*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Tänään oli vihdoin hartaasti odotettu np-ultra! Siellä se vauva oli tallessa :) :) :) Nukkui ja pötkötteli, kunnes heräsi potkuttelemaan vimmatusti jaloilla, kun rauhaa häirittiin. Vauva vastasi viikkoja ja kaikki näytti olevan kohdillaan. Niskapoimu ensimmäisellä mittauksella 1,4, toisella mittauksella 1,6. Verikokeen tuloksia odotellaaan.

Raskausviikkojen laskenta menee jotenkin eri tahtiin nettilaskurin kanssa, omien laskujen mukaan viikot olisi 12 + 2, lääkärin mukaan 12+4. Alan ehkä noudattamaan tota lääkärin arviota, niin poksun jo viikonloppuisin ;)

Joka tapauksessa viikot alkaa hiljalleen tuntumaan turvallisille, jos nyt turvallisia viikkoja oikeasti onkaan. Ei olla vieläkään kerrotu kellekään, muutaman viikon päästä jos uskaltautuisi kertomaan esikoiselle, ehkä hiljalleen sitten muillekin. Isovanhempien suhtautuminen epäilyttää, enkä koe mitän kiirettä kertoa heille, enkä todellakaan olisi valmis jakamaan heidän kanssa, mikäli jokin menisi raskaudessa vikaan. Mies totesi tänään, että olen paljon hermostuneempi nyt, kun olin esikoista odottaessa. Käytti minusta sanaa hermokimppu :D Ja niin varmaan olenkin. Sitä tietää nyt elämästä, riskeistä ja sairauksista paljon enemmän kuin silloin (liikaa)

Olot Väsymys jatkuu, pakolliset päiväunet päivittäin, että elämästä selviää. Huikea hajuaisti, voisin tehdä keikkatyötä vaikka tullissa koirana. Mieliteot: tuoremehu, piltin hedelmäsoseet ja tuoreet kasvikset. Maha turpoaa iltaisin, mutta mitän vauvamassua ei ole näkyvissä, näytän vain hyvin syöneelle ja entistä pulskemmalle ;)

Tietääkö joku kertoa, mistä viikoista lähtien ei ole enää suositeltavaa nukkua mahallaan? Olen ollut jo vuosia vatsalla nukkuja, ja kaikki muut asennot tuntuu vierailta ja epämukavilta. (Tänään tosin sisä- ja ulkoultran jälkeen totesin, ettei vauva kyllä ihan vähästä voi vahingoittua, jos ultraaminen ei raskautta häiritse.)

HaaveissaPulla ja Pulla 12+4
 
Laralle jaksuja :hug:

Vastaus yhdistelmäseulaan tuli postitse. Riskilukuja ei ollut meillekään merkitty, mutta ilmeisesti luku ei ole kovin suuri. Se tieto oikeastaan riittää minulle. En muutenkaan ole seulan tuloksista ollut erityisen huolissani.

Voimia kaikille huolien pelkojen kanssa painiville. Toivottavasti ultra olisi pian ja saisitte mielenrauhan.

Johnis onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Nallu kirjoitti synnytyspeloista. Mä en kauheasti pelkää kuolemaa, mutta vaurioita kyllä. Edellisestä synnytyksestä selvisin helpolla, mutta silti pelottaa. Takaraivossa pyörii ajatus, että ei kahta kertaa voi selvitä yhtä hyvin ja saada helppoa synnytystä. Pahat repeämät ja laskeumat ovat pahimpia pelkoja, myös sektioon joutuminen pelottaa. Onko muilla vastaavia pelkoja?

(.) Täällä vointi on normaali, jos ei lasketa vielä päällä olevaa flunssaa. Kuten yllä kirjoitin, niin pelot ovat alkaneet hiipiä mieleen. Meillä on muutaman viikon päästä ylimääräinen lääkärikäynti, joka erityisesti jännittää. Jos siellä on kaikki hyvin, niin saatan pystyä muutamaksi viikoksi rentoutumaan. Riippuu tosin siitä, millaiseen seurantaan joudun. Onneksi ajatukset eivät jatkuvasti ole lääkärikäynnissä, mutta takaraivossa se pyörii.

