~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Ninnille paljon jaksamsiia. Mä olen aikoinaan kokenut yhden odotuksen yksin ja kyllä mä sen mieluummin oisin jonkun kanssa jakanut, mutta minkäs teet jos tilanne on, mikä on.
Toivon että saatte asianne kuitenkin järjestymään.

Isosta isosta ikäerosta ja sisarusten suhtautumisesta oltiin näköjään juteltu...meillä esikon ja kakkosen ikäero on runsas 6v ja me on päästy kyllä ihan äärimmäisen helpolla. Ainoa ihminen jota kohtaan esikko on vähän ollut mustis on mummo, mutta sekään ei ollut mitenkään rajua.

Chef ja Nöttis...viikkoja vissiin 31+4
 
Narkissos hyvä että olit tehnyt löytöjä ja säästynyt supistuksilta.

katariina00 kurjaa :hug: :hug:

Fantaihana mullakin on tuota samaa et aamulla kyllä väsyttää tuhannesti mut illalla ei enään yhtään ja sit on vaikea mennä ajoissa nukkumaan.

Ninni-74 tosi kurjaa :( Paljon voimia sinulle :hug: Toivottavasti asiat järjestyisi mahdollisimman nopasti :hug:

Jenni30v eipä oo sun vauvalla olut ihan helppo elämän alku :( Hienoa että selvisitte siitä =)

MLL tämä vauva ei ainakaan ole vielä laskeutunut.Mä en tiedä mista sen itse voi varmuudella sanoa.

(.) Yö meni kohtalaisesti.
Täällä on pakkasta lähes 30 joten jätän kerhoilun väliin (meillä ois perhekerho, mut ei mua kyllä oikeastaan ees huvita lähteä sinne) en viitsinyt autoa laittaa kahdeksi tunniksi lämpenemään ja sitten ajaa hippasen reilun kilometrin ja jättää sitä pakkaseen seisomaan puolekstoista tunniksi kun moottori ei ajon aikana oo ees yhtään ehtinyt lämmentä ja sit kylmänä käynnistää se.Iltapäivällä pitää kyllä lähteä kaupassa käymään et täytyy jossain vaiheessa laittaa tuo auto kuitenkin lämpenemään, mut sit täytyy ajaa niin että moottori lämpenee kunnolla.

Metsätähti ja onnenjyvä 33+2
 
ikäerosta mä oon onnellinen et minun vaativa ja "haasteellinen" (mutta erittäin rakas ja tärkeä kullanmussukka) esikoiseni on jo melkein 5v kun nämä kaksoset syntyvät :D Muuten varmaan rehellisesti sanottuna olisin koko ajan -> :headwall: :headwall: :LOL:
Esikoinen kun osaa jo melkein kaiken tehdä itse niin johan helpottaa tilannetta :) :heart:

Niin se ensi viikko vaan lähestyy... ja äitipoliaika.... juupajuu, kiinnostaa kyllä mikä on kohdunsuun tilanne, jäänkö jo sinne vai vieläkö pääsen pois =)

(33+3) :heart: :heart:
 
Montoo Kiitti...kyllä rupee jo pikkasen kauhistuttamaan..niin vähän on aikaa... Mä kun en oo yhtää mitää laittanu pikkuselle vieläää eiku oonpas..justiisa viimevko lopussa pesin tuon kuopuksen käytöstä pois turvakaukalon pehmusteet.
daizz sulla taitaa olla niin nuoria lapsukaisia, että kaikki tarvikkeet löytyvät puhtaina tietystä paikasta :)
Jaksamista vauvamahan kanssa. Toivon todella, että saat synnyttää alakautta ennen kuin eemeli ennättää kasvaa suureksi. Ei ole helppoa, ei ole... :hug:

Glow Voi hitsiläinen, kun ei verorahoilla saada palvelua silloin, kun sitä kipeimmin tartteis... Siis, ettei kunnalta saa kotiapua. Tsemppiä niin henkisesti kuin fyysisesti. Toivottavasti esikoinen tottuisi tähän tilanteeseen.

hekla joko rintatulehdus alkaa hellitämään? tutulla pakkautu maito rintaan ja sai alkavan rintatulehduksen+kuumetta. Hän laittoi kaalta rintaliiveihin ja parani sillä. Aion kokeilla, jos tarvii. nimimerkillä ainakin 3 rintaluhedusta kokenut

montoo, oon samaa mieltä tän Kaksplussan epätoimivasta kommentointisysteemistä. Ite teenki niin ku nyt, et kirjottelen notepadiin enimmät ja siittä kopipastetan sit tohon kommentointiin
mobic hyvä idea! kunnon vanha notepad vain käyttöön. ja nyt tästä kirjoituksesta tuleekin kilometrin mittainen :D

LillaMy83 ja muut liikkeidenlaskemislomakkeesta: en ole ennen kuullutkaan. ainakaan esikoisen kohdalla ei ollut mitään lomaketta... nyt th on vain sanonut, että tarkkaile liikkeitä. ei ole kuitenkaan mitään lappua siihen antanut neuvoksi.

