*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

onnea SMV78!! :flower:

sone , nii vähä aattelin et vois olla se pää mikä painaa... Mutta voi kiesus en kyl mitää pukamia tähän enää haluu... Ja joo, näköjään puskista noita ilmaantuu.. Miten saiski ittensä ajattelemaan ettei oo raskaana ja sit yhtäkkiä alkaski meno niinku puskista :kieh: nojoo....
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
SMVlle Onnea Prinsessasta!

Nuskalle ja Hplle tsempit tähän päivään!

Täällä on neuvola tänään mutta tuskin siellä mitään ihmeellistä
tai mitään edistystä mihinkään. Yhtään kipeetä supistusta
en saanu eilenkään aikaan vaikka kävin ajeleen sellaset
kaksi sataa km ja vähä soppailin ja hiukset leikkautin.
Nyt pari päivää oon jo alkanu asennoitumaan että aprillipäivänä
tätä babyä aletaan käynnistään...

Aippa3 ja pähkinä 38+2
 
Paljon onnea vauvautuneille! :flower:

Eilinen shoppailureissu ei tuottanut kuin pari vaisua harkkasupparia ja that´s it. Löysin kirpppiseltä itselleni ihanan, liki uudenveroisen Hello Kitty t-paidan ja nyt pitäisi päästä mahasta eroon että paita menisi päälle!

Alun pitäen lähdin etsimään itkuhälytintä ja helistintä, mutta ei löytynyt. Vauvojen vaatteita oli paljon myynnissä useissa pöydissä, mutta ei tarvikkeita / leluja. En uskalla vaatteita ostaa, jos käy niin, että tulee 4-5kg sokerivauva viikolla 42 eikä hän koskaan edes mahdu 50-56cm kuteisiin :rolleyes: .

Diabeteshoitajaa en ole saanut kiinni, joten en ole saanut vastausta kysymykseen pääsenkö ultraan jos oon ens viikollaki yhtenä kappaleena ja mites käynnistys RaDi-tapauksissa. Oma terkka ei tiennyt, käski kysyä diabeteshoitajalta käytännöistä. Hermostuttaa :'(.

POKS VAAN 40! Ei vieläkään yhtään kipeää supistusta. Saunaa ei ole, seksiä en halua (suonikohjut + peräpukamat alakerrassa, yäh) ja siivous ja shoppailu huonoiksi todettu. Mitähän vielä kokeilis...
 
Viimeksi muokattu:
SMV onnea :)

( . ) ei mitään.. nyt apteekkiin ostamaan jotain jolla saisi tuon vatsan tyhjennettyä.
Jos saisi kylkiäisinä synnytyksen käynnistettyä :LOL: ja sitten koiran kanssa pitkälle
lenkille läheiselle pellolle. Sitä yhtä ässääkin voisi päivällä harrastaa kun mies on kotona
ja esikoinen hoidossa ;) tuon apteekin tuotteen taidan tosin nauttia vasta kun kaksi
muuta edellämainittua on hoidettu :D

dania & pikkutyttönen 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sone* ja Nanna*83
Dania, kuulostaa ihan suunnitelmalta :) Kylä lähtee!!! ;)
Mie aattelin et pe iltana vois kokeilla jotain häätöhommia, vaikka ittelleni vakuuttelin etten niihin lähe! ;) En kyllä tiie suostuuko mies mihinkään toimintaan tän norsun kanssa :snotty:
 
Kiitokset kaikille kehuista, ihan nolostuin :ashamed:

Niittyvilla meidän 4-kiloinen sokerivauva mahtuu kyllä suurimpaan osaan 50 cm vaatteista ja kaikkiin 56 cm. Että kyllä niitä uskaltaa ostaa! Ja Paavolla vielä kestovaipat, jotka on aika muhkeita pakkauksia :D

Nuskalle
vaan että hengessä ollaan mukana! Onneks miun ei tarvinnu venailla supistuksia, kun alkoivat jo ennen vesien menoa!:hug:

Miun pikkuvauvalla oli huono yö! Heräsi kahden tunnin välein syömään ja sitten pyöriskeli ilmavaivoissaan aina tosi kauan. Piti ottaa se tiukasti kainaloon niin silloin oli aina hyvä olla. Kapalossa hän ei tykkää enää olla, haluaa olla sylissä.

