*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

onnea smv tytöstä!:flower: nopea toiminta sulla oli.

toivottovasti nuska pääset pian toimiin yritä levätä tulevaa koitosta varten. ellet ole jo toiminnassa...:hug:

kiva et muistit ketjun tiiw! tänne vaa höpisee meidän kaa!:wave:
ihanaa myös kun muistutit et huomenna on naisten päivä. se olis tosi mukava päivä synnyttää muutenki mut varsinki kun on luvattu tyttöä nii se olis jotenki vaa mahtava päivä.:p

kiva kuulla sinusta pihlaja, hyvä et tauti alkaa olla selätettynä.

onpas törkeitä ihmisiä nippa, tuskin kukaan mitään arvokasta jättää käytävälle varsinki hoitolaukkuun, silti pitää mennä penkoo, ja muutenki ei toisten tavaroihin kosketa....:kieh:

jees, neuvolassa käyty. kaikki oli hyvin ja pikkuinen tosiaan laskeutunut lähtökuoppiin... harmi kun ei siel kokeilla olisko voinut jo avautumista tapahtunut... aloin miettii josko uskaltais antaa miehelle säpinää illalla vaik onki toi laskeuma mut se on pysynyt nyt aika hyvänä kun olen ottanut rauhallisesti. eilen saunosin ja sillä ei ainakaan ollu vaikutusta. nii ja sit puhuin myös imetys asiasta kun olen miettinyt pääni puhki sen suhteen. kaikkien kolmen kaa on epäonnistunut, mä en varmaan jaksais enää lähtee siihen rumbaan ja saada taas mielipahaa sekä itkuraivokohtauksia myös kärsii turhaan imettämiskivuista kun ei mulla edes ole noussut maito ollenkaan nii taas vois viedä parikin päivää ennen kuin tulee tipan tippaa ja lisämaitoo jo annettu pullosta, nii ehkä se olis helpompaa vaa mennä suoraan pullolla... terkka ainakin ymmärsi mua ja oli mun puolella. sanoi jos ton suhteen tulee sairaalas ongelmia nii häneen pitää ottaa yhteys.

ai nii tosta poreilusta vatsasta olen tuntenut poikavauvojen kaa kun ne pissaa siellä, mut ei se kyl mitään 15min ole kestänyt.... jos vaik toisella on ollut iso hätä. en tiiä mitä muuta se vois olla.

nyt kun vauva on laskeutunut nii tuntuu itelläkin noi paineentunteet peräpäässä sekä nivusissa.

onko kellään muulla nyt loppuvaiheessa TODELLA huonot hermot? ite kiukkuun lapsillekin pienistä asioista ja kuopuksen hoitamisen kaa melkein itken kun sil on huonoja ja kiukkusia päiviä nii tuntuu vaa etten jaksais... haluais painuu jonnekin mis on täyttä hiljaisuutta eikä ketään muuta...

pepper& typy 37+2
 
Nuskalle älyttömästi tsemppiä! Toivottavasti pääset pian tositoimiin. Varmasti mahdotonta yrittää levätä / nukuskella ja ottaa mukamas rennosti. Kunpa tilanne ei pitkittyisi!

Nippatäti uskomattoman törkeää touhua :mad:. Tuollaistahan se tuppaa olemaan opiskelijataloissa, että kaikki mahdollinen pengotaan jos olisi jotain rahan arvoista vietävää... Samahan se on kaupungin vuokrakämpissä, jollaisessa me asutaan. Täältä on viety lakanoita kuivaushuoneesta, naapuri siitä onneksi varoitti ja mä kuskaan pyykit asuntoon sisälle. Kuivaushuoneeseen jätän vaan kirppis- tai H&M-tason vaatteita jotka ei varkaille kelpaa.

Verensokeri oli päin h*lvettiä ennen lounasta. Kaurapuurolla, sämpylällä ja porkkanalla oli aamupäivä eletty, ja silti arvo ennen lounasta oli korkeampi kuin yleensä aterioiden jälkeen! Iski hirveä masis, sain kamalan väsymys-itkukohtauksen, johon varmasti vaikutti surkeasti nukuttu yökin. Itkin niin että räkä lensi ja koira pelästyi ja poistui toiseen huoneeseen. En todellakaan jaksaisi raskausvaivoja, p*skaa oloa ja diabetesmittauksia enää päivääkään ja vauvan pitäisi olla maailmassa jo, vaan ei oo edes yhtään supistusta näkynyt tänään.

