Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

Tintti83: Mulla täysin kivuttomat supistukset sai kanavan häviämään ja kohdunsuun aukeamaan 2 cm. Näin siis oli toissa-aamuna tilanne ja yhtään kipuja en ollut tuntenut, pelkästään kivuttomia supistuksia.. Tosin mä sainkin Cytotecia mut se ei tosiaan saanut muuta kuin kivuttomasti supistelemaan. Täällä on yks nainen jolle se aiheuttaa hirveen kivuliaat supistukset mut mitään ei hänellä tapahdu silti kohdunsuulla.

Tuo samainen nainen on tullut myös sunnuntaina tänne korkean verenpaineen vuoksi, ja hänellä on la päivää ennen mua :p
 
Hellurei!

Tuhannet onnittelut vauvaantuneille!!!:heart: Flowerilla olikin ollut reippaankokoinen tyttö :)

Voi LD olin ihan varma kun näin että olit käynyt viimesimpänä kommentoimassa niin että tuot vauvauutiset mutta ei!!!:O Mahtaa olla turhauttavaa :( Paljon voimia sinne:hug:

ON Tasaseen tahtiin mennään. Vauva herää 2-3tunnin välein ympäri vuorokauden,onneksi vielä ainakin nukahtaa öisin samantein takasin. On tässä rytmissä taas opettelemista. Muuten vauva on tasaisen tyytyväinen paketti,kuhan on vaippa kuiva ja masussa maitoa :)
Tuo meidän kuopus on sitten ihan oma lukunsa :( On siis 2,5v tyttönen jolla on alkanut olla perusuhmaa jo ennen vauvan syntymää,sellaista omien rajojen kokeilu summuuta. Mutta nyt kun vauva tuli taloon,meno on kääntynyt ihan kauheaksi :( Tyttö koettelee mun hermoja ihan tosissaan joka ikinen päivä ja mulla kääpä palaa useemman kerran päivässä :( Olen ottanut tytön mukaan syöttöihin ja saa autella muutenkin ja ollaan miehen kanssa yritetty antaa kahdenkeskistä huomiota niissä puitteissa kun se nyt on mahdollista mutta silti tyttö on ihan kauhea :( Ei tottele mitään,kiusaa,huutaa,raivoaa,on ihan mahdoton. Vauvaan ei kohdista pahaa oloaan,onneksi mutta kyllä mulla alkaa sappi olemaan aika kiehunut kun ei tunnu mikään auttavan. JA tätä on kestänyt vasta kaksi viikkoa:headwall: Esikoinen oli aivan erilainen kun kuopus aikoinaan syntyi,ei ollut yhtään mustis eikä käytös muuttunut miksikään,siksi tämä on jotenkin niin outoa.

Mua ärsyttää todella paljon tämä itseni kyttäily:headwall: En vaan voi sille mitään kun pelkään niin kamalasti sitä masennusta. Mullahan on sitä jo lievänä mutta olen kuitenkin toimintakykyinen enkä ole tarvinnut lääkitystä. Nyt sitten kyttään täällä päivät pitkät että mikä on fiilis. Ei se viime päivinä mikään maailman paras ole kyllä ollut,olen ollut aika ahdistunut. Vähemmästäkin kyttäämisestä:headwall: Ulkoilun olen huomannut kohentavan mieltä ja olenkin repinyt itseni väkisin ulos joka päivä,näin loppuviikosta se on aika pakkokin kun tytöt ovat kotona. Sektiohaava vaan kipuilee yhä joten tuo liikkuminen on aika työlästä :( Odotankin innolla että saan aloittaa kunnon liikunnan kokonaan.
Miehen kanssa on ollut pientä kärhämää,jotenkin mua ärsyttää taas kaikki ja molemminpuolinen väsymys saa tunteet kuumenemaan. Miks kaikki on taas niin vaikeeta??:headwall:

Nyt pitää lähteä tosiaan sinne ulos,tytöt jo odottaa.