Esikoista odottaessa lääkärin sanat viikolla 36 kaikuu mun päässäni. 3cm kohdunsuu auki ja lapsi on laskeutunu ja kiinnittynyt. Synnytys on muutamista päivistä kiinni, ei mene laskettuun aikaan. Noo siinähän sitten oottelin innoissani että koska synnytys alkaisi. Olin täysin valmis jo jakautumaan. Viikot kuluivat ja laskettuaika läheni ja menikin, synnytys ei vaan käynnistynyt. Ja mua harmitti joka ilta, että ei tänäänkään tullut lähtöä.
MissLuupää aika harmi, että lääkäri antoi toivoa, et vauva syntyy pian ja sit menikin yliaikaa-argh! kiitos tiedosta, että näinkin voi käydä!
Tosi kurjaa, kun sattuu eikä kipua voi edes "lievittää" lähikaupan herkuilla :(

Abello minulla myös kyljeltä toiselle kääntyminen tuskaa. myös sängystä nouseminen. Tänä aamuna yskäisin, niin piti ottaa ihan lukua, kun sattui niiiin kovaa :(

Mielenterveyskyselyä ei ole tehty meidän neuvolassa

nukkumisesta. ei ehkä pitäisi hehkuttaa, mutta olen nukkunut pääsääntöisesti heräämättä-1 kerran wc käynnillä 00/01-07.00 välisen ajan. Eli 6 tuntia putkeen tekee hyvää :) Jos menen ajoissa nukkumaan, niin varmaan herään keskellä yötä kukkumaan...

mysti minulla ei ole supistuksia. Oli tuossa rv 20 tienoilla harjoitussupistuksia (=maha meni kovaksi esim. , kun kävi wc:ssä). esikoisen kohdalla supistukset alkoivat ennen synnytystä.

siiruli kyllähän tuollainen shoppailu kannattaa, että ennakoi seuraavat talvet. Minäkin olen hankkinut monet toppapuvut alennuksesta kevättalvella seuraavaksi talveksi ja säästänyt rahaa! Ja tosi mukava, että saitte tietää kumpi on tulossa. Minua hiukan harmittaa, kun ei tiedetä, niin en viitsi kauheasti mitään hankkia uutta valmiiksi. Vaunutkin tilataan samana päivänä, kuin vauva syntyy(kuullostaa varmaan tosi diivamaiselta). Haluan kuitenkin, että vaunut ovat tietyn väritset rippuen kumpi tulee (varsinkin, koska siinä vaunumallissa mikä hankitaan on parhaimmat värit tyttö/poikavärejä)...

narkissos minä tunnen myös itseni ihan norsuksi tuolla petissä... mut onneksi miestä ei pahemmin haittaa. Minua iso maha häiritsee ja mieluummin jätän petipuuhat väliin...

zihihi täälläkin suurinpiirteinen kerran viikossa tai parissa tahtiin heilutellaan peittoa.

pohjaton ruokahalu on täälläkin. voin syödä kirjaimellisesti kahden edestä, kun ruokaa on tarjolla. Mieskin jää kakkoseksi. Mutta en napostele, vaan ruoka-aikana syön sitten kerralla... No okei, silloin tällöin napostelen, mut en paljoa... 12 kg tullut tähän mennessä painoa, että ei mun mielestä ole mitään hätää.

Tuleva isä pääsee lomailemaan tänä vuonna oikein urakalla. Isyysloman lisäksi talviloma, kesäloma..joulukuussa aloittaa "isäkuukauden" joka kestää siis sen 36 arkipäivää..Saa olla tuolloin lomalla melkein 2 kuukautta joulunpyhien ansiosta Ihanaa
miimon kerrotko minulle "kansankielellä" miten tuon isäkuukauden saa? En ymmärtänyt/ymmärsin, että pitää olla osittain hoitovapaalla, jotta sen saa tai jotain ehtoja kumminkin?!?
Miimon, varmasti tulee hyvää mammavuosi!!

Verokortista Kiitos, kun muistutitte siitä!! En ole vielä muuttanut veroprosenttiani, mutta pian pian...

mussu kiitos kuulumisistasi! kaikki varmaan jännittää edelleen miten teillä menee :) Jaksamista sinne!