Voimia kaikille ja rutistuksia niitä kaipaaville :hug:

Olisko se nyt 12+4
 
Minx2, mullakin synnytykseen liittyviä pelkoja lähinnä siitä syntyvät vauriot, repeilyt tai sitten sektioon joutuminen. Myös se pelottaa että mitä jos vauva tukehtuu napanuoraan ja syntyykin kuolleena? Toisaalta yritän lohduttautua sillä että mun ja vauvan oloja tarkkaillaan monitorilla sairaalassa ja kai sitten osaavat toimia jos tulee vähäinenkin muutos, syke heikkenee tai mitä vain... Voitteko lohduttaa minua, uudelleensynnyttäjät, minkälaista on kun sairaalaan mennään lapsivesien menon jälkeen? Onko synnyttäjä hyvässä tarkkailussa vai jätetäänkö yksin?

Haaveissapulla kyseli mahallaan nukkumisesta. Muistan lukeneeni opuksista et mahallaan saa periaattees nukkuu niin kauan ku itsestä tuntuu hyvältä tai kunnes maha on sen verran edessä ettei enää onnistu. Itse en kykene enää nukkumaan mahallani, vaikka aina ollut mun lempiasentoni nukkua. Tuntuu oudolta nukkua kyljellään.. Toisaalta sitä pelkää et vahingoittaa vauvaa jos nukkuu väkisin mahallaan, ku maha painaa patjaa vasten. Mut tutkittua tietoa ei kyllä ole tarjota, ihan mielenkiintoista kyllä, jos joku vaan tietää?!

Tigerina ja jyvänen 9+4
 
Lara Voi ei :'( Voimia kovasti tulevaan :hug:

ikä Minä olen lasketunajan tienoilla 26, mies 30.

Paino Minulla aloituspaino on 59 ja pahoinvoinnin vuoksi ollaan
vielä miinuksella kilon verran. Eiköhän tuo paino rupea aika kovaa vauhtia kipuamaan
ylöspäin pahoinvoinnin loppuessa, jos edellisen raskauden tyylillä mennään |O

Synnytyspelko On ainakin tällä hetkellä päällänsä. Eniten pelkään että vauvalle sattuu jotain synnytyksen aikana.
Ja rehellisesti sanottuna sitä ponnistusvaiheen kipua myös pelkään.

Tigerina Minulle ainakin jäi hyvä tunne kätilöistä ja
lääkäreistä synnytyksessä. Vaikka kiirettä heilläkin varmasti oli enkä suinkaan ollut
ainut synnyttäjä, niin heitteillejätettyä oloa ei tullut missään vaiheessa.
Avautumisvaiheessa ennen saliin menoa olimme perhehuoneessa miehen kanssa keskenämme useamman tunnin, mutta kätilö kävi välillä kyselemässä vointia ja painotti että jos yhtään tuntuu että on vaikka vaan
jotain kysyttävää tai mitä vaan pientä, niin kutsunappia pitää painaa.

Mahallaan nukkuminen
Minullakaan ei ole faktaa kertoa, mutta mututuntumalla sanoisin, että niin kauan kuin hyvältä tuntuu sitä
luultavammin voi tehdä. Minä en enää esikoisen syntymän jälkeen ole paljon mahallani nukkunut, ilmeisesti loppuraskaus pakotti opettelemaan uudet nukkumisasennot. Silloin taisin lopettaa mahallani nukumisen, kun rupesi aina mylläystä tuntumaan masussa tyyliin "pois päältä!" Olisiko viikot olleet jotain 25 paikkeilla.

Eläinten suhtautuminen Meillä ei ole kissoja, mutta sai jännitin esikoisen odotusaikana kun mietin miten koiramme suhtautuvat tulokkaaseen. Kaikki
on mennyt loistavasti. Vaikka tarkkana olen edelleenkin ja keskenään en lasta ja koiria kuitenkaan jätä, vaikka karvakaverit eivät virheliikettäkään ole tehneet, vaan ihanasti suhtautuvat.

Liikunta Lenkille en suuremmin ole saanut itseäni raahattua, mutta pientä jumppaa olen yrittänyt kotona tehdä. Esikoinen matkii vieressä tietenkin :LOL:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Minulla on olo aika hyvin tasoittunut, eilen en oksentanut kuin kerran ja etova olokin on mielestäni heikentynyt. Masu on pomsahtanut näkyviin. Seuraavaan neuvolaan vielä 3 piiiitkää viikkoa.


