Maaliskuun mussukat 2011 *Lokakuussa*

Mie olen syönyt lisärautaa jo jonkin aikaa, silloin kun hemppa oli 99 niin piti ottaa obsidan 2x päivässä, viimeksi se sitten oli noussut 127, niin terkkari kehotti silti jatkamaan 1 tabu päivässä ettei uudelleen notkahda, miulla kun on taipumusta siihen...

Paino on noussut kotivaa'an mukaan nyt n. 7 kiloa plussatestin jälkeen... Miulla on kyllä joka raskaudessa tullut pitkälti päälle 20 kiloa, mutta en kiloista stressaa, kyllä ne sitten raskauden jälkeen häviää :)

Miulla myös on masu täynnä pientä vaaleaa haituvakarvaa, villiltä näyttää kun valoa vasten oikeestaan kunnolla vasta ne näkee, niin ihan täynnä masu niitä :)

Nyt meinaa supistaa urakalla, hain koiruleen kanssa esikon eskarista, matkaa n. 2 kilsaa suuntaansa, ja mennessä tuli hippasen kiirus niin piti mennä vauhdilla... Tullessa hipsittiin hiljakseen sitten, hyvin jaksoi poikakin matkan, könysi metsiä pitkin risuja tonkimassa :)

Huomenna olisi sitten se odotettu rakenneultra täälläkin, hui! Samalla katsotaan varmaan ultralla kohdunsuun tilanne kun on ollut näitä supistuksia. Käsikopelolla paikat kuitenkin lääkäriin mukaan kiinni ja kaulaa jäljellä hyvin. Pissänäytteen vein aamulla labraan, katsotaan ettei johdu supistukset tulehduksesta. Kyllä oli tuskaa pidätellä neljä tuntia pissaa, tulehduksen varmaan saan siitä tuskasta :rolleyes:

Eilen vauva jytäsi koko päivän ihan höpönä, illalla kun katselin masua niin hyvin hytkyi koko maha mukana :) Isikin sai potkun poskeensa kun kuunteli potkuja :heart:

Teto ja pieni Mymynen rv 20+3 :heart:
 
Hei pitkästä aikaa!
Rankka ja samalla VIIMEINEN työharjoittelu takana.. Nyt onkin hyvä keskittyä rästitehtäviin ja raskauteen :) Ei ole ehtinyt tännekään muka mitään kirjoitella.. Teidän kuulumisia olen kuitenkin miltei päivittäin lueskellut.

Kauheasti eri asioista olette jutustelleet. Se on kiva.
Torstaina oli edellinen neuvola rv 17+5. Masuvaavi vastasi viikkoja ja liikkui kovasti. Poikavauvan veikkas neukkutäti masussa olevan :) Mun HB oli 128 eli laskenut jonkunverran alusta. Sukupuoli selvinnee tarkemmin rakenneultrassa, joka on 12.11. Eikä taaskaan malttais odotella..

Painoa tullut 1kg ensimmäisestä neuvolakäynnistä :O Olin ihan varma että enemmän.. Mutta hyvä näin, kun kiloja omasta takaa ihan liikaa..

Liikkeitä en edelleenkään tunne/tunnista. Istukka aikalailla etuseinässä, joten se kuulemma voi heikentää liikkeiden tuntemista.. Nooh, jospa ne sieltä alkais tuntua.

Supisteluita on alkanut olemaan useinkin. Ei niinkään kipeitä, mutta epämiellyttävän tuntuisia.. ja alamaha menee ihan kivikovaksi. Muutoin en kohdun rajoja tunne, mutta supistuksen aikana erittäinkin hyvin. Neukkutäti sanoi, että johtuvat kohdun nopeasta kasvusta ja ovat vaarattomia jos eivät ole kivuliaita.

(.) Masu senku jatkaa kasvuaan :D Pitäis saaha laitettua kuvaa tuonne masukuvaketjuun ennen "isomasuisten" pinoon siirtymistä.. Kukaan ei kuitenkaan ole velä kysynyt, että olenko raskaana, eikä kukaan tunnu ees katsovan "sillä silmällä" :snotty: Kai ne kaikki aattelee että oon ihan oikiasti vaan lihonu niiiin paljon. Haha. Eli siis ei olla edelleenkään kerrottu vauvauutisia. Mun on pitäny tuolla harjottelupaikassa kertoa.. Usein fyysiset rajoittamistilanteet lähellä, enkä halua riskeerata.
Miehen veljen perheeseen syntyi lokakuun alussa vauva.. joten sitä nyt koko miehen suku tietysti hehkuttaa. Niillei oo aikaa kahtella muitten masuja, että oisko muillekin vauvoja tulossa.. KJEH! Ehkäpä juu mennyt liian pitkälle tämä salailu.. Mutta jos suoraan kysytään raskaudesta, niin en aio kieltää eikä mieskään.

