Maaliskuun mussukat 2011 MEIDÄN KUU

nannah: no kuullostaa kyllä aika omituiselle touhulle :O Itse en kyllä ensiviikkoon viittis odottaa omaa terkkaria, ei siellä ketään muuta oo paikalla kuin sijaista? Eikös muutenkin neuvolassa yli lasketunajan kun menee niin mennä kahdesti viikossa? Tai täällä päin näin ainakin...

toinen toive: eikös uudelleensynnyttäjä sais semmosen polikliinisen synnytyksen, edellyttäen että sulla ja vauvalla menee synnytys hienosti ja ei oo mitään RD:ta tai muita terveydellisiä ongelmia sinulla itsellä tai vauvallakaan ilmene mitään.
 
Painoarvio oli RV36+6 2770g ja RV37+0 (siis seuraavana päivänä eri lääkärin mittaamana) 3030g eli ihan normaalikokonen vauva PITÄS olla tulossa.. Ja mullahan siis pituutta huimat 153cm, joten tää mun maha on ihan valtava. Niinku on olokin.

Ja nyt muuten koko päivän juilinu alamahaa.. Tosi inhottavasti!! EN HALUA SYNNYTTÄÄN VIELÄ :O :xmas: Ja niin kyllä vauvaki pelmuaa mahassa, että sekin sattuu.. Njäh. Jospa ne oikeat supparit sitte tosiaanki erottais :D
 
Neuvola kuulumisia vaan pikaseen
RV 37+5
RR 117/69
Pissa puhdas
RT
Sf 34
Paino +133g/vko yht. 7,3kg
Syke 158
Turvotus -
Liikkeet ++

Kauhea meno oli vauvalla masussa kun terkka kuunteli sykettä ni siks noin korkea..
Viime yönä valvottu aamu neljään suppareitten ja jomotusten kans mut sit kun nousin kävelee ni ne loppu..Nyt päivälläkin tullu muutama napakka supistus ja jomottelee alamahaa ja selkää mut tuskin tästä sen kummempia seuraa. Ei kyllä oo mikään kiire synnyttämäänkään.
Tervehdys kaikille uusille, teitä olikin aika monta tullu taustalta mukaan :wave:
 
:heart: HIRMUISESTI ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE JA TSEMPPIÄ VIELÄ MAHAN KANSSA KULKEVILLE! :heart:

JA KIITOS KAIKILLE ONNITTELUISTA!! :heart:

NIIN JA PIKAISTA PARANEMISTA KAIKILLE SAIRASTELIJOILLE! Ei oo kivaa etenkään näin loppuvaiheessa. :hug:

Täällä oon lueskellu joka päivä teiän juttuja, mutta ei oo jotenkin jaksanut ajatuksen kanssa kirjottaa. :ashamed:
Varsinkin ekan viikon kotona olin tosi väsyny, mies onneks isyyslomalla ja on hurjan ihanasti auttanu kaikessa ja oon saanut nukkuakin enemmän. :heart:
Lisäksi sitten ollut tuo keskimmäinen kipeänä, eka flunssaa, sitten joku ihme kuumetauti (4 iltana nosti kuumeen, päivisin ei mitään) ja sitten viime viikolla alkoi taas flunssa ja kuume. Lääkärissä käytiin ja oli mukavat jälkitaudit kehittynyt, keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus. V.loppuna loppui antibioottikuuri.
Eilen sitten alkoi vauvalla nuha, ollut tosi räkänen. Suolaliuostippojen ja niistäjän voimalla vielä pärjätty hyvin. Onneks ei ainakaan vielä ole muuta kun räkänen. Alkais pikkuhiljaa tää sairastaminen riittää. :mad:

Nyt ollaan alettu saamaan pikkuhiljaa rytmistä kiinni, kun ei tarvii enää kellon kanssa vauvaa syöttää, vaan saa syödä omaa tahtiaan. :) Oli tullut viime painokontrollissa niin mukavasti painoa. Eli 2 viikkoa sitten oli paino 2510g (tippunut 50g sairaalasta lähdöstä) ja viikko sitten oli painoa jo 2735g :) Huomenna taas painokontrolli ja uskoisin että noususuhdanne jatkuu. :D

Viime yön vauva nukkui tosi hyvin. Illalla syötiin puolen kymmenen aikaan, sitten heräsi yöllä puoli 3 syömään ja sitten vasta aamulla kahdeksan jälkeen. :) Päivisin kaveri tankkaa kovasti, etenkin iltaa kohden, ja yöllä voikin sitten nukkua, tähän vois vaikka tottua. :D Mutta oisko lie johtunut tuosta nuhasta nukkuminen.

