mysti mäkin oon miettinyt et saa nähdä miten se kestoilu sitten lähtee käyntiin
Mäkin jo esikoista odottaessa ajattelin että ois mukava käydä ammeessa, ja KYSissä on vaan yks amme mut kertaakaan en oo ehtinyt ees ajatella koko ammetta ennen kuin vauva on ollut ulkona enkä oo edes siinä synnytyssalissa ollut.Saa nähdä meneekö nyt toisin
Ihanan paljon on tullut kestovaippa kommenttia, kiitos paljon=)
anri82 kiitos tiedosta, ei siis huolta=)Ja nyt yön jälkeen ei taas arista=)
epäusko mäkin oon ollut liiveissä yöllä ja suosinut kaarituettomia liivejä.
Abello siitä ei kannata ottaa mitään paineita, vaan kuuntelet ihan rehellisesti itseäsi että miltä se tuntuu.Todellakaan (mun mielestä) ei oo mitään järkeä hommaa jatkaa jos se ei tunnu hyvältä ja aiheuttaa enemmän ahdistusta ja pahaa mieltä kuin hyvää mieltä.
Mä imetin esikoista ensimmäiset kaks viikkoa jonka jälkeen siirryttiin korvikkeeseen koska maitoa ei yksinkertaisesti riittänyt (esikoinen olikin tosi kova syömään) ja poika huoli pullon oikein mielellään eikä yhtään pistänyt hanttiin.
Toisen kanssa täysimetin 4kk jonka jälkeen yöt meni aina imettäessä ja päivät esikoisen kanssa valvoessa niin että en missään vaiheessaa saanut nukuttua ja olin ensin ihan mielettömän väsytnyt jonka jälkeen olin maaninen (siis kyllä musta tulee ihan älyttömän ylipiretä kun oon aivan liian väsynyt) jolloin mies pakotti mut menemään nukkumaan esikoisen kanssa samaan aikaan ja oli pojan kanssa niin kauan että se ei enään pysynyt rauhallisena ja antoi sille sitten korviketta ja tulivat nukkumaan, silloin poika nukkuikin ensimmäisen kerran moneen viikkoon 4-5h putkeen ja mä sain nukkua 6-8h putkeen ja kun heräs mä otin sen tissille ja sit taas tissiteltiin loppuyö ja osittain imetin kuukauden verran kunnes poika ei enään huolinut tissiä kun pullosta maito tuli niin paljon helpommin.Ja tällöinkin poika huoli pullon oikein hyvin.
Jännityksellä odotan et miten tän kolmannen kanssa sujuu, varsinkin kun on myös noi kaksi pientä myös hoidettava.
Mä annoin korvketta silloin kun tuntui että poika ei enään rauhoitu tissille (että maito ei riitä ja tissit tuntuu tyhjiltä) eli yleensä iltaisin.Esikoinenkin just iltaisin aina aloitti sen valtavan huudon ja parin illan päästä kun huuto taas alkoi eikä loppunut kahden tunnin päästäkään millään keinolla niin annettiin pojalle korviketta jota joi 50ml jonka jälkeen nukahti ja nukkuin tyytyväisenä 4h eli mun arvio oli että nälkä oli ja seuraavana iltana sama juttu, mutta silloin annettiin korviketta heti kun meni levottomaksi. Ja siihenhän se pikkuhiljaa loppui.
Suviskulle parempaa fiilistä lähettelen :hug:
Valita vaan tänne niin paljon kuin haluat, täällä me kuunnellaan =) :hug:
Mä epäilisin että tuo ylävatsa kipu vois olla sitä että vauva on niin ylhäällä ja painaa ikävästi ylöspäin kun istut ja alavatsa ehkä sitä kun vauva työntää itseänsä alaspäin ja alkaa raivata pikkuhiljaa tietä ulos ja sitä kun nivelet ja lantio löystyy niin sekin aiheuttaa vähän ikävää tunnetta tuonne alavatsalle.
Mamali-76 musta on kyllä väärin että joudut perehdyttämään sen äitiysloman aikana vai onko sulla oma yritys??Eihän se sun vika oo jos äippäsijainen pääsee aloittamaan vasta sitten.
