Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

LD:n tilannetta voin päivittää sen verran että aamupäivällä tuli viesti, et kalvot on puhkaistu ja lääkäri on ollut sitä mieltä että vauva syntyy tänään. Lupasi laittaa mulle tekstaria sitten, kun on uutisia. Vielä ei ole kuulunut mitään.

Meillä alko pohdinta tuon pienokaisen nimestä... Ei oikein päästä yhteisymmärrykseen... Mä haluaisin nimetä tuon äidinäitini mukaan, mut mies ei oikein ole suostuvainen. Esikoinen on nimetty mun isänäidin mukaan. Toi toisen mummun nimi on sen verran harvinainen, ettei ihan ensimmäisenä tulis vastaan, katoin väestörekisteristä, viime vuonna on kastettu 6 sen nimistä...

Tää painuu nyt tutkimaan uutta puhelinta :) Pääsee eroon vanhasta romusta...
 
Onnittelut Flower, Teto ja Suzz! :flower:

Alkaahan niitä maaliskuisia tupsahdella maailmaan.

Oma mieli on aika levoton, kun ei yhtään tiedä, koska tulee lähtö. Odottavan aika alkaa olla pitkä tässä vaiheessa, ja tokihan te sen tiedätte ;)

t.Novelle 39+4
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja paljon tsemppiä meille odottaville! Mulla tuli keskiviikkona labratuloksista ilmi, että maksa-arvot (s-alat 384 ja s-asat 222) ovat kovasti koholla ja nämä kolme päivää olen ravannut vähän jokapaikassa, lisää verikokeita tk:n labrassa, ultraa ja käyrää vauvasta äippäpolilla ja ultraa omista sisäelimistä OYSissa.

Vauvalla on kaikki oikein hyvin painoarvio oli 3,2 kg keskiviikkona, itsekin voi mainiosti, eikä olisi olon puolesta kiire synnyttään, kohdunsuu oli pehmentynyt ja sormenpään verran auki (?) joka on tässä vaiheessa kuulemma hyvä, maha ei ole laskeutunut vielä, mutta vauvan pää on napakasti alhaalla. Näin siis keskiviikkona. Supistelee (kai...) kivuttomasti välillä, mutta ei merkittävästi.

Eilen vitsailin kaverin kanssa, että siinä mielessä voisin synnyttää pian kun olen säästynyt raskausarvilta ja peräpukamilta, mitkä kaverille tuli ihan viime päivinä ja mites tänään äippäpolilla kävikään... Lääkäri ehdotti treffejä maanantaille 39+1, koska on mysteeri miksi nuo maksa-arvot ovat niin koholla, joten käynnistetään synnytys ja sen jälkeen sitten joku viikko tutkitaan mua ja hoitohistoriaa tarkemmin. Mulla on siis aina ollut ongelmia estrogeenin osalta ehkäisyvalmisteissa noiden maksa-arvojen kanssa. Lääkärin mukaan on turha pitää vauvaa sisällä, koska kaikki on niin hyvin ja yli la:n ei päästettäisi kuitenkaan. Joten MAANANTAINA KÄYNNISTYS mulla ja olenkin tällä hetkellä aivan kauhusta kankeana heh heh :rolleyes:

Lääkäri myös ehdotti tehokasta alatietutkimusta tänä aamuna, että saisi vauhtia ihan itsekseen käynnistymiseen, josta kohteliaasti kieltäydyin ja sanoin palaavani maanantaina :LOL:

Huh en saa nyt mitään järkevää ajatusta aikaiseksi, joten vetäydyn... Jotenkin huojentava ajatus, ettei mun tartte enää miettiä milloin jotain tapahtuu kun nyt tiedän, että maanantai aamuna menen sinne ja sitten jotain alkaa tapahtua, mutta silti... :eek:
 
