Maaliskuun mussukat 2011 *JOULUKUUSSA*

Urholiina täällä myös yksi joka jo haikailee oman vartalonsa perään enkä minäkään siis toivo että vauva viellä syntyisi mutta sen verran haastava ollut tämä raskaus vartalolleni . Odotan myös sitä että saamme olla koko perhe yhdessä vauvan kanssa :heart: Toisaalta kun sitä jo tietää mitä se vauva arki on niin sen osaa ottaa paljon realistisemmin vastaan ja oikeesti alkaa todellisuudessa miettiä / toivoa joko se alkaisi...

Te jotka olette kärsineet hiivasta mitä tuotteita olette käyttäneet?? Aloitin itse eilen antibiottikuurin ja nyt jo hiivan ekat merkit ilmassa niinkuin on aina mutta nyt raskausaikana ei saanut reseptillä sitä antibiottikuurin jälkeistä hiivan esto lääkettä.. Joten parhaat vinkit ja niksit myös kotipoppakonstit otetaan vastaan. Itselläni ennen ollut aina hiivaa mutta sen jälkeen kun lääkäriltä aloin pyytämään tuon reseptin biottikuurien kylkeen ne loppuivat joten nyt en enään muista näitä kikka kolmosia..

Kuumeinen ja kipeä Dindei + pikku polskija 28+4 :kiss:

Pakko oli vähän tulla muokkaamaan niin paljon kirjotusvireitä kun pojan kanssa "yhdessä" palstaillaan.. Varmaan virheitä vielläkin mutta koittakaas kestää :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Poks 24+0!!! :D
Tänään meen hakemaan huutonet ostoksiani; kehtoa ja sitteriä! :) Siivousintoilu on huipussaan, pakko koittaa saada tilaa kaappeihin. Tavaraa lentänyt roskiin ja uffiin kassitolkulla viimeisen vkn ajan. Eilen sain joululahjojakin haalittua..
Mä vein kelan hakemuksen viime vkn ti eli 30.11 ja rahat tänään tilillä!!!:O Mikään muu kelan asia ei sitten toimikkaan..
Väsyttää väsyttää väsyttää... 3, 5 vk viä ennen kuin pääsee kättärille lekuriin, pitäiskö noi rauta-arvot käydä tsekkauttaan neuvolas ennen sitä? neuvola vasta 18.1...|O

Nimimerkki tulee taannoisesta lempinimestäni ja syntymävuodestani. meitä oli samannimisiä luokalla 4, ja jollain piti saada eroteltua että kuka on kukin. Ja joku luokasta sitten nimitti mut kikeksi. pikkupieni tulee siitä että kohta 3 v poikani sanoi taannoin kaikkea pienikokoista pikkupieneksi, kun ei tiennyt olisko pitänyt sanoa pieni vai pikku niin tuli sitten pikkupieni :D. Tytön nimestä me ei siis olla vieläkään päästy yhteisymmärrykseen :kieh:, täytyy kai kysyä lapsilta ja antaa niiden päättää!:)
 
Nimimerkki: Toivotar kuvaa vaikeuttamme saada toinen lapsi, keskenmenojen jälkeen oli jäljellä enää toivoa, ei enää uskoa tai luottamusta. Siitäpä se sitten pätkähti.:)

Asuminen: Asumme neljättä vuotta omakotitalossa, jonka mieheni ja appiukkoni rakensi. Kodissamme on 3mh ja yläkerran aulasta olemme tekemässä 4v tytöllemme "ison tytön huoneen", eli väliseinä ja ovi. Asumme rauhallisella alueella melko pienessä kaupungissa Kymenlaaksossa.

Supistukset: Niitähän on tullut kaiken aikaa enemmän, oikeastaan mitään ei pysty kunnolla tekemään (kotitöitä, kävellä, mennä rappusia, kyykistyä, kumarrella) ilman, että maha kovettuu ja välillä tuntuu kipuakin...Kuitenkin neuvolalääkärin mukaan ei ole aiheutunut mitään kohdunsuulle, onneksi.:whistle:

Raskausarvet: Esikoisesta sain rintoihin ympäriinsä "hienot" säteet, jotka kyllä vaalenivat ihmeen hyvin. Nyt ne samat raidat alkavat tummumaan kauniin sinisiksi..: / Navan ympärillä kiertää myös säteet, niitä tullut tässä raskaudessa lisää. En ole rasvaillut kylläkään.

Aleksille: Kasvuvoimia!!!Hienosti sujuu.=)

ON: Kävin sokerirasituksessa tiistaina ja ONNEKSI arvot olivat ihan ok. Jotenkin osasin sitäkin stressata...Oli kyllä melkoisen makeaa vadelmamehua...:x
Neuvolalääkärissä todettiin, että painoa oli tullut ykskaks kilo/vko, että kai tuota syömistä pitäis hillitä. On kyllä alkanut nilkat ja sormet turvotellakin. Rautaa saa nyt napsia joka päivä, oli 120. Vauvan syke kieppui siinä 140 tienoilla :heart: Pää alaspäin ilmeisesti on. Siellä neuvolassa oli terkkarin kanssa hoitajaopiskelija ja lääkäriopiskelija ja kun siirryin lääkärin huoneeseen, niin sielläkin oli mukana lääkäriopiskelija. Vähän oli hassu olo, kun semmoinen porukka oli vastassa. Viimeinen kolmannes alkamassa, mieli hieman tasoittunut pelkojen suhteen. Joulua odotellaan. Aika mukavaa.:D

Tänään luvattu lisää lunta, ollaan varovaisia. Eilen vedin lipat vanhempieni rappurallille, onneksi vaan kontalleni, mutta kummasti repäisi masusta...

Toivis + Tähti 26+4
 
Aika monella täällä nyt supistusvaivoja :| mun neukkutäti sanoi, että näillä viikoilla kohtu on tosi supistelualtis, koska vauva pääsee ryskäämään ja pyörimään kunnolla, joka sitten "rasittaa" kohtua ja se supistelee tosi herkästi näillä viikoilla. Kuulemma tilanne rauhoittuu, kun vauva kasvaa ja tila vähenee.
Mulla siis suppareita on erilaatuisia. Suurin osa on napakoita, kivuttomia, mutta hengityksen salpaavia supistuksia. Maha on silloin tosi kova n. 10sek - 1min. Sitten on kivuliaita, eli maha aivan kovana ja joukossa menkkamainen kipu. Yleensä menkkakipu jää sitten alamahalle ja -selälle hetkeksi tia kauemmaksikin, vaikka supistus on ohi. Näitä vaihtelevalla menestyksellä päivittäin.

