+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Alkuperäinen kirjoittaja Kinder-:
Aivan, kas kun en hajamielisyyttäni tätä muistanut. Ekaa oottaessa myös tehtiin np-ultra alapään kautta. Mutta iso kiitos muistutuksesta, oisin varmaan muuten aamulla pidätellyt tuskissani ja turhaan :D
Äläs nyt, nimittäin mäki menin pissaa pidättäen tuonne ultraan ja siinä ilmoittautuessa kysyin, että pitääks mun käydä pissanäyte antamassa, niin nainen sano, että ei katsota mitään pissaa, että voit käydä vessassa ihan vapaasti. :D

 
Minna77 Oltiin samoissa kuumeilijoissa. Onpa ihanaa, että sinäkin olet päässyt odottajien puolelle. :flower: Eikös sinulla ollut aika monta yk:ta takana. Itselläni 5.

(.) Ensimmäistä kertaa koko raskauden ajan jouduin viime yönä nousemaan oksentamaan. Aivan kauheaa. Oli semmoinen olo, että olisi hirmuinen humala/krapula. Ihan silmissä sumeni. Nyt olaankin sitten vähän silmät ristissä töissä.

Alice81 10+1
 
mötkylä primpera tabletteja sain. Reseptillä määrättiin. On ainakin mulla toimineet tosi hyvin. Eilen en oksentanut ollenkaan, tänään kyllä aloitin oksentamisen taas aamusta, mutta lääkkeen oton jälkeen ollut taas parempi olo :)

Harmi, ettei krokodiili ole nuo tabletit sua auttaneet niin hyvin. Pääasia, että niistä on kuitenkin jotain apua :hug:


).(
Ylihuomenna np-ultra. Mä en tajua miten mua voi jännittää näin paljon :eek: Onneks mies tulee mukaan! Hassua, että siellä voi nyt näkyä oikeesti jotain muuta, kun se pieni herne ;)

Jemppi & murunen 11+5
 
Jemppi Mulla olise np ultra eilen ja mua jännitti kyllä ihan älyttömästi. Siellä odotusaulassa oli muitakin pariskuntia ja kaikki kuiskaili toisilleen jännityksestä. Mua tais jännittää niin paljon, että kuiskailin miehelle "että mua oksettaa" B)

Huikea tunne se oli nähdä kun pieni vauva siellä huitoo käsillään ja meillä se kätilö oli ihan mielettömän hyvä. Ultratessa samalla kertoi meille, että tässä on aivolohkot ja kaikkia pikku juttuja mitä ei nyt ihan heti tulis mieleen jos ei joku sanois.

Mä olin eilisen päivän ihan onnesta soikeena ja tais pahaolo siinä sivussa hieman unohtua
:) Tunne oli jotain vielä suurempaa kun plussatestin jälkeen. :heart:
 
Ihanaa ku ootte saanu hyviä uutisia ultrasta :heart: Itellä se ois ny sit huomenna! Kauheesti jo jännittää ja mieskin on ihan täpinöissään :) Ja sit ois edessä vanhemmille kertominen :s se varmaan jännittää viä ennemmä kun ultra :eek: ihan vaan siks ku pelkään meiän äitin reaktioo :/
mut ainakin koitan toivoo ettei sieltä tuu mitään lynkkausjoukkoa vastaan :D
Mahantoiminnasta ummettaa,ribali,ummettaa,ribali..siin on päivien kulut :D ja tietysti se viel et vieki etoo mut eikös sen kohta pidä loppua :D?

Murgu ja masukaveri jo 11+6 :heart:
 
Mimmurainen: Oli tietysti ylläri siltikin, varsin positiivinen sellainen :) On se kyl kivaa, kun tälläkin kertaa on joku läheinen jonka kans fiilistellä tulevaa :)

Täällä on kyl hirmusen aktiivista porukkaa, mikä sinänsä hyvä mut koskaan ei sitte muista mitä piti kommentoida ja kellekin :ashamed: Ainakin tervetulot uusille ja isot onnittelut hyvistä ultrauutisista ite kullekin!

