*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

meil ei tiiä ku miehen veli ja sen vaimo.. mies ei haluu et kerrotaan vielä.. :) joku kyseli et osallistuuko niihin seuloihin.. juu mie osallistun, kävin maanantaina verikokeissa ja nt- ultra on 13.8 (11+4).. jos siellä kaikki on kunnossa, annan itselleni luvan ostaa jotain pientä kivaa pikkuiselle. tyntin kaveri oli näköjään ihan toisinpäin ja eri asennossa ku meidän vesseli.. :D noh, siellähän on vielä vaikka kuin tilaa pyöriä ja olla miten päin huvittaa.. meil ei kaveri tykännyt ku katottii, rupes kamalasti hillumaan.. :heart:
 
Nanna Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) Ikävän oloinen gynekologi vaan teille osunut :/

Sikiöseulontoihin osallistun minäkin, verikokeisiin pitää mennä 13.8. niin ne tulokset ehtii nt-ultraan mennessä.
 
Hannavä
Sikiöseulontoihin en osallistu. Ultriin tietysti, mutten mihinkään punktioihin tms muihin. Mä en aborttia missään tilanteessa tekis, joten en koe hyötyväni niistä.. Toivon vaan että kaikki menis hyvin ja menen niillä mitä elämä antaa.

Pihlaja78, voin joo kertoa. Mut nopeasti katottuna ei ainakaa näkyny moista mahista olevan..
 
Mie osallistun myö sikiöseulontoihin, eli reilun viikon päästä on sit verikokeet. En sen enempia halua asiaa miettiä mitä tekisin jos jotain olisi, päivä ja asia kerrallaan.

Ihanaa kun on ilma selvästi viilentynyt, on muuten paljon helpompi olla ja tänään meni tunnin lenkki illalla ihan sujuvasti :D Ehkä toi aamuinen vaakalukemakin motivoi ;) Pahoinvointi on nyt siedettävää ollut.

Stressiä vaan pukkaa ihan hirveesti kun esikko aloittaa kohta koulun ja ei ole mitään iltapäivähoitoa, oon nyt jotenkin ihan rikki, hormoonit.. Joutuu laps olla yksin jonkun verran ja sen mitä ei ole yksin niin joutuu istuu miun työpaikalla läksyjen teossa :/ Joudun siis kesken päivän käydä hakee lapsen töihin ja iltavuoroviikot menee ihan sumplimiseks kun toiseen toimipisteeseeni ei voi ottaa lasta mukaan. Hohhoijaa.. :(


Sori omanapasuus, hajottaa nyt nää mielialat vissiin...


8+4
 
Moikka!

Alisa84 rakennettu ollaan ihan alusta asti itse, toki on ollu molempuen isät auttamassa ja piti 2 työmiestä alkuajoiks palkata ku piti maata kaivata ja paaluttaa ym. Neliöitä tulee se joku.. 130. Muuttokuukausi???hmm. :D ehkä syys-marraskus. Täytyy viel maalata, laittaa lattiaa, keittiö ja paljo kaikkee. Mut hitaasti hyvä tulee :)

oireet no ei oo lieventyny :( oksettaa n.3krt päiväss, pyörryttä ja vaa huono olo mut täytyy vaa jaksaa :)

Tänään iha lepoo vaa pojan kanss ollu nii tunkkasta ulkona. Ja siihe pääl mun oksentaminen ja hikoilu :(

Kaikille onnea ja tsemppejä

Juli ja mini huomenna10+0
 
Mukavia kuulumisia taas täällä :)

Seulonnoista kyseltiin; itse aion osallistua kaikkiin ultraäänellä ja veri-/virtsanäytteistä tehtäviin tutkimuksiin, mutta en ns. invasiivisiin tutkimuksiin (en tiiä oliko tuo nyt oikea sana, mutta tarkoitan niitä tutkimuksia, joissa pistetään neula kohtuun). Vaikka keskenmenon vaara invasiivisissä tutkimuksissa on käsittääkseni enintään prosentin luokkaa, en halua ottaa riskiä. Haluamme myös tietää lapsen sukupuolen kun mahdollisuus siihen tarjoutuu.