Rauhoituttuani sain diabeteshoitajan onneksi kiinni ja tuli parempi mieli kun sai selvyyttä asioihin. Maanantaina neuvolasta laitetaan lähete yliaikakontrolliin ja sinne pitäisi päästä ensi viikon loppupuolella jos ei siihen mennessä ole lapsi lähtenyt tulemaan itsekseen. Käynnistys tehdään RaDista huolimatta vasta 10 päivän jälkeen kuten normiraskaudessakin.
 
tiiw, mulla poreilee myös, nyt on parin viikon ajan tuntunu. Ja on myös ihmetelly kovasti että mitä se on. Tosin ne ei kestä noin pitkään. Ja mulla tuntuu tuol tosi alhaalla se kun vauva on niin laskeutunut. Ihan ku se puhaltelis vesikuplia tai jotain. Mitä lie.. :D

jalkahieronta jäi eilen illalla tekemättä ja sainkin nukkua yöni rauhassa, kun ei supistellut yhtään!!!

etuseinämä istukkaiset, oon tulla hulluksi, ku saan ressata vauvan liikkeitä. Nyt varsinkin ku se on niin kovin alas laskeutunut, ni en meinaa tuntea sitäkää vähää enää vauvan liikkeitä ku mitä joskus aikaisemmin. Joskus voi mennä kokonainen päivä ku en huomaa/tunne mitää. Iltasin se alottaa sit onneks kovemman möyrimisen jonka mäki jos sitten tunnen.. Miten ootte muut pärjänny lopussa etuseinämä istukkanne kanssa? Tuliko ravattua äitipolilla tai kikkailtua kaiken näköstä vauvan liikkeelle saamiseksi?

Vauvakirjasta joku kyseli. Kovasti on tehny mieli jo ruveta täyttelee mut en oo vielä uskaltanu. Haluun oottaa siihen saakka et vauva on oikeesti eka tullu pihalle. Mulla on semmonen vauvakirja, mikä tuli vaukirjapaketin mukana..

Nuska, voi että kovasti jaksamisia nyt sinne vaan. Onneks sentä vedet on menny niin kyllä se kohta tapahtuu, jossei muuten niin käynnistämällä sitten!:)

Niittyvilla, pistää niin vihoiks ku kuulee tommosta! Miten joku kehtaa käydä tonkii jotain liberon hoitokassia! Ihan uskomatonta, ja törkeetä!

SMV Onnea kovasti pienestä tyttösestä!:)

greentea1 37+3
 
Viimeksi muokattu:
greentea1 Mulla on istukka kanssa edessä ja alkuunhan en meinannu mitään tuntea, meni pitkään ennen kun tunsin liikkeitä. Nykyään kyllä niitä tuntuu, tosin on päiviä millon vähempi.. Tuossa joku aika sitten tunsinkin aika huonosti, ilmeisesti oli sitten juuri sellasessa kohdassa etten tuntenut.. Ja juu, aiheutti kyllä melkoista myllerrystä mun mielessä. Ei kuitenkaan kertaakaan lähdetty tilannetta tarkistamaan..

Nyt kun tuntuu, että tuo on kirjaimellisesti tipahtanut jo mun jalkojenväliin..:D Niin olen tuntenut potkut paremmin tuohon vasemmalle puolen mahaa.. :) Ja möyrimisen olen nyt myös tuntenut jotenkin paremmin.. tai sitten se vaan on aktiivinen ollut nyt ja pitää kohta taas jonkun lepopäivän.. :LOL:

Jos kuitenkin tunnet liikkeitä päivässä useammin niin en mä olisi huolissani.. Tosin tiedän helppo sanoa, mä olen itse ainakin ollut välillä ihan hermona ja tökkinyt, heilutellut mahaa ja juonut mehua ja yrittänyt vaikka mitä.:D

Pikku M 39+5
 
Karoanna: Ac comfort geeliä kävi mies ostaa miulle apteekista, sitä oli täti siellä suositellu :D On kyl vähän helpottanut olo kielytämättä!

pepper Loppuvaiheen hermoilut on täälläkin tuttua, kiukustun helposti lapsille... :snotty: Johtunee ihan hormoneista ja väsymyksestä ja jännitystäkin saattanee olla. Mie en oo koko odotusaikana ollu kovin herkkä ja nyt oon itkeskelly kun oon lukenu lehtiä ja vaikka mistä jutuista. Pahin itkun aiheuttaja on ollu se Eerikan tapaus jos ootte seurannu muutkin, ihan hysteeristä itkua ..