Viimeksi muokattu:
vihdoin kotona :heart:

tässä pikainen tilitys : supistukset alkoi keskiviikkona 1:00 heti 10 min välein. sairaalassa oltiin haipakan ajomatkan jälkeen klo: 3:00 tuolloin 5-6 cm auki. sain kohdunkaulan puudutteen joka oli taivaallinen :D samalla puhkaistiin kalvot ja klo 5:00 täysin auki, valmiina ponnistamaan vaikka en tuntenut sellaisia kipuja saati tunnetta ponnistaa :) kätilö ronklasi jotain ja POJAT alko lähtemään :D
Synnytys siis kesti kaikkiaan n. 4 tuntia, ponnistusvaihe 5 min ja jälkeisvaihe 9 min.
Mies oli suunnaton tuki :heart: en uskonut kun sanoivat että kattos mikä tyttö teillä on :) nyt jo?? näin pian?? TYTTÖ :)

ah, se oli siinä. nopeasti, arvaamatta, helposti vaikkakin kova punnerrus olikin :) Tyttö syö TODELLA hyvin, lisämaitoa annettu kun ei mun oma tuotanto ihan käynnissä täysin vielä ole, yritetään joka tapauksessa. sydän on pakahtua rakkaudesta ja onnesta :)
Henkilökunta oli AIVAN ihanaa, ja nyt ollaan kolmisen tuntia ihmetelty kotona olemista :) Vauvalla sokereissa ei mitään heittoja, eli hän EI ollut sokerivauva vaan muuten vaan hyvän kokoinen :) ihana pylleröinen joka on sulattanut sisarustenkin sydämet, isästään puhumattakaan ....

onnea muillekin vauvan saaneille tällä välin..palstailu jatkuu vauva-arjen keskellä.. elämän uusi sivu on kääntynyt :flower:

Flower again ja pikku-matami 2 vrk
 
LD laittoi viestiä tuossa pari tuntia sitten, että poika syntyi klo 12.50 :heart:

Vitsi kun mua ärsyttää... Huomasin, et vanhassa puhelimessa olevia kuvia ei saa siirrettyä uuteen... Siis tuossa ei ollu mukana piuhaa, jolla ne sais koneelle, eikä niitä saanut kopioitua kortille. Pari kuvaa laitoin miehelle viestinä, kun haluan osan niistä säilyttää. Ei kukaan sattuis tietään mitään muuta keinoa noiden kuvien siirtämiseen? Mulla on siis tuollanen Nokian halpismalli, en muista mikä. Ilman mitään hienouksia. Onkohan ne kuvat nyt täysin menetetty?

Syöttöpuuhiin menee hän.........
 
Ensimmäisenä onnittelut muillekkin vauvaantuneille!

Ja sitten: Meille syntyi naistenpäivänä, 8.3. prinsessa. Painoa tytsyllä oli 3745g, pituutta 51,5cm ja PY 34cm :)

Maanataina tosiaan oli se kontrolli jossa lekuri teki sisätutkimuksen ja sai sitten hulautettua vedet siinä samalla lattialle. Siitä sitten sainki mennä heti synnytyssalin puolelle. Reilun vuorokauden ikäisenä tytteli joutui tehovalvontaan kun tulehdusarvot olivat nousseet. Aloittivat siellä sitten antibioottikuurin. Tänään päästiin kotiin :) :heart:

Sasuma ja prinsessa 3vrk :kiss:
 
Onnea vauvaantuneille!! :flower: :heart: Onkin riittänyt lähiaikoina paljon vauvauutisia =)

Sasuman tyttö olikin saanut osuvan syntymäpäivän :)

flower: piti sulta kysellä, että oliko sulla se tutti mukana? Ja jos, niin miten suhtauduttiin...

Noh, toivottavasti täällä nyt joku pysyy mun seurana vielä parisen viikkoa ainakin. Musta tuntuu, että nää vikat viikot jotenkin matelee... päivät tuntuu viikoilta, eikä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan.

etanamaista vauhtia eteenpäin siis :D

Mindi83
 
Voi pojat!! Tai tässä tapauksessa ehkä pikemminkin siskokullat. Mäkin haluan jo synnyttämään!!!! Ihan kateus iski teille, jotka olette jo tositoimissa tai siitä selvinneet.. Yritin tätä viestiä jo iltapäivällä laittaa, muttei suostunut foorumi vastaanottamaan. Tulihan monta vauvaviestiä tässä illan aikana. Käyttekö vauvautuneet vielä tätä piinapinoa lukemassa, vai siirryttekö vauvapuolelle..?

ONNEA TETO JA SUZZ!!! ONNEA SASUMA JA FLOWER!!!