Meliah 13+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :)

Synnytyksestä: Tytön synnytys oli helppo ja nopea (1h 45min), että nyt sitten pelottaa, ettei tämä toinen voi mennä yhtä helposti. Pelkään pitkää ja tuskallista synnytystä, ettei kipulääkkeet auta, repeän pahasti ja tulee komplikaatioita ja joudun sektioon, tai että vauvalle sattuu jotain. Koitan kuitenkin olla ajattelematta asiaa, kun ei sitä voi tietää miten tulee menemään eikä oikein itse tehdä asialle muuta kuin liikkua ja saada itsensä hyvään kuntoon, että sitten jaksaa.

Mahallaan nukkumisesta, mun tietääkseni voi nukkua niin kauan kuin pystyy ja eikä tee pahaa. Vaikka mun maha ei vielä näykkään (mies väittää, että näkyy, mutta en minä sitä nyt usko :D ), niin nukun mahallani toinen polvi koukussa niin ei paina alavatsaa. Kunnolla ei voi mahallaan nukkua enää senkään takia, että se sattuu tisseihin. :D

Imetysliiveistä? Tietääkö kukaan mistä löytyisi hyviä isoja imetysliivejä? Eihän tämä vielä ihan ajankohtainen ole, mutta kyllä on mielessä pyörinyt. Itsellä on isot rinnat, kokoa 85H ja joudun ostamaan liivini liiviliikkeestä ja ne maksavat n. 100€/kpl. Halvat liivit eivät oikein istu ja aiheuttavat sitten terveysongelmia, että hyvät liivit on pakolliset. Nyt sitten mietityttää, mistä saan isokokoiset kunnolliset imetysliivit?!

(.) Ei mitään ihmeellistä, ihan hyvin on voitu, nälkä vaivaa aina 2 tunnin välein. :D Tuntuu, että saa koko ajan olla syömässä. Sitten jos en syö ajoissa, iskee paha olo. Ja ne rinnat on arat! Mieskin on oppinut olla puristelematta.. :D Meillä on saatu taistella ekaluokkalaisen kanssa, kun neiti on testaillut rajojaan, meni kauppaan koulun jälkeen vaikka on kielletty ja koulusta pitäisi tulla suoraan kotiin. Nyt oli pari päivää sitten kotiarestissa, joskohan oppi. :)

CandleLight ja toukka 13+3
 
Huomenta kaikille.. :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista alkuunsa :) ja pahoittelut laralle :hug:
Pitäisi kirjoitella tänne enemmän, mutta jotenkin sitä ei saa aikaiseksi, vaikka tykkään täällä keskustella :flower:

Mulla oli noi yhdistelmäseula vastaukset ihan normaalit, eikä riskilukuja mainittu.

Mulla ei ole synnytykseen kamalia pelkoja.. Tiettyhän se sattuu, mutta jotenkin luotan kaiken menevän hyvin :) Kyllä me tytöt siitä selvitään ja ihanan nyytin kanssa vielä.. ;)

nukkumisesta niin nukun miten parhaiten pystyn ja tykkään.. selällään ja kyljellään tuntuu olevan vähiten painetta virtsarakolle yöllä :) 1-3x tulee käytyä pissalla yöllä. Mikä riippuu todella paljon siitä paljon olen juonut illalla.

(.) : Mulla alkanut tulemaan harjoitussupistuksia jonkun verran.. :/ Sen jälkeen etenkin jos on seisomassa saakin sitten mennä pissalle vaikka olisi juuri käynyt. Painaa jotenkin rakkoon ilmeisemmin :/ jotenkin myös nukkuminen ei ole samanlaista.. heräilee useammin ja uni ei enää herättyä tule heti.. :$ Maha pyöristynyt sen verran, että siitä ei voi oikeasti erehtyä.. :eek:

Laitan kuvan eiliseltä masu päivitykseltä.. Olen ottanut kuvia säännöllisesti viikon välein ja kyllä se vaan kasvaa..:LOL:

Aijaa.com - 10802640 (rv13+6)

Niin piti siti kysymän teiltä, että kukkiiko muilla naama? Mulla ollut ennen tosi hyvä iho ja nyt ohimot ja otsa on täynnä pientä näppylää.. :( Eli ei ainakaan mun iho kukoista.. :D Hiukset onkin ihan hyvässä kunnossa normaaliin verrattuna.. :)

Nyt aamutoimiin... Hyvää keskiviikkoa everyone :heart:

mam ja riisi 14+0 POKKKSSS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Laralle paljon voimia! :hug:

Taas oli tullut paljon ihania ultrakuulumisia :heart:

Ikä Itse olen 28 laskettuna aikana ja mies 34.

Täällä on ollut puhetta synnytyspeloista. Esikoisen synnytys meni hyvin ja siitä ei kyllä pelkoja jäänyt minkään suhteen. Nyt olen vaan miettinyt että mitä jos tämän toisen kohdalla synnytys venyykin tosi pitkäksi. Sen tiedän ainakin että ilokaasu ei tule mulla olemaan kivunlievityksenä, hyi yök :)

(.) Kuvittelin saaneeni maanantaina sydänäänet kuuluviin pikaisesti. Yritin etsiä uudestaan ilman tulosta. No huomenna on neuvolalääkäri niin jospa se siellä niitä kuuntelisi. Hyvä myös nähdä onko hb noussut yhtään.
Täällä on väsymys helpottanut jonkin verran ja muutenkin oireet. Nyt jo ruoka maistuu pikkaisen paremmin. Suurinta herkkua on hedelmät ja jogurtti :)
Hiukset mulla rasvoittuu tosi nopeasti :/ Naama ei tosin kuki yhtä pahasti kuin ihan alussa.

Mam_87 Ihana vauvamasu sulla :heart:

Toiveikas84 & papu 11+0 :heart: POKS POKS!!
 
Mam_87, mulla myös iho aivan kamalassa kunnossa!! Tulee ihan mieleen teinivuodet.. Poskipäät ja leuan alue täynnä punasta näppylää.. Salisyylihapolla olen kyllä nyt raa'asti pessyt, ja kyllä se toimii. Kuorinta-ainetta käytän päivittäin. Ihorasvaa en käytä koska nyt iho rasvainen hormonien vaikutuksesta joten pitäis vaan kuivattaa ja mahdollisimman vähän meikkivoiteita ja rasvoja.
Hiukset mulla paksut ja tuuheat, tosin rasvoittuvat nyt helposti, shampoota käytän tukkaani laimennettuna, eli veteen sekoitan ja sitten hieron tukkaan, tulee se siltikin puhtaakis :)

Mun tekee mieli Oltermannia!! Ja rypäleitä. Ja kurkkua. Ja omenaa.
Mulle ei enää maistu mitkään sipsit (hyi yök!), eikä melkein mikään lämmin ruoka nappaa. Eilen käytiin kyl kebabil, ja se maistu ku siin oli salaattia :D

Muiden ruokahimot?
 
Ruokahimot Pitsa, kebab ym. pikaruoka ja karkit on aika pitkälti yök! Polkakarkit on mukavan raikkaita, joten ne maistuu. Nyt ei oikein suklaakaan mene alas ja se on aina ollu mun herkku! :O Sipsit + dippi, vihannekset, hedelmät, leipä ja keitot on parasta! :p

Naaman kukkimisesta esikoisen aikaan kukki ihan kunnolla ja mulla on aina ollu hyvä iho. Nyt ei ole naamassa pahemmin näppyjä ollut. :) Esikoinen oli tyttö ja nyt on fiilis et ois poika. Saa nähdä pitääkö totta se, et tyttöraskauksissa tulee näppyjä ja hiukset rasvottuu ja poikaraskauksissa ei.
 
Pahoittelut Laralle. Paljon voimia!! :hug:

Mam_87 Ihana vatsa! :)

Synnytyspeloista. Mä en osaa vielä ollenkaan pelätä synnytystä. Lähinnä pelkään sitä, etten tule pääsemään sinne saakka... :'(

Lääkärineuvolassa osa on jo käynyt. Hassua, mulla eka lääkärineuvola oli muistaakseni vasta joskus puolenvälin jälkeen!?! Kamalasti näemmä vaihtelee käytännöt tässäkin asiassa.

