Maaliskuun mussukat 2011 *Lokakuussa*

peppi siis kuinka ne on ottanu röntgenin ???? Mulle ainakin sanottiin että missään tapauksessa ei oteta, vaikka viisuri särkee että tarttee vaan odottaa synnytyksen jälkeisiin kuukausiin...

vakuutukset tuskin otetaan, ekalla oli, turhan takia ja toiselle ei otettu ni ois kyl tarvittu.. mut ovat niin kamalan kalliita, et tuskin tälle tulevalle otetaan... ei se muuta mitään et kuinka hyvin lapsesta sitten huolehtis tai muuta.

rinnat joo , alun turvotukset tuli ja meni ja oon jo pitkään ollu normikokoo kuten ennen odotusta :O eli dd-kuppeja on turha odotella, tähän kroppaan ne ei ainakaan tietään löydä :D

ulrta-kuulumisiapitkät sääret oli :D sanoi et no onpas hänellä normaalia pidemmät, mut onhan toi lapsen isäkin pitkä :)
Sydän löytyi kaikkine lokeroineen, ja munuaiset ym tärkeet näkyi. MUTTA........ joku yhtymäkohta jäi näkemättä, en oikein tiedä liittyikö verisuoniin vai selkärankaan jotenkin, mutta odotellaan kolme viikkoo ja mennään uudestaan.... Vauva liikkui poikittain ja juuri niin ettei tarkkoja havaintoja päässyt lääkäri tekemään. Aluks huolestuin, mut hän vakuutti moneen kertaan ettei epäile jotain olevan pielessä... että hän vaan haluaa olla ihan varma, ja itse nähdä. Jos ei näy kolmen viikonkaan päästä, sittenpä painellaan Äitiyspolille Poriin... NO, mä en ainakaa ota ressii kun vauvalla kaikki muu näytti toimivan ja olevan paikoillaan :)

kohdun mittaa ei otettu, en tiä miks

Hemppari viimeks jo niin yli-hyvä joten ei nyt otettu.

Ei kysytty mitä kuuluu,miten oot voinu...

Liukuhihnalla sisään ja ulos....

Mutta lääkäri oli HUOMATTAVAStI mukavampi kun kellä aiemmin oltiin, onneks tuli vaadittua saada vaihtaa :)

yöunien vaikeuksiin kehotti sinnittelemään päiväunista eroon, ja menemään nukkuma-aikaan SÄNKYYN nukkumaan, kun tähän asti oon kölliny sohvalla töllön äärellä ja nukahtanu sit siihe :D ja sano et joitai unilääkkeitäkin ois, mut lääkkeet on aina lääkkeitä ja sellasia mä en todellakaa halua.
Et jatkoo aatelleen, koitan tehdä kaiken taiteen mukaan nukkuun menon ja tuulettaa hyvin ja syödä iltapalankin aiemmin ym ym poppakonsteja :)

eikös se sit tästä taas ........

Flower again ja rakkauspakkaus pimpeli-pompeli 20+0 :D jebou!!!!!!!!
 
Heippa kaikki!

Rinnoista täällä senkun kasvaa. Kuulun siihen ryhmään jolla normaalisti isot rinnat hoikassa kropassa, nyt mennään dd-kupissa, jotkut liivit e-kuppia :whistle:, iltaisin kun liivit riisuu niin tissejä pakottaa aivan älyttömästi.

Neuvolakuulumisia tältä päivältä, neuvolassa oli sijainen ja opiskelija, mukavia molemmat. Mies oli ekaa kertaa mukana. Vauva on ollut nyt liikkeiltään hiljaisempi ja sekös on huolestuttanut..
Sydänääniä ei saatu kuulumaan dopplerilla, sitten ultrattiin. Vauva voi hyvin, sydän löi ja vauva liikkui kovasti. Istukka osittain etuseinässä, siksi ei aina liikkeet tunnu niin hyvin ja sydänääniä joskus hankala saada kuulumaan. Kohdunpohjan korkeus 18cm, eli yläkäyrän yläpuolella mennään. Hemppa ja verenpaine tosi hyvät.
Painoa oli tullut reilu 500g/viikko. Olin ihan kauhuissani mutta täti meinasi ettei ollenkaan paha kun bmi ollut normaalipainon alarajalla ennen raskautta, että saa niitä kiloja tullakin.
Päätin silti alkaa ruokavaliota tarkkailemaan paremmin. Kaupan kautta siis kotiin, hedelmiä ja vihanneksia tuli kärryyn lapattua :D. Oonkin herkutellut surutta viimeisen kuukauden...
Sukupuolta täti katseli kauan, ja itsekin töllisteltiin. Ei siellä kiveksiä kyllä näy :heart:.