Onko täällä muita kissanomistajia? Meillä on yksi kissa, joka käy valjaissa ulkona huhti-lokakuussa, mutta ei luonnollisestikaan metsästä. Olen aina pessyt kädet huolellisesti hiekkalaatikon puhdistamisen jälkeen ja nyt päätin alkaa käyttämään suojakäsineitä laatikkoa putsatessa. Aion pyytää neuvolakäynnillä verikoetta josta näkisi toksoplasmoosin vasta-aineet. Jos vasta-aineita ei löydy, verikoe kannattanee uusia raskauden loppuvaiheessa varmuuden vuoksi.

Onko kenelläkään kokemuksia toksoplasmoosi-vasta-aine-verikokeen otattamisesta julkisessa terveydenhoidossa?


Aiheesta enemmän:
Toksoplasmoosi :: Terveyskirjasto

- Toivoja ja ihme 7+4
 
Nimendi Onpas hurjia ja kurjia nuo sun kivut :O Varmasti pelottavia, mutta toivottavasti vaarattomia :hug:

Leo Sullakin ollu jännät paikat, onneksi sieltä pikku kaveri löytyi :heart:

Töissä kertominen, en oo vielä kertonut ja kerron varmaan vasta joskus 14 vkolla. Hieman kans esimiehen reaktio jännittää, vaikka viimeksikin otti asian ihan hyvin vastaan. Nyt vain eri asia, kun sain vasta vakkari paikan ja heti oon jäämässä äippälomalle :D

Hankinnoista Meillä varmaan ostellaan vasta joskus 30+ viikolla jotain jos tarvii. Oon sellanen, että haluan venyttää kaikki mahollisimman loppuun, ku pelkään, että jos oon liian aikasin liikkeellä, nii heti tapahtuu jotain pahaa.. (joo, tyhmää, mut minkäs sille luonnolleen voi..) :ashamed:

Sone* Eiköhän tuo tasotu, kun alat syömään "normaalimmin" :D Ja varmaan osaksi on kyllä nesteitäkin, joten älä huoli ;)

tyntti voi miten ihana papunen siellä vilkuttelee :heart:

sikiöseulonta ite en osallistu verikokeisiin, kun niissä kuitenkin jonkun verran on niitä "harhalaukauksia", jotka aiheuttavat turhaa huolta. Niskaturvotuksen haluan kuitenkin mitattavan.

"kiva", että muillakin on ollu noita repäisykipuja, niin en oo ihan yksikseni noitten vaivojeni kanssa :D

juli meillä sama, hitaasti hyvää tulee :D Meillä muuton pitäs olla 2kk:n päästä eli ihan kohta :)

Täällä turvotus senkun pahenee, en tiiä mihin tän mahan kans joudun, jos tätä menoa paisuu :D Esikoista odottaessa pääsin loppuun asti oikein sopivalla ja sievällä masulla, mut nyt näköjään en pääse, jos sama kasvutahti jatkuu :D
 
Hankinnoista: Esikoisen ajoilta on oikeastaan kaikki tallella, että paljoa ei tarvitse hankkia. Pinnasänky tarvitaan, mutta yksi kaveri jo lupasi, että saadaan sänky heiltä. :) Mitään en ole uskaltanut vielä ostaa (vaatteita tms), sen bola-korun aion kyllä hankkia. Mun sisko odottaa myös vauvaa, hän on saamassa pienen tammikuussa, ihanaa odottaa yhtä aikaa! Hälle ajattelin myös bola-korun hommata. :)

Seulonnoista: Verikokeisiin osallistun, maanantaina, tiistaina tai keskiviikkona pitää labrassa käydä. Päätin kyllä jo, että punktioon en halua.

