Maaliskuun mussukat 2011 *Lokakuussa*

Heippistä!

LD:lle voimia :hug: Toivottavasti isäsi voi pian paremmin! Mutta onnea kumminkin poika veikkauksesta! :flower:

Mä käväsin tänään kanssa ihan "mielenrauha" neuvolassa. Tää oli nyt sitten varmaan viiminen tämän lajin neuvola, kun noi liikkeetkin on tulleet niin selviksi ettei niistä mitään epäilystä ole. Ja tuntuu jo ihan liikkuessakin! :heart: Kaikki oli hyvin. Kyselin kyllä, että kun hengästyttää niin paljon ja eilen kun tapetteja tuonne vessaan laitoin niin korvissa ihan suhisee ja niin surkee olo tuli ja on ollut kyllä tässä enemmänkin tuollaista vaivaa. RR oli sitten 104/74 eli aika alhanen, joten ei oo kuulemma ihme jos tippii tuo yläpaine välillä alle 100. Juomaan käskettiin enemmän, jospa se vaikka auttaisi. Tasan kaksi viikkoa nyt sitten on tuohon rakenneultraan ja jos vaikka sitä sukupuolta vähän valotettaisiin jotta vois justiinsa vaunuja alkaa katteleen. En tiedä vielä ostanko vaan vaunukopan, mutta värin valinta on mulle yleensä kanssa aika tarkka homma ollut :) Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että vatsa oli ihan hyvin kasvanut, että jossain tuossa navan alapuolella tuo kohdun reuna nyt oli, kun siitäkin vähän huolissaan olen ollut.

Seksi no ei kyllä juurikaan kiinnosta. Ja koska on ollut näitä hiivaongelmia, niin ei tee oikeen hyvääkään semmoset.

Hiusten värjäys En ole värjännyt, mutta en myöskään usko että siitä mitään hirveetä haittaa olisi vaikka oon mäkin joskus jostain kuullut että ei saisi raskausaikana värjätä.

Mustasukkaisuus mun kohdalla liittyy miehen menemisiin kavereidensa kanssa. Se on jotenkin vapaampaa kuin mun meneminen. Otan luonnollisesti jotenkin enemmän vastuuta muksuista ja jotenkin mun meneminen yksistään jonnekin tai kavereiden kanssa on aina jotenkin vaikeempaa. Mitenkään mustasukkainen mistään toisista naisista tjn. en ole.

Mä haravoitsin tuossa juuri pihaa ja ja meijän kuopus tippui tuommoiseen pieneen vesialtaaseen kun tuossa pihalla on. Onneksi oli kuravaatteet, ettei ihan läpimäräksi mennyt koko likka. Esikko siinä vähän houkutti menemään katselemaan lähempää. Mä sain tarpeekseni koko altaasta ja otin pois koko hommelin, ei oo enää siitäkään harmia sitten ja joka syksyistä tyhjentämis rumbaa.

Mindi83 18+1
 
viikonloppu takanapäin ja mä häärään kuin viimeistä päivää kotihommia :) kyllä niin mukava on kun ei enää väsytä päivisin ihan NIIN paljon ku tähän asti!

oon voinu tosi hyvin, vauva liikkuu lähes taukoamatta, eilenkin mönki kolme tuntia putkeen, ja iltaisin nukahtaa vasta kymmeneen mennessä... yöt oon alkanu nukkumaan paremmin, kun oon nipistäny päiväunet pois kokonaan.... toisaalta harmittaa mut ehtiipä päivästä nauttia enemmän :)

mitään tarvikkeita en oo sit vieläkään ostellu, en ensimmäistäkään :D

Mutta sisustellut kämpäs muuten, et ois viihtyisämpää vaikka remppaa löytyy vähän joka puolelta ;)

ai niin ja istukka mulla oikeassa etuseinässä... ja en tiedä onko teil muilla ollu vastaavaa, mutta viime viikon rakenneultran jälkeen loppupäivän nipisteli juuri siitä kohtaa mis lääkäri sanoi istukan olevan, lääkärihän joutui aika paljon vatkaamaan mun vattaa et ois saatu vauva näkymään oikeaan asentoon... arvelen tämän ärsyttäneen istukkaa jotenkin ????? ohi meni seuraavaan päivään mennessä.

kaikki hyvin ja viikot täyttyy toinen toisensa jälkeen :heart:
 
Gorthaur. Nuo suonenvedot ovat mullekin tuttuja (jo edellisestä raskaudesta) ...nyt ovat jääneet vähiin ja muutenkin jalkasäryt, kun otin käyttöön tukisukat päivän ajaksi ja ihan tuota raskausmonivitamiinia syön päivittäin, ainakin yritän sen muistaa... :D

TiituliPiitulille paljon onnea rouviintumisesta!

