Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Oli ihan pakko tulla kysymään että SATTUUKO teillä muilla vauvan liikkeet? Mulla tekee todella kipeetä kun tyyppi möyrii ja tuntuu että tulee nahan läpi! Lisäksi tunnen vauvan todella selvästi mahan läpi. Tämän johdosta mietinkin että mahtaakohan lapsivettä olla tarpeeksi? Tuntuu että olen niin täynnä vauvaa kuin vaan voi olla ja vauveli tuntuukin tosi iso kokoiselta...

Mulla taitaa olla liikaa nyt aikaa miettiä kaikkia asioita! ;) :D
Ei nyt varsinaisesti satu, mutta monesti tuntuu aika epämiellyttävälle kun vauva oikein myllää. Ja masun läpi tuntuu usein selkeästi esim. jalka, välillä tuntuu, että siitä pystyis nappaa kiinnikin :D Musta tuntuu myös, että oon ihan täynnä vauvaa. Istuminen on hankalaa kun vauvan peppu painaa tässä ylhäällä.
 
Oli ihan pakko tulla kysymään että SATTUUKO teillä muilla vauvan liikkeet? Mulla tekee todella kipeetä kun tyyppi möyrii ja tuntuu että tulee nahan läpi! Lisäksi tunnen vauvan todella selvästi mahan läpi. Tämän johdosta mietinkin että mahtaakohan lapsivettä olla tarpeeksi? Tuntuu että olen niin täynnä vauvaa kuin vaan voi olla ja vauveli tuntuukin tosi iso kokoiselta...

Mulla taitaa olla liikaa nyt aikaa miettiä kaikkia asioita! ;) :D
Mulla sattuu, ja siitä syystä on vaikeuksia illalla nukkua. Mulla se potkii tonne kohdunsuulle tai johonkin siihen suuntaan mikä aiheuttaa tosi kivuliaan piston alapäässä. Iltaisin tykkää aika paljonkin liikuskella.. Että ei tuu enää hirveesti nukuttua..
 
Liro kyllä tuntuu ja joskus sattuuki. Taitaa olla aika yleistä varsinki uudelleensynnyttäjällä.
Oon kans joskus miettiny sitä lapsivesiasiaa,ku tuntuu ihan selvästi koko vauva välillä nahan läpi...
 
Viimeksi muokattu:
juua tervetuloa vielä mahakkaiden sekaan :)

vauvan liikkeet no pääasiassa ei satu, mutta pää on jo niin kovin alhaalla, että sit kun vauva menee ympäri kuten korkkiruuvi, niin se pojat ei sitte tunnu kivalle :D ja kyllä välillä tulee nivusiin nyrkkiä niin et tietää et mahassa on todellakin elämää :D
Potkut tulee ylös mut ei ne kyllä varsin satu,mojovia monotuksia kyllä,mut jotenkin huomaa et tilan ahtaus on koittanut vauvallekin, eipä enää kuperkeikkoja tehdä ;) mulla hiukan laskenu olotila, jokseenkin sen takia et vaavi on painunu alemmas. mikä on ihan tosi kiva.... alkoi jo tympiä jatkuva kolotus kylkiluissa ja rinnan alla.....
Mutta välillä kun änkeää takapuoltaan mahasta läpi., niin ei oikeen voi muuta kun stopata hengittelemään rauhassa, monesti samaan aikaan alkaa supistaakin.....mut NAUTIN MAHASTANI ihan täysillä!! must mä oon kyllä jo aikamoinen lyllerö, mutta jotenkin tää on niin hellyttävää aikaa, meidän pieni vauva siellä vielä, turvassa suurelta maailmalta...
ja pian mulla ei tätä mahaa ole, vaan joku löysä mahareppu, josta hellyttävyys on tosi kaukana :D illan sekavia ja levottomia mietteitä ;) nyt salkkareita venaamaan :D
 
Jeps, mä vaan ihmettelin, että koskakohan täälläkin sais jotakin kokoarviota vauvasta. Toivottavasti toi neuvolalääkäri nyt sitten ens kuun alussa arvioi vauvan kokoakin. Eka neuvolalääkäri oli joulukuun alussa ja sillon sattu lääkäri olemaan semmonen, että otti sisään ja sit olinkin jo huoneesta pois ennenkun huomasinkaan :D ei siis kovin kiva...
 
