~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Metsätähti mä silppusin kanssa kaikki vanhat kauhtuneet pyyhkeet. Olen jättänyt nyt pesemättä huuhteluaineen kanssa ja mielestäni ovat ihan hyvin imeneet.

(.)
Olipas paljon hyötyä noista lääkkeistä... tänään tullut ihan kivasti supisteluja. No joo, kaikista pahimmat krampit ovat jääneet pois, mutta silti niitä on kyllä tullut. Sitä vain miettii, että onko mitään järkeä syödä lääkkeitä joista ei loppujen lopuksi ole ihan täysin apua... Pitää varmaan huomenna kattella tilannetta ja soitella synnärille, jos ei ala helpottamaan...
 
Olen pistänyt noita imuja aika pitkälle kaikkiin kestoihin lisäimuiksi, riippuen ulkomuodosta ja mallista. Yhdestä bambuvaipasta sain tosi hyvän kaavan imuun, joka on sopinut lähes kaikkiin meidän vaippoihin sen jälkeen. Laitoin niitä ohuempia 4-5 kerrosta, paksumpia muutamia kerroksia ja vedin vain saumurilla yhteen...
 
Imetys, yritän tietysti kokeilla, vaikkei kauheasti asia innostakaan jostain syystä. Imetysliivejä en ole hankkinut, enkä taida hankkiakaan etukäteen. En uskalla tilata mistään, koska mun pitää saada sovittaa niitä henkilökohtaisesti, että istuvat sitten hyvin päälle. Kastemekon ompelin itse viikko sitten. Kestovaipat on sellainen juttu, joka ei kiinnosta mua yhtään. Äitiyspakkauksen vaipat möin huutonetin kautta.

mussun kuulumisia odottelen täällä innolla, jokos on syntynyt vai vieläkö odottelet? :)
 
Nopeasti taas ilmoittelemassa,kaikki siis ookoo,mut tän läppärin kans hankalaa olla koneella,ku maha on tiellä :D

KINDER,kiva et kotiin vielä pääsit.Samalaisia aatoksia mulla ku sullaki raskauden suhteen,nukkuminen välillä tosi hankalaa,vauvat painaa ja närästää hemmetisti välillä öisin
:/

Tänään oli neuvola ja siellä oli kaikki hyvin,ei mitään ongelmaa missään :) Painoa tullu vaan 4,9kg yhteensä,siihen oon tosi tyytyväinen.
Toinen on rt:ssä pysyny jo viikkoja,toisesta en tiiä miten se nyt tuolla köllii :D
Sf oli tänään 38.

Perjantaita ja ultraa taas odotellaan,et mites on pienet kasvanu.Ja et onko alakerrassa tapahtunu mitään,ite en ainakaan usko,et ois,tähän asti kohdunkaulaa ultralla aina ollu 4cm.Nää ei varmaan ihan hevillä ulos ole tulossa :whistle:

Sen verran kans,et ei tuu kestoja täälläkään käyttöön,en ole kokeillu ennenkään ja kaksosten kans ei tullu mieleen opetella.Imetystä toivon,et onnistuisin tai ainaki molemmille jonkuaikaa riittäis ja pulloa osittain :)

Jaksuja kaikille ja GLOWlle voimia osastolle :hug:

Nystis ja pirpanat 33+3
 
metsätähti Kiitos kiitos! :flower:

Ei pysty vielä tänäänkään tän enempää palstaan panostaa. Kaikkien jutut kyllä luin läpi, mut en jaksa väsymykseltä istua pitemmäksi aikaa kommentoimaan. anteeksi :ashamed:

Tää vyöryis nyt nukkumaan.

Hyvää yötä kaikille!
 