Kike79. Osaan minäkin kuvitella sinut niiden vaunujen kanssa :LOL: Sama oli mulla tilanne silloin, kun sain nuo meidän Briot ja edelleen tykkään niistä kovasti, =) nyt vaan meillä ovat ne seuraavallakin lapsella käytössä niin ei niissä ole enää sitä uutuuden viehätystä mikä sinäänsä olis taas ihanaa kokea ;) :D Niin ja toivottavasi asuntolainan neuvottelut sujuivat hyvin!

LD:lle voimia isäsi tilanteeseen! :hug: Toivottavasti hän paranee pian!! Hienoja neuvola ja ultrakuulumisia olit saanut ja onnittelut poikalupauksesta. =) Harmi tosiaan, kun et niitä mittoja tarkalleen saanut...olisi ollut mukavaa vähän vertailla kun itse menen ensi viikolla sinne rakenneultraan. Mutta eikös sulla ollut aika pian mun jälkeeni, vai muistanko väärin??

Itseäni jännittää jo rakenneultra. Siis se että onko kaikki hyvin ja tietty kans vähän että näkyykö sukupuoli... Yksin joudun menemään ja se jännittää vielä enemmän...mitä jos kaikki ei olisikaan hyvin eikä mulla ole ketään mua tukemassa...tiedän että turhaa tota on ennen murehtia, mutta kun joudun menemään pojan kanssa sinne ja hän näkee jos täysin murrun ym., huoh! :(

dogitar ja masuasukki 19+0
 
Moikka!

Kike79: Se ihana tunne kun saa kokeilla niitä uusia vaunuja sisällä ja ihailla... Itselläkin meni usein niin, että ohimennen kävi aina esikon vaunuja hipelöimässä ;). Nytkin olen silloin tällöin käynyt ihailemassa kopan kuosia ja tekisi myös jo mieli ostaa ne Britaxit odottamaan, mutta sitten tiedän et alkaisin käyttää niitä heti. No ei siinä mitään kun ne on kuitenkin lähinnä ostoslistalla esikon takia. Mutta sitten ne vie turhaa tilaa täällä. Ehkä tammikuussa =).

Onnea rouviintuneille ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!!!

Hiustenvärjäys... Mä olen nyt värjännyt kolme kertaa hiukset raskausaikana ja kerran ainakin vielä pitää. Olen vaan vähän pidentänyt värjäysväliä, kuten edelliselläkin kerralla.

Liikkeet on edelleen vähäisiä. Välillä tuntee enemmän ja sitten voi mennä kauan ettei mitään. Päivittäin kuitenkin eli en ole asiasta mitenkään huolestunut.

Ylihuomenna rakenneultra eli sitä jännäillään =)
 
Kiitos teille :)

Isällä oli todettu varjoainekuvauksessa että sydämen sepelvaltimot on tukkeutuneet ja sille oli tehty pallolaajennus. Eli sepelvaltimotauti sen sydänlihastulehduksen lisäksi. Ei tuo nyt niin kauhea yllätys ole, onhan sillä ollut korkea verenpaine ja huonot elämäntavat. Ja vyötärölihavuus vaikkei muuten lihavalta näytäkään kun on kummiskin sen kaks metriä pitkä. Mutta kyllä se silti on aika nuori tuohon sairastumaan. Nuo sydänjutut tuli tutuiksi kun mummu sai infarktin 2007 ja joutui kaikenmaailman leikkauksiin ja laajennuksiin. Mutta siitä mä olen onnellinen että isä meni ajoissa lääkäriin. Tuo kun on sellanen sairaus varsinkin miehillä että saattaa helposti tulla äkkikuolema ja isänisäkin kuoli yhtäkkiä sohvalla maatessaan. Ja tuolla OYS:ssa se on osaavissa käsissä :) Se vaan hirvittää jos se ei muuta elämäntapojaan.. mutta jospa sillä olis siellä sairaalassa aikaa miettiä..
 
