*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Nipalle vielä, mä oon kuule vaan iloinen että sun ei tarvinnut laskettuun aikaan saakka odottaa, oli niin rankka sun odotusaika. Paljon mieluummin ite vielä odottelen, kun olisin nähnyt sun kärvistelevän vielä pitkään rd:n ja muitten kurjuuksien kanssa. Että älä siellä itteäs luopioksi tunne. :) Mulla ainakaan ei ole vielä hätää, vielä jaksaa vähän aikaa ihan hyvin mahankin kanssa. :)

Leppoisaa päivää!

Nanna
 
Niin ja sellanen vielä, että perhana mitä ne tivaa aina raskaana olevilta:

-Vieläkö sie oot yhessä kasassa? -No, ei kun tää maha jäi tähän. Mitäpä lottoot?
-Millon se vauva tarkalleen ottaen tulee? -Ei ole vauva vielä kertonu. Mut hei, sopiiko että soitan sulle heti, kun saan tietää!? WTF:kieh: Miulta moni uteli moista?!
-Ootpas sinä valtava! -Voi kiitos. Raskauden myötä myös tunteeni ja ajatukseni itsestäni naisena ovat muuttuneet toissijaisiksi. Mieluusti kuulen muistuttavani sinivalasta, olo kun on mitä mainioin...

-Kyllä se sieltä ulos tulee. Ei sinne kukaan oo jääny. -NO SHIT?! Lohdutti ihan helvetisti!

-Nauti nyt kun vielä voit! Kun vauva tulee, saat valvoa kaikki yöt ja kaipaat raskausaikaa! -Juu, loppuraskaudesta tuleekin nukuttua kuin tukki ja tehtyä kaikkea mukavaa! Rakon vetoisuus on n. 20 ml ja lonkat irtoilee sijoiltaan ja maha on tiellä ja olo on hirviömäinen, menenpä tästä tyttöjen kanssa lounaalle, niinkö?

Sain psyykattua itteni myötätuntoraivoon!? :kieh:

Kaikille kasassa oleville niin mukavaa päivää kuin mahdollista! Hemmotelkaa itseänne! Ja vauvaantuneille jaksamisia uusien tulokkaiden kanssa! Miun aivot mätänee päivä äivältä enemmän. Ollaan päätelty että se on luonnollista, kohtahan meidän pitää nauttia Puuha Peten ja Teletappien kaltaisten ohjelmien älyllisestä annista. Hyvästi Dostojevski!
 
Paljon onnea Tiipula, Alisa ja Pixie!

Neuvolassa kerrottiin tänään, että minulla on B Streptokokki, googlasin siitä tietoa, mutta jos jollakulla on käytännön kokemusta, niin kertokaa ihmeessä.

Toinen asia joka mietityttää sektioon liittyen, on pitkät, reisiin yltävät tukisukat. Edellisellä kerralla ne piti hankkia veritulppa-riskin vähentämiseksi, onko muille nyt suositeltu niitä sektiossa?

Jo synnyttäneet, nauttikaa kaikki pikkuisista, jotka olette saaneet, he kasvavat turhan nopeasti. Ja odottajat, jokainen päivä tuntuu pitkältä, mutta palkinto odotuksesta on korvaamaton.
 
Lexiina miulla oli B-streptokokki. Vedet kun meni, piti lähteä synnärille heti ja laittoivat siellä antibioottitippaan. Pudottivat antibiootit neljän tunnin välein koko synnytyksen ajan ja seurasivat vauvan ja minun lämpöä sitten synnytyksen jälkeen. Meillä ei aiheuttanu muuta. Ilmeisesti se on tyyliin joka neljännellä synnyttäjällä, mutta sitä ei testata kaikkialla rutiinisti?
 
no höh, mie olin nii varma silloin et koht tulee sonelta päivitys synnytyksestä. toivottovasti koht pääset toimiin, ettei enää kauan tarvis kärvistellä. samoiten me muutkin voitais saada jo kohta suuntaa sinne synnärille.toivottovasti kukaan ei tartte ootella yliaikais käynnistystä!

