~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Do dii... Olihan päivä...
Aamulla neuvolalekurissa, sieltä suoraan päivystyslähete polille. Siellä käyrille ja tutkittavaksi. Jouduin sitten supistuksia ehkäisevälle lääkitykselle seuraavaksi kahdeksi viikoksi... eli ei saa supistella. Kaula ei ole vielä lyhentynyt ja paikatkin vissiin kiinni, mutta kaula on täysin pehmeä... eli riskiä alkaa siis olla ilmassa. Mutta josko nyt sitten pari viikkoa menis vielä etiäpäin lääkkeillä.
Painoarvio oli 2,7 kg tällä hetkellä, joten ihan kivan kokoinen kuitenkin jo.
 
Mä hassu nyt shoppailen täpinässä kaikenlaisia kestovaippoja täältä netistä;)Kyllä mahtaa postikusti olla ihmeissään kun mulle alkaa tipahdella paketteja ja paketin saapumisilmoituksia harvase päivä :D Miehestä puhumattakaan :LOL: Kohta täytyy varmaan jo vähän rauhoittua ettei tuu haalittua ihan liikaa näin aluksi :D

Höpsähtänyt Metsätähti ja kovasti potkiva onnenjyvä 32+3
 
onko nää supistuksia vai mitä ku vähä väliä vihlasee tuolta ihan alhaalta mahasta? vähä enemmän ehkä vasemmalta puolelta..käytiin äsken kaupassa ja kannoin painavat ruokakassit ni alko vihloo..samoin aikasemmin ku imuroin... |O
 
Supistukset kiusaavat edelleen täällä. Tänään tuli muutama ihan kivuliaskin, ne onneksi loppuivat. Muksu painaa tonne alas ihan kiitettävästi..tää lapsi ei tule kyllä pysymään maaliskuulle asti mahassa |O Onneks nyt alkaa olemaan viikkoja jo ihan kivasti, tosiaan yritän nyt sinnitellä vielä ainakin kolme viikkoa ettei syntyisi. Neuvolalääkäri on parin viikon päästä, innolla odotan miltä alakerran paikat näyttää.

metsätähti mä olen kans "vähän" ostellu kestoja :whistle: Oon kirppareilta ostellu jo aika läjän, laskin että yhteensä kaikkia vaippoja reilusti yli 50kpl. Harsot siihen vielä päälle ja imut..vähän innostuin :D


Tänään taas eksyin kirpparille ja ostin vauvalle housut,paidan ja yökkärin. Nyt loppuu kyllä tää mun vauvanvaatteiden ostelu :$ Ne vaan on niin söpöjä ja kirpparilta saa niin halvalla :heart:


Mysti 32+4
 
*testailee uutta nimimerkkiään*
Samalla pohdin miten "monella" on tullut jo synnytykseen viittaavia oireita kuten kipeitä supistuksia, pehmenemistä, avautumista jne.
Jänniä hetkiä täällä eletään. Kukahan on seuraava joka saa nyytin syliinsä :-D !?
 
Pikaseen merkkaus :wave:

Rintatulehdus alkaa olla takanapäin. Tai ainakin pikkuhiljaa alkaa siltä tuntumaan :D
Aikamoista häslinkiä meinaa arki olla neljän pienen kanssa. Syöttämistä,siivoamista,vaipan vaihtoa päivästä toiseen. Mä lähdin tänään ihan yksin kaupungille ja aikamoinen kasa tuli vaatteita osteltua :ashamed: Ne pienet vaatteet vaan on niiiin syötäviä :heart: Raukalle vaan meinaa olla 50-senttisetkin vaatteet liian isoja :/ Tänään sitten ostin muutaman ihan minimini vaatteen, jotka on tällä hetkellä sopivia.

Mä en ole kauheasti teidän kirjoituksia kerennyt lukemaan :ashamed: Aika menee johonkin ihan muuhun, kuin koneella istumiseen. Mä taidan kaatua kohta sänkyä kohti, vielä kun nukahtais tuo viimenen yökukkuja tuolta. Jotenki kummasti tää kone vaan vetää puoleensa. :p Öitä :wave:
 
Veikkaan kanssa MUSSUA....

HEKLA, kiva, että olet parantunut ja jaksamista!!!!