Heippis

LD :hug:

Hiusten värjäämisestä Kyllä minä olen värjännyt. Olin myös kampaamossa töissä kun esikoista odotin ja sellaista olen kuullut väitettävän että kampaajan lapset on aina pienempiä no poika oli syntyessään 4070g / 53cm että en ihan pieneksi väittäisi.. :D Se on kyllä totta ettei värjäystulos ole välttämättä toivottu hormoneista johtuen ja luulin tätäkin puppu puheeksi mutta vaikka ammattilais väreillä omat hiukseni värjäänkin (siis tyvikasvun) ei väri ole kunnolla tarttunut vaikkei aiemmin ole ollut samojen värejen kanssa mitään ongelmaa. Tietenkään ei suositella mitään jatkuvaa (siis 1krt/v) värjäilyä, vaalennuksia yms.. mutten kyllä usko että hyvän maun rajoissa sillä on mitään vaikutusta. Näitä aina tutkitaan mutten ole ainakaan itse kuullut mihin perustuisi väite ettei hiuksia saisi ollenkaan värjätä raskausaikana.

ON: Tänään käytiin neuvolassa. SF-mitta mitattiin ensimmäistä kertaa ja oli 18cm. Vauvan syke sekä minun paineet, pissa ja kaikki muu ok. Seuraava neuvola olis Marraskuun lopussa ja se olis sitten lääkärin tarkastus myös?? Esikoista odottaessa oli alkuraskaudessa sekä muistaakseni rv 36 että on tainnut tämä käytäntö muuttua.
Lippulappuset siis kelan saatiin myös matkaan ja nyt olen niin ulalla kun olen hoitovapaalla että mitä pitää hakea kun soitin kelan asiakaspalveluun niin sielläkään ei muuta sanottu kun että hoitoraha katkee automaattisesti kun alkaa äitiysloma mutta silti pitäisi uudestaan hakea hoitista esikoisesta ja ääääh. Kyllä nuo on niin vaikeeksi tehty että parempi mennä loppuviikosta ihan paikanpäälle asioimaan.

Dindei + Pikku 22+1
 
Kyselen taas, eli onko tuo SF-mitta siis se kohdunpohjan korkeus? Mulla lukee kortissa siinä kohtaa että 19, eli varmaan siis 19cm. Mut maha ei päälle päin vielä näy paitsi ehkä niille jotka tietää mun oottavan, muuten näytän vaan lihoneelta.

dogitar: Mulla on se rakenneuä 9.11 :) Muistaakseni muutaman päivän myöhemmin kun sulla..

Söin hirveen lautasellisen kaurapuuroa äsken. Neuvolassa kehotettiin vetään illalla maha täyteen jossei sit aamulla tekis enää niin pahaa. No olen mä iltaisin syönytkin mutten mitenkään kauheen raskaasti. Nyt tosiaan joudun varaan illalla sängyn viereen jotain pientä syötävää ja yökkiminen (ei kumminkaan oksennusta tule) alkaa heti kun nousen ylös. Mä ku kuvittelin tän loppuvan mitä pidemmälle raskaus etenee :p mut päinvastoin.. jos tätä menoa menee niin varmaan 30+ viikoilla oksennan mahalaukun pihalle. Mut tiiän et monilla on tosi pahaa se pahoinvointi ja saan olla tyytyväinen ettei mun oo tarvinnu oksentaa kun kerran (viime viikolla). :)

LD + Pikkunen 19+0

edittiä: Arvatkaas mitä aloin tekemään :D Aloin lukemaan meidän maaliskuisten pinoja siitä lähtien kun oon alkanut kirjottaan ja kopsaan kaiken mitä oon kirjottanut, laitan tikulle ja myöhemmin sit kun lapsi on syntynyt, tulostan. Ehkä naurettavaa, mut mulle on ollut niin tärkeitä äidin raskauspäiväkirjat. On mulla jonkulainen vihko mihin oon käsinkin joskus kirjoittanut.
Tuntuu jännältä lukea heinäkuun pinoa.. te jotkut siellä jo kirjottelette kun itellä ei ole vauvaa vielä laitettu alullekaan :p Ja aluksi keskusteluissa on tosi moni, ja nyt meitä on tällanen porukka jotka kirjotellaan säännöllisesti :) Joillekin tuli keskenmeno ja jotkut on muuten vaan kadonneet jonnekin.. Mut mukava lueskella noita.
 
