Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

ei nukuta. heräsin 3:50 ekaan supistukseen, kello on nyt 5:21.... tulee vartin-10 min. välein. vessassa bongasin veristä limaa...

Mahtaisko tää tänään lähteä?????? keitin sit tässä kahveet, minähän en askella talosta ulos ennen aamukahvin juomista ;) ehtii hyvin kuulostella tilannetta ennen muun väen heräämistä...toisaalta tässähän voi vielä parikin päivää vierähtää.
TAI SITTEN EI, AUTS; MIKÄ SUPISTUS!!! ja toi samperin sappikipu... mä vaadin kyllä heti sairaalan kynnyksen ylitettyä, et saan siihen jotain, ihan kun puukkoa iskis tosta kylkiluun alta ja kipu tuntuu läpi selkään... GREAT....

no, seuraillaan siis tän valaan muuntautumista jälleen tunnistettaviin mittoihin :D

Dindeille: kiva että ootte jo päässy eteenpäin :heart:

flower again ja vauvanen, laskettu aika ois huomenna :popcorn:
 
flower kuulostaa kauhealta sun sappikipu. Vielä supistusten keskellä lisävaiva : /.
Mutta muuten kuulosta siltä että pian pääset sinäkin vauvaa hakemaan :).

Minä heräsin vähän ennen viittä kun alkoi panadolista virta loppumaan ja ylkeen sattua.

Voi dindei tuo on niin ihanaa kun saa lähteä vauvan kanssa ulos :heart:.

SuzZ eikös sulla kanssa ole kroppa tehnyt tuota synnytystä jo viikkokaupalla?
Muistan vuoden 2005 kun kuopusta odotin ja mua supisteli kipeesti viimeiset 2 kk, joka ikinen yö... Ja kohdunsuu oli hyvissä ajoin auki, lääkäri lupaili rv 35 ettei varmastikan menen laskettuun aikaan saakka. Noh, kuinkas sitten kävikään... rv 40+1 poika syntyi.
Se oli väsyttävää ja raivostuttavaa kun sai olla varpaillaan koko ajan että milloin tulee lähtö.

Nyt onkin sitten ihan eri tilanne, eipä oikein mitään synnytykseen viittaavaa. Alapäätä juilii kipeesti liikkuessa ja pienen pieniä supistuksia tullut muutamia päivässä.

Onko kellään muulla raskausaikana ohentunut hiukset? mulla on niin kauhean näköinen tää tukka että huh huh... Eilen taas murehdin että kasvaakohan se takaisin ollenkaan?
Hiukset on ihan kuivatkin eikä taivu mihinkään suuntaan ja puolella ohuemmat kun yleensä. :(
 
Ei täällä mitään.. Supistukset loppui eilen illalla kun seinään ja yön oon nukkunut hyvin. Ainoastaan nivusia ja alapäätä särkee mut se nyt on tavallista. Ja verenpaine on laskenut normaaliksi, ainakin äsken oli hyvä, alkaa ne verenpainelääkkeet tehota. Voi olla että Cytojen antaminen lopetetaan.. Mut en tiedä vielä. Mulla ei tosiaan ole muita raskausmyrkytyksen oireita kun tuo korkea verenpaine. Pissassa ei oo mitään ja ei oo turvotusta paitsi näin aamuisin vähän mikä kuulunee asiaan. Verikokeita otetaan vielä tänään. Eli diagnoosi ei kuulemma oikeastaan oo raskausmyrkytys.. kuulemma vaan ihmisillä joilla on taipumusta verenpainetautiin, raskaus saattaa nostaa paineet liian koholle kun elimistö joutuu koville, ja raskaus on rasite ja keho haluais siitä jo eroon. Näin mulle kätilö eilen selitti. Ja et nyt mun pitää olla tarkkana kun on sukurasite ja taipumus verenpainetautiin muutenkin elämässä.
Mulla on sitä kummallakin puolella sukua ja jotkut varmaan muistaakin että mun isä sai vuoden lopulla sen infarktin ja verenpainetauti sillä onkin ollut iät ja ajat.