METSÄTÄHTI; Täälläkin intouduttu hankkimaan KESTOVAIPPOJA, Bumgeniusta on kehuttu, sellaisia törsäsin kolme "one size":a sekä sit tilasin yhden jonkun vastaavan uuden, mitä joku nettipuoti mainosti, että on uusi sekä yhden Fuzz Bun:in kokoa S, mitä on kanssa kaverit suositelleet. Sekä pari olen huutanut huutonetistä, toinen Bumgenius koko S sekä toinen joku vähän isompi koko, merkkiä en muista, sen kanssa olen vähän pihalla, että kuuluuko siihen kuoret vielä päälle :p No pari kamua käyttää niitä, joten pitää kysellä lisää heiltä...Ja sit äippäpakkauksen vaippoja mulla on kahdet. Lisäimujen käyttö on kanssa vähän suuri kysymysmerkki, jotain flanelleja huusin huutonetistä, mitä voi taitella sinne sekaan. Sekä tuota riisipaperia olen kanssa ostanut, mitä pitää kokeilla. Saas nähdä miten menestyy, ehkä ihan alussa ei niitä jaksa käyttää, mut sit kun arki on lähteny rullaan...Niin voi hankkia sit lisääkin. Olen käynyt lukemassa kestovaippa infon foorumilla, sieltä saa hyviä vinkkejä....

IMETYSLIIVEISTÄ, tilasin parit topit jostain nettikaupasta (olen kova tilaileen tavaroita ja vaatteita kun inhoan muutenkin kaupoissa ravaamista) sekä yhdet kaarituettomat vähän niinkuin urheilurintsikoiden näköiset. Lisäksi tilasin (taas jostain muualta) viel sit toiset kunnon rintsikat sekä lisäksi sain vinkin, että Lindexissä ois kivoja, eli siellä kyl pitää mennä käymään. MONETKO LIIVIT SITTEN SINNE SAIRAALAAN pitäisi sitten raahata mukana...?
Lisäksi tilasin (taas netistä luonnolliseti) MERINOVILLAISIA liivinsuojuksia 2 paria, joita mainostettiin, että niillä pitäs pärjätä koko imetys aika...JOS sitten pystyy ees imettämään, sitä kun ei tiedä :'( Niitä muutenkin kehuttiin ominaisuuksiltaan eikä olleet kalliit. Kertakäyttöisiä otan kyllä sairaalaan mukaan.

Tämä on huono juttu, kun on aikaa olla, niin tulee vaikka missä nettikaupoissa asioitua ja katseltua tavaroita.... B)
 
Darwin mulla oli esikoisen aikana kahdet liivit koko imetyksen ajan,niitä sitten vuorottelin :whistle: Tosin maidontulon tasaantumisen jälkeen (2-3kk muistaakseni) käytin normaaleja liivejä, ne kyllä sopii mun mielestä kans ihan hyvin imettämiseen kun ei oo enää tissit niin täynnä maitoa :D Nyt mulla on vaan yhdet liivit..toiset meinaan ostaa ja taas pärjätä kahdilla. Sairaalaan riittää yhdet mukaan :)
 
Hei!

Mun muru
Mulla on sitä pehmenemistä ja sit supistuksii oli. Kuten kerroin et yövyin sairaalassa niiden vuoksi.

imetysliivit


Mä oon kokeillu vaan Lindexin liivei ja ne ei sovi yhtään

http://i1.aijaa.com/b/00589/5617358.jpg
mikä muoto :LOL: En yhtään ihmettele et kylkiluut on kipeenä
 
ensin voimahalit :hug: kaikille tarvitseville :heart:

täällä alkaa kans oleen vaivaset olot varsinki öisin kun suonta vetää ja supistelee kaikki kyljen käänöt ja vessassa saa rampata :headwall: mutta ei sais valittaa..kyllähän nää vaivat on kaikki jaksamisen arvoisia kun tietää että pian saa sen nyytin syliin :heart:

imetys liiveistä: mullakin oli viimeks vaan yhet liivit sairaalas mukana mutta enpä arvannut sitä kuinka paljon hikoilin (jotain hormooneista johtuvaa) joten nyt olen viisastunut ja otan kahdet mukaan :) sit niitä kertakäyttösiä liivinsuojia useammat.

meillä vauva potkii tosi paljon ja välillä tekee ihan kipeätä, meillä ei ole vielä asetuttu raivotarjontaan vaan uiskentelee vielä poikittain ja miten sattuu, harjoitus suppareita kyllä on tullut jo vkoista 20 lähtien mutta eivät ole vaikuttaneet avautumiseen ollenkaan.
odotan ensivkoa kuin kuuta nousevaa kun pääsee neuvolaan ja ä-polilla käymään, sit on taas viisaampi tän vaavin koon suhteen ja ä-polilla pääsen juttelemaan tulevan synnytyksen kivunlievityksestä :)

mutta hyviä öitä ja vauvantuoksuisia unia kaikille toivottaa ilo ja poju rv32+1 :wave:
 
Voi ei MARYLENE se kuva, aivan huippu! Ja varmasti on sekä kylkiluut että muut paikat kivuliaita!

