+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

minjoh kiva, kun on muitakin espoolaisia joukossa.

Kinder- Mahtavaa! Upeeta! Olisitko mistää voinut päätellä ennen ultraa, että tulee kaksoset? Minulle on sanottu, että maha on isompi kuin viikot... En kuitenkaan jaksa uskoa, ett tuplavauvat enne kuin 1.9 ultra tulee eteen.

Levottomat jalat Minulla on levottomat jalat. ainakin päiväunilla tuntuu hiukan. Kuulemma voi johtua liian vähästä nesteytyksestä. Pitää juoda, juoda ja juoda.

Äitiysvaatteista/isommista/väljemmistä on nyt kyllä apua. Pitäisi jaskaa käydä vaatekaappi läpi ja laittaa kaikki pienet säilöön, niin tulis lisää kaappitilaa! Nimimerkillä samat läsäfarkut jalassa. Löysin entisiä äitiyshousuja, mutta ne on liian isoja vielä. Itse tehdyt, kokoa isommat housut, joissa edessä resori, ovat nyt sopivat. Hankin äitiysvaatteita jo enne kuin mitään mahaa oli edes odotettavissa ;)

Hyviä vointeja itse kullekin!

p.s. Kinder tarkoittaa lapset, joten aika hauska sattuma :heart:
 
^^ Kyllä mä aluksi vähän vitsailin ajatuksella että onkohan täällä peräti kaksoset kun jo ihan alussa näkyi mahaa jo selvästi, ja nyt meneillään viikot 11+2 ja maha näyttää siltä että olisi reilusti yli rv20 =D Voin jossain vaiheessa yrittää pistää kuvaa kaksosmasusta joka on aika valtava jo nyt :S

Ne kätilöt sanoikin että on aika selvä merkki jos alusta lähtien paino alkaa nousta julmetusti, astetta pahemmat pahoinvoinnit ja maha näkyy selvästi isompana mitä normaalisti olisi :D
Ja mullahan oli ekat 2kk kamala olo, välillä oksetusta kesti koko päivän ja välillä oksensin peräti 5kertaa putkeen :eek: :x
 
No nyt kyllä pelottaa :'( Koko päivän ollut alavatsa kipeänä, tuollaista pientä menkkakipua ja nyt illalla jäänyt paperiin rusehtavaa verta.. Ja ei oo edes oksettanut enää! Nyt olis menossa n. rv 10+3. Huomenna on eka neuvola joten en viitsinyt enää mihinkään soitella, toivotaan parasta!
 
pippa3 Toivottavasti on vaan jotain valemenkkatiputtelua tai vastaavaa..eikös alussa menkkojen aikana voi tulla tiputtelua? Onneks sulla tänää neuvola, niin pääset vähän juttelemaan asiantuntijan kanssa! Jaksamista :hug:


12+0 Hui, se ois sitten 2. kolmannes käynnissä. Ihan hurjaa. En tajua yhtään. Heräsin 4.20 oksentamaan ja edelleen valvon. En viiti enää mennä nukkumaan, kun 8.30 on se np-ultra. Sekin jännittää ihan sikana, ihan vatsaan sattuu. Tosin se on tuntunu tosi kipeältä nyt monena iltana. Oon aatellut, että joko siellä vauvalla on joku huonosti tai vatsa venyy... En tiedä miks huolettaa tosi paljon, että onko kaikki ok. Tuntuu myös, että vauva voisi olla viikkoa nuorempi/pienempi..En oikeesti tajua miks on sellanen olo. On kaikesta oksentelusta ja päänsäryistä huolimatta sellanen epäuskonen olo, että onko siellä ketään ja onkohan kaikki nyt oikeesti hyvin ees... Kai tää äitiys on nyt tätä jatkuvaa huolehtimista sitten ;) Onneks mies tulee mukaan, kun tulisin yksin varmasti ihan hulluksi. Pitäkää peukkuja, tuun iltapäivällä kertomaan uutiset. Meen ultrasta suoraan mummolle vähän lepäilemään, niin pääsee taas vähän kotisohvalta toisiin maisemiin :)

Jemppi & murunen 12+0 *POKS*

ensimmäinen etappi saavutettu :heart:
 