Omassa navassa ei mitään uutta. Välillä oksettaa ja yleensä vain väsyttää :LOL: Ekaa neuvolaa ja ultraa odotellessa..

mobic ja pikkuinen 8+1
 
Minäkin sain käytyä neuvolassa ja siellähän se pieni Tirppa uiskenteli erittäin aktiivisena, heilutteli pieniä käsiään ja jalkojaan :heart: Totta se siis on :heart: Nuorimmainen sai kuulla vauvasta heti, ihan ihmeissään katseli ultrakuvaa :D Kaikki oli hyvin ja ainakin neuvolan ultran mukaan viikot vastas hyvin 10, keskussairaalan ultras sitten näkee paremmin. Alustavat suunnitelmat on ettei mennä verikokeisiin, eikä niskapoimua että lähinnä vaan lasketun ajan tarkistus silloin viikoilla 12-14.

Meillä nyt vaan tuo ABO-immunisaatio tuottaa vähäsen suurempaa huolta ja murhetta raskausaikana :( Eka verikoe nyt otettiin musta jossa selvitetään onko vasta-aineita alkanut kehittyä ja jos raskauden alkaessa vasta-ainearvot nousee 16, lähdetään Tampereelle ja sikiölle tehdään verenvaihto masuun päin :( :eek: :/ :x Meidän tapauksessa veriarvot menee siis niin että minä olen 0+, mies A- ja nämä veriryhmät sitten sekoilee keskenään. Mä nyt en tarkasti muista miten päin meillä noi + ja - meni mutta mä olen kuitenkin sitä yleisempää rh-tekijää ja mies se harvinaisempi. Nelosella oli tämä jo ja oltiin 4päivää vastasyntyneiden teho-osastolla sinivalossa. Ja netistä kun lukee niin näistä sanotaan että pahenee mitä useampi raskaus on :( Nyt vaan toivotaan parasta että vasta-aineita ei hirmuisesti tulis ja pystyttäis olemaan ihan normaalisti raskauden loppuun asti :|

Nelonen sai vauvasta kuulla jo neuvolas, kuulemma pikkuveli kuvassa oli kun nyt kyselin :LOL: Muut kuulee kun kotiutuvat kerhosta, eskarista ja koulusta :heart:

Lahja Lintikka ja Tirppa viikoilla 10 :heart:
 
Hello..

Onnittelut heille ketkä ultrassa ovat pikkuisensa nähneet :heart:

Vatsan toiminta...
Mulla näyttäs ainakin toistaseks menevän samaa kavaa kuin esikon kanssakin,elikkäs toimii oikein hyvin ja säännöllisesti...iho on parhaimmillaan. Hassua.

Vitamiineja en purkista nappaa muita kuin d-vitskua sit lokakuusta lähtien. Syön niin monipuolisesti et ei tarvi nappeja =)

Epäpuhdas pissa... mulla oli joskus keskivaiheilla leukosyytit yhdellä plussalla ja juurikin valkovuodon takia kun eritys oli melkosen runsasta niihin aikoihin.... :x Kannattaa tosiaan "jynssätä" paikat ennen näytteen antoo :LOL:

Tääl ei mitään kummia,ok olo ollut taas...esikkokin nukkunut hyvin ja kun on menny ajoissa nukkumaan niin ihan jopa tullu unta riittävästi äipällekkin =)

Repa ja kynneli 10+5
 
Nonniih, täällä np-ultrassa käyty, kaikki ihan hyvin, ei mitään hälyttävää, saas nähä mitä veriseula sanoo sitten.
Olen shokissa ja järkyttynyt ja sekaisin onnesta.... nimittäin tällä ultrakäynnillä vauvoja bongattiinkin 2 eikä yhtä.............. Kummatkin siellä vilkuttelivat :wave: ja jumppasivat...