tiinelille piti sanoa että tosi hurjalta kuulostaa tuo kylkiluujuttu, toivottavasti kerkeisit parantua ennen synnytystä!

flowerillakin taitaa olla menoa kohta ;)

LD + Pikkunen 38+1
 
joo tässä on nyt yli kolme tuntia seurattu,,,, otin reilu vartti sitten sen paljon puhutun panadoli-satsin, ja hiukan tuntuu et rauhottuis tilanne... tossa noita supistuksia kyllä tulee, ei enää jokainen niiiin kipeä kun mitä tuolla välillä tuli.
Mies läks töihin, naurettiin et joo, TUSKIN tarvii tänää lähtee, ollaan ihan ku en oiskaa raskaana, sen verran pitkästyttäviä ollu ne aiemmat supistelu-jaksot et nyt kokeillaan olla kokonaan huomaamatta ;)
Mä laittelen lasten koulutavaroita valmiiks, pian meen meikkaan ja laittaa hiukset :D ja sit jos hyvä tsägä käy niin pääsee sairaalaan :)

ld ei kai toi meinaa sit sitä, et ei ne käynnistäkään vaan laittaa sut kotiin ??????? toivottavasti ei! tsempitykset sinne odotuksen keskelle....

tiinelli ja hiukset siis mulla ainakin on ohentunu, tosin niinhän käy aina talvella, hiuksia kuuluukin lähteä tosi paljon enemmän talvella. Muutoin muuttuneet, väri ei pysy samalla lailla kun ilman raskautta, ja tuntuu ettei ne ole enää yhtä taipuisatkaan kun ennen :(

lähenpä tästä touhuilemaan, jos vaikka alkais napakammin supistelemaan :D
 
Hyvää Naistenpäivää, tänäänhän on hyvä päivä erityisesti tyttölasten syntyä! :)
Ja meidän kaikkien naisten ja mammojen oma päivä. :heart: Itsellä nyt juuri jotenkin niin hyvät fiilikset, että mietin pitäiskö väsätä ihan vaikka joku naistenpäivän kakku.. Saisi syödä! :D Toisaalta on myös Laskiaistiistai eli nekin pullat olis ajankohtaisia.. Niitä on kyllä tässä syöty jo parina päivänä. Et ehkä se kakku vetoais enempi..

Hurrrjan jänniä paikkoja täällä monella!! LD eritoten mielessä käynnistysyrityksineen.. Itsellä cytot tehonneet näemmä hyvin, kaksi käynnistettyä synnytystä niillä takana.. 3-4 cytoa laitettua kohdunsuulle (2-3 kertaa ekana päivänä ja seuraavana aamuna 1) ja niillä lähtenyt aukeamaan sillain, että kalvojen puhkaisuun päästy salin puolelle. Eli 1-2 päivää kestänyt käynnistely ja siinä ajassa ollut sen verran tehokkaat menkkakivut että paikat avautuneet 3-4cm. Kunnon synnytyssupistukset alkoivat isomman pojan käynnistyksessä vasta sitten kun kalvot puhki (ja pienemmän kanssa eivät ikinä kun vauvan sykkeet nousi korkeiksi puhkaisun jälkeen ja lähdettiin kiireelliseen sektioon) ja siitä noin viiden tunnin päästä oli poika sylissä. :heart: Mulla oli kyllä viikkoja noilla molemmilla kerroilla jo 39+4/39+5 että ehkä kroppa kypsempi tms. Tiedän kyllä että toisilla käynnistelyt kestävät päivätolkulla, mutta toivottavasti LD eivät sua enää kotiin passita.. Tyyliin odottelemaan että käynnistyy itsestään. Harmittava takaisku se lienisi kun jo valmistautunut synnyttämään. Jaksuja kovasti!!!