Ajatukset ehti jo levitä :D Jospa selkeämpää tekstiä myöhemmin..

-Pahkuratäti ja masumuru 18+3-
 
LittledeathJuotko tarpeeksi? Olen huomannut, jos en juo tarpeeksi niin pää alkaa sattumaan.

NeuvolaKaikki oli hyvin. Istukka taitaakin olla etuseinässä, kun liikkeitä ei oikein tunnu ja äänetkin vain istukan kautta. PAINOA tullut 1,3kg, mikä ahdistaa, koska ylipainoa on paljon. Onneksi täti, sentään kehui vähäisestä nousuta.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei!

Painonnousu: Mulla on oman vaa-an mukaan noussut n.5kg paino. Neuvolan vaaka näyttää enempi :mad: Mutta enemmän luotan tuohon omaan, kun siinä sitä oon aina käynyt. Ihan ok tässä kohtaa tuo painonnousu, oon koittanut kuitenkin parhaani mukaan ylimääräsiä syömisiä rajoittaa. Mulla se vaan nousee siitä huolimatta. Tiedossa on varmasti se +20 kg loppusaldoksi

Karvoituksesta:
Mä en oo vielä huomannut mahakarvoja :p Edellisessä raskaudessa oliki oikea turkki mahassa. Mutta ne lähti melkein rapsuttamalla irti, kun vauva oli pari kuukautta. Silloin oli myöd hienossa kunnossa hiukset, nyt lähtee tupoittain.

Rautaa[/B ei meilläkään suositella otettavaksi käyttöön, ennenkuin on siihen tarvetta! Viimeksi oli vielä aivan loistava hb, joten en ole syönyt sitten.

LD:
Tommoset selän takana puhumiset saat jättä omaan arvoonsa! Susta tulee hieno äiti, ja pärjäät varmasti vauvan kanssa yksinkin!

Hiusten värjäys:
Mä en ole värjännyt, mutta se ei johdu pelosta, että vauvalle jotain kävisi. Enemmän mulla on semmoinen kutina, että raha hukkaan heitetty ois se. Mulla on tosi lasimainen hius, ja normitilassakaan ei väri tartu juurikaan. Joten jätän värjäämiset aikaan syntymän jälkeen. Täytyy vaan toisten jaksaa kattella mun juurikasvua :whistle:

Huhhei! Mä selvisin rakenneultrasta ! Jännitti niin kauheesti mennä yksin, että jos tuleekin jotain mutkia matkaan. Kätilö oli oikein mukava, ja selitteli mitä löysi. Ilmeisesti kaikki oli mitä pitikin, ainakin sydämen rakenne näytti ihan normalilta, samoin aivojen. Mainitsi toki muitakin elimiä. Vauva tarjoili ihanan, tosi ison haukotuksen :heart: Päälle vielä maiskutteli, oli varmaan hyvää lapsivettä. Ojenteli sormiaan ja varpaitaan, jalkoja tutki pitkään, ettei ole kampurajalkaa, kun olivat niin kippurassa. Mutta suoraksi nuokin todettiin. Jalkapohjan pituus oli muuten 4 cm :) Painoarvio oli 356g, mitat vastasi lähinnä viikkoa 21. Mä en nyt tiedä, että pitäskä sitä aiempaa laskettua aikaa sitten suosiolla käyttää, kun vauva nyt tuntuu sitä vastaavan. Uteliaana siinä koitin kattella sukupuolta samalla kun kätilö katteli jalkoja, mutta oli kyllä niin siveää sumppua ne jalat siinä edessä =) Muutaman kerran siinä kuitenkin peppuansa esitteli, enkä minä nähnyt ainakaan kulkusia. Kysyin kätilöltäkin, ja hänkin sanoi, että ei ihan varmaksi sanoisi, mutta oisikohan pieni tyttö :heart: Sen verta jäi kuitenkin epäselväksi, että taidan sitten varata sen 4D-ultran :) Vaikkei pitänytkään. Pääasia kuitenkin, että vauva jakseli hyvin. Nyt ei muuta kuin kasvatellaan. Vauvan profiili on muuten ihan mun.