Olikos täällä joku muukin ollut jo jonkinlaisessa flunssassa? Ittelläni nimittäin on nyt flunssa ja tuntuu menevän vaan pahemmaks nyt, mutta kuumetta ei oo ollenkaan joten oletan, ettei tää kait voi olla sitä sikainfluenssaa sitten? Kova yskä, vähän nuhaa ja tosi kova päänsärky oireina. Parasetamolia otin ja se vei pahimman terän päänsärystä mutta ei todellakaan kokonaan. Onneks pahoinvointi on jonkun verran hellittänyt mutta nyt ruoka ei oikein maistu kun on kipeenä.

Eipä sen kummempaa tällä kertaa, täytyy jatkaa potemista.

Bamboo 11+5
 
pippa3 toivotaan ettei oo mitään hälyyttävää ja säikähdyksellä selviät :hug:

Ja Jempille peukut pystyyn =)

Bamboo81 mul on ny pari päivää ollu kans nenä tukos ja aivastellu ja ollu jäsenet kipeet mut ei muuta.. Toissapäivänä oli kyl yks elämäni hirvein migreenikohtaus (ollu ehkä 3 elämäni aikana), kun halailin pönttöäkin 4 kertaa :S Onneks sit nukkuminen helpotti, ei ollu ku tuttu aamupahoinvointi ku heräs :D

(.) Kai tästä vatsasta vois jo kuvan ottaa, ohan tää jo iso :D Ja anoppikin on sit jotenkin osannu päätellä et oon pieniin päin ku lähtivät 2-3 vikkoo sitten Bulgariaan, ja heti ekan puhelun ku sieltä soitti niin kysy et "Onko mitään uutta?" ja täältä sanottiin et ei, ku eihän sitä ny voi puhelimes sanoo :D Ja sit kävivät tuossa maanantaina meillä kahvilla ja taas et onko mitään uutta ja katteli mun mahaa :D mut sanottiin et ei, oli pakko ottaa siihe ultraa..Ja ny näköjään seki kertominen molemmille vanhemmille menee ens viikkoo ku haluan hoitaa sen samana päivänä ja meiän äite tulee mökiltä kotii vasta ens viikol :D
Olipas taas sepustus :D

Murgu ja masukaveri rv 12+1 :heart:
 
Mä voisin kanssa ilmoitella itsestäni taas, eipä tänne kuulu edelleenkään pahemmin mitään muuta kuin pahoinvointia ja oksennusta :x Tää hirveys on vaan pahentunut.. Yksi päivä kaupungilla oksensin kaksi kertaa kävellessäni kaikista vilkkainta ja isonta katua, kyllä hävetti! Eikun äkkiä kotiin..

Onko muilla alkanut jo olo helpottaa?

Luen teidän teidän muiden kirjoituksia paremmin, kun alkaa helpottaa. Nyt oon pihalla teidän jutuista ja kuulumisista. Sori!

Kävin ke yksityisellä ultrassa :heart: Kaikki oli hyvin ja tasan tarkkaa vastasi pikkuinen viikkoja. Ihana tunne, kun tietää että kaikki on ainakin nyt kunnossa. Hinta oli 180 e, huh!

Mulla on kaikissa kolmessa viime raskaudessa ollut RD. Kai se nytkin siis on/tulee. Odotan että olo helpottaisi niin voisi alkaa noudattaa parempaa ruokavaliota. Sillain olen aikaisemminkin pärjännyt.

Jade huomenna jo 9+0
 
Nyt on käyty neuvolassa ja sydänäänet kuuluivat =) Toivottavasti tosiaan säikähdyksellä selvisin, vuotokin on loppumaan päin! Terveydenhoitakin noista "valemenkoista" mainitsi tai jostakin mahdollisesta tulehduksesta.. Ensi viikon perjantaina np-ultraan, jossa paremmin sitten nähdään.
Pippa 10+4
 
pippa3 hyvä että kaikki on hyvin (että sydänäänet kuuluivat jne) :)

Täällä kans peukut pystyssä Jempin vuoksi :flower: :)

Minulla välillä ollut nuhan tapaista ja tänään aivastin sarjana 3 kertaa ja vähän päästä uusiksi :eek: Toivottavasti pelkkä ohimenevä nuha!
Nimittäin isosiskollani ainakin oli tossa jokunen aika sit se tavallinen flunssa mikä myöskin nyt jyllää, toivotaan että pääsen yhtä "helpolla" muuten iskee paniikki!!

