+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Huomenta kaikille!

Ja MannaHarille :hug: . Toivottavasti ei verenvuoto ole mitään sen kummempaa. Olen käsittänyt että on ihan tavallista alkuraskaudesta, ja kaikki ihan ok pikkusella.

Vatsan toiminnastaEi toimi! Joko on ummetusta tai sitten vatsa ihan löysänä. Koko ajan turvottaa ja ällöttää. Nyt on viimeset kolme päivää ollut tosi vaikeaa syödä mitään. :(
Ei vaan ruoka uppoa. Ja olenkin koko raskauden aikana vaan laihtunut. Nyt jo 5 kiloa. Alkaa pikkuhiljaa huolettamaan. :'( Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia?

Kaikesta laihtumisesta huolimatta vatsa näkyy jo. tai sitten vaan kuvittelen. :whistle:

Anteeksi omanapaisuus.

Alice81 10+0
 
Alice81 minäkin olen laihtunut ja samasta syystä kuin sinä (+ oksennan joka päivä ) . Mutta ultrassa vauva näytti voivan hyvin.. ainakin oli oikean kokoinen viikkoihin nähden :) !
Mullakin näkyy vatsa ihan selkeästi. Muuten laihtuu mutta vatsa ei menekkään enää sisään kuten ennen raskautta jos laihtui :-D !

Syön foolihappoa, kalaöljyä, kalsiumia ja d- vitamiinia varmuuden vuoksi.

Katarina 9+1
 
Heippa kaikille!!! :flower: :floweiä,

Uusille tervetuloa!!! :flower: :flower: Alice81 Taidettiin olla samassa kuumeilijoiden ketjussa huhtikuussa :) Tosi kiva kun on mieskin tänne eksynyt, avovaimon puolesta. Tervetuloa!

Olen ollut poissa netistä runsaan viikon, ja onpa tullut tekstiä, hih. Onnea kaikille hyvistä ultra- ja neuvolauutisista!! :flower: :flower: Tosi isoksi harmiksi sain luettua, että on pari ikävää uutistakin... :/

Minky, kukkaistyttö Tosi iso :hug: teille! Olipa todella surullinen juttu. Voimia teille ja jaksuja!! :flower: :flower:

Mötkylä Tosi kurja, kun työt päättyvät noin vastentahtoisesti! :hug: Voimia ja yritä nauttia ajasta, kun saat olla kotona ja nauttia raskaudesta ja perheestäsi kunnolla!

MannaHari Hyvä, ettei tullut ikäviä uutisia. Mutta, tosiaan, muista levätä hyvin!! Ja jaksuja sen lepäämisen kanssa.... :flower:

Murgu Voi, mikä pelotus! Toivottavasti nyt on lääkitys kohdallaan ja että menee hyvin!! :hug: :flower:

Annien Onnittelut hääpäivästä!! :flower: Ja ihana masukuva taas!

LillaMy Mulla on sama tuon mahan kanssa, ihan toivotonta menoa... Ei ollut yhtään kivaa lentää 9 tuntia kamalien ilmavaivojen ja vessassa ramppaamisen takia :ashamed: :LOL:

Nyt ollaan taas kotiuduttu, ja vaikka oli aivan ihana loma, on tosi kiva olla kotonakin taas. Ensi maanantaina 24.8. on vihdoin np-ultra ja lääkäri. Tuskin maltan odottaa!!

Hienoa päivänjatkoa kaikille!!! :flower:

Minna ja lille-Hasse 11+3
 
Kiitos ÄitiysLomaIainen! Helpottaa kuulla, että sinullakin sama tilanne ;) . Itse kun olen aivan noviisi näissä hommissa, niin kaikesta tuntuu olevan niin kova epävarmuus.

Itse olen myös (neuvolatädin kehoituksesta) alkanut syömään kaikennäköisiä vitamiinivalmisteita. Niiden pitäisi ainakin turvata pikkukaverin tarpeellisten aineiden saanti.
Ja mahan kanssa juuri tuo tilanne, että vaikka muuten laihtuu niin vatsa vaan on ja möllöttää, eikä sitä enää saa vedettyä sisään. Kauankohan tätä pystyy peittelemään. Ei siis olla kerrottu vielä kenellekään. :hug: Ajateltiin odottaa ensimmäistä ultraa ja varmistua, että siellä tosiaan on joku.