(.)
Ensimmäine "lepopäivä" takana ja toista mennään paraikaa. Eilen olo oli suppariton ja hyvä niin kauan, kun makasin tai istuin. Kaikki liikkeet (ylös/alasnousut, kyljenkäännöt, yms) aiheuttivat supistuksia. Illalla niitä oli enemmän vaikka makasin ihan rauhassa taas tv:n ääressä ja tenavakin nukkui. Katoin sinkkuelämää 1. tuotantokautta, että sain vain huilata sängyssä. Tuli muutama kipeäkin ja järkyttävintä oli huomata se, että ensimmäistä kertaa esikon synnytksen jälkeen supistukset tuntui ulkoreisissä. Oon aina sanonu mun muutamalle kaverille, että sitten tiedän kyseessä olevan avaavien supistusten, kun ne tuntuvat ulkoreisissä. Esikon aikana 3cm avautumisen jälkeen kunnon supparit alkoi tuntumaan nimenomaan ulkoreisissä. Säilähdin kyllä vähän, mutta ne meni ohi sitten. Ens tiistaina tosiaan nähdään, mitä viikon lepo on auttanut ja jos ei ole auttanut, niin prenalle makaamaan.. Sitähän mä EN HALUA!!!

No jaa.. Syömään ja päikkäreille!!! Elämän pienet ilot.. Musta tulee varmaan hirvee valas ja täällä on kohta WHO:n ja Animalian ihmiset heittelemäs mun päälle vettä ja roudaamassa mua lähijokeen... Huoh!

GCS15 & Masukki rv 27+2
 
Tuli muuten tässä mieleen että seuraakos joku täällä emmerdalea? Joo itse olen ihan "koukussa" ko. sarjaan :ashamed: :whistle:
Sen vuoksi pakko tulla tännekin kauhistelemaan eilisiä jaksoja joissa tosiaan pieni vauva kuoli.... ilmeisesti kätkytkuolema. Vollotin täällä eilen silmät päästäni ja siitä asti ollut kovin ahdistunut olo muutoinkin. Sarjahan tuo vaan eikä mitenkään tosi pohjainen, mutta aihe oli tosi rankka ja tuollaista vaan kuitenkin tapahtuu. Koko juttu tuli vielä jopa mun uniin. Pitänee pitää pientä taukoa tuossa tölsyn katsomisessa että vähän mieli rauhoittuu...

Liro ja papunen 24+4
 
Mä katoin äsken tota emmerdalen uusintaa eiliseltä ja itkuhan siinä pääsi :( Oli pakko painua muihin hommiin kun en enää kestänyt katsoa. Ihan kamala jakso!

Raskausarpia mulla tuli esikoista odottaessa rintoihin ihan muutamia pieniä, samoin pohkeisiin ja takapuoleen tuli pari haaleaa viirua. Tässä odotuksessa on nyt nuo vanhat rinnoissa olevat arvet alkaneet punertua ja varmaan pari uuttakin arpea tainnut tulla (kuppikoko kasvanut tähän mennessä kahdella). Muuten olen arvilta vielä säästynyt. Rasvaan itseäni päivittäin ja käytän mahaan ja rintoihin weledan raskausajan hoitoöljyä, varmaan sekin ehkäissyt arpiintumista.

Nimimerkki tulee omasta nimestäni pienellä lisähöystöllä ;)

Vaunut käytiin hakemassa eilen ja on ne vaan niin ihanat! Tuossa ne eteisessä odottaa pientä tuhisijaa :heart: Ihanaa kun on vaunut jossa on kunnon tilava vaunukoppa! Esikoisella oli aikoinaan Brio novat ja niissä oli sellainen pieni kova kantokoppa.

Nyt siivoushommiin!

miraci ja poikavauva rv 26+6 ~
 
Täällä on aamusella käyty pulkan,tyttöjen ja yhden koiran kera kauppareissulla --> eli oikein kuntoiltu ;)
Huomena nuoremmalla 2v juhlat joihin on tulossa muutama vesirokon jo sairastanut kaveri,lauantaina vuorossa kummit,mummot yms...eli paljon leipomista taas edessä.
Kauppareissu sujui hyvin.Ihana yllätys kun tultiin ulos,joku oli irrottanut koiran hihnasta mutta onneksi koira nukkui kerällä pulkan vieressä :p Noita mukavia ihmisiä riittää jotka tommosia touhuilee...
Onneks mukana oli tämä lauhkea ja uskollinen koira,eikä esim. 1v mäykky joka olis häipynyt heti tai dopperi joka olis varmaan syönyt käden irti jos joku vieras olis tullut pulkkaa/koiraa tutkimaan.

Suppareista,täällä on niitä joka kovettaa mahan ja hengitystä ahdistaa samalla.Sitten on myös niitä joista maha kovettuu ja alavatsa/alaselkä tulee kipeäksi ja syvään hengitys auttaa siinä.

Eilen sain jopa ostettua kasan joululahjoja,muutamia ns.helppoja jäi vielä ostamatta.Mutta esim. semmoset jotka pitää postitse laittaa menemään muualle päin Suomea on valmiit.
Meillä kun ei vieläkään ole tallentavaaboxia,kun sillä ei kuulema tee yhtään mitään...ainakin miehen mielestä se menee niin.Kun enhän mä ehdi normaalistikaan katsomaan ohjelmia,niin missä välissä katson tallentamat ohjelmat?? :D
Oon nyt melkein päättänyt että ostan sen sitten itse,mutta mikä malli olis hyvä ja ei sika hintaista mutta ei ihan halppista.Jotain positiivista että oon odottanut monta vuotta sitä,niin hinnat ovat tippuneet n.200e verran jopa.
Yritin jo ylipuhua että ajattele nyt kun imetän vauvaa ja tytöt riehuu,niin sieltä olis sitte niin helppo laittaa jotain ohjelmaa tulemaan ;)

Nyt jos hieman leivontaohjeiden pariin...
 