Suzzilla olikin pitkä päivä synnyttäessä. Mutta onneksi palkinto mitä ihanin. :heart: Hirmunopeaa toimintaa suurimmalla osalla.. En nyt kyllä yhtään muista ketkä ovat ensikertalaisia ja ketkä uudelleen asialla..

Mäkin olen vauvan tarinaa katsellut. Se muakin on huvittanut kun vauvaa veikataan isoksi ja sitten kun syntyy on just jonkun 3500g. Vai onko tuon kokoinen suomalainen normivauva sitten jenkkivauvaksi jo tosi iso? Se yksi vauva jota isoksi epäiltiin oli pituudeltaankin vaan jotain 47cm, siis ihan pikkuinen. Veikkaan että tämä oma tulokas on painoarvioissa alakantilla.. Sen verran tehokkaasti tuntuu vatsaa täyttävän. Sitten välillä asettuu jotenkin niin, että tuntuukin tosi pieneltä. Mutta noita reisiä kun tossa kokeilee niin onhan niillä jo kokoa. Mitä jaloiksi siis epäilenkään.. :) Tänään on liikettä ollut ihan kivasti. :)

Imetystyynykin haettu postista eli ihan sopisi typyn syntyä. :heart: Ja viikonloppukin olisi sopivasti tulossa, lastenhoito järjestyisi varmaan ihan ok. Mutta joo, eiköhän tää sinne käynnistykseen mene.. Tiistaina on neuvola. Meidänkin neuvolaan oli kuulemma tullut ultra!! Kovin erityisiä tutkimuksia sillä ei vissiin kukaan siellä osaa tehdä, mutta tarjonnan tarkistus sentään onnistuu. :)
Joskaan siitä nyt omalla kohdalla ei varmaankaan enää hyötyä ole tässä odotuksessa, mutta muiden odottajien puolesta kiva. Ja mistäs sitä tietää, jos itsellekin vielä näitä lisää tulee.. ;)

Kaanallakin sitten viimeinen viikonloppu palloillen. Toivottavasti lähtee sitten hyvin ja helpolla käyntiin (muttei kuitenkaan ihan syöksyllä tulisi). Jänskää, etenkin jos ei ole aiempia käynnistyksiä kontolla. Itsellä kaksi käynnistettyä cytotecilla ja menneet todella hyvin. :heart:

Minttis, vähä samat fiilikset täälläkin. Tositoimet jossain valovuosien päässä..

JennyA, en taida kyllä äkkiseltään keksiä sulle keinoja kuvien purkuun. Käykö se kuitenkin jonkun piuhan avulla, oletko aiemmin purkanut? Vai onko puhelin joku niin palikkamalli ettei sieltä saa kuvia purettua.. Lähetetyt jollain operaattoreilla jää jonnekin omille sivuille joksikin aikaa, sieltä saa ladattua koneelle.

Nyt perjantai-illan pariin.. Kotikatua, limua ja vähän jotain syötävää. :)
Lapset nukkumassa ja masu vähän tärähtelee. Hurjat löylyt koitin ottaa, ihan vaan ässäilyjen tähden. Sitä yhtä ässää en usko että enää huvittaa kokeilla, tökkiä nyt toista päähän..

Mariela *tänään tai huomenna tasan 38+0*
 
Hesarissa oli muuten Jorvin naistenpäivästä tehty juttu. Oli syntynyt peräti 13 tyttöä ja vain yksi poika! :D Kuulemma erittäin harvinaista että toinen sukupuoli noin vallalla. Yleensä syntyy fifty-sixty, poikia hieman enemmän maailmaan syntyvistä lapsista.
 
Toi mun vanha puhelin on tosissaan palikkamalli... Ei saa lähetettyä sähköpostiin, ei löydy minkäänlaista piuhaa millä siirtää kuvia. En oo kertaakaan ennen tätä osannut edes kaivata moista siihen... Kuvien siirto on nyt ratkaistu siten, et lähetin miehelle ne kuvat jotka haluan säilyttää. Sillä on piuha :)