Apuaa, olipas taas tullu juttua sitte viime vilkasun :D Oi, ollapa enempi aikaa tälle porukalle, sen verta mukavaa sakkia ja hyviä keskusteluja ollaan saatu aikaseks, hyvä me! B)
Nyt en yritä ees muistaa mitä aioin kommentoida ja mitä piti kellekin todeta, joten menee taas joukkotoivotuksena isot :hug: kaikille sitä tarvitseville ja onnittelut niille, joilla jotain hyviä uutisia :flower: Ja oli vissiin joukkoomme eksyny ainaki yks uus, tervetuloa :wave:

Tulin taas iltalämpimikseni tänne kirjotteleen, koettakaa kestää :LOL: (Osa-)Kestoilla aiotaan tämänkin kohdalla kuten esikoisellakin (nykyään käyttää tosin pelkkiä kertiksiä koska käyttää niitä vain enää öisin) Aloin oikein miettiin, et miten sitä ite oikein pääty kestoileen niin ehkä se oli semmosta yhenlaista nuukuuttua ja uteliaisuutta. Anoppi meille osteli vaikka mitä kestoja (mie en tunne edelleenkään lähellekään kaikkia kestoilun termejä :ashamed: ) mut käytännössä homma toimi niin, et oli vaippakuoria ja niissä imuina itetehtyjä systeemejä. Osa toimi hyvin, osa huonommin. Mun mielestä ihan pienelle harsot oli hankalat, koska ainakin mun harsot oli niin isoja, enkä niitä käyttänykkään vastako myöhemmin. Esikoinen oli semmonen sinappikone, et imua ei niinkään tarvinu vaan "ool ouver proteksöniä" eli pääasia oli, et kakat pysy vaipan sisällä. Niitä hoitoliinoja(?) en käyttäny mut tänään huomasin, et ois pari vanhaa repaleista lakanaa joista vois leikellä niin on sit ainaki helpompi siivota kakat. Mut se kestoilusta tältä erää.

Imetyksestä ja imetysliiveistä.. Itellä ei ollu oikein mitään ennakkoasenteita imetystä kohtaan, lähdin kokeileen sitä avoimin mielin ja vaikka alku oli hankalaa (olin repiä tukkaa päästä, et tämmöstäkö tää sit on: nännit verillä irvistellä tunti tolkulla lapsi rinnalla, nou tänks!) niin kunhan oikea imutekniikka löyty ja maitoa alko kunnolla tulla niin kyllähän mie siihen koukkuun jäin :) Puolivuotta täysimetys (lypsin välillä pulloon et mieski saatto ruokkia vauvaa) ja osaksi vielä toisen mokoman puolivuotta. Toivon siis kovasti, et imetys onnistuisi tälläkin kertaa yhtä mallikkaasti mut en aio sitä ressata, mie ku oon siltikin sitä mieltä, et siihen pystyy aika vähä ite vaikuttaan loppujen lopuks et onnistuuko vai ei. Tsemppiä kaikille, jotka imetyksestä haaveilee :)
Ja varsinaisia imetysliivejä aloin käyttää (päivin öin) sitte ku maidon tulo oli tasaantunu ja kuppikoko se oma C (kävi siis DD:ssä :LOL: ) Sitä ennen pärjäsin semmosilla omilla topeilla. Omistan siis vanhoja kauhtuneita imetysliivejä 4 kpl enkä kyl uusia osta, tuhlaan rahat johonki muuhun :D

Kastemekkona käytetään samaa, joka ollu mun miehellä ja hänen veljillään sekä meän esikoisella. Ei ehkä hirveän hieno, mut eipä se kauaa vauvalla edes päällä olekaan.

Tänään pidin kunnon herkuttelupäivän ja nyt olo sen mukanen :$ Tuli syötyä lättyjä ja karkkia.. (jos perjantaina ei neuvolan vaaka pompsaha ni jo on ihme!) Supistelee aika tujakastikin välillä, enimmäkseen kivuttomasti mut pari kipeetäki tullu kuluneen viikon aikana. Aion mainita asiasta neuvolassa, jos terkka sit haluaa tutkituttaa paikat lekurilla. Mulle passaa vallan mainiosti, et pikkuinen pysyttelee masussa viel ainaki 6-8 viikkoa. Jotenki en oo henkisesti viel valmis repeytyyn kahden lapsen huomiolle :D

Onneks miehellä tj3 ja sitte mullaki aikaa vaik joka päivä palstailla :LOL: Joo, oon vähä "nou laif", mut minkäs tehet kun ei tän mahan kans haluta ja jaksa aina lähteä esikoisen kans minnekään rienaan.