39+4
 
  • Tykkää
Reactions: Karoanna
Paljon onnea SMV78 vauvasta ja muillekin jos joku on unohtunut nimeltä mainita! :flower:

Nippatäti Kiitos taas hyvistä nauruista :LOL: Täälläkin tuli eilen paha kakka ulos muttei kuitenkaan niin paineella kuin siellä! Entäs tuo rappukäytäväepisodi!!! Ei kyllä ihmisten törkeydellä oo mitään rajaa! Rahaako lienee kuvitellut löytävänsä??? :O

Synnytyskertomuksen sain rustattua ja siitä tuli ihan kauhee romaani kun halusin kirjottaa ihan itellekin muistoks tarkan sepustuksen ennen kuin aika kultaa muistot :) En jaksa ruveta sitä referoimaan ja se on muutenkin aika henk.koht. settiä niin taidan julkasta sen vasta siellä salasessa ryhmässä.

Onko teillä muilla jo imettävillä nälkä koko ajan??? Minä syön kuin hevonen ja sellasia ruokia mistä en ennen edes pitäny! Jännä kun ei raskausaikana ollu mitään ruokahimoja ja nyt syön niin kun en ennen ois ruokaa nähny. Uloskaan en uskalla lähtee ilman eväitä ettei ala heikottaa. Multa varmaan joku kerta löytyy mädäntyny banaani käsilaukun pohjalta :LOL:

Kantoliina
on kyllä osoittautunu ihan ehottomaks vekottimeks. Poika kyllä nukkuis pinniksessä 4-5 tunnin unia mut minä ite en osaa olla ravaamatta tarkistelemassa häntä koko ajan (ei näköjään esikoisen vauva-ajoista oo yhtään muuttunu se asia :ashamed: ) Sit kun on niistä koirista ollu puhe niin meillä kun ne makoilee millon missäkin niin on vaan ajan kysymys millon kompastun johonkin niista vauva sylissä ja vauva lentää kun leppäkeihäs. Nyt se on tukevasti liinassa niska tuettuna ja mulla kädet vapaana niin on paljon helpompi pitää tasapaino tiukan paikan tullen. Ja mitä parasta, liinan kans voi tehdä kotitöitä, käydä vessassa jne. Eikä esikoinenkaan oo osottanu mustasukkasuutta siitä et vauva on äitin tissien välissä koko ajan :)

Täällä alkaa arki tasaantumaan, oon saanu kahdet kunnon yöunet (7+8h) kun mies on hoitanu yösyötön lypsymaidolla. Vanha "tuttavani" unettomuus nosti taas päätään heti synnytyksen jälkeen johon sain lopulta monen vaiheen jälkeen nukahtamislääkkeet ja näin onnistuttiin välttämään täydellinen romahtaminen mikä tapahtui esikoisen lapsivuodeaikana. Kirjoittelen tästäkin aiheesta tarkemmin sit salasessa ryhmässä. Petyin todella pahasti erään synnärin henkilökunnan jäseneen enkä halua syyllistyä mihinkään kunnianloukkaukseen täällä julkisella puolella. Mutta kotona kaikki on mennyt loistavasti pientä alkunikottelua lukuunottamatta. Ja mikä parasta, synnytysmasennus loistaa poissaolollaan, voin loistavasti sekä henkisesti että fyysisesti ja siitä iso kiitos kuuluu kaikille teille palstakollegoille :heart: Kyllä täältä saa aina sellasen positiivisen potkun persiille kun täällä käy lukemassa kuulumisia että ei voi sanoin kuvailla!