En siis voi vieläkään uskoa mutta kaksoset olisi tulossa!!!! Aika ihme, kummankaa puolen suvuissa ei yhtään kaksosia =)

Eli minut voi nyt laittaa etusivulle maaliskuun odottajiin, LA on nyt 9.3.2010!!
Ja en nyt oikein ollenkaan osaa sanoa onko tyttö vai poika olo, saattaapi sieltä tulla molemmat tai kaksi jompaakumpaa sorttia :LOL:
Ja en kyllä vielä osaa sanoa kummassako synnytän Helsingin naistenklinikalla vai Lohjan aluesairaalassa, jos kaikki ihan OK menee niin Lohjan sairaalassa synnytys tulee tapahtumaan.
Esikoinen syntyi Naistenklinikalla :)
Minäpä hetken täällä vielä ketjuja lueskelen ja sitten alan soittaa "shokki"puheluita omalle äidilleni, siskoilleni jne jne. :LOL:
 
Repa, epäpuhdas pissa vinkkisi olisi hyvä. Täytyypä itsekin olla tarkkana.
Kinder- Melkoinen unelmatilanne! Olisinpa ollut kärpäsenä katossa kun sait tietää kaksosista :LOL: Mitenhän sinä reagoit?
Tuplaonnittelut sinulle!
 
Kiitos Latsis ja Äitiylomalainen =)

Juu oli melkoinen shokki, ensin näkyi vaan yksi jota se kätilö sit mittaili, sen jälkeen tutki vähän muualta kohtua niin johan sieltä löytyi toinen piilosalla :D
Minä vaan olin äimän käkenä ja hyvä etten vuolaasti itkenyt, kätilö antoikin paperia minulle :D No loppujen lopuksi siinä oli sitten kolme kätilöä pällistelemässä kaksosia ja mittasivat kaiken ja löysivät kaikki elimet sun muut :)

Mies oli hetken hiljaa kun sai kuulla (odotti toisessa paikassa esikoisen kanssa)... mutta tuli sieltä sitten hymyäkin mutta hiljainen oli kyllä ukko, taiskohan järkyttyä tästä tuplaonnesta :LOL:

En oo vieläkään saanut soitettua kellekkään shokkipuheluita kun kaikki on vielä töissä ja koulussa ja olisi kiva kertoa se sittenkin naamatusten =)

Ainiin vielä, oli hämmentävää kun nää kolme kätilöä pomppi melkein innoissaan ja leveät hymyt kaikilla :D Minä olin edelleen hämmentynyt ja joskin hiljainen ja koitin tajuta tilannetta =D
 
Kinder wau, tuplaonnea teille nyt! On siinä varmasti tunteet hetken sekaisin.

Täällä vetopoissa, käväisin pikaisesti lukemassa kirjoituksia. Antibioottikuurilla olen taas. Poskiontelotulehdus jyllää...tuo ikuinen vaiva minulla.

Palailen paremmalla aikaa.
Miiru 10+5
 
Kinder- Onneksi olkoon. Ehkäpä tuo nimimerkki enteili kun on Kinder-sanan perässä vain viiva :) Aivan mahtava tilanne ollut varmaan. Tuo on käynyt mulla miljoona kertaa mielessä, että näin mulle käy kanssa. Tuli sen varran aikaisin plussa testiin verrattuna esikoiseen ja vatsa kasvanut hurjasti. Mutta nyt vatsa tullut takas päin kun turvotus laskenut. Minkä ikäinen esikko teillä on?
Onnea myös muille np-ultrassa käyneille.
Ja taitaa olla meitä useampikin huomenna menossa. Minuakinn jännittää aivan hirveästi ja en tiedä saanko untakaan.

Ja sitten päästäänkin palstavauhtiin. Ugh. :D
 
Onnea Kinder =) :flower: Hieno juttu =) Voi että aika mahtavaa =)
Sähän saat sit kolme äitiysavustustakin ja tavaraa varmasti jouduttu hieman hankkimaan vaikka esikoinen jo on:)
ne kyllä varmaan suosittelee synnytyspaikaksi naistenklinikkaa kun kaksosraskaus on kuitenkin riskiraskaus vaikka kaikki meniskin hyvin ja melkein aina kai se synnytys on suunniteltu.Onnea vaan kovasti vielä koko perheelle:)

Solmussa taitaa olla samanlaiset kun mullakin ;) Aivan ihanat:)

Lahja Lintikkatoivottavasti raskaus sujuis hyvin.