Naaman kukkimisesta. Mulla ei normaalistikaan ole ihan hirveän hyvässä kunnossa iho, mutta tuntuu, että se on mennyt tässä raskauden aikana vielä vähän huonommaksi.

Ruokahimoja mulla ei vieläkään ole, eikä sen enempää ällötyksiäkään. Terveellinen ja monipuolinen kotiruoka rokkaa.

Mammutti ja sintti mun neuvolasta saamassa lappusessa luki, että sen ekan ultran voi tehdä vielä 13+6 saakka, mutta paras ajankohta yhdistelmäseulonnalle on 12+6 saakka. Toivottavasti saat pian uuden ajan.

(.) Mulle on iskenyt taas kamala huoli ja pelko siitä, että kaikki ei ole hyvin. Huomenna on vihdoin np-ultra. Oon jotenkin ihan varma, että kun kätilö rupee ultraamaan, ekat sanat on että tämä kaveri ei ole kyllä enää elossa täällä. :( :( En pääse tästä pelosta nyt millään eroon. Oon senkin takia niiiin katkera keskenmenostani, että nyt pelot on varmasti paljon suuremmat kuin ihmisillä, joiden ei ole tarvinnut moista kokea. Kyllä mä siinä ekassakin raskaudessa tiesin, että keskenmenot on yleisiä ja totta kai se huolestutti, mutta se ei ollut mitään tähän verrattuna. Vielä kun esikoista odottelee, eikä ole mitään varmuutta siitä, voiko ikinä saada tervettä lasta. Voi että mua ahdistaa!!!
Anteeksi purkautuminen. Onneksi huomenna olen jo viisaampi...

Nyt menen muualle ahdistumaan tästä.

Nanna 10+4?
 
Nanna: miten sulla on noin aikaisin np ultra muutenkaan? eikös se tehdä vasta rv 11+0-13+6? tai sen niskapoimun mittauksen vuoksihan viikkoja on lliian vähän. sulla taitaa tulla vielä uusi ultra eteen.

Muoks: tuo murehtiminen on niin tuttua! mä hankin kolmannen lapsen aikaan tuon dopplerin ja on kyllä ollu helpotus kun on saanu ääniä kuunnella jos murehtaa. suosittelen Nanna! :) ja tsemppiä sulle huomiseen! nyt vaan uskotaan, että pieni siellä porskuttaa!!! :heart: tiedän, helpommin sanottu kuin tehty ja uskon, että keskenmeno varmasti lisää pelkoa ja kun tuo pelko ilman keskenmenoakin voi jo olla kauheaa!
 
Viimeksi muokattu:
Leo, mulla olis huomenna, kun ultra on, neuvolan mukaan 11+1. Luulen itekin että on vielä liian aikasta, mutta mua ei yhtään haittaa että saan sitten ylimääräsen ultrauksen... :)
Muoks. Ja kiitos tsempityksestä. :) Oon itekin muuten päättänyt, että jos nyt ultrassa kaikki hyvin, niin ostan sen dopplerin.:)
 
Viimeksi muokattu:
candlelight: Minun äiti tilaa liivit netistä Bravissimolta, se on isorintaisille naisille tarkotettu liike. On siellä imetysliivejäkin, tossa linkki :)

Nursing Bras for D - KK Cup Women at Bravissimo

Tigerina: Lapsiveden menon jälkeen lähdettiin melkein heti sairaalaan kun edellisellä kerralla meni kalvojen puhkaisusta tunti syntymiseen. Illalla siis 19.30 meni vedet, sitten sairaalaan perhehuoneeseen odottelemaan. Supistukset alkoi melkein heti ja aamulla 7 aikaan oli niin järkkyjä että usko meinas loppua. Koko yön ramppasin suihkussa ja kätilö välillä kävi kurkkimassa tilannetta, ja lämmitteli kauratyynyä. Kurkki ovelta ehkä 2-3h välein ja jokusen kerran tsiigaili onko paikat missä vaiheessa aukeemassa. Hurjat 3cm oli aamulla auki, sitten uolen päivän tienoilla uhattiin leikkuriin lähdöllä niin rupes paikat aukeemaan nopeella tahdilla ja tyttö syntyi klo 12 ja jotain päälle. Saliin mentiin 9 maissa aamulla ja kätilö oli aika pitkälti siinä paikanpäällä. Jokusen hetken oltiin miehen kanssa kahden. Ja napppia voi aina painaa jos tarvii jotain :)