Hiukset, mullakin on tässä odotuksessa lähtenyt sikana hiuksia!!! Yleensähän sanotaan että odottava äiti kukoistaa ja ties mitä, mutta mulla se ainakaan hiusten osalta ole nyt pätenyt. Sanotaanhan sitä myös että tyttövauva vie äidin kauneuden.. Tai ainakin hiukset! :D

flower ja suzz ja keitäs muita kärvistelijöitä teitä nyt olikaan.. TSEMPPIÄ!! Jos vaan liikkuminen yhtään huvittaa niin kävelylle vaan.. Tossa liukkaudessa tosin eteneminen melko hidasta ja hyötysuhde pakkasella.. Flowerilla kyllä jo ihan aikakin olisi käsillä. :)

Mä nyhjään tänään kotona, eilen tuli otettua sen verran paljon askeleita että nivuset/alapää ei kestä toista samanlaista putkeen. Pojat haen ja se riittäköön. Jospa vaikka vähän siivoilemaan intoutuisin.. Niin ja synnärilaukkua ajattelin tässä ehkä miettiä. Huomenna sitten katsellaan heti aamulla, onko tarvetta ulkokäännökselle.. Lähtö kotoa olisi ennen puolta kasia.. Kuinka mä pystyn siihen..??
 
Mariela: Kiva kuulla kokemuksia :) Mulla ei oo kohdunsuulle laitettu mitään vaan suun kautta oon nuo ottanut.

Mut nyt äsken lääkäri katto kohdunsuun ja paikat olikin pehmentyneet, kanavaa ei juuri yhtään jäljellä ja kahdelle sormelle auki! Ja Cytoa ruvetaan nyt antaan tuplamäärä. Että mitä hittoa, mä en tosiaan lähdekään täältä ilman vauvaa :D

Niin joo ja flower kysyi tuleeko mulle ketään tänne.. Äidin hälytän sit paikalle kun pääsen tonne saliin, tai sit kun alkaa siltä näyttää että syntymä lähenee. Mut muuten oon yksin täällä ollu :)
 
HYVÄ HYVÄ LD!!! Saatat saada vauvan syliin jo tämän vrk:n puolella. :heart: Eiköhän seuraava annostus cytoa (vieläpä tuplana) vauhdita ja kypsytä sen verran että kalvot päästään puhkomaan. Ja siitä ei sitten enää kauan mene vauvan syntymään. Ihanaa. :)

Meillä varmaan sitten aikanaan (kaikki aikanaan, nähkääs, tässä mikään kiire ole..) mies tulee vasta saliin mukaan. Käynnistyksen aloitukseen menen todennäköisesti yksin. Lasten hoidon kannalta helpompi näin, nyt kun noita lapsia jo on.. Meillä on niiden hoitokuviot vielä vaiheessa. Ehkäpä saan huomenna jonkunlaisen arvion käynnistelyn ajankohdasta, enpä usko että mitään äkkilähtöä joudutaan suorittamaan.. :D

Mariela *laitetaas nyt ne viikotkin* 37+3
 
joo mä kuskaan ainaki kouluun noita tenavia.. supistaa mukavasti ajaessa... ja sit häärin näitä kotihommia, pyykkiä ja imurointia ja sen sellasta, kävelylle en uskalla kun yksin oon. korkeentaan koiran kans omalla pihalla mut siellä on ihan hirmusen petollinen keli, liukasta on..
 
ja just soitti neuvolan terkkari huomisesta ajasta, siirretään parilla tunnilla hänen menojen mukaan. mut kerroin tilannetta, niin sanoipa mulle et kyllä se riittää jos supistuksia on tullu säännöllisenä 10 min. ja tunnin ajan. et lähe sinne sairaalan suuntaan vaan jos vielä tihentyy :D
ja toi vuoto kans on kuulema nyt sellanen et ei täs kuulema enää huomista neuvolakäyntiä nähdä ;)
hahah, noooooooooo, nähtäväks jääpi :)
 