Nyt lähden tästä syöttämään poikaa ennen kuin alan vallan vetistelemään :)

Särö ja Jalo 8vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas kaikille nyyttinsä lunastaneille! :wave:

Täällä olo on kamala.. Me käytiin jo ti-ke yönä sairaalassa kun supistuksia tuli 5min välein.. Kestoltaan ne ei kuitenkaan ollut riittäviä tehdäkseen mitään, joten sain valita jäänkö osastolle odottamaan vai tulenko kotiin. No kotiin tultiin.. Supistelu jatkui ehkä 3 asti yöllä ja sit sain nukuttua muutaman tunnin.. Eilinen meni ihan koomassa kotona, supisteli harvakseltaan ja laantui sit lopulta.. Tänään ei sit ole ollut mitään! :headwall: Kohdunsuu oli sormelle auki ja kanavaa jäljellä n. 2cm... Saa nähdä kauanko tämä vielä kestää.. Kuopus syntyi 38+4 ja esikoinen 40+6...

Neuvolassa kävin tiistaina, kaikki ok! HB 122, paineet normaalit, sf 33,5:O... Ens viikolla ei huvittas enää mennä, joten supistustuulia odotellen..

Hurjasti ehditte aina kirjottaa ennen ku ehdin kommentoimaan! Nippatadillä on kyllä uskomattomia naapureita.. |O Painetta on kyllä täälläkin hanurissa..nyt tuntuu kun istualtaan nousee että koko per** tippuu.. *huokaus*

Koitetaan sinnitellä vielä, ei oo pitkästi jäljellä..
Tea ja Pikkupikku J 38+4:heart: (tulejo)
 
Onnea taas kaikille vauvaantuneille :flower:

Greentea taisi kysellä etuistukasta. Minulla on molemmissa raskauksissa ollut istukka edessä ja esikoista odottaessa ramppasin kuuntelemassa sydänääniä neuvolassa ja sairaalassa aika usein. Kannattaa kyllä mennä, jos liikkeitä ei tunnu ja asia mietityttää. Minulle hoitajat ovat aina sanoneet, että hyvä että tulit.

Minäkin olen ollut varsinainen kiukkuäiti erikoisella viime aikoina. Onneksi en olekaan ainoa kiukkuäiti. Meillä taitaa vielä esikoisella olla 5-vuotisuhma päällä, eli täällä on välillä niin leppoisaa menoa että... :stick:

Niittyvilla: hyvä, että sait ajan yliaikakontrolliin.

Jollain muullakin oli kokematon neuvolatäti. Meilläkin neuvolassa on täti joka on noin 10 vuotta minua nuorempi. On aika vaikea välillä keskustella raskaudesta ihmisen kanssa joka on huomattavasti nuorempi. Hyvä, jos hän edes uskaltaa tunnustella minun raskausmahaa...

Auttakaa.. Onko nämä minun kivut supistuksia vai jotain ihan muuta :confused: Minulla polttelee ristiselkää välillä, mutta polte heijastelee myös rintakehään.. Olen ihan ihmeissäni tämän kivun kanssa. Poltetta ei tule säännöllisesti, mutta silloin tällöin pitkin päivää. Edellinen synnytys käynnistettiin lapsivesien menon jälkeen ja minulla ei ole ollut juurikaan kipeitä supistuksia.
 
Tuntuu, että teillä monella alkaa jo hiljalleen tapahtumaan. Tsemppiä supistuksiin! :hug:

Tuleeko teille kenellekään meidän perhe-lehteä? Oon itkeny koko iltapäivän luettuani sieltä jutun INCL-taudista.. Kyse on siis etenevästä keskushermostotaudista mitä johtaa lapsen vaikeaan vammautumiseen. Lapsi menettää kaikki oppimansa taidot ja lopulta kuolee. Meinasin jättää lukematta, kun tiedän kuinka herkkä olen. Lapsi kehittyi normaalisti noin 1,5 vuoteen asti ja sitten alkoi taantuminen. Niin julmaa miten toisia koetellaan!!:'(

Fanny
 
Levolacia hain ja yllätyin itse taas positiivisesti sen mausta :) luulin että olisi tunkkaisemman makuista. Sekoitin sen lasilliseen kylmää vettä. Nyt vaan tuloksia odotellen... :popcorn:

Itse en kiukkuinen ole, mutta kyl helposti ottaa jotku asiat nyt päähän ja sitten vatvon niitä kauan. Myös itku on ollut tänään herkässä, vielä tosin oon saanut pidäteltyä. Ja syyt siis ihan olemattomia :D

dania
 
  • Tykkää
Reactions: Karoanna
Paineen tuntu alapäässä tosi alhaalla, onkohan se ihan normaalia että on oikeesti semmoinen tunne että ihan heti tossa huulten välissä on jotain, että ihanku sais haarat levällää kävellä?? Mua alko nyt kyl huolestuttaa, tätä on jatkunu nyt reilu viikon ja tuntuu et tulee alemmas ja alemaas se tunne. Siis onhan se katsottu että vauva on hyvin alhaalla laskeutuneena jo lähtöasemissa. Mut muuten en tiedä mitään tän hetkisestä alapäätilanteesta. Ku kuukaus sitte oli sentin auki ja kanavaa nolla. Ni mitähän se nyt mahtaa 2 viikon kipeiden suppareiden jäljiltä olla!

Lisäks mul ei oo ollu enää sitte sen kuukaudne takaisen sairaalareissun jälkeen mitään lääkärikäyntiä enää, eli en tiedä mahtuuko laps tuolta tulee. Ei oo mitään synnytystapaarviota tehty, eikä painoarviota!! Vähän nyt kyllä ärsyttää. Ne oli niin varmoi et tulee muksu pihalle jo hyvin ennen laskettuuaikaa ni jättivät antamatta mulle sen viimeisen lääkärikäynnin. NYT kyllä haluun tietää mikä tuol värkis on tilanne, koska ei tunnu kyl enää ihan normilta, vai onko teillä muilla ollu viimesillää tommosta oloa että jos huulia vähän venytäs auki ni sielt tippuis jo jotain?:D:D

greentea1 37+3
 
Onnittelut SMV78 :flower: Ja Nuskalle83 tsemppiä synnytyspuuhiin, toivotaan, että lähtisi siitä etenemään!

greentea kyseli etuseinämän istukasta. Itselläni ollut molemmissa raskauksissa sama homma, mutta jostain syystä tällä kertaa liikkeet tuntuvat edelleen melko hyvin. Esikoisen loppuaikana olin aivan hermoraunio, kun liikkeitä tuntui niin vähän. Sain kyllä aina liikelaskennassa sen vaaditut 10 liikettä tuntiin, mutta muuten saattoi mennä koko päivä, etten ollut huomannut/tuntenut liikkeitä juuri lainkaan. Kyllähän sitä kannattaa mennä herkästi näytille, jos huolestuttaa. Itse taas olen sellainen kärvistelijä, joka ei "kehtaa" koskaan minnekään soittaa "turhasta" ja kyllä siitä koituu itsellekin vaan enemmän harmia näitä märehtiä yksin!

fanny07 ja Sone* Eerikat sun muut tragediat ja lööpit aiheuttavat aivan hysteerisiä itkukohtauksia täälläkin suunnassa. En tuota Meidän perhe-juttua ole lukenut, mutta kuulin siitä tänään ja taidan jättää kyllä suosiolla lukematta. Mitä sitä itseään kiduttamaan tässä tilassa, kun ei voi tuollaisille asioille kuitenkaan yhtikäs mitään :'(

Vauva- ja perhekerhoista Ainakin Helsingissä niitä järjestävät sekä seurakunta, MLL kuin esimerkiksi monet leikkipuistot, joissa on sisätilat. Netistä löytää aika hyvin tietoa, joko sen oman seurakunnan/MLL:n paikallisosaston/leikkipuiston sivuilta. Itse olen käynyt niissä, jotka ovat mukavimman matkan päässä ja välillä olen käynyt vierailulla kavereita lähinnä olevissa kerhoissa heidän kanssaan. Olen tykännyt tosi paljon, niistä saa kyllä päivään virikkeitä, etenkin nyt tuon isomman lapsen kanssa. Ja aikuisseura tulee aina tarpeeseen, vaikka itsellä onkin paljon myös omia ystäviä kotiäiteinä. Enkä kyllä ole koskaan lähtenyt noihin kakkakeskusteluihin ventovieraiden äitien kanssa, kyllä siellä ihan muusta ollaan juteltu :D Että ei kannata etukäteen stressata liikaa.

Susa_ Eikös täällä jollain muullakin ollut tuota ylävatsakipua? Johtui jostain, että vauva painaa palleaa tms? En kyllä osaa sanoa, kuulostaako supistuskivuilta, kun itselläkin edellinen synnytys oli käynnistetty ilman mitään ennakoivia kipuja..