Ihanaa kun on taas tullut hyviä uutisia ja yks iloinen yllärikin ultrassa:)

Mäkin sain eilen ja tänään iloisia uutisia, kaveri pyys mua sen pojan kummiksi ja tottakai miehen kanssa suostuttiin ja sit tänään tuli postissa kutsu niskapoimu-ultraan jota en osannut ees yhtään odottaa ja se on jo ens viikon torstaina :eek: =)

Tänne ei kyllä muuten mitään kummempia, me ei vielä olla miehen vanhemmille kerrottu ja ollaan ajateltu et pojat saa kertoa tai saavat itse huomata omia aikojaan.(mulla ei oo kyllä maha juurikaan näkyvästi kasvanut vielä, on kyllä tätä vararavintoakin et ei sitä onneks ihan heti huomaa, paitsi illalla kun se on jo ihan turvoksissa).Mä en haluais et ne ihan lähiaikoina sais tietään kun anoppi alkaa vaan hössöttää taas niin mahdottoman paljon et hermot menee.

Metsätähti ja pienenpienipoika 11+0 :heart:
 
Onnitteluja tuplasti Kinderille! =)

Sitten omaa asiaa.. Olin jo tosi pettynyt ja varma siitä etten tuohon np-ultraan pääsekkään, mutta tänään soittikin sitten tuo OIKEA (ei sijainen) terkkatäti ja ilmoitteli kovasti puhelinumeroa np-ultran varaukseen! JES mäkin pääsen =)
 
Ihania uutisia täälltä saa taas lukea! :) Ja Kinderille erityiset tuplaonnitelut :flower:
Mie oon täällä alkanu sopeutumaan sairaslomaan ja lepäämiseen, tuntui aluksi ihan mahdottomalta ajatukselta olla yli 5kkn sairasloman jälkeen 2½ päivää töissä ja päätyä uudelleen sairaslomalle, mutta ehkä tää tästä, päivä kertaansa. Vertakaan ei oo nyt tullu sen toissaöisen jälkeen :)
 
Kinder voih! Tuplasti onnea! =) :flower:

Kaikille pahoinvoinnista kärsiville iso :hug: Kyllä se siitä vielä. Ittellä on jo onneks takana päin. Huh :whistle:

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki ok. Kaikki arvot tosi hyvät.
Sikiön sykkeet huiteli 170 :eek: Aika korkeet???!! Vai onko? Pitäiskö huolestua...? Ei se lääkäri kyl siint mitään sanonu ettäkö ois mitenkään outoa... :|
Millasii sykkeitä muilla on ollu?

AINIIN! Profiilissa viikon takainen ultrakuva :wave:

Prinpressa & Piipiäinen 12+3
 
Heippa kaikille! :wave:

Alice81 Kiitoksia! Onnittelut itsellesikin! :flower: Tosiaan vaikuttaa siltä, että silloin raskautuu, kun todella lopettaa stressaamisen ja sen oireiden vahtailun ;) Mulla meni joo yk9, mikä tuntui pitkältä ajalta, mutta ei sit kuitenkaan oikeasti ole. Toivottavasti olet toipunut loppupäivän ja saat levättyä illan!

Kinder- Wau, onnittelut!!! :flower: :flower: Olipa aika pommi!

Onnea kaikille muillekin iloisista ultra- ja neuvolauutisista!

Mua jännittää jo nyt valtavasti maanantain np-ultra. Mitä jos se näyttää jotain ns. vikaa?? :/ Avomiehen yksi veljistä on kehitysvammainen (kromosomihäiriö, ei kuitenkaan downs), ja hänellä on siitä ilmeisesti sen verta rankat kokemukset, että on sanonut suoraan, että haluaa että tehdään nuo seulontatutkinukset ja keskeytyksen, jos todetaan kehityshäiriö. Mäkin olen työssäni nähnyt niin paljon raskaita asioita tuossa asiassa, että toisaalta olen samaa mieltä mieheni kanssa. Kuitenkin, ei ole helppo asia, vaan äärettömän surullinen ja vaikea. Ei pitäisi ottaa murheita ennakkoon :ashamed: Suurimmat mahikset kuitenkin on, että menee hyvin.

Voi voi, tulipa vuodoteltua.... :$ Tuntuu kuin nämä tunnetilat vaihtelisi paljon. Sai mies kokea illallisen aikana sekä sen, että suutuin sille ja sit olin taas niin hyvällä tuulella. :LOL:
 

Yhteistyössä