Maaliskuun mussukat 2011 *Lokakuussa*

Ihan pikaisesti tulin hehkuttamaan puoltaväliä!! Tänään rv 20+0 !!!

Meillä oli tänään myös rakenneultra ja siellä oli kaikki oikein mallikkaasti ja saimme POIKALUPAUKSEN:heart: I-HA-NAAAA!!!

~ miraci ja pienen pieni poitsu rv 20+0 ~
 
Heippa tytöt!

Eikö noi tyttö/ poikalupaukset voisi koota myös tohon meidän ekan sivun listaan. Olisi sitten mukava siitä seurata kuinka monta prinssiä ja prinsessaa maaliskuussa syntyy ?? Kävisikö tuo? Luonnollisesti ne joilla lupausta ei ole saatu tai eivät ole halunneet tietää, tietoa ei ole.

Itsellä rakenneultraan vielä aikaa vaikka viikkoja hyvin kasassa, täytyisi vielä yli viikko jaksaa odotella. Silloin olisi 20+5.

Ihanaa viikonloppua!
A 19+2
 
Onnea Tiitulipiituli :flower:

Tombatar Kävin kattomassa, ihan ok. Mut mä tykkään vanhasta, ottaisin kaikista mieluiten 1800-luvulla rakennetun mansardikattoisen talon :p :heart: Lapsesta asti se on ollut unelmani, joka toivottavassti joskus toteutuu, edes sitte eläkeläisenä!
Talopaketit on muutenkin unohdettu vaihtoehto. Talopaketit on joo yleensä ihan sopuhintaisia, mutta ne kaikki tontin, perustuksien, lvi-töiden yms hinnat ei. Eikä talopakettien mainekaan ole mitenkään mairitteleva (mediassa on paljon ollut juttua esim. alapohjaongelmista)

Onko kellään vielä suonenvetoja ? Ootteko ottaneet siihen magnesiumia, auttaako se? Oisko jotain muuta apua? Eka suonenveto oli nyt viime yönä, tästä se sitten lähtee :kieh: Esikoisesta alkoi vasta n. rv 25 lähtien, tästä tuli tämäkin vaiva näin aikaisin. Prkl.

Noista mahakivuista piti sanoa, et mullakin niitä on. Silloin tällöin menkkamaista kipua, mut yleensä ns. tavallista mahakipua. Välillä on niin kovaa vatsanväännettä, et on pakko mennä kippuraan.

Kilot Viime neuvolakäynnillä oli tullut se 700g eli yht. 4,7kg. Mulla on rakenneultra vasta vajaan kolmen viikon päästä ja silloin varmaan punnitaan taas. Omaa vaakaa en enää käytä, se kun näyttää mitä sattuu.

G 17+6
 
Moikka!

Talopakettiasiaa... Mä ottaisin ehdottomasti levyvalmiin talon. Tietty valmistajissa on eroja mutta hyviäkin löytyy. Avaimet käteen- vaihtoehdoissa musta materiaalit jotka sisältyy perushintaan on aika huonoja tai sanotaan, että ainakin valikoimat ovat huonot. Tuokin tietty riippuu mikä valmistaja on kyseessä ja perushinnatkin heittelee. Mutta monissa edullisemmissa ainakin. Tyyliin laakaovet, mdf:ää ja kuusipanelia jne. Sitten jos haluaa mieleisempää hinnat alkaa kohota aika huimaan. Monesti kuitenkin itse ne tuotteet saattaa löytää kilpailuttamalla halvemmalla. Tietysti jos on ihan peukalo keskellä kämmentä eikä nuo pintaremonttihommatkaan suju ei tuokaan ole hyvä vaihtoehto.
Tykkäisit Gorthaur meidän fammulasta... Masardia vuodelta tasan 1900 =)

Suonenvedot/krampit... Magnesium auttaa ainakin mulla. Mutta myös juominen! Mulla tulee magnesiumista huolimatta heti jos olen juonut liian vähän. Parina yönä oli tuossa todella pahoja kramppeja jalassa ja nyt kun olen muistanut juoda enemmän on taas ihan ok.
 
Taas tarinoidaan

Muutama viime päivä puolison kanssa ovat olleet nyt omasta mielestäni (ja toivottavasti hänenkin mielestä) mahtavia, asioista pystytään puhumaan kuten aikoinaan ja kaikki omat tuskailuajatukset, univaikeudet ja huolenaiheet ovat pois ja elämä hymyilee taas, jopa ruokahalu on palannut. Puoliso antaa koskea itseensä taas, haluaa lähelle jne, eli asioita jotka hetken olivat pois raskauden alkuvaiheessa. Hormoneilla ja puhumisella on ihmeellinen voima, en olisi edes uskonut kuinka suuri se voi olla, kunnes koin. Mutta nyt asiat ovat siis hyvin =)

Itse en ole valitettavasti vielä potkuja tai muuta myllerrystä tuntenut, mutta kaikki aikanaan. Myös pahoinvointi ymmärtääkseni on alkanut helpottamaan. Itse odottelen seuraavaa ultraa, sekä sukupuolitietoa, kuin lehmä kesää, hymyillen ja lämpöisellä mielellä.

