*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Lara:Mie käyn hölkkäämässä ja salilla :) Tai no oon ihan suosiolla nyt jättäny hölkän pois kun on viel niin hiostavan kuuma. Salin vaihdan uimiseen. Eli pehmeämpään liikuntaan siirryn, en halua yhtään revitellä, teen vain niitä juttuja mitkä selvästi tuntuu hyviltä eikä mitään äärirajoille puskemista enää. Ehkä miulla se km pelkokin tähän vaikuttaa :/ Jos kaikki menee hyvin niin kerkeehän sitä juosta sitten vuoden päästä ;)

Ke on sit se eka neuvola, ja varmaan täytyy ottaa puheeks paniikkihäiriö siel, ja muutenkin tää tunteiden vuoristorata :) Aina kun joku iso muutos tapahtuu niin mie reagoin kyl herkästi, ja
just noi kohtaukset.. Aaargh..

rv 5+2 varmaankin :confused:=)

Viimeksi muokattu:
Eea
Minuu inhottaa kun tuolla neuvolassa on nyt terkkarina sellanen vanha nainen, joka on miulle todella tuttu. En tiedä saanko aukastua suutani tuosta masennus/ahdistus asiasta. Kun olis vieraampi, niin olis helpompi puhua. :|

Tervetuloa uusille! Kylläpä meitä jo onkin!

Täällä meni viikonloppu hautajaisissa ja niistä toipuessa. Oli aika rankkaa ja hikistä! Mua luultiin mun äidiksi aika monta kertaa, ihmeteltiin vaan että aika hyvin on säilynyt... No, sitä on koettu lapsesta saakka, mutta ei siihen vaan meinaa tottua. :) Kerran kysyttiin myös, että koskas meille kakkonen on tulossa. Valehtelin, ettei ole tulossa, olen muuten vaan lihava. Siis toki tossa on osa tottakin - vararengasta löytyy esikoisen jäljiltä ihan riittämiin ja se kyllä muistuttaa raskausmahaa muutenkin... Saatikka silloin kun on turvotusta ja yrittää kanniskella esikoista lantiolla ja selkä on ihan notkolla, kun kaikki lihakset on mystisesti kadonneet! :)

Ärsyttää, kun esikoista odottaessa mulla ei ollut juuri mitään vaivoja, mutta nyt selkä on ihan väsynyt joka päivä ja haaveilen tukivyöstä vähän väliä! Eilen käytiin myös kävelyllä ja mulla meinas voimat loppua ihan tyystin, vaikka vauhtia ei tosiaan ollut nimeksikään... No, toivotaan että tää olis vaan joku vaihe, muuten tulee vähän liian rankka syksy töissä.

Eea, toivottavasti saat puhuttua neuvolassa! Vaikka olis liiankin tuttu terkkari, niin pitäisihän hänen olla myös ammattilainen. Toki se voi olla kiusallista, mutta sulla on oikeus saada puhua ja saada apua.

Tsempit kaikille pahoinvoiville - ja toisaalta myös niille, jotka kyseistä oiretta kaipailevat. Itsellä ei onneksi vielä ole pahoinvointia, mutta hajut jonkin verran häiritsevät elämää...

Ylihuomenna olis lasketun ajan määritys, ultraan siis. Melkein jännittää jo!

Turvotusta on mullakin mahassa. Korostuu kivasti kun muutenkin on vähän ylimääräistä :D Esikoisesta mulla kiristi housut jo rv 11, en muista koska raskausmaha tuli näkyviin mutta rv 18 on otettu eka mahakuva jossa jo kivan kokonen kumpu. Saa nähä tuleeko tässä raskaudessa vielä aikaisemmin, eikös niin usein toista odottavilla ole?

Liikunta on mulla nyt kesällä vähän jäänyt, mutta enimmäkseen liikunta on kävelyä/hölkkää. Autoa ei ole niin hyötyliikuntaa kyllä on paljon. Pitäis taas ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä lenkkipolulle.

Mä oon luonteeltani aika pippurinen muutenkin, mut eilen kyllä tiuskin ihan hölmöistä asioista miehelle. Väsymys on vähän lisääntynyt parin päivän sisällä. Jos ne oireet nyt pikkuhiljaa lisääntyis.. Tonnikalaa on myös tehnyt parina päivänä mieli (voi tietty olla ihan vaan sattumaa). Jännä sinänsä kun esikoisen aikana en voinut tonnikalaa sietää, en voinut olla edes samassa huoneessa tonnikalapurkin kanssa tai ajatella tonnikalaa..