Ruokahimoja on edelleen kaikki terveellinen, vähänkin jos syö jotain tsaidaa niin lentää laatta. Eilen lenti muutenkin, jotenkin puristi ylävatsaa ihan kamalasti koko eilisen.
Äitiyshousut on nyt käytössä, kiva pitää farkkuja jalassa kun ei purista ;) Maha on kasvanut juu :)

12+3
 
Synnytyspelosta, minä en myöskään osaa vielä ollenkaan pelätä sitä, tuntuu niin kaukaselta vielä. Kyllähän sitä vielä kerkeää pelkäämään ja hieman ne kivut mietityttää, mutta toistaseksi pelkään vaan lapsen terveyden puolesta.

Sukupuolesta, mulla ei ole mitään oloja! Toki ensimmäistä odottelen, ettei mitään kokemustakaan asioiden kulusta, mutta ihan 50/50, kumpi sieltä voisi tulla. Mistä te noita oloja keksitte?! Ehkä mä enemmän mietin neitokaista, mutta ei muuten mitään aavistusta siitä, kumpi tulossa.

Joku tuolla laittelikin masukuvaa tosi söpöstä masusta, olisi tosi kiva nähdä muittenkin massuja!! Mulla ei tässä työkoneella ole kuvaa, mutta voisi illalla ottaa. Mun mielestä masu on nyt selvästi alkanut kasvaa. Ei kukaan siitä ole vielä huomauttanut, mutta uskon, että aika monille olisi kuitenkin aika iso kynnys kysyä, onko joku raskaana, koska sitten jos ei olekaan, olisi NIIIN noloa.

Syömisestä, mun tekee jatkuvasti mieli jotain makeaa, etenki salmiakkia ja lakua, mustia karkkeja :p ei hyvä. Muutoin aika normaalisti maistuu ruoka, kuvotus alkanut vähän hellittää. Se mikä on hassua, aina ennen oon tykänny ihan hirveetsi lihasta ja mielelläni popsin sisäfilepihvit ja muut naamariin, mutta nyt ei kyllä millään tee mieli lihaa. Kinkku leivän päällä tai liha ruoan seassa (esim makaronilaatikko tms) ok, mutta liha "peliktään", no thanx.

Ssaraa ja Tiiti 11+0
 
Nanna*83 ja Tigerina Mulla ainakin HUS:in kotiin lähettämässä ultraohjeessa sanotaan, että Np-ultra voidaan tehdä viikoilla 10+0-13+6, mutta paras aika yhdistelmäseulalle (verikokeineen) on 10+4-12+6. Eli ihan oikeille päiville tämän mukaan nuo teidän ajat menisivät.

Nannalle vielä noista peloista, että ymmärrän sua erittäin hyvin :heart: Juurikin tuo eräänlainen katkeruus sitä kohtaan, että omaa raskautta varjostaa aina se keskenmenon pelko. Se on kyllä todella kurjaa, eikä näköjään poistu edes senkään myötä, kun niitä lapsia on jo saanut. Nyt annat itsellesi luvan hetken aikaa nauttia huomisen ultran jälkeen! Se doppleri voi olla ihan hyvä ratkaisu, tosin itse olen kyllä näin alkuvaiheessa saanut siitä ehkä enemmän stressiä kuin helpotusta. Ääniä kun on ollut vielä aika hankala löytää. Viimeistään sitten, kun alat tuntemaan liikkeet, olo helpottuu hieman. Sitten tosin voit jännittää aina, kun et tunne liikettä, että onkohan nyt joku vialla ;) Mutta kyllä se loppua kohden helpottaa. Itse en oikeastaan pelännyt koko synnytystä viimeksi ollenkaan, koska olin niin varma, etten sinne asti koskaan pääse. Ehkä siis jotain hyötyä tästä keskenmenon pelostakin!