-NAurukohtaus ja POikani tänään 3vkoa (rv 39+3)
 
No onpa sulla LD hankala tilanne. Millaisissa lukemissa verenpaineet menee, ovatko vain vähän koholla vai pahastikin? Sinänsä joku taukopäivä cytoissa/oksitosiinissa olisi kyllä varmasti ihan vaan hyvästä. Kalvojen puhkaisusta ei olla puhuttu? Tosin jos ei ole riittävästi auki.. Ja voihan se tosiaan vaan olla että kroppa ei ole vielä valmis/kypsä synnyttämään. Kättärillä esim. taitaa enin osa lääkäreistä olla sitä mieltä että ennen 39+ (ja mielellään muutama päivä päälle) ei juuri tuosta syystä lähdetä yrittämään käynnistystä cytoteceilla.

Mulla tosiaan oli eilen se "ulkokäännöspäivä", ainut vaan ettei sitä sitten tarvittukaan. Lääkäri koetti ensin käsillä vatsan päältä todeten että "ihan on selkeä perätila", "peppu ei oikein kyllä enää lähde nousemaan". Nooh, asiaa sitten tarkistettiin ultralla ja niinhän tuolla olikin sitten pää alhaalla. :D

Kahden viikon päästä olisi sitten käynnistys, jos ei ennen lähde tulemaan. :)

Mariela 37+4 (tai 5..)
 
Naurukohtaus toivottavasti uhma menee pian ohi. voi johtua vain siitä,et on aikasemmin ollu perheen "vauva" ...

Mariela hyvät oliki uutiset :D niin ne lääkäritki on erehtyväisiä!

( . )
samaa tylsää elämää. ei supistele,mut edelleen inhottavat liitoskivut vaivaa. ja kohonnu verenpaine tietysti :kieh:

11 päivää laskettuun aikaan
 
Oon nyt kotona, tai oikeastaan äidillä. Mulla oli kohdunsuu auki 4cm, vauva voi hyvin. Huomenaamulla on tarkoitus mennä kalvojen puhkaisuun klo 8. Mutta voi olla että pitää lähteä aiemmin, limatulppaa tuli äsken ja supistelee säännöllisesti. Mut ihana oli tulla pois välillä sairaalasta :) Kyllä tää tästä.
 
Heipä hei kaikille :) Kiitos tuesta imetysongelmien suhteen. Nyt on tunteet vähän tasaantuneet ja imetyskin lähtenyt ihan ok käyntiin. Edelleenkään en pysty pitkiä aikoja imettämään, kun kipu on jo valtava mutta joka päivä enemmän ja ostin sähköisen pumpun jonka avulla olen vauvalle lypsänyt maitoa. Neuvola täti kävi eilen ja pikkuinen on jo mennyt syntymäpainonsa ohi :) Kasvaa siis ainakin. Ihana oli kuulla toistenkin kokemuksia siitä, että aina ei onnistu ja saada tukea siihen että imetys ei ainoastaan tee hyvää äitiä. Kyllähän sen itsekin tietää mutta jotenkin sairaalassa tuli kuitenkin sellainen olo että niin täytyisi toimia ja sukulaiset tunkevat luurin läpi jokapäivä vuorotellen soitellen "Miten imetys onnistuu" - rasittavaa. Mielestäni se kuitenkin on henkilökohtainen asia. Syyllistäjiä löytyy ja oma äitini taas on vastakohta "korviketta, korviketta vaan".

Vielä särkee aika kovastikin leikkaushaavaa välilihassa. Mies hoitelee vauvan vaipanvaihdot ym. Itse köllöttelen muun ajan pikkuisen kanssa sohvalla... :) Tänään olen selvinnyt jo useamman tunnin ilman särkylääkettä eli kai se parempaan päin on.

Meidän vauva herää yöllä (n. klo 22-8.30 välillä) vaan kaksi kertaa ja yleensä toinen kerta herätetään syömään... Saa nähä onko tämä vaan kivaa alkua ja heräilyt vasta edessä :D ?

Tänään saatiin ristiäispäiväkin varattua toukokuun alkuun :)

Toivon teille kaikille tsemppiä synnytykseen ja toivotaan, että saatte vauvanne pian syliin :heart:

Kirjoittelen taas pian (jos vauvakuulumiset tänne mahtuu, kun omaa paikkaa niille ei taida olla nyt) ja seurailen kuulumisianne koko aika ja jännitän teidän vielä odottavien mukana :)!