Mä ajattelin ylihuomenna taas testata cbn digitaalisella. Sit näkee onko viikot kasvanu :)

Nallu 5+1

En ole muutamaan päivään ehtinyt paikalle, mukava oli lueskella teidän kokemuksia!

Oireista - ohimenevää pahoinvointia yleensä päiväsaikaan ja silloin tällöin nippailua. Rinnat on arat ja tuntuu että olisivat jopa kasvaneet tai muuten turvoksissa. Mutta pienitissinen kun oon niin welcome boobs :D Muuta turvotusta mulla ei sitten olekaan, päin vastoin housut on alkanu tuntua löysiltä!

Minäkin tarkastan joka vessakäynnillä, että onko verta tullut, keskenmeno pelottaa..
Sitten sellaista lievää ahdistusta koen välillä, hirvittää että mihin mä olen ryhtynyt, osaanko olla äiti, osaanko imettää ja miten jaksan valvoa ym. Sitten taas suurta onnea ja iloa! Mua ei muuten pelota synnyttäminen ollenkaan, mutta imettäminen aiheuttaa kauhunsekaisia tunteita jostain syystä. Onko kellään muulla vastaavia tuntemuksia? Vähän aikaista stressaamista, mutta mietin sitä jo ennen raskautta..

Metsävirna 6+1

Viimeksi muokattu:
Heipä hei taas. Soittelin tänään neuvolaan ja kyselin vatsakivuistani, että ovatko normaaleja. Siihen hoitaja ei sanonut juuta eikä jaata, mutta sovittiin sitten samalla eka neuvola-aika elokuun alulle. Yritin kysellä josko ois mahdollista päästä alkuraskauden ultraan kipujen ja epäselvän raskauden keston takia, mutta ei herunut ultra-aikaa. Elikkäs lompakon nyörejä on avattava ja mentävä yksityiselle. Pyh ja pah! Pissasin taas varmuuden vuoksi tikkuun ja siihen pärähti oikein kirkuvan punaiset 2 viivaa, eli ainakin hormoonit nousee normaalisti. Hassua, että tänään vasta pitäisi menkat alkaa ja plussatestin tein jo viikko sitten :cool: Loppuillaksi sohvalle peiton alle miehen kaikkeen -->

Lara_84 ja kyytiläinen 4+1

Voihan taas mielikuvitus kun laukkaa... Sen lisäks että pelottaa km, niin oon alkanu miettii että jos siel onkin 2 kyytiläistä, tai enemmän!! :D Onneks monikkoraskaudet on suht harvinaisia!! Huhhuijaa taas! :saint:

Hannavä
Mulla oli tänää suht runsaasti näköjää ollu valkovuotoa. Sitte yhdessä vaiheessa huomasin ku pyyhin et siin oli vähä jotai punasta ihan vähän. Mulla on ollu aika kauan kaikkia kuivuus-ongelmia alapäässä ja haavoja, pissaaminen kirvelee ja elämä on välillä yhtä bepanthenilla läträystä. Sit pyyhkiessä saattaa jäädä pieniä punasia jälkiä paperiin, niin ehkä se oli nytkin vaan sitä?

Lenkillä yritän käydä minäkin. Lähinnä kävelyä ja hölkkää. Tuota sykeasiaa olen myös miettinyt, mutta telkkarissahan urheilijat näkyy kisailevan ihan sata lasissa vaikka ovat puolivälissä raskaana. Onkohan alkuvaiheessa tuolla sykkeellä suurta merkitystä?

Hannavä: mulla on myös ollut valkovuodon joukossa hieman punertavaa mukana. Ensin joskus viikolla 4 + ja nyt eilen kun täyteen tuli 6 viikkoa. Tänään en ole huomannut. Yritän olla ajattelematta asiaa liikaan. Kolmatta lastamme odottaessani oli myös jotain vuotoa alussa ja kaikki meni hyvin.

Hannavä
Pihlaja; Ok kiitos :)

Olen ehkä ylivarovainen ja peruutin maastoratsastuksen. Vaikka raskauden aikana olen paristi käynyt ja toisella kertaa jopa tipuin mutten pahasti. En vielä tienny olevani raskaana. En olis osannu sitä edes epäillä minkään muun ku nännien arkuuden perusteella, sama arkuus jatkuu edelleen.