Kaapolle paljon onnea pikkuisesta! :flower:

Jännää, nyt niitä maaliskuisia alkaa pikkuhiljaa syntymään. :)

Täällä myös jännitetään JA:n ja Pinsukin kuulumisia! Toivottavasti kaikki hyvin.

Mulla oli tänään neuvolla.
Hb oli noussu 128, kiitos Maltoferin.
Painoa oli tullu viikossa 250g.
:heart: 145
Sf mitta meni yläkäyrillä edelleen, tasaisesti siis kasvaa. Nyt oli 33 cm.
Kaikki muutkin ok.

Tänään on supistellut aika kovasti... Supistuksia uhmaten kävelin reippasti kuiteskin neuvolaan ja kävin vielä Joogassa. Saas nähä millanen olo on huomenna...
Alamaha on ollut oudosti kipeä ja supistukset tuntuneet koko mahassa. Toivottavasti eivät mitään hallaa tee. :/

Närästystä on ollu koko raskauden ajan ja nyt se on vaan pahentunu.

FA millos se teidän suuri päivä olikaan? :)

Mulle ei ole tehty koko arviota ollenkaan ja tuskin tehdäänkään ennen synnytystä.
Meilloä ei oloe enää lääkärikäyntejä eikä ultria.
Nyt on neuvola kahden viikon välein.

Liikkeet tuntuu kyllä välillä ikäville. Varsinkin kun vauva liikuttaa jalkaansa (maha nahka venyy niin että paukkaa :D ) tai muuten myllää tuolla alhaalla. Vauveli on ollu jo kauan alaspäin, selkä vasemmalle ja jalat oikealle.

Parisuhdeongelmien kanssa painiville kovasti tsemppiä! Ei ole helppoja asioita ne, ja vielä kun on raskaana ni on kyllä extra törkeetä miehiltä sellasia aiheuttaa! :kieh:
Jaksamista! :hug:

Tiitulipiituli *Poks* 33+0 :heart:
 
En ookaan tosi pitkään aikaan kirjotellu...

Viikot on vierähtäny ja masu kasvanu, tää kuva on siis melkein kolme viikkoa sitten joten vähän on lisää kokoa jo tuohonkin tullut:
Aijaa.com - 30+0 - 7227226.jpg

Neuvola: RR on ollu kokoajan alhainen, ja nyt hempatkin 108, oon siis rautakuurilla ja välttelen yksinlenkkeilyä koska heikottaa helposti. Selällään voi olla max 5min, hammaslääkärissäkin meinas taju lähteä ja siinä sitten lekuri nosteli penkkiä :D Kuset on ollu nyt viimeset 3-4 kertaa puhtaat, mutta sitä ennen oli yhtä plussaa sitä sun tätä, mitä milloinkin. Saikulla olin puolet marraskuusta ja nyt tähän asti tammikuuta, vielä tämä viikko. Sitten onkin enää reilu viikko äippälomaan ja keskiviikkona saan tietää menenkö töihin siksi aikaa. Paino noussut melkein joka käynnillä yli 500g/vko, parhaimmillaan melkein kilon viikossa ja vain kaksi kertaa olen alittanut tuon 500g... Yhteensä sitä on tullut raskauden aikana noin 13kg. Sf-mitta meni alkuun yläkäyrällä, mutta nyt menee normaalikäyrää ja sydänäänet olleet ihan ok joka kerta. Raivotarjonnassa ollut pitkään loka-marraskuulta asti, mutta viime kerralla lekuri ei ollut ihan satavarma, saa nähdä mitä sanoo terkkari keskiviikkona.

Kummit päätettiin alustavasti jo, 3kpl kummitätejä eikä yhtäkään setää! Heitä ei ole vielä pyydetty, kun on vasta tosiaan alustava päätös... Kummisetiäkin olisi ollut 2 vaihtoehtoa, mutta koska nuo 3 tätiä olivat kaikkein tärkeimpiä kummivaihtoehtoja, niin säästellään setiä sitten seuraaville lapsille - jos toivonmukaan joskus saadaan lisää lapsia :)

Tarvikkeita ollaan ostettu melkeimpä kaikki: Pinnasänky, mobile ja hoitopöytä on valmiina makkarissa; tosin pinniksessä ei ole vielä patja ja vuodevaatteet turhaan pölyyntymässä. Vaatteita on ihan liikaa ja ne on pestyinä ja silitettyinä hoitopöydän laatikoissa. Vaunut osti anoppi jo alkusyksystä ja äitini kanssa käydään tässä joku päivä hankkimassa kaukalo. Sitteri ja ammekin on jo, ne ostettiin pari vkoa sitten... :)


Samara & bönde 32+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulle lääkäri teki jonku kokoarvion viimeks, eli rv 27+3 ja arvio 1013g silloin. Lapsivettä oli hieman liikaa.

