*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

Lenkkari, kyl sinne voi soittaa vaikka heti plussattuaan. Yleensä kai niillä on joku soittoaika, esim. meillä joka päivä klo 9-9.30 ja iltapäivällä toinen... Kesällä ne vaan tahtoo lomailla ainaki pienemmillä paikkakunnilla, joten mitä pikemmin soitat, sitä paremmin saat ajankin. :) Muistaakseni mulla oli ekassa raskaudessa eka neuvola rv 8+ ja tällä kertaa on jostain syystä jo rv 7+.
 
Sone Minullakin on ajottain alaselkää jomotellut, nyt taas
muutamaan päivään ei ole..

Alisa84 Itseasiassa minulla kyllä olisi mahdollista lenkkeilyseuraa, taidankin kysellä haluaisiko joku rueta minun vakituiseksi lenkittäjäksi :LOL: Kiitos vinkistä =)

lenkkari Minä soitin innokkaana melkein heti plussattuani, viikolla 4+3. Olin niin tohkeissani ja toisaalta tiesin että kesäaikaan kannattaa olla ajoissa liikenteessä, aikoja on nihkeämpää saada lomien yms. takia neuvolaan.
Ja eka käynti yleensä on lomakkeiden täyttöä ja ohjelappusten saantia ja taustojen kartoitusta. Joissain neuvoloissa on mahdollista ultrata, muttei meillä,
kaikki ultrat ovat äitiyspolilla. Pissakoe otetaan täällä joka käynnillä, verikokeet käydään otattamassa sairaalassa. Käytännöt vaihtelee varmasti paikkakunnan mukaan.


Alkuraskauden uä Varasin ihan suosiolla yksityiseltä, nihkeää on pääsy
julkisen kautta. Ultraan vaan vielä ihan julmetun pitkä aika, vasta heinäkuun lopulla. Koetan ehkä saada aikaistettua. Haluaisin selvyyden, että onko tämä todellista vai esim. tuulimuna.

Oireita Ei edelleenkään kummempia ole ilmaantunut. Pieniä maha-ja selkäjomotuksia, ja tissit arahkot. Jännittää ja pelottaa tämä oireiden vähyys : /

Pahoinvointi Voi kun olisikin, osaisin ehkä sitten vähän rentoutua tämän odotuksen kanssa :D Sitten jos oksentelen jossain vaiheessa, saan miettiä mitä tuli toivottua :LOL:
 
Täällä eka neuvola on rv 8, yleensä pitää soittaa viimeistään paria viikkoa aikaisemmin. Nyt kesällä tosiaan voi neuvolat toimia supistetusti, joten sekin kannattaa ottaa huomioon. Mä haluan siksikin soittaa jo pian, että sitten tämä odotus tulee jotenkin todellisemmaksi :)

Mulla oli esikoisesta pahoinvointia, muistaakseni se alkoi siinä rv 6 paikkeilla :) Saa nähdä miten tässä raskaudessa käy.

4+1
 
Sone* Täällä kans uskomaton olo, että raskaana olisin :heart: Tosin tästä turvtuksen määrästä sen voi itekin hokata :D Eiköhän se oo harmitonta, mutta aina nuo säikäyttää :( Mulla tosiaan tullu iltapuolelle nuo mun tuhrut. Ja täällä yks toinen joka reagoi kaiken vatsallaan :wave: Onneks oon nyt vähempi kerinny murehtia, mutta "hiljaisina" hetkinä ajatukset laukkaa tuhatta ja sataa..

Tiipula Listä lisätty :) Ja jeeee, tuhruton päivä on on ihan loistava!! :)

Eea Ite painin samojen ajatusten kanssa, mitä jos uä:ssä ei näy mitään tai siellä näkyy sikiö, jolla ei sydän lyö :'( Kauhee pelko koko ajan päällä. Varmasti siihen asti, ettö pääsis ultraan tarkistuttaan.