Meikäläinen on nyt LOMALLA seuraavat 2 viikkoa!! :)

CandleLight ja 9+5
 
Toivoja74 Täällä myös kahden kissan omistaja :wave: Meillä kissat on ihan kokonaan sisäkissoja. Ollaan tehty raskausaikana niin, että mies putsaa kissojen hiekkalaatikot pääsääntöisesti. Jos on jossain reissussa ollut, niin mä olen putsannut hanskat kädessä ja vielä sit desinfioinut kädet. Muutenkin olen huolehtinut puhtaudesta kissojen kanssa, eli jos olen kovasti rapsutellut, leikannut kynsiä tms. olen pessyt kädet huolella ja desinfioinut sen jälkeen. En ole suoraan sanottuna tajunnutkaan edes pyytää tuota toksoplasmoosi-verikoetta! Olen ajatellut, että hyvä hygienia riittää. Kuulemma helpommin toksoplasmoosin saa vaikka multaisista juureksista. Mutta mistäs näitä tietää, eihän se varovaisuus pahaakaan tee. Toivottavasti neuvolassa ottavat pyyntösi hyvin vastaan.

Oonko mä muuten tosiaan ainut, joka ei ole vielä käynyt/menossa ar-ultraan? Tuntuu, että kaikki muut olette jo käyneet tai menossa pian. Tänään alkoi tulla niin hirveä himo varata aika, kun kuulin saavani ylläri-pylläri ennakkoverojen palautuksia loppukuusta. Jos sitä sit oliskin vähän ylimääräsitä laittaa siihen :)

7+4
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin osallistun seulontoihin ainoastaan sillä verikokeella ja sillä niskaturvotuksen mittaamisella. Mulle ei neuvolassa edes puhuttu mistään punktioista mitään mutta samapa tuo koska sellaiseen en suostuisi.

Voisi itsekin nyt tilata tuollaisen Bola-korun :) Kaverilta saankin dopplerin niin pääsee sitten kuuntelemaan kotosalla papusen tykytyksiä :heart:

Hyvää ja rentouttavaa lomaa CandleLight :)
 
  • Tykkää
Reactions: CandleLight
Tervehdys kaikille teille ketjuun jo kuuluville. Kaipa minäkin uskaltaudun vihdoin mukaan. Tänään kävin yksityisellä ultrassa; siellä näkyi pieni kaveri, jolla vahva syke!<3 Elikkä Eeppi, 1. lapsi, la 1.3.2013, TAYS . Toivottavasti nyt tulee punaisella, en ole tätä aiemmin käyttänyt.

Olen alusta asti seurannut tätä ketjua miltei päivittäin, mutten aiemmin uskaltanut kirjoittaa. Positiivisen testin tein jo kesäkuussa, mutta tänään vasta sain varmistuksen, että elävä ihme sisällä kasvaa. Ultrassa vastasi viikkoja 9+5. (Omassa laskennassa 10+1, menen sillä toistaiseksi).

Kiitos kaikille teille jotka olette kokemuksianne täällä jakaneet! Tällaisena uunona ekakertalaisena on ollut arvokasta ja lohdullista tietää, että muut täällä ovat kokeneet ihan samoja juttuja ja läpikäyneet ihan samoja pelkoja kuin mitä itse.

Omaa napaa sen verran, että en ole oksentanut kertaakaan, mutta ällötysoloa on päivittäin. Rinnat ovat etenkin öisin ja aamuisin todella kipeät, varsinkin kun vaihtaa asentoa. Samoin öisin aivastaessa on kovia repäisykipuja. Maha on kovasti turvoksissa ja vetää vertoja monien teistä kummuille. Lisäkiloja on tullut melkein 5! Kauhistuttaa kun tiedän itsekin, että se on tässä vaiheessa aivan liikaa. Myös päänsärky on vaivannut. Kaikenkaikkiaan koen, että olen kuitenkin päässyt toistaiseksi pelottavan helpolla.