Liikkeet joskus sattuu, siis se möyrintä ja kun vauva potkii selkärankaan päin.

Tänään oli se synnytysvalmennus vai mikä perhevalmennus onkaan nimeltään. Parisuhteen hoidosta ym siellä oli suurimmaksi osaksi näin eka kerralla ja sehän ei mua nyt niinkään kiinnosta. Mutta oli sitten jotain muutakin. No sitten siellä annettiin tehtävä että piti valita kuvakorteista sellainen joka kuvaa omaa parisuhdetta ja esitellä se muille. Siinä kyllä tuli hieman sellainen OMG-olo. Valitsin sitten sellaisen missä on kännykän kuva, ja siinä kännykän näytöllä teksti "Äiti känny". Ja sanoin jotain että valitsin sen siks kun en oo parisuhteessa ja meidän perheessä tulee olemaan vaan äiti. Eli kai mä sen ihan hyvin hoidin :)

Sattui kotiin kävely sieltä. Pahkuratäti kyllä tarjos kyytiä mutta ku mun piti käydä kaupassakin matkalla : / Mut ai että supisti ja tuntui kipua mitä lähemmäs kotia pääsin. Mut nyt ihan ok, joskin maha on melkoinen rumpu ja supistaa herkästi.

Juua tervetuloa! :)

LD + Pikkunen 31+0
 
Liikkeet/potkut kyllä sattuukin välillä juu. Varsinkin jos tuonne alaspäin möyrii.. Ja istuminen on pidemmän aikaa hankalaa - oon häpyluusta rintoihin asti täynnä vauvaa ja eihän se niin mukavata aina ole ko pikkunen peppu tunkee kylkiluita vasten :D Mutta ihanaa se silti on :heart: Jotenkin nyt alkanu nauttia masusta enemmän..

Perhevalmennus oli tosiaan tänään ekaa keraa. Ja täytyy myöntää, että hyvä ettei mies lähteny nyt ekalla kerralla mukaan - melkosta liibalaabaa oli ja olen ihan varma, ettei ois myöhemminkään lähteny ku ois tältä kerralta saanu jonku kammon :D Jotenkin olisin kaivannu semmosta "vertaistuellista jutustelua".. siis että oltais vaan puhuttu esim. miltä tuntuu ja onko ollu ongelmia ja muuta yleistä.. Enskerralla oli jotain fysioterapeutin pitämiä harjotuksia ja sit seuraavalla viikolla on synnärille tutustuminen.
LD lähetkö kyytissä sitte OAS vai meetkö omin kyytein? Me kuitenki sitä kautta ajellaan nii samalla voitas noukkasta sut kyytiin..

Vauvamasut on ihania :) Ja kiva ku laitatte noita kuvia omistanne. Tuolla valmennuksessaki sai "kateellisena" ihastella toisten masuja.. Omaa mahaa en osaa jotenki hahmottaa :snotty: Jospa ensviikonloppuna poksumisen kunniaksi taas kuvan ottais.

(.) TEKKEE MIELI SYYÄ JOTTAIN HERKKUJA VAIN! Mietin, että mitä syötäis miehen kans iltapalaks ku kohta tulee kottiin.. Hmm. Pelottaa ihan oikeasti että paljonko on painoa taas tullu.. En ees viitti kotona puntarilla käyä.
Vauvanvaatelipasto kasattiin eilen ja nyt se huutaa tyhjyyttään :D Muutama projekti vaan pitää hoitaa ennenko alan minipyykkiä pesemään.

-Pahkis ja minipoika 30+2-
 
Heippa,

Kummeista Meillä on kummit valittu. Yhteensä 5kpl. Ensin mietin että onpa niitä paljon, mut onneks täällä jollain muullakin tais olla toi 5 kummia lapselle.