mä olin jo aika varma eilen illalla et olis ollut lähtö viim. yöllä, laitoin kaikki lasten vaatteetkin valmiiks nätisti et mummi löytäis ne helposti aamulla jos hänet olis tarvinnut hälyyttää.... sen verran alkoi tehä kipeetä, toinen oikein puski itseään alaspäin ja ilkeitä suppareita tuli epäsäännöllisesti, vessas sai ravata kun muksu työns päällänsä kaikki tavarat pellolle ja mikä vilske sil olikaan päällä, sanoin miehellekin et tähän tulee pihalle jo itestään ilman kunnon suppareita. yritin viel istuakin sillai et toinen pääs touhuu mahollisimman alas, mut sit kun päätin viimeistään mennä nukkuu nii toinenki rauhoittui. nyyh! tänään on nyt tehnyt ilkeetä koko ajan ristiselkään ja kun se vähäki painaa itteään alaspäin nii tuntuu et lonkat lähtee irti mut ei oo pahemmin supistellut. toivon tosisaan et ainakin toi eilinen olis saanut paikkoja vähän avautumaan, ainakin viime raskaudessa kun mulle tuli semmoinen ihme olo, vähän samanlaista meininkiä oli nii olin avautunut 4cm. sit synnytys tulikin viikon sisällä. jos nyt olis sama? harmi vaa kun ei pääse missään tarkistaa asian laidan. ei viitti synnärille soittaa, voinko tulla tarkistaa olenko avautunut?!:D
huomenna olis neuvola... kattoo sit mitä se sanoo vauvan laskeutumisesta.
(tulipa sepustus:p)

karvojen ajelu, mie lähen puskana synnyttää.... ei toivoakaan et näkis sinne ja vatsa viel roikkuu siin nii et pitäis selkä suorana saada siistittyy se paikka... en ota riskiä et alapää on täynnä viiltelyn jälkiä ja karvatupsuja kumminki sojottaa siellä täällä, vois varmaan synnärillä ihmetellä sitä enemmän et mitä toi muija oikein on yrittänyt....:D
ja sokerointi, voin vain kuvitella, AUTS!:x rohkeita ne jotka siihen pystyvät mennä!=)

lähinomaiset on mullakin rasittavia, alkavat heti kyselee koska lähtö kun vaa laskettu aika koittaa, tai jos muuten vaa soittelee niille sen ajan jälkeen nii kuuluu toisesta päästä vaa mitä sä tommosii soittelet painu synnyttää.... mutsikin täs raskaudes sanoi jo aiemmin ettet voi mennä yli kun oot jo noin iso! anoppi on ainoo joka sit sanoo et ylihän se menee niinkuin nää muutkin.:D

nanna olisko voinut iskeä joku kramppi vatsaan? kuullosti tosi kurjalta, onneks se helpotti. toivottovasti ei enää uusiudu. juu, kannattaa ottaa mies mukaan ja kännykkä et voi vaik soittaa jos apua tarvii...:hug:

emsuli toivottovasti löydät jonkun kerhon mis voi alkaa käydä. kyllä sitä kummasti kaipaa sosiaalisuutta varsinki toisilta mammoilta, muuten tulee ihan höperöksi. mulla taas ei ollut pahemmin kavereita kun olin kotona kahen ekan muksujen kaa, se oli tosi kurjaa aikaa, omat kaverit oli bilettäjiä siihen aikaan nyt onneks on muuttunut et on kavereita joilla lapsia minkä luo voi mennä päivää viettää.

pepper& typy 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Ilmeisesti testaus on tulossa vasta osaan kunnista, mutta kun lueskelin tuossa mitä ongelmia streptokokki voi aiheuttaa vastasyntyneelle, niin kyllä se pitäisi testata kaikilta! Pitää muistaa vielä sanoa sairaalassa antibiootista. Osalle niistä olen allerginen, mutta eiköhän sieltä löydy useampaa laatua.
 
Nanna Mie tein sisävaipan äsken froteesta ja paksusta joustofroteesta, laitoin joustofroteen sisäpinnaks ja ompelin sinne sisäpuolelle kaki eriamallista kerrosta joustista, ja tikkasin keskellä pariin kohtaan että pissa imeytys paremmin sinne. Ihan kivalta vaikuttaa, saa nähä miten se toimii käytännössä. Vähän googlettelin niin kyllä joustista on käytetty imuissa :)

nippa Pakko se on yrittää repii huumoria vaikka mistä, ei oikeesti ota pannuun niin pahasti kaikki X) Mie oon aina ollu tosi heikkohermonen mutta kyllä se vaan kärsivällisyys kasvaa kun sitä kasvatetaan.. ;)
Kuulostaa ihanalta teidän vauva-arki, on tainnu tasottuu jo huurut sielläkin? :D

Hei, olikos Leolla tänään se pallongin laitto, vai mikä se härveli olikaan? :confused:

Jokohan Marionetti on päässyt synnyttää? :) Ihan jännityksellä odotan kuinka iso vauva sieltä on tulossa tai tullut...???