Pitiköhän muuta kirjoitella, höh, ajatus katos ihan täysin. Tulikohan tästäkin miten hirveen sekava, jotenkin ei tuo ajatus kyllä juokse ollenkaan normaaliteholla. :D

Noh, seuraavaan kertaan. Sitten varmaan saa taas lukea lisää ihania vauvauutisia: :heart:

Ammuska ja pojunen 2vk 5vrk
 
huomenta. jouduin sit osastolle migreenikohtauksen takia. mikään ei pysyny sisällä. kipupiikkiä ja pahoinvointilääkettä kankkuun, sillä meni ohi...
vauvan painoarvio on 3,4kg ja masus muutenki kaikki hyvin

T&V 39+1
 
Mukavasti on vauvoja tullut maailmaan! Milloin mulle??!?! Tulin eilen Oysiin klo 9 ja siitä asti on ollut yhtä odottelua. Eilen sain 2 x puolikkaan cytotec(?) tabletin ja käynnistys etenee ei mitenkään :kieh:

Tänä aamuna lääkäri sanoi kohdunsuun olevan yhdelle sormelle auki ja annos on nyt 1 kokonainen tabletti. Käyrälle piirtyi ihan hyväkestoisia supistuksia, mutta itse en niitä lainkaan tunne. Oikeastaan jo toivon, että alkaisi tuntumaan, koska jotenkin yhdistän kivun etenemiseen. Tosin eihän mulla kokemusta ole joten... Mikäpä täällä ollessa, saan olla yksin kolmen hengen huoneessa ja yritänkin nyt laiskotella luvan kanssa kun vielä on mahdollisuus.

Kuitenkin toivon kovasti, että saisin vauvan jo pian viereeni tuhisemaan :heart: Niin tosiaan tähän käynnistykseen päädyttiin vähän niinkuin varalta jos niin voi sanoa, koska ne mun maksa-arvot oli reilusti koholla. Juu olen tainnut siitä jo kirjoittaa... Tsemppiä kaikille odottaville :hug:

Kaana 39+2
 
Heipsan päivään :D

Neuvolapäivä takana... en sitten ollut huomannut että lääkärikäynnillä 3vk sitten oli jo pehmentynyt ja lyhentynyt kanava 2,5cm:iin :D
Täti kun tänään sanoi että onko lastenvahti valmiudessa, kun varmaan sitten saattaa nopeastikin tulla. Tämä kaikki siis tapahtunut vaikkei ole supistuksia eikä MITÄÄN ollut sillon rv 36 mennessä.. Nyt viikon ajan pientä on huomannut. Eli saattaa olla että rytinällä täälläkin tulee :D
Yleensä ollut noita vihlontoja jne paljonkin ja ne ovat saaneet aikaan jotain, nyt olen vähän jo et APUVA täähän saattaa syntyä ajallaan eikä mennä yli :D

Ja siihen on enäää VIIKKO :O Nyt se paniikki sit tänne tuuli, en ole vielä valmis .. hehhhheee
Ei synnytys itsessään pelota eikä mitään, mut et se tosiaan saattaa syntyä ihan koska vaan ja ties vaik ois jo aukikin kun kerran nyt tuntunut vasta vihlasuja.. siiis kääääääääääääk :LOL:

Pitääkin laittaa kaukalon pehmusteet paikalleen kun olen ne pessyt, mies ei kuitenkaan saa.. heh.. no saa mut mä haluan niin tulee sit ainakin niinkun pitää :D

Ja vaatekassi pakata siihen kaukaloon..ja..ja..ja :eek:

Nyt tosiaan täällä päästy sairasteluista ONNEKS. Mä jo ompelin muutaman vaatteen taas huutikseen k un rahaa mennyt viimeaikoina vain kankaitten osteluun :saint: Pitäs jotain takaisinkin saada :D Ja postissa tulossa 2 kangastilausta..hih.. no eipä sitten ainakaan tuu kangaspulaa kun taas pääsee kunnolla ompelee :LOL: Pakko laittaa kuvaa noista kankaista mitä tilasin, ihastuin niihin TODELLA! :D
Apina ja norsu jersey keltainen / Kankaita - TULOSSA / i k a s y r ja sama punaisena, ne oli pakko tilata HETI kun saapuvat saan ne! :D