Renalle piti vielä kommentoida käynnistyksestä sen verran, että kyllä sekin voi olla ihan hyvä kokemus. Minullakin oli esikoisen kohdalla vaan mielessä kauhuskenaariot pitkästä ja todella kivuliaasta toimituksesta, mutta omalla kohdalla käynnistys sujui nopeasti ja pärjäsin pelkän ilokaasun voimin. Kyllähän siinä on supistukset olleet melkoisen napakoita, kun vauva syntyi viisi tuntia kalvojen puhkaisusta. Tätä ennen en ollut tuntenut yhtäkään kivuliasta supistusta, vaikka olin 2-3 cm auki käynnistyslääkkeitä saatuani. Toki jokainen synnytys on erilainen, mutta käynnistys ei automaattisesti tarkoita, että kaikki menisi vaikeimman ja kivuliaimman kautta. Toivotaan, ettet sinne asti kuitenkaan joudu kärvistelemään, vaan vauveli tajuaa tulla itsekseen ennen sitä!

(.) Olin kasvohoidossa, jossa hierottiin myös yläkroppaa, päätä ja kasvoja. Käsittelipä hoitaja myös jalkojen akupisteitä naamion vaikuttaessa kasvoilla. Ihanaa :) Suosittelen jokaiselle hankkimaan jotain hemmottelua itselleen vielä viime metreillä, jos suinkin vaan rahatilanne sallii ja jaksatte raahautua hoitolaan. Näillä uudestisyntyneen voimilla aion suursiivota huomenne koko kämpän!

kwaidan ja Puh 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Rena
Voi sone... sympatiahalit sinne ja mars apteekkiin jos jatkuu :hug: :D

Greentea mitäs jos se on jo vauvan pää joka siellä roikkuu? ;) noeikai..mut tosiaan jos sulla silloin oli jo noinkin hyvä tilanne niin kyllä supistelut varmaan jotain on edistänyt lisää..? :) ei kun hieromisia jatkamaan illalla niin eiköhän se siitä.

Ah, isosisko soitti tänään ja kyseli mikä vointi. Näköjään kaikki jotka tietää la:n niin alkaa pikkuhiljaa soittelemaan nyt kun the suuuuuri päivä on niin lähellä. Pah.

dania & pikkutyttö 39+4, joka ei synny ainakaan sunnuntaina
 
Onnittelut SMV78 pienokaisesta! :heart:

Nuska83, joko on nyytti sylissä???? :)

Nippatäti: Joo, tuulettumassa kävin eilen. Leffassa ja syömässä kamujen kans, yht 4,5h meni reissulla ja ihanaa oli. Lisäksi elokuva: 21 tapaa pilata avioliitto, oli ihan mainio, suosittelen! :) Poika oli isin kans kotona, kaks kertaa oli pullolla pitänyt antaa pumppaamaa maitoa. Muuten ihan hyvin menny, mut kitissy oli paaaaljo enemmän ku yleensä. Liekkö sit nuin pienikin reagoi noin äidin poissaoloon jo...? Vähään aikaan siis isompia reissuja ei pysty suunnitteleen kuitenkaan vauvasta erossa, eikä oo tarviskaan silti... :)

Minx:Muakin mietityttää oletteko jo päässeet sairaalasta pois??? Huhuu!!??

Täällä poika alkanut jo vähän enemmän valvomaan päivisin... tyytyväisenä pääosin mut iltaisin viihtyy sylissä paremmin... Eli hiukan on alkanut vaativammaksi. Onneksi yöt menee edelleen entiseenmalliin, syöttövälit 3h, pari kertaa siis yössä... Tosin saattaa mennä se tuntikin ennen ku ite saa taas unen ku meinaa välillä itkeskellä ku laittaa takas pinnasänkyyn, mut äkkiä yleensä rauhoittuu ku hetkeksi ottaa takaisin syliin. Hiukan on ilmavaivoja mut ei pahasti... Tänään ollu taas tankkaus päivä, rinnalla ollut tiuhaan, taitaa tehdä taas tilausta tai sit maito ei tahdo riittää?? Oonkin tässä kahden vaiheilla pitäiskö illaksi ottaa pakkasesta hiukan lisäksi pumpattua maitooni... Hirveen vaikee välillä päätellä ku tiuhaan imee et eikö sit saa tarpeeksi vai mitä... Mut eilen ku olin leffassa ja tosiaan 2 syöttöä mies hoiti pullolla oli tissit kyl melkoisen raskaat et kyllä siellä tavaraa on, ei vaan ehdi täyttyä niin kamalasti 2h syöttötahdilla päivisin ni tuntuvat kuin olisivat tyhjät... :confused:

Kohta täällä tapahtuu varmana ihan hirvee jakautumis buumi kun kaikilla alkaa lupaavia oireita jo olla! Tsemppiä kaikille! :D

Nopponen
 
Monilla täällä turhauttaa kun ei oo mitään ennakoivia merkkejä, miulla tulee turhaantuminen kun ennakoivat merkit ei tee mitään!! :D Taas supistusrumpaa koko illan, välillä tuntuu et yhtä supistusta koko ajan, mut nyt on taas hiljentyny meininki, että miten on mukavata! Minnuu varmaa supistaa vielä ku tää laps mennee kouluun, napanuora kädessä tietenkin :D

Juu eipä tässä muuta, yökukkumista ootellessa!! :p

Miljoonatta kertaa tänään, 39+4 sone ja paavo
 
Mä ostin kans levolacia ja ei ollu niin hirveen makusta mitä odotin. Aika makeeta kamaa kylläkin, nyt sitten odotellaan tuloksia:LOL:

Mua ihmetyttää se et päivällä touhuillessa esim. kotitöitä mulla on parempi olo kuin öisin ku oon levossa. Siis suppareita tulee yöllä tosi paljon enemmän ku päivällä vaikka luulis juuri toistepäin:confused: Onks muilla vastaavaa? vai onko se vaan sitä että kostautuu ne hommat sitten yöllä..

Mä oon kans aika hormonihirviö nyt :( Saatan hermostua tosi pienistä ja meil on nyt viel 2,5vuotiaalla uhma päällä niin aika koetteleva hää on ja kun musta tuntuu et en jaksa yhtään ylimäärästä...mä oon kans muutaman kerran jopa itkua vääntäny kun tuntuu et ei vaan siedä tän olotilan takia mitään suurempia vastoinkäymisiä..hyvä kun itse selvii perusaskareista kotona..huoh ja vali vali:ashamed:

Karoanna 38+6
 
Käytiin tänään tutustumassa synnärillä. Kätilö kertoi, että nyt on tulossa hiljaisempi maaliskuu kuin vuosiin. Ilmesesti sateinen kesä heijastuu sinne=)
Kesä-heinäkuussa syntyy kuulemma eniten vauvoja. Samalla hän kertoi että, 2014 alkaen saa mennä synnyttämään vaikka Helsingistä Rovaniemelle, mielenkiintoista:p
Huomenna synnytystapa-arvio ja leikkuripäivä, hui...
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Heippa!

Paljon onnea SMV78 pikkuprinsessasta!!:heart:

Ja Nuskalle kovasti tsemppiä, toivottavasti pikkuinen on jo sylissä tai ainakin pian!
Fanny itsekin luin eilen sen perhe-lehden jutun ja itkuksihan se meni, kauhea kohtalo kyllä joillakin! Ja Eerikasta en ole edes halunnut nyt lukea, hui.
Aika monella on ummetusta nyt, ikävä vaiva, tsemppiä kaikille. Mulla ei sitä vaivaa ole nyt ihme kyllä ollut, vaikka obsidania nyt syönkin joka päivä:O Varmaan huomenna sitten alkaa, kun menin sanomaan, ettei ole ummetusta;)
Onpa törkeää porukkaa kyllä Nipan naapurustossa!
Oon myös ajatellut mennä noihin perhekerhoihin yms, että tutustuisi muihin samassa elämäntilanteessa oleviin. Täällä on ainakin kaupungin avoin päiväkoti ja Mll:llä on toimintaa ja myös seurakunnalla.
Mulla oli tänään äitipolille aika, kun neuvolan täti ei viimeksi tuntenut, mitenpäin vauva oli, raivotarjonnassa onneksi sitten kuitenkin oli Pää on ilmeisesti jo syvällä lantiossa. Painoarvio oli nyt 2850g. Helpotti kyllä saada tietää, ettei vauva ole perätilassa.
Oon käynyt shoppailemassa, lenkillä ja siivonnut olen myös, mutta ei vauvan tarvitsisi vielä tänä viikonloppuna syntyä, kun ollaan lähdössä viikonlopuksi esikoisen kanssa minun mummolaan toiselle paikkakunnalle:D No ei sieltä ole kuin reilu sata kilometriä sairaalaan, että kai sitä ehtisi vaikka synnytys käynnistyisikin. Ja mitään merkkejä synnytyksestä ei kyllä pahemmin vielä ole. Vessassa saa kyllä ravata öisin ja viime yönä valvoin pari tuntia kun en saanutkaan unta vessareissun jälkeen :mad:
Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa kärvisteleville ja toivotaan, että viikonlopun aikana syntyy taas monta vauvaa:heart:

-Aurora ja vauva 36+6 (huomenna poksuu täysiaikaisuus:) )
 
Kotona yhä/jälleen... Käytiin taas näytillä, sydänkäyrissä ja verikokeissa. Jos verikokeissa on jotain niin soittelevat kohta sinne takaisin, mutta muuten odotellaan kotosalla aamuun ja sitten käynnistellään... Ja siis ei supistele vieläkään!!!! No saapa nukkua omassa sängyssä vielä yhden yön :) ja huomenna varmasti alkaa tapahtua.

Päivän käytin hyödykseni ja nukuin kolmisen tuntia päikkäreitä ja herkuteltua on tullut urakalla. :D
 
"ihanaa" etten ole ainoa hormonihiviöinen äiti täällä! jaksamisia teillekin.:hug:

en ole pystynyt seuraamaan ollenkaan tota eerikan juttua, pelkästään otsikot saa kylmiä väreitä menemään ja olen nii herkällä tuulella etten varmaan kestäis järkytystä mitä siin tulee ilmi, yritän välttää kaikkia ikäviä juttuja, varsinki niitä jotka koskevat lapsia...:(

hyvä nuska että olet voinut ottaa rennosti tämän päivän. tsemppiä viimeistään huomiseen käynnistykseen. sais tottakai jo aikaisemmin tapahtua!:)

mulla on ihan ihme olo, menkkamaista särkyä nyt ollut parisen päivää mut tänään iltapäivästä lähtien on ollut ilkeempiä suppareita epäsäännöllisesti, miehellekin sanonut au, nää sattuu... ja joka supparil on työntynyt kohdunsuu ulos tuolt!:x et mitäköhän toi nyt meinaa:confused: olisko jotain tapahtumas vai joudunks mie nyt kärsii kauankin tämmösestä tapahtumasta.... no, se on ainakin varmaa ettei tosta peittojen heiluttelusta tullutkaan tää ilta mitään...

ihmettelevä pepper& typy 37+2
 
Onnea paljon SMV ! :)

Nuska tosi isot tsempit sinulle, mulla oli toi sama että piti ravata sielä ja kotiin odotteleen ja sit alko se käynnistys ja siinä kans voi mennä se kolme päivää, toivottavasti sulla menis nopeammin :) paljon paljon tsemppiä ja yritä levätä vaikka se on tosi vaikeeta!

Kukas kyselikään että onko nälkä kun imettää, no mää imetän ja pumppaan :Dmutta mulle on käyny niin että unohdan syödä, nälkä ei oo kun aamuisin ja sit tajuan illalla että voi piru en oo syöny!! En tiä onko mussa sit jotain vikaa kun oon kuullu että pitäs olla hirvee nälkä kokoajan.

Särö mulla oli kans yskää tosin ei mitään kunnon tautia mutta juu oli kyllä kamalaa yskiä ton sektio haavan kanssa :/

Sektio ihmiset, millaiset ohjeet te ootte saanu että mitä saa tehdä ja mitä ei, ja koska voi elää ns. Normi elämää? Mä kun en mitään ohjeistusta oo saanu..

Nippatäti onpa tosi törkeetä toi tavaroiden penkominen!! Inhottavaa :(

Hmm.. Oli tullu taas niin paljon tekstiä et unohdin jo mitä piti kommentoida..

Tsemppiä vielä kaikille :)!!
 

Yhteistyössä