Niittyvilla No nyt sit kirppistelet niin maan perhanasti X) Tehokkaampaa kun lenkkeily, toivotaan että aiheuttas kunnon supparit ja lähtötuulet! Mie niin voin kuvitella siun turhautumisen kun miekiin on jo ihan turhautunut, ei oo mitään muuta tekemistä kun kytätä tätä palstaa.. ja syödä.. ja sen näki tänään puntarissa että on syöty kaikkee paskaaa. (tosin määrät on ollu kyl pieniä, mut se laatu..) En oo jaksanu viikkoon huolehtii yhtään mitä on suuhun laittanu, koen nyt oikeudekseni velloa tässä olotilassa :LOL:

greentea Jep, just toi samoihin kysymyksiin vastailu on niin tervanjuontii... Mie oon sanonu vaan että kyl mie sit ilmotan kun synnytän. Ei jaksnu puhuu ees neuvolantätille mitään, ei se kyl kysynykkää juur mitään, nopee käynti. Tyyliin jännittääkö, - no ei oikeestaan, okei, heippa.. jne..

pepper Voithan sie nakittaa miehen sheivaamaan :D Jälkivuodon kaa on helpompaa kun ei oo karvoja niin plajoo, aiankin miun mielestä, mut toisaalta se voi olla aikalailla yhdentekevää yhdet karvat synnytyksen jälkeen jos on kipee olo. Mie sokeroin ite viel viikko sitten, just just ylsin tekee toimenpiteen peilin edessä X)

Edelleen 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Auts. Täälläpäs on kivuliasta porukkaa! Kollektiivinen lohtu:hug: kaikille teille erilaisista vaivoista ja huonosti nukutuista öistä kärsiville. Jos Nippa kokee itsensä luopioksi jakauduttuaan "liian aikaisin", niin kyllä meikäläistäkin vähän vihlaisee omantunnon tuolla puolen, kun olen voinut niin hyvin. Yöt menee yhdellä-kahdella vessareissulla ja nukun muuten kuin tukki.

Eilen tuli käytyä työkavereiden kanssa pitkän kaavan illallisella ravintolassa eikä tehnyt istuminen tiukkaa. Sorruin jopa kasvissushiin, kun oli niin hyvännäköistä. Meillä on neuvolan ohjeissa sanottu, että se merilevä olis korkean jodipitoisuuden takia kiellettyjen listalla, mutta ei kai se nyt enää tässä vaiheessa mihinkään kerry ja aiheuta epämuodostumia, kun vauveli on jo ihan valmis?! Muuten olen kyllä ollut sushilakossa ja miehelle olenkin sanonut, että saa sitten kotona väsätä kunnon setit, kun kotiudun sairaalasta!

Täällä vauva liikkuu ehkä nyt hieman vähemmän kuin yleensä, mutta ei mitenkään huomattavasti. Liikelaskentaa en ole tehnyt kertaakaan. Esikoinen liikkui koko raskauden ajan todella paljon vähemmän ja lopussa tein liikelaskentaa useasti päivässä. Se oli kyllä aika ahdistavaa ja varsinkin kun meni sen kaksi viikkoa lasketun ajan yli ja rupesin tietysti olemaan jo ihan vainoharhainen kaikesta.. Toivotaan, että nyt ei tarvitsisi panikoida samasta.