Pysytelkää viel jonku aikaa kasassa ja voikaa nämä viimeiset viikot hyvin :hug:

mobic ja kevätpörriäinen 31+5
 
Heippa! Täällä vielä yksi uusi, joka myös seurannut keskustelua taustalta pitkään. Itsellä tänään viikkoja 31+0 ja tänään alkoi sairasloma, joka kestää äitiysloman alkuun saakka. La 29.3. Prinsessaa kovasti odotellaan! Nyt on sitten enää vain aikaa itsekin kirjoitella ja lukea muiden kuulumisia :LOL: Kokeillaan nyt ensin miten tämä toimii ja palataan sitten asiaan!

Hani-pöö & nöösi
 
Pippa! Päivitätkö tän uuden nikin tonne listaukseen, eli olen entinen solmussa :wave: :wave:

Täällä menee yöt vessassa rampatessa, mun on pakko juoda vettä ettei tule turvotusta ja sehän tietäis osastoreissua sitten loppu ajaks. Vauvan potkut tuntuu jo todella jytyiltä, välillä tuntuu että se oikein kiusakseen puskee napaa multa pihalle :D

Nystymuikio, todella vähän oot painoa nostattanut, kunnioitettavaa :flower:
Mie taas söisin suunnilleen kaikki mitä eteen tulee.

Kestovaippoihin en aio edes koskea, sen verran laiska olen :ashamed:

Miten muilla on hampaat kestänyt raskauden? mulla lohkesi eilen joko hammas, tai sitten paikka, huomenna pakko soitella hammaslääkäriin. Voihan ne puuduttaa kuitenkin??? |O

Mulla on joka ainoo raskaus vienyt yhden hampaan..johtunee lienee siitä etten ole maitoa juonut sen jälkeen kun täytin 6 vuotta, ja niitä kalkkitabujakin laiskasti muistan syödä :)

Tervetuloa uusille, ja voimia kaikille kanssakärsijöille :hug:

Vko 33+1
 
Iltaa!
Huusin sitten netistä ensimmäiset kestovaipat!!! Nyt sitten kysynkin teiltä viisailta niistä vielä. Eli ovat http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=2&ala=&tuote=33 samanlaisia kuin nämä. Niin onko tässä nyt sitten kaikki mitä tarvii kun vaippa laitetaan käyttöön. Tarviiko siihen jotain lisäimujuttuja tai jotain vielä vaipan pintaan. Siis mikä tämä riisipaperijuttu oikein onkaan. (On varmaan ollut täällä siitä asiaa, mutta on mennyt ohi, anteeksi) Ja joku oli maininnut repaleisesta lakanakankaasta, mihin sitä tarkalleen käytätte? Jos joku viittii valaista minua, niin olen kiitollinen!

Liivinsuojukset tehtailee äiti minulle. Noista kankaista osaatteko sanoa (pul, bambufleece, coolmax), että saako niitä esim eurokankaasta vai onko niitä pelkästään netissä? Kuopiossa minun on mahdollista käydä eurokankaassa, mutten jaksais lähteä ihan hukkareissua heittämään.

Tällaista tällä kertaa.
Miiru
 
jee jee. on se mukavaa kun tulee keskellä yötä yrjö kylään..yhdestä asti oon istunu pöntöllä ämpäri sylissä ja molemmista päistä tulee tavaraa niin etten oo ennen moista kokenu. itken täällä yksin ku pelottaa, mä inhoan oksentamista :(:(:(:(:(

ps. tervetuloa hani-pöö :)
 
:hug: :hug: kaikille tarvitseville!
Glow toivottavasti pääsisit kotiin ;) Muistat vain että sun pitää lepäillä eikä alkaa tekemään mitään vaik kuinka tekis mieli :hug:


Meillä jyllää vatsatauti :ashamed: Itselläni koko viimeyön särki maha eikä tiennyt missä asennossa nukkuisi, tai eihän siitä nukkumisesta oikein mitään tullutkaan, nyttenkin mahaan koskee ja vatsa hiukan löysä, pikkainen kyllä liikkuu vilkkaasti vaik nyt sitä kyllä toivoisi että nukkuisi eikä yhtään mylläisi näin kovaa :ashamed: Esikoinen ilmoitti joskus 4 aikaan että kaikki tulee ylös, aamulla herätin keskimmäisen joka myös sano et kiertää, vatsa löysä ettei myöskään kykene kouluun :ashamed: Pikkuneitimme oli la-su välisenä yönä kun kuvittelin että kun lauantaina leivoin pullaa et neiti söi liikaa niitä et sen takia yöllä sit pari kertaa ökäs ja aamulla oli täysin kunnossa. Toivonkin että nuo meidän teinitkin nyt paranisivat tänpäivän aikana kun tää on niin sovittamista kun yhtä vessaa jakaa 3 suht samaan aikaan tarvitsevat niin on välillä ihmettelemistä :ashamed:
Mies nyt on ainoa joka ei vielä aamulla ainakaan valitellut vatsaansa et katsotaan nyt, ihme jos säästyy.....

Huomenna olisi neuvola, toivottavasti pääsen sinne ettei tarvitsisi perua kun nimenomaan aika varta vasten et terkan pitäis uudestaan kokeilla et kuinka päin tämä vauveli tuol masussa nyt on et pitääkö seuraavalla viikolla mennä äippäpolille ultraan tarkistukseen ;)

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 33+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miiru80:
Iltaa!
Huusin sitten netistä ensimmäiset kestovaipat!!! Nyt sitten kysynkin teiltä viisailta niistä vielä. Eli ovat http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=2&ala=&tuote=33 samanlaisia kuin nämä. Niin onko tässä nyt sitten kaikki mitä tarvii kun vaippa laitetaan käyttöön. Tarviiko siihen jotain lisäimujuttuja tai jotain vielä vaipan pintaan.
Noi on aika pitkälle pitkäikäisiä ja hyviä vaippoja näin lukemani perusteella. Meillä ainakin esikolla meni tosi pitkään juuri noiden neppareiden takia, säätövaraa siis.
Lisäimuja kannattaa laittaa sisäpuolelle mikäli tuo oma imu ei riitä. Siihen käy ihan hyvin vaikka äippäpaketin harsot tai vanhat pyyhkeet tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Miiru80:
Liivinsuojukset tehtailee äiti minulle. Noista kankaista osaatteko sanoa (pul, bambufleece, coolmax), että saako niitä esim eurokankaasta vai onko niitä pelkästään netissä? Kuopiossa minun on mahdollista käydä eurokankaassa, mutten jaksais lähteä ihan hukkareissua heittämään.
Eurokankaassa on jonkin verran noita kankaita, joskin niissä ei ole paljon värivaihtoehtoja. Meillä ainakin Salossa on vain yhtä tai kahta väriä (v.sin ja v.pun) pullia. En kyllä tiedä onko kaikissa euroissa sitä tarjolla laisinkaan, luulisi... Hinta on netin hintoihin verrattuna hieman korkeampi, joten suosittelen mielummin netin kautta tilaamista... Ellei sitten ale-laarista satu löytämään.
 
Heipsan! :wave:

Tässä myös yksi, joka seuraillut sivusta vertaisryhmän kulkua, mutta en ole keksinyt mitään tähdellistä sanottavaa tähän asti.

Maaliskuun odottajia siis ollaan, la 22.3. ja tyttö tulossa. Toinen muksu.

Tuohon mahatautiasiaan piti siis tulla kommentoimaan, että ottakaa se vakavasti siinä mielessä, että lepäätte ja juotte riittävästi. Mä kestin sitä totaalityhjennystä 15 tuntia ja sitten jouduin mennä sairaalaan tippaan yöksi. Supistukset voimistui nestehukan myötä ja helpotti sitten kun saatiin erinäisiä liuoksia suonen kautta kroppaan. Siinä vaiheessa kun menin sairaalaan, ei meinannut enää suonia edes löytää. Kaksi päivää vielä sairaalareissun jälkeen olin todella väsynyt, eikä ruoka maistunut ekaan viikkoon. Tsemppiä kaikille mahataudin kanssa painiville!
 
jep jep, täällä kans mahataudissa oltu koko perhe. esikoisella alko la- aamuna yrjö lentämään ja kamala vesiripuli, miehellä alko kans la ja mulla toissayönä. ihan kamala tauti. mutta mulla meni nopeiten ohi, kesti vain yhden päivän (mikä sekin oli enemmän kuin riittävästi). paino putos 3kg, eli kertyneet nesteet. mitään ei pystynyt syömään, mutta juoda yritin sitäkin enemmän. vauvalla kaikki ok liikkuvuuden perusteella.
 