Kertomisesta: NP-ultran jälkeen kerrotaan isovanhemmille ja lähimmille sukulaisille ja pari kaveria saa tietää mahdollisen varhaisultran jälkeen (mikäli kerrottavaa on). Loput saakin sitten ihan ite huomata ;)

meliah no niin, ei muutako hommaat lenkittäjän :LOL: Eikö yksityiselle päässy nopeempaa? Odottavan aika on kyllä pitkä, varskinkin, jos on pelko persuksissa.. :( täällä yks lähes oireeton, tosiaan turvotus aino oire. Eka raskaus oli hieman oireisempi, mutta eipä siinäkään kauheasti oireita ollut. Toivotaan, että päästään helpolla :)

mamiko Voi ei :x Sulla ainakin on todelliset oireet, ei kuviteltua :D

Jospa sitä ite soittais huomenna neuvolaan ja pyytäis sen alkuraskauden uä:n. Älkää sitten menkö ultraan ennen rv 6+2. Jos tuota aikaisemmin meette, niin siitä ei seuraa kuin harmia, todennäköisesti. Itselle se virhe tehty kahdesti ja oon vaan saanu kauheasti turhaa surua huolta. Sikiö ja syke löytyy varmimmin, kun viikkoja on reilusti yli 6.
 
Alisa: Just terkka sano puhelimes eilen et sinne rv7-8 on järkevä varailla ultraa :)

Voi vitsi mikä tunteiden vuoristorata, hormonit ne tekee tän, meinaan eilen oli niin itkuherkkä olo että pakkohan se oli pillittää, ja välillä on sellasia ahdistuksen puuskia. Ja välillä taas niin onnelinen olo :) Ei taida nyt pää olla vielä ihan kerennyt mukaan tähän hommaan ;)

ps. Pakko oli vainopäissään tehdä taas testi, ja vahvempi plussa oli kun aiemmat, ehkä toi rauhoittaa vähän mieltä :)
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Tänne on iskeny kauhee hajuherkkyys! :x YÖK! Tuntuu et kaikki haisee pahalle. Turvottaa myös ihan älyttömästi.

Tunteet vaihtelee täälläkin laidasta laitaan. Pelottaa, naurattaa ja ahdistaa. Välillä iskee epätoivo et onkohan siella mahassa edes mitään.

Kaks miun ystävää miehen lisäks tietää tästä raskaudesta. Muut saa sit aikanaan ite huomata. :)

Ihanaa päivää kaikille!! :wave:
 
mie soitin tänään neuvolaan, sain eka neuvola- ajan 13.7, mutta sanoivat että silloin ei vielä ultrata, vaikka on viikolla 8.. että täällä ultrataan sitten ilmeisesti vasta sillo viikolla 12 tai jotain..

eka aika on joku tietopaketti aika vaan..
 
Eea
Meillä ainakin nuo ultrat menee niin, että jokainen käy viikolla 12-14 np-ultrassa ja viikon 20 tienoilla rakenneultrassa. Mahdollisesti sit jos on jotain häikkää voidaan laittaa lähete varhaisraskaden ultraan. Monet taitaa nykyään käydä yksityisellä varhaisraskauden ultrassa, se tietysti sit maksaa. Ultrat on meillä ihan sairaalalla, ei neuvolassa.


Neuvolakäynneillä
täällä katotaan alkuun pissa, verenpaine, paino ja hemogobiini. Kun raskaus on pidemmällä niin mitataan kohdunpohjan korkeus ja kuunnellaan vauvan sydänäänet. Joka kerta lisäks jutellaan mukavia. :)
 
P12
Voisin alustavasti liittyä mukaan, en ole varma miten aktiivisesti innostun nyt ainakaan alkuun kirjoittelemaan mutta jos vaikka myöhemmin raskauden jatkuessa hyvin uskaltautuisin juttuihin kunnolla mukaan :)

LA 10.3.2013 ja kolmas tulossa

Mulla on taustalla lukuisia kemiallisia raskauksia mutta nyt komeilee testeissä niin vahvat viivat että kyllä tässä vihdoin raskaana ollaan :) 1v4kk tätä plussaa tehtiin ja nyt kovasti toivotaan että raskaus jatkuu sinne maaliskuulle asti onnellisena.