momtoo kestovaiposta, kuivaliinoista ym. Minä käytän kuivapintaisia vaippoja tai erkseen kuivaliinoja (varmaankin aluksi maitokakan vaiheessa juuri erikseen fleecen paloja, niitäkin on vanhoilta ajoilta jo kasa). En tykänyt niistä riisipapereistä, niitäkin on jossain tallessa, ehkä kokeilen uudelleen, jos ihan joka kerta on kakkavaippa. Mielestäni ne kyllä helpottivat vaipan puhdistusta, mutta olivat aika märän oloiset käteeni. Haluan, että vauvalla olisi mukava olo! Meillä on muutaman kuukauden iästä ylöspäin vaipat olemassa, ihan pieniä pitäisi tehdä lisää, niitä on vähän. Ompelen varmaankin kuivapintaisia sisävaippoja (kuivaliinakangasta on edellisen lapsen ajalta, ja ostin nyt suloista keltaista mikrofleecea) ja muutamat pienet villahousut teen, ja ehkä pari pul-taskuvaippa myös. Eiköhän niillä pärjä.

mirabel 31+1
 
Heips kaikille!

Ensiks on toivotettava tsemppiä kaikille, jotka jonkinlaisten ongelmien kanssa painii.
Itsellä on nyt ihan hyvä olo. Täällä kun on puhuttu tuosta raskausajan mielekkyydestä, niin minä kyllä kuulun niihin joille raskaus on kaikkea muuta kuin mielekästä. Raskaushormoonit ei vaan yksinkertaisesti sovi mulle ja kun on muutenkin tässä raskausaikana tapahtunut kaikkea ikävää niin välillä oon ihan oikeasti pelänny että multa leviää pää ennen kun saan vauvan itsestäni ulos.

Enpä tiedä kuka ensimmäisenä synnyttää, mussu ehkä, mutta minä oon varmaan viimeisten joukossa. Poitsu on vielä poikittain mahassa, liikkeetkään ei tee vielä kipeää. Harjoitussupistuksiakaan ei oo ollut. Jos samaan aikaan syntyy kuin esikoinen niin tulee vasta 4.4. Tiistainahan mulla on äitipolikontrolli, niin luotan siihen että istukka on siirtynyt sen verran että saan alakautta synnyttää. Ajatus sektiosta ahdistaa minua eniten siks että sillon joutus olemaan pitempään sairaalassa.

Imetysliivit tilaan varmaan netistä Figleavesilta, mistä teen muutenkin rintaliiviostokset, kun minun koko on 34G, elikkäs 75G, niin turha mistään henkkamaukalta on liivejä etsiä ja erikoisliikkeet taas on niin kalliita että halvemmaks tulee netistä tilata. Meinasin että jos samalla tilais kesäks uimapuvun, kun ei oo välttämättä maha bikinikunnossa kesällä
:'( Sitten tajusin että enhän sitä saa sovitettua mitenkään enää raskausaikana, elikkäs pitää sitten palata asiaan kun vauveli syntynyt.

Yksillä imetysliiveillä pärjäsin viimeksi koko puoli vuotta minkä imetin, ihan normaaliliivejäkin tuli pidettyä välillä.

Tuosta yövaipanvaihdosta tuli mieleen että esikoinen oli heti synnyttyään mahdoton kakkakone (kai siks ku synty vasta 41+5, niin oli kakkaa kertyny). Sairaalassa sai olla yölläkin kahdesti vaippaa vaihtamassa kun oli niin paljon kakkinut, kokematon kun vielä oli sillon niin se oli unenpöpperössä aika sottasta ja epätoivoista puuhaa.
Siis sittenhän tuo tasaantui onneks niin että kakki päivällä. Niin siis yöllä ei yleensä oo tarpeen vauvalta vaippaa vaihtaa, jos ei oo kakkinut.

Muistot sai minut niin hajamieliseksi etten nyt muista mitä muuta piti kirjoittaa..

Helka 31+4

 
LillaStina voi että..jaksamisia lääkkeiden ottoon! oliko sulla sitten kovia supisteluja ihan? puhuit tosta mahan laskeutumisen tuomista mahdollisista riskeistä..mulla on nyt tosiaan ollu niitä jo tuolta 31+ viikosta lähtien kuten supistelua, välillä KOVIA, alavatsa kipuilua/vihlomista sekä kohdunsuu ollut pehmentynyt ja lyhentynyt. oireiden takia olinkin huolissaan. th meinas vaan tosiaan et katotaan ku mulla on keskiviikkona se lääkäri että mitä se sanoo. nyt tuntuu et vauva painaa tonne alas tosi pahasti ja välillä kivuliaastikkin. toivottavasti ei nyt kauheesti oo muutoksia tapahtunu viime käynnin.