Tänäään siis poksutaan 39+0 wuuuhhhuuuu :D

Mulla vaan niin hyvä olo, sairastelut ohi,olen saanut ommella, ja tajusin että vauva saattaa syntyä koska vaan :D :LOL::LOL:
 
hei täällä jälleen :)!!!

kohtutulehduksen kourissa kyllä....lauantaina nousseen kuumeen taustalla oli raju tulehdustila jonka takia jouduin sunnuntaina takaisin sairaalahoitoon, antibiootit suoraan suoneen ja suun kautta. Pelko oli alkuun kova, kun en tiennyt mikä tilanne oli, ja oliko kohtuun kenties jäänyt synnytyksessä jotain joka aiheutti moisen. Tuossa tapauksessa oisin joutunut nukutettavaksi ja kaavintaan. Järkyttävän mädän hajuinen runsas vuoto havahdutti ja neljä tuntia ensimmäisen vuodon havaitsemisen jälkeen olin jo matkalla sairaalaan. :(
itkin pelkoa ja pettymystä... eihän tän NÄIN pitänyt alkaa vauvan kanssa :headwall: No, mut otettiin synnyttäneiden vuodeosastolle takaisin, lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultran alakautta.
Voin hei kertoo, et perkule kun sattu, ja lääkäri aivan säälien teki tutkimuksen... mä olin todella kipeä.
Tulehdusarvot 110... vuodon mukana tuli jo klönttejäkin hyytymiä, isoja...
No, kaavintaa en tarvinnut, ultra näytti et ei ole kohdussa mitään. Ja mäkin muistan että synnytyksen jälkeen kätilö kun näytti istukkaa, se roikotti sitä napanuorasta josta istukka roikkui "pussina". et ei kovin repaleiselta muistaakseni näyttänykkään.
Sain oman huoneen ja vauvan sinne mukaan tietenkin. Kaiken kukkuraks helvetillinen eksä pommitti illan parilla viestillään mitkä ei tosiaan mitään positiivisia olleet sisällöltään. :( ilta meni itkiessä, mutta ihana hoitaja lohdutti että paranen varmasti pian, ja että moisen eksän viestit vielä tietenkin lisäsi mun surkeutta.
Kuumetta oli lauantaista saakka reilusti yli 38. Olin siis varsin heikoilla. Jatkuva särkylääkitys päällä ja kuume ei laskenu millään...
Kunnes hikoilin tuon yön ja aamu aukeni jo paremmalla asenteella. :) Mut siirrettiin naisten tautien osastolle,kun en enää periaatteessa kuulunut synnäriosastolle. Vastassa aivan ihanat hoitajat,sain taas oman huoneen.
Ruuat ja kahvit ja iltapala tuotiin huoneeseen ,kaikkea sain, ja monet kerrat käytiin kyselemässä oloa.
Vihdoin eilen aamulla ei ollut kuumetta. valkosolut alkoi laskea mutta CRP jatkoi matkaa ylöspäin, oli sit jo 139. Sanottiin kuuluvan taudin kuvaan että kun olo alkaa kohentua niin tulehdusarvot nousee.. siellä sitte makailin ja lepo teki hyvää, muuta en oikeestaan ois ees jaksanutkaan. Vauvaa hoitelin täysin itse, ja vauva antoikin mulle toivoa ja piristystä kotiin paluu tavoitteena :)
Tänä aamuna sitten tulehdusarvot oli vihdoin laskeneet, enää 77. Pääsin kotiin kymmenen päivän antibioottikuuri mukana. kahta eri antibioottia menee kolmesti päivässä, lisäks särkylääkettä nappailen. Alavatsa on TODELLA hellänä... tulehdus ollut raju, sanoi lääkäri,mutta koska tulin hoitoon tosi hyvissä ajoin, parantuminen saatiin nopeasti käyntiin :)
Meidän vauva-arki saikin sitten hiukan erilaisen alun :D nyt jo hymyilyttää, kun kotisohvalla makaan, mies hoitaa vauvaa ja mua, vaikkakin mä jaksan jo jotain hiukan tehdäkin. Mutta vaakataso on noiden ärtyneiden sisuskalujen kannalta paras asento...