Pahoitteluni, etten muista nyt kaikkien nimimerkkejä ulkoa, mutta lohdutuksen sanana hänelle, joka olit huolissasi kun ultrassa oli näkynyt aluksi vaan ruskuaispussi. Pääsin itse kohdun ulkoisen raskauden riskin takia julkiselle puolelle ultraan (vain poliklinikkamaksulla) ennen kuin lähdin pidemmälle matkalle, jottei matkan aikana kävisi pahasti. Silloin oli omien laskujen mukaan rv 5+6. Tällöin näkyi pelkkä ruskuaispussi, kylläkin oikeassa paikassa, mutta ei siis alkiota tai muutakaan eloa. Pussin koko vastasi rv 6+0. Ja tänään sitten ultrassa varmistui, että on siellä silloinkin ollut elämää, vaikka se ei silloin vielä näkynyt.=)

Sellaista kysyisin, että onko teillä muilla tietoa tai kokemusta, että onko hyvästä vai pahasta käyttää öisin jonkinlaisia rintaliivejä? Esim. jotain joustavia kaarituettomia urheiluliivejä. Minulle on aina opetettu, ettei liivejä saisi öisin käyttää, mutta eräässä (ulkomaalaisessa) raskauskirjassa niitä jopa suositeltiin. Itse ajattelin, että jonkinlainen tuki voisi helpottaa rintojen arkuutta öisin. Ajattelin kokeilla, paitsi tietenkin jos niistä on haittaa... Onko tästä tietoa kellään?

Lisäksi kysyisin päänsärystä; Onko kenelläkään muulla ollut jatkuvaa päänsärkyä vaivana? Minulla on, kestää useita päiviä kerrallaan enkä ole saanut lähtemään pois muuten kuin lääkkeillä. Panadolia olen pakon edessä syönyt, mutten sitäkään haluaisi jatkuvasti käyttää. Löytyykö kokemuksia ja apukeinoja?

Olo on tämänpäiväisten uutisten jälkeen kovasti onnellinen ja onnekas.

Eeppi ja toukka, 10+1
 
Eeppi: Uskoisin että joatin liivejä vois käyttää yölläkin, kunhan ne ei purista tai paina, pehmeet ja joustavat. ??? Imetysaikaan ainakin jouduin käyttää yöllä liivejä kun maitoa tuli niin paljon että sänky kastui :)

Päänsärystä, mie oon joutunu kans nappaa pandolia jokusen, ja en kyl mielellään söis mutta on ollu niin juilivaa ja se on sit lisänny pahoinvointia.

Painosta: Juoksin eilisen päivän vessas ja paino oli 5kg vähemmän kun eilen, siis todella outoa.... Joko miulla on paha ongelma aineenvaihdunnan kanssa tai vaaka on jotenkin rikki. Tähän mennes on kyl ollu luotettava.

8+6
 
Viimeksi muokattu:
Liiveistä: Mun mielestä kyllä voi ihan hyvin käyttää yölllä jotain liivejä jotka tosiaan ovat pehmoiset ja mukavat ja luonnollisessti kaarituettomat. Esikoista kun imetin niin liivejä kyllä piti pitää oikeastaan koko ajan kun maitoa tuli sen verran paljon. Nyt kyllä mietityttää mistä löydän imetysliivit kun mulla on sen verran isot rinnat (85H)...

Päänsärystä: Panadolia olen minäkin muutaman kerran joutunut ottamaan kun on sen verran sitkeästi päätä juiminut, eikä mikään muu ole auttanut. Pyrin kyllä välttämään särkylääkkeitä ja otan vain jos on pakko.

Painosta: Mulla tuota ylipainoa on, joten täytyy kyllä olla tarkka syömisen kanssa, ettei tulisi ihan kamalasti kiloja (tyttöä odottaessa tuli 15kg). Neuvolassa käydessä oli paino tippunut kilon verran, ihan hyvä vain. Th sanoi, että vielä saa kiloja puottaa, mutta sitten puolessa välissä raskautta pitää sitten saada hieman takisinkin.

CandleLight ja 9+6
 
Heippa!!!!