Kinder on niin mukava seurata teidän kuulumisia. Toivottavasti vauvat kasvavat tasaisesti! ja meillä on esikoiset samanikäisiä :)

Pikkarainen suonenvedot ovat tuttuja täälläkin! Onneksi ei ihan joka yö. Mies on saanut herätä keskellä yötä painamaan jalkaa, joten hänkin "kärsii" siitä vaivasta ;)

Abello jaksamista viimeisiin työpäiviin!!! Mut, jos selkä/jalka ei jaksa, niin hae vaan sairaslomaa. Se on sinun oikeus ja siihen on hyvä syy!

unipussista aion käyttää pikkukakkosellakin. Se rauhoitti esikoista ja pysyy ainakin päällä :) suosittelen. Niitä on lämpimiä ja kevyitä. Sitten on hihojen kanssa ja ilman. Mielestäni sellainen hihojen kanssa olisi ollut parempi (meillä oli ilman hihoja), koska tytöllä oli aina kylmät kädet (muuten ihan lämmin). piti sitten keksiä lämminhihainen paita päälle.

Kapalointiohjeet löytyy mm. ruskovillan nettisivuilla olevista esite-linkeistä. www.ruskovilla.fi Saimme tutuilta unipussin. Kattelin myös ikeasta kivannäköisiä unipusseja. Ja netti on pullollaan syötävänsöpöjä sellaisia :)

pikkarainen, metsätähti ja muut kestoilijat aiotteko käyttää kuivaliinoja, pestäviä tai riisipaperia vauvan pepun ja vaipan sälissä? Minä en ole vielä päättänyt. Esikoisen kanssa aluksi käytettiin riisipaperia. Sit myöhemmin ostin fleece-kangasta ja tein itse pestävät kuivaliinat leikkaamalla sopivan kokoisen palat. siten saa hyvin esim. enimmät kakan pönttöön ja varmaan kuivempikin vauvalle. Mut kyllä ilmankin kuivaliinaa pärjää.

hali87 valmennusta ei ole kuulemma uudelleensynnyttäjille. Kuulemma lähinnä vauvan hoidosta siellä infotaan. Niinhän se taisi olla esikoista odottaessa. Kuullostaa hyvältä sinun valmistelut pähkinää varten :)

leena86 mahanlaskeutumisesta on maha laskeutunut jo jonkin verran, sanoi neuvolan th. sen kyllä huomaa tukalammasta olosta. ydet äitiysfarkut eivät enää mahdu ja vessareissut senkun tihenee. toivotaan, että miehesi on juuri lapsen syntymän aikoihin maissa ja ettei sun tarvi hermoilla sitä asiaa.

mamu-78 hiukan hirvittää esikoisen mahdollinen mustasukkaisuus. jonkun verran ollut sitä ilmassa ja pohdittu ankarasti isonasiskona olemista ym. Taitaa esikoinen ottaa tämän vauva-asian ihan tosissaan. Toisaalta on kiinnostunut ja toisaalta ei haluaisi luopua monopoliasemastaan. olen sanonut monta kertaa, että rakastamme esikoista yhtä paljon kuin vauvaakin. Esikoinen halusi myöskin unilelun ja nyt sekä vauvalla että esikoisella on samanlainen ainun unilelu. yritetään muistuttaa ja tsempata esikoisia niistä asioista, joita vauva ei voi tehdä, kuten piirtää, askarrella, muovailla. ne on isompien juttuja!

katariina00 toivottavasti paniikkioireet pian hellittävät! :hug:

Ninni-74 :hug: toivotaan, että kaikki menee parhain päin!

Jenni30v hauskaa, että palstailet täällä! ihan mukava saada kokemuksia kehiin!Tosi kurjaa, että kaksi viimeistä vauvaa ovat olleet keskosia ja nyt pelottaa ajatuskin uudesta raskaudesta ja keskosuudesta. :hug:

momtoo ja pikkukakkonen 33+5

p.s. anteeksi :ashamed: taitaa tulla notepadilla liian pitkä teksti. ensi kerralla lupaan kirjoittaa lyhennettynä :saint:
 
Viimeistä työpäivää viedään. Vähän paniikki iskee, että miten ne siellä pärjää ilman mua (kevyen tärkeehän mä olen :LOL: ). Vähän kiirettäkin. Piti kommentoida teidän viestejä, mutta jää nytkin väliin, pahoittelen :ashamed:. Tulin eilen illalla työmatkalta ja meillä on öljylämmityksessä jotain häikkää :( Ulkona -26 ja sisällä +13!! Onneksi huoltomies lupasi tulla tänään käymään. Sen lisäksi mä valvoin melkein koko yön suonenvetojen ja lonkkakipujen vuoksi. Oon ihan täynnä töitä ja talvea ja näitä raskauden sivuoireita. Tänään vauvelikin on vielä potkinut tosi kivuliaasti... Huoh! Taas näitä päiviä! Ensi viikolla ehdin toivottavasti lukemaan teidän viestejä paremmin ja kommentoimaankin.