Muutaman hetken olen myös uhrannut omasta ajastani lastentarvikkeiden selailuun, ja voin sanoa että se on kannattanut. Henkistä tukea olen saanut puhumisen kautta puolisoltani tämän ihmeellisen maailman tutkimiseen ja pikkuhiljaa alan ymmärtämään, eivätkä vaunut, hoitopöydät jne ole enää pelkkiä kysymysmerkkejä mielessäni, vaan vaunuista tulee mieleen jo muutakin kuin panssarivaunut. :whistle:
Ja koska täällä suurinosa kirjoittelijoista on naisia, kertokaa miehillenne omista tunteistanne ja olotiloistanne, itse ainakin arvostan sitä. Pieni lause "Tiedän että olen ollut vaikea..." oli hieno lause kuulla, sillä se helpotti monestakin syystä omaa oloani. Tukekaa myös muita tulevia isiä, ei niillekään raskausaika helppoa ole, pieni opussuositus: Vau.fi - Vauvan odotus. Tässä opuksessa on sekä äidille että isälle oma osionsa, jossa kerrotaan raskausviikottain mitä tapahtuu jne. Tämän sain omalta puolisoltani ja voin sanoa että on tullut luettua läpi ja selvästi tuodaan esille ettei se raskausaika ole aina niin helppoa kummallekaan.

Tiivistelmä epämääräisestä tekstistä: n.18vko aikana on hankaluudet toivonmukaan jätetty taakse ja tulevat viikot ovat nyt niitä viikkoja, jotka olisivat helppoja, ilman mitään ongelmia.

- Tuleva "ei-niin-pihalla-enään-" isä
 
Huomenta!

Parisuhteesta ja raskaudesta niin sen huomasin viimeksi ettei se raskausaika mitään... Suhteen todellinen tila huonoine ja hyvine asioineen tulee todellakin esiin sitten ensimmäisinä vauvakuukausina. Silloin iskee se todellisuus vasta päälle, että mukana kahden aikuisen arjessa onkin yhtäkkiä pieni nyytti josta on vastuussa. Tämä siis ensimmäisen kanssa... Tää toinen varmasti tuo taas omia juttujaan :). Jossainhan on ollutkin, että ensimmäisen kanssa se ensimmäinen puoli vuotta on se haastavin aika kun opetellaan uudenlaista arkea.

Koin sitten aamulla uuden raskausvaivan... Tai uuden ja uuden mutta se taannoinen yöllinen vatsakramppi-ilmakohtaus toistui aamupalaa laittaessa. Tajusin heti, että kyseessä on ilma eikä pahempaa mutta siis niin kamalaa! Poika ihmetteli miksi äiti inisee lattialla kun lakosin sinne ja en voinut muuta kuin kyyristellä yhdessä sun toisessakin asennossa, ja yrittää olla huutamatta kirosanoja. Mikään ei tuntunut auttavan ja helpommaksi ei asiaa tosiaan tehnyt pieni lapsi vieressä ihmettelemässä. Mulla on varmaan suolet ihan solmussa kropassa ja jokseenkin tuntuu et pahenee vaan...

Maha on muutamassa päivässä kasvanut järkyttäväksi. Piikkien laitto on mukavaa pinkeään vatsaan... :whistle:
 
Tulin vaan hihkumaan onnessani kirpparilöydöstäni: ostin tänään v. 1986 puusepän tekemän mäntyisen kehdon hintaan 80€!!!En yhtään tiedä, onko hinta ollut kohdallaan, mutta upea se on. Kyselen teiltä, tietääkö kukaan, voiko kehdon tekijää jäljittää mitenkään? Pohjassa vaan vuosiluku, ei nimikirjaimia. Kehto on upeasti kirjailtu (kaiverrus ja poltto) ja se on melko suuri, noin 110cm x 50cm. Itselleni kyllä lupasin, etten hanki mitään ennen alkuvuotta, muttamutta...=)

Onnea ultrakuulumisista siellä käyneille!!!Itsellä viikko odottelua vielä.
 
PinskuPinsku: Mä ainakin opiskelen lähäriksi :) Ja valmistun nyt joulukuussa. Hyi että inhottavaa jos aletaan haukkua synnytyksessä tai muutenkin! Saa sitä ihmetellä et millasia kätilöitä sitä onkaan..

Toivotar-80, Vau, hieno löytö!! Voisko sieltä kirpparilta mitenkään saada selville kenen pöytä se on josta kehdon ostit..? Jos pöydän laittajilla olisi tietoa.

Suonenvedoista. Mä kärsin niistä aiemmin todella. Nyt ei ole ollut ainakaan kuukauteen. Kun yöllä kunnolla veti niin en kävellyt seuraavaan viiteen päivään normaalisti. Vieläkin muistan sen kivun jollasta en oo ennen kokenut ja itkun kanssa sai kävellä, ei pystynyt seisomaan jne. Jouduin jopa veritulppaepäilyn vuoksi verisuonten uä:hän. Avun mä sain kun ostin tukisukat, ja oon pitänyt jalat yöllä lämpiminä ja juonut paljon. Lääkäri sanoi että voi ottaa lisämagnesiumia vaikka saankin päivätarpeen noista äitiysvitamiineista. En kumminkaan oo ottanut ainakaan vielä kun näillä pärjätään :)

Voi hitsi, mäkin jo haluan tietää kumpi tulee! Tai no 100% varmaksi sitä ei kerro varmaan muu kuin kromosomitutkimus (vai mikä se on) mutta kumminkin. Eilen juuri eräs tuttava sanoi että hänelle oli sanottu uä:n perusteella että poika tulee ja niinpä hän oli hankkinut vaaleansinisiä juttuja, mutta tyttöhän sieltä oli tullutkin. Mulla itelläni on tyttöolo mutta siihen nyt en luota pätkääkään.

Eilen oltiin menossa kavereiden kanssa. Oon yleensä joka viikonloppu ollut jossain mukana vaikken ite juokaan. Mut en mä jaksa täällä kotonakaan yksin istua. Tai no on mun paras kaveri selvinpäin kun se ei juo juuri koskaan. No menipä ilta pilalle kun eräällä tutulla oli joku sen työkaveri mukana, joka alkoikin käyttäytyä tosi aggressiivisesti ja meinas lyödä turpaan kaikkia miespuolisia. Paljastuki sitten että se oli subunarkkari ja vetänyt vielä jotain pillereitä ja viinaa. Saatiin se onneksi heivattua muualle sieltä.