Viimeksi muokattu:
Jesh 20+0 On sitä odotettukkin. :D

Mulla pahaolo senkun jatkuu, nyt oli pakko olla pari päivää saikulla, kun olen taas ihan tulessa, kuten heinäkuussa.
Ja väsymys on melkoista. Soitin neuvolaan ja sanoi että kaikille suositellaan viikosta 20 alkaen rautatabletteja. Niitä kävin nyt ostamassa ja toivottavasti auttavat.

Kärsin myös unettomuudesta, tosin siihen saattaa vaikuttaa tämä meidän parisuhteen tilanne.

Saa nähdä miten mun käy, meillä ku o kriisi menossa. Olen jo valmistautunut että jos käy huonosti, niin pärjään yh:nakin. Se vaan sitten tarkoittaa että pitää laitta pieni 1:nä päiväkotiin, mitä en haluaisi. Ellei sitten asumistuki ole sen verran että, pystyn olemaan pph:na.
En vaan haluaisi viedä päiväkotiin pikkuista :(



Silvia ja Vilianna 20+0 :heart:
 
hiusten värjäyksestäentisenä parturi-kampaajana voin kyl sanoo et voi värjätä ihan rauhassa jos se on ihan normaalin välin rajoissa.. taas keuhkotaan turhasta.... tokihan ei tarkkaan tiedetä, kuinka paljon aineista imeytyy verenkiertoon, ja tämän vuoksi nykysuositus onkin että alle 14-vuotiaiden hiuksia ei värjättäis ollenkaa..
ite oon värjänny ja värjään jatkossakin. Eikö suurempi haitta ole jo esim.. tupakoinnista??????

littledeathno onneks paranemaan päin iskäs on :hug: meidän suvussa on tota sepelvaltimo-tautia kans ja se ei kyllä suvun miehiä mitenkään pitkäikäisiks ole päästäny... mun isä poltti aikoinaan ja lopetti kun eka muksu syntyi.Luulen et yks osasyy oireilun helpottumiseen on tupakoinnin lopettaminen. ja ikää on jo yli kymmenen vuotta enemmän ku niil suvun miehil ketä veivin on heittäny...
voimia sulle että silti jaksat ajatella positiivisesti :flower:

silvia logo voimia tarviit nyt sinäkin, voi ei onko teillä tiet kääntymässä erilleen.... tollanen on raskasta odotusaikana varsinkin...
ahdesta lapsesta saa aika hyvin asumistukea, itsellä kun eron jälkeen asuin lasten kanssa, niin vuokra oli ilman tukea 525e, ja tuen kanssa jäi maksettavaks 200 e. tosin omat tulot siihen vaikuttaa mut mä olin siivoojana 8 euron tuntipalkalla et ei hurraamista siinäkään... mut kyl mä pärjäsin hyvin vaikka tiukkaa olikin ja kaikkeen mitä mieli tekis ostaa, ei ollu mahista. Lisäks saa kuitenkin lapsilisän ja kelan elatusmaksun kahdesta lapsesta joka on 270e kuussa. ja lapsilisään ja elatusmaksuun ei sun tulot vaikuta :)
Ota päivä kerrallaan, kaikki selviää varmasti, tavalla tai toisella ....

flower again ja rakkauspakkaus, huomenna jo 21+0 UUUUIIIIIIIIHHHHHHH:heart:
 
Huomenta!

LD: toi kopsaaminen on ihan kiva idea. Mä olen kanssa koittanut laittaa vihkoon ylös usein näitä tunteuksia. Saa muksu sitten tutkia isopana, jos kiinnostaa. :)

Kelalaput on varmaan tarkotuksella tehty niin epäselviksi :kieh:

Silvialle Toivottavasti saatte ratkottua asiat. :hug:

Hei, onko muilla tullut vatsaan talviturkkia? :D Mä aloin eilen katseleen, että onpas toi karvotus sillä alueella lisääntynyt. Ihan vaaleeta on, ettei se varmaan muiden silään näy mutta aika älyttömän paljon sitä on kasvanut...

Mindi83 18+2
 
Arhg! Eilen onnistuin pitkät sepustukseni lähettään bittiavaruuteen! Vähänkö otti päähän, meinasi koko läppäri lentää perässä.