Oireina mulla on pientä päänsärkyä, ruokahaluttomuutta ja ellotusta, huimausta ja väsymystä. Menkkapäivään asti alavatsaa jomotteli ja nippaili tosi kovasti mutta nyt on selvästi rauhoittunut. Mitään vuotoja ei ole ollut ja toivon ettei tulekaan, täysiaikaisissa raskauksissa ei ole moisia näkynyt ennen rv20.

Onnea kaikille plussista!! :) Niitähän ropisee tänne vielä vaikka kuinka lisää kun ei vielä ole maaliskuun puoliväliäkään saavutettu lasketuissa ajoissa :heart:

P12 rv 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmoittautuu yksi maaliskuinen!
LA 5.3. - Metsävirna - ensimmäinen - TAYS
Ollaan kerrottu vasta yhdelle läheiselle ystävälle, muille viimeistään ekan ultran jälkeen.. tai sitten aikaisemmin jos ei malteta olla kuuluttamatta suurta uutista :heart:

Pahoinvointia ei ole, ehkä sellaisia menkkoja edeltävien tuntemusten tapaisia nipistelyjä on jonkin verran. Eilen rinnat alkoi tuntua aralta. Väsymystä ehkä, mutta en malta kesällä muutenkaan nukkua joten en tiedä mahtaako sitten olla raskaudesta johtuvaa ;)

Uskomatonta tämä on, tekisi mieli vieläkin testata! Neuvolakin on varattu, sain ajan aivan heinäkuun loppuun, taitaa olla RV 9 silloin.
 
Tervetuloa uusille! :)

Täällä nt-ultra on 10-14 viikoilla ja rakenneultra 19-22 :)

Tunteiden heittelystä en oikeen vielä osaa sanoa. Mä oon niin herkkä ihan normaalistikin.

Oireet on aika lieviä vielä. Väsymys ehkä vahvin oire. Hieman turvottaa ja menkkamainen tunne mahalla vähän väliä.

Tein tänään clearbluen digitaalisen raskaustestin. Tulos oli raskaana 2-3vkoa. Ihan oikein siis pitäisi viikot olla kun nyt on 4+2.
 
Heipä hei! Täällä ilmottautuisi mukaan uusi odottelija yhden keskenmenon ja yli vuoden yrityksen jälkeen. Menkoista laskettuna viikot on vasta 3+2, mutta jostakin syystä mulla on ollut ilmeisesti ovis jo heti menkkojen jälkeen eli nyt ois ehkäpä dpo 12-13. Nyt mennään siis kp 23. Luulin etten ole tässä kierrossa ovuloinut, kosta testeissä ei näkynyt mitään. Joten tämä tuli hieman yllätyksenä. Kävin kaupasta ostamassa r-testejä valmiiksi loppuviikkoa varten, mutta teinkin hetken mielijohteesta testin jo nyt, ja selvä plussahan se oli. Ei ollut edes aamupissa mistä tein. Jopa mies sanoi näkevänsä viivan. Tämä oli tietysti kettuilua siitä, että olen niin lukemattomat tikut tuonut hänen nenänsä eteen tihrustettavaksi, missä on mukamas ollut joku haamu. LA:ksi veikkaisin 13.3 (muuttuu varmasti vielä).

Oireita ei ole, paitsi lievä etova olo, mutta sitä nyt on aina silloin tällöin muutenkin. Tupakanpolton lopetus tulee olemaan aika tuskallista. Päivä kerrallaan. Liikuntaa harrastan 3-4 kertaa viikossa. Lajeina lenkkeilyä, kuntosalia, golfia ja tennistä. Aion jatkaa liikuntaa täysin normaalisti niin kauan kuin fysiikka kestää tai pahoinvointi / väsymys kaataa sänkyyn.