Vauva voi erittäin hyvin, syö rintaa ja vastiketta, mun ravintola-ketju ei ihan tuota hänelle riittävää ravintoa,mut saan edes jonkin verran rintamaitoa annettua. Nukkuu neljän tunnin jaksoissa, ja seurustelee vallan tiiviisti tuijotellen ja hymyillen aina hereillä ollessaan :) ollaan ihan rakastuttu häneen :heart: yöllä herää kerran, ja syöttöineen menee noin reilu tunti et nukahtaa uudestaan. saan siis unta ihan kivasti itsekin kun vauva nukahtaa kymmenen tienoilla, herää kahden maissa ja kolmesta puoli kahdeksaan nukkui tänäkin aamuna :)

mulla on siis kirittävää mitä kaikkea täällä on ehtiny tällä välin tapahtuakaan :) luesken teidän tekstejä nyt ja alan taas hengaileen täällä :)

Mieli oikein hyvä ja vaikka onkin voimat vähän hukassa, OON KOTONA :heart:

Flower again ja pitkäripsinen neiti kohta 1 viikon ikäinen :)
 
ja ai niin, ajatelkaas et viikkoa ennen synnytystä hemoglobiini oli 125, tänään labran kokeiden tulos: 131 :D aika hyvä mun mielestä näin, ja tuo osaltaan varmasti edistää mun toipumista.

paino hipsin tänään osastolla puntarille, ja jeijjjjjj: 10 kiloa hävinny jo :D

positiivisia juttuja!
 
Viimeksi muokattu:
Tää täällä kukkuu, rytmi heittää häränpyllyä, pitäis saaha korjattuu ennen kun miehen lomat loppuu. :saint:

flowerilla ollut siellä kurja alku, mutta onneks nyt jo paremmin. =)

Tuota hemoglobiinia ja painoa piti kanssa ihmetellä, flowerilta kun luin ni muistin. :D

Eli tuosta hemoglobiinista, että tosissaan vauhdilla noussu synnytyksen jälkeen. Mulla oli viimesimmässä neuvolassa muistaakseni 108, ja viikko synnytyksestä oli jo 136 (vai 146?). Kuitenkin, noussu hirmusesti.
Ja tuo paino ihmetyttää kovasti. Raskausaikana paino nous n.2kg (lähtöpainosta) ja nyt on lähteny jo reilu 8kg. Ei sillä, että haittais. :) Nyt kun ymmärtäis jättää herkut pois ja alkaa pikkuhiljaa vähän liikkumaan, niin saattais jopa päästä sinne tavoitepainoonkin. :)

"Illan" vika syöttö ois tehty, ja nyt vauvan kipristelee kovasti. Eli tovi vielä ja sitten herraa varmaan taas nälättääkin. :) Mutta mua ei haittaa, nukuin hyvät päikkärit tänää. :D

Ammuska ja möttiäinen 3vko (ollaan jo yli puolen yön =) )
 
Ammuskalla ihania kuvia vauvelista :heart::heart: Meinaa olla ajoittain malttamaton mieli odottaa omaa nyyttiä vielä mahdollisesti 4 viikkoa :whistle:..huhhuh..

Supistuksia on tullu ihan kiitettävästi varsinkin iltasin mut vielä nuo levolla ja panadolilla on rauhottunu niin ei oo tarttenu näytille turhaan lähteä..Molemmat tytöt on syntyny 39+2 eli jospa tääkin ois samaan aikaan tulossa :p..Eli 9 päivän päästä sitte :whistle:..

Aurinkoista päivää kaikille!! :cool:

Minttis ja pokkula 38+0 POKS
 
huomenta :D

täällä nukuttu hyvin, olo paranee kohisemalla... kävin just suihkussa, sheivasin kaiken mahdollisen, vihdoin kun taivuin ;) nyt myös varpaankynnet punaisessa lakassaan, meikattu (vaiks mihinkää en aio kyl tänää ees lähtee) ja on kyllä varsin ihmismäinen olo :)
miestä hiukan huvittaa tää mun laittautuminen, mut tarpeeks kun on sairaalassa hikoillu ni oli aivan pakko saada omaa minua takaisin :)

tikki on parantunut siis juu, sekin ainoa minkä halusin, on jo poissa :) onpa kyllä kiva. äkkiä sekin kävi.