Huomenna menen kasvohoitoon ja hierontaa, joten hemmottelua on luvassa! Salaa toivon, että rentoutumisella olisi jotain synnytystä edistävää vaikutusta. Ystävä on luvannut tehdä akupunktiota ensi viikolla. Ja pari kertaa olen nyt kokeillut rintapumppua, mutta yhtään maitoa ei ole kyllä vielä herunut. Vaan joskos se lypsäminen siitä alkaisi kypsyttää paikkoja. Ja ehkä jos jaksaisi sen tylsimmän ässän ottaa käyttöön eli tehä suursiivouksen ja viedä matot ulos jne jne. Ja sen päälle saunaa ja ja.. No, ennemmin tai myöhemmin se sieltä tulee. Tässä tapauksessa kai myöhemmin :LOL:

Tsempit lasketun ajan saavuttaneille ja ohittaneille, ainakin Rena ja SMV78 :heart: Ja Niittyvillakin liittynee siihen kerhoon huomenna. Kaksi viikkoa enää maksimissaan! (Joo, lohduttaa ihan kympillä... Sorry :ashamed: )

kwaidan ja Puh *täällä poksuu vasta* 39+0
 
Jalkahieronta illalla aiheutti vielä pahemmat supparit koko yöks ku edellinen kerta! Mietin jo et joko vihdoin pääsen synnyttämään. Sitte joskus 4 aikaa sain onneks nukutuks. Oli jo tosi tuskasaa, eikä nukkumisesta tullu mitään. Mut sit ne meniki ohi.:(
Miks aina ne supparit tulee illasta tai yöstä, miksei päivällä tuu semmosia kunnon kärvistely suppareita.!?!? Ja mistä ihmeestä tiiän milloin on oikeesti lähtö. Eilenki tuli 10 min välein kipeitä... monen tunnin ajan. Mut ku tietää sen et aamusta ja päivästä kaikki on taas ok...ni ei viitti turhaan soitella synnäreille. Hohhoijaa, ompa turhauttavaa.:D

greentea1 37+2
 
Lexiina Mä sain tukisukat synnytystapa-arvion yhteydessä synnytyssairaalasta. Pitää kuulemma vetää jalkaan leikkauspäivänaamuna (huomenna!!!) ennen jalkeille nousua.

Nippa Sun tekstejä on aina hauska lukea. Olet tosi hyvä ilmaisemaan itteäs. Täällä nauroin pissat housussa (kirjaimellisesti) :LOL:

Niittyvilla Olen samoilla linjoilla perhekerhojen suhteen. Onhan se totta, että tutustumiset on väkinäisiä, ja keskustelunaiheet pyörii pääasiallisesti vauva-asioissa. Samassa elämäntilanteessa olevan ystävän kanssa sitä voi(si) jutella muustakin kun pelkästään vauvasta. Totta sekin, että 30+ äideillä usein ystäväpiirissäkin alkaa olla jo lapset tehtyinä, ja seuraa kaipaa nimenomaan arkisin päiväsaikaan.

Kyselyt Lähipiirille (ystävät) ollaan kerrottu leikkaussuunnitelmista ja -ajankohdasta avoimesti. Usean kuukauden ajan jatkuneiden supistelujen vuoksi olen silti saanut osani Vieläkö olet yhdessä osassa/Ajattelin, että olet synnyttämässä, kun et vastannut puhelimeen/Joko vauva pian syntyy-kyselyistä.

Äitiärsytys Omalle äidille ihan pokkana sanoin, etten tiedä leikkauspäivää, vaikka se on ollut tiedossa jo pitkään. En jaksa vastailla sen kysymyksiin. Toinen mikä ärsyttää, on että äiti jaksaa aina vastata puhelimessa mun kuulumisvoivotuksiin samalla kaavalla, että "koita nyt vaan jaksaa, blaa blaa". Ihan kun tässä olisi joku muu vaihtoehto kun jaksaa??! Äiti myös jaksaa kommentoida aina mun kokoa "kyllä sulla on valtava maha", "oletpa valtava", ja mikäpä raskaana olevan mieltä enempää piristäisi! Yhden kerran se kysyi, olenko mä varma, ettei vauvoja ole KAKSI, kun maha on käynyt niin isoksi! Ärsytti niin paljon, että teki mieli kommentoida sen omaa painoindeksiä.. :LOL:

Ruuat Miehelle eilen just sanelin, että kotona sopis olla sitten odottamassa paaaljon juustoja kun palaan laitokselta! Myös maksamakkaraa kaipaan, ehkä lähinnä siksi, että se on kiellettyjen listalla. Sitäkin suuremmalla kuumotuksella odotan hetkeä, kun saan hyvällä omalla tunnolla juoda lasin punaviiniä! Testailin kuola poskella miehen puhelimella jotain ihme viinisovellustakin, ja etin Täydellistä punaviiniä :) Kaiken tämän jälkeen olen niin lasilliseni ansainnut!