Lara 3+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Heippa! Asken plussanneena liittyisin seuraanne :)

prisca, ensimmainen, LA 8.3?, ulkomaat

Mukava kun loysin tallaisen tsemppausketjun, jossa voi vertailla kokemuksia.. Aikamoiset alavatsan vihlonnat valilla vaivaavat mutta muuten olen melko oireeton, lahinna kuukautisten myohastymisen vuoksi nappasin ruokakauppamatkalla raskaustestin apteekin hyllylta. Jotenkin ajatus raskaudesta tuntui niin yliluonnolliselta ajatukselta (vaikka tyystin luonnollinen tapahtumaketju kyseessa onkin!) etta olin melko jarkyttynyt kun clearbluen diginayttoon ilmestyi PREGNANT 2-3 (weeks). Samalla kuitenkin valtavan iloinen!!! :p Olen aivan hyperinnoissani, vaikkakin tama on viela niin alussa, etta kannattaisi pitaa viela jalat tukevasti maan paalla..

Veikkaisin lasketuksi ajaksi 8. maaliskuuta (hedelmoittyminen tod.nak. 15 kesakuuta), mutta muuttunee viela laakarissa kaynnin jalkeen. Siina tosin voi kestaa - asun Kanadassa ja taalla erittain harvoin ultrassa kerrotaan odottajalle mitaan (periaatteessa kun se on kiellettya - tiedot lahetetaan omalaakarille joka laakarikaynnin yhteydessa kertoo ultran havainnoista), eli lopullista tietoa la:sta joutunee odottelemaan viikkotolkulla. Toivotaan etta kaikki menee hyvin, seka taalla etta kaikilla teilla muilla plussanneilla! :)
 
Uusille odottajille Tervetuloa :wave: Ja onnittelut plussauksista tietenkin :heart:

Onko muilla sellaista, että pissalla käydessä vihloo nivusesta tai jostain sieltä suunnilta? Minä olen nyt kiinnittänyt huomiota, että jokaisella vessareissulla on tälläinen erikoisuus ilmennyt. Mitähän tuo tuollainen voisi olla? En ole ihan varma onko vihlominen tuntunut joka kerta samalta puolelta vai vaihteleeko se, mutta tosiaan tuolta nivusesta/alushousujen rajan kohdilta aina vihlaisua/repäisyä tuntuu.

Minä edelleen huhuilen niitä oireita(lähinnä sitä etovaa oloa), tulisi vähän varmempi olo. Ainiin, tein muuten tänään vielä varmistuksen varmistuksen varmistustestin ja tulos oli raskaana3+

Meliah 5+2
 
Eea
Tervetuloa taas kaikille uusille ja onnea plussista! :wave:

meliah voisikohan vuo vihlaisut/repäisyt olla just niitä repäisykipuja, jotka on aika yleisiä alkuraskaudessa? Iteläni on noita kun aivastan, yskäsen, vaihdan yöllä sängyssä asentoa tai teen jonkun äkkinäisen liikkeen.

Tämä raskaus tunttuu tosi uskomattomalta. Vastahan mie odotin meidän kuopusta ja nyt masussa mahdollisesti kasvaakin jo uusi tulokas. Pelottaa ja mietityttää, että miten sitä pärjää kolmen lapsen kanssa. Nuorimmainen (nyt 10kk) kun on vielä ihan täysi tuholainen. :)

Onko kenelläkään mitään oloja/toiveita sukupuolesta? Miulla on ehkä vähän tyttöolo. mitään väliä sukupuolella ei ole.