Mukavaa keskiviikkoa jokaiselle mammalle :hug:

tiinelli ja vauva 18 poks!
 
21+1:heart:

Rakenneultra takana ja kaikki on hyvin!

Vakuutuksia
Kävin keskustelemassa ja en saa ylipainoni takia vauvavakuutusta, koska olen itse riski vauvalle, kyllä sen ymmärrän mutta harmittaa paljon:(
Tällä hetkellä meillä menee kaikki vakuutukset Pohjolasta:)
Mieliala
Suhteellisen tasaista, mutta on päiviä jolloin ei ole yhtä freesi:/
Rinnat
Isoontuneet yhden kuppikoon ja eivät ole enää arat, eikä kipeät.
Liikkeet
Tuntuvat jo:) Ja se on ihanan tuntuista!
Mutta mitäpä vielä?

Juli ja Apila 21+1
 
Flower: mulle tehtiin juurihoitoa, mulla on etuhampaiden juuret jostain syystä sulaneet, ovat vaan noin 1/3 mitä pitäis olla, ne laitto jotain "sementtiä" sinne juureen ja piti ottaa rtg siks että näkevät että on kunnolla siel. Kun ei oo normipituset juuret niin ei oo niin selkeet. Siks otettiin rtg ja varmaan ens viikol kans kun tekevät toisen hampaankin valmiiks.
 
peppi juu juu, eli sit sä oot nopeasti hoitoa tarvitseva, onneks sentään hoidetaan, mulle vaan silitettii päätä jasanottiin et ei kuvata, pärjäile.. noo,kyllähän sitä viel pärjää eihä oo ku puol vuotta enää kestettävää :D
 
Vakuutus
Hoidettiin tänään:)
Mieliala
Uskomattoman hyvä, ei mitään valittamista, ihmettelen itsekkin, ihan kuin oisin saanut piristeruiskeen, toisaalta onhan tämä lapsi enemmän kuin toivottu.
Rinnat
Suureni aluksi 2 kuppia, nyt käytän koon isompia, nännit on vielä aremmat kuin aikaisemmin.
Kuulumisia
Elämäämme siis aina varjostaa poikamme kuolema, ja yhä enemmän sitä taas alkaa miettimään, jos tämäkin vauva kuolee ennen aikaisessa synnytyksessä:( Mutta ei pidä liiaksi murehtia, täytyy vetää nyt täysillä kun raskauskin on yli puolenvälin:)
Kaikille ihania oloja ja terkkuja.

Eve&Elppi POKSPOKS 21+0
 
flower again: Uskon ja toivon että kaikki on hyvin ja se joku kohta näkyy sitten myöhemmin! :) Hyvä että muuten kaikki hyvin ja muillakin ollut hyviä ultrakuulumisia :)

Mahakivuista. Mulla on ollut paljon tosi koviakin kipuja ja tuntemuksia alamahalla. Viime viikonloppuna itkin kun tuntui että nyt varmasti tulee keskenmeno. Mulla noi kivut tulee parin päivän sykleissä. Pari päivää särkee, sitten taas ei jne. Mutta aika pelottavia ovat kyllä. Joka päivä jonkinlaisia tuntemuksia. Laitan kasvukipujen piikkiin.

Liikkeistä. Voisko ne nyt olla jotain kun välillä kutittaa mahasta niin kuin sieltä sisältä.. ja aina yleensä samasta kohtaa. Mutta niitä aika harvoin tuntuu.. :/ Kohtu on muutenkin tainnut nousta ylemmäs. On jo korkeampaa sellainen kovan tuntoinen, ennen oli vaan ihan alhaalta.

Vakuutuksista. Haluaisin ottaa, mutta yksinkertaisesti: ei ole varaa. Nytkään ei ole kun muutama kymppi rahaa eikä tietoa milloin tulee lisää. Kelalla taas kestää päätösten kanssa..

Mulle ei tehty röntgeniä, ei varmaan ollut niin suuri vika. Mutta ymmärtäähän sen jos on aivan pakko tehdä! Mulla nyt ei oo ollut "kuin" särkyä ja pahaa makua.

Mulla on tosi huono ruokahalu ollut ja paino ei nouse yhtään. Onko se normaalia jos vielä tässä vaiheessa paino on melkeinpä sama kuin lähtötilanteessa? Kyllä mä siis syön, pakkohan se on vauvan terveyden ja kasvun kannalta, vaikkei itteä niin huvittaiskaan syödä.