Alice81 10+0
 
Mä en meinaa pysyä teidän kirjoitusten perässä...ootte niin ahkeria kirjoittamaan ja itse tulee niin harvakseltaan kirjoitettua :ashamed:

Tervetuloa kaikille uusille

Torstaina olisi eka aika äippäpolille ja pikkasen alkaa jännitys tiivistymään.Ekaksi olis aika gynelle np ultraan ja sen jälkeen aika sisätautilääkärille, joka päättää verenpainelääkityksestä.

Mielenkiintoista myös kuulla mitä kuuluu hematoomalle, onko jo kokonaan hävinnyt.Ainakin vuodot olleet ihan ruskeita( anteeksi kuvaus ) :ashamed: ja välissä on päiviä ettei tule mitään.Supistelujakaan ei ole enää ollut.Jospa kaikki olisi hyvin ja luokiteltaisiin vihdoinkin normaaliksi raskaudeksi.Täytyy olla toiveikas ja positiivisella mielellä =)
Kirjoittelen sitten torstaina lisää, kun olen selvinnyt lääkärireissultani.

Nyt menossa rv 11+2
 
Heips :) Lääkärillä käytiin aamulla. Kaikki ok, paitsi pissassa LEUK++, joten sain labraan lähetteen uuteen näytteeseen. Ei oo kyllä mitään tulehdusoireita, joten en tiiä..

Verikokeet otettiin (verinäyte, hiv jne) ja oli kyllä tosi hyvä hoitaja joka ne otti. Verenpaine 103/66 ja paino laskenu 700g. Voi johtua myös vaa'asta.

Ultrassa näkyi yksi (jipii!) vilkas pikkusambaaja, hirmunen möyrintä oli heti aamusta menossa :D Koko vastas viikkoja 10+0, eli just hyvin :) Sydämen syke näky hyvin ja oli toooosi nopea.

Ajattelin että ultra ois jotenki tuonu tätä asiaa todemmaks, mutta ei. Oon vieläki ihan hämilläni, minäkö muka raskaana? Välillä tuntuu vähän pahaltakin, kun ei osaa jotenki vielä kuvitella kaikkea. Mut ehkä se tästä :)

Hali87 & Pähkinä 9+6
 
Hali87 Mulla edellinen raskaus muuttui "todeksi" vasta kun oli rakenneultra ja selvisi että poika tulossa. Ihan kuin sillä hetkellä olisin saanut uuden ihmisen elämääni. En muista missä vaiheessa rakkaudentunne heräsi.. Mutta suojeluvaisto oli jo koko raskauden alusta asti.
Rakkaus taisi viimeistään syntyä konkreettisena pakahduttavana tunteena kun sai lapsen rinnallensa. :heart:
 
Hali ihania ultrauutisia :heart: Mahtavaa!

Mua jännittää se perjantaina np-ultra. Jotenki on niin epäuskonen olo, et siellä mitään on, kun ei sitä alkuraskauden ultran hernettä mikskään vauvaks osannut mieltää :LOL:

Niin ja sitten kaikkein tärkein..LUOJALLE KIITOS pahoinvointitableteista :attn: Ihan mielettömiä nappeja :heart: En oo eilisen aamun jälkeen, kun otin sen tabletin niin oksentanu ja oon jaksanu olla jalkeila ja imuroinkin jo tänään! Olo on ku toisella ihmisellä, vaikka tosta reilun kk oksentamisesta vielä heikko olo onkin :)
 
Moikka!!

Mä tipun kärryiltä ihan joka viikko :LOL: Täällä kirjotellaan niin aktiivisesti.

Miehiä mukaan vaan!! Tervetullutta vaihtelua!!

Vaunu/tavara/nukkumajärjestely gallup Meillä ei ole mitään. Eikä vielä olla mitään edes mietitty saati hankittu. Meidän makuuhuoneeseen sitten luonnollisesti tulee tulokkaan paikka myös. Siellä kaikki tämän perheen jäsenet nukkuu (Me ja koirat)

Mahantoiminta gallup Ihan on sekasin tämänkin maha. Joko kovalla tai ripaskalla. Nice!

Olotila gallup Kuvottaa edelleen koko ajan!!! Ja sitten pitää syödä koko ajan. Ja mitään ei oikeestaan tee mieli... Appelsiinit on pop!