Täällähän elellään jänniä aikoja! :)
Saas nähä monta naistenpäivän vauvaa tähän pinoon syntyy! :heart:

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti ei kauaa tarvis kärvistellä supistusten kanssa.
FA:lla kuulostaa ainakin lupaavalle nuo merkit synnytyksen lähestymisestä! Ihme on jos ei tänään tarvi laitokselle vielä lähteä! :D

Hiukset on täälläkin kuivat ja väri ei kovin hyvin pysy. Mutta en ole huomannut että niitä nyt ois niin paljoa lähteny. Hyvä niin, sillä tiedän vanhasta kokemuksesta, että imettäminen saa mun hiukset irtoomaan ihan totaalisesti!

Ihottumaa! onko kellään muulla tullut ihottumaa? Mun rinnat ja maha on täynnä sellaista pientä nokkosihottumaa muistuttavaa täplää. Eivät kutise, mutta on ikävän näköistä.
Voiko tää raskaus tehä jotain tuollaisia hormooninäppyjä?
Mulla ei oo ikinä aiemmin kyllä sellasia tullu...

Tiitulipiituli 40+1
 
LD hyvä että edistystä tapahtunut!

Hiukset mulla on siis ihan liru enää jäljellä ja päänahka kuiva, samoin tukka. Toivon sydämestäni että palautuu ennalleen. Turhamainen kun olen :ashamed:

Marielan kanssa samaa mieltä, ulkoilu piristää mieltä ja kehoa, jos vaan pystyy yhtään liikkumaan. Itse menin talliin taas ennen 8:a, siellä oli yksi nainen ja teinityttö viemässä jo hevosia ulos. Kävin sitten heiniä laittamassa heidän kanssa ja hevosia suukottelemassa :heart:.
Kahvit juotiin ja juteltiin. Ihania nuo teini-ikäisten tyttöjen murheet :D... Elämän suurimmat murheet on sulhaskuviot ja meikit :popcorn:.

Pitäis lähteä keskustaan kauppaan ja apteekkiin. Meikit naamaan vaan ja menoksi. Autonkin ajattelin siivota ainakin roskista. Auto on mulle heikko paikka, sinne kertyy aina roskia vaikka miten päätän että nyt pidän huolen sen siisteydestä.

Nyt huomaan itsestäni selkeästi että minäkin turhaudun ja kyttään kroppaa ja mahdollisia synnytysoireita. Hiljaista on. Itseasiassa jos tätä mahaa ei olisi, voisin vallan loistavasti. Yskä on jo helpottanut ja kylki muistuttaa katkenneesta luusta hyvin harvoin, öisin lähinnä.

Tulispa edes kunnon supistuksia!!
 
tiitulipiituli OMG jos tästä päästä vielä imetyksen takia hiuksia irtoaa, saan ostaa peruukin :O
Poikien aikana tukka voi hyvin ja oli paksu ja kiiltävä. Väri ei mullakaan pysy, mustalla olen värjännyt ja se kulahtaa harmahtavaksi kahdessa viikossa, yök! Laitoin Color glossin hoitoainettakin mutta ei mitään vaikutusta.

ihottumasta mähän olen kärsinyt koko raskauden ajan atooppisesta ihottumasta mikä oon viimeisten viikojen aikana hävinnyt lähes kokonaan. Mulla oli siis kädet, rinta ja kaula aika ajoin ihan ruvella. Samaa ihottumaa ollut myös päänahassa pitkin raskausaikaa. Kaikki konstit olen kokeillut, suurin apu oli päänahan kortisonista (kuurina) sekä kalaöljykapselien syömisestä.

Aivan väsyttää nää kaikki muut vaivat ja oireet tähän raskauden päälle. Haluaisin olla jo normaali.
 
Flowerikin näyttäisi kohta pääsevän tositoimiin, ihanaa! Kyllä kovasti kuulostaisi lupaavalta, toivotaan ettei nyt jostain kumman syystä lopahda!