Kp 43 testasin sitte ja tarkotus oli vain varmistaa etten tosiaa ole raskaana. No toisinhan siinä kävi :D Mulla ollut tänä vuonna pitkiä kiertoja 35-41 pv. Viime vuonna oli 28. Mikä lie pidentänyt niitä, tosin alkuvuosi ollu mulla hyvin stressaantunu eli silläki voi olla vaikutusta. Vaikea vähän raskausviikkoja arvioida mutta laskin pitkän kierron mukaan että on nyt se 5+6.

Lienee ehkä tyhmä kysymys mutta kannattaako mun nyt jo näin alussa sanoa esimiehelle ettei laita seuraavaan listaan mitään raskaita fyysisiä työvuoroja? Olen ihan ulalla kun en oo ikinä ollu raskaana.

Huomenta!

Eea Oi, sulla jo neuvola :heart: Tulehan sitten kertomaan mitä ja millaista neuvolassa oli.

Hannavä Riippuu varmaan vähän siitä millaista työtä teet. Yleensähän sitä sanotaan että alkuraskaudessa saa ihan huoletta tehdä fyysistä työtä jne, vasta kun maha rupeaa olemaan tiellä pitäisi vähän rueta varomaan. Mutta jos on vara valkata vuoroja fyysisyyden mukaan, ja et vieroksu pomolle raskaudesta kertomista aikaisessa vaiheessa, niin miksikäs ei? Tee ihan niin kuin itsestä parhaalle tuntuu =)

Sone
Samoja ajatuksia käynyt täälläkin :D Olen kyllä miettinyt, että oireet olisivat varmaan alkaneet aiemmin kovempina ja olisivat nyt vielä tuplasti voimakkaampia, jos kaksi kyytiläistä olisikin mukana. Näin olen siis itseäni rauhoitellut :LOL: Ihanaahan se olisi, mutta kyllä pelottaisi miten sitä saisi arjen rullaamaan. Myös autoasiat ja huonejärjestelytkin pitäisi miettiä uudestaan. Aikamoisen harvinaista monikkoraskaudet kuitenkin on. Toki jos sellainen kohdalle sattuisi, niin varmasti sitä äkkiä sopeutuisi ja olisi tuplasti onnesta soikeana.

Lara84 Minäkin yksityiselle menossa, en edes kysellyt neuvolasta, kun tiesin miten nihkeää pääsy sitä kautta on.

Metsävirna Tuttuja tunteita :wave:

Liikuntaa olen nyt jatkanut, paitsi vatsalihasliikkeitä ei tee mieli tehdä, vaikka varmasti voisi. Hevosten selkään nousen taas vasta sitten ensi keväänä, sitä en raskausaikana jatka. Salilla käyn ja hölkkään/kävelen. Ja painon yritän pitää kurissa tällä kertaa.

Yökkäily on hyvässä vauhdissa täällä edelleen, mistä olen vieläkin ihan vaan onnessani :LOL:
Outoja vatsatuntumuksia on taas tullut ja tänään herätessä jomotteli myös selkään : /
Lisäksi olen nyt välillä tuntenut sellaisia samantyylisiä kramppimaisia tuntemuksia kuin menkoissa minulla on tuolla alakerrassa. Kyllä täytyy sanoa että ei ihan hyvältä vaikuta nämä tuntemukset, mutta eihän tässä auta kuin toivoa parasta. Sata kertaa päivässä minäkin säntäilen vessaan tarkistamaan että nytkö verinen vuoto alkoi, toistaiseksi vain valkkaria näkyvissä.

Mille viikoille olette varailleet varhaisraskaudenultraa?

• Tykkää
Reactions: Metsävirna
Moi teille kaikille... :)