Vaan nyt lähetän voimia LD:lle, toivottavasti isäsi toipuu!
Samoin Silvialle voimia hankalaan tilanteeseen!

Mä oon täällä ihan maha kuralla (kuvainnollisesti) kun pitäs lähteä rakenneultraan, yksin! Sniif. Purin yöllä taas hampaitakin niin että leaut soi. Samoiten jännittää pikkuiset eskarilaiset, jotka kauhean jahkailun jälkeen uskalsivat lähteä eskarin uimaopetukseen. Taustalla on toisen läheltä piti-tilanne 4-vuotiaana lomalla, kun meni uppeluksiin, eikä heti saatu ylös. Kumpaa tässä nyt jännittäisi enemmän, eipä tiedä. Taidan jännittää yhtä paljon. Jotenkin sen oman lapsen luottamien vieraiden aikuisten kanssa uimaan, kun taustalla on tällaista on niin kurjaa... toivottavasti menee hyvin ja lapset saa hyviä kokemuksia.

Ja niin eilen poksui mun laskurin mukaan 20+0! Vaikka virallisesti ollaankin jo 20+6 viikolla, jännää nähdä pysyykö samana, vai onko vaavin kasvu tasaantunut. Siitä olen meinaan sata varma, että "mun" laskettu aika on se oikea....

JÄNNITTÄÄ!

Ipanapiina ja pieni Ihme 20+1
 
Silvialle jaksamisia ikävään tilanteeseen! :) Ja Ipanapiinalle mukavaa ultrareissua!

Mindi83, oho, mä ajattelin että kuvittelenko mä vaan kun näyttäis että mahaan olis tullut karvoja! Hentoista ja aika vaaleaa, mut kumminkin.. näköjään en oo ainoa :D

Tintti83: Höh, ihan yksilöllistähän se on millanen maha kelläkin on missäkin vaiheessa :mad: Mulla ei ainakaan ole mitään söpöä pientä kumpua :D

Puhuin aiemmin siitä yhdestä tyypistä joka Facebookissa oli mulle ystävällinen mut sitten oli puhunut selän takana paskaa että mitä mäkin alan lasta tekeen ja blaablaa. No nyt se oli puhunut että saapa nähdä millanen äiti siitä ****sta tulee. No v***u varmaan ihan tavallinen!? Tuskin mun mikään erityisen mahtava tai erityisen surkea äiti tarvii olla vaikka yksin odotankin. Onko se niin ihmeellistä.. Jos itelleen tulee pari keskenmenoa peräkkäin niin miks tarvii minuun, tai minusta puhumiseen, purkaa se tuska. Ymmärrän että km on tosi kova paikka, tai ainakin kuvittelisin sen olevan. En tiedä miten ite jaksaisin jos tää menis kesken. Mut silti :kieh: En sitten kysellyt lisää mitä se tyyppi oli musta puhunut, en ees halua tietää.

Onko teillä kellään ollut aiemmissa raskauksissa raskausmyrkytystä? Mua on alkanut pelottaa se. Kun se verenpaine oli koholla ja nytkin mulla särkee päätä, illasta asti särkenyt. Tosin kahvi auttaa vähäsen. Ei mulla kyllä valkuaista oo virtsassa enkä oo turvonnut..

Kun lukee noita edellisiä ketjuja ihan alusta, niin oonpas mäkin ollut tietämätön. En ees tiennyt mikä on nt-ultra, mitä ei saa syödä ja panikoin sitä että näyttikö testi väärää positiivista kun meni pissaa vahingossa testi-ikkunan päälle. Ja mietin ABORTTIA ihan ensimmäisessä kirjoituksessani ja olin ihan sekasi. Hohoo, noo kaikkea sitä oppii :) Mistäpä noita ensikertalainen tietäs ku koko raskauski tuli ihan puskista.