Lauantaina on miun ystävän polttarit, joten siellä taitaa käry käydä kun pysyttelen vaan mehulinjalla. Harmittaa, sillä olisin halunnu salata tän mahdollisimman pitkälle. : /
 
Sukupuolesta: Meillä on kaksi tyttöa ja ehkä kolmatta toivoisin :) Pikkunaiset on ihania, ja sit menis noi samat vaatteet ja lelutkin, pääsis helpommalla ;) Mutta poika, mikä ihana ajatus sekin :heart:
Jos kaikki nyt vaan menee hyvin niin sukupuoli saisi miun puolesta jäädä salaisuudeksi, olis sitten jännättävää synnytykseen asti. Aiemmissa raskauksissa kysyttiin sukupuolet.

meliah: Miulla on kans vihlonu nivusia välillä, tai tuntuu siltä kun olis tehny kyykkyjä, ihan kun sisäreisien lihasten kiinnityskohdat olis jotenkin tiukalla. Sit ihan repäsykipuja on ollu vatsassa aivastaessa tai noustessa.

Eea: entäs jos siulla olis ollu vaik mahatauti ettet pystyis juomaan kun on niin heikko olo :) Tai sitten se perus antibioottikuuri, aika läpinäkyvää kyl :D Yks hyvä on olla sanomatta mitään ja olevinaan ottaa pari, kaataa sit pois kun kukaan ei huomaa. Ja sit voikin sanoo jo että otin pari eikä enää maistu enenpi kun tuli hirvee päänsärky jos joku yrittää viel tyrkyttää.

Etova olo lisääntyy.. autossa varsinkin ja jos on pitkään syömättä.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :)

Oireita kaipailisin minäkin lisää. On niin lievät verrattuna esikoiseen tässä vaiheessa. Ja tuo menkkamainen tunne alamahassa pelottaa myös, mutta yritän olla ajattelematta sitä liikaa..

Sukupuolesta Ei ole mitään oloja vielä. Esikoinen on tyttö ja olisi ihanaa saada toinenkin tyttö. En osaa kuvitella itseäni poikalapsen äitinä, varmaankin juuri siksi kun esikoinen on tyttö :D Poikakin toisaalta olisi ihana, joten ei mulla varsinaisesti mitään toivetta ole.

Minkä ikäisiä teidän muiden lapset on? Meillä tuo esikoinen on kohta 1v 9kk :) Ikäeroa tulisi siis n. 2v 5kk jos kaikki sujuu hyvin :)

Tänään soittelin neuvola-ajan ja se on sitten elokuun alussa, viikkoja sillon 8+4.

Nallu 4+3
 
Tein tänään aamulla varmistustestejä; Digi sanoi, että raskaana 1-2 ja cittarin testissä viiva oli eilistä tummempi. Vaikea vielä uskoa, että tämä on totta! Oireina on etovaa oloa ja väsymystä. Alavatsalla on samanlaisia "kipuja" kuin aina pari päivää ennen menkkoja. Oireista en kyllä olis osannut tätä raskautta arvata, sillä niin normaali on olo. Laitan vielä punaisella päivityspyynnöt, kun viimeksi väritys ei jostain syystä toiminut. Eli Lara_84 LA 13.13 SAS Vähän hymyilyttää nämä mun aikaset päivät, kun ei ole vielä edes 4 viikkoa kasassa. Toisaalta plussasin ensimmäisessä raskaudessakin (joka meni kesken) jo 3+3 paikkeilla. Lyhyestä kierrosta on joskus sentään jotain iloa.

Nallu: Meillä on ensimmäinen lapsi vasta työn alla, joten kaikki on uutta ja ihmeellistä.
Sukupuolesta: Ei ole mitään fiiliksiä ja toiveita ainakaan tässä vaiheessa. Ehkä ne tulevat sitten myöhemmin.

Lara_84 3+3
 
Meidän esikoinen aloittaa syksyllä koulun, 7 vuotias ihanainen ja kuopus on vielä miun vauva vaikka 4v täyttää nyt elokuussa :)

Esikoinen sanoi aamulla että näki unta jossa äiti synnytti ja sitten oksenti.. hahhah.. En oo omasta mielestä ääneen puhunu lasten kuullen tästä raskaudesta :) Kuopus tosin oli jo talvella sanonut hoidossa että meille tule pikkuveli, eli kaikesta päätellen pikkusisarusta toivotaan kovasti :)
 

Yhteistyössä