hirveästi tullut uusia tänne.. En ole palstaillut alkuraskauden ongelmien takia kun en ole halunnut sitten tippua korkealta ja kertoa huonoja uutisia.. :ashamed: eli kävin rv 5+0 ultrassa vatsakipujen takia ja sillä katsottiin, että raskaus on oikeassa paikkaa.. samalla otettiin myös hcg arvo. Ultrassa siis näkyi 5+0 litteä raskauspussi jossa ei ollut alkioita eikä ruskuaispussia ja hcg oli vain 18.. lääkäri totesi ihan tylysti, että kesken menee. Olin ihan rikki ja heti melkeen alkoikin sitten ruskea vuoto jota tuli aika paljonkin. odottelin sitten että kesken menee. No kesken ei mennyt ja viime ultrasta kolme päivää menin uudestaan hcg mittaukseen ja ultraan katsomaan ruskean vuodon syytä ja onko mennyt kesken. Ultrassa sitten samainen lääkäri näki edistystä raskaudessa. Oli raskauspussi pyöristynyt ja ruskuaispussi ilmestynyt. Olin onnesta soikeena :heart: hcg mitattiin uudestaan mikä oli 5+5 huimat 23 000.. lääkäri sanoi, että ekassa näytteessä on pakko olla virhe, joka oli vain 18. Nyt eilen kävin ultrassa 6+3 ja sielä näkyi syke ja pieni alkio ja ruskean vuodon syykin selvisi.. lääkäri löysi paikan kohdun takana missä on vanhaa verta ja sanoi ettei ole vaarallista :heart: Joten älkää missään nimessä uskoko jos noin aikaisessa vaiheessa teille sanotaan, että kesken menee. VIRHEITÄ VOI SATTUA! Minä nyt joka olenkin onnellisesti raskaana olin ihan varma, että lääkäri oli oikeassa ja kesken menee.

En millään saa vastattua teille kaikille, mutta liikuntaa olen koittanut normaalisti harrastaa.. :) Varhaisultra asia selvisikin tuossa keskustelussa.. :) Raskausoireita ei suurempia ole. Rinnat on tosin arat ja mielialat vaihtelee ja välillä syömisen jälkeen olen voinut pahoin ja meinannut oksentaa.

Hyvää tiistaita teille kaikille.. :) koitan pysyä teidän juttujenne perässä niin paljon kuin pystyn... :)

Mam ja riisi 6+4 :heart:

Viimeksi muokattu:
Mam_87: Voi apua mikä komemus. Olen niin onnellinen sun puolesta, että kaikki olikin hyvin!! Kyllä siinä ekassa HCG testissä täytyi olla joku virhe. Jos HCG tuplaantuu joka toinen päivä, niin ei kyllä millään ehteisi kolmessa päivässä nousta millään noin paljon. Tuo sinun stoorisi antaa (jälleen kerran) aiheen olla uskomatta 100% mitä hoitohenkilökunta sanoo. Itse olen vuosia kestäneen hoitovirheen uhri. Onneksi kyse oli "vain" kroonisen virtsatietulehduksen hoidosta, eikä mistään vakavammasta.

Hannavä: Kyllä ehdottomasti! Jos vaan jotenkin pystyy työn raskauteen vaikuttamaan niin mielestäni kannattaa niin tehdä.

).(Päätin, ettei enää urheilua ja töitä samana päivänä, sillä rasitus tuntuu pahentavan vatsakipuja. Vatsakivut olen nyt diagnosoinut kohdunkasvukivuiksi, vaikka ovatkin aika kovia välillä. Samoin töissä pitää vähän miettiä esim. nostoja, ettei rasita itseään liikaa.

Varhaisultraan ajateltiin mennä kolmen viikon päästä eli viikolla 7+, jos sinne asti päästään. Vielä ei ihan uskalla aikaa varailla.

Onko teillä muilla vatsa ihan normaali? Mulla on vatsa kokoajan sekaisin ja ilmavaivoja. Ei kiva. Pitää käydä apteekista hakemassa ainakin maitohappobakteereja jospa ne vähän tasottaisi.

Lara_84 ja kyytiläinen 4+2

Viimeksi muokattu:
Eea
Eka neuvola takana. Katottiin paino, hemppari, verenpaineet, pissa ja sit vaan juteltiin. :) Verenpaineet oli miulle melko alhaset, joten ei ihme jos huippaa. terkkari laitto lähetteen alkuraskaudenultraan. Saa nähdä katsoovatko sit sairaalalla tarpeelliseks. Kierto on ollu kyllä niin sekasin, että olis ihana saada oikeet viikot selville, niin sattuis nuo verikokeet ja np-ultra oikeille viikoille.

Oli ihan hassua istua taas siellä neuvolassa äitiys-asioissa. Vastahan vuosi sitten olin siellä ison mahan kanssa kuopusta oottaessani. :D

Vatsan toiminta on hidastunut ja ilmaa on maha täynnä. Tosi epämiellyttävää. Maha pömpöttää kun mikäkin jalkapallo.