LD huippujuttu että cytoteceillä ollut toivottu vaikutus ja sillä reissulla saat vauvan mukaan! Kurja olisi jos olisi vielä kotiin laitettu. Kiva ettei tartte yksin sitten synnytellä, vaan äiti tulee mukaan. Itteä ainakin hirvittäisi ihan yksin synnyttää, tai ei se mukavaa olisi.. Hyvää synnytystä sinulle!

Hiukset on ollu jännä juttu. Alussa tukkaa lähti ihan kamalasti, mutta sen jälkeen ne on paksuuntunu, tummunu ja kasvavat ihan kamalaa vauhtia! Kampaajakin viimeksi ihmetteli että miten ne näin nopeaan kasvavat, parissa kuukaudessa oli venähtäny ainakin 5 cm.. Ja sanoi että uutta tukkaa kasvamassa tosi paljon. Päänahka mulla onkin sitten se, mikä enemmän on oikutellu, kauhean kuiva ja hilseilevä :(

Viime yö oli taas uudenlainen supistuksineen, pari kertaa tunnissa herätti oikein mojova supistus, ja väliajat menkkamaista selkäsärkyä, inhaa :( Mutta kaikki otetaan vastaa silti mielellään, eiköhän ne jotakin sentään tee!

Suzzille vielä kovasti synnytysajatuksia, toivon mukaan jo kunnolla pämähtäisi vauhtiin eikä aivan sinua uuvuttaisi!

Ja hyvää naistenpäivää kaikille kanssamammoille! Ite ajattelin leipoa laskiaispullia ja possutella niillä iltapäivän neuvolan jälkeen :D

Tupunen ja Rymy 39+1
 
Heissan :)

LD onkin mun pyynnöstä päivittänyt hieman tilannetta.

Eli: Meille synttyi perjantaina 4.3. klo 22.40 pieni prinsessa :heart: Eilen illalla kotiuduttiin ja nyt yritetään sit opetella elämää vauvan ja uhmiksen kans (ei muuten oo helppoa, huomattiin heti illalla...)

Synnytys kesti kokonaisuudessaan hieman vajaan 6 tuntia. Menin sillon perjantaina puolen päivän kieppeissä synnärille, kun ne supistukset ei lakannu. Kattoivat tilanteen, eikä muutosta edelliseen tutkimukseen (tiistai) ollut. Odottelin sit siinä pari tuntia lääkäriä, joka sanoi heti kun oltiin juteltu, et kokeillaan sitä oksitosiinia ja katotaan miten se vaikuttaa. Tippa alotettiin 16.20 ja siirryin saliin. Ensimmäiset kovemmat supistukset tuntui vähän viiden jälkeen. Oksitosiinia nostettiin muutaman kerran siinä illan aikana, miehen hälytin paikalle joskus puol seiskan aikaan.

Seiskan jälkeen supistukset alko olla tosi kovia ja siinä vaiheessa mä muistin vasta mitä se synnytys oikeesti on... Auts :( Puoli yhdeksän aikaan tilanne ei hirveästi edennyt. Klo 22 maissa tehtiin sisätutkimus, kohdunsuu oli 6 cm auki ja kanava hävinnyt (JES!). Lääkäri tuli laittamaan kohdunkaulan puudutteen ja siitä seuras sydänäänten lasku, jonka vuoksi sit kalvot puhkaistiin 22.25. Lääkäri tutki sit kohdunsuun tilanteen klo 22.38 ja olin 8 cm auki, heti tämän jälkeen tuli ponnistustarve. Kätilö käski hengitellä, mutta ei onnistunut.

Vauveli syntyi vauhdilla, papereiden mukaan itsestään, ja alusastiaan :O Tuli niin nopeasti, ettei kukaan ehtinyt ottaa kiinni, kätilö oli selin kun laittoi k-vitamiinia ruiskuun, lääkäri kirjotti jotain koneelle ja mies ei muuten vaan ehtiny :D Kopsahdus vaan kuului kun neiti teki kuperkeikan tähän maailmaan... Hyvävointinen 9 pisteen vauva, joka sattuneesta syystä alkoi itkeä heti synnyttyään. Tais sen verran kovasti kolahtaa pieni pää... Vaurioita ei vauvalla eikä myöskään mulla, ihme kyllä kun noinkin vauhdilla sitten tuli. Selvisin ite ilman tikkejä, jee!

