*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Sunshine9: mulla työt jatkuu äippäloman jälkeenkin. Kertoa ajattelin sitten jos/kun nt ultrassa on kaikki todettu olevan ok. Työ on ihan istumatyötä, mutta työ on sellaista, että sijaista sais alkaa aika ajoissa hakemaan.

Istumatyöstä muuten, tänään neuvolan täti huokaili kun kuuli että teen näyttöpäätetyötä ja höpisi selkäongelmista. Jäi sellanen käsitys, että loppuaikoina ennen äippälomaa moni ei enää pysty istumatyötä tekemään? Onko konkareilla kokemusta tästä?

Tänään oli siis eka neuvoja ja seuraava on vasta kuuden viikon päästä. Ja ensikertalaisia ollaan...

LA pävitettiin 14.3. ja nyt olis 8+0

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Toiveikas84, Nallu ja Leo81 Onnea hyvistä ultrakuulumisista! (ja tietty muillekin jos niitä oli :) )

Heiduli87 Onnea sullekin hyvistä ultrista! ;) Ja hyvää koiranpentujen odotusaikaa! Vitsi mä kuolisin jännitykseen jos oman raskauden ohella jännäisin koiranpentuja. :LOL: Meillä on kaksi brasilianterrieriä. Kamala meno ja vauhti koko ajan päällä. Vähän jännittää, miten koira- ja vauva-arki sopeutuu sitten yhteen... (asutaan vielä kerrostalossa niin koiria ei voi edes pistää pihalle riehumaan).

Alisa84 Mulla on myös noita repäisykipuja, kun käännän yöllä kylkeä. En kyllä muista heränneeni niihin, mutta tunnen niitä jos oon jo valmiiksi hereillä ja pyörin sängyssä. Toivottavasti sun krampit helpottaa!

Nimendi Kuulostaa tosi inhottavalta noi sunkin kivut... toivottavasti ne laantuisi pian! Onneksi sulla oli kuitenkin ultrassa kaikki hyvin!

CandleLight Mulla myös tulee pala kurkkuun todella pienestä! Etenkin jos näen TV:ssä tai luen jotain onnellista. Ja mies saa kyllä mun tiuskimista kuunnella varmaan ihan tarpeeksi...

Sone Mulla on itselläni rasitusastma. Ja kovin urheilullinen oon ollut ennen tätä raskausväsymystä, ~10 tuntia viikossa tuli harrastettua mm. uintia, pyöräilyä ja lenkkeilyä. Nyt on veto ihan veks ja hengästyttää ihan pieni kävelykin jo. Samoin vatsaa rupeaa heti pistämään. Jos jotain voimaa vaativaa yrittää tehdä niin lihakset menee heti hapoille. Ei kivaa. Haluaisin päästä pian taas urheilemaan jotain. (en kyllä usko että mulla astma tähän vaikuttaa, vaan pelkkä raskaus, mutta mistäs sen tietää.)

Turvotukseen kuulin sellaisenkin selityksen, että hormonit saa sisuskalut löystymään, jotta ne pystyisi väistymään ja tekemään tilaa vauvan kasvulle. Se löystyminen voi sitten johtaa siihen että ne sisukset alkaa rellottaa ja pömpöttää tossa edessä. Kuulostaapa ihanalta. :LOL:

Hankinnoista Mä en varmaan uskalla ostaa mitään ennen ku on tyyliin viikko laskettuun aikaan jäljellä. :D Siskolta pitäisi saada paljon vauvanvaatteita, niiltä löytyy sekä tytölle että pojalle meneviä.

Työt Mulla on sikäli erikoinen tilanne tässä päällä, että olen työtön. Luulen, että jos pääsen jonnekin työpaikkahaastatteluihin, niin pian niissä huomataan mun vatsa. Raskaushan EI saisi vaikuttaa palkkaamiseen, mutta totta kai se oikeesti vaikuttaa. Kuka nyt palkkais raskaana olevaa naista?! Niinpä oon nyt vähän niinku sopeutunu ajatukseen että työttömänä mennään aina mammalomalle saakka. Sikäli ihan syvältä kun taloudellinen tilanne kärsii todella pahasti, mutta nyt oon ollut toisaalta ihan kiitollinen näistä vapaapäivistä, kun vaan väsyttää, väsyttää ja väsyttää.