Mam-87 onneksi kaikki on hyvin!! :heart:

Tähän saumaan kaksoset olis aika villi juttu. Miun isomummo on saanut kahdet kaksoset, mutta sittemmin ei oo sukuun syntynyt kaksosia. Se oliskin oikeesti aika hurjaa. Jo yhden vauvan kanssa on välillä ihan pulassa, niin saatika kaksoset + 2 vanhempaa lasta siihen päälle. :whistle:

Mulla on myös pitkä ja epäsäännöllinen kierto (29-43 päivää). Neuvola mulla on vasta 8+4, joten tuskin ne enää alkuraskauden ultraan laittaa lähetettä kun sillon saa jo pikkuhiljaa varata nt-ultraa..

Kaksosista Toisaalta kaksoset olis ihan kivakin juttu, mutta mä mietin kaiken aina esikon kannalta ensin. Yksikin vauva on jo iso muutos noin pienelle, saati jos niitä tulisikin kaksi! Mein suvussa ei ole kaksosia, mutta yhdet kolmoset löytyy :D Ei ihan lähisuvusta kuitenkaan..

Mulla on parina päivänä särkenyt päätä ja tänään varsinkin on saanut ravata vessassa. Aamulla oli tosi heikko olo ja nyt vähän etova. Mulla tosin on migreeniä, joten voihan olla että tää olotila liittyy siihenkin..

Vatsa on sekasin juu, mut se voi olla stressistäki!

Tänään huomasin että hengästyn ihan törkeen helposti! Ihmettelin kun kaveri sanoi että hänelle tuli tälläinen oire, ja nyt sen tuntee kyl selvästi itekki! Onpa omituista!

Onko kenelläkään tietoa/kokemusta pahoinvointirannekkeista, onko kokeilemisen arvoista?
Pahoinvointirannekkeet toimivat minulla ainakin matkapahoinvoinnin yhteydessä. Niiden vaikutus minulla riippuu siitä kuinka aikaisin ennen pahoinvoinnin alkua ja kuinka pahaa pahoinvointikohtausta pyritään estämään. Hyvin pahassa pahoinvointikohtauksessa niillä saadaan lievennettyä sen voimakkuutta, mutta ei kokonaan pois.
Raskauden pahoinvoinnin estämisessä minulla ei ole vielä kokemuksia, mutta eiköhän niitä tule tässä parin viikon sisällä.

Yksi odottaja lisää???2.3.13 toinen lapsi

Näyttäisi nyt siltä että vauva on toivon mukaan tulossa.
Esikoisen laskettu-aika oli maaliskuu 11 mutta syntyi marraskuussa 10 voipaketin kokoisena ja kamppaili kauan elämästä. Mutta selvisi :)
Juu niin joten kiva taas tulla palstailemaan.

Juli ja tuo pieni 6+3

Hannavä
Ok, ehkä mä sitten sanon pomolle että ei marketin purkuvuoroja mulle. Olen tosiaan ihan pihalla että missä vaiheessa pitää lopettaa kaikki nostelut jne. Usein mulla on kyllä päiviä että joudun säntäilemään paikasta toiseen jalan mutta se ei taida haitallista olla? Tai tiskaamaan mikä on tietysti fyysistä sekin ja joutuu kumartelemaan ja kaikkea. Mutta sekään ei taida haitallista olla? Sori tosiaan jos täällä tyhmiä kyselen :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Sykerajoista Ite pelailen jalkapalloa vielä ihan täysille ja meinaan olla mukana niin kauan kuin hyvälle tuntuu :) Varmasti se oman kropan kuuntelu, varsinkin näin alkuvaiheessa, riittää :)

mamiko täällä myös hieman hirvittää kertoa raskaudesta töissä, ite sain just vakipaikan, niin saa nähä mikä on esimiesten reaktio. Tosin vielä en oo kertomassa pitkään aikaan, mut valmiiks jännittää jo. :)

meliah kyllä sitä ollaan onnellisia pienistäkin asioista, kuten oksentamisesta :D :D

Tiipula Käys hakeen teidän tk:sta tukivyö lainaan, täällä ainakin saa niitä lainaksi :) Mulla oli ekassa raskaudessa alaselän kans ongelmia jossain vaiheessa, mut ne kyl meni ohi. Toivottavasti sulla sama homma :)