Täällä oli eilen ekan neuvola. Siellä nyt ei mitään ihmeellistä papereita taas isonippu kotiin viemisiksi. verenpaineet oli vähän koholla että niitä pitää nyt vähän seurailla. Samoin sain lähetteen sinne sokerirasitustestiin kun edellisessä raskaudessa raskausdiabetes. Sit käytiin vähän näitä ruokavalio asioita taas läpi. Lähete ultraan läks eteenpäin. Neuvolan mukaan laskettu aika ois jo 6.3, mutta se ei kyllä pidä millään paikkaa tallä kierrolla. Joten ei vaihdeta sitä vielä katsellaan sitten ultran jälkeen. Täällä on kans nyt ollu muutamina päivinä vähän tuhru vuotoa mutta nyt täyttäisi olevan ohi ainakin tältä erää.

pippuri ja pallero 8+2
 
Niin ja hankinnoista olitt puhuneet niin täällä hankinta listalla on tuplavaunut, ja uuden turvakaukalon haluun tälle vauvalle. Vielä en uskalla ostlla mutta varmaan sitten siinä kohtaa kun puoliväliä lähestytään.

;Mies mukana sen minkä kykenee eli meillä se tilanne että mies on pois kotoa kerrallaan 6-8 viikkoa ja sit samanmoisen pätkän kotona.
 
Mä oon kertonu raskaudesta esimiehelle, alaisilleni ja lähimmille työkavereille. Mun esimies otti raskausuutisen ihan hyvin vastaan. Alkoi jo miettimään, miten saataisiin mulle sijainen, kun ei ihan pystymetästäkään voi siihen ketään palkata. Sanoin, et odotetaan nyt ens viikon ultraan (8.8 vasta eka ultra).

Hankintoja alan tekee varmaan jo ultran jälkeen. Ekassakin tein hankintoja koko raskausajan ajan, ja äitiyslomalla ei sit ollu mitään tekemistä. Oon viel sellainen himoshoppaaja, et on vaikene olla ostamatta kaikkee ihanaa.

Mä osallistun kans seulontoihin. Aika on puolentoista viikon jälkeen.

SMV78 9+5
 
Seulonnoista Mä olen ymmärtänyt, että se punktio olisi mahdollinen vain jos verikokeessa/ultrassa on kohonnut riskiluku. Mä en mieti noita sen enempää etukäteen, päivä kerrallaan mennään.

Kissat Meiltä löytyy kaksi sisäkissaa. Mies hoitaa hiekkalaatikon putsauksen, muuten menen maalaisjärjen mukaan.

Bola-koru on mulla esikoisen odotusajalta tallessa. En tiedä vielä tuleeko sitä käytettyä, koin sen aika turhaksi viimeksi. Se roikkui niin alhaalla (kun tarkotus onkin pitää mahan kohdilla), aina osui joka paikkaan ja oli tiellä..

Päänsärky vaivaa täälläkin ajoittain. Esikoisesta oli sama juttu. Panadolia olen syönyt, ja ihan turvallista sitä on syödä ohjeen mukaan. En tietenkään ihan pieneen särkyyn ota, mutta mulla kun on migreeni niin en todellakaan tahdo päänsäryn yltyvän.. Migreeniinhän ei panadol auta.

Nallu 9+0 poks!
 
Nopponen
Päänsärky vaivasi esikoisen aikaan monta viikkoa päivittäin, ei helpotusta, panadol jonkin verran lievitti. Nyt muutama päänsärky-kohtaus tullu, panadol ei edelleenkään auta, nukkuminen vain. :(

Kissa täälläki talossa lemmikkinä. Ja vieläpä ulkokissa joten oon nyt pitäny hiukan etäisyyttä ku saattaa tuoda mitä vaan pöpöjä tullessaan. Ja tietty hyvä käsihygienia eikä saa nukkua esim. meidän sängyssä. :) Hiekkalaatikkoa ei siis tarvi puhdistella, mut esikoisen aikaan sen hoiti mies varalta kun silloin oli tarvetta.

