja kysy "äiti miks sun maha on tollanen pallo?" :eek: :ashamed: :D jaa-a, siinäpä ei äiti osannu viel sanoo mittää...eihä se voi viel näkyy rv 13 ?? vaikka moni on sanonu että kun edellisestä synntyksestä on vasta 6kk niin jos se siksi näkyis jo näin aikasin, voiko muka olla? liekö turvotusta vaan...
Eiköhän pojalle pidä jo kertoa ettei sitten suutu kun ei ole kerrottu ajoissa/ettei kuule muualta.

Väsyttää... päikkärit oon nukkunu parina päivänä pakosti vauvankanssa. Koskahan sitä rautaa saikaan alkaa syödä? joo, lyhyt aika edellisestä raskaudesta, mut lyhyt on muistikin!
:xmas:

Onnellista odotusta kaikille :flower:

Glow&"helmi" rv 13
 

Yhteistyössä