Mulla on maanantaina neuvola. Oonko mä jotenkin tyhmä, kun mua vaivaa se kun siellä on sijaisena mun entinen lapsuudenkaveri? Ei olla oltu tekemisissä, mitä nyt kouluissa oltu samaan aikaan. Jotenkin vähän tympäsee tai tuntuu silleen oudolta mennä sen luo puhumaan.. En siis oo varma onko se mulla nyt neuvolatätinä, mut kuulin että se on siellä ens viikon tuuraamassa, ja tietysti mun oma neuvolatäti on syyslomalla.. :/

Mulla on joskus todettu ärtynyt suolisto vai mikähän se virallisempi nimi on, mut kumminkin, taas nostaa päätään. Mahakipuja, ilmavaivoja, löysääää... Tuntuu että aina tulee kivut ja pitää mennä vessaan kun syö jotain. Ja Litalginia en saa ottaa kun oon raskaana. No jospa tää tästä taas menis. Oon varmaan syönyt taas jotain kypsentämättömiä vihanneksia jotka ei sovi. Porkkana on just sellanen - ei missään nimessä raakana. Ja näköjään joku muukin..

LD + Pikkunen 18+5
 
Huomenta!

Tiitulipiitulille onnittelut rouviintumisesta :flower:

Oih, ihanaa, maa on ihan kauttaaltaan valkoinen ja lunta tulee taivaan täydeltä, on niiiiiin jouluisen näköistä :xmas:

Poika on vielä mummolassa, oli siis yökylässä, ja kylläpä on ollut mukavaa miehen kanssa kaksistaan pitkästä aikaa, on miulla vaan ihana mies vaikka välillä meinaakin unohtua arjen keskellä :heart: Käytiin eilen kaupungilla ja ravintolassa syömässä.

Eksyttiin myös kirppikselle, ja sieltä löysin uudenveroisen gracon travel systemin 150 eurolla, jesh! Väri ei ollut se mitä halusin, mutta haluamani olisi maksanut liki 300 euroa enemmän, niin ostettiin sitten noi. Ja mukana tullut keltainen lämpöpussi pelasti värinkin :) Vähänkö oltiin iloisia! Näin vielä edellisenä yönä unta että oltiin ostamassa travel systemiä, ja siellä kirppiksellä oli myös juuri sen väriset rattaat kuin siinä unessa, enneuni :D Niitä ei kyllä ostettu kun oli sen verran vanhaa mallia etten tiedä saiko niihin kaukaloa kiinni.

Nyt pitäisi ostaa vielä yhdistelmät, käytiin lastentarvikkeessa tutkailemassa vaunuja, ja mies tyrmäsi täysin ceroxit, epäili että hänen selkänsä hajoaa kun ne on niin matalat, mikä on kyllä ihan totta, hän joutuisi kumartelemaan tosi paljon kun on niin pitkä. Siispä nyt alan kytätä duo edgejä heittoaisalla ja mieleisellä värillä huutiksesta, niihin mies tykästyi. Jos edes nämä ostaisi sellaista väriä jonka haluan, kun joustin jo travel systemissä...

Näin viime yönä unta, että olin saanut tyttövauvan, joka näytti ihan meidän enkeliprinsessalta :heart: Imetin vauvaa, ja uni oli niiiin todentuntuinen, olin ihan ihmeissäni kun heräsin ja ihmettelin että missä vauva on. Tulin kyllä niin onnelliseksi tuosta unesta, yleensäkin kun näen unia joissa on meidän pikkuinen kuollut tyttö tai joku hänen näköisensä, tulen onnelliseksi, saan edes unissani pitää häntä sylissä :heart: Ja ihanaa, meille on tosiaan vihdoin tulossa vauva, niin odotettu ja rakastettu :heart:

Tänään poksuu puoliväli, ihanaa! Ja enää 4 yötä rakenneultraan, toivottavasti saadaan hyviä uutisia!

Nyt miehen kainaloon vähäksi aikaa ja sitten poikaa hakemaan kotiin :heart: Tää on tänään niin onnellinen :heart:

Teto ja ihana rakas rv 20+0 *poks poks* :heart:
 
Littledeath Mulla on nyt aika samanlaista kuin sulla. Mulla on tämä Crohnin tauti ja viikko sitten sain antibiootteja pissatulehdukseen. Nyt on sitten todennäköistä että ne olivat sopimattomia mulle (suoliston takia) ja että oon voinu saada Clostridium Difficle -bakteerin. Oon nyt 4 päivää istunut vessassa. Olisi vaan aika sattumaa, että Crohn olisi alkanut aktiiviseksi juuri antibioottien syömisen aikaan. No, maanantaina selviää oonko saanut sen bakteerin. Huolettaa ja stressaa ihan hirveesti, koska se voi pahimmillaan olla hengenvaarallinen :(
 
Heippa rallaa!!!

Täällä ollaan pikkusen huolissaan, mutta hyvillä mielin kuiteskin...

Keskiviikkona oli rakenne ultra, muuten kaikki oli ok, mutta aivonesteen kertymistä tarkastellaan uudelleen neljän viikon päästä. Vielä oltiin raja-arvon alapuolella, mutta halusi kätilö varmistaa asian silti... erikoislääkäri siis ultraa uudelleen vaavin... ulokkeita alakerrasta ei löydetty, mutta kätilö ei luvannut 100% kaverin olevan tyttökään... mutta siis tyttölupaus kuitenkin olisi meillä. Ja tosiaan leskettu aika meillä on helmikuun puolella 23.2.