Muuten!, tällainen päivän polttava kysymys :LOL: Mahtuuko tuplarattailla kaupan niistä hälyovista kaupan puolelle??? :ashamed:
Kun aivan uusi juttu mulle ja muistaakseni esikoiseni rattaat mahtuu niistä just hyvin mutta että tuplarattaat....

Tännekkin masu kuva rv10

ja nyt siis menossa rv11+3 ja laitan uuden kuvan kun rv12+0 täyttyy :)

 
Hei!
Nyt on pistettävä lusikkaa soppaan, tähän asti olen vain taustalla seuraillut. En haluaisi omia tietojani etusiven listaukseen -ok? Mutta kahdestoista vko on menossa ja maaliskuulle tähdätään, että sikäli kai saan ketjuun osallistua?

Ja sitten se, miksi on nyt pakko avata suu: Kinder, mulla on kaksoset, joten voin omia kokemuksia jakaa jos jotain kaipaat. Tuplarattailla pääsee kyllä useimpiin kauppoihin, lähinnä käymättä jää pikkukaupat, joihin on yleensä pari rappua ja joissa on niin ahdasta, että vaunuilla tukkisi koko kaupan. Turvaportteihin olen juuttunut pari kertaa jossain ruokakaupoissa, muistaakseni Prismassa, Lidlissä ja jossain muualla eli kannattaa aina katsoa, onko joku kassa muita leveämpi (niinkin voi olla). Muistan, että joskus koko perässä oleva jono joutui peruuttamaan, kun mun piti saada pakitettua vaunut pois kassavälistä... :kieh: Mutta siis, noin kolme kertaa koko sen noin kolmen vuoden aikana, mitä kärryjä käytettiin, eli ei kovin paha. Ulkomaille ym. tilanteisiin me on kyllä aina suosiolla otettu mielummin kahdet tavalliset matkarattaat.
 
Ihana masu Kinder-

Pippa3 Hyvä, kun rauhoittui mieli, kun sydänäänet kuuluivat. Tsemppiä.

Jemppi Kiva, kun pääsit sinne ultraan viimein.

ON: Täälläkin käyty nyt ultrassa ja kaikki hyvin. Vauveli vastasi viikkoja ja pötkötteli kaikessa rauhassa kovasta ultraamisesta huolimatta. Joutui jopa vähän tönimään toista, että saatiin mitat. Vastasi viikkoja ja turvotus oli alle 1. Ihanaa oli nähdä pikkuinen ja varmistua raskaudesta.

Eipä täällä muuta. Täytyy mennä nauttimaan esikoisen päiväunista omaan sänkyyn.

Rauna ja LaVie 12+3
 
Narkissos kiitos tiedosta :) Prismassa yleensä päivittäin käyn ruokaostokset ym. hoitamassa :D No joo ne "kassaportit" lähinnä hirvittää :D Pitänee aina mennä rauhallisempaan aikaan kauppaan (kun ei ole ryysistä) :eek:
Pikkukaupoissa en yleensä käy mutta ei näissä meijän kylän pikkukaupoissa onneks oo rappusia (jos tarviskin käydä)

Mites sinulla meni noin muuten kaksosraskaus? =) Millä viikolla synnytys tapahtui, olen lukenut että usein käy niin että maximissaan voi mennä rv38 paikkeille mutta aika useat joutuu synnytykseen jo rv36?
 