MLL itse huomasin mahan laskeutuneen. mulla se on ollu niin ylhäällä koko ajan ettei rintsikoiden kaarituki oo mahtunu väliin vaan ollu kohollaan. kysyin sit äidiltäni vielä et mitä mieltä se on ja sanoi että selvästi on alempana masu nyt.

momtoo toivomukset sitten auttoi! :heart: mies on tulossa huomenna kotiin. JEE!! eipä tarvii sitäkään enää murehtia. vaikkakin meinaa lähteä yli 5h päähän moottorikelkkailemaan vielä tässä kun vaan kerkeää. pistin vastaan mutta kun hän haluaa niin haluaa. en jaksa tapella..onpahan ainakin Suomessa ja puhelimen päässä jos tulee täällä lähtö.

omaa napaa en voi uskoa miten jaksan päivät kun öisin tulee vielä vähemmän nukuttua. nyt kun maha laskeutui on vauva alkanut mesoomaan enemmän tai ainakin tuntuvammin mahassa. hirvee meno öisin ja päivisin. joka yö kerran ainakin sillä on hikka tai se työntää itseään siellä. jos en oo yöllä heränny kertaakaan niin huolettaa, onko kaikki kunnossa. vielä ainakin oon saanut hänet liikkeelle ja sitten tietty en saa enää nukuttua..omaa tyhmyyttä tietty vähäsen. :whistle: saa nähdä mitä mies sanoo kun näkee mut. viimeks on nähny 5 vkoa sitten kun kävin moikkaamassa pikaisesti yön yli sitä töissä. tuntuu vaan nyt hyvältä tosiaan saada se edes Suomeen. se jo helpottaa oloa. niin ja tiistaiselle synnäri käynnille ja synnytysvalmennukseen ja keskiviikkoiseen lääkäri käyntiin. jos se lääkäri suostuis ultraamaan niin mieskin näkis vauvan ennen maailmaan tuloa. :D nyt tarvii lähtee viemään tuo meidän karvainen-nuhanenä-vauva ulos pisuille.

JAKSAMISTA KAIKILLE JA :hug: SITÄ TARVITSEVILLE JA MUILLEKKIN. :D

Mä & ee 33+3
 
Imetysliivit Mulla on esikoisen jäljiltä sellanen pehmee saumaton imetystoppi jota käytin alkuun yöllä kun sänky muuten olis lainehtinut maidosta ja synnärillä vuorokauden ympäri sen jälkeen kun maito nousi. Ne otan mukaan sairaalaan ja luultavasti ostan oikeat liivit vasta kun rinnoista on turvotus laskenu. Mulla on muutenkin rinnat eriparia, toinen rinta on ainakin yhtä kuppikokoa isompi joten ostan liivit suosiolla Stockmannilta myyjän avustuksella.

Esikon mustasukkasuus
Pelottaa täälläkin pikkasen. Poika täyttää kesäkuun alussa 4 ja tähän asti on ottanu vauvan tulon hyvin. Mietin vaan miten hän reagoi kun se vauva oikeesti on kotona. Eilen saatiin HobbyHallista tilattu kerrossänky kotiin kuljetettuna. Siitä voi sängyt laittaa erilleen ja pojalle on puhuttu että hän saa ensin nukkua alasängyssä ja vauva nukkuu pinnasängyssä meidän huoneessa. (Poika on siis jäänyt pinnasänkyyn nukkumaan näinkin pitkään kun mahtuu sinne vielä ihan hyvin, ilman "etulaitaa".) Selitin taas eilen että sitten kun vauva on niin iso että voi siirtyä isoon sänkyyn, niin esikko siirtyy yläsänkyyn nukkumaan ja vauva tulee alasänkyyn samaann huoneeseen. Se ei pojalle sopinu ollenkaan, vauvalla ei kuulemma ole mitään asiaa hänen huoneeseen. no, onnes asiasta ehtii vielä käydä monta keskustelua ennen kun on ajankohtaista.

Synnytys En osaa sanoa kuka synnyttää seuraavaksi. Itse oon tullu siihen tulokseen että kun 37 viikkoa on kassassa niin yritän lähteä juoksulenkille jos vaikka sais vedet menemään sillä. Sen verran hankalaa on elää näiden turvonneiden käsien kanssa.

Omaa napaa. 6 työvuoroa olis vielä jäljellä, tämän päiväsen vuoron jälkeen. Niistä 3 on yövuoroja ja 2 on 12 tunnin päivävuoroja ja istumatyötä siis teen. Lähinnä käsien puutumisen takia mietin miten saan nää viimeset vuorot tehtyä. Työharjotteluvuoroja mulla on 12.2 asti mut ne ei aiheuta ongelmia koska kyseessä on nuorten psykiatrinen osasto jossa pääse istumaan tai liikkumaan aina tarpeen mukaan.