Sit tajusin että mun nimimerkki on aika ikävä. Mut laitoin sen sen kummempia miettimättä kun se on ollut mulla aiemminkin käytössä. Joskus joku on sanonut että oon kuin pieni kuolema kun jutut on niin synkkiä. Mut jos vois vaihtaa niin ehkä se olis nyt littlelife :D

Näin karmeeta unta viime yönä, että aloin vuotaa verta. Kun unessa kävin vessassa niin paperiin tuli vaan kauheasti verta eikä se millään loppunut ja olin ihan varma että tää oli nyt tässä :( Mut onneks heräsin ja oli ihana helpottuneena tajuta että se oli vaan unta. Mut ku jouduin käymään sit vessassa niin katoin kyllä tarkkaan ettei vaan tuu paperiin verta :p

Tänään äidin ja pikkuveljen kans kylpylään pulikoimaan :)

LD + Pikkunen 19+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta tai no nythän on jo pitkälle päivä :LOL:

flower again Itse olen myös parturi-kampaaja ja aika samoilla linjoilla tosta väri suosituksesta sinun kanssa. Tosin en kyllä ole koskaan kuullutkaan että väriaineista mitään imeytyisi verenkiertoon? Ja aivan varmasti tupakointi on haitallisempaa kuin hiustenvärjäys mutta mitähän yhteyttä näilläkin on? Eli jos tupakoi niin ei kannata siis välittää muustakaan koska on jo tarpeeksi epäterveellinenkö? Ihmeellistä asioiden summausta kyllähän tyhmäkin tietää että nykyhiusvärit ovat sen verran turvallisia käyttää ettei niitä voi missään vaiheessa verrata muihin epäterveellisiin elämäntapoihin. Tai sitten en ymmärtänyt pointtiasi ..

mindi83 Mulla oli esikoista odottaessa oikeen kunnon napakarvoitus. Miehen kanssa naurettiin että täytt kyllä ostaa vahaa jos jää synnytyksenkin jälkeen mutta ei kyllä ne häipyivät :LOL: Nyt ei ole tullut kuin muutama hassu karva lisää mutta yhdellä ystävälläni oli myös odotusaikana koko vatsa täynnä TUMMIA karvoja.. En nyt muista onko teidän pienestä jo sukupuoli tiedossa mutta ettei olis poika matkassa ? Noo voihan noita tulla kyllä tytöstäkin.

LD onhan inhottava kaveri. Noita aina löytyy jotka omaa itseänsä pönkittääkseen arvostelevat muiden elämää ja varsinkin jos heillä ei itsellään ole lapsia mutta haluaisivat on se ilmiselvästi muiden syy. Usko vaan monella on tapana saada itselleen hyväksyttävämpi olo kun arvostelevat muita. Minun mielestä jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen ja jos jollain on siihen jotain sanomista kannattaa jättää omaan arvoon. Minullakin on ollut vähän vastaava tilanne kaverini kanssa joka on nyt myös raskaana mutta suon tämän hänelle jos hän saa sitäkautta itselleen todistettua että hänestä tulee "parempi" äiti kuin minä niin antaa mennä :LOL: Kukaan ei ole täydellinen mutta onneksi äitiydessä riittää olla tarpeeksi hyvä.

ON: Vauva piti viime yönä niin kovaa meukkalaa että huhhui. Hyvä ettei tullu massusta lävitse :LOL: No mukavaa että hänellä on hupaisaa ja viellä kun mahtuu liikkumaan niin antaa mennä vaan..

Mukavaa syyspäivää kaikille
Dindei + pikku 22+2
 
ai piti viellä kysästä miten muilla on paino lähtenyt nousemaan. Olen normaalisti melkosan hoikka mutta raskausaikana kilot singahtavat pilviin ja nyt jo on tullut lähtöpainoon + 8,2kg :x Neukkistäti sanoi että hyvä hyvä ja musta tuo määrä tuntu hurjalta koska nythän ollaan vasta puolivälissä. Taitaa tulla taas se mitä esikoisesta +21kg :S
 
dindei: Niin kai se taitaa olla. Omassa elämässä niin surkeaa että pitää pönkittää omaa egoa haukkumalla muita. Mä en ainakaan koskaan muistaakseni ole arvostellut toisten äitiyttä, jokainen itse parhaiten sen oman lapsensa tuntee.. Tottakai nyt joskus on ihmetyttänyt joku juttu. Mutta tuskin kukaan tahallaan haluaa lapselleen mitään pahaa, ainakaan yleensä.