Terkuin Ipanapiina ja pieni suloisuus Ihme 20+1 (20+6)
 
Maanantaina lähti kelan paperit menemään, nyt vain jäädään odottelemaan äippäpakkauksen saapumista =) Ja tänään käytiin ostamassa uusi sänky, huomenna lupasivat tuoda kotiin, jeeee :) Toivotaan että tämä selkäsärkykin helpottaa uuden sängyn myötä..

Paino oli viime neuvola käynnin mukaan noussut koko raskauden aikana 6kg lähtöpainosta..

Sasuma ja taapero 22+2
 
hei taas :wave:
oon joka päivä käyny lukemas,mut väsy töitten jälkeen ollu niin valtava,ettei oo yksinkertasesti jaksany kirjotella : /

painosta se ei oo muuttunu mikskää, ONNEKSI! ylipainoo muutenki et neukkutätiki kettuili :mad:

värjäsin just pari viikkoo sitte,ihan hyvin tarttu musta väri :LOL:

rautaa yritän välttää. viimeks oli 154 ja sitä ennen 163

ON: maha kasvaa ja liikkeitäki tuntuu etuistukasta huolimatta. ei mitenkään lujaa,mut tuntuu kuitenki :heart:
tänään piti ottaa pitkät päiväunet,kun oli jotenki vetämätön olo.
seuraava neuvola on 1.11 ja rakenneultra 11.11 ja molempiin meen yksin. mies ku tekee reissuhommia,ei mitenkään jokaiseen pääse mukaan...
kelan paperit sain jo viimeks neuvolasta,mut sitä todistusta en. (tietenkään)
sain myös synnärille lähetettävän esitietolomakkeen. kirjotin pitkän toivelistan :LOL: mulle pitää olla ammeet ja televisiot ja kaikki mukavuudet!!! vähä vaativa vissiin ;) mut piuhoihin EN halua,ellei oo aivan pakko-->ei epiduraalia. empähän tuota oo aikasemminkaan tarvinnu...

ny taas lyö aivot tyhjää,joten hyvät yöt!

tombatar ja asukki 19+1
 
Flower again kuittaa aamun ja poksahtaa 21+0 ja 22.viikko käyntiin :D ai että tää on ihanaa aikaa!! Mä rakastan mun mahaa,olo on naisellinen, nätti ja varsin tyytyväinen :) Hiukan puuskututtaa jos siivoilee, ei vaan taivu enää yhtä ketterästi mihin vaan ;)
Mut NYT on niin et viikot alkaa kääntyä vauhdilla laskettuun aikaan,alkaa olla jännitystä ilmassa... Potkuja tulee ja KOVAA, tilaa pikkuisella viel on.... mutta mä nautin suunnattomasti tästä olotilasta :heart:
Ehkä vois hiljakseen alkaa ostaakin joitain juttuja... sitteri ois ollu kirpparilla 20e, ihan uuden veroinen, oli lelukaarikin mukana, MUTTA: se on tummansininen! ja jos tää onki typykkä,ni en kyl sinistä haluais.. en siis ostanu..
Maltilla on pakko vielä mennä, koska remonttikin on siinä vaiheessa, ettei MILLÄÄN mahdu vauva-kamaa vielä ovesta sisään...pakko malttaa vaikka jo niin hilkulla on ollu pienten vaatteiden ostaminenkin ;)

univaikeudet mitä ne on??? :D
Siis NYT alkaa mennä hyvin.... oon taistellut pitkistä päiväunista lääkärin kehotuksesta, ja voi mahtava, miten hyvin mä nukunkaan yöt :wave: Siis eilenkin nukahdin aika heti ysin jälkeen ja heräsin hiukan ennen kuutta,kun kulta tuli halaamalla herättelemään :heart: oisin varmaan nukkunu siitäkin, mutta meille yhteinen aamuhetki ennen hänen töihin menoa on tosi tärkeä, ehditään halailemaan ja muutama sana vaihtamaan ennen pitkää päivää :)
Aivan ihanaa olla VIRKEÄ!!!!!!!!!!!!
Päivän aikana kyllä haukotuttaa iltapäivällä,mutta sit oon joko lepäilly sohvalla tai sängys, ja käyny ulkona, etten vaan nukahda, ja kyl on kannattanu... Kokonaiset yöunet on niin herkkua että :D

Tänään nähdään hyvän ystävän kanssa, ja luvassa ei muuta ihmeellistä näiden kotijuttujen lisäks olekaan :) kävelkää varovasti, tiet on jäässä, ettei liukastuta :)
 
Huomenta!