:hug: Ja jaksimista taas kaikille tarvitseville.

Fantaihana 32+5
 
Imetystyyny ei ole ollut koskaan käytössä enkä hanki nytkään.Jotenkin mulla se sopiva asento löytyy helpommin ilman mitään ylimääräisiä tarvikkeita

Imetysliivit hankin H&M.ltä, 2 kpl, niillä pärjää loistavasti.

Vatsan laskeutumisesta; itse kyllä huomaan heti jos vatsa laskeutunut, kolotteleekin ihan erilailla kun vauva vielä vaihtelee asentoaan.

mulla valkuainen kahdella plussalla, otettiin maksa kokeet sekä verenkuva, kontrollit nyt viikon välein tuolla keskussairaalalla.

Hankinnoista puuttuu vaunut (jotka mun piti saada miehen siskolta, mutten enää huoli kun on mennytherne nenään :LOL: )

viikko 33 poksahtaa huomenna! :wave:
 
mysti vau, sä oot tosiaan innostunut :D
Minkalaisia vaippoja oot ostanut?

heklalle jaksamisia :hug: hienoa että raintatulehdus on parantunut ja oot yksin päässyt liikenteeseen.Teki varmasti hyvää.Löytöjäkin olit tehnyt=)

Darwin hienoa=)Siellä mäkin oon viettänyt paljon aikaa ja sieltä sen kipinän taisin kunnolla saadakkin kun eksyin sinne mielenkiinnosta ja huomasin että siellä on ihan ketju jossa on aloittelijoille vinkkejä eikä se vaikuttanutkaan niin hankalalta kuin kuvittelin:) Mäkin ihmettelen niiden imujen kanssa mut uskon että niitä vaan pitää sitten vauvan synnyttyä ruveta kokeilemaan.Ensin vieroksuin ihan kamalasti niitä villahousuja mut eilen kun niidenkin käyttöohjeisiin perehdyin niin ei ne hyvin kummalliselta kuulostanutkaan ja oon pohtinut että pitäiskö sittenkin malttaa ostaa yhdet kokeiluun:)
Mä en oo vielä yhtään "one size" vaippaa ostanut mut oon kyllä ajatellut että ne vois olla kokeilemisen arvoisia=)Vähän jäi harmittamaan kun yks iso imu/kuivaliinasäkki meni ohi (nopeet syö hitaat):/ No mut imuja taitaa olla helppo kehittää ja onhan mulla noita harsoja joiden taittelua pitää vähän harjoitella ennen vauvan syntymistä:)Sappisaippua on hankinta listalla:)
Mä oon pärjännyt siellä yksillä, mut oon ollutkin aina vaan 2vrk sairaalassa ja liivinsuojat on ollut käytössä.

Höh, miks mä en saa tuota kuvaa näkymään :/ :kieh: ?

Leena86 hienoa että saat miehesi kotiin=)
Jaksamista huonosti nukutuiden öiden kanssa.

Fantaihana ai sullakin poika täyttää kesäkuussa 4, niin mullakin=)Ja toinen sitten elokuussa kolme=)
Miten poika on nyt nukkunut omassa huoneessaan?
Eiks oo aika riskialtista olla nuorten Psykiatrisella ison mahan kanssa?Mä oon lukenut että ne voi olla hyvinkin agressiivisia?

solmussa just :D Mites nyt sitten?ostatteko uudet vai metsästättekö vielä käytettyjä?