Nimestä Tytölle nimi on nyt EHKÄ valmiina. Se on kyllä täs odotuksen aikana vaihtunu jo kertaalleen. :D että saa nähdä säilyykö tää loppuun asti. Lopullisesti päätetään kuitenki vasta kun ollaan vauva nähty.
Pojalle ei sit ookkaan edes mietitty.
Nyt oonki alkanu "pelkäämään" että mitä jos tää onki poika. Kaikki on meillä niin tyttömäistä, että voi poika parkaa, vaikka eihän se niin pienenä sitä vielä tajua. Kolmessa ultrassa on kaikissa sanottu että tyttö se on.

Mitenhän menee JennyA:lla ja Pinsku:lla? Oon vähän väliä käyny kattomassa että jos jotain tilanne tietoja ois tullu...

Meillä on huomenna ensimmäinen perhevalmennus, mua ihan jännittää.. :rolleyes:

Liikkeet Muakin välillä sattuu oikeen kunnolla, kun pikkunen monottaa tonne kylkiin. :kieh:

Maidosta Mulla on jo pidemmän aikaa tullu esim saunan jälkeen vähän maitoa tisseistä. Pari päivää sitte kun oltiin menossa nukkumaan, ni aloin yhtäkkiä tunnustella et mitä ihmeen märkää on sängyllä, ni multa oli maitoa tullu ihan kunnolla. Sellanen märkä ja tahmee läntti oli lakanassa. Vähän kyllä ihmettelin.

Neuvola Mulla on ens tiistaina neuvola ja siitä viikon päästä oon lääkäri neukkis ja st se onki loppuun asti viikon välein.

Imetysliiveistä ei oo mitään hajua minkä kokset ostan. Kuppikoko on kasvanu ainaki yhellä nyt jo, ni mitä se onkaan sitte kun maito nousee. 10l ämpäritkään ei varmaan riitä kannattelemaan näitä. :LOL:

Tässä tuoretta masukuvaa..
[/URL][/IMG]

Nunnika+Prinsessa rv 34 POKSSSS!!!
 
Lisäilempäs vielä..

Kummeja meidän vaaville tulee 6kpl, niinkuin minulla ja miehelläkin on - kaksi pariskuntaa sekä tyttö- ja poikakummit. Meillä molemmilla iso ja läheinen suku ja ystäviäkin kummiehdokkaiksi on. Tosin ei olla päätetty vasta ku tyttökummi.. Meillä siis päinvastainen tilanne ku monella teillä muilla.. hyviä ehdokkaita on liikaakin ja pitää vähän järkeillä mahdollisia tuleviakin lapsia ajatellen.

Nimi on pojalle valmiina. Ainakin ensimmäinen ja kolmas nimi on varmoja. Toinenkin nimi ois, mutta toisaalta haluttais se sit seuraavalle lapselle jos joskus vielä sitten poika saatais :)
Ja eihän toki ole varmaa että onko masussa nyt tyttö vai poika.. mutta tytöllekin on muutama nimivaihtoehto..

Nyt iltapalan laittoon. Aamulla lääkärineuvola. Kuulumisia siitä sitten huomenna.
 
Vielä tuli mieleen että Majaileeko teijän vauvat selkeesti vaan jommalla kummalla puolella mahaa??
Tää neitokainen on ollu jo pari viikkoa oikeestaan koko ajan oikeella puolella. Mahaa kun painelee, ni vasen puoli on ihan tyhjää...
 
mun masukki kääntää välillä kylkee. mut rt on jo ollu pidempään. nytki pylly tuntuu tos vasemmal puolel kylkiluitten alla.

pitäs miehen kans ottaa keskusteluun se kummiasia :headwall: aikasemmin oon itte saanu päättää kaikki nimistä kummeihin. nyt miehellä on painava sana kaikkiin asioihin :p

tos hetki sitte meseiltiin (on siis taas työmatkalla) ni aiko viedä mut shoppaamaan loput vauvakamat.
oon jo vaatteetki pessy ja viikannu kaappiin valmiiksi. lakanat oottaa pinnikses laittoo paikalleen, mut kaikkee pientä järjestelyä viel olis... no enköhän mä ehi, 9 viikkoo viel aikaa ;)

jos tästä pian nukkumaan ku on niin pätkittäistä nykyään toi uni...
 