Voitteko kuvitella miten törkeitä jotkut ihmiset on! Meillä oli eilen vaunut rappukäytävässä sulamassa pari tuntia lenkin jälkeen. Joku oli sinä aikana käyny penkomassa Paavon hoitolaukun! Vielä se vihreä liberon hoitolaukku, niin ei ole kellään epäilystäkään mitä siellä on sisällä. Oon niin raivoissani! Kirjotin helvetin vihaisen lapun käytävään ja haukuin sen penkojan pataluhaksi! Mihin tää maailma on menossa, VAUVAN HOITOLAUKKU!?:kieh: Ei ollu kuitenkaan paavon kestovaipat ja harsot kelvanneet..:O

Imuja ompelin eilen vanhoista college-huppareista. Tikkasin just niitä keskeltäkin, että imis paremmin. Hyvin toimivat! Noihin kyllä kannattaa hyödyntää just ihan kaikkee mahdollista vanhaa retkulaa!

SMV onnea pikkuisesta! Nopsa oli synnytys kyllä!

Jos teidän miehiä tai teitä itseänne kiinnostaa, niin lainatkaa kirjastosta kirja Isä ja minä -ainutlaatuinen ihmissuhde hyvässä ja pahassa . Siinä pohditaan, miten oma isäsuhde vaikuttaa omaan isyyteen. Haluaako siirtää vai välttää oman isäsuhteensa piirteitä edelleen jne.

Mistä noita mammakerhoja ja sellasia voi löytää? Voisin kokeilla sellasta, höperöidyn muuten tänne.

Miussa on varmaan joku vika, kun vauvan synnyttyäkin täällä niin ahkerasti pyörin :LOL: Mutta toinen on niin kiltti ja nukkuu paljon vielä, niin on aikaa!

Miten menee Minx ja Nopponen? Pääsitkö Nopponen jo rentoutumaan ja ootteko Minx päässeet pois saikulta?

Nippa ja Paatso tasan 2 vko:flower:
 
SMV paljon onnea!

Nippatäti törkeetä!!:mad: Miten ihmiset kahtaa?? Ellei oo olleet asialla jotkut lapset, mutta silti! Ei toisten tavaroihin kosketa..äärrr.. :mad:

Täällä taas huonosti nukuttu yö, mutta sehän ei mitään uutta ole. :D Ei sentään supistellut koko aikaa.. :LOL: tosin nytkö ne supistelut vähenee ja mennään sitten yli lasketun niin, että pamahtaa ja mä en kestä! :O :x :D

Noh.. Tällä mennään. Ihana sää kuitenkin taas. Aurinkoista päivää kaikille. :)
Pikku M 39+5
 
Niin ja ilman mitään kokemusta vastaan vielä tohon kerhoasiaan :D, kun just googlettelin niitä, kun ei ole tekemistä, niin ainakin seurakunnilla niitä näyttäisi olevan, kannattaa katsoa oman seurakunnan sivuilta.:) Tai googlettaa vaan oman paikkakunnan ja vaikka vauva, niin tulee kaikennäköstä. :)
 
Pahoittelut, nyt tulee multa liukuhihnalta näitä viestejä, muttakun muistuu mieleen pätkittäin..:ashamed:

Marionetti mulla on ainakin ollut nyt hillitön paineen tunne tuolla alapäässä.. ihan kamalan tuntusta. :x Samoin ihan järjetöntä vihlontaa tuolla on myös..

Huhuuu vauva, missä oikeen kuppaat.. tule jo!! :saint: :D
 
Voi paska, Nuska! No, nyt kuule pistät miehes keittään oikeen kunnon vadelmanlehtiteet siulle ja hieromaan rentouttavasti hartiat ja otat levon kannalta!

Pikku M kun me asutaan opiskelitalossa, jossa asuu oikeesti vaan nuoria opiskelijoita, ei yhtään lapsia. Se tässä ottaakin päähän kun luulis että aikuiset ihmiset osais käyttäytyä! Pitää kattoo seurakunta, kiitti vinkistä!

Paineen tunne perssilmässä joo! Meikäläisellä kanssa, niinkun Sonella puhkes ne pukamat kipeiden supistusten jälkeen kun vauva laskeutu. Koko persesuoli meinas tulla pihalle, hyi hitto :x Se paine sitten jatkukin synnytykseen saakka. Mutta varmasti kyllä enteilee sitä. Kesti miulla sen pari viikkoa!
 
Pariviikkoa!!!:headwall: eiiiii, mä en kyllä jaksa enää reilua viikkoa kärvistellä!! Toivottavasti ei niin kauaa mene täällä..

No on joo törkeetä..:kieh: Tuollasille ihmisille pitäs antaa isukin kädestä.. murr..:stick:
Kyllä luulis aikuisten tietävän, ettei toisten kamoihin kosketa..
 