Mä en ennen aamuisin syönyt mitään. Paljaalla kahvilla lähdin menemään. Nyt mun on ollut pakko opetella syömään aamuisin tai pahoinvointi ei lakkais ikinä. En mä edelleenkään leipää aamulla pysty syömään, mut jogurttia/viiliä ja siihen mysliä tai jotain, ja hedelmää. Huvittavaa kun pitää suoraan sängystä mennä kiireellä vetämään jotain naamaansa että paha olo helpottas.. ennen en olis voinut kuvitellakaan syöväni aamulla. Mua on aina oksettanut aamusyönti mut nyt on toisinpäin :D
Hirvittää jos ne neuvolassa sanoo jotain kun paino ei nouse. Mikseihän mulla ole otettu hemoglobiinia kertaakaan!? Tuntuis että se on ihan perustutkimuksia. Löysin jonkun verenluovutuslapun ja siinä mun hb on ollut 159. Olis mielenkiintoista tietää onko se laskenut kuinka paljon..

Miettikää, ostin tänään raskaustestin ekaa kertaa elämässäni. En siis itselleni vaan ystävälle kun lainasin sille rahaa siihen. Oon varmaan naurettavan lapsellinen, mutta en KEHDANNUT ostaa itselleni sillon kun epäilin odottavani. Joo, kyllä sitä seksiä kehtaa harrastaa mut ei sitten tollasta.. nyt jälkeenpäin tunnen itteni todella typeräksi. Tuo ystävä osti sen sillon mulle ja hän olikin eka jolle kerroin koko raskaudesta. Huh kun tuntuu että siitä on kauan, mutta toisaalta että siitä on niin vähän aikaa.

Rinnat eivät ole juurikaan kasvaneet. Käytän samoja rintsikoita mitä ennen raskautta. Eivät myöskään enää ole olleet kipeät moneen viikkoon. Aluksi olivat todella kipeät! Mulla on aina ollut aika pienet nännit ja oonkin miettinyt että miten lapsi ikinä voi niistä imeä :/ Hmm.. Ja ei ne nytkään mitenkään ole kasvaneet.

Tunnen yhtäkkiä olevani paljon vanhempi kuin monet kaverini, koska olen eka joka läheisimmästä kaveriporukasta on raskaana. Kukaan ei varmaan ikinä olis uskonut että se oon minä joka ekana tekee lapsen. Pelottaa vähän että mitä sitten kun lapsi on syntynyt, jäänkö kaikesta ulkopuolelle, käykö mun luona kukaan, hylkääkö kaverit mut kun niillä on muita juttuja ja mä olen äiti ja lapsi on elämän keskipiste.

Miks mua taas pelottaa ettei pikkusella ole kaikki hyvin. Miks mä oon niin tyhmä etten osaa vaan relata. Neuvola pitäs olla joka viikko että pystysin oleen rauhassa. Onneks maanantaina pääsee sinne taas.

LD + Pikkunen 18+2

(edit: JennyA: Kyllä mua kiinnostais tavata, olis vaan kiva tutustua muihin äiteihin tältä alueelta! :) )
 
Viimeksi muokattu:
peppi1 Kyllä mullekin edellises raskaudes sanottiin ettei missään nimessä kuvata. Juurihoitoa piti mullekin tehdä, hammas hajoamispisteessä. Eivät kuitenakan ottaneet kuvia vaan laittoivat paikan tms jotta hamams pysyis raskauden ajan kasassa.Kumma että jossain kuvataan :O

CB - 18+1

muoks vielä sen verran että mulle sanottiin että varsinkin näillä viikoilla kun kehitys on kesken ja vauhdilla edistyy niin ei saa kuvata.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa tytöt,

Röntgenkuvasta
Mulla eivät Tampereen yksityisellä hammaslääkäriasemalla suostuneet kuvaamaan raskauden takia. Sanoivat ettei kannata ottaa pienintäkään riskiä.

Vakuutus
paperit laitettu eteenpäin jo heti rv 16 kun sen sai tehdä. Kopiot otin vain neuvolakortista ja muutamista yksityisellä käydyistä ultralausunnoista. Esikoisella vakuutus on. Mielestäni jokaisen perheen oma valinta ottaako vaiko ei. Mieluummin itse maksan turhasta kun että joutuisin jotkut leikkaukset yms maksamaan jos pienellä jotain todettaisiin.

POKS POKS POKS 19+0 <3

A 19+0
 
Ld Älä ole huolissasi imetyksen onnistumisesta. Täällä toinen todella mininänninen. Rnitakumien kanssa onnistuu, ilman niitä ei vauva olisi saanut imuotetta. Jo ekalla imetyskerralla mulle tuotiin kumit heti hoitsun nähtyä mun tissit, kun ne katto ettei noista nänneistä oo mihinkään :LOL:

Rinnat Eivät ole kasvaneet yhtään. Eipä kasvaneet ekassakaan raskaudessa, joten eipä yllätä.. Ehkä muoto on tullut pyöreämmäksi :rolleyes: Ei ole kipeätkään.