Viimeksi muokattu:
Pahkuratäti laitoin yksäriä siitä kyytiasiasta :)
Musta taas tuntui että mulla oli pienin maha kaikista, niilläkin oli isompi kellä oli huhtikuun lopussa LA. Sulla ainaki on selkee vauvamaha ja semmonen "oikean" näköinen. No mut, kasvaapa se vauva tässäkin mahassa xD

Nunnika: oikealla puolella majailee. Tai on silleen että toinen pää on aina ylhäällä oikealla ja toinen alhaalla vasemmalla, koskaan ei ole vielä päin vastoin ollut..

Kylläpä muuten alkoi selkään sattua se istuminen siellä valmennuksessa. Ei musta olis koulun penkille enää saatika mihinkään istumatyöhön, huh huh. Ei kyllä seisomatyöhönkään. JOS joskus oon toisen kerran raskaana niin pitää huomioida tää asia ja alkaa pitään selästä kunnolla huolta, jos sekään auttaa..

Mä ajattelin ostaa toisenkin sitterin, halvalla saan ja 5kk ollut käytössä, uutena ostettu tuosta Asunmaan lastentarvikeliikkeestä sillon 5kk sitten. Voihan toisen viedä vaikka mummulaan :) Oli vaan niin nätti ja kivan värinen. :p

Miten niin väsyttää älyttömästi.. Oon ollut vasta kellonympäryksen hereillä ja silti oon ihan naatti. Onneks keskiviikkona on se neuvola niin pääsee kattoon hempat.
 
Liro: kyllä sattuu liikkeet, ei tietenkään aina. Muutama viikko aikaa vauva puski alapäähän niin lujaa, että tuntui kuin joku viiltelis alapäässä. Lapsivettä pitäisi olla normaalisti.

Nunnika: meillä majaillaan oikealla puolella :)

Kelan äityslomapäätös vai mikä se nyt on. Ootteko saaneet jo semmoista? Mulla pitäisi perjantaina alkaa äitiysloma, enkä ole saanut kelalta kuin äitiysavustus päätöksen.

Peppioliina rv 34+3
 
Paljonkas teillä on tullu niitä kiloja raskauden aikana?
Ekan raskauden aikana ite lihosin 5kg, sillon lähti pahoinvoinnin aikana painoa tosi paljon pois, niin toi lopullinen saldo ei onneks ollut suuri.
Nyt mulla tullu painoa + n. 5kg 32+3 viikolla.. Kuinkahan paljon se vielä siitä nouse... Ei tarvis kyl yhtää :D
 
Äitiysloma Mulle tuli päätös perjantaina, ku äitiysloma alkoi eilen. Oli hyvin valmiina kaikki summat paljon saan missäkin kuussa rahaa.
Olin saanut rahaa jopa viime viikolta kun olin sairaslomalla. En ollut viime viikkoa enää työsuhteessa ja palkanlaskija oli valmiiksi toimittanut kelaan sairaslomatodistuksen. Mun ei tarvinnut mitään hakea eikä sinne toimittaa. Soitin ja tarkistin, että kaikki on ok :flower:

Mulla o tänään neuvola ja täällä on kivan liukasta, ku eilen satoi vettä. Sanoinkin että tarvitsen sitten autokyydin sinne ja takas.

Painosta Ei ole tullut nyt yhtään painoa lisää. Onhan tässä vielä 2kk aikaa saada kiloja : /
Mutta toivotaan että niitä ei tulisi.

Silvia ja viliANNA 32 POKS :heart:
 
Täällä vauva on ollut jo parisen viikkoa samassa asennossa, peppu tulee tuohon oikella ja jaloilla potkutellaan vasemmalle. Raivotarjonnassa myöskin ollut jo useamman viikon.

Äippärahapäätös tuli mulla parin viikon sisällä hakemuksen jättämisestä. Virallinen äitiysloma alkaa mulla 4.2.

Mulla on tullut tähän mennessä painoa lisää 15 kg :popcorn:

Tänään sit sinne neuvolaan iltapäivällä. Nyt taidan kuitenkin mennä hetkeksi vielä lepäämään.

~ miraci ja pikku-ukko rv 32+4 ~
 

Yhteistyössä