-JennyA & pikkuneiti 1vko-
 
Valtavasti onnitteluja SuzZ ille , teto lle , sasuma lle ja tietysti LD lle pienokaisista.. :heart: toivottavasti nyt kukaan ei jäänyt välistä kun vauvautuneita oli tullut oikein läjäpäin, ihanaa :flower:

vieläkään löytyisi vapaaehtoista päivittelemään syntyneiden pinoa?? Täällä on sen verta kiirus ennen kuin arki lähtee kunnolla käyntiin etten viitsisi itse pinoa kasata ettei jää päivittelemättä.. Onko ylipäänsä täällä viellä kiinnostuneita vaiko siirtyykö kaikki sinne yksityiselle puolelle`?? Hurjan kivaa olisi jos kirjottelevia tännekkin jäisi viellä... ja sieltä yksityiseltä puoleltakin saa tulla kertomaan mielestäni kuulumisiaan varsinkin ne ketkä täällä ovat alusta asti pyörineet ja muutkin tietty :D

Nyt ilta puuhiin
Dindei perheineen + nuunuu 2vk 1pv
 
Paljon onnea vauvan saaneille!! :)

( . ) Täällä oma olo ihan järisyttävän hrveä ollut jo viikon päivät ja joka päivä tuntuu pahenevan. Mulla kauheeta vatsakipua koko ajan ja vatsakin sekaisin jo neljättä tai viidettä päivää. Illat supistaa, mutta lopahtavat aina sitten kuitenkin.
Ensi torstain poliaikaa odotan kuin kuuta nousevaa kun silloin sitten harkitaan käynnistystä! Mutta tosiaan nämä viimiset hetket on toooooodella pitkiä ja risuisia... Kun olisi edes hetken hyvä olla, mutta ei... Pöh!

Liro ja papunen 37+5
 
Kiitos Mariela tsempityksestä! Käynnistyksestä kun oon kuullut ja lukenut paljon huonojakin kokemuksia ja tosiaan kun ei ole mitään mihin verrata niin kyllä vähän hirvittää... Positiivista on mulle ehdottomasti se, että nyt tiedän milloin viimeistään menen sairaalaan eli yks "stressi" vähemmän :whistle: Nyt yritän oikeen kunnolla rentoutua viikonloppuna!

Kaana 38+5
 
Mä voin melko suoraan sanoa etten varmaan sitten enää kovin montaa kertaa synnytyksen jälkeen kerkeä täällä olemaan. Sitten on 5 muksua talossa, ja jo työjutut mielessä ( kun kotona niitä teen) Niin en usko että kauheesti löytyy aikaa mihinkään muuhun.

cb- 38+4
 
hei :D

mä en ainakaa jätä tätä palstaa, oon jotenki kasvanu kiinni teihin ;) mut en kyl osaa tehä uutta osiookaan et sit vauvan saaneille... ja täällä siis ainaki tän kuun hengailen teidän kans, ja jos joku osaa/ehtii tehä meille jonku mestan ni sit oon messissä...

tutti laitoksella Otin mukaan ja hyvä että otinkin, neidin imuntarve aivan valtaisa... ekan vuorokauden seurailun jälkeen vaan yöllä ANNOIN sille tutin. en mä mitään kyselly, totesin aamuhoitajalle vaan et jos kerran rintaa jaksaa imeä ja vielä pullosta niin jos tutti saa pysymään lopun ajan rauhallisena ni minähän käytän :) eikä muttia ;)
hoitajat oli ihania, ei kukaan painostanu suuntaan eikä toiseen, sanoivat vaan että se voi heikentää rinnalla viihtymistä, mutta eipä oo vaikuttanu :D ja mulla onkin aikas tavalla kipeät noi boobsin päät jo, rasvannu oon kovasti ja ilokseni oon havainnu et ainakin jonkin verran vauva multa maitoa saakin, vaikkakin saattaa jäädä nälkä mut sitten oon surutta antanu tuttelia.
Sanoivat osastollakin et typy on sitä kokoluokkaa että imutehoakin löytyy, ja niin hyväkuntoinen että ei kannata alkaa mitään huutokilpailua, pääasia että rintamaitoakin ees hiukan tulee saaneeksi.

oonkin huomannu ite kuinka valtava nautinto imetys onkaan, nyt kun sen saanut tämän lapsen kohdalla IHAN rauhassa aloitella, niin luontevaa kuten kaikki muukin.. miehen tapa suhtautua asioihin ja mun tukemiseen on ihan mieletön vaikutus :kiss: mieli on haljeta rakkaudesta miestä kohtaan, ja lapsia tietenkin myös..