Vakuutus Esikoiselle otettiin silloin 3kk ennen syntymää vakuutus. Tämän toisen kohdalla en oo vielä miettinyt asiaa, kun on vähän ajankohtasempii asioita tässä mietittävänä.

Viime viikon ke laitettiin siis kämppä myyntiin ja pe oli eka yksityisnäyttö. Saatiin silloin jo hyvä tarjous ja hyväksyttiin se. Ongelma tässä nyt on se, et tää ostaja ei tajua, et tarjous tarvis tehdä kirjallisena. Ostaja on siis turkkilainen. Se ei myöskään ymmärrä, et tapana on ostajan ja myyjän maksaa puoliksi kosteusmittaukset.. Pankista tultiin sen verran vastaan, et ne maksaa sen toisen puolen kosteusmittauksesta jos tää mies ei ymmärrä millään.
Meillä on jo uusi koti katottuna ja ollaan tekemässä siitä tarjous. Olis tosi kiva saada varmuus vaikka mies onkin ihan tosissaan ostamassa tätä kämppää. Me kun voidaan tehdä kauppakirjat vasta reilun kk:n päästä, kun tulee virallisesti 2 vuotta täyteen asumisesta. Jos tää sälli yhtäkkii päättäiskin esim 3 viikon päästä vetäytyä niin meillä olis mennyt tehokasta myyntiaikaa hukkaan : / Tämmönen epävarmuus ei sovi mun kaltaselle hermoilijalle ja jännittäjälle. Ääh..
Ärsyttää muutenkin koko kämpänostojutut, ku mun äiti ja appivanhemmat on hyökänneet meitin kimppuun tässä hommassa. Tuleva kotimme on siis aikas vanha ja vaatii paljon pintaremppaa ja kylppärirempan. Omalle äidilleni löin jo luun kurkkuun, mä en jaksa kuunnella sellasta paskaa. Varsinkin ku asia ei sille kuulu. Äiti ei taida hirveesti uskaltaa hyppii silmille, ku oon tämmönen rähisijä ja pistän yhteydenpidon tarvittaessa jäihin (tänä vuonna oli jo 3 kk:n äitiloma..) Mut sit taas noi appivanhemmat :kieh: Ne on nyt soitellut lähes päivittäin ja mäkättäneet. Heidän mielestään meidän pitäisi rakentaa uusi talo. Ensinnäkin millä rahalla? Me tarvittaisiin sitten jo takaajaa, ei me saada n. 250000+ lainaa. Tapetointi, maalaus, vesieristeet ja laatoittaminen yms pintajuttu multa sujuu, muu työ tarttis teettää. Toisekseen uudet talot ei kiinnosta. Me ei olla pyydetty heiltä rahaa eikä muutakaan apua, silti he huohottavat niskaan ja käskyttävät. Mies ei saa sanottua niille mitään ja se hiertää meidän keskinäisiä välejä, kun tommoset pösilöt hiillostaa meitä. En viittis alkaa riehumaan niille, kun musta se olisi ukon tehtävä. Anteeksi tää valivali.

Gorthaur ja Hemmo 17+5
 
Heips!

Vakuutuksista vielä En ihmettele kyllä yhtään ihmisiä jotka ei ota vakuutuksia, kun nieleehän noi aikamoisen summan vuodessa rahaa. Ja vaikka sitten jotain tapahtuisikin, niin asioilla on yleensä tapana järjestyä. Eli ei täältä päin ainakaan mitään syyllistämistäkään heitä kohtaan.

Kaverit esikoisen aikaan tosiaan menetin muutaman, kun vaan se "yhteys" jotenkin katosi. Ei tullut kauheesti soiteltua ja kun muut rellesti vielä baareissa niin itse oli vauvan kanssa mieluummin kotona. Mua ei oikeastaan esikoisen jälkeen kauheesti oo baarit kiinnostaneet, muutaman hassun kerran ollaan miehen kanssa käyty, mut muutenkin jos saadaan muksut hoitoon niin yleensä sitten otetaan vaan ihan rauhallisesti kaksistaan :)

Gothaur: aika suuri summa tosiaan rahaa ottaa lainaksi nyt näinä päivinä, kun ei oo taloudessa mitään hurraamista. Toi on kyllä kamalaa jos ei tuu oikeen toimeen appivanhempien kanssa, uskon kyllä mitä se saa parisuhteessakin välillä aikaiseksi... Meillä ei oikeastaan hirveesti tuu riitaa noiden ukon vanhempien kanssa, mutta siis joskus kyllä ärsyttää se puuttuminen meidän asioihin. Ja jotenkin mies on kanssa hirveen huono sanomaan mitään takaisin heille sitten ja mä saan purra huulta kun tulee sitten ristiriitaa... :kieh: Toivottavasti te saatte kuitenkin mieleisen talon ja päättää omista asioistanne! :)

