Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

iihana toi vauva NYT MÄ HALUUN SEN JO KANS!!! ;) juu, haluuminen on halpaa ;)

kiitos vaan tsemppejä satelee, te ootte kyl ihania :) tässä oon taas vajaan tunnin kuulostellu, osa kipeää tekee osa ei...noin 10 minsaa taas väliä... ruokaa laitoin uuniin ja lasten vahdit on buukattu kahdesta eri osoitteesta jos tarvetta tulee...
Selkää poltteloopi jo... ja on ihan sellane menkka-kipuinen olo. ihmettelin aiemmin mitä porukka meinaa tolla sanastolla mut NYT mä sen tiedän... :D
on nyt vähän pelokaskin olo toisaalta et millai helvata mä oon kans täs tilassa taas :D miten mä kestän kaiken ja mitä sit jos henkilökunta on ihan kuusesta... ei sais antaa tällasia ajatuksia tulla...
mut voi Wiude ku kattoo tota Jennyn ipanaista niin oon jo melkee autossa :D

Suzz onkohan mahtanu päästä ponnistamaan jo kun ei koko päivänä ole mittää ilmaantunu.....

mindi voi sulla oli hyvin asiat sitte neuvolassa, se on helpotus kuulla et vauva on alhaalle asettunu, vaikkakin nää viimeset viikot voi kävelyn kans alkaa tehä tiukkaakin...

ja LD on varmasti kans jo kenties maratonin voittopallilla ;) oi että...

mä jatkan duunailua täällä himppeessä, odotellen suurta ihmettä et pääsisin ilta-auringon matkassa menemään sairaalaa kohti :)
 
FA valitettavasti edelleen täällä vaan kamppailen supistuskipujen kanssa :D

Tiinelli nyt on kohta 6 viikkoa ollut näitä supistuksia, että kyllä alkaa olla aika kyllästynyt olo.

Tänään on päivälläkin supistellut yllättävästi mut eiköhän ne siitä taas häviä.. Outo homma.
Tänään kävin myöskin labrassa antamassa verikokeen siihen hepatoosi epäilyyn, nyt saa odotella huomenna puhelimen ääressä et tuleeko neuvolasta puhelua..
Jospa tänään tulis lähtö, niin ihan sama onko maksa-arvot koholla.. :)

SuzZ + masukki 39+4
 
Ei oo totta! Täältähän lähtee porukkaa ihan massoittain vauvanhakuun =) Ihanaa!

Onnea vauvautuneille! Kiitos, kun olette jaksaneet jakaa meille noita synnytyskertomuksia. JennyA:kin sai vihdoin ja viimein oman typykkänsä syliin. Kerrassaan suloinen tuhisija :heart:

Tiinelli muakin on synnytys alkanut jostain syystä hieman pelottaa Ja tietysti oma jaksaminenkin taas arveluttaa, leikkiä kun ei oikein voi jättää kesken :D. En tiedä, mistä jännitys johtuu, koska edellisistä ei todellakaan ole jäänyt mitään kammoja, kaikki on mennyt hyvin jne. Jotenkin pelottaa se, että voiko ihmisellä käydä kolmannen kerran niin hyvä tuuri, että kaikki sujuisi yhtä hienosti...:| No, eiköhän tästäkin jotenkin selvitä, jos nyt edes saisi lähtökäskyn sairaalaan. ;)

LD voimia! :hug:

FA sulla on jo aika lupaavankuuloista meininkiä! Asiaa! Eiköhän noilla oireilla kohta ole auton nokka kohti synnäriä :)

ON Kävin tänään neuvolassa ja mulla oli terkkarin sijaisena oikein kokenut konkari. Oli paljon luottavaisempi olo, kun täti tiesi, mitä puhui ja huomasi asiat ihan eri tavalla kuin oma terkkari-aloittelijani. Kaikki oli ihan hyvin ja ensi viikoksi varattiin aika ja onneksi tälle samaiselle terkkarille. Olispa ollut alusta asti tuollainen täti!

Hän kyllä arveli, ettei ensi viikolla tavata... Meinasi, että lähtö voisi olla lähellä meikäläiselläkin. Vauva on kuulemma tosi alhaalla ja kiinnyttynytkin (?). Tänään on supistellut pitkin päivää, mutta toistaiseksi tilanne ei ole sen kummemmin edennyt. Josko vaikka saunominen illalla auttaisi asiaa...