( . ) Viimesiä viedään. Kaikista ennakkotuntemuksista huolimatta tämä beibi näkyy pysyvän sisällä suunniteltun leikkausaikaan asti, jota aluksi vahvasti epäilin. Huomenna siis aamulla synnärille sektioon. Jännittää aivan mielettömästi! Pitäkää peukkuja!!! Nyt viimeiset pesänrakennusvietinpuuskat imurin varressa, ehkä sitten osaa relata ja rauhottua (yeah right) odottamaan huomista.

malttamaton,
HaaveissaPulla ja Pulla 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Jalkahieronnan tilasin jo eilen mieheltä, mutta se ei ollut ollenkaan yhteistyöhaluinen :D Tänään uusi yritys. Ja sit vois vähän siivoilla, saunoa ja mitä niitä konsteja nyt olikaan.... Ja lenkille illalla, potkukelkalla tosin...
Että alkais jo riittää tämä olotila :D ....vaikka hirvittää kyllä synnytys edelleen... :/
Onnittelut kaikille, joilla on jo nyytti vieressä <3

Nukkumisesta ei taas viime yönä tullut mitään, mutta ehkä sitten seuraavana....tai sitten ei...

Jojona 39+3
 
Heippa taas, ja kiitos kaikille onnitelleille! :heart: Onnittelut miultakin vauvatuneille, ja tsemppiä kärvistelijöille! :)

Täälläpäin on vauva-arki lähtenyt melkoisen hyvin käyntiin, joskin Dudella oli vatsavaivoja muutamana yönä. Eilen jätin suklaan syömisen väliin, ja kappas; ei yhtään mahavaivoja vauvalla yöllä, joten suklaa jää pannaan miulta. Harmittaa vaan, kun kaapissa ois kolme pientä sacher-leivosta oottamassa. ;) Jostain syystä nyt synnytyksen jälkeen on tehnyt hirmuisesti mieli suklaata. :p

Melkoista vaipparallia oli aluksi, mie oon saanut pissat hihaan ja pari kertaa päällekkin. Yks päivä kylppärin pesuun pääsin, kun kävin vauvan hiukset, poimut ja nämä pesemässä, pojalla ei vaippaa ollut, kun pepun pesu oli samassa. Ihmettelin siinä hiuksia pestessä, kun poika rauhottu vähäks aikaa, niin eikös selän takaa alkanu ropina kuulumaan ja kylki kastumaan! :D Nyt on pari päivää mennyt ilman pissojen päälle saamista, poikavauvan kanssa on oma hommansa, kun pitää muistaa tarkistaa vaipan vaihdon yhteydessä, että ne vehkeet on alaspäin, nimim. Kantapään kautta opittua. ;) Kyllä voi yksi pieni mies aiheuttaa ihan hitosti pyykkiä, mutta haittaneeko tuo kun toinen on niin suloinen. :heart:

Vauva nukkuu semmoisia 3-5 tunnin pätkiä, ja nyt viime päivinä on ollut hereillä jo pidempiäkin aikoja! :heart: Vaikka alku olikin melko eritepitoista, niin on tuo pieni päivä päivältä ihanampi, päähän tässä pehmenee, kun nuuskuttelee ja ihastelee vauvaa päivät pitkät. :)

Joku kyseli lapsivesien menosta, miulla synnytys alkoi supistuksilla, ja lapsivedet menivät vasta sairaalassa ammeessa, kun olin avautumisvaiheessa siinä. Supistuksia kestin aamukuudesta asti sinne viiden- kuuden välille iltapäivään, ja vedet meni varmaan joskus kuuden ja seitsemän välillä. :)

Ihana muuten miten aktiivisia täällä ollaan, käyn aina lukemassa uusimmat jutut täältä kun poika nukkuu! ^^

Viude ja Dude 11vrk
 
Onnea taas uusille nyytin saaneille! :)

Nanna, mulla oli kans monena kertana tuon kuulosia kipuja muutama viikko sitten ja neuvolatäti sanoi että olisivat jotain kohdunkannatinkasvukipuja tai mitä lie ei vaarallisia kipuja, mutta olihan ne aivan kauheita ku hyvä et pääsi alaovesta 10 metriä käveleen ja tuntu et miten päin menee kun niin pisti ja et kuolema tulee ennenku pääsee kääntyyn edes kotio takas! :hug: sinne!

