Apuaa, olipas taas tullu juttua sitte viime vilkasun
Oi, ollapa enempi aikaa tälle porukalle, sen verta mukavaa sakkia ja hyviä keskusteluja ollaan saatu aikaseks, hyvä me! B)
Nyt en yritä ees muistaa mitä aioin kommentoida ja mitä piti kellekin todeta, joten menee taas joukkotoivotuksena isot :hug: kaikille sitä tarvitseville ja onnittelut niille, joilla jotain hyviä uutisia :flower: Ja oli vissiin joukkoomme eksyny ainaki yks uus, tervetuloa :wave:
Tulin taas iltalämpimikseni tänne kirjotteleen, koettakaa kestää
(Osa-)
Kestoilla aiotaan tämänkin kohdalla kuten esikoisellakin (nykyään käyttää tosin pelkkiä kertiksiä koska käyttää niitä vain enää öisin) Aloin oikein miettiin, et miten sitä ite oikein pääty kestoileen niin ehkä se oli semmosta yhenlaista nuukuuttua ja uteliaisuutta. Anoppi meille osteli vaikka mitä kestoja (mie en tunne edelleenkään lähellekään kaikkia kestoilun termejä :ashamed: ) mut käytännössä homma toimi niin, et oli vaippakuoria ja niissä imuina itetehtyjä systeemejä. Osa toimi hyvin, osa huonommin. Mun mielestä ihan pienelle harsot oli hankalat, koska ainakin mun harsot oli niin isoja, enkä niitä käyttänykkään vastako myöhemmin. Esikoinen oli semmonen sinappikone, et imua ei niinkään tarvinu vaan "ool ouver proteksöniä" eli pääasia oli, et kakat pysy vaipan sisällä. Niitä hoitoliinoja(?) en käyttäny mut tänään huomasin, et ois pari vanhaa repaleista lakanaa joista vois leikellä niin on sit ainaki helpompi siivota kakat. Mut se kestoilusta tältä erää.
Imetyksestä ja imetysliiveistä.. Itellä ei ollu oikein mitään ennakkoasenteita imetystä kohtaan, lähdin kokeileen sitä avoimin mielin ja vaikka alku oli hankalaa (olin repiä tukkaa päästä, et tämmöstäkö tää sit on: nännit verillä irvistellä tunti tolkulla lapsi rinnalla, nou tänks!) niin kunhan oikea imutekniikka löyty ja maitoa alko kunnolla tulla niin kyllähän mie siihen koukkuun jäin
Puolivuotta täysimetys (lypsin välillä pulloon et mieski saatto ruokkia vauvaa) ja osaksi vielä toisen mokoman puolivuotta. Toivon siis kovasti, et imetys onnistuisi tälläkin kertaa yhtä mallikkaasti mut en aio sitä ressata, mie ku oon siltikin sitä mieltä, et siihen pystyy aika vähä ite vaikuttaan loppujen lopuks et onnistuuko vai ei. Tsemppiä kaikille, jotka imetyksestä haaveilee
Ja varsinaisia imetysliivejä aloin käyttää (päivin öin) sitte ku maidon tulo oli tasaantunu ja kuppikoko se oma C (kävi siis DD:ssä
) Sitä ennen pärjäsin semmosilla omilla topeilla. Omistan siis vanhoja kauhtuneita imetysliivejä 4 kpl enkä kyl uusia osta, tuhlaan rahat johonki muuhun
Kastemekkona käytetään samaa, joka ollu mun miehellä ja hänen veljillään sekä meän esikoisella. Ei ehkä hirveän hieno, mut eipä se kauaa vauvalla edes päällä olekaan.
Tänään pidin kunnon herkuttelupäivän ja nyt olo sen mukanen :$ Tuli syötyä lättyjä ja karkkia.. (jos perjantaina ei neuvolan vaaka pompsaha ni jo on ihme!) Supistelee aika tujakastikin välillä, enimmäkseen kivuttomasti mut pari kipeetäki tullu kuluneen viikon aikana. Aion mainita asiasta neuvolassa, jos terkka sit haluaa tutkituttaa paikat lekurilla. Mulle passaa vallan mainiosti, et pikkuinen pysyttelee masussa viel ainaki 6-8 viikkoa. Jotenki en oo henkisesti viel valmis repeytyyn kahden lapsen huomiolle
Onneks miehellä tj3 ja sitte mullaki aikaa vaik joka päivä palstailla
Joo, oon vähä "nou laif", mut minkäs tehet kun ei tän mahan kans haluta ja jaksa aina lähteä esikoisen kans minnekään rienaan.
Pysytelkää viel jonku aikaa kasassa ja voikaa nämä viimeiset viikot hyvin :hug:
mobic ja kevätpörriäinen 31+5