kuume eilen jo aamulla oli 37,1.. ja äsken satuin mittaamaan niin ohops, 37,6
hoitajat osastolla kertoi et kun maitoa alkaa nousta rintoihin , on varsin tavallista et tulee kuume, sanoi et 37,5 ei oo ollenkaan paha edes vielä. särkylääkettä siis vaan ja tiuhaa imetystä. Ja lepoa tietenkin.
No, en VOINU aamulla vastustaa kiusausta painella kauppaan kun olo oli loistava.lasten kanssa käytiinkin ostamassa kassillinen vaaleanpunaisia vaatteita, meillä kun ei ainuttakaan ollut..

toipuminen muuten on sujunut hyvin, ainoa hankaluus on ristiselkä, nikamat ja muut sen verran löystyneet et välillä paukkuu oikeen kunnolla. särkyä on ihan kiitettävästi mut napsin buranaa ja väliäkös enää jollai selkäkivulla kun enkeli tuhisee vieressä :heart:

voi että.... mä lähetän roppakaupalla voimia teille lopuille joilla synnytys vielä edessä... itse ei oikein meinaa edes tajuta et NYT se odotus päättyi :)

oma posliinipytty tää on viel pakko laittaa... :D ei irtoa sairaalan vessassa ei... kolmen päivän tiukka ummetus ja viime yönä oli aivan pirskatin ihanaa istua omassa vessassa rauhassa :)

ihanan aurinkoista kevätpäivää kaikille,eletään niin jänniä aikoja ettei tällasta tajunnut tossa raskausaikana ollenkaan et miltä tää laskettujen aikojen tienoilla tuntuiskaan käydä täällä :)
 
flower again kuulostaa mukavalta ja sinä niin reippaalta =).
Voi kun oliskin jo tuossa tilanteessa, mutta ei ja mua kauhistuttaa että pahimmassa tapauksessa olis vielä 3 viikkoa ennen maalia. Ei muuten mutta mun yleisvointi on edelleen huono. Tässä oli välissä pari parempaa päivää ja taas tuntuu iltaisin kuumeiselta ja kylkeen koskee.

Nyt on tullut jo totaalikyllästyminen tähän touhuun ja varsinkin siihen etten saa juuri mitään voimakkaampia lääkkeitä ottaa.

Onnea kuitenkin ihan jokaiselle vauvan jo saaneelle :flower:!!!

tiinelli 38+3
 
TÄN VIESTIN KIRJOITIN EILEN MUT NYT VASTA ONNISTUI LÄHETTÄÄN, SIKS PUHUTAAN "TÄSTÄ PÄIVÄSTÄ" JA EN JAKSA MUOKATA :p

Heipä hei :)

Mukava lukea muidenkin synnytysjuttuja. Onnea vaan! :heart:

Mulle syntyi tosiaan tänään , 11.3. poika klo 12:50. Painoa 2880g. Ja tänään on tosiaan myös mun isän syntymäpäivä, ihanan lahjan sai hän; ensimmäisen lapsenlapsen :)