Marrr ja pikkuneiti 1vko
 
Huomenia!

Jopas täällä on hiljaista, ilmeisesti suurin osa on jo synnärillä? :) Tiinellikin varmaan jo, kun ei mitään ole laittanut...

CB: ihana puku! Voi kun itsekin jaksais alkaa väsäämään!

Naurukohtaus: tsemppiä sinne! Varmaan suurimmaksi osaksi ihan normaalituntemuksia synnytyksen jälkeen, ja varmaan keskimmäisennekin käytös vauvaa/sinua kohtaan alun jälkeen tasoittuu. Meilläkin varmaan ihan sama rumba edessä,sen verran kuitenkin pieni tämä kuopus vielä.

Tännepä ei mitään kummempia kuulu, ihan tasasta olotilaa vaan... vähän jo alkaa kyllästyttään tää odottelu, mut eipä tässä auta muuta tehdä :D

Mindi83 37+5
 
Täällä keikutaan myöskin! Todennäkösesti ihan loppukuuhun asti ellei ylikin :D Varmaan moni vauvanhakureissuilla kun tää palsta on ihan tyystin hiljentyny..
Noh, toivottavasti pian kuullaan niitä vauvautumisuutisia :heart:!

Minttis ja pokkula 37+2
 
Huomenta...

Onnittelut vauvansa saaneille :heart:

CB: Ihana toi puku. Pakko kysyä, et teetkö noita ihan jonkun merkin alla, kun näkyi lappu olevan? Mun oli tarkoitus alottaa ompeleminen vuoden vaihteessa, siis tytölle nukenvaatteita ja sit iski innostus, et jos tekiskin näille lapsille ite osan vaatteista. Kipuilun ja supistusten takia se jäi, mutta aattelin alottaa tässä kevään aikana, kunhan saan rästissä olevat kouluhommat pois...

Nyt menen korjaamaan parit perintöpotkarit (pikkusiskon vanhoja vuodelta -86) ja sit lisäks pitää parsia parit sukkahousut, kun esikko leikkas niihin reiät. Siis eka kerralla ku oli päällä, en viitti roskiin heittää nättejä sukkiksia. 11 aikoihin meille tulee neukkutäti kotikäynnille, nähdään onko neiti syönyt tarpeeksi ;)

-JennyA & pikkuneiti 6,5vrk-
 
Olisinkin synnärillä mutta ei :|..

Onnea flower :flower:! Olipa vauvalla kokoa.

Naurukohtaus mulla aikoinaan 1v.5kk poika oli järkyttävän mustasukkainen pikkuveljestä, oli lähes riivattu käytökseltään ensimmäisen kuukauden ja ylikin. Löi myös muita lapsia ja minua, kaikki aikansa kulutti tekemällä pahaa. Mutta sitten se vaan helpotti. Yhtäkkiä vauvasta tuli isoveljellekin rakas ja sitä se on ollut tähän päivään saakka kun pojat on nyt 6 ja 7v. Voimia paljon sinne, toivotaan että helpottaa pian! :hug:

Omassa olossa ei mitään ihmeitä, eilen aamulla supisti taas muutamia kertoja mutta ilta meni ilman mitään oireita. Kylki meinaa jomotella ja tuntuu ettei tuo katkennut luu parane koskaan...

tiinelli ja tyttönen 38+2 :heart:
 
Huhhahhei, mikä keli tuolla ulkona.. Sisäpäivää vietetään poikien kanssa. Katsotaan josko tuo tuisku jossain vaiheessa yhtään vähenisi.. Epäilen. Samaa mietin minäkin eilen, että onko täältä kaikki ryysineet synnyttämään.. Sen verran hiljentynyt. Joten ilmoittaudun palstavahvuuteen.. :)