Mä oisin jo ihan valmis lähtemään, alkaa jo tympiä tämä sisällä notkuminen. Kauppaan ei juurikaan enää kykene eikä oikeastaan mihinkään muuhunkaan. Viime yönä vauva säikytteli eikä oikein suostunut liikkumaan. Soitin jo synnärillekin lisäohjeita liikelaskentaan. Kahden tunnin valvomisen, suklaansyönnin, vatsan hytkyttelyn ja huolen jälkeen sain kuitenkin tarvittavan määrän liikkeitä tuntumaan. Onneksi. Sitten meninkin takaisin petiin, mutta vauvapa vissiin päätti, että nyt sitten tönitään takaisin!=) Se sitten niistä loppuyön unista...|O Nyt alkaa jo silmää painaa.

Napakoita suppareita kaikille niitä tarvitseville!

Pikkutalvio 38+1
 
Jennya:n tyttö on kyllä todella söpö!

Tässä tulee vähän malttamattomaksi kun odottaa sitä omaa pakettia, kun näitä kuvia näkee :heart:

Neuvolassa tosiaan hyviä uutisia, mut alkoi kuitenkin sitten mietityttää tuo sf-mitta! Minkäsmoisia mittoja muilta löytyy?

Mä kattelin kortista, että mulla on sf-mitta rv 32 ollut 30, sitten rv 34 oli kasvanut 31, ja pysyi samana rv 36 ja nyt sitten rv 37 laskenut takaisin tuohon 30. Aloin vaan ajattelemaan, että kasvaako se vauva kunnolla... tiedän kyllä, että tuo sf-mitta on vähän sellanen suuntaa antava, ettei todellakaan mikään tarkka mitta... mut siltin huolettaa kyllä. Mittaaja on muulloin kuin rv 36 ollut sama. Taidan turhasta huolehtia taas :xmas:
 
joo täällä sitä sohvalla istuksin ja välil suppaa ja sit taas ei.... oon jotenkin niin varovainen lähtemään kun en halua et ne käännyttäs mut takas... et odotan että oon kipeämpi ni SIT lähetään.
väsyttää, mut lapsella on vielä kaverikin yllättäen käymässä, saanpa ajatuksia muualle :D
kävellessä alkaa vattaa kiristää joka askeleella ..

JA MÄÄ`SAIN RUUSUKIMPUN :heart: muru tuli töistä ja toivotti halausten ja pusujen kera hyvää naisten päivää :) ihana mies tuo!!!! niin oli itku lähellä, kun olin kaikki viimeset voimat puristanu et saan keittiön siivottua ja ruuan tehtyä, ja sit saan vielä kukkiakin :)
Taitaa olla hippasen noi hormonitkin pinnassa...

mindi ja mun sf-mitta niin, oon siis tuolla käyrien yläpuolella huidellu kauan,, ja mitta ollu siinä 36 tienoilla...
sulla on sen verran pitkä selkä, et vauva mahtuu siellä majailemaan... tämmönen lyhyt hukkapätkä kun mä saan valtavan mahan aina... noi missin mittaiset (ja näköiset) kauniit äidit on ihan omaa luokkaa :) sä oot muutenkin niin ihanan hoikka, et ei mun mielest tarvii olla huolissaan :) mietis, mulla on painoakin yli 35 kiloa enemmän esimerkiks.......... jos yhtää lohduttaa....

jos vauva ei liiku yöllä niin en herättele... tää myllää sellaseen tahtiin päivät pitkät et oon ihan tyytyväinen jos vauva nukkuis ees yöllä. saa nähä mimmonen tuuliviiri tupsahtaa maailmaan... ;)

kaverit tulee poikkeemaan just, kiva saada juttuseuraa vähän eri taholta :)
 
Mulla ei oo sf-mittaa katottu varmaan kuukauteen niin en osaa siitä sanoa..