Melkein kesälomalainen
NinaRinsessa 32+6 (HUI, noin paljon jo!)
 
Täällä ollaan jo lomalla! Talviloma alkoi tänään ja 30.1 on virallinen ensimmäinen äitiyslomapäivä! Ihanaa! Täältä on saanut lukea muiden sairaslomista, ja onnekseni voin sanoa ettei tullut yhtään sairasloma päivää koko raskaus aikana! =) Ja olo on mitä parhain! Vauva painaa alas, vessassa saa rampata ja yöllä valvoa hormonien takia, mutta eikö se kuulu tähän vaiheeseen? =)
Vielä jaksaa olla raskaana enkä missään nimessä haluaisikaan että vauva syntyisi vielä pitkään aikaan! Kunhan kasvaisi isoksi ja olisi terve! Ehkä se mieli muuttuu vielä tässä jossain vaiheessa tuon suhteen että kasvaisi isoksi,ja että saisi jo syntyä.. :D

Voimia kaikille joilla ei ole hyvä olo fyysisesti tai henkisesti ! :hug:

Nyt vauvan tavaroiden kimppuun ensimmäistä kertaa! Mitään en siis ole vieläkään tehnyt. Onneksi täällä on niin paljon neuvoja ja niksejä että kaikki hyvät ohjeet löytyy täältä! Kiitos kaikille!

T. nalle1puh + "op" 33+6
 
Ninnille :hug: ja voimia parisuhdekiemuroissa!

Tulin oikeastaan vaan poksauttaan uudet viikot kehiin eli poks :LOL:.

Mie en vielä ole tympääntynyt raskaana olemiseen, ajattelin ennen raskaaksi tuloa että tämä olisi paljon "pahempaa". Tokihan tässä on vielä aikaa ja välillä tuntuu, että tukehtuu tähän masuun. Mutta jotenkin sitä kuitenkin nauttii siitä ihmeellisestä asiasta, että sisällä kasvaa uusi ihmisenalku. Ei ole vieläkään tajunnu kunnolla, että meille tulee vauva :D. Ehkä se konkretisoituu vasta sitten kun se reppana syntyy.

Nyt lähetään miehen kanssa hakemaan subit, nams :p (miten niin pohjaton nälkä ;)?!)

Mimmurainen & ötikkä 33+0 (kääk!)

 
Hei!

Mä vietin toissa yöni sairaalassa, koska oli supistuksia. Peruuttivat sitten mun äitiyspoliajan, en päässy keskustelee synnytyspelosta, en käymään synnytyssalissa. Synnytysosastokierrokset on kuulemma kokonaan lopetettu.
Neuvolaan meen ens viikolla yli viiden viikon tauon jälkeen. Ja myös äitiyspolilla tarttee käysä, koska lähden Ruotsiin muutamaksi päiväksi :)

Lepoa määräsivät :D

Marylene ja kaks ikiliikkujaa 30+3
 
Nopee omanapa tilannepäivitys: Työnteko on tökkinyt jo pariviikkoa. Selkä- ja lonkkakipujen vuoksi menty särkylääkkeillä ja nyt pinna täyttyi. Soitin aamulla neuvolaan ja sain lääkäriajan keskiviikolle. Sillä oletuksella, että viimeset 1.5 työviikkoa vietän sairaslomalla. Istumatyö rasittaa selkää aivan hirveästi. :(

Jotenkin tuntuu "luuserilta" pyytää sairaslomaa, mutta ei se särkylääkkeiden syöminenkään oikeesti kovin kiva juttu ole. Vielä mietiskelen, että onko tämä työ oikeasti sen arvoista, että makaan illasta aamuun kipujen kanssa sohvalla/sängyllä ja kaikki hommat kotona jää tekemättä?