Heii!
Tosi pitkästä aikaa tänne kirjoittelen... jossain vaiheessa unohtui tää ketju kokonaan, ja jotenkin tuli sellainen tosi v*ttumainen olo, ettei mua tänne varmaan kaivatakaan (...hormoonit....). Mut nyt oon seurannut innolla viimeisen kuukauden ja tosi kiva lukea kaikkia teidän juttuja! Onnea hurjasti kaikille jo vauvautuneille <3

Omaa napaa.. eli meille on ultrassa annettu poikalupaus. Sen jälkeen raskaus on mennyt verraten hyvin, liitoskivut on tosin olleet seurana tuolta keskiraskaudesta asti, ja pahasti alkoi supistelemaan muutama viikko ennen äippäloman alkua... Mut jotenkin sitä ei kehdannut hakea sairaslomaa kuitenkaan, neuvolassa olivat vähän vihaisia kun tulin 'kaapista' suppareiteni kanssa sit viime metreillä ja käskivät sänkyyn viikoksi. Auttoi kyllä mutta nyt sais kyllä nuo palata jo! LA on siis huomenna naistenpäivänä, eikä vaikuta siltä et ihan heti syntyis... Painoarvioksi on saatu 2800g, sairaalassa on pitänyt rampata kun SF-mitan kasvu lamaantui joskus viikolla 30. Mut kai se pienuudesta vain johtui... Mut hyvin on ollut vauva sydänkäyrillä ja muutenkin parempi näin päin :) Muutama päivänä on nyt 'lorahdellut' jotai housuun, mutta niin pieniä määriä etten uskalla ihan lapsivedeksi mennä sanomaan joten odottelen nyt kotona että josko tulis hulinalla tai muuten käynnistyis ennen kun kehtaan soitella synnärille tarkistuttamaan. Jotenkin ei huvittais rampata siellä turhaan ollenkaan!
Onko teillä muilla muuten tuntunut sellaista poreilua masussa? Eilen illalla tuntui varmaan 15 minuuttia ja oli ihan hassu olo... niin kun vauva olis puhalellut kuplia! Tsemppiä kaikille loppumetreille ja yritän nyt kirjoitella tänne itekin enemmän etten ihan stalkkeriksi jäisi.... :)
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!! :heart:

Olen lukenut monta päivää näitä tekstejä ja ajatellut että sitten kirjoitan kun olen kaikki lukenut, nyt tuli se hetki. Mahdottoman aktiivisia kirjoittelijoita kyllä olette =)

Meidän vauva tulee huomenna 2 viikkoa. Aika on mennyt nopeesti näin jälkikäteen ajateltuna. Mulla on ollut kaikenlaista vaivaa sektion jälkeen. Siis ei kylläkään johdu itse toimenpiteestä. Kotiuduttiin sairaalasta 4 yön jälkeen ja isommat lapset oli kaikki kovassa flunssassa ja se tietenkin tarttui muhun. Oliko pikkusen tuskaa yskiä sektiohaavan kanssa!!!! Ihan hirveetä!! Kuumetta oli välillä jopa yli 39 ja se on mulle hirmuinen määrä kun yleensä ei kuume nouse ikinä. Nyt kuume on hellittänyt ja yskäkin enää heikkona mukana, mutta nuhaa on vielä. Onneksi vauvaa ihastelemalla olen unohtanut kaikki vaivat :)

Vauva on niin ihana ja nukkuukin yleensä yöt kivasti. 2 yötä hän on valvottanut mutta ei muuten. Syö noin 3-4 tunnin välein ja nukahtaa sitten uudelleen. Päivisinkin nukkuu lähes koko ajan. Huomenna päästään ulos :) Mietin kyllä että josko tänään jo menis. Itsehän en mahdottomia jaksa käpsytellä mut pääsis edes haistelemaan keväistä säätä.

Alkavaan rintatulehdukseen mulla auttoi kaalinlehdet ja pumppaus. Alkuunsa maitoa tuli niin paljon ettei vauva kerennyt rintoja tyhjäämään niin voi että miten pumppu oli/on kätevä!

Tsemppiä kaikille raskaanaoleville, kiva lukea teidän juttuja ja seurata kelle vauva seuraavana syntyy.

Pihlaja78 + pikkutyttö 13 vrk
 
Onnea vauvautuneille!!:heart:

dania: Mitä valmistetta ajattelit kokeilla? Pitäs kans talsia apteekkiin joa koklaa jotain ulostusmömmöä :/ Onko se Levolac hyvää?

Sone: Ootko käyttäny mitä ainetta niihin pukamiin?