Mulla vauva liikkuu öisin, niin säikähdän jos se ei liiku niin senpä vuoksi öisin herättelen sitä jos en liikkeitä tunne. Pari kertaa yöllä sattunut niin ettei ole liikkunut. Mut muuten liikkuu kyllä aina öisinkin jos herään. Joskus saatan herätä nimenomaan vauvan liikkumiseen tai sitten se herää kun käyn vessassa. Tää on muutenkin enemmän ilta-aikaan aktiivisempi, samoin yöllä. Aamulla kans touhuaa mut päivällä on sitten hiljaisempi. Mut omat rytmithän vauvoilla onkin :)

Mä sain puoli kuudelta viimesen Cytotecin tälle päivää ja supisteli lupaavasti. Mutta taas ne lopahti, enää harvakseltaan eli n. 10 min välein tulee. Tuossa käyrällä ollessa tuli parin minuutin välein. Mut en mä niitä edes mitenkään erityisen kipeiksi voi sanoa että tuskin ne edes oli oikeita. Huomista odotellessa, jospa sillon olis jo paikat sen verran auki että sais kalvot puhkastua.

Mieli on välillä tänään mennyt mustaksi ja jokunen kyynelkin tullut tirautettua. Tympii vaan olla täällä sairaalassa kun mitään ei tapahdu. Ja jotenkin tuntuu välillä niin pahalta tää käynnistyshomma kun pientä yritetään väkisin saada ulos vaikkei mun oma kroppa ole siihen vielä valmis. haluaisin että tää höykkyytys jo päättyis ja saisin vauvelin "turvaan" tuolta mahasta mun omaan syliin ja päästäis kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
sf-mitta oli tänään muistaakseni 35. Tosin se täti totesi heti kättelyssä, että näillä viikoilla sillä ei ole juuri merkitystä, mikä se mitta on. Eli tuskinpa siitä tarvitsee kantaa huolta. Mahojakin on niin monenmallisia. Mulla on kauhea pömppä, kasvaa vain eteenpäin, mikä nostaa tietenkin myös mittaa.

Yöherättely ei kuulu munkaan tapohin, todellakaan. Viime yönä iski vaan jonkinlainen yöhysteria, kun muutenkin heräsin ja aloin miettiä vauvan iltaliikkumista, joka oli olliu aika vaisua. Ja yöllä kun joku asia alkaa mua vaivata, niin siitä ei itselleen hevillä mielenrauhaa saa.:) No, nyt kyllä nukuttaa niin, etten varmasti herää vauvan liikkeisiin tai liikkumattomuuteen :D Pääsispä vaan jo petiin!
 
Tiinneli ja pikkutalvio mulla kans tuli joku ihme pelko synnytyksestä pari viikkoa sitten. Sanoin vaan kaikille, että mulla ei oo minkäänlaista kiirettä synnyttämään. Jotenkin ajatus synnytyksestä hirvitti!
Kuten pikkutalviolla, niin myös mulla on hyvät kokemukset kahdesta edellisestä synnytyksestä. Silläpä kai vielä enemmän olen ajatellut, että voiko kolmaskin sujua muka yhtä hyvin?!
Nyt, ihan varmaan vasta tällä viikolla musta on alkanu tuntumaan, että olisin ehkä jo valmis synnyttämään.
Enää ajatus synnytyksestä ei niin hirvitä kuin vielä hetki sitten. Ihme viime hetken paniikki iski!:D

Tiedän kyllä, että sitten kun tosi on kyseessä mietin kuinka hitossa taas itseni olen tähän tilanteeseen laittanut! Mutta onneks se ajatus menee sit ohi... ainakin viimistään kun vauva on sylissä. :)

Sf mitta on mullakin mennyt kokoajan yläkäyrän tuntumassa. Eilen se oli 36,5cm.
Olen hoikka ja pitkä selkänen, mutta silti tuo mitta on tuollainen. Mun maha tosin palloutuu suoraan vaan tohon eteen eikä sitä takaapäin edes huomaa.

Pikkutalvio mulla tää vauva oli jo kolme viikkoa sitten täysin kiinnittynyt ja tosi, tosi alhaalla... Mutta tässä vaan tää odotus jatkuu edelleen! :D Valitettavasti tuo kiinnittyminen ja alhaalla olo ei synnytyksen alkamisesta taida juuri mitään kertoa.. Mutta eihän sitä silti tiedä ikinä milloin se synnytys sitten alkaa. :)

( . ) Oltiin laskiasriehassa ja nyt supistelee kyllä melkein jatkuvasti ja olo on tuskainen. Tosin ei näillä supistuksilla synnyttämään lähetä. Kertoo ehkä enemmän siitä, että vois mennä suihkuun ja nukkumaan. ;) Väsyttää!

