Voi ei, täällä tulee niin paljon tekstiä ettei mukana kestä
Meillä kotiintulovaatteina on ollut molemmilla lapsilla sellainen ohut, perintövillahaalari, jonka minun äiti on neulonut minulle minua odottaessa. Siinä on kotiutunut minä + minun siskot sekä minun lapset. Ja siskojen lapset aikanaan, jos niitä joskus tulee. Ja toivottavasti minun lapsenlapset, jos haalari kestää ehjänä
Nyt talvella ajattelin laittaa haalarin alle tavallisen bodyn ja housut, mitä nyt tuolta laatikoista löydän. Ja sitten koko paketti kaukalopussiin.
Meillä ei synnytystapa-arviota tehdä rutiinisti kuin ensisynnyttäjille, muille vain jos jotain erikoista ilmenee. Minä olen menossa reilun viikon päästä synnytystapa-arvioon, lapsivesitilanteen vuoksi.
Olen varmaan outo, mutta haluaisin olla
uuden vauvan kanssa osastolla 4-5 päivää. Siellä saa sentään keskittyä rauhassa vauvaan ja toipumiseen, ruoat tuodaan valmiina eikä tarvii siivota tai pyykätä. Yöllä nyt nukkuminen voi olla heikkoa, mutta päivällä voi torkkua. Kotona on täys sählinki päällä, vaikka vanhemmat lapset hoidossa onkin aluksi.
Äitiyslomalla olen ollut jo kuukauden, ja lepo on ollut tarpeen. Tähän asti olen pitänyt lapsia kotona hoidosta 2 päivää viikossa, nyt jaksan enää yhden. Pakko myöntää, etten selviäisi, jos vanhemmat lapset olisi kotona. Koskaan kun ei tiedä, saako yöllä nukuttua. Monesti olen kuuden-seitsemän aikaan lukemassa lehteä keittiössä kun lapset herää. Itse olen herännyt kahden - kolmen aikaan. Sitten nukun monen tunnin päikkärit. Maha on kans jotenkin tosi kipeä koko ajan... ei tarvii ku vähän kumartua niin alkaa polttelemaan alavatsaa ja supistelemaan.
Soitin eilen synnärille ja juttelin pitkän tovin kätilön kanssa tulevasta synnytyksestä. Hyvä mieli jäi puhelusta.
Minun toiveet on nyt kirjattu ja kuultu, ja tulostin ne neuvolakortin väliinkin vielä. Ei minulla mitään mahdottomia vaatimuksia ole, lähinnä vaan se, etten missään nimessä halua epiduraalia. Sain sen ekassa synnytyksessä, ja seuraukset oli ikävät -ponnistamisen tarve hävisi ja vauva piti ottaa imukupilla ulos. Toipuminen kesti tosi pitkään! Halusin siis varmistaa, että saan olla koko synnytyksen ajan sellaisessa asennossa kuin itse haluan, eli istualtaan. Se kuulemma järjestyy. Kirjattiin myös ylös, että uuteen imukuppirevohkaan en enää suostu, että jos tulee tarjontavirhettä tai synnytys ei muuten etene, niin lähdetään suoraan sektioon.
Vesiallas avautumisvaiheessa, kokeilin sitä toisessa synnytyksessä. Minä en oikein tykännyt, koska vedessä vatsa nousee ylös ja ainakin mulla vaikeuttaa hengitystä kun alkaa painaa keuhkoja. Uimahallissa käy samalla lailla. Samoin, se vesi ei ollut läheskään riittävän kuumaa, paljon paremmalta tuntui istua jakkaralla suihkussa ja suihkuttaa tulikuumaa vettä alavatsalle supistuksen tullessa, se vei melkein kaiken kivun pois! Suosittelen! Ja sitten kun alkoi tulla niitä ihan hullun kipeitä supistuksia joista ei huutamatta selviä, tuntui pahalle kun vesi kellutti, meinasin oikeasti hukkua sinne altaaseen kun en kestänyt enää istualtaan. Eli ammeeseen en mene enää. Ehkä se toimis niiden ihan ensimmäisten supistusten kanssa, mut sitten ne viimeiset....
Mies on ihan varma, että tää syntyy jo tämän kuun puolella, se siis tarkoittaisi rv 38+... minä en usko. Mutta toivon kyllä
Alan olla KYPSÄ! Haluan hiihtämään, lenkille, ylipäätään ULOS! En ole käynyt ulkona kunnolla pariin viikkoon, kun en jaksa olla pystyssä, ja hangessa on paha istua... kesällä voisi edes makoilla nurmikolla
Hiustenvärjäys tulisi tarpeeseen... mutta en uskalla, kun lehdissä oli syksyllä siitä, että hiustenvärjäystä ei suositella raskausaikana. Taidan ostaa väripaketin valmiiksi kotiin, sitten synnytyksen jälkeen saa tukan kuntoon.
X3 ja Lahja rv 35+0
Enää kaksi viikkoa täysiaikaisuuteen