Pikkusen tässä tahtomattaankin jänskää onko vaavilla kaikki kunnossa, mutta yritän levollisin mielin olla. Töissä on niin tohinaa, ettei ajatella juuri kauheasti asioita ehdi... hyvä niin...
taitaa olla tammikuu ja äitiysloman alku, ennen ku tää mamma tajuu mitään hankintoja tosissaan tehdä=)

olo ihan hyvä, massu on valtava pallo=) väsymys kiusaa jonkin verran... liikkeet tuntuu tosi hyvin ja massun päältäkin, vanhempi pojista (3v) on ihan innoissaan, aamulla antaa suukon sekä vaaville, että äidille kun lähen töihin... söpöä :heart:

vointeja kaikille!

Maariana83 + Nyytti 22+3
 
Tiitulipiitulille onnittelut avioitumisesta :heart:

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Meillä olisi eilen ollut keskenmenneen raskauden LA :( Onneksi mahassa möyrii sen verran lujaa, ettei eilinen tuntunut enää kovin pahalta.

Seksistä oli aikoinaan puhetta kun monella olivat alussa halut hukassa. Itselläni oli myös hukassa ja pahasti, mutta nyt on kääntynyt päinvastoin ;)

Mahallaan nukkumisesta: mulla on aika iso maha jo ja nukun edelleen puoliksi mahallaan, onkohan se enää järkevää? En muista koska esikoisesta lopetin mahaallaan nukkumisen. Tulee olemaan mulle taas tuskaa kun ei saa mahallaan nukkua!

Mustasukkaisuudesta haluaisin myös kysyä. Onko täällä muita mustasukkaisia? Itse olen ja haluaisin siitä tunteesta eroon. Onko kenelläkään kokemusta miten siinä onnistuisi? Jotain terapiaa vai lujaa itsekuria vaan?

Tää on aika tylsä vaihe tässä odotuksessa. Kaikki ultrat käytynä ja puolet odotusajasta vielä jäljellä. Mitään erityisiä vaivoja ei ole ja vatsa kasvaa silmissä. Ensi viikolla neuvolassa saan kelan paperit :) Sen jälkeen palkanlaskija saa laskea koska voin jäädä lomille :) Toivoisin voivani jäädä pois töistä juuri ennen joulua!

Peppioliina rv 22+1
 
Kiitokset onnitteluista! :heart: :)

Flower again Olipas ihanasti sanottu! :hug: Kiva, kun joku muistaa ja ikävöi minuakin täällä... :)
Tiiätkö, ainoo asia mikä mulla jäi koko ketjun lukemisesta mieleen oli se, että sinunkin miehellä on ultrakuva näytönsäästäjänä, kuten minunkin miehellä. :D

Tisseistä oli ollu jotain puhetta. Mun rinnat ei oo enää kipeet, mtta kuppi koko on kasvanu selvästi. Imettämään olen pysytynyt heti laitoksella eikä ole imetyksen kanssa ollu mitään ongelmia, joten luulen, että se nytkin sujuu vanhan kaavan mukaan.

Rakenneultra meillä oli eilen. Kaikki oli hyvin. Vauva innostui jumppailemaan ja jumpan tuoksinnassa olimme miehen kanssa havaitseminamme pippelin ja kulkuset. Näkyi vehkeet kyllä tosi selvästi, että yllätys on kyllä melkoinen jos tytöks vauveli osottautuu. :D Kätilö ei sanonut sukupuolesta mitään, koska sanoimme heti aluksi ettemme sukupuolta halua tietää.
Mies tosin hieman ihmetteli jälkeenpäin, että onko vauvoilla pippeli puoleen reiteen asti, ku tällä sellanen oli.... En tiiä, voiko se sit olla joku muu kuin pippeli?? Millälailla ja kuinka selvästi teillä on nuo vehkeet näkyny?
Nyt jälkeenpäin ois kyllä tehny mieli kysyä kätilöltä, että nähäänkö oikein ja onko se poika.
No ainakaan tuon ultran perusteella en lähe mekkoja vauvalle ostelemaan! :D
Mullahan on koko ajan ollut poikaolo joten poikaa odotan niin kauan kuin toisin todistetaan. ;):heart:
Oli se vauva vaan ihan ylisöpö!! Siellä se aukoi suutaan ja näytti ihan isältään (niin ainakin kuvittelin ). Taitaa tulla vauvastakin muusikko, kun lauleli jo mahassa. :) Isänsä poika.

Tuntuu, että maaliskuuhun on tosi pitkä aika... Odottavan aika on tunnetusti pitkä.

Kuopuskin kertoi tänään odottavansa vauvaa, koiravauvaa. Syntyy kuulemma huomenna tai ylihuomenen aamulla. Synnytys tapahtuu navan kautta.:D Hauskoja nuo lapset, kun ne ei kaikkea vielä "ihan" oikein ymmärrä. :heart:

Tervetuooa uusille mukaan! :flower:

Mustasukkaisuudesta huomaan välillä olevani mustasukkainen. Se on kyllä tosi typerä olotila!
Harvemmin onneks olen ja luottamusta löytyy 100%. Luulen, että nää hormoonit saa mut kuvittelemaan kaikkea tyhmää ja ajattelemaan asioita eritavalla kuin normisti...
Mies sanookin välillä, että älä taas ala hormoonihirviöks. :D Muutenkin kun itken pienistä asioista ja möksähtelen turhista ja typeristä jutuista.
Mun mies on kyllä maailman ihanin ja kohtelee mua hyvin ja siks mua ärsyttää itteenikin kun nää hormoonit saa musta vallan!

