Moikkamoi :wave:
Aipan äippä; kiva että sinä laitoit lyhyesti kuulumisia =).
Kysyit onko kukaan RADi äiti joutunut meistä piikittämään. En ole ainakaan minä. Mulla nyt on aika kevyt seuranta menossa eli mittailen lukuja 2-3 krt/viikko. Luvut olleet ihan normit eikä ainakaan nousseet loppuraskaudessa.
Se täytyy tunnustaa että 2 viimeistä viikkoa on ollut julmetun
kova makean himo päällä. Niinä päivinä on uponnut milloin jäätelö, milloin pulla ja kaakao tai irtokarkit kuten kuluneena viikonloppuna....kääk! Arvelen tämän nyt johtuvan sekä motivaation laskusta ja ehkä jotain hormonaalistakin? Yht'äkkiä on taas niin kova sokerin himo että :vampire:.
Voi johtua myös siitä että kun antaa sen pikkusormen sokerille niin hyvin helposti tulee taas koukkuun siihen. Nyt vielä laskiaispullasesonki alkanut mikä on minun suuri pahe niin olepas siinä sitten syömättä niitä, ei onnistu. No kunhan ei nyt sentään päivittäin kuitenkaan.
Täällä on ollut vielä sellainen viikon tiukka pakkasjakso niin nuo kävelylenkitkin jääneet kokonaan... Siihen vielä univaje jonain päivänä mikä minusta vain pahentaa sokerinhimoa.
Ihminenhän on kokonaisuus ja monet asiat vaikuttaa siihen mitä suuhunkin laittaa.
Muutenkin
matalapainetta ilmassa... ei nyt itkua mutta muuten jotenkin ei ole fiilistä vauvan suhteen. Se varmaan osittain syynä että ei esim. ole noita vaatteita saanut aikomisesta huolimatta kaappeihin laitettua. Tilanahtaus ahdistaa ja siinä lähinnä se miten tetristä pelaa että saa kaikki mahtumaan järkevästi omille paikoilleen. Esim. viikonloppu meni tytön kanssa lähes kahden miehen menojen vuoksi. Eipä saanut "omaa aikaa" edes laitella niitä vaatteita. Pinnis nyt tuossa käytävällä kuitenkin kököttää, eli sen mies toi eilen kotiin.
Vauvan kääntämisestä; ensimmäinen jarru oli se kun tänään sitten putkahtikin lasku siitä ylimääräisestä käynnistä synnytyspolilla, hieman yli 30 eur.
Kyllä turhautti että vaikka veroja maksetaan niin julkinen terveydenhuolto maksaa silti vaikkei paljon mutta maksaa ja varsinkin työttömälle.
Nyt aloin jo sitten tulla siihen tulokseen että
en halua lähteä koko kääntöyritykseen kun olen selaillut nettiä.
Syitä käännön perumiseen;
-on riskejä kun mulla istukka sijaitsee edessä
- mulla on lapsivettä paljon ja hyvinkin voi vauva taas kääntyä näillä viikoilla entiseen asentoon
- se maksaa
- mulle se todennäköisesti käy myös kipeää ja arpia muutenkin vatsa täynnä...
- synnytys voi myös käynnistyä kääntöyrityksen vuoksi (no thanks)
- luotan siihen että hän vielä kääntyy oikeaan asentoon.
Sitten vielä olisi käynti polilla RV 38 ja kait sekin maksaa? Pitää huomenna soittaa ja kysyä nämä "ihanat hinnastot". Siinähän tulisi jo maksua 100 euron edestä kolmesta käynnistä...ei kiitos!
Eli perun sen keskiviikon ja kysyn vielä mitä maksaa se RV 38. Ehkä sen viimeisen käynnin ennen synnytystä vois maksaa mutta ei tämänviikkoista.
Varsinkin kun jo viime viikolla kuulin sen tärkeimmän että painoarvio olisi 3,6 kg viikolla 40. Se tieto vallan hyvin mulle riittää ja kun muutenkin lääkäri vauvan voinnin jo tarkisti niin minusta muutenkin olisi vain turha reissu tuo tämän viikkoinen.
Yritän nyt sitten jokapäivä olla kontallaan ja myös siten että peffan alla tyynyjä ja siinä liikuskella. Jospa hän sitten heräisi kääntymään kotikeinoinkin. Aika näyttää ja se tuntuuko vauva vaihtavan asentoa näinä viikkoina.
Oksutaudista; juuri päivittelin tänään kun vein lapseni päiväkerhoon ja huomasin että sinne oli tuotu samasta perheestä 2 lasta jotka vielä viikonloppuna kuulemma olivat kuumeessa ja oksutaudissa! Kyllä sieppasi ja kerhonvetäjällekin totesin että toivottavasti ei ole kohta koko kerhon poppoo samassa taudissa. Näillä viikoilla ei oikein inspirois mitään vastaavaa tautia enää "saada".
Mutta niin ne jotkut on ajattelemattomia, heti kun vaan omat lapset pääsee tolpilleen niin eikun tartuttamaan muita lapsia ja perheitä...huh huh sanon mie :vampire:.
Lonkkien jomotuksesta; mullehan tuo on tuttua jo olikohan viikot 25 tai jotain lähtien. Se on jännä kun itsellä ei ole niin kova kipu ollut että olisi tarvinnut särkylääkettä ja siltä yritän välttyä toki. Sekin on yksilöllistä ja voi olla että kun näillä loppuviikoilla tulee niin onkin pahempi vaiva!
Tukivyötäkin olen käyttänyt about 3 viikkoa. Ihan silloin kun lähden kaupungille tai kävelylle. Alkaa tässä loppupuolella tuntumaan että tarvetta on vaikkei selkäkään ole vielä krakannut (minun kropan vahva alue).
Kelan vanhenpainrahasta; tämä on pitänyt jo monta kertaa kirjoittaa mutta ei vaan muista. Siis mullehan kävi sen kanssa ihan hyvin loppujen lopuksi. Rahaa voi myös hakea jaksottaisella palkkatodistuksella edellisenkin vuoden palkasta (siis ennen äitiysloman alkamisesta edellisen vuoden palkasta), sen puolen vuoden ajalta. Siinä sai muistaakseni max. olla 9 eri palkkajaksoa mukana. Mullehan niitä ei tullut kuin kahdenjakson verran kun olen kuitenkin lähes yhtäkyytiä työssä ollut. Tosi hyvin siis meni tämä omalla kohdalla, olen tyytyväinen =).
Jospa tämä kokonaisvaltainen ketutus hellittäisi kun vaan pääsee touhuilemaan nuo vauvajutut valmiiksi? Onhan se selvä ettei joka päivä voi olla yhtä autuutta. Mekin ollaan tytön kanssa oltu pelkästään kotosalla pakkasen vuoksi päivätolkulla, eli vähemmästäkin menee pää sekaisin
.
Daria09 + tytteli RV 35+1 (5 vkoa LA;n)