).( Nyt myös JÄNNITTÄÄ! Me sitten miehen kanssa päätettiin mennä sinne varhaisultraan. Ja se on TÄNÄÄN iltapäivällä. Pelottaa niin kamalasti että sydänäänet ei kuulu tai mitään ei näy, tai että on tuulimuna tai jotain muuta... :( On vielä aika aikaistakin (6+6), mutta me ollaan ensi viikko reissussa ja haluan ennen sitä tietää missä mennään.
Niin hirveesti jännittänyt toi ultra, että kaks yötä on mennyt valvoskellessa. Tää on niin syvältä, kun valmiiksi jo väsyttää ihan hullusti, ja sitten vielä pitää kärsiä näistä uniongelmista. Ehkä kuolen näihin univelkoihin. :(
Samat oireet ja oireettomuudet edelleen päällänsä. Tissit kipeet ja turvonneet, maha turvoksissa, ja ruoka maistuu.. Pahaa oloa ei nimeksikään.

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille! :)

Nanna 6+6?

töistä, mulla on tarkoitus hakeutua muualle töihin äippäloman / hoitovapaan aikana.. :) ittellä ei kokemusta tuosta istumatyöjutusta mut miehen veljen vaimo joutui olee loppuajasta aikalailla saikulla just ku ei pystyny istuu koko päivää pöydän ääressä, sille tais iha tulla kipeitä suppareita jne..

lenkkari ja nöttis 10+1

Eka neuvola takana! :) Reilu tuntihan siellä vierähti. Kaikki oli hyvin, mut pissassa valkkarit koholla, katsotaan ne sitten uudestaan kun ensi viikolla pitäisi mennä verikokeisiin. Ultraan tulee kutsu postissa, joten nyt odotellaan sitten innolla postia! :D Hemoglobiinikin oli 140, edellisessä raskaudessa oli tosi huono ja tipahti jopa alle 100 et söin rautaa koko ajan. Meilläkin on seuraava neuvola sitten rv 16, eli 18.9. mut tässä välissä on sitten se ultra, saan siellä käydessä sitten myös ajan seuraavaan ultraan. Neuvola oli laskenut lasketun ajan ja raskausviikote hieman eri lailla, että heidän laskujen mukaan LA olis 3.3., mut uskon että muuttuu ultrassa. Niin, ja sokerirasitukseen joudun sitten.

Töistä, työkaverit tietää raskaudesta, työnantaja ei vielä, hälle kerron sitten ultran jälkeen. Mun työsopimus loppuu 31.1.-13, et jäänkin sit suoraan sopivasti äippälomalle. :) Tänään vika pvä töitä ja sit on loma! :)

Oma vointi on tänään ihan hyvä, nälkä kun tulee niin tulee öklö olo, mut muuten voin ihan hyvin. :)

Hauskaa päivää kaikille!!

CandleLight ja 9+5

Viimeksi muokattu:
Sain vielä väliultran ensi viikon keskiviikolle ennen kontrolliultraa vuotojen takia. Apua, että pelottaa! Sanokaa nyt, että täällä on useammallakin ollut pientä vuotoa jossain raskaudessa edes ja silti kaikki ollut hyvin? ..olihan itsellänikin parina päivänä ihan verta viime raskaudessa...

Kilu ja Onni-Unelma 8+0

Kilu87 Mulla myös ollut muutamana päivänä punertavaa valkkaria. Lääkärikaverini rauhoitteli kun olin itsekin ihan paniikissa, että se on ihan normaalia niin kauan kun ei ole kovia kipuja. Että raskaus on niin rankka paikka sisuskaluille ja limakalvoille, että sieltä voi ihan hyvin vähän tihkua veristä vuotoa. Muutamat tipat ei tosiaan ole vaarallisia! :)
Itse en tosin tiedä onko mullakaan kaikki hyvin, mutta asia varmistunee muutaman tunnin päästä ultrassa. :)

AnyHope Itse tein istumatyötä viime raskaudessa ja yhtäkään päivää en joutunut olemaan sairauslomalla ennen äitiysloman alkua. Hyvin jaksoin istua :) Toki kaikki raskaudet ovat niin erilaisia, minulla fyysinen puoli sujui kaikin puolin ongelmitta ja painoakin tuli vain + 8 kg. Tämän ansiosta jaksoin myös liikkua melko normaalisti ihan viime metreille saakka. Tiedän, että kaikilla ei suju ihan yhtä mutkattomasti ja olenkin kiitollinen, että minulla kävi näin.