Elli rv 31+5
 
momtoo mä oon siis ihan aloittelija vasta näissä kestovaippa asioissa ja meinasin tän vauvan kanssa kokeilla että miltä se tuntuu ja alkaako sujumaan=)Mä löysin kirpparilta pari rullaa jotain paperia en tiedä sitten et onks se riisipaperia vai jotain muuta?Mut käsitin et sitä käytetään just sen kakan pois saamisen helpottamiseksi.Voisitsa kertoa mulle jotain kestoilu vinkkeja mitä oot kokenut hyväksi=)??
Mul on vasta äp:n kestoja 4 kuorta ja 8 sisävaippaa sekä yks isompi pul-kuori, 21 harsoa joista osaa käytän kyllä puklurätteinä ja sitten 4 froteeimua, varmaan pitäis muutama kuori ostaa että vois käyttää noita harsoja ja sit niitä näpsyjä:)?

tiitu87 onnea uuden raskausviikon alkamisesta =)

NinaRinsessa hyrrr, teillä on ollut kylmä :/
Onneksi huoltomies lupas tulla näinkin nopeasti.

nalle1puh onnea äitiysloman alkamisesta =)
 
Marylene vielä uskallat lähteä Ruotsiin kahden masukkaan kanssa??Eikö yhtään jännitä et synnytys vois käynnistyä kesken reissun kun vasta oot sairaalastakin kotiutunut?

Elli75 ei todellakaan ole sen arvoista eikä oo yhtään häpeä pyytää sairaslomaa kipujen takia :hug: :hug: Toivottavasti kivut helpottuu lepäillessä :hug:
 
heip ja kaikille hyvää viikonlopun alkua! oon ollu poissa töistä nyt niin pitkän aikaa (jäin sillon joulukuun alussa lomalle..) et en yleensä pysy päivistä perillä, miehelläkään työ ei oo säännöllistä ma-pe 8-16 -työtä. Mut tänään on jotenki erityisesti perjantaifiilis, pitkäänpitkään aikaan!

vaavin laskeutumista oon myös miettiny, niinku ainaskin MLL. Vessakäynnit on tihentyny todellakin, viime yönä taas kahen tunnin välein kävin pissalla.. Tiedän pähkinän oleskelevan raivotarjonnassa. Alakertakivut on välillä aika mielettömiä ja erityisesti nivuset huutaa hoosiannaa. Hikka tuntuu todella selvästi "siellä". Ihanaa vaihtelua kyllä siihen oloon, kun pähkinä tunki itteään palleaan ja hengittäminen oli todella työlästä. Yritän tänään saada ukon ottaa mahakuvaa jossain vaiheessa ni pystyy vähän vertailemaan, miltä näyttää kuvissa.

Kohta lähdetään hakemaan kissat hoidosta kotiin <3 Murut ollu kohta kolme viikkoa mun isovanhemmilla hoidossa. Ei uskallettu heti kotiin tulon jälkeen niitä hakea, ettei jouduta sit heti viemään takasin jos en pärjääkään kotona. Nyt kahen yön jälkeen olo on hyvä ja hirmunen ikävä kisuja kohtaan voitti <3

Nyt vaan jänskättää kun kaikki pähkinän tavarat on täällä kämpässä ja esim. pinnasänky on meidän makkarissa, ei lastenhuoneessa (jonne kissoilla ei ole nyt ollu asiaa). Saa nähä miten ne suhtautuu tohon pinnasänkyyn.. Jos alkaa liikaa kiinnostaa niin pitää keksiä joku suojasysteemi tohon..

Mut eipä mulla mitään ihmeempää tänään :)

Hali87 & Pähkinä 32+2
 
Momtoo; Käytännössä luovutan omasta vanhempainrahakaudestani 12 viimeistä päivää isälle. Kelalle vaan ilmoitus 2 kuukautta ennen noista päivien luopumisesta, jolloin isä saa ne käyttöönsä ja saa uuden säädöksen mukaan pitää 36 arkipäivää lomaa!! =) =) Lomaa ei tarvitse pitää heti putkeen, vaan isä voi käyttää sen viimeistään 6 kuukautta vanhempainrahakauden päätyttyä.

Kelan sivuilla on tarkat ohjeet tähän. http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160404102920MH?OpenDocument

Meillä lomat on suplittu niin, että isäkuukausi alkaa melkein heti putkeen tuosta minun vanhempainrahakauden päättymisestä joulukuun alkupuolella. Itse jään tuolloin vuosilomalle ja lomailen helmikuun 11. päivään saakka, jonka jälkeen aloitan hoitovapaan.

Isäkuukauden ajalta Kela maksaa tuttuun tapaan korvaukset jälkikäteen (eka maksu taitaa tulla 30 päivän lomailun jälkeen), joten minun vuosiloman sopiminen siihen saumaan takaa sen, ettei mennä taloudellisesti konkkaan tuolloin =)

:hug: Voi Ninni, isosti voimia :hug:

Tiitu; Onnittelut poksumisesta =)

Ninarinsessa ja Nalle1Puh; Siellä on jo heittäydytty vapaalle, ihanaa!!! Perästä tullaan parin viikon päästä =)

Unipussi; Netistä tutkin aiemmin jo asiaa enkä nähnyt tuolloin muuta kuin lyhythihaisia malleja, luulin että se on ainoa mahdollisuus, mutta jos on tosiaan pitkähihaisenakin niin sehän voisi olla hyvä juttu..meillä ainakin yritetään pitää makuuhuoneet vähän muita tiloja viileämpänä, jotta nukuttaisi paremmin. Mites sit jos yöaikaan joutuu vaipanvaihtoon, onko työlästä???