Eilinen meni liikkeistä stressaten. Se on kamala kierre joka siitä syntyy.. Miettii liikkuuko vauva (tarpeeksi) ja sitten kyttää niitä liikkeitä hiljaisuudessa. No, makailemalla niitä tuntui ihan satunnaisesti ja juuri kun päätin että soitan ja lähden käymään (eli nostin peppuni ylös sohvasta), niin sittenhän tuo alkoi taas liikkua. Niinpä sitten muutin suunnitelmia ja tartuin imuriin. Kiva tyhjennysoperaatio kun kolmevuotias oli tunkenut imurin letkun täyteen pikkulegoja.. Pölypussi pitäisi tyhjentää ja ottaa legot sieltä pois. Hyvin masussa sitten taas liikuttiin kun imuroin ja ulos pääsin poikia hakemaan. Mutta vähän on nyt tullut mun makuun liikaa hiljaisia hetkiä.. Vai nukkuuko nää jotenkin enemmän tässä vaiheessa. En yhtään muista edellisistä kerroista.. Illalla kyllä sitten jumpattiin taas ihan täydellä teholla. Mutta pikkuisen olen nyt kyllä varpaillani tämän asian kanssa. Supisteleekin aina välillä, yllättävän pitkiä ovat kestoltaan ja ihan sellaisia napakoita.

CB, tuo puku on kyllä hieno!!
 
JennyAdelina Juu kyllä mulla "oma merkki" on :D Vielä ei ihan virallinen, mutta sinne suuntaan menossa kylläkin, sitten kun muksut tarhaiässä niin tarkotus alkaa tekee kunnolla vaatetta. Jonkun verran tota alaa opiskellut joskus. Nyt pidän kotona ollessa blogia ja myyn huutiksessa. Saanut jopa muutaman tilauksenkin :D tuolta voi käydä kurkkimassa :D RillaRuu mitä on tullut tehtyä.. tosin alotin itekin uudestaan tän vasta tossa marraskuun tuntumassa.

b-influenssaa tääl sit sairastellaan urakalla, luulin jo päässeeni helpolla mut tulikin kunnon takapakkia, aamulla särki joka paikkaa, ja yö oli tosi huono. Monesti teki mieli vaan itkee et loppuis jo. VINKKEJÄ miten saa olon paremmaksi?
Panadol poree olen ottanut 1-2 päivässä, taida alkaa ottaa sen 3-5, jotta pystyis jotenki paremmin olemaan. Kun tuo vajaa 1½v:kin haluaa oman huomionsa.

synnytyksestä ei ole vielä varsinaisia merkkejä, muutama vihlasu alkanut tulee tonne alas, et pikkuhiljaa.. nyt tietty kun näin kipee niin toivoo et pysyy viel masus siihen asti kun olen tervehtynyt. Ei jaksais kyllä nyt synnyttää!

Onneks on ihana mies joka hoitaa ruuan ja kaupassa käynnit. Ja isommat kouluun jne..

Tuntuu kyllä myös et aika loppukuuhun täälläkin mennään :D

Tää menee nyt makoilee kun neitikin jo ekoilla päikyillä ollut yli ½h..

CB - peikkopoika 38+3
 
CB Aivan ihania vaatteita!! Nuo kankaat on niiiiin hienoja! :heart: Mahtava taito osata tehdä noin upeita vaatteita! :)
Pidätkö minkälaista hintaa noilla vaatteilla?
Onnea ja menestystä sinulle! :flower:

FA oli saanut reilun kokoisen tytön, onnea! :flower:

Ihottumasta ei mulla ole mitään lääkitystä, joten sellasesta ei voi johtua. Tosin tää on samannäköistä kuin silloin kun sain allergisen reaktion amoxicillinistä. Millekkään muulle en ole allerginen ja ainoat tabletit mitä syön on Multivita ja Cavisgon.
Onneks tää ei kutise ja jospa tää ohi menis kun vauva on maailmassa.
Joku oli veikannut, että tää vois olla pupppia, mutta ihan sekään ei tähän täsmää. Tosin jos sen saa odottaa yleensä poikalasta ja poikaahan olen meille veikkaillut. ;)

( . ) Ei niin minkäänlaisia oloja, että synnytys ois lähellä. Yöllä oli menkkajomotusta, mutta ei supistuksia.