Ihottumasta vielä Tiiinelillä tais olla atooppista ihottumaa. Mulla tää ei oo sellasta, vaan ennemminkin näyttää nokkosihottumalle. Tai sit sellaselle, kun vastasyntyneillä alkaa iho puhdistuun ja siihen tulee sellaisia pieniä punaisia "hikinäppyjä".
Taidan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä mitä tää vois olla.
Eikö kellään muulla ole tälläistä tullu??

40+1
 
Hahhah, mä vedän varmaan pohjat ton sf-mitan kaa, tänään rv 40+5 mitta oli 38!!!!!!!!!! Tosin mittaajakin oli uus. Vika neukku käynti tänään, ens maanantaina täytyy äitipolil soitella kontrollikäyntiä jos oon yhtenä kappaleena viel.. Tänään kyl tuli ekaa kertaa sellanen olo ku tota mahaa peilistä katteli et siel on joku jättivauva, ainaki kuuskilonen..
 
Jokohan se nyt olisi menoa? Eilisestä klo 22 supistellut alle 8 min välein, supistusten kesto aikalailla minuuttia ja kyllä selässä ja vatsalla tuntuu! Viimesen tunnin suppaillut n. 4 min välein :) Vatsakin toiminut useaan kertaan.

Yö on tullu valvottua lämpöpussin, jumppapallon ja leffojen kanssa, selkää hieromalla helpottaa olo. Kohta suuntana suihku ja sen jälkeen sairaalakassi kasaan ja katsotaan mikä on tilanne. Mies tulee yötöistä vajaa tunnin päästä. Siinäpä ollaankin oikein virkeinä lähdössä sitten, molemmat valvoneet yön :D

Jänskää, jokohan pääsisi vauvaa tänään hakemaan :heart:

Tupunen ja Rymy 39+2
 
Tupuselle onnea matkaan!

Kaikille vauvapalkintonsa lunastaneille onnittelut :heart: ja yhdessä kasassa kärvisteleville tsemppiä!

Synnytysjännityksestä - mullakin tuli tosiaan kolmas vauva nyt, ja ennen synnytystä synnytys pyöri aika paljon mielessä ja täytyy myöntää, että ehkä jopa hieman pelotti. Ja samoin kuin esim. Tiitulipiitulilla on mullakin edelliset synnytykset menneet todella hyvin.

Mä luulen, että se on vaan jotain henkistä valmistautumista. Kyllä siitä sitten taas selviää - kun ei karkuunkaan pääse :D Mulla yksi suuri pelko on aina ollut se jos joutuisi synnyttämään yksin. No, nythän tosiaan kävi niin, ettei mies ehtinyt paikalle ja sen verran haipakkaa mentiin, että kätilökin lähinnä valmisteli tavaroitaan, joten yksin oltiin. No, tuli todettua, että siitäkin selviää. Erona edelliseen synnytykseen oli se, että edellisellä kerralla olin jotenkin rauhallisempi. Nyt oli pakko pitää sellaista ihme "örinää" lopun kovien supparien aikana (kuten aiemmin sanoin, epäilen kyllä että olin jo täysin auki, koska ponnistamisen tarve oli kova ja tunsin vauvan pään olevan alhaalla) ja juuri ennen ponnistusta piti oikein karjaista.

LD:lle tsemppiä sairaalaan. On varmaan kurjaa odotella, että alkaisi tapahtua, mutta koita ajatella asiaa näin päin: et sä sieltä sairaalasta enää yksin lähde! Helpommin sanottu kuin tehty, mutta niin kauan kuin supparit eivät ole kovia tai kipeitä, niin koita nauttia olostasi. Pötköttele, lue lehtiä/kirjaa, surffaile netissä, syö jotain herkkua - kohta on sitten kädet täynnä hommia eikä aikaa pötkötellä ole! :D

Täällä neiti on täyttänyt jo neljä viikkoa ja elämä on kaikin puolin raiteillaan. 2,5v tytön kanssakin on sujunut hyvin - on alun pienen epäluuloisuuden jälkeen selvästi kiintynyt vauvaan. Tarvitsee välillä vähän ekstrahuomiota, mutta olen koittanut ottaa mahdollisimman paljon kaikkeen tavalliseen arkitouhuamiseen mukaan ja selvästi on elo tasoittunut.