Aamiaisesta: mäkin olen hirveen huono syömään aamulla, mutta nyt raskaana olen kyllä syönyt koska se on oikeastaan ainut keino millä saa ton aamuyökötyksen pois. Ja tietty koska vauva sitä ravintoa tarvitsee niin pakko vähän koittaa aamullakin syödä. Muuten syön kyllä kuin hevonen raskaana ja ilman. Mutta ei siis tosta mun alipainosta oo ikinä ollut mitään haittaa vauvalle, molemmat ed. lapset on ihan terveitä ja hyvänkokoisina syntyneet ( molemmat on olleet noin 3500g syntyessään ) . Kyllä se vauva vaan imee sen ravinnon mitä tarvitsee ja sä (odottaja ) olet sitten se joka jää ilman, mullakin esim. noi kuopuksen odotuksen aikaiset kynsimuutokset varmaan oli jotain puutetta sitten jostain...

:wave:

Mindi83 17+4
 
heippa kaikille ja paljon taas tullut tekstiä..

Imettämisestä sen verran että itse imetin esikoista 2vk sen takia että vaikka päälläni olisin seissyt poika ei syönyt tissiä. Ongelma kehkeytyi jo synnärillä kun meni melkein 4pv ennen kun maito nousi tisseihin ja synnärillä neuvoivat vaan antamaan ruokaa pullosta. No eikai lapsi joka on "koko elämänsä" juonut helposti pullosta alakkaan enään tissille. Raivostutti kun tosiaan olisin halunnut imettää miksi neuvot olivat sieltä niin pyllystä :kieh: Ja siis todella voin sano etten luovuttanut helpolla ja kyllä poika söikin tissiä hetkittäin mutta .... No jokatapauksessa nyt aijon uuteen yritykseen tämän lapsen kanssa ja korkeintaan hörpytän lasta jos maito ei nouse ennemmin kuin viimeksi. Niin ja siis minullakin on pienet nännit ja kaikenlisäksi toinen niistä on aavistuksen sisäänpäin kääntynyt ja juurikin se tissi oli meiän pojalle mielusampi :D

Kaveripiirin kaventumisesta lapsen saannin myötä ajattelin kirjoittaa sen että minulta hävisivät n.90% ystävistäni. Oikeestaan ne vähätkin ketkä on jäljellä käyvät lähinnä 1krt /kk kahvilla ja tällä "osallistuvat" myös minun elämääni. No paljon sitten sillekkin antaa arvoa... Ihan kiva että välillä käyvät mutta kyllä raivostuttaa ettei ikinä voida soittaa ja vaikka pyytää kävelylle. No jokatapauksessa sitten kun nämä ihmiset pullahtavat raskaaksi niin sittenhän sinun pitäisi olla het taas heidän elämässään. Puuh! No ihmiset on tälläisiä. Ei minullakaan ollut mitään boikottia lapsekkaita ystäviäni kohtaan silloinkaan kun itselläni ei viellä ollut lapsia. No juu takin kääntöpuolena on taas se että toisaalta nautin siitä että saan viettää arkea poikani sekä illat/vloput myös mieheni seurassa. Oma perhe on kuitenkin se joka on paaaaljon tärkeämpää ja parempaa seuraa kuin kukaan muu.

ON: Massu kasvaa ja napakin on sanonut jo pulp tosin jokusen aikaa sitten jo.. Pikkunen liikkuu ja möykältää kovasti ja muutamia rinsenssan vaatteitakin tullut jo ostettua. "Kauhulla" olen tässä miettinyt että enään 4kk laskettuun. Tuntuu taas että aika loppuu kesken vaikka viimisillä viikoilla saakin sitten taas tirautella itkua "miksi ei synny jo??" :LOL:

Dindei + Pikku 21+4
 
Moikka!

Hampaat... AaRrGggg... Siis oli viimeksikin mutta nyt kyllä paljon pahempana ongelmia ikenien kanssa. Harjaaminenkin saa aikaan vuotavat ikenet ja hammaslankain nyt varsinkin. Alkuraskaudesta sanotaan johonkin viikkoon 17 saakka mun oli tosi kamalaa edes harjata hampaita koska aina harjatessa sai oksentaa. Harjaaminen oli sitten huonompaa ja varsinkin sähköhammasharjaa en voinut käyttää ollenkaan. Lankaimen käyttö oli kanssa pakko jättää ja nyt kai sitten kärsii seurauksia. Ostin semmosta suuvettä jonka pitäis olla hyvää myös ikenille kun en ainakaan vielä ole valmis lääkekuureihin. Katsotaan auttaako se. Muuten onneksi ei ole nyt hoidettavaa ennen viisureiden poistoa ja se tehdään vasta keväällä. Ilman puudutteita kun ei viitsi antaa kiskoa :whistle:

Vakuutukset... Meillä on vakuutettu sekä koirat, että ihmiset sairaskulu ja henkivakuutuksilla. Lisäksi on harrastusvakuutuksia, laaja kotivakuutus, matkavakuutukset sekä täyskasko autossa yms. Mä maksan mieluummin turhaan kun kärsin ellei niitä ole. Ollaan tarvittu sekä sairaskulu-, eläin-, matka-, koti- ja autovakuutusta. Parhaiten varmasti vakuutus on maksanut itsensä takaisin moninkertaisesti koirien kanssa. Musta oli myös itsestään selvää ottaa vihdoin meille vanhemmille henkivakuutus. Meillä se maksu menee bonuksista ja on eri yhtiössä kuin muut vakuutukset. Laskua ei ole siis ikinä näkynyt mutta sen tietää olevan olemassa.
Vakuutukset on vähän semmonen asia et jokainen sen itse päättää tarvitseeko niitä ja jos ne on niin niitä ei toivottavasti ikinä tarvita!!!
 
Heipsan!

Täällä on taas tänään supistellut urakalla, ei kovin kipeitä, mutta aika napakan tuntuisia, epämukavia... Eilen yritin siivoilla, vaan jäi miehelle ja veljelle se homma, ja nyt taitaa se yrityskin kostautua...

Lauantai-iltana mieskin vihdoin tunsi masun päältä vauvan potkun, ihanaa :heart: Liikkeitä tuntuu jo selvästi pitkin päivää, nää on kyllä raskaudessa ihaninta :heart:

Vakuutuksista: meillä on myös vakuutukset kunnossa kaikilla, lapsille ollaan otettu molemmille silloin kahden kuukauden iässä Tapiolalta. Lasten vakuutukset on kyllä meillä ollut enemmän kuin tarpeen, onneksi otettiin, molemmilla lapsilla kun sitten tuli nämä sairaudet. Pojalta oltiin jo lopettamassa kun vuoden ikään mennessä ei juuri tarvittu, mutta onneksi ei lopetettu kun sitten puhkesi tuo crohn... Ja tytön sairauden kanssa oltaisiin oltu vararikossa ilman vakuutusta... Nyt epäilyttää, saadaanko edes tälle vauvalle vakuutusta kun meillä on nuo lasten sairaudet riesana, varmaan ainakin rajaavat pois nuo... Ja tytön sairaushan voi periytyä :'(

Miulla on nännien kanssa päinvastainen ongelma, ne on nimittäin isot! Mietittiin joskus että miten mahtuu vauvan suuhun kun turpoavat raskausaikana :D Vaan onhan nuo mahtuneet ja imetys sujunut mallikkaasti molempien kanssa. Toivottavasti nytkin onnistuu!

Tissit on kasvaneet jonkin verran, c:stä d:hen, mielenkiinnolla odotan minkä kokoiset on kun maito nousee, miulla ei raskauteen pahemmin ole rinnat reagoineet, mutta maito kun nousee :whistle: Iltaisin aristaa rinnat kun liivit ottaa pois, mutta ei nuo ole kyllä koko raskausaikana juurikaan kipuilleet.

Ensi keskiviikkona olisi sitten se odotettu rakenneultra, jännittää kyllä. Ja ylihuomenna ollaan puolivälissä raskautta, uskomatonta miten aika menee!

Huomenna poika menee mummolaan yökylään, miehen kanssa käydään ainakin syömässä jossain ja en tiedä vielä mitä muuta. Viimeksi kun poika oli yökylässä, sai tämä vauva alkunsa :heart: Et ei me varmaan liikaa olla mummoa ja ukkia rasitettu tällä yökyläilymäärällä, tuo kun tapahtui ennen juhannusta :D

Loma lähenee loppuaan, saa nähdä, näinkö joudun heti jäämään sairaslomalle näiden supistusten kanssa...

Onnea kaikille ketkä on saanut ihania ultrakuulumisia :flower:

Teto ja ihana pieni rv 19+5 :heart:
 
Tissit mulla on kans isot nännit :D ja molempien tyttöjen kans imetys onnistu heti synnytyssalissa ja toivon kovasti että kävis samoin kolmannen kanssa. Jos ei onnistu niin sitten pullolla.