Mahallaan nukkumisesta Mä kans nukun puoliks mahallaan. Luulen että sekin tapa jää sit ajan kans pois, kun ei kertakaikkiaaan vaan enää mahallaan nukkuminen onnistu.
Se on muuten hurja tunne nukkua sit mahallaan synnytyksen jälkeen! :D

Joulu Rakastan sitä! :heart: Ihana tunnelma, ruuat, lasten iloiset naamat, kynttilät, kaikki... niin parasta!
Nyt on ulkona jo niin kaunista kun tuli lunta, ihan mahtavaa!

Laitan kohta kynttilöitä palamaan, kun kuopus alkaa nukkumaan. Saan tunnelmoida aivan yksin, mies kun on äänittämässä levyä ja esikoinen kaverin luona... Tiiä vaikka kaapista löytyis glögiäkin.:)

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Tiitulipiituli ja töppönen 20+5
 
Unohdin edellisessä onnitella tiitulipiitulia, vaikka mielessä olikin, eli siis: ONNEA! :)

misc: Oi voi.. :/ Toivottavasti tilanne rauhottuis! Mullakin crohnia on epäilty joskus mut oireet ei kumminkaan olleet niin pahat ja eipä tähystyksissä ole löytynyt mitään ihmeempää. Stessi ja hermoilu mulla ainakin pahentaa suolisto-oireita.. en tosin sit tiedä tuosta sun sairaudesta et miten siinä. Mut toivottavasti asiat selviää parhain päin. Mulla alkoi viisi vuotta sitten nää suolisto-ongelmat ja piti ravata lääkärissä ja maata sairaalassa jne. Mitään kunnon diagnoosia ei siis ole, mutta sitä ärtyneen suolen oireyhtymää tjk on sanottu sen olevan vissiin. Oonkin jo luvattoman kauan saanut olla oireeton, mut nyt..

Mariaana83: Onnea tyttölupauksesta ja toivottavasti siellä on loppujen lopuksi kaikki hyvin! :)

Mulla olinkin tänään tuo mahallaan nukkuminen mielessä. Olen vielä yrittänyt nukkua mahallaan kun se on mun suosikki nukkumisasento, mut vähän jo ikävästi painaa ja tuntuu "ahdistavalta" niin joutunut pikkuhiljaa luopumaan siitä..

Oletteko te värjänneet hiuksia raskausaikana? Ei kai se mitenkään kiellettyä ole? Mulle eräs huomautti kun sanoin että värjään hiukset. Mut ei oo kyllä neuvolassa tai missään sanottu ettei sais. Nyt on nimittäin väriaine päässä. Alko tympiin tuo blondi tukka niin laitetaanpas ruskeeksi nyt. :)

LD + Pikkunen 18+5
 
heippa kaikille..

Ensinnäkin suuret onnittelut tuoreesta avioliitosta Tiitulipiitulille :flower:

sitten oli puhetta mustasukkaisuudesta. Itse olen ajoittain äärettömän mustasukkainen. En tiedä miksi koska oikeaa aihetta ei koskaan ole ollut. Luulen että juuret tähän asiaan juontavat vanhoista huonoista suhteista joissa on ollut pettämistä ja myös todella loukkaavaakin sellaista. No nykyinen mieheni on minulle juuri se oikea. Meidän suhteessamme ei ole ollut mitään mikä pitäisi aiheuttaa minulle mustasukkaisuutta paitsi muutama ystäväni on ollut hyvinkin kiinnostuneita hänestä. Myös ihan suoranaisisia iskuyrityksiä on ollut. Naurettavaa todentotta että jotkut heistä ovat edelleenkin ystäviäni. Toisaalta mieheni on sanonut minulle ettei tälläisellä ole mitään vaikutusta suhteeseemme ja jos joku hänelle on lirkutellut on hän kyllä ilmaissut että on jo elämänsä naisen löytänyt. Ja niin olen minäkin siis miehen. Ajoittain kyllä mielikuvitus vilkastuu ja herää kysymys "entä jos?". No meillä on ollut niin vaikeita asioita muuten suhteemme aikana että jos mieheni ei minua rakastaisi ei hän olisi seissyt vierelläni joka ala- sekä ylämäen kohdalla. Nämä vaan on sellaisia asioita että luottamaan kyllä oppii mutta menneisyyden ns. "huonot haamut" välillä kutkuttavat mieltä. Onneksi tosiaankin olen löytänyt niin ihanan ja ennenkaikkea uskollisen miehen :heart:

Mahallaan nukkumisesta ei tulisi täällä enään kuuloonkaan. Voi että! On meinaan mukavin asento ja kyllä siitä sitten synnytyksen älkeen osaakin taas nautiskella. Tulee todella epämiellyttävä olo jos edes yrittää ja kyllä tuolla massussakin on alettu ilmoittamaan että hei nyt ei ole mieluisa asento hällekkään :LOL:

Joku mainitsi että maaliskuuhun on hurja matka viellä minusta taas ei. Tuntuu että aika menee siivillä. Esikoista kun odotti aika tuntui matelevan ihan ensimmäisistä viikoista lähtien. Ehkä sitä halusi jo alkaa elää sitä lapsiarkea. No vikoilla saa sitten taas tuskastella kun yksi päivä tuntuu vuodelta.

Me käytiin tänään koko perheen voimin shoppailemassa ja mukaan tarttui aivan ihanat verhokankaat lasten huoneeseen. Ostettiin 2 erinlaista kangasta ja tarkoitus olisi tehdä paneliverhoja joita sitten voi laitella kiskoilla mielensä mukaiseen järjestykseen. Jotenkin todella hauska idea tehdä tuosta lastenkankaasta + yksivärisestä sellainen "muodikas" verhostus. Itse en nimittäin innostunut ajatuksesta "yksiväriset lastenverhot". Ai että kivaa kun pääsee sisustelemaan lastenmielisesti mutta tyylikkäästi. Onko muilla mitään kivoja sisustusjippoja lastenhuoneeseen mikä ei olisi ns. perinteiseen tyyliin?