Laskeutuminen; Ei hajuakaan, kai sen sit tuntee?? Oon vielä niin liekeissä siitä, että vauva yleensäkin on kääntynyt alaspäin :LOL: Varovaisesti kävin jo vilkuilemassa synnytysvideoita, josko sitä sitten "pääsee" synnyttämään alakautta.

Kuulostaa varmaan hassulta, mutta jotenkin miulla on ollut aina sellainen mielikuva, että ei minusta mikään vauva mahdu ulos tulemaan. Niin pieni ja hoikkanen olen ollut koko elämäni..vaikka tiedänkin, että ulkoiset tekijät harvemmin sitä kertoo minkälainen lantio on sisältäpäin, mutta tää nyt on sellainen fiilispohjainen juttu..

Ihanaa, se on sit perjantai =) =) Tästäkin viikosta kohta selvitty, vielä 2 työviikkoa edessä. Muutoinkin vointi oikein hyvä. Kävin eilen ostamassa Carriwell'n tukivyön joka antaa "laimeaa" tukea, ei siis Anitan veroinen. Kokeillaan oisko tästä jotain apua. Lisäksi hankin H&M:n imetysrintsikat, jotka olivatkin jo nyt sopivat, näinköhän jäävät heti pieniksi vauvan synnyttyä??

Minkälaisella kokovarauksella olette ostaneet imetysliivit??? Pitäisikö ne olla jo valmiiksi koon, pari normikokoa isommat?? Lisäksi mukaan tarttui kolmen setti äitiyshipstereitä :)

Miimon ja Hengari-Hertta 32+6
 
miimonse unipussin vetoketju aukeaa yleensä alhaalta ylöspäin, joten ei ole=)Mä en kyllä oo kertaakaan vaihtanut yöllä vauvalle vaippaa ettei vaan virkisty.Mut en muista et koskaan ois ollut yökakkaa vaan yleensä ekat on tullut vasta aamusta.
Meilläkin makuuhuoneet pidetään viileämpänä mut silti meillä on hyvin mennyt lyhythihainen pussi (on myös olemassa pitkähihaisia sisäpusseja tai jotain jonka voi laittaa unipussin sisälle lämmittämään esim. just käsiä ja muutenkin)meillä kun on siellä alla ollut aina pitkähihainen body niin se suojaa kädet mut jättää jalat paljaaksi että ei tuu liian kuuma ja kesällä oon jättänyt vähän pussin vetoketjun alhaalta auki niin että ilma kulkeen eikä tuu vauvalle tukala olo.
Mulla on yhtäkuppikokoa isommat imetysliivit odottamassa sitä kun maito nousee ja rinnat saa uuden koon ainakin vähäksi aikaa kunnes maidonnousu tasaantuu.
 
Kehtaanko mä ees kirjottaa enää tänne, tää kirjotus homma ei oo mun juttu, paljo mukavempi on lukea teidän muitten juttuja! :ashamed:

Tänään viikkoja 31+4 ja aamusta neuvolas kävin, kaikki ok, piipero oli raivotarjonnassa missä se onki viihtyny rv 20+ jälkeen, hyvä niin..
Terkka meinas et on viel aika takana pää ni käsitin ettei oo ainakaan viel laskeutunu, mutta mulla nuo neljä edellistäki on laskeutunu lähempämä niitä synttäreitään! :D

Vauvan vaatteet pesin toissapäivän ku sain jonkun ihme pistoksen et nyt se on tehtävä, kaikki tarvikkeet meillä onkin jo valmiina ja kirppiksiltä oon ostanu tytön vaatetta ku oon edelliset kerenny jo kiertoon laittaa ja nuorin on poika ni ei siltä paljoa jää.. ns "hakupuku" pitäis viel jostain hommailla, syksyllä oli hennesillä semmosia ruskeita "karhupukuja" mut eipä oo nyt näkyny, ja mä oisin semmosen halunnu, ajattelin sillon et kerkeehän tuon myöhemminki hommata ni saas nähä saanko mä sellasta.. ja vauvan lelut pesin eilen kaikki vaikka sitä hommaa on koskaan ennen niin perusteellisesti suorittanu, tietty niitä on kerttynykki täs vuosien aikana ihan kiitettävästi et ajattelin osan laittaa pois..
Niin ja äippäpakkausta en ottanu, olen ottanu sen vain vanhimmalle, rahat oon nostanu tilitä aina ku ne on tullu ja sit ku vaavi on syntyny ni oon niillä ostanu sille sit mitä on tarvinnu..