Appivanhemmat no eipä oo paljoo näkyny, niin eivät pääse ärsyttämäänkään. Ovat kyl mukavia ihmisiä ja mielellään näkis useemminkin, varsinkin nyt kun asutaan samassa kaupungissa, mutta ovat kai sen verran kiireisiä ettei oo aikaa meille. Omat vanhemmat on tietty ihania ja heitä viikottain näkeekin :heart:
Tänään oli rakenne ultra. Mitään poikkeavaa ei ollut, paino oli 390g. Oli pää aika alhaalla mun lantiossa niin ei kunnolla saatu kasvoja näkyviin. Leuan liike näkyi kun pikkuinen suutaan aukaili. Saa sitten jännittää maaliskuuhun asti, kumpi syntyy. Niin häveliäs vauveli oli, että reidet tiukasti yhdessä ja nilkatkin ristissä :D ekaa kertaa näin, ettei oo mitään osviittaa annettu sukupuolesta. Istukka on edessä ja oli aika alhaalla. Sisäkautta tsekkas ultralla että ei oo kohdunsuun päällä, oli onneks pien rako.

t. Peppi+ alien rv21!
 
Pitkästä aikaa täällä taas! :)

Häät veikin yllättävän paljon aikaa, enkä siks ole aikoihin edes ennättäny lukea koko palstaa... Häitten jälkeen on tullukkin oltua töissä ja sairastettua.
Oli aivan ihanat häät meillä ja olen niiin onnellkinen kun nyt olen rouva! (En ymmärrä miksei nuo hymiöt toimi? Onko niihin tullu jotain muutosta tässä muutaman viikon aikana?? )

En vielä jaksanu lukea mistä täällä on puhuttu. Kohta korjaan senkin seikan. :)

Viikonloppuna mies yllätti mut ja oli varannut hotellin viikonlopun ja Irinan keikalle liput. Oli super ihanaa! Vauva tuntu tykkäävän Irinasta ihan yhtä paljon kun mekin koska potki niin innokkaasti musiikin tahtiin. :D
Lauantaina mieskin tunsi ekaa kertaa potkut selvästi masun päältä. Oli kyllä niin voimmakkaita potkuja, että niitä ei voinut olla tuntematta. Aiemmin miehen maltti ei oo riittänyt odottaa, että vauva liikkuis.. Äitinihän tunsi liikkeet masun päältä jo joskus rv 17.
Potkimista ja mönkimistä on useita kertoja päivässä. Ihanaa kun pikkunen heiluu.

Jouduin punkin pureman takia ottamaan antibioottia suonensisäisesti 2 viikon ajan joka päivä tk:ssa. Vauva ei varmaan aineesta tykännyt koska reagoi siihen heti kun ainetta alkoi mennä suoneen. Onneks kuitenkin lääkettä sain ja siitä ei pitäis vauvalle vaaraa olla.
Kauhea huoli oli tosta puremasta, että jos siitä tulee jotain vauvalle.. Ärsyttäviä tollaset hemmetin punkit!!

Oksentanut olen viimeksi hääaamuna. Saattoi johtua jännityksestä enempi kuin raskaudesta sillä muuten oksentelu on loppunnu kokonaan.

Sain kuin sainkin muuten sen vakipaikan töistä, vaikka vauvauutinen alkaa olemaan kaikkien tiedossa, myös pomojen. Onneks raskaus ei asiaan vaikuttanu. :)

Tänään päiväkodissa onniteltiin vauvan johdosta. Ovat kuulemma jo pitkään katsoneet, että masu on kasvanu kovasti ja siks olivat lapseltakin kysyneet, että koska vauva syntyy.
Eipä tätä millään enää peitellä! :D

Huomenna ois sitten rakenneultra, jännittää!!

Jahas, se ois päästettävä tuo aviomies koneelle tekemään biisejä.
Palaan paremmalla ajalla ja kommentoin galluppeja.

Tiitulipiituli ja töppönen 20+3
 
tiitulipiituli aivan mahtavaa et oot täällä takasin!!! mulla oli jo ikävä sun löpinöitä :hug: ja suuren suuret onnittelut tuoreelle ROUVALLE, sekä onnittelut ansaitset myös työpaikasta :heart:

kävin taas tsekkaamassa et ketä on kirjotellu,ja ihana ylläri et juuri sä olit myös täällä!!!! oon jo pariin kertaan kuulutellu sua mut enhä mä muistanu et teil oli sesonki päällä :)

viikonlopuksi reissuun, lapset ja koira mukaan... aamulla pakataan ja lande odottaa :) nyt nukkumaan ja kattomaan miten tuo riivatun kuutamo taas saa mun yön menemään.......
 
Heissan!
Meillä on esikoinen ollut kipeenä useemman viikon, ensin oli silmä ja korvatulehdusta ja sitten angiinaa.. Nyt kauhea yskä ja nuha :/ Mutta huomenna juhlitaan neidin 2v synttäreitä. Joten tänään on ohjelmassa leipomista ja siivoamista.