Mariela minä myös olen alkanut stressailemaan noista liikeistä! Ihan normaalisti tää liikkuu. Hetkittäin kuitenkin tulee olo, että mahassa ei mitänä tapahdu eikä tunnukkaan että siellä mitään vauvaa ois niin silloin huolestun. Pitää kiireesti mennä makaamaan ja tutkimaan liikkuuko pikkunen. :)
Hieno homma, että sun vauva olikin rt, eikä käännöstä tarvittu.

Tiitulipiituli 40+4.... Täysin valmiina synnyttämään!
 
Minäkin vielä kotona, yhtenä kappaleena :wave:

Onnittelut Flower ja muut vauvautuneet! Toivottavasti myös LD on jo saanut pitkän urakkansa onnellisesti päätökseen :heart:

CB oot tehnyt tosi soman puvun! Vähän alkoi ompelukärpänen pörrätä täälläkin päin, kun puvun näin, mutta tällä hetkellä istuminen ei oikein tunnu hyvältä, joten jääkööt myöhemmäksi.

Omaan oloon ei kuulu kummempia, samaa odottelua kuin ennenkin. Supisteluja tulee välillä enemmän, välillä vähemmän. Edellisissä raskauksissa supparit alkoivat vasta kun jotain alkoi tapahtua eli tää on mulle ihan uutta.

Oon kattellut neloselta tulevasta vauvan tarina sarjasta pari jaksoa ja mua on jäänyt mietityttämään se, ettei niillä synnyttävillä naisilla tunnu olevan minkäänlaisia kipuja. Onko ne pumpattu täyteen jotain kipulääkkeitä vai mitä? Kyllä mulla ainakin on ollut kipuja epiduraalista huolimatta. Nuo naiset vaan juttelevat niitä näitä ja kaikessa rauhassa odottelevat avautumista ja vähän ähkäisevät kun ponnistavat. :rolleyes: Outoa!

Kohta pitäis lähteä tuonne tuiskuun ajelemaan, kauhea takatalvi ainakin täällä etelässä. Tämä uusi lumi ei tunnu olevan edes vanhan surma. Kohtahan joutuu ihan lumitöihin, mies siis :D

Pikkutalvio 38+4
 
:wave: Täällä kans vielä yhdessä kasassa! Yollä taas supisteli tunnin verran ihan napakasti mut eipä tässä aamulla enää mitään... Tota muillekkin tuttua menkkajomotusta ollu kyllä jo kolme päivää. Maanantaina LA et sormet ja varpaat ristissä täällä toivotaan ettei sen yli mee :D
Niin ja käytiinhän me äitipolillakin tässä yks ilta kun verenpaineet nous niin korkeelle mut kaikki olikin siellä ok. Ultrlla katottiin painoarvioo vauvalle ja nyt se oli tasan 3kg et hyvin vois pitää paikkaansa kun 2vk sitten oli 2,6kg.
Ihania vauvauutisia täällä päivittäin, ei niin millään malttais enää oottaa omaa murua :heart:
Mä oon kans ihmetelly tota vauvan tarina ohjelmaa. Ensinnäkin niillä käynnistetään synnytys aina heti lasketun ajan paikkeilla viimestään tai siks et vauva on muka iso ja sit ne on kuitenki vaan jotain 3,5kg. Ja sit just et miten paljon ne sitä epiduraalia oikein saa ku supistukset ei tunnu missään ja ponnistuskin menee tosta noin vaan :confused: Mäkin haluun tommosen synnytyksen :D


nannah&pieni 39+4
 
CB: Ihania vaatteita :) Oon varmaan kyllä kurkannutkin tuonne sun blogiin jossain vaiheessa, kun noita lastenvaatejuttuja kattelin. Missä hinnoissa noi vaatteet suunnilleen on ollut? *miettii josko tilaisi jotain kivaa*

Se vihreä sienimekko oli ihana :heart:

Nyt kuuluu kutsu :)
 
Meille syntyi maanantaina 7.3 rytinällä "pikkuinen" prinssi, 4175g, 51 cm, py 37cm :heart:

Ekasta supistuksesta (ja ne ekat ei olleet mitenkään kipeitä) 1h 37min vauva oli ulkona. Taisteluvammoiksi jäi ainoastaan pari pintatikkiä ja peräpukamat :D Kohdunkaulan puudutten sain. Ponnistusvaiheessa supistukset harveni niin se venyi 17minuuttiin, mutta kolmen supistuksen aikana vauva syntyi :heart:

Maitoa tulee tulvimalla, synnytyssalissa sai vähän lisämaitoa kun sokerit oli rajalla, muuten on pärjätty omalla maidolla ja vauvan sokerit kunnossa :)

Poika on ihana, ja ollaan ihan mykistyneitä onnesta :heart: Isoveli paijaa ja silittelee ja haluaa osallistua kaikkeen vauvan hoitoon, ihana :heart:

Teto onnenhuuruissa ja pikku ihanuus 4vrk :heart:
 
Vaatteista huuto.net linkki on siellä mistä näkee hintaa, hihaton mekko 10-15e riippuen koosta , pitkähihapaidat 12-15e riippuen koosta, ja sitten tietty kankaan hinnasta, tuo sienikangaskaan mikään halpa ollut, ja sitä sotinkin vaan sen verran että sain tytölleni tehtyä sen kesämekon ja t-paidan.. mielestäni hinnat on aika kohdillaan.. ja niitä tarkistellaan aina sitten niitä hintojakin :)
t-paidat pienemmät on n. 10 luokkaa, riippuen tosiaan kankaasta.
Alusta asti ollut niin et panostan kankaan laatuun. Ja tykkään just noista värikkäistä :)

Tilauksien kannalta nyt toistaiseksi , en kauheasti tee.. koska kaavan muokkaamiseen saattaa mennä hermot, ja yleensä vielä saatan muokata vaatteen vasta ihan kankaan leikkausvaiheessa sellaseks mikä siitä tulee, niin ei oikeastaan ole täysin samoja.. varsinkin housuissa :D

nyt täytyy mennä...
 
Paljon onnea Tetolle ja FA:lle vauvoista! Mukavan kokoiset tenavat ootte saaneet. :flower:

Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa. Olisi ollut helppoa käydä nyt tällä tai viime viikolla synnärikeikalla, kun anoppi oli lomalla niin hän olisi vahtinut esikoista. Mutta koska ei vielä ole syntynyt, niin nyt mulle sopisi ihan hyvin, että syntyis sitten viikon päästä laskettuna aikana. Enää ei ole kiire.

nannah Mä oon miettinyt tuosta Vauvan tarinasta ihan samaan. Ja miksi ne ovat melkein koko synnytyksen vaan sängyssä. Jos on ottanu epiduraalin, niin sitten ei vissiin pysty enää oikein olemaan jalkeilla, mutta kun näyttää, että he odottava sitä epiduraaliakin vain makuullaan. :confused: Itse ei olis kyllä avautumisvaiheessa voinu vaan makoilla aloillaan.

Meep ja Tellu rv39 POKS!
 
VIHDOIN!

Meille syntyi 10.3. klo 22:50 ihana pieni prinsessa RV 39+6. Paino 3445g pituus 50cm. 9-9-9 pisteet.
Kävin jo 8.3. väärällä hälyttyksellä ja 10.3. lähdettiin 0.00 yöllä takaisin synnärille ku supistukset meni liin koviksi ettei kestänyt enää.
sormella auki ja rauhottavilla nukkumaan. Aamulla supistukset jatkui 2 sormella tiukasti auki. Melkein tonne 15 asti oli odottamista kunnes sit alko nopeammin aukenemaan.
21.30 6cm auki ja peräsuolta alko painaa enkä pystynyt olee ponnistamatta, mut onneks aloin sit aukee nopeammin ja viimeiset 3cm meni johonki 10minuutin sisään. 5min ponnistusvaihe ja eppari.. täällä sitä ny ollaan nyyti kanssa sairaalassa.. sokerit on ok ja kaikki on hyvin..
 

Yhteistyössä