Täällä alkaa kanssa ihme ja kumma olla sellainen raskaudesta nauttiva fiilis! Kaikki huonot oireet on vähentyneet (tosin ei loppuneet), liikkeet tuntuu välillä ja olo on kyllä jotenkin hehkeämpi... Siihen varmaan kyllä vaikutti ihan jo juurikasvun värjäys, säärikarvojen ajo ja kynsilakka :LOL::LOL:

Sitteri meillä on sellanen ikivanha tummansininen ja nallekuosinen. Ostettu kaverilta käytettynä ja sekin on sen käytettynä hankkinut. Pojan aikana siitä meni vielä toinen säätönuppi rikki mutta toimii edelleen!!! Se oli meillä jatkuvassa käytössä ja mitä enemmän heijauksessa oli vauhtia sitä paremmin poika nukkui! Naurettiinkin joskus kun sohvalla istuen sitä jalalla heijasi ettei kyse ollut enää aallokosta vaan kunnon myrskystä :LOL::LOL::LOL:

Univaikeudet on täälläkin katkolla. Muutaman yön olen nukkunut aamuun saakka kuin tukki! Ei levottomia jalkoja, valvomista eikä edes vessassa ei ole tarvinnut käydä.
 
Onnittelut kaikille ultratuloksia saanneille! Itseäni vieläkin harmittaa kun sitä sukupuolta ei saatu selville, mutta toivottavasti neuvolan ultralaitteella voitaisiin se vielä nähdä..

Painosta Mulla on plussauksen jälkeen tullut +7 kg :ashamed: ja kuitenkin oon syönyt ihan vain tavallista kotiruokaa enkä oo ees makeilla herkutellut. Mulle taitaa vaan nuo kilot tulla tosi helposti..Vanhat äitiysvaatteetkaan ei kovin hyvin mahdu enää päälle..

SF-mitta Mulla oli viikoilla 19+5 SF-mitta 23 cm :O Aikaisemmissa raskauksissa ollaan tässä vaiheessa menty siinä 19 cm paikkeilla..tosin tuokin mitta riippuu niin paljon siitä mittaajasta..

Lisärauta Meillä sellainen suositus et jos hb menee alle 110 niin sitten on lisäraudan tarvetta..

ON Mulla on kokoajan hirveä jano. Juon päivällä omasta mielestäni paljon ja kuitenkin yöllä pitää käydä vähintään kaksi kertaa lisätankkausta tekemässä..Päiväunet on ihan must, muuten ei jaksa iltaan asti. Oon huomannut miten nopeasti sitä väsyy ja harjoitussupistuksiakin on alkanut kokoajan enemmän ja enemmän tulemaan. Ja jos seisoo paljon alkaa heti liitoskivut sun muut vaivat nivusissa..Sunnuntaina siivosin huushollin kaappeja ja vaikka taukoja välillä pidinkin olin illalla aivan rätti..tulee sellainen väsymysolo että tuntuu että olisi kipeäksi tulossa. Mutta muuten tämä on ihanaa keskiraskauden aikaa..Liikkeet tuntuu tosi hyvin, kovin on eläväinen vauveli :heart:

muikkunuu79 & asukki 22+0 (jos nyt näin aamutuimaan oikein muistan..)
 
Heippa tytöt,

Täällä poksuu jo kans puoliväli -ihanaa
POKS POKS POKS 20+0

Hiusten värjäys
Juttelin luottokampaajani kanssa ja hän oli sitä mieltä että ainakin itseni kohdalla normaalivärjäys on ihan hyvä, ei aiheuta sikiölle mitään. Mulla muutenkin kampaajaväli noin 7-8vkoa. Tyvi vain värjätään useimmiten ja hieman leikataan hiuksia.Mulla hiukset raskauden myötä taas tosi hyvässä kunnossa.

Paino
Painoa tullut ensimmäisestä neuvolakerrasta 2,5kg. Hyvin maltillista toistaiseksi painon nousu vaikka maha onkin jo huomattava. uskon et kilot on nestettä jota hieman kertynyt (huomaa sukan jäljistä illalla kun ottaa pois) ja tietysti loput vauvasta ja kohdusta.

Uni
Nukun todella hyvin, esikoinen ei nuku vielä hyvin öitään joten se on se mikä väsyttää. Raskaudesta johtuvia uniongelmia ei siis ole.

OmaaNapaa

Vointi todella hyvä, etuistukasta huolimatta tunnen jo liikkeitä ja potkuja. Rakenneultra kohta, 4d ultra varattuna myös.

Onko teillä ollut rakenneultrauksessa lääkärillä käytössä 4d ultra myös?

A 20+0
 
Heips!