Raskausarvista Onhan niitä. Ekassa tuli, tokassa lisäänty ja sama homma jatkuu edelleen. Tai no nyt ei ole vielä lisääntynyt, mutta punertamaan ovat alkaneet. Ja ei ainakaan mahaan mahtuisi enää, kun koko maha on niitä täynnä. :| Onneksi, sentään ovat lasten aiheuttamia, eikä muuten tulleet niin eivät ole niin hävettäviä.
 
emmerdalestaenpä sattunut kattomaan, mut kuulin et jotain tällasta kamalaa tapahtui.en pysty kattomaan tai en oikeestaan ees halua kattoa tollasia mitkä itkettäis urakalla. muutenkin herkistynyt ni miks kylvää vielä enemmän murheellista mieltä. koitan pitäyty iloisissa aiheissa, on paljon kivampi ollakkin.
Tosin eilen aamuinen Kari Tapion kuoleman uutinen kosketti... mutt en sitäkään voinut jäädä vatvomaan. Nyt on keskityttävä itseen ja vauvaan niin paljon kuin mahdollista.
'
miraci onnittelut vaunuista :heart: käy toisella toisensa perään pieniä edistysaskeleita tulevaa varten.... jännää :)

dindei mä oon käsittäny, et se hiivan estokuuri pitäis ottaa paria päivää ENNEN ku alottaa antibiootit???? no en tiiä oonko ihan perämetikössä tän tiedon kanssa...
itellä ei hiivaa oikeestaa ollu kun kerran elämän aikana ni en kyllä oikeen oo paras ihminen vinkkejäkään antamaan....

toivotar hellyttävä tausta sun nimimerkillä :heart:

ja kiva että läpäisit sokeritestin :)

ootko aatellut rautatablettien sijaan sitä yrttipohjaista rautamehua apteekista?? nostaa ihan älyttömän paljon nopeammin arvot kuntoon, kun tabletteja saattaa joutua popsimaan vaikka kuinka kauan, ja ne taitaa lisäks kovettaa vatsaakin....
Sen nimihän on Kräuterbluftsaft ja jotain, mut suosittelen :)

ite käväsin kaupungilla kahvittelemassa MINDIN kanssa, kyllä toisen odottajan seura on tarpeen!!! KIITOS MINDI taas :hug: oli oikein piristävää...
ja sitten hengailin kaupoissa väsymykseen saakka... kappahlissa onkin aivan ihania vauvan vaatteita... sukkia ja bodyja, tosin aika valko-voittoisia ovat, mutta näin kun ei ite tiä kumman saa, niin toisaalta hyvä et on tollaisiakin mikä menee kummal vaa. no en sitten ostanu ainuttakaan :D maltoin mieleni vieläkin ;)

huomenaamulla sais lyllertää sitten neuvolaan :D saas nähdä mitä on mittaustulokset taas, tää pötsi kun menee yläkäyrillä kanssa, lapsetkin tossa jo ihmettelivät et "äiti, kuinkahan isoksi sä oikein vielä kasvatkaan " :D :D njaaa-aa... varmaan aika isoksi ;)
sit alkaakin pian jo taas uus viikonloppu....
 
Supistukset mulla on just niitä sellasia, että koko vatsa kovettuu ja seisaallaan/selällään makaaminen tuntuu inhottavalta, sellaiselta kireältä. Kestot on mun mielestä aika pitkiä, yleensä koko sen ajan kun seisaallaan on. Kun istahtaa niin helpottaa. Sillon kun on se supistus niin tuntuu ettei millään jaksaisi olla seisaallaan ja selkäkin tuntuu että antaa periksi, tai ettei jaksa kannattaa kroppaa. Jospa tämä tästä nyt helpottaisi kun työharjoittelu loppui tänään ja saan vaan levätä. :)

Huomenna menen aamusta sinne sokerirasitukseen. Miten sitä voi olla syömättä, tai no se ehkä jotenkuten menee mut se kun ei saa juodakaan :( Noo jos te muutkin ootte selvinnyt tosta niin kyllä mäkin! :)

Mullepa tulee tänään kissa. Se on siis mun/äidin 10-vuotias kissa. Älkää naurako, mutta se oikeasti masentuu näin talven tullen. Kun se ei mene ulos enää kun lumi tulee. Ja sitten se makaa vaan apaattisena päivät ja kun joutuu yksin olemaan niin se pahentaa asiaa ja sillä menee ruokahalu ym. Se on aina parempana kun sillä on ihmisseuraa. Niinpä ja ajateltiin että nyt kun mä jään kotiin vaan olemaan niin sen kissan on sama olla mun kanssa täällä, kun ulos se ei tosiaan muutenkaan talvella mene vaan tekee hiekkalaatikkoon. Ja mä olen sen kissan "oma ihminen" niin kai se täällä pärjää kun on tuttu ihminen läsnä. Toki voi olla ettei tuon ikäinen kissa sopeudu, ja sitten se menee takaisin kotiin. Mutta on se mun mukana ollut ennenkin kun olen asunut eri paikoissa. Joskus vaan vein sen kesäksi takaisin äidille kun kerrostalossa asuin ja kissa on tottunut olemaan ulkona, niin sille tielle se jäi ja siitä on nyt monta vuotta. Kevään tullen ennen kuin vauva syntyy, kissa menee sitten takaisin äidille. Kummatkin rakastetaan sitä kissaa hyvin paljon ja äidillekin on vaikea luopua siitä, mutta jospa tämä olisi sen parhaaksi, katsotaan. On niin surkeaa katsoa surkeaa kissaa joka kärsii pahasti seuran puutteesta. Kesällä sillä sentään on muuta tekemistä kun maata vaan, kun saa olla ulkona. Mustakin on kiva kun tänne tulee mulle eläimestä seuraa :)

Miten teillä on pissahädän kanssa? Musta tuntuu että mulla on koko ajan asiaa vessaan :/ ja varsinkin kun supistelee niin tuntuu että housuun kohta tulee. Sitä mä odotan eniten kun raskaus loppuu, ettei tarvis koko ajan ravata pissalla.