Upea auringonpaiste on taas ulkona, täytyy lähteä jonkin ajan päästä kärryttelemään!

Ihanaa päivää kaikille maalismamoille - ja meille helmikuun puolella varaslähdön ottaneille!
 
Tupunen onnea matkaan! Toivottavasti syntyy päivän aikana, ettei tartte toista yötä valvoa.

Tiitulipiituli En mäkään usko, että toi kiinnittyminen olisi mikään varma merkki, mutta "toivonkipinä" kuitenkin :D Mulla oli kutiavaa ihottumaa joku aika sitten ja se luultavasti johtui joko lääkekuurista tai influenssarokotteesta tai niiden yhteisvaikutuksesta. Sain hoito-ohjeeksi vain antihistamiinia (Cetirizin) ja aika pian ne häipyivätkin. Sulla ei liene mietään lääkityksiä päällä, mitkä vois näppylöitä aiheuttaa?

Aah! Miten ihanaa olikaan herätä aamulla, kun takana oli hyvin nukuttu yö! Ihminenhän on kuin uudestisyntynyt! Nyt olis voimia lähteä vaikka vauvanhakuun...:D

Ja eikun päivystämään, keitä tänne tänään ilmestyy, loput ovat varmaankin saaneet lähtöpassit synnärille. Ja tietysti niitä ihania uutisia odotellen... :heart:

pikkutalvio 38+2 :popcorn:
 
Täälläpä vielä, yhtenä kappaleena :) Olo on vielä sen verran siedettävä, ettei ole hätä lähteä. Synnärille kun tosiaan vajaa 5 min automatka :)

Vaan kyllä alkaa pikkuhiljaa jännättämään ja on typerä virne naamalla koko ajan, alkaa jotenkin tajuamaan että hei kohta on vauva maailmassa :heart:

Kiitos kun olette menossa mukana:heart:
 
Huomenia!

Tupuselle tsemppiä matkaan, kun aika koittaa!

LD:lle myös tsemppiä sinne sairaalaan!

Flower: kiitos vaan kauniista sanoista, vaikkakin puolet vaan totta :D Sinä se missiltä näytät!

Sf-mitasta vielä: Niin pituuttahan kyllä löytyy, mut ei se kyllä sitä pientä mittaa selitä, kun kuitenkin kuopuksestakin oli noin paljon enempi tuo mitta. Lääkäri puhui jotain siitä, että mun sisäelimet antaa jotenkin periksi sille kohdulle :D (mut kun se lääkäri ei vaan oikeen ollut niin kauheen pätevän olonen...) Ei se munkaan maha takaapäin näy. Hassua kun LD:llä ei ole mittaa otettu, kun jostain luin, että se kertoo kyllä tärkeää tietoa vauvan/kohdun kasvusta... vaikkakaan ei tarkkaa, mut että jos se alkaa äkisti nousemaan tai laskemaan, niin siihen täytyy kiinnittää huomiota. Mut koitan nyt olla pahemmin huolestumatta, onneks mä osaan ottaa nää mun panikoinnit jo vähän huumorilla :LOL:

Vauvan yöherättelijä tunnustautuu! :D Oikeesti, en vaan osaa olla ilman niitä liikkeitä kauheen pitkään... oon kyllä kauhee :whistle:

Synnytys jännittää jonkin verran. Ihan varmaan normaalia se on. Ja kun vaikka tämäkin on jo kolmas, niin eihän siitä koskaan tiedä miten se menee... aina voi tapahtua jotain yllättävää. Toiveissa nyt olis, että sinne sairaalaan kerkeisi, niin oon tyytyväinen :D Mut jotenkaan en kyllä pelkää ollenkaan varsinaista synnytystä, siis semmonen rento-olo on kun sitä ajattelee... ihme ja kumma kyllä! =)

Mindi83 37+3
 
Huomenta!

Tsemppiä kaikille tosi toimiin pääseville :hug:

Meillä oli eilen se painoarvioultra taas ja oli nyt täysin erilainen arvio kun viimeeks :O.. rv 32 syntymäpainoarvio oli 4,2kg ni nyt jos menee la:han asti niin 3kg.. Vauvalle tullu 5vkossa vaan 500g lisää :O rv 32 oli paino 2,2kg ja nyt 36+6 2,7kg..Seuraava ultra on vielä 2vkon päästä eli rv 39.