Eka neuvola käyty :heart: Ei ultrattu, kuten ekassa raskaudessa, koska viikkoja 10+1, kuului sydänäänetkin jo :heart: Ihana täti, meinasin kokoajan purskahtaa itkuun, onnesta! Syke 168 oli kuulemma normaali, kohdun koko normaali, sanoi että heikommat yksilöt on yleensä jo tässä vaiheessa luovuttaneet, eli meille tulee keväällä vauva :heart: Laskettu aika ei muuttunut, on 18.3. Mä oon ihan onnesta sekaisin :heart: Ultra joskus parin viikon päästä :heart:
 
Kinder- eipä kestä ;) Mutta kuten todettu, usein sieltä kaupasta löytyy sellainen leveämpikin kassa, kannattaa katsoa se valmiiksi niin tietää mihin jonoon kannattaa mennä. Mulla meni raskaus ihan hyvin, ainakin omasta mielestä, joskin ongelmiakin oli (kai se on myös asenteesta ja odotuksista kiinni, miten sen kokee menneen). Maha kasvoi aikaisin isoksi ja lopussa valtavaksi, mulla oli isot vauvat. Tuossa tuplaraskaudessa mulla oli raskausdiabetes. Kohdunsuun aikaisen kypsymisen takia jouduin makaamaan yhteensä muistaakseni noin yhdeksän viikkoa, osan kotona, osan sairaalassa. Supistuksia ei ollut, kohdunsuu vain kypsyi ja aukesi aikaisin. Makaamisen kun sain lopettaa, niin parin viikon päästä jo oltiinkin käynnistyksessä, koska ultrassa epäiltiin kasvanutta kokoeroa (osoittautui mittausvirheeksi). Vauvat syntyivät sutjakasti parissa tunnissa rv 36+0, painoa molemmilla n. 3,5kg. Synnytyksessä oli loppuvaiheessa ongelmana se, että kohtu lakkasi (ylivenyttymisen takia) supistumasta kun eka vauva oli syntynyt, eli toisen sain sitten työntää "omin voimin" ulos. Ja sitten seurasi massiivinen verenvuoto, koska kohtu ei supistunut. Selvittiin kuitenkin erinäisten vaiheitten kautta ja nyt on kuitenkin koko touhusta ihan hyvät muistot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja murgu:
Tahtoisin kans lisätä masu kuavan mut oon taas niin pöhlä ettei hajuakaan miten se tapahtuu :D et jos joku voi auttaa :D?
Mä lisäsin ton www.aijaa.com:n avulla. Sinne lataat kuvan ja sit sen kuvan alapuolelle tulee ne URL koodin , valitsin sen pieni kuva vai olikse pieni koko URL:in , kopsasin sen koodin ja pistin sit tänne :)
 
Narkissos Nostan hattua 9 viikon makaamisellesi :eek:
Esikoiseni syntyi ennenaikaisesti ja jouduin "jopa" viikon makaamaan ja se viikko oli jo kauhee aika maata :ashamed: Minä kun en normaalistikkaan melkein ikinä pysy paikallani :LOL:

Joten jo esikoisen ennenaikaisen syntymisen takia minun massua ja kaksosia aletaan seuraa ja paljon.. Varmaan jossain vaiheessa joka viikko :eek: No mutta tietenkin se on sen arvoista jotta tiiettäis että kaik varmasti on hyvin..

Mutta sinulla Narkissos sentään tosi hyvän kokoisina vauvelit syntyi :) Luin myös että aika useat kaksoset syntyvät keskosena. Saas nähä miten minulla käy , yksi istukka vain vauvoilla ja vaarana että toinen ei saa riittävästi ravintoa :(
 
VAUVA nähty :heart: :heart: Voi siellä molski maailman suloisin pieni ihmisen alku :heart: Äidillä vaan kyyneleet valui! Joutui kätilö vähän tökkimään, kun pieni oli niin aamu-uninen, ettei ois vielä aamusta heti jaksanut alkaa näyttäytymään :LOL: Kaikki näytti olevan ok. Pieni oli viikkoihin nähden, niinkun arvelinkin, joten joudun np-ultraan vielä uudestaan 2.9. Silloin pitäis olla 13. viikko puoli välissä. Tämän päivän koon mukaan oli 10+3. La siirtyy sitten ensi kerralla ja silloin tulee myös tarkka arvio viikoista..tällä hetkellä kuitenkin jatketaan vanhaan tahtiin siihen oikeampaan ultraan asti.