LD + Pikkunen 25+3
 
LD sokerirasitusvinkkejä sulle :) Pue tosi tosi lämpimästi (aamulla on juuriheränneenä ja nälkäisenä tosi kylmä), ota joku kirja tai pari lehteä joukkoon, että aika kuluu ja EHDOTTOMASTI eväät (leipä, bansku tms.). Ja heti kun viimeinen putelli on kupattu verta, niin evästä naamaan :D Tälläinen on mun ja mun kavereiden hyväksi havaittu sotasuunnitelma :)
 
Pitkästä aikaa... Miehellä oli tuossa lomaviikko niin jäi palstailut siksi aikaa. Pohjaton väsymys on vaivannut. Tekstiä on tullut paljon, yritän saada ne tässä luettua pikku hiljaa. Tänne kuuluu pelkästään hyvää. Vointi on ollut tosi hyvä ja eilen sain lääkäriltä luvan elää jo normaalia elämää!! Ihanaa taidan päästä joululahja ostoksille ensi viikosta :) Vauva ei enää ole tulossa ulos. Kaikki on siis kunnossa ja normaalisti, kontrolli kuitenkin varmuudeksi loppukuusta. Painoa pikkuisella on jo melkein 1300g! :heart: Tytöltä hän edelleen näytti ultrassa, kun kysyin :D Kovasti vauveli liikkuu ja painaa rakkoa. Laskettu aika vaihtui ja on siis 28.2.

Tänään oli sokerirasitus aamusta ja edelleen on tosi ällö olo. Tuli tosi huono olo ja meinasin pyörtyä.

Marrr + pikku prinsessa 28+2
 
Moikka!

Niin ON tekstiä tulee nyt... Siis sain taas karvaasti huomata ettei omaan äitiin voi luottaa... Lievän pettynyt fiilis joka varmasti paisuu tän raskaudenkin takia mielessä!
Mun äiti laittaa joka kuukausi parikymppiä suoraveloituksella pojan sääästötilille koska haluaa. Olin tietty silloin kun asiasta kertoi et kiva kiitos kun sieltä on sitten tarkoitus ostaa isompia juttuja myöhemmin ja säästää opiskeluun jne. Tiliä ei siis nyt käytetä vielä vuosiin! No siis mun äiti on oikea katteettomien lupausten kaivo ja sanoinkin et jos sä haluat niin tehdä niin tee mutta älä sitten taas petä tätäkin lupausta. Mä olen niin monta kertaa saanut sen kokea etten halua lapsieni sitä kokevan. Vaikka siis tässä kyseessä tili mistä esikko ei saa edes tietää vuosiin! No kuitenkin tiedän et seuraavaksi se on sitten et mummi lupas pyörän ja sitä ei ikinä näy- miksi?!
No kävin maksamassa laskuja ja toi pojan tili näkyy kanssa nettipankissa eikä sinne mitään ollut nyt tullut. Soitin sit ja kysyin niin hän ei kuulemma ollutkaan maksanut kun osti kerran JOULULAHJAN!!!! Olin et eiks se ollut suoraveloitus ja miten se joululahja siihen liittyy? Suutuin ihan sairaasti ja sanoinkin et mun pitää miettiä mikä se hänen paikka on tässä perheessä koska en halua lapsieni kokevan tulevaisuudessa niitä kaikkia katteettomia lupauksia! Hän alkoi sanoa et rauhoitu ja maksaa kyllä sen rahan tilille... EI TAJUNNUT ETTEI KYSE OLE JOSTAIN HELSKUTIN PARISTAKYMPISTÄ VAAN LUPAUSTEN PITÄMISESTÄ!!!! Mä sanoinkin et mä en tee p*skaakaan sillä hikisellä parilla kympillä vaan kysymys on siitä etten luota... EI vaan mennyt perille. Mutta mä tien et mun lapset tulee joskus kysymään, useastikin, miksi mummi ei tuonutkaan/pitänytkään jotain lupaamaansa...
Eli väärinkäsityksen välttämiseksi niin lupauksella tarkoitan tässä sitä kuinka selitti aikaa sitten laittaneensa suoraveloitukselle sen 20e menemään joka kuukausi eli valehteli jo silloin, tai sitten on perunut ilmoittamatta sen suoraveloitussopimuksen... Enkä siis ole suuttunut siitä ettei saada sitä rahaa sinne tilille seisomaan!

Mulle on ehdottoman tärkeää se ettei ikinä luvata lapsille katteettomia lupauksia, ja samoin se ettei niitä sitten saa kukaan muukaan luvata. Oli kyse pienestä tai isosta asiasta!

Raskaudessa ei mitään uutta :)

Eilen kävin ostamassa kasan tuttipulloja, tissisuojia, pullopusseja jne. joten nyt on meijeritoimintaa varten kaikki kasassa! Pari pakettia pieniä vaippojakin oli pakko ostaa siinä samalla kaappiin :)
 
Heips!

Emmerdalea tulee katseltua useinkin. Oon jopa saanut miehenkin sitä katselemaan, vaikkei se yleensä tuollaisia paljon katsele. Tuli tosiaan eilen porattua oikeen kunnolla sitä jaksoa, mieskin oli että ei se nyt ihan tositapahtumiin perustu kumminkaan, mutta minkäs sille voi, kosketti kyllä. Alkoi vähän muakin ahdistaan koko jakso...

Flower: eipä kestä, kiva se oli suakin nähdä :D

Hiivasta: niin musta ainakin tuntuu, että joka päiväinen greippimehun juonti ja luonnonjogurtti tehosi, ennen sitä tuli tosiaan kokeiltua nuo apteekin peruslääkkeet (moneen kertaan ) ja yksi resepti valmiste (pevaryl taisi olla )... ja maitohappobakteerit, meinasi iskeä jo vähän epätoivo...

Hetkiä on ollut, joissa pissahätä kyllä yllättänyt ja on tullut jo vähän kiirekin. Varmaan ois vaipat kohtapuolin jo tarpeen täälläkin, varsinkin jos vauva meinaa tuonne alakertaa jaella vielä kauan noita potkujaan...

Mulla on paniikki mun joulukorteista, jotka tilasin netistä (sellaset kuvalliset siis ), voi helkutti... ei oo vieläkään tullut ja ensiviikolla ois jo lähetys päivä, jos tuon punasen kuoren kanssa lähettää... Sen siitä saa kun jättää viime tippaan...