Turvakaukalo ostettiin nuorimalle Cracon telakka malli ja en kyllä enää vaihtais "telakattomaan", entinen britaxin istuin jäi sitte tuonne vaatehuoneen hyllylle täytöksi ja ku vielä on käyttökelpoinen että ei jollain ois tarvetta isuimella?

Vaunuista on ollu jossain vaiheessa puhetta, me ostettiin esikolle 2003 Brio Novat ja eipä oo pahemmin ollu valittamista, mut yhtä oon harmitellu ku otin kantokassilla ja jos vauva on paljon päivisin vaunuissa ni ei oo oikein niin suojaisa sitten, no sain edelliselle miehen siskolta vanhan vaunukopan joka passas nuihin ni empä lähteny sit vaunuostoksille..

Supisteluja tulee ja menee vaihtelevasti, eli niitä harjoittelusuppareita siis..

mitähän viel, koitan nyt terästäytyä tän kirjottamisen suhteen ni muistais mihin kaikkeen oikein aiko ottaa kantaa..

nyt laittaa mureke uuniin ja perunan kuorintaan että saadaan ruokaaki tälle päivää....
 
Hali87 minä kanssa aikanaan mietin, että kuin kissat kiinnostuu pinnasängystä, joten suihkutin sen reunoille ja vähän pinnasuojuksiinkin kissastop-kissankarkoitusainetta. Lisäksi ennen esikoisen syntymää pinniksessä oli kissastopilla hajustettu pyyhe. Molemmat kissat kerran hyppäsivät sänkyyn ja sitten äkkiä pois päätään ravistellen :) . Alkuun lisäilin karkoitusainetta silloin tällöin (ehkä n. kerran viikossa), mutta sitten loppui jo kissojen kiinnostuskin sänkyä kohtaan. Mä en kyllä tarkkaan muista minkä merkkistä tököttiä käytin, mutta ihmisnenään se haisi vaan tosi vienosti sitruunalle ja aavistuksen jollekin muulle ja purkin mukaan oli vaaratonta. Vauvan synnyttyä en sitä kyllä enää sänkyyn suihkinu, ainoastaan pinnasuojien ulkopinnoille ja hiukan sängynlaitoihin. Mutta siis pointti oli, että se toimi ja kissat jätti sängyn rauhaan.

Ultrakuulumisia vielä sen verran, että istukka on siirtynyt juuri ja juuri turvalliselle vyöhykkeelle (2,1 cm kohdun suulta) ja todennäköisesti siirtyy vielä hiukan kun kohtu kasvaa. Sukupuoleltaan tämä meidän uusin tulokas näyttäisi olevan tyttö :heart: . Tosin sellaista varmuutta ei kuitenkaan ole, että ryntäisin pinkkejä mekkoja ostelemaan :) .
 
Elli75 Et sä todellakaan ole mikään "luuseri" vaikka sairaslomaa haetkin. Tai helppohan se tässä on nyt sanoa kun itellä oli ihan sama fiilis. Soitin työterveyteen et nyt ei selkä kestä enää töissä ja antoivat ajan samalla lailla et piti mennä vielä töihin ja viikonloppu siinä välissä. Nyt olen ollu tän viikon sairaslomalla ja näin mennään äippäloman alkuun saakka eli puoltoista viikkoa vielä. Ei ole todellakaan tarkotus kärvistellä töissä selkäkipujen kanssa. Mulla särki jo lopussa töissä niin paljon selkää et mietin et menenkö makaamaan keskelle lattiaa vai mitä teen :LOL: Nyt olen ollu tyytyväinen et hain sairaslomaa..

Mites muilla, onko töissä järjestetty jotain läksiäisiä tai järjestetäänkö? Mulle oli järjestetty ja itkuhan siinä tuli. Olen siis päiväkodissa töissä. Jokainen osasto(4kpl) oli hankkinu kaikkea ihanaa vauvakamaa ja itelle kans kaikkea. Mä olen niiiiiin paljon tykänny olla siellä töissä ja äitiysloman jälkeen en välttämättä pääse enää samaan työpaikkaan vaan voidaan laittaa mihin tahansa päiväkotiin. Ens viikolla tarvii viel mennä moikkaamaan lapsia.

Onko jollain Gracon tour deluxe quattro matkarattaita ollu käytössä tai on just parhaillaan? Me kun ostettiin se Gracon telakallinen kaukalo ja kesäkuuksi olis matka varattuna Kreikkaan ni tarvittais sinne matkarattaat. No bongasin neuvolan seinäs ilmotuksen et myydään tollaset. Niihin kuuluu myös sellanen vaunukoppa eli saa ihan pienenki vauvan rattaisiin. Kertokaa kokemuksia noista jos teillä on.