Kurjaa toi sun miehen käytös :kieh: Voimia sen kanssa :hug:
Mullakin on välillä käynyt mielessä et kiinnostaako tota miestä tää vauva ollenkaan, kun tuntuu ettei huomioi juuri ollenkaan tätä tai kysele vointia, mut en sit tiiä et oonko vaan herkillä tän asian kanssa...Ainakin pienetkin miehen väärin sanomiset tai tekemiset suututtaa ihan mahdottomasti!
paalina mä oon luullut ettei papaa oteta raskauden aikana?Mitä toi 2 luokka voi tarkoittaa?
chef hienoa että meillä on vaippakonkari täällä niin voidaan sitten sua ahdistella värikkäillä kysymyksillämme
Mikä on avovaippa :ashamed: ?
Onks villahousuissa koko vaihtoehtoja vai miten ne toimii=)?
Noi kuvan villikset on ihanat=)
Mistä tota lanoliinia saa?
MLL pidä vaan mieli avoimena sen vauva-arjen kanssa, kyllä se sitten jotenkin alkaa suttaantumaan :hug:
Mäkin oon hyvin järjestelmällinen ja haluan tietää asiat hyvissä ajoin etukäteen, mut jostain syystä näissä vauva asioissa osaan ottaa kohtuu rennosti ja antaa vaan virran viedä=)
Pyrin kyllä pitämään poikien rytmin ennallaan ja vauva saa kulkea omaa rytmiään siinä sivussa ja toivottavasti pikku hiljaa siirtyy omalla tavallaan poikien rytmiin=)
marcelina mä kaks lasta synnyttäneenä mietin just muutama päivä sitten että mistä mä tiedän milloin pitää lähteä sairaalaan... ei mulla oo mitään kunnon havaintoa asiasta... ja tällä kertaa oon varmaa yksin kotona poikien kanssa (ellei tää sit synny viikonloppuna tai yöllä) niin kuka mulle kertoo et nyt ois aika lähteä... esikoisen aikaan mies sanoi et NYT lähdetään ja hyvä että sanoi, muuten se ois syntynyt Kuopion moottoritielle (soitin kyllä sairaalaan mut sieltä sanoivat et koita vaan vielä nukkua jos pystyt ja sitten kun tunnet ettet pärjää enään kotona niin pikkuhiljaa rupeat tulemaan tänne päin) ja toisen aikana äiti oli täällä ja sanoi et nyt sun pitäis kyllä jo lähteä, kun kiersin irvistellen kotia ympäri esikoinen sylissä...kohta jo mustakin kyllä tuntui siltä et nyt ois varmaan fiksua lähteä sairaalaan ja sinne me sit ajettiinkin 150km/h lasissa ja just ehdittiin... ja nyt kun vielä on talvi (tai no maaliskuuhan kuuluu kyllä virallisesti kevääseen) ja talvikeli niin ihan tuollasta nopeutta ei voi ajaa, et voi olla ehkä fiksua ottaa ambulanssi ja varsinkin kun ne vielä tekee sitä kallansiltojen remonttia ja liikenne joudutaan eina välillä pysäyttämään vähäksi aikaa.
Jemppi ihana :heart:
Mullakin on kyllä hirveän lämpimiä ajatuksia ja tunteita jo vauvaa kohtaan ja kovasti sitä samalla silittelen kun katon telkkaria tai oon koneella jos se alkaa möyrimään=)
(.) Yö meni hyvin ja mahaa ei enään arista=)
Suklaarusinat on nyt in
Tänään juttelin miehen kanssa et koska mentäis ostamaan sitä turvakaukaloa ja vauvalle patjaa ensisänkyyn mut eihän toi ottanut asiaan mitään kantaa... :/
Miehen mummon hautajaiset on 13.2 ja sinne pitäis mennä :| Mä en yhtään tykkää monttubileistä varsinkaan, kun nyt oon muutenkin hyvin herkillä niin en tiedä mitä siitäkin tulee ja en oikein usko et meidän pojat hyvin jaksaa siellä kirkossa olla:/
Mä mietin tänään et pitäiskö mun koittaa jo alkuviikosta soittaa sinne neuvolaan etten pääse lääkärineuvolaan 2.2 vai vasta myöhemmin.... kun en haluis alkaa väitellä mun Helsinkiin lähdöstä kenenkään kanssa, kun se on mulla kuitenkin tärkeää ja tää on mun viimeinen mahdollisuus sinne lähteä ja kun voin oikien hyvin ja kaikki on mulla ja vauvalla hyvin niin en nää syytä perua reissua.
Metsätähti ja onnenjyvä 32+4