Mindi83 24+4
 
LD Laitoin sulle yksityisviestiä ku en viitsi täällä enää puida sitä SPR/veren vasta-aine juttua. Kiva jos kommentoisit mulle =)

Neuvolassa olin tänään. Ihmettelen nyt minäkin niitä liikkeiden merkkaamisia + tai ++ kun eikö se perustu täysin siihen mitä itse sanon kun kysytään tuntuuko liikkeet? Täällä on aiemmin jo ollut tästä keskustelua kun jotkut oli huolestuneita kun oli merkattu vain +. Mutta miten osaan sanoa liikkeistä paljon mitään kun ei ole mitään mihin verrata :rolleyes: en ole huolissani yhdestä plussasta, mutta jäi tosiaan mietityttään, että millä perusteella se on + tai ++, tietääkö joku?

Verenpaine oli 122/85 ja tuo alapaine oli noussut 78:sta. Ei kuulemma huono vielä. Paino oli noussut 677g/vko ja se oli omasta mielestäni karmivaa, no edellisellä kerralla oli enempi per vko :LOL: miten laskette painon nousun raskauden aikana, siitä ekasta neuvola käynnistä vai paino ennen raskautta-lukemasta, joka mulla ainakin perustui yhteen satunnaiseen puntarilla käyntiin jotain 4kk ennen kuin edes olin raskaana? Ja tämäkin oli muistaakseni lukema. Mulla tosin on aina jojoillut 1-3 kg paino lyhyenkin ajan sisällä. Jos lasken siitä eka neuvolasta niin paino on kokonaisuudessaan noussut 8,6kg ja se tuntuu hirveältä, koska en ole ikinä painanut näitä lukemia. No en ole ikinä aiemmin ollut raskaanakaan. Olisikohan ihan viisasta alkaa vähän katsoa mitä suuhuni laitan... Vai voiko tähän paljoa edes vaikuttaa?

Kisak79 Ymmärrän sua täysin! Itse olen lapsena odottanut lukuisia kertoja, että isä tulee ja sitten lähdetään johonkin tai tehdään jotain tai mitä vaan. Isällä vaan aina vähän venyi tulemiset ja menemiset ja nyt kun tarkemmin ajattelen niin odotan häntä yleensä vieläkin aina jos on sovittu jokin aika milloin jotain tapahtuu. Hassua sinänsä, että siis asuimme kaikki samassa perheessä, ettei kyseessä ollut muualla asuvan isän katteettomat lupaukset. En myöskään siedä muilta lupausten pettämistä esimerkiksi juuri myöhästelyä tai oikeastaan minkään sovitun rikkomista. Välillä olen ihan raivostuttavan pedantti... Kukapa tuollaisesta pitäisi, mutta varmasti on lapsuudesta jäänyt jokin epämukava ajatus asiasta. En koskaan tulevalle lapselleni, kuten en muillekaan, lupaa mitään jos se ei ole varmaa! Kaveripiiristä kuule löytyy tapauksia, joissa vauva syntyessään ois ilman ainoatakaan vaatetta ja tavaraa jos isovanhempiin ois ollut luottaminen. Ei ne tarvikkeet ja vaatteet itsestään pelkän puheen voimalla kaupasta kotiin ilmesty! Onneksi kokemus opettaa, ettei ihan kaikkea kannata uskoa :LOL:

Kaikki hyvin :heart:

Kaana 25+4
 
Kaana:Näin on. Lupaus on lupaus ja se pitää pitää! Sitä yritin äidilleni selittää, että en halua hänen jossakin vaiheessa lupaavan pojille et vaikka tulee ja sitten pojat odottaa turhaan. Hän ei vaan tuntunut ymmärtävän sitä, että kysymys oli juuri lupausten pitämisestä eikä rahasta. Tosin ärsyttää just suunnattomasti yleensäkin ihmiset jotka lupailee asioita eikä osaa pitää! Itse inhoan kanssa suuresti jos ei pidetä kiinni aikatauluista tai vaan unohdetaan tulla, myöhästellään jne. Tämmöisiäkin löytyy... Esim. pahin minkä mä tien on sellainen kaveri joka saattaa olla tunnin myöhässä ja me odotetaan muut ruoka jäähtyen pöydässä tai pakkasessa seisoen... Syy: En osannut valita kenkiä!!!! Toisten kunnioittaminen on aika kaukana tuosta tavasta toimia!!!
Mä tosin voin vielä kommentoida sen verran tuota omaa äitiäni, että meilläkin on ihan selvää se ettei isovanhemmat ole velvollisia ostamaan tai maksamaan mitään! Ei odoteta kenenkään niin tekevän eikä pyydetä. Mutta jos jotain sanoo tai itse haluaa niin odotan kuitenkin, että se pidetään! Ehkä tämäkin taas saadaan sovittua. Puhelimessa tuossa nyt myöhemmin yritin edelleen selittää asiaani ja sanoinkin, että en halua hänen ikinä lupaavan mitään mun lapsille. Aivan sama aikooko sen pitää vai ei mutta en halua miettiä miten käy.
 
ennakko hiiva lääkkeestä voi siis kyllä hyvin olla mahdollista että se pitää ottaa ennen kun ei ole tullut noita vuoskausiin käytettyä en just juuri tarkkaan muista kumminkin joku mielikuva että kuurin loputtua... Toisaalta nythän ne eivät käy kun on raskaana pitää ilmeisesti ostaa greippimehua ja perinteikkäät ilmakylvyt. Sitten vasta jos hyökkää hullunlailla päällesnsä suuntaan apteekkiin.. Jotenkin sitä tahtoo mahdollisimman vähän käyttää mitään ainakaan nieltäviä lääkevalmisteita raskausaikana vaikka kuitenkin tietysti mielummin oman kunnon mukaan kuin alkaa kärvistelemään..