Onnesta soikeana
Jemppi, mies & oma rakas masukki 12+0 :heart:
 
Heippa kaikille! Mukana ollaan vaikka en ole yli viikkoon oikein päässyt koneelle.
Ihan ekaksi Kinder onnittelut kaksosista, ihana juttu!
Muita kuulumisia en tässä jaksanut/ehtinyt lueskelemaan kun on kohta taas jouduttava toiseen paikkaan.

(.) täälläkin ensimmäinen ultra takana, viikko sitten nähtiin uusi perheenjäsen ekaa kertaa. Aivan ihana kun alkoi pomppia ja potkia. Kaikki vaikutti olevan hyvin ja vastasi viikkojakin aika tarkalleen. Täti vaan kysyi että minkäs kokoisia edelliset lapset olleet kun tällä kaverilla on niin pitkät jalat ettei meinaa kuvaan mahtua. Mietin vaan että taitaa sieltä sitten se 5 kiloinen ja 58 senttinen pötikkä tulla jos jo tässä vaiheessa ennustellaan isoa vauvaa. Edellinen jo hipoi 5 kiloa joten jos se menis tällä kertaa rikki. No toivottavasti ei kuitenkaan.

Oikein hyvää vointia kaikille. Palailen ens viikon lopulla aktiivisemmin kuvioihin kun saadaan lomat lusittua.

Alina ja 12+6 :heart: =)
 
Flunssasta joku kyseli... mulla on "vasta" 7 päivää ollut kuumetta, 3 päivää järkyttävä jysäri... on kuulema jotain kesäflunssaa, joka voi pahimmillaankin kestää jopa 2 viikkoa :headwall: :headwall:

Muuten ei tänne omaan napaan mitään... Tässähän tämä menee. Viikkoja on ainakin se 12, en oikein ole tässä raskaudessa pysynyt perillä näissä asioissa... Ensi tiistaina olis lääkärineuvola. Meillä on just vaihtunut lekuri, joten saapi nähdä mitä meinataan tehdä. Jos niitä sydänääniä edes kokeiltais sielläkin...
 
Paljon hyviä ultrauutisia,onnea kaikille :heart:

Flunssaa varmaan kaikenkarvasta liikkeellä nyt...en oo ollu kipee yli kahteen vuoteen,et varmaan se kohta mullekkin napsahtaa.. sikaflunssan tunnistanee kyllä,eiköhän se vedä heti sellasen kuumeen päälle ettei tarvi arvailla :/

Mul on ainoastaan yks pahoinvointia tuova asia ja se on kahvi. En pysty edes lähestymään keitintä :x Muuten mulla ei oo enää ollut pahaa oloa.

Repa ja kynneli 11+0
 
kinder mahtuu mut kaikkien kassojen läpi ei mahdu tuplilla vaan pitää mennä sellaisille kassoille mis on vaunujen merkki ylhäällä niin niistä mahtuu varmasti.

omasta olosta olo on selkeästi helpottunut ja nyt voi jo syödä normaalin kolmen tunnin välein ja kävelylläkin oon nyt päässyt kahtena päivänä käymään ja aion kyllä jatkaa:)

Metsätähti ja pienenpienipoika 11+2
 
LillaStina : Kommentoin tuota seuloihin menoa. Mulla ainakaan syynä niihin ei ole se, että voisin miettiä luopuvani lapsesta sairauden kohdalla. Pikemminkin päin vastoin. Voisin valmistautua siihen, jos lapsi ei olisikaan terve.

Odotan innolla np-ultraa, joka on keskiviikkona. :)
Ilmeisesti hormooneihin liittyen mulla on ollut tosi usein migreeniä. Parin viikon aikana neljä kertaa koko päivän mittanen vaiva ei ole mikään miellyttävä... En tiedä kumpi on pahempaa; se vai kuvoitus. :x
 
Nyt ehkä uskallan pikkuhiljaa tulla tänne. Ens viikolla on mulla tosin vasta np-ultra :snotty:
Olen lukenut teidän juttuja alusta asti ja muistan Annien jopa kuumeilijapuolelta :whistle: En vaan ole uskaltanut tänne mitään kirjoittaa. Jatkan lukemista ja tästä eespäin myös kommentoin ;)
Etusivulle mysti la 15.3/toinen lapsi

Mysti 10+4
 

Yhteistyössä