Töistä olitte muutenkin puhuneet. Minulla sellainen tilanne, että olen vielä hoitovapaalla, mutta palaamassa töihin 3.9. Alun perin oli tarkoitus olla putkeen kotona, mutta kun asiat ei aina suju toivomallaan tavalla.. Keväisen keskenmenon jälkeen päätin, että palaan syksyllä töihin, enhän voi loputtomasti vaan haaveilla tulevasta pikkukakkosesta. Mitä jos sellaista ei tulekaan? Nyt on aika ristiriitaiset fiilikset, ihan kiva palata töihin (vielä kun lapsi saa jäädä kotiin isänsä kanssa), mutta vähän hirvittää siellä kertominen. Ovat juuri irtisanoneet sijaiseni ja kohta pitäisi sitten taas alkaa metsästämään uutta :ashamed: Toivottavasti suhtautuminen on ystävällistä. Kyllä tässä vähän tuntee itsensä törkeäksi hyväksikäyttäjäksi, mutta sellaista se on vakiduunin kanssa, että saa toimia näin. Olen tuolloin syyskuussa jo (toivottavasti) 12+ viikoilla, joten mahdollisesti kertoilen sitten melko hyvissä vaiheissa.

Nannalle tsemppiä ultraan!

Tyttö- ja poikaoloista vielä sen verran, että laittakaa mahdolliset päivityspyynnöt väreillä tyttö / poika. Nyt en ole ihan varma joistain kirjoituksista ollut, että onko ne olleet vaan omia spekulointeja sukupuolesta, vai halutaanko päivitystä myös etusivulle.

kwaidan 7+4

Viimeksi muokattu:
Kiva lukea teidän ultrakuulumisia, ja muitakin kuulumisia tottakai! Lueskelen täällä kyllä aika usein uusia viestejä läpi, mutta harvoin kerkeän ite ihan kirjottamaan, yritän tsempata! :) Meilläkin täällä ootellaan nyt sitä np-ultra-aikaa saapuvaksi postiin.. soittelin eilen neuvolaan että halutaan sinne ja aiko laittaa lähetteen. :) jänskättää! |O

Mulla on kyllä urheilut jäänyt nyt alkuraskauden aikana ihan tyystin! Ennen kyllä tuli urheiltua ihan säännöllisesti, mutta nyt pahoinvointi on ollu sen verta kovaa että pelkkä ajatus lenkkipolulle lähtemisestä saa voimaan pahoin! :D jospa se tästä pikkuhiljaa helpottas että sais taas vetää lenkkarit jalkaan, kovasti jo himottas! :)

Mulla työ on pääsääntösesti seisomatyötä, ja saa nähä että mitenkä sitä loppuun asti jaksaa. täytyy toivoa että kaikki menee hyvin ja pystyis olemaan töissä loppuun saakka. Ite toimin yrittäjänä, ja tämän vuoksi työt tulee kyllä jatkumaan äippäloman jälkeen, ja osaksi varmaan myös äippälomalla. Tuökavereille en oo vielä kertonu. :) ja pomoahan mulla ei ookkaan! :D

Haskius 9+1

Mulla hemoglobiini oli "vaan" 134. Esikoisesta se oli ekalla käynnillä 149, joten aika huima ero näin alkuun. Rautakuuri siis varmastikin edessä jossain vaiheessa, kun esikoisestakin oli.

Mä äsken varasin nt-ultraan ajan ja se olis 11+3 viikoilla jo. Olis se kai voinut myöhemminkin olla, siitä on pitkä aika odottaa rakenneultraan!

Nallu 8+6

Täällä tälläinen! en meinannu edes huomata :D

En hetkeen ole kirjoitellut, joten meidän kuulumiset !!

Eilen oli ultra ja kaikki hyvin pampulalla. 9+1 oli eli parilla päivällä heitti !! :)

Pahoinvointi alkaa vihdoin helpottaa!! :) en olis kyll' kestänytkää enempää.

Paljon tervetuloa uusille !! :flower:

kuvassa pampula heiluttelee isille joka ei päässyt mukaan ultraan :)

Tyntti & pamula 9+2

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Sone*
Khihhii;) tänään poksuttiin ja enää pari viikkoa et on eka kolmannes takana:)20.8uusi ultra ja sit jos vihdoin kertois muillekkin<3 ihan tosi poika olo, nään uniakin jo vaaleensinisistä vauva kamppeista, ja sormus testi testikin väitti poikaa:D

Onko muita joilla on oireet ns, kadonneet?jännittää kun tuntuu ettei ole enää oireen oiretta..

Onnea kaikille sykkeistä varmuuden saaneille kovasti!

Kilu87 mul oli ainakin hieman verta pöksyissä rv 8ja juoksin hädissäni päivystykseen. Eivät edes katsoneet ultralla kun kohtu oli ok tuntoinen ja nyt ma ultrassa oli kaikki hyvin, ilmeisesti oli
limakalvoista,liekkö pissalla ravaaminen edes auttanut asiaa?toivottavasti teil ois kans kaikki hyvin!

mamiko rv10+0!