Lääkäri ja kätilö olivat vähän säikähtäneitä, eipä silti niin oltiin mekin :D Onko tuo nyt ihmekään... Oli kuulemma lääkärille ensimmäinen näin nopea synnytys...

Osa tuosta tekstistä on synnytyskertomuksesta, kun ei tuo ajankulu ollu ihan hallussa siellä salissa...

Kun käytiin tuota synnytystä läpi sunnuntaina, niin oli puhetta kätilön kans, että tuskin olisi edennyt ilman sitä tippaa. Ilmeisesti noi mun omat supistukset on sen verran tehottomia, ettei ne vaikuta tarpeeksi. Tietääpä sitten seuraavalla kerralla (jota tuskin tulee). Tosin yritinhän mä sitä sanoa jo aikasemmin, mut ei mua uskottu siellä Kokkolassa...

Tosiaan eilen kotiuduttiin ja nyt sitten pitäis opetella tätä elämää kotona. Tissit oli illalla ihan räjähtämispisteessä, en muistanu et maidon nousu voi tehdä noin kipeetä. Oli meinaan aikamoinen tuska ja polttelu. Sain hieman oloa helpotettua lypsämällä ylimääräisiä pois ja sit tungit kaalinlehdet rintsikoihin yöksi :) Nyt onkin jo huomattavasti parempi, vauvelikin imee ihan kunnolla. Tosin rintakumin kans, kun ei saa oikein otetta ilman. Yritettiin kyllä, mutta nännit tuli vaan niin kipeeks, ettei pystyny olemaan eikä syöttämään itkemättä.

Mut nyt lähden ettimään jotain evästä kaapista, mies ja esikoinen lähti kauppaan ja söpöliini nukkuu :heart:

-JennyA & pikkuprinsessa 3,5 vrk-
 
flowerikin ilmeisesti lähdössä vauvanhakuun. Ihanaa. Kyllä tuo minustakin kuulostaa siltä että se on menoa nyt. Minäkin emmin että lähdetäänkö tässä nyt muka oikeesti vauvan hakuun mutta kun supistuksia oli tullut vasta sellanen 1-2h mutta päätettiin lähteä tarkistamaan tilanne kun alkoi sen verta yli kipeitä olemaan ja täysin auki oltiin hetimiten alettiin ponnistelemaan että vähänkään jos arveluttaa niin nenä synnäriä kohti. Onnea kovasti matkaan :heart:

LD ja sielläkin tapahtuu :flower: Mua jotenkin herkistää nää vauvan hakuun liittyvät hetket että täällä kyyneleet poskilla luen teiän juttuja. Alusta asti kun on mukana oltu niin tuntuu jotenkin niin hienolta nämä hetket :flower:

Dindei + nuunuu 1vk 5pv
 
JennyA sydämmelliset onnittelut pienestä murusesta :heart: Jotenkin tuli omia synnytys hetkellisesti mieleen kertomuksestasi. Meillä oli alkuun myös mielenkiintoisia hetkiä esikoisen kanssa kun tuotiin vauva kotiin mutta kyllä se siitä on lähtenyt rullaamaan. Voimia vauva arkeen ja sitä tarvitaan varsinkin kun on viellä ennestään lapsia nimim. 1,5v pojan + vauvan äiti ;)
 