Toinen toive mä lähdin kakkosen syntymästä vuorokauden jälkeen kotiin. olin ite tosi hyvässä kunnossa ja vauva myös. ainoa vaan että lastenlääkäri ei sillon sattunu olemaan paikalla niin meidän piti palata muutaman päivän päästä tarkistettavaksi.
Henkilökunta olis mut kättärillä kyllä pitänyt mutta laskivat silti ... ja hyvin kaikki meni :) että uskoisin sunkin pääsevän pois jos vaan itse tunnet olosi hyväksi ja vauva voi hyvin tuolloin :)

ammuska ihanan söpö ipana sullakin :)

aurinko paistaa taas ja edessä mukava kevätpäivä, jos sitä jaksais ulkonakin olla tänään hiukan .

voimia kaikille loppu-supistuksiin :wave:
 
Huomenia!

Flowerilla hurja alku, onneksi hoksasit ajoissa että jotain vialla, ettei päässyt ihan kauheeksi!

ammuskan poitsu kyllä tosi söpö tapaus!

Samoilla linjoilla minttiksen kanssa, että malttamattomaksi vetää... mut eipä tässä auta oikeen muuta kun odottaa, että jotain alkaa tapahtumaan, toivottavasti pian.

Mäkään en jaksa muuta kommentoida, kun niin masis olo....

Mindi83 38+3
 
flower: Huh, että piti tollanenkin tulla :/ Mut onneks oot paranemaan päin :)

Ammuska: Suloinen vaavi <3 Ja hui kun ihan säikähdin tuota yhtä kuvaa kun näytti pikkukuvassa ainakin samannäköiseltä kun mun vauva!




Mä pääsen tänään täältä sairaalasta kotiin. On jo aikakin kun oon viikko sitten sunnuntaina tosiaan tullut tänne! Oltaisiin päästy jo eilen, mutta mun verenpaineita piti vielä seurata kun tuota lääkitystä säädeltiin.
Vauvalla on kaikki hyvin, paino lähtenyt nousuun ja terve poika on :) Mulla tulee maitoa runsaasti, yölläkin oli lakana ihan märkä maidosta. Poika nukkuu kerralla 4-5 tuntia syöttöjen välillä, ja kovin on kiltti :) Mitä nyt välillä meinaa vatsa vaivata.

Synnytyskertomuksen mukaan mulla ensimmäinen vaihe kesti 2 tuntia 37 minuuttia, toinen 13 minuuttia ja kolmas 15 minuuttia eli mitä siitä nyt tulee kokonaiskestoksi, noin kolme tuntia, en jaksa laskea :D
Välilihassa on toisen asteen repeämä, samoin myös virtsaputken suulla on repeämä. Mut kai ne ihan hyvin on lähteneet paranemaan, vessassa käydessä kirvelee mut onko se nyt kummakaan.

Kyllä on ihanaa päästä kotiin. Vielä pari tuntia täällä ennen kuin mun ystävä pääsee hakemaan :)

LD + Pikkunen 5vrk
 
Viimeksi muokattu:
Ihanan aurinkoista päivää!!! niin se kesä tekee jo tuloaan :)

flowerilla ollut mutkia matkassa. Onpa kurjaa :( Mulla kävi keskimmäisen synnytyksen jälkeen niin että vuoto alkoi olemaan tosi runsasta ja se haju oli jotain ihan karmeaa. Menin uudestaan näytille niin kohdusta löytyi istukan palanen!!:O Lääkäri ihmetteli että miten ihmeessä voi jäädä sektiosta kun siinähän koko kohtu vedetään ulos mahasta ja pestään. Ollu ilmeisesti hieman pihalla leikkaava lääkäri. No ei muuta kun kaavintaan :( Kuumetta mulle ei missään vaiheessa noussu,tosiaan tuo vuoto ja haju vaan pisti liikkeelle.

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille ja voimia niille jotka yhä odottaa!!!:heart: On ihana käydä joka päivä lukemassa kun melkeinpä joka kerralla joku on menossa tai jo synnyttänyt.