Täällä saavutettiin tänään täysaikasuus eli 37+0 POKSpoksPOKS huomennahan kaikki maalismasut on sitte täysaikasia :heart: :heart:

Aurinkoista päivää kaikille! Uutisia odotellen.. :D
 
ihanaa flower paljon onnitteluita täältä. Kyyneleet pärähtivät taas silmiin kun luin näistä ilouutisista. Valtavasti onnitteluja koko perheelle :heart:

LD voin kuvitella turhautumistasi kun esikoisen synnytys kesti n. vuorokauden siitä kun päästiin sairaalaan alkoi nousta epätoivo ja turhautumisen tunne. Tuntui ettei siitä tullut yhtikäs mitään mutta samantien kun vauva oli massulla unohtuivat kaikki ne tunteet ja päällimmäisenä oli onni. Valtavasti voimia sinne teille. Olette mielessäni ja kovasti odotellaan vauvauutisianne :flower:

tupunenkin jo ehkä vauva sylissä? ihanaa täällä tapahtuu vauhdilla.

Täällä molemmat natiaiset päikyillä ja mies valmistaa ruokaa :D äipällä siis hetken omaa aikaa kahvikupposen ääressä. Yöt ovat meilläkin alkanut mennä parempaan suuntaan rinsessa ruokailee nyt n.3h välein joka on oikeen passeli minulle. Vielä kun oppisi menemään ajoissa nukkumaan :confused:

Dindei + pikku 1vko 6pv :kiss:
 
Kävin yön synnärillä. Mentiin 22.00 supistuksia 7min välein. Panadolii ja jotai unilääkettä. Aamulla heräsin 6.00 supistuksen tosi kovia 4min välein loppui ku seinään 9.00 aikoihin. 10 lähdin kotiin... Ei edistynyt mitenkään. Kohtu sormella auki ja n. 1cm kanavaa.. 3vk sitten lähes sama tilanne. Kanava lyhentynyt sentillä. Tosi hidasta näyttää olevan. Oisi saanu jäädä sinne synnärille mut en viittiny ku asun niin lähellä, eikä se mitää edistäis siellä. Takaisin vaan kotiin tappelemaan kaiken kipujen kanssa :(

SuzZ + masukki 39+5
 
No voi ei, Suzz.. Eikä mitenkään voitu asiaa edistää, oksitosiinilla tms? Ihan pepusta tuollainen mun mielestä, olisit säkin voinut jo jäädä synnyttämään.. Jaksuja!!

FA, ihanan ripskaa toimintaa!! ONNEA!!! Seiskalta illalla vielä odottelit kavereita kylään ja aamuviideltä vauva sylissä. Yöunet jäi aika vähiin.. Selittyi sitten se 36cm sf-mittakin, vauveli ei ihan sieltä pienimmästä päästä.. :) Olikohan sulle tehty mitään painoarviota, heittikö pahastikin.. En jaksa selata viestejä taaksepäin.

Omanapa vain lyhyesti nyt, täytyy poikasia lähteä hakemaan.. TYPY ON RT!!! :D
 
Täällä taas, ja edelleen masuineni :)

Synnytysvastaanotolla käytiin tarkistuksella, kotona kun suppaili kipeästi 3-5 min välein, siinä vaiheessa kun lähettiin niin supisteluja takana 15 h. No sairaalassahan supparit sitten harvenivatkin kertaheitolla, käyrään piirtyi jos piirtyi 7-9 min välein :D

Kanava hävinnyt, kohdunsuu sormelle auki ja takana. Vauva jakseli oikein hyvin, alkoi vain nukkumaan niin piti makoilla pitkään käyrällä että saatiin virkeää pätkääkin.

Eli ei muuta kuin kotiin takaisin. Ja kotona suppailee nyt n. 6-7 min välein mutta ai että kun on niin kipeää, tais sisätutkimus antaa kaivattua potkua :)

Mutta kauan saa näköjään mulla supistella kipakasti että mitään lähtee tapahtumaan. Seuraavan kerran menen synnärille sitten vasta pää kainalossa :)

Limatulppakin tuli aamulla, vedet vielä tallessa. Toivottavasti menisivät niin saisi hommaan vauhtia!
 
onnea flowerille!