Näköjään aika monella on nyt alkanut sitten tää raskauden parempi puolisko, jossa ei paljon vaivat enää vaivaa ja muutenkin energiaa riittää. Mulla ei nyt ihan vielä tämä ole alkanut. Tuntuu muutenkin, että tässä raskaudessa on ollut paljon enempi kaikenlaista pientä vaivaa kuin noissa kahdessa edellisessä. Ja tosiaan tuntuu, että jatkuu vaan: väsyttää (päikkärit tarttee vielä), päänsärkyä, hiivaa, jalkasärkyä listaa vois varmaan jatkaa loputtomiin. No eipä tässä auta kun odotella, joskos ne nyt tuohon puoliväliin häippäis :) Ihan uskomatonta, että mullakin se tuossa jo parinviikon sisään häämöttää.

Pinni oli tosiaan lehti ja netissä artikkeli mustaa valkoisella. Siinä oli aika hyvin nuo värjäyksen riskit selitetty. hiusv

Sitteri me varmaan tarvittais kanssa uusi. Kun on esikolta jäänyt ja alkaa olla kahdenlapsen jälkeen vähän vaivanen :LOL: Ne ei kyllä uutenakaan ole mitään hirmu kalliita... Mä en kuitenkaan vielä uskalla ostaa oikeen mitään, odotan varmaan tohon joulun jälkeiseen aikaan ja sitten vasta alan tarvikkeita katseleen. Sänky tarvitsee varmaan ostaa. Oon vilkuillut tollasta brion keltasta pinnistä, ihan kiva ja siitä saa laidat pois joten se menee vähän isommallekin lapselle. Onneksi tässä on aikaa katsella.

Ipanapiinalle onnea tyttölupauksesta! Ja hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Jaaha kai tässä täytyy taas niille päikyille vääntäytyä, jotta jaksaa sitten illalla taas.

Mindi83 18+3
 
Rakenneultrassa käyty ja uudestaan täytyy mennä kahden viikon päästä....ultras melkein tunnin, muttei silti nähnyt kunnolla mahalaukkua, virtsarakko oli kyllä vauvalla täynnä, eli todennäkösesti vauvan mahalaukku oli vain niin tyhjä, ettei sitä (mun mielestä) suht huonolla ultrauslaitteella nähnyt. Sydäntäkin katsoi moneen kertaan monesta suunnasta ja etsi pitkään suuria suonia, kerran sanoi, että nyt näkyy, mutta vauva liikahti samantien eli se siitä näkyvyydestä. Toivottavasti kahden viikon päästä näkyisi kaikki paremmin ja kaikki olisi kunnossa. Lääkäri ei sanonut, että mitään olisi varsinaisesti vialla, mutta ei voinut kaikkea varmuudella vahvistaakaan. Piinaavat kaksi viikkoa siis odottelua ja sitten uusintaultraan! Keskimmäisestä olin myös vähän turhan aikaisin rakenneultrassa ja silloin ei myöskään sydäntä lääkäri nähnyt kunnolla, mutta puolentoista viikon kuluttua uusintaultrassa kaikki oli hyvin....noh, ei tässä auta kuin porskuttaa eteenpän ja uskoa parempaan, sekavaisin tuntein kylläkin...

vattihattu rv 19+2
 
Heippa, meinasin tulla tänne nyt muilta utelemaan rakenneultra kuulumisia vaikka muuten en valitettavasti ole ehtinyt täällä oikein keskustelemaan.

Meillä siis rv 20+2 rakenneultra ja sikiö vastasi viikkoja 20+1, painoa oli 346g. Kaikki kunnossa, mutta sukupuoltaan ei tahtonut näyttää. Mikäs muilla on tuo painoarvio ollut?
 
vattihattu jos hiukkaakaan lohduttaa, niin meil oli viikko sitten sama juttu, tosin sydän kyl näkyi mut joku yhtymäkohta ei... ja joudutaan yhteens kolme viikkoo odottamaan, eli kaks viel ja sitte uudestas..
JA jos ei viel siinäkää näy, niin äitiyspolille tarkempaan syyniin. Ei kannata antaa pelolle valtaa, vauva kuitenki liikkuu, ja kaikki oli muutenkin teillä hvyin niin rauhassa vaan :)
Mäkin koitan sulkea ikävät ajatukset pois, vaiks välil tulee mieleen et MITÄ JOS:::??????? Mutta täytyy keksiä tekemistä ja nytin lähen koiran kans ulkoilemaan , joten lippu vaan korkeelle ja ultra-päivänä sitte jännätään :)
Monesko päivä sulla on se?? Mulla on 8.11, heti aamulla... saa nähä päästäänks jännäämään samana päivänä :hug:
 
Moikka!