Huomenta kaikille!
Inhottavaa tuollainen vatsatauti tässä vaiheessa, kun muuten tarvitsis kaiken mahdollisen levon. Itselleni on ainakin pukannut päälle taas väsymys ja päikkärit kuuluvat jälleen päivän ohjelmaan ihan vakituisesti. Yöt menevät miten sattuvat... Edellisyönä nukuin 3 tuntia ja viime yönä uskalsin käydä nukkumaan vasta 01.00, kun pelkäsin että uni ei taaskaan tule. No nyt heräsin klo 10.00 eli kyllä maistui =).

Mulle tämä nöösi on siis 3. lapsi. Edelliset ovat jo isoja ja ikäeroa tulee nuorimpaankin 9 vuotta. Rakkaalleni tämä on 1. Odotus on ollut tunteiden täyttämää ja aivan ihanaa! Koko ajan on tietenkin kaikkea vaivaa, ja niistähän kuuluu valittaa :LOL: , mutta sydän hymyilee.

Mulle kirjoitettiin eilen sairaslomaa loppuajaksi, kun kohdun ulkosuu on ollut auki jo marraskuulta ja pehmennyt. Eilen piti olla vielä ylimääräinen ultra, että missä mennään sisäsuun kanssa, mutta olivat sotkeneet aikoja ja menenkin sitten vasta ensi viikon maanantaina kontrolliin. Supistukset ovat arkipäivää; sekä kivuttomat, että kivuliaat, mutta kaikkeen tottuu.
Olen ollut tästä raskaudesta niin tohkeissani, että kaikki alkaa olla hankittu ja valmiina. Enää muutamia pikku juttuja puuttuu. Kestovaippaileen musta ei vieläkään ole...

On muuten hauska, miten tässä synnytyksen lähestyessä ajatukset muuttuvat. Alkuun sitä kiinnittää kaiken huomionsa vain raskauden ihanuuteen ja elää vaaleanpunaisessa. Nyt ajatuksiin on selvästi tullut myös käytännöllisemmät asiat ja arjen hoituminen.

Nyt suihkuun ja laittamaan itseään vähän edustuskelpoisemmaksi. Lähdetään shoppailemaan tarvikkeita hoitotasoa varten. Isäntä on todella kätevä käsistään ja laittaa koko vessan remonttiin rakentaen sinne samalla kiinteän tason, joka tulee sitten ajamaan myös hoitotason virkaa.

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille. Levätkää mahdollisuuksien mukaan ja tervehtykää!

Hani-pöö & nöösi
 
Hani-pöö tervetuloa mukaan kirjoittelemaan=)

katariina00 pikaista paranemista :hug:

äiti vm70 teillekin pikaista paranemista :hug:

Glow toivottavasti pääset kotiin.Tuliko siihen hoitoasiaan jo jotain ratkaisua?

Jokohan tuli postissa ensimmäinen kesto;)Kun mies ihmetteli tuossa postia tuodessaan ruskeaa kirjekuorta :)
Täytyy mennä tutkimaan ja jatkaa tuota imujen ompelua :wave:

Metsätähti ja onnenjyvä 32+6
 
Heissan! tänään 31+0 kävin lääkärisä supistelijen takia ja kirjotti 2vk sairaslomaa... tää on kyl hyvä et vähän helpotaa olo ja saa keskitty välillä vähä itteensäkki. teen semmost duunii ettei omille asioille oikeen jää aikaa ja kaikkien muiden ongelmat on aina poinnalla. ei ollu kiutenkaan pitään toukalla huolta ja kaikki on kunnossa.
Lepo tekee hyvää!! :)
 

Yhteistyössä