Klo 8 tultiin äidin kanssa tänne sairaalaan. Yhdeksän maissa mulla puhkaistiin kalvot ja lääkäri sanoi että jos ei kymmeneen mennessä ala omat supistukset niin laitetaan oksitosiini. No ne alkoi vähän ennen kymmentä. En halua pelotella, mutten ollut uskonut että ne supistukset käy noin kipeää! Tuntui ettei mitenkään voi olla ja koko kroppa on tulessa.
Supistuksia alkoi tulla minuutin välein, siis melkeinpä koko ajan ja mä vaikeroin ja piehtaroin. Kätilö oli jo aiemmin sanonut että mulle laitetaan epiduraali ettei verenpaine nouse liian korkeelle kivun takia. Synnytystä pääosin hoiti viimeisen vuoden kätilöopiskelija, ja tosi hyvin hoitikin :) Luotin täysin ja oli mukava ihminen.
Tässä vaiheessa soitettiin kiireesti jo anestesialääkärille joka tuli laittaan puudutusta. Tuntuu etten muista siitä paljon mitään, muuta kun kauheat supistuskivut. En muista miltä lääkäri näytti, mut mies se oli. Tuntui että taju lähtee kivusta. Puudutuksen laitto ei sattunut. Lääkäri ja opiskelija veti mua oikeaan asentoon. Kun puudutus oli saatu niin vielä muutama kivulias supistus ja sitten taivas aukeni. Oli ihanaa kun pystyi rentoutumaan.
Mut ei mennyt kauan kun alkoi tuntua hirveä paine alapäässä. Sanoin siitä kätilölle joka toi mulle vaan ruokaa ja sanoi että antaa vauvan laskeutua rauhassa ja ensisynnyttäjällä kestää. Jonku ajan päästä sanoin etten mä voi enää pidättää ja tulee kakat housuun ihan just. Opiskelija kattoi kohdunsuun ja olin täysin auki ja vauva oli ihan hollilla.
Sain siirtyä synnytystuoliin vai mikä onkaan ja alkaa ponnistamaan. Tais ne kakat tulla eka :D Ponnistus kesti 13 minuuttia. Luulin että se sattuisi, mut ei. Siinä vaiheessa vaan kun vauvan pää oli tulossa. Siinä vaiheessa piti lopettaakin ponnistus kun napanuora oli kerran kaulan ympärillä ja se irrotettiin. Niin syntyi poika ja sain sen rinnalle, ja se teki kans kakat ja pissat - mun päälle. Se kylvetettiin ja puettiin ennen kun sain imettää koska se oli pienipainoinen. Mua kursittiin kokoon n. tunti ja äiti piteli vauvaa sen aikaa. Repeämiä tuli hieman ja nirhaumia.

Vauvalla oli heti vahva imemisrefleksi, mun kursimisen aikana se imi sormia ja paidan hihoja. Sitten se imi ahnaasti kumpaakin rintaa yhteensä yli tunnin.

Tutti sille annettiin kun päästiin osastolle, ja lisämaitoa jonka se söi hetkessä. Ja äskenkin se oli rinnalla puolitoista tuntia. Hoitaja sanoikin että hienosti osaa imeä. Itkenyt se ei ole oikeastaan yhtään.

Jos tässä uskaltautuisi pissalle, kirvelee ja sattuu mut kyllä se tästä :) Ja sitten yrittäs nukkua. Vauva meni tuonne hoitajien huomaan yöksi, tuovat sitä aamupuolella sitten syömään. Näin ehdottivat mulle että saisin nukkua.
 
Viimeksi muokattu:
onnitteluja täältäkin juuri äidiksi tulleille :)

LD voi tavaton kun mä liikutuin tota lukiessa!!!!!! kyyneleet vierii vaan... Musta sä jos kuka ansaitsisit mitalin urhoollisuudesta :heart: niin jännäsin miten sulla on mennyt! mä muistan esikoista saadessani kans ne supistukset, ja aivan tajunnan rajamailla itekin silloin olin, osasta aikaa en oikeasti voi sanoa mitään koska ei ole mitään muistikuvaa edes siitä kuinka oon synnytyssaliin tuolloin päässyt.
Onneks sullakin sitten suht nopsaan ohitse. vai mikä oli kokonaiskesto??
Ja isäsi saa olla syystäkin ylpeä tyttärensä suorituksesta:flower: ai että....
Ja ihan PIENI kokoero sun ja mun vauvoilla ;)
pissalla käyminen on pienimuotoinen prosessi kaikkien tikkien sun muiden juttujen kanssa... suihkuttele samalla miedolla paineella, ja todellakin kehotan JOKA kerta suihkuttelemaan, ja vielä suihkuttelemaan ihan vaikka ei vessareissua muutoin ois tehnytkään. Tikit paranee nopeammin ja alapää välttyy tulehduksilta.
Onnellista vauvailua, NYT SUSTA VIHDOIN TULI ÄITI :'( ja edessä on mielettömän ihania hetkiä loppuelämäs ajaksi.. paina hyvin mieleen miltä vauvasi tuoksuu, sen ensi katseet... kun se puristaa sua sormesta... oi ihanaa... :heart: mä olen todella todella todella onnellinen sun puolesta :)

täällä mä saan huilailla toden teolla, mies kokkailee, laittelee ruokaa, hoitaa vauvaa sen minkä ehtii :) mä oon hiukan pönttö huterana kuumeen takia mutta muutoin on hyvä mieli ja hyvä olla :)
Tuoreet isovanhemmat, eli miehen vanhemmat tulee illaksi ihastelemaan suvun uusinta jäsentä :)
 
onnea taas vuorostaan nyyttinsä saaneille, ihana lukea kyllä näitä!