Rakenne takana ja hyvin vastasi viikkoja. Hoitaja ei nähnyt sydämen verisuonia joten päästiin sit lääkärillekin samalla. Kaikki oli siis ok ja sama lääkäri totesi tälläkin kerralla (eli kolmanteen kertaan) et poika siellä mahassa edelleen on. Kovin heilui ja potki koko ajan. Asento oli semmonen mykkyrä et aikansa hoitaja sai kaikkea yrittää löytää ja esiin saada... Jalat ja pää oli samaan suuntaan eli virtsarakkoon kävi kova potkiminen koko ajan. Pieniä sormia ja varpaita nähtiin, mutta kuvat mitä saatiin oli kyllä heikonlaiset. Lähinnä näyttää et mahassa olisi joku alien kun paras kuva kuvaa selkärankaa :LOL:
 
Vattihattu meillä ei myöskään meinannut sydäntä saada millään ultrattua, mä kääntyilin kyljeltä toiselle ja sitte taas selälleen kävin pissalla, ultraaja tökki vauvaa jotta olis edes hiukan liikkunut ja 45min yrityksen jälkeen onnistui. Lopulta onneksi saatiin kaikki katsottua toivottavasti teilläkin seuraavaksi. :)
 
flower again 12.11. on uus ultra.....samalle viikolle joudutaan siis odottamaan, sinä maanantaille, minä perjantaille! Tietysti yritän olla stressaamatta, mutta toisaalta en olisi äiti, ellei asia millekään tuntuisi ;)

maalla on mukavaa sen kolme varttia minäkin ultrattavana makasin ja aluksi ei tietääkseni näkynyt mitään, mutta lopuksi lääkäri katsoi yhtä kohtaa kuvassa ja sanoi, että tuo voisi hyvinkin olla mahalaukku (jospa oli siis sillä aikaa vähän jo täyttynyt), mutta haluaa varmistaa asian parin viikon päästä. Hienoa sikäli, että tutkitaan kunnolla!

vattihattu rv 19+2
 
Sikiön painosta joku kysyi niin meillä tuo oli 382g ja viikkoja siis 20+4.
Ultran aikana tosiaan sai kääntää kyljeltä kyljelle ja käydä välillä pissallakin. Tosin lääkäri sitten löysi ne verisuonet sekunnissa eli joko poika oli kääntynyt parempaan asentoon tai sitten taitoa oli enemmän.
4D:tä ei tuolla ollut ja kuvat mitä saatiin on ihan turhia. Uudestaan ei kyllä mennä niiden takia minnekään eli pärjätään niillä mitä on. Vaikka olisihan se kiva kun olisi yhtä hienoja kuvia kuin esikosta! Mahaakin kuvattiin vasta tänään ekaa kertaa ja esikosta alusta saakka lähes joka viikko!!! Samoin raskauspäiväkirjan kirjoittaminen on paljon harvempaa. Ehkä sitä pitää petrata kaikkien juttujen kanssa!
 
KatsuAmsku Olen jostain syystä hypännyt tuolla etusivulla helmikuun päivälle. Korjaatko lasketuksi ajaksi 7.3.

En ole täällä paljon alun jälkeen kirjoitellutkaan, mutta lukenut olen kyllä teidän juttujanne aktiivisesti. Nyt on selkeästi menossa rakenneultravaihe postauksissa. Itse olin viikko sitten ja siellä se ihana kaveri köllötteli. Kaikki hyvin :heart: Sukupuoltaan ei näyttänyt, mutta eiköhän se selviä 4D:ssä 23.11. Sitä odotellessa... Masu on pieni, potkut tuntuvat edelleen heikosti (istukka edessä), ruoka ja uni maistuu... Mikäs tässä on ollessa kun on vaan NIIN HYVÄ FIILIS.

Sorry vaan omaa napaa, kun oon vähän tippunu kärryiltä... Onnellista odotuksenjatkoa kaikille!

Mariaana + alakerran asukas rv 21+2
 
Ihania ultra kuulumisia kaikilla... Tällä hetkellä taitaa olla aika poika voittoinen pino? itsestä ainakin tuntuu että paljon pikku miehiä tulossa! :heart:

Edelleen omaan ultraan tuntuu olevan ikuisuus... oli 11. tai 12. päivä vasta.
Mutta niinhän se menee kun muutenkin on loppukuun odottaja. :)

(.) Täällä vauvan liikkeet vahvistuu ihan päivittäin ja eilen näkyi jo ihan ulospäin. Taisi tunkea jalkaa masun läpi kun tuntui sellanen pieni ja terävä kohta. :heart: Muutoin ei mitään uutta...