(.)Yö meni ihan ok, vessassa tuli käytyä mut en sentään jäänyt sen jälkeen valvomaan tapani mukaan.Aamulla kun laitoin tän koneen päälle niin näyttö ei näyttänyt mitään, no sit rämpläsin johtoja ja ei mitään.Sammutin koneen niin toimi normaalisti!?No sitten huomasin että hiiri on kuollut (siis tän koneen), se ei liikkunut mihinkään eikä ottanut mitään käskyjä vastaan vaikka illalla sen kanssa ei ollut mitään ongelmia ja ei kun soitto kaverille joka tuli sit elvyttämään hiirtä ja se huomas sit samalla et näppiskään ei toimi!?No näppiksestä oli loppunut vaan patterit (ai minäkö käsi koneen kanssa :D en ees tiennyt että tässä on patterit ja hyvin on toiminut neljä vuotta ilman pattereiden vaihtoa)no johan alkoi toimimaan kun patterit vaihtoi mut hiiri ei liiku, no sit se huomas et sen piuha on melkein katki ja se nyt toimii, mut siihen sitää ensitilassa ostaa uus piuha, jospa se nyt pysyis hengissä.
Ja sit ihanaa, mun oikeankäden etusormenpää on puuduksissa, joten aika mukavalta tuntuu tää kirjoittaminen kun kihelmöi eikä oikein tunne mitään.
Vauva myllertää kovasti masussa.
Mulla on mahassa täällä ylhäällä vielä tilaa, mut en osaa sanoa mistä johtuu...ei tää varmaan sit kuitenkaan oo niin ylhäällä kun vois olla vaikka olo on aika tukala välillä.
Mitäköhän noi poliisit täällä kyttää (siis ei meillä kotona sentään mut tääl kylällä)?Yleensä niitä näkee tosi harvoin mut eilenkin olivat täällä monta tuntia iltapäivällä ja nyt taas ajoivat tästä ohi... no ihampa sama mulle, ihmetyttää vaan...

Metsätähti ja onnenjyvä 32+3
 
Heips kaikille!
On taas kulunut monen monta päivää viime visiitistä. Ajatukset on ollut millon missäkin ja kaiken näköistä on ollut tässä.

Kiitos ensinnäkin kaikille osanotoista. Hautajaiset menevät ensi kuun loppuu ja nyt sitten mietityttää, pysynkö sinne asti kasassa, tai sit jos lähtö tulee kesken kaiken ja sit pitäs löytää vaatteet....

Seksistä olitte puhunut. Täällä se on edelleen hyvin kyseenalainen homma. Mitä lie koko touhu...Ja sitten kun noita supistuksia tulee tooosi herkästi, niin eipä sitä uskalla mennä "sohimaan".

Ikäeroa vanhimmaisen ja nuorimmaisen välissä on n.9v. ja nyt tulee sitten ikäeroa n. 2v10kk.

Rintatulehdusta en todellakaan halua tällä kertaa ollenkaan. Ensimmäisen kanssa pidin kerran ja toisen kanssa 5 tai 6 kertaa ja nyt en tiiä miten onnistuisin välttämään kokonaa. Nyt on tietysti tuon vastustuskyvyn kanssa eri homma kun ennen kun saan sitä suonensisäisesti ja toivonkin sen olevan apuna. Kaali on kyllä todella hyvä ja ostankin yhden jääkaappiin heti kun vauva syntyy! Yhtään jos meinaa kerääntyä maito, niin eikun kaalin lehti tissiä vasten!

Vauva on laskeutunut täälläkin. Kävellessä painaa alapään luita ihan kunnolla. Ja välillä oikein kirvelee vähän enemmän oikeelle puolelle häpyluun kohdalla.

Kestoilusta ..kiinnostais kyllä, mutta laiskuutta kai tämä on kun en ole saanut aikaiseksi asiaan enemmän perehdyttyä tai kun ois joku kaveri jolla ois kokemusta, niin olis paljon helpompi lähteä liikkeelle. Liivinsuojukset haluaisin kans kestona, jos nyt löytäisin selkeän ja hyvän ohjeen niihin.

Sektiosta, täällä ainakin joutuu sairaalassa olemaan n.5-7pv sektion jälkeen eli nopeemmin kotiutuu alatiestä. Tai näin ainakin ennen on ollut..

En tainnut kirjotellakkaan viime äippäpolin jälkeen mitään. Eli se oli 31+6 ja painoarvio oli 1920g vaavilla. Eipä siellä mitään ihmeitä ollut ja tuon synnytystapa jäi arvoitukseks vieläkin. No josko seuraavalla kerralla olis ottautuvampi lääkkäri. Minusta vaan tuntuu, että tulee alatietä ja häntäluu sanoo taasen POKS! Se vaan on niin helekatin kipee monet kuukaudet sen jälkeen ja kun sitä haluais oikein kunnon lenkeille kevään tullessa. No se kuulema voidaan vaikka leikata joskus pois, mutta....