Np-ultra aika tuli eilen postissa, 16.8, alle 2 viikkoa! Samalla tuli jo rakenneultra aikakin 16.10. :) Voi kun aika rientää. Pahoinvoinnit helpottanu. Mut turvottaa ja tuntuu et syön silti varalta ku pelkään et huono-olo yllättää vaikka ei enää päivittäin oo tuntemuksia. Eli vaaka poksuu täälläkin varmaan, jos uskaltais käydä. :)
Liikkuminen loppu ku aloitin työt, tosin mun työvuoro vastaa pientä puntiisali/hikilenkkiä yleensä, on niin fyysinen hoivaosasto missä työskentelen. En vaan jaksa enää lenkille töiden jälkeen ja piste! :( Tänään yövuoroon meno ja huomenna toiseen.... Todennköisesti viimeiset ennen äippälomaa, näin pomo ainakin lupaili et yrittää olla laittamatta. Nukkuminen hankalaa päivällä, hormoonit kai syynä ja yöllä saan taistella koko ajan unta vastaan. Voi kunpa jaksaisin nää pari yötä vielä! Huoh!

Nopponen 9+6 (huomenna poksuu!!!!)
 
Hannavä, niin minäkin sanoin, etten koskaan tekisi keskeytystä, enkä sen takia osallistunut veriseulontoihin. Karu totuus vakavista kehityshäiriöistä ainakin fyysisesti, todennäköisesti myös psyykkisesti sai miettimään, onko se elämää, jos ei kykene itse välttämättä edes syömään taikka hengittämään koskaan. Vannomatta paras, sen opin ja osallistun seulontoihin tässä raskaudessa ja tarvittaessa taas istukkanäytteeseen.

Täällä pientä ällötystä viime päivinä, muttei sitä pahoinvointia, joka on tähän asti ollut läsnä. Lisäksi oikea tissi on lopettanut kipeilyn ja nyt on vasemman vuoro. Mielenkiintoista. Polttoja tasaiseen. Silti noiden vuotojen takia pelottaa lyökö siellä enää sydän :( Onneksi enää neljä päivää ultraan...

Meille tulee kohta porukkaa istumaan iltaa, saa nähdä meneekö läpi tämä juomattomuus sillä, että olen luvannut hakea siskon yöllä omista pirskeistään.

Kilu ja Onni-Unelma 8+1
 
Päänsärkyä jatkunut täälläkin jo 1,5 viikkoa ja sen mukanaan tuomaa pahoinvointia. Lääkkeitä en ole syönyt, koska Panadolista ei ole minkäänlaista apua, enkä siksi viitsi turhaan niitä popsia. Nukkuminen helpottaa hieman, mutta aamupalan jälkeen alkaa taas särky ja paha olo ottaa vallan.:(

Seulontoihin osallistumme kyllä, mutta jos punktioon joutuisi, niin sitten täytyy miettiä uudelleen. Toivon vaan sydämeni pohjasta, että kaikki olisi kunnossa. Np-ultra-aikaa odotellaan täällä ja luulisin, että ensi viikolla se postista kolahtaa. Ehkä sen jälkeen sitten uskaltautuisi esimiehellekin tilannetta valottamaan.

Turvotus on iltaisin kyllä melkoista, paino ei tosin ole vielä mihinkään liikahtanut. Ja tuota turvotusta tuskin auttaa se, että sipsejä tulee pahaan oloon syötyä. Onneksi liikkuminen vähän helpottaa tuota turvotusta. :)

Hankintoja tullaan tuskin kovin varhaisessa vaiheessa tekemään, eikä hirveästi ole vaatteiden lisäksi mitään mitä puuttuisi. Vaunut on oikeastaan ainut asia mitä pitäisi saada jostakin lainaan.

Ensi viikon ultraa odotellen,
Hygge ja murunen 8+1
 
candleLight nautihan lomasta! :) Ite oottelen vielä omaa lomaa vajaa 2kk:tta.

eeppi Tervetlua mukaan ja onnea ultra kuulumisista! :wave: Kyllä varmasti uskallat käyttää rintsikoita öisin, itsekin käytin esikoisen imetysaikana eli noin 11kk putkeen :D

Dopplerista Mulla on se jossain tuolla kaapin perukoilla, vois alkaa pikkuhiljaa kaivaan sitä esille ja alkaa kokeileen, että löytyykö niitä ääniä vai ei :D Ensikertalaisille: dopplerilla kuuluu tosi herkästi oma syke taikka istukan syke, joten olkaa tarkkoina sykkeen löytyessä, että se on varmasti vauvan :D

voi herranjestas! Maanantaina menee poksuu jo 10. viikko rikki, mihin tää aika menee :O Justiin odotin, että kunpa olis edes 6-7 viikkoa täynnä ja nyt jo hivotaan sitä 12 viikon rajaa. Mulla on vielä 1,5vkoa np-ultraan, maltan tuskin odottaa, vaikka toisaalta pelkään sitä ihan hulluna. Ensimmäisessä raskaudessa paljastui keskenmeno juurikin np-ultrassa. Joten siksi todella ristiriitaisin fiiliksin sinne menossa.
 