Ei ole mitään tyttö- eikä poikaoloja. Eikä ollut kyllä viimeksikään. En oikeasti myöskään tiedä, mistä näitä muille tulee, kun itsellä ei ole kumpaankaan suuntaan mitään hajua! Viime yönä näin unta, että ultrassa vauva paljastui pojaksi. Edellisessä raskaudessa taisin nähdä kaksi kertaa unta, että tulee poika ja kaksi kertaa, että tulee tyttö. Eli eipä taida tuostakaan unesta vielä ennustukseksi olla.

kwaidan ja Puh 11+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Ruokahimot Maksamakkaraa tekee mieli, mutta sitä nyt ei kauheesti saa syödä.

Naaman kukkiminen Mulla on vähän pientä näppylää tullut, muttei mitenkään häiritsevästi. Esikoisesta ei ollut mitään ja tyttö tuli, joten mulla ei ainakaan se väittämä pitänyt paikkaansa. Myös yhdellä tuttavalla on naama kukkinut kovasti kummassakin raskaudessa ja kaksi poikaa on saanut.

Mulla on poikaolo edelleen, mutta ei niin vahva kuin esikoisesta oli tyttöolo.

12+4
 
Kwaidan, Kiitos ymmärryksestä ja lohduttavista sanoista. :heart: Toivottavasti, jos huomenna on kaikki hyvin, osaan edes hetkeksi rauhottua. Tänään onneksi mieskin tulee kotiin pitkältä reissulta, niin mun ei enää tarvitse olla yksin näiden ajatusten kanssa, ja saan taas vähän muutakin ajateltavaa. :) Ja huomista odotellessa nautin nyt näistä raskausoireista mitä on, ja yritän niillä saada itseäni vakuuttuneeksi, että kyllä siellä mahassa vielä joku kasvaa..

Nanna 10+4 ?

P.s. sen takia luulen että huominen np-ultra on vähän liian aikasin, kun saatan yhtä hyvin olla vasta rv 9+4. Mutta sittenpähän saan sen ylimääräsen ultran, ei haittaa yhtään. :)
 
Hih, nyt tietää töissäkin kaikki, kun oikein palaverissa ilmoitettiin :) Sukulaisista ei tiedä kuin äiti, jolle kerroin hieman ultran jälkeen. Tosin siellä oli aika nuiva vastaanotto asialle, ei edes onnitellut saatikka kysyny millon vauvat syntyy tv. Totesi vaan että "aikansa kutakin", mitä silläkin mahtoi tarkoittaa...Ai niin ja kerroin myös lapsille, vanhin oli ihan innoissaan :)

Lääkärin tarkastus olisi pe edessä, jos sieltä saisi lisäinfoa tähän kaksosraskauteen..

Oon ollu yleensä aika "peloton" raskauksien suhteen, mutta nyt kun kuuli että on kaksi, sai aikaan hieman enemmän huolta raskausajasta ja synnytyksestä. Mutta kai se on voitava luottaa että kaikki menee hyvin ja ottaa sit vaan vastaan, jos jotain käy. Itse ei siihen kuitenkaan pysty vaikuttamaan.

Mulla on näistä kaveruksista poika- ja tyttöolo :), seuraavassa ultrassa aion kysyä, jos näkyy. Se on sit joskus lokakuulla, aika tulee postissa.

Kotiin suunnittelin lisäkaappitilaa, onneksi eteiseen mahtuu yksi iso komero. Hassua ajatella et viimestään puolen vuoden päästä on viisi lasta :D Kyllä siinä vaatteille tilaa tarviikin.

Täällä on muuten ikää lapsien syntyessä minulla 33 ja miehellä 29.

Olotilasta vielä; oksentelu on melkein hävinnyt, väsymys kokonaan. On aika normi olo, mitä nyt tuo maha alkaa kasvaa. Tuntuu et sen jälkeen ku asian teki "julkiseks", se on oikein esillä. Kaippa sen tarvii kasvaakin, jos kolmen kuukauden päästä se on kokoluokkaa yhdestä loppuvaiheessa. Miten hurja maha mulle tuleekaan :)

SoonFab4 (oikeestaan 5) ja kaverit 13+1
 

Yhteistyössä