Liro ja papu 18+3
 
Täälläkin rakenneultra takana ja kaikki kunnossa :heart: Kaikki tarvittavat rakenteet löytyi ja kovasti potkutteli pikkunen. Korttiin ei kirjoittanut mittoja ollenkaan, muuta kuin että koko vastaa jo 21+5 (tänään 20+4, ja se pitää ovulaation mukaan paikkansa) :whistle: Vaan näin miulla on aiemmissakin raskauksissa mennyt, vauva on rakenneultrassa isompi kuin viikot on... Painoarviota ei sanonut.

Sukupuolta ei haluttukaan tietää, eikä lääkäri siitä mitään onneksi sanonutkaan.

Vauva viihtyy edelleen tosi alhaalla, itseasiassa pää oli niin alhaalla että sai tovin lääkäri ultrata että mittoja sai... Nenäluuta ei saanut näkyviin kun vauva ei kääntynyt, mutta se me nähtiin jo neuvolassa viimeksi.

Olo on niiiiiiin onnellinen, tällä hetkellä kaikki niin kuin pitääkin, raskaana olo on ihanaa, potkut on ihania, olo on supistuksista huolimatta ihana :heart: En aio yhtään murehtia sairautta mikä mahdollisesti voisi peritytä tällekin vauvalle, nautin nyt täysillä tästä olosta.

Istukka oli siirtynyt etuseinämään kohdunpohjasta, jännä että silti potkut tuntuu tosi kovasti, ja masun läpikin jo. Vaan vauvahan olikin jo iso, vastasi melkein 22 viikkoa :D

:hug: kaikille jotka joutuvat odottelemaan uusintaultraa!

Mies lähti juuri mökille pariksi yöksi, pojan kanssa jäädään leipomaan herkkuja... Mies palaa perjantaina tai lauantaina, ja lauantaina on hänen synttärit, ja pikkumies järjestelee isille vaikka mitä :heart:

Nyt pikkumies kärttää huomiota, joten nää lähtee fiilistelemään ihanaa rakenneultratulosta :heart:

Teto ja Mymy rakas rv 20+4 :heart:
 
Kovasti onnea kaikille rakenneultrassa käyneille =) Miten mustakin kuulostaa, että pieniä poikia on tulossa kovasti?

Te jotka joudutte uusintaultraan, uskoisin että teilläkin on kaikki hyvin. Jos vauva on kuitenkin kasvanut ja liikkuu hyvin, niin ei kai vauva silloin kauhean huonosti voi? Näin minä ainakin uskoisin =)
Jaksamista odotteluun :hug: Tietysti se äidin mieltä painaa, jos jää jotain epäselväksi.

Mä nyt varasin sitten sen 4D:n :whistle: Eihän mun pitänyt siihen tuhlata....höh. No olin ajatellut käydä yksityisellä sen keskiraskauden lääkärin, joten meenkin sitten sen ihan normisti neuvolaan. Ei viitsi parin viikon sisään tehdä kahta reissua yksityiselle. Pari viikkoa tässä pitäisi odotella vielä :)
Mua jotenkin ärsyttää, kun mies ei tunnu yhtään innostuvan tästä odotuksesta. Tai joo, on hän onnellinen tulokkaasta, mutta kun koitan jotain puhua hankinnoista tai justiinsa kyselin tästä ultrasta niin ei ota kantaa vaan keskittyy omiin juttuihinsa. Niin meillä kyllä tapahtuu aina, oli sitten kyse vaikka maitokaupasta tai uudesta sohvasta. Mutta oishan se kiva, jos toinenkin osoittais jotain kiinnostusta vauvaa kohtaan :| Itelle se nyt kuitenkin on tärkein asia tällä hetkellä elämässä, tieto siitä, että tässä ootellaan viimeistä vauvaa meidän perheeseen.

Taidan vielä mennä viimeset kotityöt tekemään, lakananvaihtoa tiedossa.

Ipanapiina kera pienen Ihmeen 20+2 (21+0)
 
Voi miten mukavaa ja mielenkiintoista lukea noista rakenneultrista, kun se itellä on vielä edessä!! :) Toivotaan että teidän vauvoilla on kaikki hyvin, jotka uudelleen sinne menette. Ja tosiaan mustakin tuntuu että kaikki on varmasti ok jos vauva muuten tuntuu hyvin voivan ja kasvaa :heart:

Mut hei kuulkaas, tunsinkohan mä tänään ekan harjoitussupistuksen? Makoilin tuossa sängyllä ja tapani mukaan koettelin mahaa, niin se olikin ihan kova! Ihan navasta saakka alas asti ja reunoilta kans, ihan tunsi kohdun paikan! :O Jännää.. Mutta muuten en kyllä tuntenut mitään, en olis varmaan edes huomannut jossen olisi kokeillut. Kuuluuko sen tuntua miltään? Myöhemmin kun kokeilin niin tavallinen pehmeä, paitsi alhaalta kovempi kuten se aina onkin. Ja näähän on siis varmaan ihan normaaleja?