Raskausarvista sen verran että itse olen niiltä kyllä täysin säästynyt viellä tässä raskaudessa ja kokonaan myös ensimmäistä odottaessa. Tosin napa on "revennyt" sitäkin rohkeemmin ja luulen ettei tän toisen jälkeen navasta jääkkään kun riekaleet..:|

Imettämisestä sen verta ajattelin kysellä oletteko muut ostaneet pumppua tm imetystuotteita valmiiksi? Esikoista odottaessa mieleeni ei tullut muu kuin "tottakai vauva syö tissiä ilmanmuuta ja pumpulla pumpataan pulloihin maitoa" noo joo varmasti joillain muttei se nyt ihan niin meillä mennyt. Ensinnä maitoa tuli valtavasti ja suihkusi oikeen kun koitin syöttää poikaa. Vauva ei saanut toisesta nännistäni kunnollista otetta jolloin jouduin käydä ostamassa rintakumit (prismasta saa vaan yhtä mallia että jos tarvitsee mm internetistä saa tilattua edullisesti erin kokoisia ja muotoisia kumeja). Maidonkerääjä oli meillä alkuun käytössä mutta tosiaan maitoa tuli niin paljon ettei paljoa pisaroita keräilty. Voidetta käyn ehdottomasti ostamassa apteekista ja mitä viellä .. huuh no siinä tulikin varsinainen liuta meidän tarpeista joten ostettavaa on ja ai melkein unohdin liivinsuojia kannattaa ostaa kaikkien imetti tai ei niin tukkupaketilliset. Tosin meillä ei kaikesta päällään seisomisesta huolimatta imetys onnistunut kuin muutamat ensimmäiset viikot joten nyt uudella yritystarmolla matkaan toisen kanssa...

Dindei + pikku
 
:wave: Mukana ollaan edelleen!!! Vaikka joku on saattanutkin ihmetellä mihkä oon hävinny... juuri katoin, et oon lokakuun alussa viimeks kirjotellu.... argh! mihin tää aika oikein menee...

siis töissä menee hyvin ja tekemistä riittää, pojat (3,5v ja 1,5v) on sopeutuneet päiväkotiin (elokuun lopussa menivät) ja niillä menee siellä hyvin.. oikeastaan hiukan jopa harmittaa ottaa ne tammikuussa pois sieltä, toivottavasti ei kovin kovaa muutosvastarintaa esiinny sitten kotona=(

vatsa kasvaa kasvamistaan, kiloja on tullut noin viisi lisää... vatsa tuntuu pienemmältä, kuin aiemmin tässä kohtaa ja on muuten jopa minunkin mielestäni eri mallinen kuin aiemmin pojista.... ei tiedä oisko se sittenkin tyttö=) vai johtuuko vaan bailis- ja zumba tunneista ennen raskautta, että kroppa on timmimmässä kunnossa=)

sokerirasitukset on läpästy puhtaasti, Nyytillä on kaikki hyvin vaikka rakenne ultrassa hiukka meitä säikyttikin, uusinta ultrassa ei havaittu mitään poikkeavaa eikä mitään likelle raja-arvoa... aivonesteen kiertoa siis tarkkailtiin meillä....

liikkeet tuntuu hyvin, öisin saan nukutuksi, vaikkakin vessassa saattaa joutua käymään. Närästys on kiusallinen vaiva ja vaatteista loppuu kohta joustovara=) mutta eipähän tuohon helmikuuhun enää kauaa aikaa ole...

mukavia vointeja kaikille... koitan kirjotella nyt pikkusen useemmin, kun alkaa kohta toi joululomakin (vuosilomapäivät pidän pois) ja sit pian äippäloma...

Maariana83 + Nyytti 29+1

ps. tombatar... meillä tyttölupaus ja LA 23.2.
 
Heissan!
Itselläkin tämä kirjoittelu jäänyt vähemmälle.. Mieheltä leikattiin polvi kaksi viikkoa sitten, joten se on ollut sairaslomalla niin eipä ole tullut kirjoiteltua. Elämä muuttu paljon työläämmäksi kun sai ruveta kahta passaamaan :) Mies siis kulkee keppien kanssa, joten ei pysty mitään kantamaan.. Ite sitten töiden jälkeen hoitelen kodin itekseen.. Olinkin tossa sairaslomalla muutaman päivän kun selkä kipeyty. Olis lääkäri laittanut mullekin saikkua äippäloman alkuun mutta en ottanut. Ensi maanantaina kun olisi viimeinen näyttö ja sitten valmistun.

Piti kysellä et onko täällä muita kenellä EI supistele? Itellä ei supistellu ekaa odottaessa, tosin sairaalassa kun olin käyrillä niin supistuksia näkyi mutta itse en niitä huomannu.. Joten en ole nytkään huomannut supistuksia, kaikenlaisia kipuja vaan..

Tukkupakkaus liiviensujuksia.. Mulla ei tainnut edes yksi paketti niitä mennä loppuun, imetin osittain 3kk. Ei tosiaan maitoa tullut.
Vauvalle on hankittu sitteri ja vaatteet jotka on tarpeellisimmat eli 4kpl kietasubodyja, 3kpl housuja 2kpl yöpaitoja ja haalari. Jotain varmaan tulee vielä osteltua :) Sitteri käytiin hakemassa jo ja gracon trekkot ostetaan sekä gracon turvakaukalo..

Nyt viemään lapsi hoitoon..

Jenksu joka ei muista viikkoja.. Laskettua aikaa voi päivittää 10.3
 
Huomenta!

Dindei: Täällä on ostettu kaikki tarpeellinen maidonkerääjiä lukuunottamatta valmiiksi! Viimeksi tosiaan oli enemmän kuin tarpeen ylituotannon ja suihkutissien takia. Liivinsuojia, pullopusseja, pullot, lisäpaketti tuplapumppaukseen ja sitten Spectran pumppu löytyy siis täältä. Jos pumppua tarvitset niin en tiedä onko vielä mutta Lastentarvikkeessa tosiaan oli toi ovh 129,- pumppu 59,-!!!