En tiiä onks mullaki niit pukamia :( ihan perseestä, sananmukasesti!! Viime yö oli ihan hirvee, nukuin ehkä 4 h ja ramppasin vessassa josko jotain tulis ulos..sit kun pääsen pöntölle niin tuleeki vaan pissahätä ja taas kun nousen jalkeille ni paskatunne:confused: (anteeksi kielenkäyttö mut nyt alkaa vi.....!! )
Tais jonkun näkönen limaklönttikin eilen tulla..että josko siellä jotain tapahtuu..karsee paineentunne alapäässä ja peräsuolessä..huoh!
 
SMV onnea pikkuisesta!:flower:

(.) Eilen kävin vielä lääkärintarkastuksessa. Jotain on jo alkanut onneksi tapahtua tuolla alhaalla! :D Vauvan painoarvio oli 2700g, jospa sieltä ei siis ole kovin iso tulossa.. Luulen kyllä et menee yli, niin katellaan sit huhtikuussa.. :headwall:

Eilen myös tuli käytyä ÄSSÄT läpi ja tehtiin lumityöt, mutta ei vieläkään supistuksen supistusta!

Millap 38+1
 
Onnea SMV tytöstä :heart:
Nopea toimitus ollut, voi kun olisi itselläkin sitten joskus hamassa tulevaisuudessa :D

Marionetti täällä kans painetta pukkaa peräpäähän vaikkei hätä olekkaan, eli taitaa olla vauva melkosen alhaalle laskeutunnu jo ja sen kyllä huomaa mahastaki se kun roikkuu tossa mukana :D

HP:lle tsemppiä sektioon vai liekkö jo vauva sylissä :)

nuskalle myös tsempitykset toivottavasti alkaa pian tapahtuu ja pääset tositoimiin.

(.) Menee hermot :kieh: ei pitäis yrittää häätää asukkia kun siitä ei ole hyötyä :mad: mutta yritän silti :)
Eilen kolasin kahteen eri kertaan pihan, josta seurauksena hiton kipee selkä :), saunoin ja hieroin varpaanvälejä ja sitten vielä mukavinta s:ää (ei siivousta ;) ) ja mitä tapahtuu....ei hitto yhtään mitään paitsi että 1,5-2 tunnin välein laukoin pissillä :mad: päätinkin että tänään en tee mitään ylimääräistä eli ensi yönä pitäisi sitten taas pari tuntia supistella säännöllisesti josta ei kuiten ole mitään hyötyy niinkuin ei aiemminkaan ole ollut :kieh: sori valivali mut nyt on sellanen päivä että valivali :stick:


Katjuliisa ja neljäsnapero 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea SMV!

Meillä viime yö oli tosi rikkonainen, poika söi ensin tunnin välein ja kun ei enää jaksanut syödä valitteli mahakipuja. Nyt sitten kaveri on nukkunut koko aamupäivän, varmaaan lähemmäs 4h. Vosisko hän millään siirtää noita pitkiä unia tonne yölle?

Minä olen siivoillut ja pyykännyt kun heti aamupäivällä ei osaa nukkuakaan. Varmaan sitten iltapäivällä kun itteä nukuttais ni poika vaatii palveluksia.. Hohhoijaa!

Neuvolasta voi myös kans kysellä oman paikkakunnan perhekerhoista ym menomestoista.
 
Karoanna suosittelen hakemaan apteekista Pegorionia, aluksi menin ostamaan levolacia, käytin sitä pari päivää, mutta maku on niin kuvottava etten yksinkertasesti pystynyt. Tuo pegorion ei maistu juurikaan miltään, sen voi lisätä vaikka kupposeen teetä. Danialle meinasin vinkkiä tästä antaa, mutta tais jo ehtiä sinne apteekkiin. :D

Ja onnea vauvan saaneille!:flower:

Täällä on tullu nyt kivuttomia supistuksia vähää väliä, mutta ei nyt niin että kellon kans kattoisin. Ja yks kivulias supistus pongattu. :D Siistiä, kai tääki kaveri joskus haluaa yksiöstään poistua. :D Mulle on tullu semmonen pakokauhu, nyt oon heränny jotenkin todellisuuteen, että meillä on pian vauva, niin on tullu hirveä tarve viettää aikaa miehen kanssa ja tehdä kaikkea mahdollista yhdessä vielä kun ehtii. Vaikka molemmat jo kovasti on kertonu käpälle hyviä päiviä syntyä. Kai tää uus elämänvaihe vaan rupee oikeasti jännittämään, kun ei vielä ihan tarkkaan tiedä mitä se on. :)

minttu ja kääpiö 39+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Karoanna

Yhteistyössä