Ens viikolla verikokeisiin ja sit viikon päästä siitä ultra

Harakanhattu ja pieni 10+0 poks poks! :heart:
 
Hali87 minullakin oli ensimmäisessä pissanäytteessä jotaki häikkää mutta en nyt muista mikä se oli, mutta laitto lähetteen labraan. Sitten ku soitin tuloksia niin sellanen käsitys jäi että jotain siinä oli edelleenkin vähän häikkää mutta kun juttelin sen neuvolantädin kanssa ja kyseli onko ollut oireita, mitä ei siis ole ollut niin sano että saatto noi tulokset tulla ihan runsaasta valkovuodostakin.

Eilenkun olin Jorvissa ni kyselivät haluanko osallistua sellaseen tutkimukseen mihin otetaan ensimmäistä kertaa raskaana olevia niin siihen kuulu sellanen että jos kuuluu koeryhmään niin pääsee sellaseen johonkin ylimääräseen synnytysvalmennukseen ja kun päätettiin osallistua niin nyt sitten kuulutaan siihen koeryhmään niin päästään tuollaseen joskus 20 viikon päästä. Siinä samaisessa tutkimuksessa piti täyttää kaavake missä kyseltiin kauheesti kaikista peloista enimmäkseen raskauteen ja synnytykseen liittyen niin nyt ihan sitte aloin jo miettimään sitä synnytystäki että kai sitä sinnekki pitäs sitte joskus mennä.. Kyllä siitä lomakkeesta tuli ihan uusiaki juttuja minulle mitä siitä synnytyksestä pitäs miettiä. Mutta ehkä sitä ei kuitenkaan ihan vielä edes osaa ajatella että se tosiaan olisi tuossa reilun puolen vuoden päästä edessä. Ja kun on yksinään tämä raskautuminenki ollu hankalaa niin ei edes ole mitään tuommosta edes osannut ajatella tai saatikka pelätä. Toivottavasti menis kuitenkin se synnytys yhtä helposti mitä on tämä alkuraskaus minulla mennyt.

minjoh 12+0 (se ensimmäinen viikkoetappi, jota olen odotellut alkaa)
 
phuuh...nyt soitti oma terveydenhoitaja ja pyysi tulemaan uudelleen niihin verikokeisiin jotka jo jätin viime perjantaina...tämä sijainen/harjoittelija joka ei saanut niitä sydänääniäkään kuuluviin oli jättänyt ne mun verinäytteet sinne viikonlopuksi kaappiin, joka ei käy laatuun kun niistä otetaan se down seulonta..

eli taas verikokeisiin huomenna... :kieh:
 
Ultra kuulumisia. Jipii!!
Kaikki oli hyvin ja saatiin hyviä kuvia vauvasta. ( mä en osaa puhua sikiöstä)
Todella ihana tunne nähdä se pieni asukki siellä joka touhuilee omia juttuja omassa pienessä turvallisessa yksiössä.

Jemppi huom Wantsun laskettuaika siirtyi 27.2 on siis uus aika. Ja mitäs nappeja sulla on käytössä?? Mulle niitä samoja äkkiä. :x

Annien Onnea hurjasti rouviintumisen johdosta, mulla sama on edessä kuukauden päästä ja nyt jo jännittää kuinka hääpuku menee mulle päälle.

Mä oon ainakin ihan sekasin onnesta aamun ultrasta :heart:
Jaksuja kaikille :flower:
 
Wantsu Hyvä, kun ilmoitit, päivitellään ;) Ja primperan nimisiä tabuja. Ne on kyllä niin kullan arvoisia. 40 tabletin paketti tai maksaa jotain kympin kantturoissa eli ei ees paha. Saa ottaa 1-2 tabua 3 kertaa päivässä. En oo ottanu, kun eilen 2 ja tänään yhden eli aika tehokkailta tuntuvat! Kantsii kysyä lääkäriltä reseptiä, kun tuo taitaa olla reseptilääke..en kyl ihan 100% varma ole...
 
Moiks,pakko oli tulla hehkuttaan,et tuli ultra aika,joka on 31.8,sinne ku jaksais oottaa :D Mie vaan niin paljon nyt odotan sitä!!
Nyt ei ehi muita juttuja kommaileen,ku lapset taistelee,mutta vointeja kaikille!

Nystis ja ruttu 10+4
 
Jemppi: MITÄ PAHOINVOINTITABUJA?! Äkkiä heti mulle tänne sellaisia. Ei siis mitään inkiväärikapseleita? Matkapahoinvointiin? Saako niitä raskaana käyttääkään..? Minä tilasin pahoinvointirannekkeen, mutta en pysty pitää sitä, inhottaa että joku nappi painaa ranteessa tuohon jänteeseen. Jos joku haluaapi ostaa rannekkeet multa ja kokeilla tehoa, tarjouksia otetaan vastaan :D Itse maksoin 14e eikä postikuluja ollut lainkaan.