Massuun ei kuulu ihmeempiä. Liikkeet on tuntunut pari viikkoa. Neuvolassakin kävin ja onneksi ei ollut paino noussut kun 900g koska edellisellä kerralla se oli noussut 6kg :D Ens keskiviikkona olis mullakin aika rakenneultraan, sitä odotellessa. Munuaispolille oon joutunut olee yhteydessä kuukausittain, tuntuvat haluavan joka kuukausi veri ja pissanäytteet. Joka on mun mielestä kauheen rasittavaa. Mut pääasia et kaikki arvot on pysynyt hyvinä.

Rattaista joku oli taas kerran puhunut :) Itse olisin varmasti jo ostanut, jos vaan saisin noi emmaljungat myytyä alta pois.. Niistä saaduilla rahoilla olis tarkotus ostaa turvakaukalo ja rattaat. Ja edelleen ne gracon trekkot haluisin! Tosin kävin lastentarvikkeessa niitä kattomassa ja totesin että pakko ostaa käytettynä koska tällä kaudella on värinä vain tumman sininen, josta en pidä..

jenksu rv 20+1
 
Moikka!

Jenksu: Mistä päin sä olit? Meillä olis nuo Trekkot ja ne jää ylimääräisiksi. Niitä on käytetty esikoisella kakkosrattaina (lähinnä mummolareissulla jne,). Syy miksi luovutaan on se ettei ne mahdu meille. Tuplat pitää ostaa ja sitten on cangaroot sekä pikkuiset matkarattaat. Noista olen tykännyt mutta vie kuitenkin tilaa nekin. Lämpöpussia niihin ei ole enää mutta kaikki muu löytyy mitä uutena mukana tuli.
Korjausta... Joo mulle huikkastiin äsken ettei niistä kuulemma voi luopua kun ne viedään fammulan varastoon... Autoon ei kuulemma mahdu kahden lapsen lisäksi kaksia rattaita tai tuplia mukaan eli yksien pitää "asua" siellä, ja mukaan mahtuu vaan minimatkikset. Meillä on siis rattaita kohta enemmän kuin omiksi tarpeiksi ja ympäri maata! Tosin meillähän on takaluukku täynnä koiraa ja suksiboxiin ei tosiaan taida mahtua 4 ihmisen tavaroiden lisäksi kaksia rattaita... Ehkä minibussi olisi hyvä ostos!!!

Kilot... Viimeksi oli tässä vaiheessa tullut 5kg ja nyt 1kg eli selkeästi se pahoinvointi on vaikuttanut asiaan.

Huomenna puoliväli ja sitten muutama päivä vielä rakenneultraan :)
 
Viimeksi muokattu:
Vieläköhän muistetaan:wave:

Eli viimeksi olin täällä elokuussa.
Opiskelu vie kaikki mehut |O
Olo on huomattavasti parempi ja rennompi, itse pelkään kuollakseni, että lapsi syntyy kuolleena tai kuolee kohtuun tai kätkytkuolema, mutta sitä ei ikinä voi tietää mitä tässä maailmassa tapahtuu.
Synnytyspelko ja sisätutkimuspelko
Valitettavasti kärsin nöistä molemmista todella paljon. Eli itseluottamus on aivan perseelleen, että itsetuntemus... Olen käynyt viimeiset 6.vuotta lasten endrokrinologian polilla, eli ylipainoa on ja vissiinki aineenvaihduta on hidasta:/ Ja minua ei ole aina kohdeltu tasavertaisesti. Tai en enää käy tämän vuoden jälkeen enää siellä, saahan nähdä mitä mieltä raskudesta on. Ja sisätutkimuksissa kamalaa on se että jos hän alkaakin haukkua alapäätäni, muistan vielä hyvin sen kun olin kummipojan syntymässä mukana ja tämä kyseinen kätilö haukkusi kummipojan äidin maasta kuuhun alkaen. Ja minulla ei ole ketään ketä tulisi minua tukemaan:(
Elämä ei siis ole ikinä ollut minulla ruusuilla tanssimista, eikä tule olemaan, mutta lapsi sieltä täytyy pusertaa ulos kuitenki ja lapsi tuo valoa elämääni:)
Rakenneultra oli eilen, kaikki oli kunnossa ja sukupuoli oli kiven takana nähdä mutta sieltä taitaa olla poika tulossa.
Töitä teen perjantai-lauantai yön eli tänään menossa ja sunnuntaina menen aamuvuoroon, oliko täällä joku muukin lähihoitajaopiskelija?:)
Tässä nyt oleellisemmat:)
Kaikille jaksamisia:heart:

Pinja ja Mörrikkä 21+1
 

Yhteistyössä