ja te keille tuli toinen lapsi... vauva pärjää kyllä ilman äidin syliäkin vaikka sitä ei varmasti malttaisi käsistään laskea...
tää uhmakas esikoinen tarttee KAIKEN ylimääräisen huomion ja halit ja mitä ikinä vaan keksittekään!! itsellä en osaa sanoa mitä tein väärin vaikka kuinka yritin huomioida esikoista, niin tuli ihan hirveän mustasukkaiseksi, puri vauvaa usein ja muuta...
Mutta varmasti olette huomioineetkin.... en pahalla sano... tiedän että tavallaan itsekin joudun samaan tilanteeseen jälleen.... en saa unohtaa näitä kahta aiempaa mussukkaani vaan sillä verukkeella et "nehän on jo noin isoja" koska mielessään he on edelleen pieniä ja kaipaavat äidin syliä ja hellyyttä kovasti vielä..
luulenkin et mä kun pääsen sairaalasta, sit joskus :D niin mun molemmin puolin on kainalossa lapsi, ja yhdessä pidetään sitten vauvaakin :)
Heillä kun on pelko että kun vauva tulee niin en enää ehdi tai jaksa olla heidän kanssaan...
ja tommonen pienempi vielä kun ei osaa ees puhua tunteitaan sanoiks....

voimia uhmisten kanssa olemiseen :) arki tulee vastaan mut jokainen siitä voi selvitä :)

täällä ei ainuttakaan supistusta :D mihin ihmeeseen ne taas meni :D
verensekaista limaa kyllä tulee, viime käynnillä pyttyyn jäi oikeen iso vana..... jänskättää toisaalta, mut toisaalta tätä on jo niin kauan odottanu et on jo ihan valmis :)
 
Hyvää naistenpäivää kaikille!

Täällähän on jännät paikat monella! Tsemppiä vaan flower, Ld ja muutkin joilla synnytys lähenee!

Omaa napaa: neuvolakäynti

rv37+2
pissa: ok
paino: 62,3 (400g tullut viikossa)
RR: 134/81 (tää on nyt korkein mikä ollut ikinä tässä odotuksessa)
Sf: 30 (siis laskenut 31:stä)
RT:ssä oli ja ei mitään mahdollisuuksia kääntyä kyllä enää, ihan niin alhaalla kuulemma on kuin vaan voi mahdollista olla.

Tuo sf-mittakin kuulemma ihan normaalia, että laskee... toisaalta mulla kuopuksesta oli musta tuo mitta näillä viikoilla 34. Täti oli merkannut väärän päivän itselleen, eli mun ois eilen sinne pitänyt mennä.. mut mun lapussa luki, että 8 pvä. Noh, hänellä oli kyllä aikaa ottaa mut, ettei siinä mitään... mut alkoi naurattaan, kun hän uskoi mun menneen jo synnärille, joo as if ja lehmät lentää ja niin päin pois :LOL:

Kysyin vesien menosta: ei kuulemma tarvetta tilata hänen mielestä ambulanssia, ainoastaan maakuuasentokin pakollinen jos vauva perätilassa, on kuulemma niin harvinaista se esiin luiskahtaminen varsinkin jos vauva on raivotarjonnassa. Erilaisia ohjeita siis tässä asiassa, enkä nyt tiedä mitä tehdä, jos vedet menee :D

hiukset: mulla on pysynyt suht koht samanlaisena, ei nyt oo ainakaan vähentynyt mikä ois ihan toivottavaa tällä hiusmäärällä. Kun on luonnonkiharat hiukset, niin olen aina toivonut ohkaisia suoria hiuksia :D

Mindi83 37+2
 
Viimeksi muokattu:
flower: Ei tuota unohdeta :) Mä yritän tehdä niin, et saa hoitaa vauvaa mukana ja olen sit isomman kans kun isi pitää vauvaa välillä. Mies kun jäi nyt lomalle viikoksi, kun esikoinenkin on lomalla (pph pitää lomaa tän viikon kun täällä on hiihtoloma). Enemmän kyllä tuntuu tuo tyttö nyt olevan äitin perään, ehkä hivenen on mustis...

Nyt mä tarvisin neuvoja... Miten mä saan tänne laitettua kuvan??? En löydä ihjeita siihen enää....