ON Ei ihmeitä. Poju täyttää huomenna jo kuukauden,ihan outoa. Mä en enää edes muista sitä ku olin raskaana tai miltä se tuntu :) Niin ne äkkiä unohtuu.
Kova on poika syömään,1-3 tunnin välein syö. Ristiäiset on varattu 9.4 ja ensi maanantaina mennään lastenvalvojalle :)

painosta Mulla oli viikko sitten lähteny 10kiloa ja 6 kg oli vielä jäljellä lähtöpainoon. Tänään kun kävin niin oli tullut kaksi kiloa lisää!!!:O Olen kyllä ollut armoton karkinmässyttäjä:ashamed: Mutta samalla olen ajatellut että imetys veisi kiloja mukananaan ja olen joka päivä käynyt lenkilläkin :( Nooo,eiköhän ne vikatkin lähde kun pääsee kunnolla liikkumaan. Zumba himottaa jo :)

Nyt menen pukemaan,lähetään kaverin ja vauvan kanssa vähän shoppailemaan tänään :)

-Naurukohtaus ja Väiski huomenna 4vkoa- ( Laskettu aika oli maanantaina :) )
 
no toi äkkiä korkeaksi noussut kuume, ja tosiaan mädän hajuinen runsas vuoto on klassiset kohtutulehduksen oireet. onneks mulle kerrottiin näistä kun synnytyksen jälkeen kotiin olin lähdössä. mulle osastolla hoitaja kertoi että jotkut oikeesti seuraa tollasia oireita parikin päivää... siis mä en ois kestäny tota neljääkään tuntia ennenkun sain lääkärin soitettua.. saati päiviä.... ihmettelen eikö ihmisen järki kolkuta lainkaan kun alkaa sellanen vuoto mitä ei ihmisestä vois edes kuvitella tulevan...
Tosin noissa tapauksissa toipuminen kestää huomattavasti kauemmin, ja hoitaja sanoi et joskus viedään äiti suoraan tehollekin...
mulla oli onnea että pääsin ajoissa hoitoon.

mindi mulla ois sit sulle antaa paketillinen vastasyntyneen vaippoja, ei mahdu enää meidän neidille... :D voitais nähdä tässä kunhan vauvan kanssa pääsee ihmisten ilmoille.
Masis-fiilikset on kamalia! voi kun voisin jotenki piristää sua :hug:

LD mukavaa kotiin paluuta!!!! ihanan näköinen poitsuli sulla,siinä sitä riittääkin ihmettelemistä :heart:

vauvan potkujen ikävöinti uskokaa tai älkää, mulla on jo ikävä sitä tunnetta.... vaikka hyvin muistaa vielä sen kuinka närästi, ylämaha ihan kipeenä yms, mutta se tunne että oma vauva on mun sisällä... :heart: sanoinkin kotiin lähtiessä synnytyksen jälkeen että mä muuten palaan vielä samoilla asioilla ;) Että sitä voikin äitiydestä nauttia!!!!!

ja nyt pikku torkut itelle, kun neiti näpsä nukkuu vielä :)
 
Taas ihania vauva uutisia:vampire: onnea kovasti:heart::flower:

Itellä tänään 39+2 ja eilen käyty neuvolassa:
RR: 131/86
Kohdunpohja:34
Sykkeet:+150
turvotus:+
Painonnousu alusta alkaen 15kg ja nyt enää 200g noussu viikon aikana.

Alkaa kyllä jo tympiä tää oleminen ja toivoo vauvan syntyvän pian! Toisaalta ei mulla kiire ole kun muistaa millasta se synnytys oli :D Joten olotila vaihtelee kurjuudesta onneen....
Sitten valitusta lisää- nukkunu käden päällä ja nyt on ihan armottoman kipeä käsivarsi taipeesta- Mitään siinä ei näy mutta särkee ja on kosketusarka. Ensin jo ajattelin et joku tulppa kädessä:ashamed:
Supistelee tosi harvoin mutta vihlominen on tullu jäädäkseen!
Tänään päätin lenkittää kunnolla koiran ja leipoa ja lauantaille saatiin liput Raksa messuille ja kutsu kävi ystävien kanssa syömään sen jälkeen joten enköhän mä synnytä sitten ennen viikonloppua kun on jo sovittua ohjelmaa, toivossa on hyvä elää;)
 
Olipa ihania kuvia vauveleista! Niin suloisia tuhisijoita! Kauhea hinku itselläkin jo olis saada oma nyssykkä syliin.