Ekassa raskaudessa en oksentanu kertaakaan, vaikka etoi näihin aikoihin kans tosi kiitettävästi. Nyt jouduin eilen aamulla oksuamaan 2 kertaa, ja tänään yökkäilin töissä, mutta sain pidettyä ettei mitään tullu. Äsken soossasin poitsulle eineslihapullia muusiin, niin juoksin oksentamaan. Poika sit tietty matkii äitiään :kieh: Sais jo loppua tää olo kyllä mun puolesta. Perjantaina eka neuvola :heart:
 
Hei auttakee hölmöä, huomenna ois se pitkään odotettu np-ultra!! Pitikö sinnekkin ultraan mennä että on ollut pissaamatta ties kuinka monta tuntia?? Kamalalta tuntuu jo ajatus että joutuisi taas pidättämään pissaa |O :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Kinder, ei tarvi olla pissaamatta. Mulla tehtiin np-ultra alapään kautta. Joten kannattaa pissata ennen sitä. :D
Aivan, kas kun en hajamielisyyttäni tätä muistanut. Ekaa oottaessa myös tehtiin np-ultra alapään kautta. Mutta iso kiitos muistutuksesta, oisin varmaan muuten aamulla pidätellyt tuskissani ja turhaan :D

 
Krokodiili
Primperan -pahoinvointilääke on kyllä reseptilääke. Itselläni ollut jo monta viikkoa käytössä, mutta ei suinkaan vie kaikkea oksentamista... Kuitenkin aivan välttämättömyys, muuten tästä ei tulisi YHTÄÄN mitään. Lääkäri sanoi juuri viimeksi jotain siitä, että se lääke toimintamekanisminsa vuoksi auttaa vähän huonosti raskauspahoinvointiin, mutta hyvä että jonkin verran kuitenkin mulla.

terv. Krokodiili + masun asukki 11+5
 
Hei pitkästä aikaa maalisvauvaa odottavat äidit ja isät!

Olen ollut lomalla ja olette sillä aikaa saaneet paljon kuulumisia aikaan. Mukavasti meni tämä ilta teidän kuulumisia lukiessa :) Olen todella pahoillani tapahtuneista keskenmenoista. Uutiskynnys ylittyi Jorman kirjoittaessa tänne, joten nyt mieskin tietää jotain tästä ketjusta :) Tervetuloa uudet äidit ja isät!

Eilen eka neuvola Hb oli noussut rautakuurin ansiosta 121!! Nyt jaksan kävellä ja jopa juostakin. Neuvolatäti ei kuunnellut sydänääniä vaikka viikkoja tänään 11+2 eli Maine Coon kanssa samaan tahtiin odotellaan =)

Vatsa toimii liian hyvin tai liian huonosti, joten laidasta laitaan mennään. Käytän rautalääkettä, joten vaikuttaa kyllä asiaan.

Rattaista Ei ole entisiä jäljellä. Ehkä tällä kertaa ostamme uutena. Meillä on vielä runsaasti aikaa. aivaan eri leppoisasti näitä vauvan tarvikeasioita miettii toisin kuin eka odotuksessa ;)

Näppylöistä minullakin teininaama, toivottavasti häipyy yhtä nopeasti kuin tulivatkin. Olen luullut niiden olevan seuraus suklaan syönnist, mutta teidän keskusteluista päätelleen se taitaa olla yleistä ;) joten jatkan suklaan napsimista :p

Yösyönti heräsin yösyömään parin viikon ajan n. rv 10 molemmin puolin. Nyt ei onneksi tarvitse herätä syömään, mutta kyllä sekin aika koittaa taas loppuodotuksessa...

Pahoinvointi pahoinvointi on jäänyt taakse onneksi. Tsemppiä kovasti teille, jotka edelleen voitte pahoin ja joudutte tolkuttomaan oksennuspinteeseen :attn:

Minua ei taida olla vielä listassa, mutta pyydän päivittämään sen sitten, kun olen saanut ultrassa oikean la:n. Ultra on 1.9.

Nyt iltapalalle :p ja nukkumaan. Aamulla aikainen nousu töihin...
 

Yhteistyössä