Massussa ei mittään uutta liikkeet voimistuu ja yhä enemmän alkaa tuntemaan pieniä yksittäisiä hipaisujakin. Tietysti myös niitä koviakin muksahduksia niiden joukossa. Maanantaina oliskin sitten taas neuvola..

Dindei + pikku 21+6
 
Tiitulipiitulille onnittelut naimisiin menon johdosta ja vakipaikasta! :flower: Tod. hienoa, ettei raskaus vaikuttanut siihen asiaan.

Onnea myös iloisista ultrakuulumisista ja tyttö/poikalupauksista! + heille tsemppiä, jotka lisätutkimuksiin joutuvat, toivotaan että kaikki kuitenkin hyvin !! :hug: On se ihan ihme miten tarkkaan tuolla ultralla pystytään katsomaan vaikka vaavit on niin kovin pieniä vielä.

Dindein verhoidis kuullosti kivalle. Mäkin tykkään , että lastenhuoneessa on lapsekasta, mutta silleen että ei sitä tuu ihan joka tuutista kumminkaan. Tykkään, että tapetit on suht neutraalit isolta osalta, mutta sitten on joku vähän erilaisempi seinä, missä voi olla isojakin kuvioita.

Nukun aika paljon miten sattuu nykyään. Ja öistä on tullut rikkinäisemmät. Mahallaan en oo koskaan tykännyt nukkua, mut selällään olokin on alkanut vaivata. Eli yöt menee pyörien täällä.

Mindi83 18+0 POKS!!
 
Heippistä!

Paljon taas tullut asiaa...

seksistä täälläkin alkanut vähän aktiivisempi vaihe... vielä kiva kun ei vatsakaan niin kauheasti ole tiellä! ;) Lisäksi iltaisin ei juurikaan enää tee pahaa niin kyllähän sekin noihin haluihin vaikuttaa.

Vatsalla nukkuminen Ei ole täällä onnistunut aikoihin... heti tulee paha olo ja tuntuu kuin vatsan alla olisi iso ja kova pallo...

Painosta Täällä paino lähtenyt reippaasti nousuun, mutta vieläkin taitaa olla pari kiloa miinuksella lähtöpainoon.... mutta eiköhän sekin pian kiritä takaisin! ;)

Paljon onnea jälleen tyttö- ja poikalupauksista!!!!

Mustasukkaisuudesta Kaipa täällä meilläkin sitä mustasukkaisuudeksi voisi kutsua...Tässä suhteessakin on ollut pettämistä ja luottamusta koitetaan saada korjattua edelleen. Itse sitä vaan on kuitenkin kovin epävarma itsestään ja välillä koko suhteesta ja tulee kuittailtua välillä ehkä turhankin paljon... :ashamed:
Pääsääntöisesti meillä menee hyvin mutta kyllä nuo ikävät jutut silti edelleen ja aina vaan nousee pintaan... itsestä tuntuu etten taida koskaan päästä täysin yli noista jutuista!

Vauvaunia Olen viimeaikoina nähnyt oaljon ja odotusunia myös. Viime yönä mulla oli jättimäinen vatsa jossa möyri kovasti. Siis päällepäin näkyi hurja myllerrys!

(.) Täällä oksentaminen aavistuksen rauhottunut ja nyt sitten sokeriarvot noussut yli sallittujen rajojen vähän liiankin usein... Mulla siis RD ja sokeriarvoja mittailen useamman kerran viikossa. Saa nähdä mihin suuntaan tämäkin nyt sitten menee...

Liro ja papunen 18+0 *Poks,Poks*
 
Pikkuinen liikuskelee välillä kovaa vauhtia, tuntuu et lyö koko voimalla mitä lähtee.. :p Huomenna sais laittaa postiin nuo kelan paperit, taidanpa tänään jo viedä niin varmana lähtee huomenna :) Mutta nyt ei ehdi sen enempää kirjoitella, anoppila kutsuu :)

Sasuma ja taapero 22+0 :kiss:
 
Heippa,

Nukkumisesta En oo enää pitkään aikaan pystyny nukkuu mahallan. Tuntuu siis ihan kun nukkuis pallon päällä.

Hiusten värjäämisestä Kyllä mä ainaki oon värjänny.

Mulla alkanu selkä kivut vaivaamaan. :( Ihan tuskaa, kun töissä ollessa polttelee tonne alaselkään. Eilen kävin ostamassa sellasen tuki vyön, jospa se auttais.
Istua en pysty kauaa, kun sit väsyy selkä tosta lapaluiden välistä. Mahtaakohan tää maha vaikuttaa noin ylös, vai onkohan siellä jotain muuta jumitusta.?

eipä muuta tällä erää.

Nunnika+ prinsessa 21+6
 
Hiusten värjäys Ei oo kiellettyä.

En oo nukkunut mahallaan kertaakaan plussan jälkeen..

On niin kauheeta ummetusta jo, et oli pakko aloittaa ottaa Duphalacii. Ei tätä kestä Erkkikään. Viime raskaudessa kärsin siitä tosi paljon, varsinkin ku oli vielä pukamatkin :x Neuvolassa kiellettiin ottamasta mitään lääkkeitä. Voi jessus, ku sitä kärvisteltiin niiden kaikkien vaivojen kanssa. Nyt en aio kitua, kun ei kerran oo pakko!