Flower Olipa sulla ikävä käänne synnytyksen jälkeen! Mä en edes muuten muistanut, että tollainenkin voi olla edessä. No, hyvä, että olo on kohenemaan päin.

LD Varmasti jo ihanaa päästä kotiin aloittelemaan elämää vauvan kanssa. Sairaalasssa on tietysti ihan hyvä olla, mutta kotioloja ei mikään voita!

Omaan napaan ei kuulu kummempia. Samanlaista supistelua vähän väliä, kuin viimeiset pari viikkoa, mutta mitään edistystä ei tunnut tapahtuvan. Yöksi supparit lakkaavat kuin seinään ja mä vetelen sikeitä kuin lahna. Jos jotain hyvää siitä haluaa löytää, niin eipähän ainakaan kerry univelkaa monen viikon edestä... Kaikesta yöunesta huolimatta päivisin väsyttää niin vietävästi. |O

Eilen oli neuvola ja neuvolantätikin heti ensi töikseen ihmetteli, että mites mä vielä siellä pyörin. Oli ollut ihan "varma", ettei tällä viikolla enää tavata. Kaikki arvot ym oli kuitenkin kunnossa, sf-mitta oli jälleen laskenut, eli alemmas lienee vauvakin painunut. Vielä voisi vähän alemmas tulla...;)

Että tällaista...:wave:

pikkutalvio 39+2
 
:heart::heart: Siis ihania vauvoja teillä!!! Mä en kestä!! :heart::heart:

flower tympeä aloitus teillä, onneksi paranemaan päin =).

Sama homma täällä mindi ja minttis ei malttais enää päivääkään odotella omaa vauvaa...

Mulle tuli yhtäkkiä eilen virtapiikki, miehen kanssa tehtiin aamutalli ja lähettiin seinäjoelle ostamaan loput tavarat vauvalle. Nyt on sitten kaikki hommattu.
Tänään oon puuhannut tallilla ja siivosin koko talon lattiasta kattoon. Kai tää on nyt sitä pesän rakennus viettiä.
Supistuksia ei ole, eikä muitakaan oireita. Joskus vihloo alapäähän, mutta sitä on ollut kuukausikaupalla joten tuskin ennakoi synnystä.

tiinelli ja vauveli, jonka tahtois jo maailmaan POKS 39 :heart:
 
Hei!

Marielan pyynnöstä tuon uutiset, joskin ikävät tiedoksenne.

Eilen iltapäivällä liikehuolen takia käyrille ja lääkärin ultraan. Liikkeitä ei kuulemma tuntunut kovin hyvin ja tarpeeksi, mutta kyllä niitä sitten käyrälle piirtyi riittävästi. Vauva tuntui vaisulta, mutta reipastui sitten iltaa kohden. 02 aikaan yöllä huolta liikkeistä jälleen ja omituista oloa. Yöpalaa ja juomista ja vauvan herättelyä kaikin mahdollisin konstein, mutta mitään ei tuntunut. Pojat hoitoon ja sairaalalla olivat 05 aikaan. Käyrälle piirtyi vain hänen omat sykkeet ja sitten kahden ultralaitteen tyly tuomio oli, ettei sydän lyö enää. Näin päätyi tämä heidän toinenkin tyttärensä enkeliksi kohtukuoleman vuoksi kuten esikoistyttö -04. Syytä ei vielä tiedetä eikä mitään oletettavaa syytä vielä ole tiedossa. Näytteitä on kovasti otettu ja niistä sitten jotain voi selvitä, tai sitten ei.

Tällä hetkellä siellä osastolla odottavat, että synnytys käynnistyisi, aamulla käynnistys aloitettu ballonkimenetelmällä. Raskasta. Epäreilua. Epätodellista. Kohtuutonta. Ja silti ilmeisesti ihan täyttä totta, vaikkei tätä itsekään pysty vielä ymmärtämään. Tulin itse juuri kotiin heidän luotaan ja toivotan vaan kovasti voimia kaikkien mahdollisten väylien kautta koko perheelle!

-Catalia toukokuisista
 

Yhteistyössä