Sone, pyh, täällä mihinkään synnytyshommiin ole päästy, samat kärvistelyt ja pelot jatkuu! :stick: ja oon nyt asennoitunu että ei tää täältä itestään tule ulos, joten odottelen maanantain äitipoliaikaa et mitä meinaavat... Tulee tämä ipana vissiin äitiinsä ku en ole kuulemma itekkään ollu kovin innokas tulemaan masun lämmöstä kylmään maailmaan :)

Täälläkin pitää alkaa etsimään oisko missään mitään kerhohommia tms. kunhan on ajankohtaista, täälläkin ollaan luokassa 30 + ja kaikki ystävät asuu muilla paikkakunnilla vaikkakin suurin osa jo pienten lasten äitejä...

Tämä masuvauva on hiljentyny ihan totaalisesti verrattuna vielä mikä melske kävi kaks viikkoa sitte... Nyt ei välillä meinaa yhtään reagoida ku yrittää herätellä... Yksikin yö piti nousta syömään vaikka kuin monta karkkia ennenku alko elonmerkkejä olemaan.. Rasittavaa!!

(.) eilen illalla pientä aaltoilevaa menkkakipua ja häilyvää alaselän vihlontaa ja jos kunto olisi parempi ni olisin varmaan jossain välissä alkanut tanssimaan supistustanssia mutta sehän sitten hävisi sen siliän tien ja yön nukuin jopa ihmeen hyvin lukuunottamatta sitä 4 vessareissua.. Tämä päivä on mennyt mahan tyhjentyessä, heti jos vähänkin pistää jotain suuhun kutsuu pönttö ja pää ollut kipee. Ei kyl verenpaineet ole onneks ollu liikaa koholla.. Tiiä sitte minkä pöpön sitä sai eilisellä neuvolareissulla kun koko ajan voisi vaan nukkua...

Marionetti 39 + 2
 
HP mäkin olen puunannut joka paikan ja jo moneen kertaan..:D Tänään lähti jääkaapista kaikki hyllyt ja irtoavart osat pois ja pesin sen kokonaan. Sitten kävin pakastimen läpi ja heitin kaiken vanhan pois ja sinnehän tuli tilaa.. :whistle: Pitäs ehkä useemmin se käydä läpi... Sekä olen tänään imuroinut, jynssännyt, käynyt taas kävelemässä, ihana sää. :heart: Sattu ihan sikana tuonne alapäähän, mutta hampaat irvessä ja pysähellen menin.. Eilen pappa kävelykeppeineen meni musta ohi liikennevaloissa, kun köpötin eteenpäin..:O tuli hiukka epätodellinen olo..

Niin ja HP tsemppiä huomiselle, kohta sulla on nyytti sylissä! :heart: Mä en varmaan malttas olla ollenkaan ja hyvä jos tulis unikaan enää ensi yönä..:O Huih, jännää teillä. :)

Marionetti tuo supistustanssi vois olla hyvä.. :LOL: Pitäskö vaan väkisin vetää.. :D

Mua hieman kammoksuttaa tuollaset kerhot ja muut.. :x En jotenkin osaa kuvitella itteäni puhumassa pelkästään vauva-asioita ja millasta kakkaa tänään on tullut.. |O Mielummin tutustusin ihmisiin ihan muutenkin ja sitten vauvajutut tulisi siinä mukana.. Mutta mistäs sitä tietää, kun ensimmäinen on tulossa, että mitä mulle tässä vielä tapahtuu..:D

Pikku M 39+4
 
greentea oon kyllä monesti astellu, että sie tuut olemaan seuraava synnyttäjä. Vaikea siis uskoa, että vieläkin olet yhtenä kappaleena. Jospa pian!!? =)

HP:lle tsemppiä huomiselle!!