Ihania vatsoja ja joillakin :) Mun vatsa ei ole vielä kasvanut, mutta satunnaisesti on turvotusta.

Onnea ihanista ultrakuulumisista! (sori nimimerkit pääsevät aina unohtumaan)

CandleLight Ihanaa lomaa!

Seulontoihin aiotaan osallistua, mutta jos punktio tulee ajankohtaiseksi, niin tuskin siihen osallistutaan. Niin pitkälle ei olla kuitenkaan vielä mietitty.

Työstä on ollut myös puhetta. En oikein osaa ajatella kuinka työssäkäynti onnistuu raskauden edetessä ns. nomitilanteessa. Mä varaudun jollakin tasolla siihen, että saikkua aika todennäköisesti tulee ja mahdollisesti tämäkin vauva syntyy ennenaikaisesti. Menen tilanteen mukaan ja toivon parasta.

Kokeilin tänään ekaa kertaa dobleria ja sain hyvin sydänäänet kuuluviin <3 Eipä tarvinnut odottaa ensimmäiseen neuvolaan asti eli ensi viikkoon. Katsoin muuten esikoisen aikana käymiä neuvolokäyntejä. Kävin eka kertaa noin 7+ ja seuraavan kerran 20+. Välissä oli ultrat, mutta tuo ei mun mielestä ole mitään seurantaa. Nyt aioin vaatia käyntejä enemmän ja oletettavasti niitä tulee historiani perusteella joka tapauksessa.

Täällä taas poksutaan 9+0
 
Kwaidan, Nallu ja Nopponen, kiitokset kissajutuistanne :)

Turvotus on hurjaa; nilkat ja vatsakin aivan turvoksissa. Täysin uusi kokemus (ja ongelmakin) on vatsan toiminnan hidastuminen, ennen raskautta ongelma ollut lähinnä päinvastainen... Inhoan niitä "nyt-vatsa-toimii" -jogurttimainoksia, mutta kai niitä on kohta ostettava :LOL:

Hyvää viikonlopunjatkoa kaikille :)

- Toivoja ja ihme 7+5
 
Ihanaa unta näin. :heart: vauva oli syntynyt ja pötkötteli sängyssä miun vieressä, tein sille aamupesut ja sitten takas snänkyyn pötköttää ja imettää, olipa todentuntuinen :)

Vatsantoiminta: On hidastunut niinkuin moni muukin kertoo, rv 6 tapahtu käännös. Siis sitä ennen oli täälkin just päinvastanen ongelma..

Hankintoja: Ei varmaan tule juuri ollenkaan, kun on kaikki säästetty tytöiltä. Mutta jos tuleekin poika niin varmaan noi mekot voi sit korjata pois ;)

Työt: Huomenna loppuu saikku ja töihin se on kammettava, siis tosi hyvältä tuntuu päästä, tuun mökkihöperöks ja en osaa olla tällein toimettomana. Pahan olon takai oon siis vaan ollu, en tehny mitään. Mut nyt kun on vähän helpottanut niin pyrin täysin normaaliin meininkiin, töissä tietty pikkasen täytyy höllätä kun on fyysisesti rankkaa, mutta muuten. Joo, ja sit viikon päästä alkaa 3viikon kesäloma, eli 6pv töitä. Mitähän sitä koko loman tekee kun esikko menee kouluun ja kuopuksen kanssa ollaan kahdestaan :0

rv 9 ja 10. viikko alkaa :) Enää pari viikkoa nt-ultraan, en kestä tätä piinaa :) jännittää ja pelottaa...
 

Yhteistyössä