Unohtui kertoa, että eilen illalla sitten hampaita pestessä tuli oksennus lavuaariin. Hyi hitto. Niin yllättäen etten kerennyt päätä kääntää pöntölle vaikka se on ihan vieressä.. Olis kiva kun vois hampaita pestä yökkimättä.
 
dindei siis sitä just tarkoitin et kauhee haloo nousee jostain raskauden aikana värjäämisestä, muutama on mullekki aikoinaan sanonu asiasta... mutta sitä vaan et sit jos polttaa niin -" ei se niin vaarallista ehkä oo ja jos et pääse irti ni eihän se oo kun ne muutama tupakka." mut jos joku ei polta ja värjää hiuksia ni siitä ollaan sit sanomassa. no, en tarkoittanu kellekään tökkästä silmään vaan ihan niin, että todellakin turhaa on murehtia jos värjää hiuksia.
Ilmansaasteitaki on varmasti jo sen verran ulkona et kohta sit ei vois ulkoillakaan :D

maalaisjärkee tässäkin, ja onhan ne kovia aineita jatkuvasti hengitellä, mut en mäkään usko et kampaajien lapset ois pienempiä ku muiden :D

ja toki jos päänahka on rikki, niin kannattaa ehdottomasti odottaa se kuntoon ja laittaa väri vasta sitten.....
 
ja tää tutkimustulos julkaistiin tossa kuluneen vuoden aikana... muistaakseni oli ihan iltalehdessä tms juttu, et koska ei tarkkaan tiedetä minkä verran väiraineista imeytyy haitallisia aineita verenkiertoon, alle 14-vuotiaiden hiuksia ei suositella värjättävän. nuorena kun sen kierteen aloittaa niin......... no, oma tyttöni on kohta 9v, ja useista mankumisista huolimatta en anna värjätä. Ja sen ikäisen täytyy viel näyttää mun mielestä lapselta, niin vaatetuksen kuin hiusten värjäysten suhteen myös.....
 
Hiusten värjäämisestä Itse olen kyllä värjännyt kun siltä tuntuu. =) Tosin raskausaika ja imetysaika pistää hiuksetkin ihan oudoiksi, eikä väri tunnu tarttuvan kuten normaalisti...

Painosta Olen aiemmin jo tainnut kirjoitellakin ( ja varmaan monesti) Että täällä paino lähtenyt vasta nyt nousuun ja nyt ollaan vielä 2-3kg miinuksella ekassa neukussa mitattuun lähtöpainoon. Mutta kun en ole mikään pikkutyttö niin eipä ole haitannut ettei kiloja vielä ole kertynyt. ;)
Tosin neuvolatäti oli jo viimeksi sitä mieltä että painoa olisi jo nyt saanut tulla enemmän??

LD: Kuulostaa todella lapselliselta tuo sun kaverisi. Ettei olisi kateellinen raskaudestasi?? Kuitenkin neuvon olemaan välittämättä moisesta ääliöstä!

karvoituksesta Täälläkin on masu pienen haituvan peitossa. :D

Lisäraudasta Meillä taas neuvolan ohje on että lisärautaa ei tarvita jos hb pysyy yli 110... itse oon tainnut vaan ekassa raskaudessa joutua napsimaan rautalisää ja silloinkin vaan parin kk:n ajan.

Ja polsiinipyttyu kutsuu jälleen... :x

Liro ja papunen 18+2
 
Kiva, etten sitten ole FRIIKKI mahakarvoineni :LOL: Hei ja on tässä jotain positiivistakin: voi laittaa talvitakki ongelman taka-alalle, kun on tää luonnon oma lämpömekanismi. Munkin entiset talvitakit käy ihan hyvin ja voin vaan napa vilkkuen liikkua tuolla ulkosalla pakkasella :D (Poikaolo on itsellä, mutta voi tosiaan hyvin olla tyttökin. Rakenneultrassa sitten toivottavasti suostuisi vähän näyttämään... )

Tintti83: no eipä ollut kivasti sanottu.. Huh!

LD: Eikös kannattaisi nostaa sen muijan kanssa ihan kissa pöydälle ja koittaa sanoa, että jos on jotain määkimistä niin voi sanoa ihan suoraankin. Kamalaa käytöstä!

Raudasta ei meillä ainakaan suositella otettavan ennen kun heppa on tippunut sen verran että tarttee lisärautaa, siis ei mitenkään oo mitään viikkoja katottu että millon täytyy alkaa ottamaan.