Nannalla ja Marionetilla oli ainakin sitä kovaa kipua kyljess. Taisi olla jollain muullakin.. Itselläni sitä myös tulee satunnaisesti. Lenkillä se on erittäin inhottavaa ja lyhytkin matka kestää ikuisuuden. Neuvolassa sanottiin myös mulle, että jotain kohdunkannatinkipuja, eikä tosiaan vaarallista. Mulla se saattaa iskeä ihan tyhjästä yhtäkkiä kotonakin. Kipuun ei auta muu kuin aika. :( Äsken justiinsa kärvistelin kivun kanssa.

Kiva kuulla Viuden vauva-arjesta! :)

Fanny
 
Hei jos joku haluaa niin meillekkin saa tulla siivoomaan, miulla se vaihe niiiiin meni jo ohi :whistle:

HP Voi että, teillä se vauva-elämä alkaa sitten huomenna :heart:

Marionetti, you and me both, ma äitipoli täälläkin, tosin erisyystä kun siellä. Sie pelkäät isoa vauvaa ja mie murehin jos vauva ei oo kasvanu, en meinaan usko noihin ultran painoarvioihin kovin hanakkaan. Meillä on se napanuora kiinnittynyt istukan reunaan niin sitä on seurattu että virtaukset pelittää. Mut hei, jospas siinä kävis niin että kumpikaan meistä ei noille varatuille ajoille kerkiä kun on jo vauvat sylissä, aina saa toivoo :D

Täällä ollaan kyllä iso osa porukkaa niin viimisillään kun olla ja voi, oikeestaan kaikkien vauvat vois syntyy millon vaan, eikös tässä kaikki ole ohittanut näillätienoilla jo rv37 eli täysiaikasuuden :)
 
Pikku M , varsin pitäis kyl edes yhet tanssit tanssia :kieh: ja oon kyl kans toisaalta samaa mieltä kun tässä eka on tulossa että varmaan haluttais keskustella ja tutustua muutenkin ku minkä väristä sinappia teidän Matilla ja meidän Maijalla on tänään tullu, mutta aattelin et jostaki kait on aloitettava ja yritän luottaa että niistä löytys samanlaista henkeä ku itekki on :D

Aijuu, olipa eilen tosi mukava käydä ekaa kertaa uudella neuvolatädillä, täti oli ainakin 5 vuotta mua nuorempi ja jo otteista huomas että taisin olla sen ehkä kolmas asiakas koko uran aikana. Se ei meinannu saada edes sydänääniä kuulumaan, onneksi sain itteni siinä rauhotettua ajattelemalla että no se on vielä vähän kokematon. Ja joo, ymmärrän et ainahan jostain on uransa aloitettava ja aina joutuu olemaan joka ammatissa aluksi vähän amatööri mutta miksi mulle just nyt tuommonen miksi :headwall: miten sitä uskaltaa uskoa ensimmäistä vauvaansakaan tuommoselle...
 
Sone , ai teillä on vähän päinvastaista jännättävää :( toivotaan et molemmilla ois kuitenkin semmoset soppelin kokoset vauveliinit ja kaik ois hyvin :) ja tosiaan mikä ois ihan parasta niin ettei tarttis tosiaan lähtee enää varatulle ajalle! Siis esim toi 10.03.13 ois ihan jännän olonen syntymäaika! Siis mähän oon yrittäny jo kaikki maholliset hyvät syntymäajat, yritin masulle puhua et ois syntyny 20.02.13, tai sit prinsessa estellen syntymäpäivänä mut ei, sit yritin sille puhua et ois ny ees tullu helmikuun puolella että ois köyhät vanhemmat saanu vaipparahaa jo maaliskuulta mutta sitäkään se ei uskonu... Melkoinen jääräpää asukas :LOL:
 
Kyllä te olette ahkeria kirjoittamaan! Ja onnea taas vauvautuneille! Jotenkin tuntuu, että vauvoja tulee sykäyksittäin. Eli monta päivää menee ilman uutisia ja sitten yhtäkkiä tulee monta uutista samaan aikaan. :)

HP:lle tsemppiä ihan viimeisiin odotteluihin! Ja muillekin kärvistelijöille!