Jaksamista kaikille!
MIiru 33+1 tai jotain sinnepäin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leena86:
LillaStina voi että..jaksamisia lääkkeiden ottoon! oliko sulla sitten kovia supisteluja ihan? puhuit tosta mahan laskeutumisen tuomista mahdollisista riskeistä..mulla on nyt tosiaan ollu niitä jo tuolta 31+ viikosta lähtien kuten supistelua, välillä KOVIA, alavatsa kipuilua/vihlomista sekä kohdunsuu ollut pehmentynyt ja lyhentynyt. oireiden takia olinkin huolissaan. th meinas vaan tosiaan et katotaan ku mulla on keskiviikkona se lääkäri että mitä se sanoo. nyt tuntuu et vauva painaa tonne alas tosi pahasti ja välillä kivuliaastikkin. toivottavasti ei nyt kauheesti oo muutoksia tapahtunu viime käynnin.
Mun supparit ja krampit ovat olleet jo silloin marras-joulukuun vaihteesta lähtien erittäin kipeitä silloin, kun ne tulee. Ne lakkas jossain vaiheessa muutamaksi viikoksi ja joulun alla ne alkoivat taas. Välillä tuntui että taju lähtee, kun oli pahakin menossa.
Mutta nyt pitäisi sitten jaksaa vielä sen pari viikkoa ja sen jälkeen antaa tulla jos on tullakseen.

Viime yö olikin noiden takia huomattavasti parempi jo. Välillä tulee kuitenkin suppareita, mutta ei yhtään niin paljon (olisko tullut jopa 2 supparia eilen illalla, verrattuna entiseen 10-20). Närästys vaivasi sitten siitäkin edestä vähän, mutta luulenpa sen johtuneen siitä lääkkeestä. Kun ei se ollut sellaista normaalia närästystä... Pitäisi mennä anopille mittauttamaan verenpaine, kun käskettiin sitä näin aluksi tarkkailemaan ja hällä on mittari kotosalla.

 
sektiosta Itse olin esikoisesta 3vrk (alateitse syntyi) ja kuopuksesta olisin saanut lähteä kanssa 3vuorokauden jälkeen, mutta koska tikkien poisto oli seuraavana päivänä niin päätin jäädä vielä yöksi ettei tarvitse sitten kotoa lähteä ajelemaan tikin poistoon. Vauvan keltaisuus kyllä nousi myös sitten 3vuorokauden iltana, joten ihan hyvä, että jäinkin sairaalaan =)

Imetysliivit+tyyny Ostin Hennesiltä kahden pakkauksen (19,95?), oli mustat ja valkoiset. Ovat joustavaa kangasta, joten voisin jo nyt pitää jos olisi tarvetta, mutta venyvät myös 1-2 kuppikokoa isommaksi. Normaalisti rintojen koko on tupannut kasvamaan sairaalassa sen 1-2 kuppikokoa. Imetystyynyn haluaisin ja nyt olenkin sellaista huutiksesta huutamassa. Kuitenkaan niin pakottavaa tarvetta en sille koe, että 10? enempää siitä haluaisin maksaa. Sitä voi kuitenkin käyttää muuhunkin kun imettämisee joten olisi ihan kiva :)

Kestoista itse tilasin riisipaperia, katsoo nyt mitä kaikkea lisä"tarvikkeita" tulee pikku hiljaa hankittua :)

"Turhat hankinnat" Tilasin tuttipullo atulat ja kuivaustelineen. Mukavampi noilla atuloilla nostaa tuttipullot kiehuvasta vedestä, haarukalla työskennellessä tuppaa kuumaa vettä roiskumaan joka paikkaan. Kuivausteline on siitä hyvä, että tuttipullot eivät kaadu lappeelleen(niinkun tiskikaapissa tuppaa äkkiä käymään), ja ei jää sitä vettä lillumaan pulloon. Yhteensä nuo maksoivat noin7? eli ei maksanut edes kamalasti :)

Sellaista tällä kertaa :D

Pikkarainen&Maggie 32+1 (yhdeksäs kuukausi jo? :eek: )
 
Aurinkoista lauantaita! B)

Toivottavasti saatte te muutkin nautti tästä kauniista aurinkoisesta talvipäivästä!

Ninni Todella iso :hug: ja voimia!! On niin raskasta kuulla parisuhdeongelmista ja -rikoista, se kun on varmasti paljon raskempaa odotuksen aikana. Toivottavasti saatte järjestettyä asianne!! :hug: :hug:

Toivottavasti kaikki on hyvin mussulla ja pienellä!! Onkohan hän jo synnyttymässä/synnyttänyt... Vain onkohan tuo mun muru jo mussu, mäkin veikkaan...

MLL Vauva on jotenkin osittain laskeutunut. Ultrassa näkyi että on jo niin alhaalla, että lääkäri epäili että se siitä vielä kääntyisi. Muuta paikkojen kypsymistäkin on ilmeisesti: menkkajomoilua, alapäässä pistää ja vihloo aina välillä. Luulen, että nyt jopa tunnistan harj.supistelutkin tai ehkä niitä on vast nyt alkanut tulemaan. Se kohdunkaulakin on lyhentynyt 2,8cm, tosin en tiedä mikä oli lähtöpituus, eli ei ehkä kuitenkaan ole niin lyhyt.