Paino ei oikeen oo noussut, mutta vatsa on ehkä hieman isontunut. Jos sitten seuraavassa neuvolassa ois jo noussut. Taitaa olla nousu jotain 500g luokkaa tällä hetkellä.

Hiusten värjääminen: jotain juttua joskus ollut jostain semmosesta sivustosta jossa jotain tietoa (ei varmaankaan herkille... ) En nyt millään muista mikä sivu se oli, joku pinni... Onkos kellään tietoa tästä? Vaikka itsekin tosin kuulun niihin, jotka uskoo ettei haittaa ole. Mut jos jotain kiinnostaa niin googlesta varmaan löytyis tuo sivu.

Mindi83 taas kerran tänään... nyt päikkäreille :)
 
Mul on paino viel kolmisen kiloo alle lähtöpainon. Ei oo paljoo ruokahaluu, tai tietty syön ku on pakko mut aika vähän. Pari kuukautta ollu jo kipeenä, ensin tuli räkätauti, vähän lämpöö ja yskää. Yskä jäi ja nyt on taas räkätauti päällä. Ärsyttävää kun ei tää olo normaalisoidu ollenkaan. Ekaa laatta lentää ja sit on muuten vaan pitkään kipeenä. Mur.

peppi1 ja alien 21+5
 
lisärautaa??? no mulla ei viimeks rakenneultrassa ees otettu koko testiä, edellisen kerran kun lukema oli huikeat 141... et jos alkais viel lisärautaa vetämään ni veri ois jo koht nii paksuu ettei se mahtuis suonissa virtaamaan :D
Ei täälläkään mitään viikkoja katota,vaan sitä, mikä hemppari on .....

pinni on siis hius-alan ammattilehti :) sieltä voi kyllä löytää jos jotakin :)
 
Ihan pikana vaan ennen kouluun lähtöä:

Eilen oli rakenneultra ja kaikki ok,ultrattiin yli tunti ja lääkäri tosi yksityiskohtaisesti selitti kaikki rakenteet :) Sikiö vastasi viikkoa 20+5(eilen siis 20+0) ja painoarvio oli 325g. Ja 80% varmuudella saamme pojan :heart::heart: Meinasin ruveta itkemään siellä pöydällä kun lääkäri ultrasi vehkeitä,oli lääkäri sitä mieltä ettei se oikein mikään muukaan voi olla kuin pippeli ja antoi vielä monta kuvaa vehkeistä kotiin:D

Nyt koulun penkille!:wave:

-Naurukohtaus ja Ylläri 20+1
 
LD. Mulla on rakenneuä 4.11 eli muutama päivä meil siinä välissä on muttei haittaa. :)
Ja kanssa samaa mieltä olen et lapsellinen tuo kaverisi kun tuollaisia suustaan päästelee... kannattaisi ottaa asia puheeksi hänen kanssaan ja käskeä sanomaan suoraan kaikki jos asiaa on, ettei tartte kuunnella seläntakana juoruamisesta keltään muilta. Uskon, että susta tulee ihan mahtava äiti lapsellesi!! :) Älä välitä tuollaisista ääliöistä ja anna niiden masentaa itseäsi! :hug:

karvoituksesta. täälläkin mahassa pientä haituvaa :) ja ollut jo jonkin aikaa.

tapaamisesta on pitänyt kirjoitella... tapaisin niin mielelläni vaikka teidät kaikki, koska ootte niin ihania! :D mutta nämä välimatkat on vaan niin pitkiä ja itse täällä hämeen suunnalla olen. Toisaalta täällä hämeessä ei kovin moni edes kirjoittele tänne palstalle (enää ainakaan), joten jää varmaan tapaamiset sikseen mun kohdallani... uudet äitikaverit ei olis myöskään pahitteeksi, kun ei meillä kaveriporukoissa noita lapsia oikeen ole.

Joulu joulu, tulis jo...siis en sitten millään meinaa malttaa olla laittamatta jouluvaloja ym. jo nyt kotiin, kun rakastan joulua niin paljon! :xmas: :LOL:

Yritän nyt ryhdistäytyä ja ehtiä kirjoittelemaan tänne hieman useammin, kun kuitenkin lukemassa yritän joka päivä käydä... aika vaan ei oikeen tahdo riittää kirjoittelemaan, kun täältä löytyy niin ahkeria kirjoittajia :LOL:

dogitar ja masuasukki 19+2
 

Yhteistyössä