Sone* mulla käy välillä myös kaksosraskaus mielessä :D Jotenki tää turvotus on sellasta, että sitä väkisinkin miettii, että montakohan tuolla masussa asustaa ;)

Hannavä Kyllä mun mielestä sää voit tehdä töitä ihan normaalisti mikäli vaan koet oman voinnin sellaiseksi. Ehkä sitten myöhemmin voi pyytää kevennystä mikäli tulee supisteluita yms. Mulla itellä on tosi fyysinen työ, oon koko ajan jalkojen päällä ja liikkeellä. ite "nostelen" raskaita potilaita ja sitä työtä pystyin ekassa raskaudessa tekemään ihan viimeisille viikoille asti, siis ennenkuin jäin äitiyslomalle. Joten ihan hyvin voit vielä pitkään tehdä töitä normaalisti, raskaus ei ole sairaus :)

mam_87 Nuo alkurarkauden ultrat on tosi riskiä tehdä alle 6+ viikoilla, itse olen kokenut lähes saman kaksi kertaa.

Varhaisultrat on parasta käydä aikaisintaan 6+4 viikolla, jos ei halua itselle mitään ylimääräistä huolta.

Täällä kans alamasua vihlonu pariin otteeseen ja sellasta kipuilua ollu, mut kai se kuuluu asiaan, toivottavasti :) Muuten vointi normaali. Viime yönä näin unta, että kävin ultrassa, josta löyty sikiö ja syke. Voi kunpa se olisi totta :heart:
Nyt en kerkee listaa päivittämään. Pari päivää ollu ihan hullun myllyä.. Meillä on raksalla menossa viimeset kuukaudet ennen muuttoa, joten hommaa riittää ;)

Hei, liityn viestiketjuun. EN SAA KIRJOITETTUA ENÄÄ MYÖHEMMIN PUNAISELLA TÄLLÄ PEEN iPADILLA.

Itsellä menossa rv ehkä 6+1 eli la olis 4.3.2013. Ensimmäinen neuvola on kahden viikon päästä. Tämä on toinen raskauteni. Tyttäreni täyttää syksyllä kolme vuotta. Synnytyspaikkani on Porvoo.

raskauspahoinvointia ei ole ollut, mutta ei ollut ensimmäisessäkään raskaudessa. Rintojen suurentumisesta osasin epäillä raskautta. Makeatakaan ei tee enää mieli. Tää raskaus tuntuu menevän samaan malliin kuin ensimmäinenkin. Paitsi, että mahani tuntuu kasvaneen jo nyt. Illalla päivän syönnin jälkeen, maha on kuin olisin rv 15 (kun vertaa ensimmäiseen raskauteen). Kireitä farkkuja en voi päälleni enää laittaa.

Töissä kerron kesälomani jälkeen.

Oon juossut ennen raskautta. Nyt en oikein tiedä, uskallanko, koska mulla on ollu aika korkee syke aina. Kyllä kai sitä lyhyitä lenkkejä vois vetää. Tosin juoksurattailla juokseminen aika raskasta onkin. Kävelemään must ei oo, liian hidastemposta. Eikä harrastuksiaan kuten jumppia (joissa kävin ennen tytärtäni neljä kertaa viikossa) ole, kun olen mieluummin töiden jälkeen ne muutamat tytön valveillaolotunnit hänen kanssaan.

Viimeksi muokattu:
Tänään neuvola klo 15 :) Vähän jänskättää miten menee keskustelut... Varsinkin sen ultran tiimoilta. Toivottavasti laittaa lähetteen.

Raskaus ei ole sairaus, ihan tottahan se on mutta täytyy kyllä sano että useampi km takana niin ei todellaan uskalla viipottaa samalla lailla kun ennen. Kun ei tee mielikään samalla lailla rehkiä, elimistö kyllä kertoo kun kuuntelee mikä on sopiva tahti. Viimeraskauden mie raadoin niin hulluna töitä ja opiskelin, äitiysloman alkaesa olin ihan sippi, nyt aion ottaa rennommin ja tehdä sellasia juttuja mitkä tuntuu mukavalta :) No toki töissä pitää käydä silti, miulla on myös fyysinen työ, olen (mm.) hieroja. Jos näyttää siltä että josaain vaiheessa ei jaksa enää niin hyvin niin teen sitten 6tuntista päivää.

Yhteistyössä