Heippa kaikille! Mahtuisko mukaan odottelemaan nyyttiä vielä yksi äiti :) Täällä tulossa toinen lapsi, esikoispoika syntyi 9/10. Pikkukakkosta on toivottu ihan esikon syntymästä saakka, ja nyt saatiin lääkkeellisesti avustettuna sitten raskaus alulle.
Ensimmäinen neuvolakäynti takana, kaikki ihan ok, ja nyt sitten odotellaan 21.8 olevaa nt-ultraa. Kotidopplerilla sain eilen pikkuisen sydänäänet kuuluviin, ja se kyllä helpotti pahinta jännitystä siitä onko kaikki kunnossa!

Listaan saisi laittaa LA 1.3 Katrin, 2. Lapsi, PHKS

Kivaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua kaikille!
Katrin ja vielä nimetön vaavinalku 10+0

Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Tänää oli elämäni 1. neuvolakäynti, lähes 1,5 tuntia siellä miehen kanssa istuimme. ;) Kamalan kasan saimme luettavaa matkaan. Kyllpä teillä muilla on hyvät hemoglobiinit! Minulla ei ole koskaan ollut korkea, nyt oli 111 (verikokeessa tarkistetaan asia ennen nt-ultraa). Samalla käynnillä varattiin aika nt-ultraan sekä lääkärineuvola, molemmat tuossa elokuun puolivälin jälkeen. Kai se on töissä asiasta mainittava, kun vapaat ajat osuivat kaikki työajalle.

pepponen 9+1

• Tykkää
Reactions: Sintu74
Terveisiä ultrasta!

Pelotti ensin ihan hirveesti ja epäilin jo päätöstä mennä sinne, kun gyne oli heti niin pessimistinen. Laskeskeli että en olisi vielä niin pitkällä kun luulin, ja sanoi vaan, että ei siellä varmaan mitään vielä näy ja älä sitten pety, mutta katsoi kuitenkin. Ensin totesi että juu, ei täällä tosiaan mitään näy... eikun hetkonen, on tossa jotain! Vähänkö mä olin ensin kauhuissani... Mutta näkyi siellä kohdussa sitten pienen pieni syherö, ja sen sisällä pienen pientä väpätystä, jonka lääkäri tulkitsi (mahdolliseksi) sydämensykkeeksi. Varmuudella ei vielä voinut luvata, koska se syherökin oli vasta arviolta 2,5 mm kokoinen (saattaa heittää tässä vaiheessa vielä paljonkin...). Mutta oli siellä kuitenkin JOTAIN! Ja käski olla nyt levollisin mielin ja toivotteli vaan hyvää matkaa, muistutteli vielä että älä sitten silittele kulkukissoja tai syö raakoja kaloja jne.. :) Eli "raskaan" paperit tuli kuitenkin. :)

Voi ihanuutta! :heart:

Nanna, ehkä sittenkin vasta 5+ jotain.

Ensimmäinen neuvola takana. Oli vielä lomasijainen ja ensi kerralla sitten oma neuvolatätini. Hemoglobiini oli vaan 109 ja heti saan alkaa syömään rautalisää :/ Esikoisesta mulla tippui samoille lukemille eikä enää raudan syönnilläkään noussut loppuaikana. No täytyy toivoa et nyt saisi ees hieman tuota nousemaan.
Ultra-aikakin sitten varattiin ja se on vasta 6.9. Kuinka sitä malttaa kuukauden verran odotella pienen näkemistä :) Neuvolalääkäri onkin sitten viikko ennen tuota eli 30.8. Kuulemma uudelleensynnyttäjillä ainakin täällä Tampereella on käyntejä yhtä usein kuin ensimmäisen odottajallakin.

Aiotteko osallistua sikiöseulontaan? Itse päätin siihen taas osallistua ja verikokeisiin pitäisi sitten muutaman viikon päästä mennä.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Nannalle rentouttavaa ja hyvää matkaa! :) Onneksi saitte ultralla mielenrauhan niin on mukavampi nauttia matkasta.

Toiveikas84 & papu 7+2

Hannavä
Joku kyseli onko ollut hiivoja. Mulla on ollut ja hoidin pois sekä multa että mieheltä.

Mua kaduttaa kun niin monet jo tietää tästä. Itseäni saan enimmäkseen syyttää. Mut sit jos tuleeki km, niin ne kaikki tulee tietämään siitäki.

Hannavä ja papunen 9+0 pooks.

Pystyykö täällä muuten vaihtamaan nimimerkkiään?

Yhteistyössä