Vielä reilu viikko laskettuun, mut nyt alkanut vihlonnat pikkuhiljaa täälläkin :D
Edellisissä raskauksissa niistä saanut osansa jo rv 30 paikkeilla. Nyt vasta viimeisinä päivinä.. ehkä tämä ei menekään yli :D Toivossa on hyvä elää.. alkaa olemaan nuo vauvan potkut aika kivuliaita..

cb- 38+4
 
Tännehän tipahtelee vauvauutisia hurjaa tahtia!! Nyt jo pudonnut kärryiltä..
KOLLEKTIIVISESTI SIIS ONNEA VAUVAUTUNEILLE!!! :heart:

LD:n kuulumiset sykähdytti erityisesti. Kuten Flower, mäkin olen todella onnellinen sun puolesta. :heart: Ja flowerilla on aivan ihana asenne.. Nyyhkin täällä onnenkyyneleitä teidän puolesta. Tiedän vaan itsestäni sen, etten pysty noin ihanalla asenteella imetykseen/vastikkeeseen asennoitumaan. Tuon vanhemman pojan kanssa alkoi ihan älyttömän varhain rintaraivarit ja imetysvaikeudet, ja kyllä tunsin syvää pettymystä kun imetys päättyi varhain.. Tuon nuoremman kanssa sitten menikin ihan eri lailla (lisämaitoa kyllä annettiin, kiinteiden ohella sitten oma maito riitti) ja viihtyi rinnalla 2-vuotiaaksi. Olisko sillä osuutensa että on edelleen aikalailla äidin poika.. :)

Ja tuo äidin poika on nyt kovaa vauhtia pääsemässä vaipoista eroon!! Täytti jo kolme, eli ihan on aikakin. Mutta ollut vaan aika hankalaa ja siitä johtuen ei olla asian kanssa kiirettä pidetty. Mutta nyt näyttää hyvältä. :) Saa nähdä tuleeko sitten vauvan myötä takapakkia, mutta jotenkin en uskoisi.. Kuten en myöskään mustisdraamoihin, jotenkin vaan ei ole sellainen luonne. Ja kun on tuo isoveli vielä kaverina lähellä niin tuntuu siltä, että yhdessä hyväksyvät vauvan taloon helpolla. Kilpailua tulee lähinnä siinä kumpi saa milloinkin hoitaa ja helliä.. :D

Mies on nyt kovasti lähdössä synnyttämään. :D Vähän harmittaa että masun asukki ei oikein tunnu olevan samalla kannalla. Jonkinlainen ahdistuskohtaus tänään tuli, mutta purin sen sitten tiskaamalla, imuroimalla ja pesemällä keittiön lattian.. Joku ihmeen villitys iski! Pojat ja mies keräilivät lelut ja pikkupojat imuroivat kilpaa. Tulipa sentään siistimpi sunnuntai. :)

Kahtellaan saako tuo rehkiminen supparin supparia aikaan. Tiinelli on kyllä kanssa mielessä, oma tauti on nyt helpottamaan päin. Vatsakin on asettunut ihan eri tavalla, sen taudin kanssa sekin oli niiiin hankala aina välillä. Että mikäs kiire tässä minnekään kun masu on suloisen pehmeä ja mukava, kerrankin. :heart:
 
Onnea vauvan saaneille!

Menin nyt sitten perustamaan pinon syntyneille, kun muitakaan vapaaehtoisia ei kaiketi löytynyt.

Eka kerta, kun pinoa perustin, joten suokaa anteeksi, harjoittelen vielä!

Lisäsin sinne itseni, heh, sekä pari muuta mutta kaikki yksityiskohdat muiltakin puuttuvat!

Anteeksi, mutta en jaksanut alkaa kaivaa faktoja pinosta. Lähettäkää mulle yksärillä päivityspyynnöt, tänx.

Ja tässä linkki pinoon:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1937996-maalismussukat-syntyneet/#post23343191
 

Yhteistyössä