Meillä on tänään eka hääpäivä. Käytiin sitte ravintolassa syömässä oikeen pitkän kaavan mukaan ja sen jälkeen käytiin kattomassa leffateatterissa Napapiirin sankarit. Alunperin meidän piti mennä kylpylään, mut jätettiin se sitte väliin kalliin hinnan takii. Tarvii olla jokusen aikaa säästökuurilla tulevan kotimme rempan takii.. No kiva päivä meillä oli näinkin =)

G 18+1
 
POKS 19+0 :heart:

Nukkumisesta. Mahallaan en ole koskaan osannut nukkua, joten raskaus ei mun osaltani vaikuta nukkuma asentoon.

Jano. Mulla yöunet on katkonaisia ja yöllä herään käymään vessassa 1-3 kertaa. Ongelmallista on kun jano on lisääntynyt ja joudun juomaan iltaisinkin paljon, jos ei päivän mittaan ole riittävästi juonut. Tuntuu vaan siltä ettei mikään juominen riitä vaan on koko ajan jano... Kai tämä nyt sitten on ihan normaalia, mutta aamullakin saatan herätä päänsärkyyn ja menee juomalla vettä ohi... Onko muilla tällaista ongelmaa??

Seksistä. Mitään ihmeellistä muutosta meillä ei ole seksielämään tullut, eli aika hiljaista on edelleen... Itsellä särkee paikat sen verran paljon, että halut siinä karisee, kun kääntyminen sängyssäkin tuottaa tuskaa (mulla siis löystynyt lantio ja häntäluuhun säteilee myös kipua sekä reisiin).

Tissit. Eivät ole enää kipeät, mutta iltaisin hieman arat kun liivit riisuu.. Ja ovat kasvaneet yhdellä kupilla ja c:ssä mennään nyt. Veikkaan, että maidon nousu rintoihin kasvattaa kokoa vielä yhdellä, joten uusia liivejä tässä joudutaan hankkimaan tiheään. :D

Mulla on sen verran pienet nännit, että jouduin ensimmäisen kanssa jo sairaalassa käyttämään rintakumia. Lisäksi pojalla oli väärä imemisote, jonka kanssa sitten taisteltiin vielä kotonakin, jotta hän olisi ottanut tissin oikein suuhunsa. Lähti se kuitenkin sujumaan. Tuo rintakumien kanssa sähellys on kyllä sellaista, että toivoisin nyt tulevaisuudessa luonnistuvan ilmankin sitä. :|

Vakuutus. Otetaan ennen vauvan syntymää ihan varmuuden vuoksi. Ensimmäisellekin otettiin eikä olla kyllä tarvittu, mutta ihan ehdottomasti otetaan jos vaikka tulisikin tarvetta tällä kertaa. Eikä olla kyllä kertaakaan kaduttu sen ottamista. =) Meillä kertyy bonusta, kun meillä on kaikki samassa vakuutusyhtiössä, ja niin niillä saa osan laskuista kuitattua aika kätevästi. :)

Hiusten värjäämisestä. Olen värjännyt jo muutaman kerran raskauden aikana ja edellisessä raskaudessa kävin kampaajalla muutaman kerran ja lisäksi itse värjäsin. Onhan noita mielipiteitä asioista suuntaan jos toiseen, mutta eihän se värjääminen nyt kiellettyä ole. Tietty jos päänahka on rikki niin kannattaa se saada kuntoon ennen värjäämistä..

Onnitteluja kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista! :flower:

(.) Ei kummempaa kuulu. Liikkeitä tuntuu välillä enemmän ja välillä vähemmän. Eilen illalla totesin etten ollut tuntenut kuin muutaman kerran päivän aikana liikkeitä ja jo vähän huolestuin... no kyllähän se pikkuinen siellä vielä nukkuukin aika paljon, eikä ne potkutkaan tunnu vielä niin kovina, että saattaa jokusen vielä olla huomaamattakin kun muuta hääräilee samalla... mutta en oikein saanut nukuttua kun huoletti ja yöunet jäivät katkonaisiksi. Nyt aamusta olen potkuja tuntenutkin aika tiheään eli kaikki siis tuntuisi olevan kuitenkin hyvin, huh! :)

dogitar ja masuasukki 19+0
 
tulen pikaisesti hehkuttamaan; sain eilen ne brion vaunut :D. Tuossa ne komeilee eteisessä!! Pitäis keksiä joku piakka niille, ei ne siinäkään voi maaliskuuhun olla..Vähän väliä pitää käydä niitä kurkkimassa, ikää on taas 4v..:LOL::LOL:. Mutta kun niitä on viimeiset 3vuotta halunnut ja nyt ne saanut niin onhan se hyvä fiilis :rolleyes:. Mutta nyt tämä lähtee pankkin neuvottelemaan asuntolainasta!!peukut pystyyn!!
ps. kova myllerrys alkanut mahassa olemaan, hurja tyttö siis tulossa :eek:

kike79 ja pikkupieni 17+5
 
Täälläkin tänään poksuu, 19+0!! :)

Juuri tulin neuvolasta.

Pissa: puhdas
Hb: 141
RR: 144/88
Paino: 84,8 (kuukaudessa siis noussut 1,4kg, ei paha)

Tuota verenpainetta mitattiin kolmesti. Kahdesti ennen varsinaista käyntiä ja sillon pulssikin tais olla 113, en muista viimeisintä, jotain satasen paikkeilla kumminkin. Sanottiin ettei vielä tarvi olla huolissaan, mulla kun RR on muutenkin sellainen korkeahko ollut aina ja sitä on seurattu tasaisin väliajoin yläasteiästä lähtien.. Hb on kans hyvä. Itestä tuo tuntuu "alhaiselta" kun melkeen aina ollut vähintään sen 150. No kerran oli kun verta luovutin 125 ja sain rautatabletteja sillon.