Miirunen, en tiedä juonko tarpeeksi.. Kyllä mä aika monta lasillista vettä/mehua juon päivässä. Mut nythän sitä nestettä tarvis normaalia enemmän. Pitääpä kiinnittää juomiseen huomiota :)

pahkuratäti, kiva kuulla sustakin, just pari päivää sitten mietin että mitähän kuuluu ja että laitan kohta yksäriä :D

Huomenna yks kaveri joka odottaa lasta huhtikuussa syntyväksi, tuo mulle pariksi päivää lainaan dopplerin. Toisaalta tosi kiva, mut toisaalta hirvittää jossen kuulekaan mitään ja sit oon ihan hädässä. Mut oon varautunut siihen että edessä oleva istukka voi peittää/vaimentaa ääniä. En oo vielä vauvan sydänääniä saanut kuulla, paitsi nt-ultrassa parin sekunnin ajan.

Mun isä on tänään päässyt sairaalasta ja saanut kuukauden sairaslomaa. Vointi on kuulemma ihan ok. Jospa hän siitä nyt pikkuhiljaa toipuisi. Lääkkeitä kuulemma ainakin saanut vinon pinon.

Eilen olin kylpylässä ja oli kyllä mukavaa olla uimassa pitkästä aikaa :) Miltähän vauvasta mahtoi porealtaassa tuntua :D

Mullakin on pahin väsymys kadonnut ja pystyy nauttimaan elämästä eri tavalla. Vielä muutama viikko sitten kärsin kauheasta väsymisestä joka haittas elämää ja energiaa ei ollut mihinkään ja olin valmis kaatumaan iltaisin petiin jo tosi aikaisin.

Nukkumisvaikeuksia mulla ei ole ollut koko raskausaikana. En varmaan koskaan oo nukkunut näin hyvin. Paitsi jos ei oteta lukuun yöllisiä vessareissuja, jotka nekin on nyt vähentyneet yhteen kertaan. Ja jos nukkuu max. 7-8 tuntia niin ei tarvi käydä ollenkaan :)

Tälleenpä täällä!

LD + Pikkunen 19+2
 
LD: On se supistus =) Ei ne välttämättä aina tunnu miltään, vaan justiinsa huomaa, että maha on kivikova. Ja on ihan normaalia! Mä muuten juon pari, kolme tuopillista vettä päivän aikana normaalien juomisten lisäksi, ja silti välillä tuntuu, ettei ole tarpeeksi.
 
veden juonnista päivässä menee vähintään se kaks litraa, on aina menny... loppasuu :D ja juoda kannataa, ihokin pysyy paremmassa kunnossa! Oon aatellu et osasyy mun finnittömyyteen jo murrosikäisenä saattaa olla juuri tuo vesi.. En tiiä sitte pitääkö paikkaansa.. Toki vessassa joutuu juoksemaan mutta vesi maistuu ja keho saa voiteluainetta ;)
Aamukahvi juoksuttaa vessaan kans, joten meil vessapaperia sit menee ahahaha :D

supistus juu niitä tulee, välillä kaupassa niin, et joutuu oikeen hidastamaan tahtia... kipeitä eivät ole mutta ei vatta kovemmaks enää vois mennä... kiristää NII paljon et ei oikee kykene lausetta loppuun sanoa,hengittelee vaan... päivittäisiä ovat, ja rasituksessa ilmenee, ei juuri muuten...lie ois syytä lepäillä päivisin enemmän :O

yllätys ihana kulta järkkäsi mulle yllärin, olin aamulla jo voileipiä laittamassa sille töihin mukaan, kun paljasti olevansa tän loppuviikon lomalla :kiss: ihanaa, ja lähdetään shoppailemaan (lue: kiertelemään kirppiksiä naapurikaupunkiin ) ja ihan kaksin saadaan olla nää kaks päivää ennen viikonlopun remppa-hässäkkää taas :heart:

nyt kiikuttamaan koira lenkille kun sil tulee olemaan päivä ihan yksin,meidän nauttiessa toistemme seurasta :wave:

Ihanaa päivää kaikille !!!
 

Yhteistyössä