Täällä inluenssaa vastaan taistellaan.. kaikki muut paitsi mies sen on nyt saanut, minä viimeisten joukossa. Onneks nyt , ettei sitten synnärillä. Olo on aika väsy ja mitään ei oikein jaksa. Makuuaseno ei oo hyvä, ja istuakaan ei jaksa, eli mitenpäin sitä pitäs olla?????
Ommella tekee mieli, mut ei jaksa yhtään. Nyt alkaa olee sellanen olo et syntyis jo, kun ei kerran muutakaan jaksa :D
Uskon et syntyy 40-41 viikolla, eli siihen viel on hetki aikaa :) Kerkee ehkä parannella itsensä kuntoon siihen mennessä :)

Ei mitään tuntemuksia et lähtis tulemaan, eikä ole ollut muistakaan kyllä. Aina olen sen oikean supistuksen tiennyt. joten sitä ootellessa :D

CB- peikkopoika 38+1
 
Tintti eli mä oon ite kokeillu kohdunsuuta työni puolesta myös muilta ja täytyy sanoo että se on muille helpompaa... Eli kohdunsuu on emättimen etuseinällä. Kun se on kiintee, se tuntuu noin 3 cm pitusena ja noin 3cm pitusena "makkarana" joka tulee emättimen seinämästä. Keskellä tuntuu pieni kuoppa. Tuo kuoppa lähtee laajeneen kun kohdunsuu aukee. Kun napukka on kiinteä, se tuntuu kiinteydeltään vastaavalta ku jääkaappikylmä edam, vähän pehmenneenä ku huonelämpönen edam ja pehmenneennä ku oikeen pehmee briejuusto.
Uudelleensynnyttäjällä kohdunsuu lyhenee, pehmenee ja aukee yhtäaikaa. Eli saattaa olla kaulaa jäljellä 1cm, suu auki 3cm ja kohdunsuu pehmeä. Ensisynnyttäjällä kaula häviää ensin samalla pehmeten ja sitten vasta lähtee aukeen.
Kokeilu puhtain käsin ja vaikka perusvoidetta liukasteeks. Jos kohdunsuu on ihan pehmeä, se tuntuu miltei hyytelökasalta josta keskeltä saa painettua sisälle kohti kohtua ja vauvan päätä. Se kuinka leveelle sormet hyytelössä saa kertoo kuinka auki on. Jos joskus on kohdunnapukan kiinteenä ja normaalina löytäny on pehmeen ja lyhentyneen löytäminen helpompaa... Itelle tosiaan kohtuu hankalaa ton mahan takia... Ja voi lisätä supistuksia mukavasti.
Joskus jos kohdunsuu ei oo yhtää lähteny kypsyyn, voi se sijaita ns. takana niin kaukana ettei ite sinne asti yllä, joskus gynelläkin voi olla vaikeuksia.
 
Kyllä mä täältä taidan ilman vauvaa lähteä..

Eilen olin 6 tuntia oksitosiinitipassa, maksimiannoksella meni jo lopulta. Ja mitäpä hyötyä tuosta oli? Kovat kivut vaan tuli ja oon yön nukkunut huonosti ja herännyt välillä supistuksiin mut nämä ei ole niitä. Siitä on nyt n. 14 tuntia kun pääsin tipasta. Monen tunnin ajan supistuksia tuli 5min välein mut pääsin tänne osastolle kun ei nuo ole tarpeeks voimakkaita kuulemma. Nyt ne supistusten välit on jo pitkiä ja supistukset ei kestä kauaa.

Pääsen varmaan kotiin, kun lääkärin mielestä pitää pitää jo lepopäivä tässä hommassa. Hyvä, mä en halua olla täällä enää yhtään. Tosin nyt mua vituttaa kun verenpaine näytti olevan koholla taas. Jee jee nyt mua ei kumminkaan päästetä kotiin vaan joudun sektioon tai johonkin. Ja eilen joku jo puhui että kyllä synnytys saadaan käynnistettyä tarvittaessa mutta ei riskittömästi. Voi että ku pääsis tosiaan kotiin täältä ja vauva sais syntyä sit kun syntyy..

LD + Pikkunen 38+3
 

Yhteistyössä