Jensku: Olet varmasti tyytyväinen niihin Trekkoihin! Meillä ne on nykyään mummolassa jottei tartte kuljettaa autolla mukana, mutta hyvin on kestäneet kesät talvet tän kohta kaksi vuotta. Vähän ehkä pakkasilla natisee mutta muoviahan ne on! Lumessakin kuitenkin kulkee hyvin jne. Ainoa ärsytys niissä on se kun pesin kaikki kankaat niin se homma mikä siinä oli!!! Niiden irroitus ja itse asiassa yksi pikkuosa jäi ylikin kun ei tiedetty mihin se enää kuuluu :LOL::LOL::LOL:
 
Huomenia..
Soitin eilen neuvolaan tästä väsymyksestä. Tuntuu että vkn sisällä olo on romahtanut täysin, raudasta huolimatta. täti sitten kysyi että mitä siinä purkin kyljessä lukee ja minä luin.. No, apteekissa sitä mulle suosittelivat mutta tuote sisälsikin vain 20mg rautaa!!!:O Että ei ihme jos vähän väsyttää!! 4vkoa sitten hb oli 110, joten nyt voi olla reilusti alle 100 kun olo on tosiaan kuin jyrän alle jääneellä!( terkka ei siis ota sitä hb;a nyt koska tietää sanomattakin että se on tosi alhaalla, katsotaan 18.1 sitten kuinka on noussut uusilla tabuilla). Enhän mä sitä pullon kylkeä sitten ajatuksella ole lukenut, ajattelin että kyl ne siä apteekissa tietävät mikä on paras tuote kun selitin vielä tilanteen et oon raskaana ja hb pitäis saada nousuun mahd pian..Tekis mieli mennä siihen apteekkiin sanomaan että kuunnelkaa sen asiakkaan toiveet ja myykää niitä tuotteita mitkä tehoaa:kieh:. Ajatelkaas jos mä meen ripulissa apteekkiin ja mulle myydä ummetuslääkettä!:LOL:

Hain eilen pvllä huutamani sitterin. Illalla sitten lähettiin hakemaan sitä kehtoa. No, kuinkas ollakkaan se myyjä sanoi että hänellä on tässä sitteri jota hän ei enää tarvi, että saat kaupanpäällisiksi! No, nyt mulla sitten on 2 sitteriä :rolleyes:.

Nyt taidan laittaa vain pyykit kuivumaan ja sitten mennä sänkyyn, väsymys on valtava...|O

kike79& pikkupieni 24+1
 
Pakkashuomenta!:wave:

imetystarvikkeista Aion ostaa sähkökäyttöisen rintapumpun,varmaan Huutiksesta. Kuopuksesta mulla oli se Ainun perus manuaalikäyttöinen ja oli ihan ok mutta kun mulla sitä maitoa tuli ovista ja ikkuinoista niin se jatkuva veivaaminen sen pumpun kanssa oli aika rasittavaa. Tällä kertaa ajattelin päästä helpommalla :) Ja liivinsuojuksia tottakai,rintakumeja ja jotain nännirasvaa. Meillähän on kaikki tavarat vielä ostamatta:whistle: Just eilen sanoin miehelle että josko tässä ruvettais nyt jo ostelee ettei sitten tarvi paniikissa niitä hakea kun lapsi on jo syntynyt kun ei tästäkään veijarista tiedä milloin tulee.

ON Eilen kävin sitten aamulla terkkarissa ja lääkärin mielestä kohdunsuu oli lähtenyt pehmenemään joten Naikkarille siitä sitten iltasella vielä lähdin. Sisätutkimus sattui ihan sikana,en tiedä oliko lääkärin vai minkä syy mutta lekuri oli kummissaan kun noi paljon sattui ja niin olin itsekkin. Hän laittoi kuitenkin vain ns.1 asteen lähettee Naistenklinikan ÄITIpolille ei päivystykseen että he olisivat sitten soittaneet sieltä äitipolilta ja tarjonneet mulle aikaisempaa aikaa kun mulla on seuraava ultra 23.12 niin lääkäri sanoi että jäää odottelee että he ottavat yhteyttä. No mä olin sitten vähä että aijjaha,että eikö se nyt kuitenkin pitäs kattoo vähä tarkemmin se kohdunsuu jos kerta oli pehmentynyt supistuksista niin lekuri käski mennä päivystykseen jos vaiva pahenee. No pahenihan se,koko loppupäivän ja iltapäivän supisteli tosi reippaasti ja kipeesti ja kotona ei sitten tarvinnut kun kylkeä kääntää niin jo taas alko :( Lähin sitten päivystykseen jossa kohdunsuu oli kiinni ja täysmittanen :) Onneksi!!!!!! Olin sydänäänikäyrässä puolisen tuntia ja poju teki varmaan sata liiketta sinä aikana,minä kun olin aiemmin valittanut että liikkeet ovat vaimentuneet:whistle::ashamed: Mutta suurinta osaa liikkeistä en edes tuntenut vaikka ne kuului ihan selvästi sydänäänikoneesta:O Mä nyt oletin että näillä viikoilla tuntee kaikki liikkeet mutta kas kummaa,siellä kuului vaikka mitä möyrintää niin en tuntenut mitään:O Eipähän tarvi olla huolissaan enää :) Vuodelepoon lääkäri mut kuitenkin määräsi ja tarjosi mulle sairaalapaikkaa,no en todellakaan ottanut vastaan vaan lupasin levätä kotona niin paljon kuin mahdollista. Täydellistä vuodelepoa ei siis tarvitse noudattaa vaan mahdollisimman paljon levätä. Huomenna mä lähden sinne viroon niin saapi nähdä sitten,en vaan raaski jättää väliin kun olen niin innoissani ja tänään ajattelin levätä ´varastoon´:)

Sitten toiseen aiheeseen,nimittäin kävin sitten iltapäivällä myös ihan perusneuvolassa ja voi (nyt tulee kirosanoja) perkeleenpersehelvetti!!!!!!!:mad:|O:mad: Painoa oli tullut 1,5kg viikossa eli 6kg kuukaudessa eli 11 saatananmoista kiloa yhteensä!!!!!!!!!!!!:x|O :headwall::headwall: Täällä joku vertasi itseään valaaseen jonka voi vierittää mereen niin mä tuun kaveriksi ilomielin!!!!:wave: Terkkari mainitsi hienovaraisesti asiasta vaikka mä olen onneksi normaalipainoinen ollut ennen raskautta mutta kehottii silti vähentämään sitä konvehtien syöntiä. Mutku mutku.....ei mulla ole kotona mitään muuta tekemistä kun syödä!!!!:mad:: / Vuodelevossa tai ei,mä aion aloittaa sauvakävelyn heti tänään!!!!Ja jouluna syön pelkkää lehtisalaattia:'( Esikoisesta tuli 18kg ja oli aikamoinen sotanorsu ja kuopuksesta vain 8kg. Onneksi molemmista kaikki on oikeestaan jääny laitokselle,toivottavasti nytkin käy niin. Kyllä ottaa päähän vaikka tiesinhän mä että se riski oli olemassa mutta kyllä kyrsii kun perseen tunnistaa perseeksi vaan siitä että se on keskeltä halki:headwall:

No se siitä,muuten kaikki ok,hb oli pysynyt 116 mutta rautaa jatketaan. Sf-mitta oli 26cm ja Naikkarilla tekivät painoarvion ultratessa niin tulos oli 1190g eli yläkäyrillä huidellaan:whistle: Ihmekkös tällasellä suklaanmätöllä:headwall:

Nyt ryhdistäydyn ja lähden kauppaan,teen kummilapselle huomiseksi synttäriviemisiksi itse jotain joulukarkkeja:p Miehellä on tänään pikkujoulut ja esikoinen menee isälleen joten me kuopuksen kanssa vietetään rauhallinen koti-ilta :) Ihan kun mun illat nyt muuten olis jotenkin tapahtumarikkaita:LOL:

-Ihrakasa Naurukohtaus ja Ylläri 26+4-
 
Heipsan!

Taas on viikko tainnut vierähtää etten ole kirjoitellut, lukemassa olen kyllä käynyt... Viimeksi tosiaan kirjoitin kun sain tuon raskausdiabetes-tuomion, ja on kyllä melkoinen tunteiden vuoristorata myllertänyt mielessäni... Noh, arvot on onneksi olleet tosi hyviä kotimittauksilla. Mie vaan olisin niiiiin perso herkuille, vaan lyhyt aikahan tämä on ja mitä vain vauvan parhaaksi :heart: Ei miun ole oikeastaan tarvinnut kuin pienentää hieman ruoka-annoksia, ja vähentää herkkuja.

Mie olen tehnyt isommat ostokset jo vauvalle (turvakaukalo, matkarattaat ja yhdistelmät, sitteri on meillä tallella edellisiltä, mutta tosi vähän kyllä sitteriä ollaan käytetty...). Pikkusälät kaikki ostamatta, taitaa kyllä rintapumput (ainu+avent) olla tallella edellisiltä. Mutta maidonkerääjät (todellakin olleet tarpeen täällä!), liivinsuojat, tutit ym. hommaamatta. Jos tämäkään tuttia huolii, kumpikaan meillä ei aiemmin pienenä huolinut, isompana vasta :)

Miun nimimerkki on meidän toisen pupustin nimi, lähtöisin yhdestä Miyazakin elokuvasta.

Täällä on yöt tosi rikkonaisia, käyn tunnin-kahden välein vessassa. En tiedä heräänkö siihen kun vauva myllää, hän kun tykkää nyrkkeillä miun virtsarakkoon, vai ihanko oikeesti on jatkuvasti noin kova hätä. Vauva kyllä majailee alhaalla, eli voi hyvinkin ihan painaa virtsarakkoa. Onneksi olen sairaslomalla, niin voin lepäillä aamupäivät kun poju on eskarissa.

Joulua kovasti odotellaan :xmas: Melkein kaikki lahjat ostettu ja paketoitukin iso kasa, kortit postissa, nautiskellaan ihan täysillä tästä ajasta. Leipoa pitäisi vielä, tosin leipomiset jää vähemmälle tän rd:n kanssa... Onneksi miun verensokeri tuntuu sietävän myös hieman herkkuja, olen ahkerasti piikitellut itseäni ja testannut mikä sopii :)

Naurukohtaus, itsellekin tuli tuossa loka-marraskuussa kilo viikossa lisää painoa mooonen viikon ajan, supistusten takia ei voinut liikkua, ja herkut maistui, tiedän siis tunteen :whistle: Vaan tän rd:n kanssa pakko oli lopettaa herkuttelu...

Nyt valmistautumaan, poju tulee kohta eskarista, ja sitten lähdetään neuvolaan kuulemaan tuomiota miun kotimittauksista ja sokereista...

Teto ja rakas rv 26+6 :heart:
 
Naurukohtaus :O Aikamoinen kertymä! Hippasen turhautunut olo tulee. Esikoisesta mullekin kertyi tota massaa tosi rivakkaa tahtia. 18kg (21kg) tuli. Viimisen kuukauden aikana 5kg.. :ashamed:

Tässä raskaudessa on n. 1kilon verran enemmän nyt painoa kuin samoilla viikoilla esikoisesta. Mut lähtöpaino oli tässä raskaudessa 5kg korkeempi.. Paino on noussut hillitysti. En usko et painan niin paljoa viimisillään kuin ekassa raskaudessa, kun oon tota mässyttämistä rajottanut niin paljon :) Erikoista on se, et mun kaltasella sokeripossulla on toi hillitön makeanhimo poissa :O Ei oo pakko saada jatkuvasti mässytettyä pitkin viikkoa suklaapatukoita, lakua, keksiä yms. Kerran viikossa on meillä toi karkkipäivä ja pieni pussi riittää mainiosti eikä karkkipäivä tunnu enää "paraatipäivältä", jota on odottanut koko viikon :O Mikä hitto mua vaivaa? Hormonit sekasin kait? :LOL:

Täytyykin ostaa semmonen maidonkerääjä. Mulla toinen tissi valutti ihan solkenaan, kun imetti toisesta.

Mä saan kyllä nukuttua yöt hyvin vielä. Pissalle ei tarvi mennä, ei tarvinnut mennä edes sillon viimisilläänkään. Yövalvomisia oli sillon viimet 3kk infernaalisien jalkasärkyjen takia :x Odotan jo kauhulla onko tälläkin kertaa semmosta tuskaa..
Suonenvetoa on ollut vasta kolmesti, mut ei lainkaan semmosella voimalla kuin esikoisesta. Pidän nykyään pitkiä villasukkia öisin, auttaa tosi hyvin. Suosittelen kaikille!

Meillä on huomenna muutto edessä ja oon tässä pakkaillut päivä tolkulla. Taas pakkaaminen on jäänyt lähinnä mun harteille :kieh: Oon jo aikas naatti, en oikee jaksaisi enää pakata mitään..

Gorthaur ja 24+6
 

Yhteistyössä