No sitten ultraan. Harmittaa kun täti ei laittanut mittoja minnekään ylös, mut paino oli muistaakseni 125g ja pituus 200 jotain mm. Pää-perämitan mukaan vastaa viikkoja suunnilleen (19+2) mut sääriluun ja päänympäryksen ja painon mukaan 18+jotain. Päänympärysmitan mukaan se kone antoi LA:ksi 27.3. Mutta CRL:n mukaan mennään niin LA pysyy samana. Kysyin että näkyiskö sukupuoli ja neuvolatäti katteli ja sanoi että ei kovin selkeesti näy, mutta alustavasti vois sanoa että POIKA. :heart: Mutta voi kuulemma olla että napanuorakin tulee just siihen eteen. Rakenneuä:ssä sitten selvii kuulemma paremmin.
Pikkusella näkyi kun sydän löi, ja mahalaukku liikkui ja täti sanoi että se nielee lapsivettä :) Kovasti potki ja ojenteli sormia ja nekin pystyi laskemaan ja viis niitä oli :heart: Lopulta vielä käänsi kasvonsa "kameraan" ja haukotteli ja väänteli naamaansa! Ihana <3 Tarjontakin tähän neuvolakorttiin on merkitty ja tossa taitaa olla että PT, eli onko se sitten perätila? Kohdunpohjan korkeus kohdassa on 19.

Mut niinpä on sitten surullisiakin juttuja.. Isä on joutunut OYS:iin eilenillalla kun sillä on sydänlihaksen tulehdus ja siihen liittyy vakavia sydänoireita :( Voi että, aina sillekin sattuu kaikkea. Kunpa se tajuais lopettaa tupakoinnin, mut ei. Sillä on todennäköisesti myös keuhkoahtaumatauti. Sairaslomalle ei aio jäädä ja menee heti töihin kuulemma kun pääsee sairaalasta. Siis mikä sitä vaivaa kun pitää olla noin jääräpää!? Mä aion pitää sille puhuttelun kun se tuosta tokenee, että mä en halua että se nyt kuolee kun eka ja kenties ainoa lapsenlapsi tulossa, että pitäs nyt terveydestään huolta. Se on töissä VR:llä ja ne tekee tosi pitkää päivää, joskus 16 tuntiakin. Ja viinaa menee viikonloppuisin reippaasti :( Vaikka tiedän kyllä ettei mikään saarna auta, oon kaikkeni yrittänyt ennenkin. Isä on vasta 51v mutta sillä on ollut keuhkoemboliaa ja laskimotrombia ja kaikkea. No jospa se siitä.. Mun huoli vaan ei ikinä lopu. Onneks isällä on nykyään vaimokin niin en ole ihan yksin huolineni.

Mut hyvillä mielin täällä kumminkin ollaan :)

LD + Pikkunen 19+0
 
Moikka!

LD:lle :hug: isän tilanteen kanssa! Miun mummilla oli myös keväällä sydänlihaksen tulehdus, onneksi siitä vielä tervehtyi vaikka muuten alkaakin olla huonossa kunnossa :(

Voin kuvitella kike79 siut vaunujen kanssa, miekin ole ihan intona hypistellyt uutta travel systemiäni :rolleyes: Poika jo yritti piilottaa miulta nuo, ressulla meinaa vähän mustasukkaisuus iskeä...

Poika kysyi eilen miulta, että rakastanko mie enemmän häntä vai vauvaa, voi että mitä nuo pienet miettii :confused: Kun sanoin että tietenkin rakastan heitä yhtä paljon, kuten myös meidän enkelityttöä, niin toinen oli että varmasti en enää häntä rakasta kun vauva tulee... Voi pientä rakasta :heart:

Mie jahkailen vaunujen kanssa, meinattiin niitä heittoaisallisia emmaljungan duo edgejä, mutta ne on kyllä tosi isot... Ihastelin briojen ruskeita yhdistelmiä mustalla rungolla, vaan kun niissä ei ole heittoaisaa, huoks... No onhan tässä vielä aikaa jahkata...

Miulla jatkuu supistusten takia nyt sairasloma vielä ainakin reilun pari viikkoa, 9.11 neuvola niin mietitään samalla jatkoa. Kohdunsuulla ei onneksi supistuksista huolimatta ole muutoksia. Siitä neuvola-ajasta ei sitten olekaan enää kun reilu kuukausi kun muutenkin jään kotiin :) Jään varhennetulle äitiysvapaalle, ja pidän lomat ennen sitä pois jos vaan onnistuu. Ihana olisi jäädä joulun alla kotiin ja rauhassa laittaa joulua :xmas:

Vauva on yöaktiivinen eläjä, päivisin tuntuu kyllä myös useita kertoja liikkeitä, mutta yöllä potkii kyllä urakalla aina kun olen hereillä :heart: Edelleen pikkuinen viihtyy alhaalla, ilmeisesti virtsarakon päällä jatkuvasta pissahädästä päätellen :rolleyes: Potkut on kyllä välillä jo melko kovia, ja jotkut "sisään päin" suuntautuvat potkutkin tuntuu jo...

Rakenneultra ylihuomenna...

Nyt pitää alkaa soitella pojan eskariopelle, siirrän pojan kahdeksan aamuista yhdeksän aamuun kun olen nyt itsekin kotona, en kehtaa toista kiusata aikaisilla herätyksillä kun ei ole pakko, ne on meille ihan tuskaa... Nukun kyllä itsekin mielelläni puoli kahdeksaan puoli seiskan sijaan :saint:

Mukavaa alkavaa viikkoa :flower:

Teto ja pieni Mymynen rv 20+2 :heart:
 

Yhteistyössä