NinaRinsessa Onnittelut äitiysloman alkamisesta! (Vai jäätko sairaslomalle...)Toivottavasti teillä on taas talon lämmitys kunnossa.

nalle1puh Onnittelut ä-loman alkamisesta!!

metsätähti Täällä toinen kestoilun aloittelija. Voi vitsit, kun sai kahlata netissä etsimässä asiasta tietoa, niin on mun mielestä sekavaa ja monimutkaista kaikki nuo eri vaihtoehdot ja osat. Ä-pakkauksessakin oli hieman tietoa, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. En tiedä olenko tyhmä, mutta runsaan tunnin surffaamisen jälkeen, löysin vihdoin tietoa, niin että jotenkuten ymmärrän miten se toimii. :LOL: Mäkin sit kun sain selkeän kuvan asiasta, shoppasin aika reilusti netissä... :whistle:

ompus Oikein hyvä kuulla, että istukka on siirtynyt noin hyvin! Varmasti helpottaa mieltä ja synnytykseen valmistautumista!

Darwin Mikä nettiputiikki oli josta ostit imetysliivit?

Marylene Tsemppiä! Aika komea masu sulla!!

Isot halit ja voimia kaikille huonovointisille ja odotukseen tympääntyneille ja supisteluista kärsiville Onneksi me ollaan jo voiton puolella! Ei se ole aina helppoa sairasloman hakeminen, mutta ehdottomasti kannattaa sitä hakea, kun siltä tuntuu.

(.) Rauhallinen viikonloppu tiedossa. :) Kaupungilla käyn aina kävelemässä, tänäänkin jo ehdin. Täytyi tietenkin poiketa yhdessa vauvaliikkeessä, ja näin siellä meidän hankkimat vaunut ekaa kertaa luonnossa, jee!! =) Näytti kyl hienoilta, mutta valtavan kokoisilta, niin kuin kaikki muutkin vaunut.

Minna ja Emil 33+6
 
Täällä myös älyttömän katkonaisia unia ollut jo monta viikkoa :'( Minkäs näille tekee.. Ahistaa vaan, kun vie kaikki voimat päivällä ja tulee otettua päivisinkin helposti parin tunnin päikkäreitä. Oon kyl onneks hyvässä asemassa siinä, että saan nukkua päivisin :)

Käsien puutuminen on alkanut vaivata täälläkin kovan turvotuksen myötä. Sormien nivelet on koetuksella ja särky on välillä aikamoista. Tää on ainakin semmonen vaiva, joka ei varmasti häviä ennen synnytystä. Oon syöny paljon ananasta ja juonu vettä ja suolaa yritän välttää tosi paljon...


Muuta en nyt tähän hätään muista :ashamed:

Kivaa lauantaita kaikille ja jaksamista supisteleville :hug:


Jemppi & Aapo 32+4
 
sektiosta KYSissäkin joutuu olemaan pidempään, kun alatiesynnytyksen jälkeen pääseen jo 36h synnytyksen jälkeen kotiim jos kaikki on mennyt hyvin ja toipuu hyvin niin sektion jälkeen on se 4vrk vähintään.

Miiru80 harmi että se synnytystapa ei selvinnyt :| Täällä ei vastaavaa tutkimusta tehdä ollenkaan:/

LillaStina eikö ne antanut sulle mittaria lainaan kun käskivät sitä tarkkailla??Mulle antoivat toisen odotusaikana kun meinas että ois raskausmyrkytystä pukkaamassa, mut ei sitä sit tullutkaan.

Pikkarainen ne voikin olla oikeasti kätevät, mä aina taiteilen niiden pullojen kanssa melko vaarallisesti että saan ne sieltä vedestä kuivumaan, mut mä muistelen et niitä ei enään tarvitse keittää kun yhden kerran ennen käyttöönottoa...
Ja tiskikaappi ei selvästi oo suunniteltu pullojen kuivaukseen (kokemus puhuu) :D
Miten sulla on imetys aikaisemmin onnistunut?Ajattelin vaan kun sulla on selvästi myös pulloista kokemusta vai ootko ollut osaimettäjä?

Minna77 musta se normi lähtöpituus on 3cm
Minkälaisiin vaippoihin sä päädyit?Vai ostitko vaikka minkälaisia?
 
Päiviä kaikki,

Me oltiin miehen kanssa tänään ostoksilla ja ostettiin amme, hoitopöytä, parit pinnasängyn pussilakana setit, harsoja ja sitten semmosia sisustuskoreja tohon hoitopöytään.

Huomasin muuten äsken mainoksen, että Liviltä tulee maanantaina joku täydellinen synnytys dokkari 22.00 jos jotakuta kiinnostaa kattoa :)

 

Yhteistyössä