Itsellä tuntuu vielä, että ei vauvan ihan vielä tarvis tulla, mutta ekaa kertaa alkaa tuntua oireita siitä, että se voiskin ilmestyä maailmaan jo piankin. Maanantain synnytystapa-arvio, kun lääkäri runnoi alakertaa, sai aikaan supistuksia ekaa kertaa kunnolla ja alavatsa on ollut kunnolla kipeänäkin. Myös sellaista kuukautiskivun kaltaista alavatsa- ja selkäkipua on ollut nyt nämä pari päivää ja tuntuu, että vauvakin alkais keksiä laskeutua jo vähän alemmas. Limatulppakin lähti tänään ainakin osittain, joten ainakin nyt jotain tapahtuu. :) Mutta tosiaan mun mielestä sais odottaa ainakin ens viikkoon, niin ehtis kotihommia vielä tehdä kun tuntuu, että vastahan tää äitiysloma alkoi! :D Piti silti pakkailla sairaalakassi, että on edes vähän valmistautunut. ;)

Turvotusta alkaa olla aika lailla eikä se oikein helpota noiden kotihommien tekemistä ja supistuksiakin tulee aina kun portaat yläkertaan kiipeää, joten ahkerointi on aika hidasta, mutta vähitellen. :) Siivousintoa ei vielä ole ollut, mutta halu kyllä saada muuten paikat järjestykseen ennen synnytystä kasvaa vaan...

Niin ja tuosta streptokokista kun oli puhetta, niin Tampereellahan se testataan jo kaikilta odottajilta, mutta minulla sitä ei ollut.
 
HP Tsemppiä kovasti huomiselle!!

Sheivaus sheivasin kintut pari päivää ennen synnytystä ja oli kyl hankalaa! Ois saanu kyl mahtavat naurut jos joku ois ollu näkemässä kun yks yrittää ison mahan takaa päästä sheivaamaan kinttujaan.... :D Alapäätä en edes yrittäny siistiä, saa rehottaa. Nyt kyl kahtelin tänä aamuna suihkussa et nyt vois kyl senkin siistiä.

Tsemppiä kaikille mahan ja vaivojen kans kärviseteleville! Viikkoja on kuitenkin kaikilla niin paljon, että on vaan ajan kysymys millon pieni syntyy.:hug:

(.) Poika on tänään viikon vanha! Kyllä aika menee vikkelään! Mies on tänään koulutuksessa ja esikko koulussa, niin ollaan pojan kans kaksin kotona. Toinen vetää Z:aa tuossa sitterissä, sain tehtyä jo ruokaa ja ajattelin kohta leipoa, siivotakin pitäis. On taas meikäläisellä tohotus päällä! :D


Piti laittaa, kun on musta niin hellyttävä kuva. Miun muruset.:heart:

CL ja Aatu 1vk
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmoittautuu kanssa yksi huonosti nukkunut. Omien lonkkasärkyjen takia nukkuminen on jo valmiiiksi katkonaista, ja nyt tuntuu vielä kiva tautikierre iskeneen meille. Viime viikolla meni yksi yö esikoisen oksennellessa. Onneksi se tauti ei tullut muille. Ja nyt kun siitä univelasta oli just selvitty, rantautui vesirokko esikoiselle ja niissä kutinoissa valvottiin viime yönä. Nyt sais siis vauva pysytellä mahassa vielä muutaman viikon, että saatais vesirokko pois päiväjärjestyksestä, kun varmaan se tulee nyt samaan syssyyn nuoremmalle pojallekin.

Tänään oli mulla viimenen lääkärineuvola. Eipä siellä mitään ihmeitä ilmennyt. Kohdunsuu oli pehmeä mutta edelleen kiinni ja kaulaa jäljellä 2,5 cm. Vauva on jo todella alhaalla ja sf-mittakin oli laskenut pari senttiä edellisestä mittauksesta. Painoa oli tullut suht maltillisesti, 450g/vko ja hb pysynyt satunnaisella raudan syömisellä 126:ssa. Pissassa oli proteiinit heikolla plussalla, mutta kuulemma voi johtua ihan siitä, että en ollut aamulla juonut ennen neuvolaa juuri mitään. Verenpaineet 119/71. Vauvan sykkeet 148. Lääkäri totesi, että vauva ois ihan valmis syntymään ja siltä itsestäkin tuntuu, tosin nyt toivon, että saadaan taudit selätettyä ennen kuin päättää syntyä.

Onnea kaikille vauvan jo saaneille!

En nyt muista, mitä muuta piti kommentoida, pää on ihan tyhjä valvomisesta.

Piikunen 36+4 (enää pari päivää täysiaikaisuuteen)
 

Yhteistyössä