-JennyA-
 
jenny mä ainaki aijaa.comin kautta.
eli lataat kuvan ensin sinne ja sieltä kopioit joko pikku-tai ison kuvan linkin ja liität sen tänne. tulee suoraan kuva

onko noi tiedot ny oikein tuol etusivul??
 
Viimeksi muokattu:
JennyA kuulostaa melkoisen säpäkältä toiminnalta, onnea tuhannesti vielä :heart:.
Tiedättekö, kun luen noita synnytyskertomuksia, tulee ihan kauhun paniikki päälle. Miten ikinä selviän tuosta hommasta taas? En ymmärrä kuinka olen alkanut pelkäämään synnytystä.... Minä en siis ole vielä fyysisesti ja henkisesti valmis synnyttämään. Aiemmilla kerroilla on tullut se totaalikyllästyminen raskauteen ja olen oikein odottanut että alkais sattumaan. No, kai minä tästä kanssa alan toivomaan enemmän lähtöä.

flower minä tein aikoinaan jotain myöskin päin persettä kun kuopus syntyi, pojilla on 1v.5kk ikäeroa ja esikoinen oli erittäin pahasti mustis. Yritti myös lyödä ja nipistää vauvaa. Oli erittäin hankala, teki pahuutta ja ei suostunut nukahtamaan jne. jne. Tutti tuli takaisin hetkellisesti ynnämuuta. Vaikkakin yritin isompaakin huomioida ja vauva oli helppo tapaus joka vaan nukkui ja söi.

Voi flower minne ikinä sun supistukset katosikaan niin toi ei varmaan oo enää kivaa, toisaalta jotenkin hassua että nyt oot sitten oireeton. Ehkä se on tyyntä myrskyn edellä? Mä pistän sormet, varpaat ja hevosten kaviotkin ristiin että pääset tän vrk:n puolella vielä laitokselle!
 
Hyvää naistenpäivää meille kaikille! :flower:

Supparituulia puhaltelen täältä kovasti Flowerille, LD:lle ja Suzzille! :whistle: Ja tietenkin muillekin, jotka niitä kaipaavat.

JennyA: Vauva päätti sitten tulla kertarytinällä, kun niin kauan joutui odottamaan syntymistä. Ei ihme, jos kätilö ja lääkäri säikähtivät, kun eivät ehtineet lasta saamaan kiinni. Onneksi kaikki päättyi hyvin ja sinäkin selvisit ilman tikkejä. :)

Hiukset on onneksi pysyneet mulla ennallaan. Mulla on normaalistikin ohut tukka, niin se tästä vielä puuttuisi, jos nuo vähätkin lähtisi! Tosin kyllä itelläkin lähti paljon hiuksia, kun esikoista imetti.

Mä alan olla jo valmis synnyttämään. Tuntuu, että tuo maha on kokoajan vaan tiellä eikä missään asennossa ole hyvä olla. Onneksi ei ole mitään muita kipuja päälle, tulisin varmasti hulluksi. Nostan kyllä hattua kaikille, joilla on ollut kipeitä supistuksia ja muita kipuja, joita on saanut kestää tän muutenkin hankalan olon päälle!

Anopin porukka lähti kolmen päivän hiihtolomareissulle ja sanoi lähteissään, että älä vielä synnytä, kun perjantai-iltana vasta saat lähtä. Tekisi mieli ihan piruuttaan lähtä heti synnärille, eihän siinä anoppia tarvita. ;) Mutta ei taida maha-asukki olla vielä tuloillaan. :(

Meep 38+4
 
tombatar: On oikein :)

Tiinelli: Mua alko synnytys hirvittään siinä vaiheessa ku supparit oli tosi kipeitä. Mä kun oli niin kipeä, et oksensin vessassa ja tärisin ihme horkassa vaikka kuinka yritin rauhottua... Onneks puudutus pelasti :)

Kokeillaas saanko sitä kuvaa... Testing,,,
 

Yhteistyössä