Mamu-78+masuasukki 33+1
 
Elli75

Työssäolo ei oo sen arvoista etteikö mitään muuta jaksaisi tehdä. Ilman muuta vaan saikulle loppuajaksi.

Metsätähti
Kyllä mä uskallan lähteä "matkalle"

tarvikkeista


Ostettiin turvakaukalotkin joten eiköhän nyt oo jo aivan kaikki :)
 
[quote="Mamu-78 Mites muilla, onko töissä järjestetty jotain läksiäisiä tai järjestetäänkö? Mamu-78+masuasukki 33+1
[/quote]

Onpas ihana lukea että jossain työpaikoissa muistetaan noin ihanasti ;)
Mä kun olen itse jäänyt jo pois marraskuulta kokonaan saikulle mut siltikin niin ei meillä ole koskaan ollut mitään kenellekkään jos joku jäänyt mammalomalle. Sit on muistettu kun vauveli syntynyt eli itsekkin sain sit -07 pikkuneidille valokuva-albumin kaiverruksella, suojelusenkeliriipuksen ja vaippapaketin kun työkaverit olivat ostaneet kimpassa :heart:

Keskiviikkona kun soitin esimiehelleni kun sairaskassasta ei ole vieläkään tullut päätöstä loppusaikusta ( eivät olleet saaneet edelleenkään viimeisintä saikkulappuani vaikka 2vkoa sitten jo toimittanut sen töihin ) ja äippärahasta niin sanoi mulle et on 2min aikaa kuunnella mua vaikka oli vasta kotoota lähdössä töihin :eek: Soitti sit mulle takas reilun tunnin päästä ja sikkulappuni oli jäänyt palkkoihin ja taas valitti kiirettään et kovasti on kiinnostunut mun jaksamisesta ym. vaikka silloin joulukuun 1 pv kun edellisen kerran näin niin sano et soitellaan :kieh: et näin....... onneks on pari ihanaa työkaveria jotka jaksavat olla kiinnostuneita meikäläisen ja masuasukin voinnista ja pitää yhteyttä ;)



 
mörköliini tottakai uskallat kirjoittaa =) Jokainen kirjoittaa sen verran kun itsestä hyvältä tuntuu=)
Meillähän ei vielä kaukaloa ole mutta mä en usko että se Britax mahtuu meidän autoon... muuten oltais voitu keskustella hinnasta ja lähetyksestä...

ompus hienoa että istukka on siirtynyt ylemmäs ja sulla on mahdollisuus alatiesynnytykseen=)

äiti vm70 no just millanen pomo:/
Hienoa että on edes mukavia työkavereita:)
 
Elli75: I feel your pain. Istumatyö ei todellakaan ole mukavaa kun on selkäkipuja. Mä kävin tänään aamulla tekemässä pakolliset hommat ja lähdin kotiin. Jos ei ole helpottanut viikonlopun aikana niin en mene ens viikolla töihin. Se olisi mun vika viikko.

Postilaatikkoon oli tipahtanut ( varmaan ihan vahingossa :whistle: ) 3 bodya ja yökkäri vauvalle.
Nyt niitä alkaa jo olemaan sen verran että riittää, mutta en voi hillitä itteäni :ashamed: Onneks noi oli alessa niin ei menny paljon rahaa.

Meillä ei työpaikalla ole järjestetty tai järjestetä mitään läksiäisiä. Yleensä on muistettu sitten kun vauva on syntynyt ja ostettu kimpassa jotain.

mörköliini: Kyllä musta on kiva lukea kaikkien kuulumisia vaikka ei päivittäin kirjoittelisikaan.

Mä ostin kanssa imetysliivit ja ne on yhden koon suuremmat kun nyt normaalit.

Joo en mäkään ole täysin varma ettei toi olisi laskeutunut, pissattaa muutenkin koko ajan niin ei voi tietää. Ainakin pää alaspäin se on viihtynyt jo monta viikkoa.

Kiitos miimonille selkestä isäkuukausi selityksestä. Ei menny mulle aikasemmin perille toi homma kun lueskelin.
Meillä mies ei luultavasti pidä moista. Isyyslomaa pitää tietty sitten kun vauveli syntyy ,mutta mies voi muutenkin tulla aina kotiin päivisin ( perhe yrityksen hyviä puolia :D ) Ainoat pakolliset menot on aamulla ja iltapäivällä tunti.

 
Marylane ohos! Sulla on ollut poikkeuksellisen jännä yö sitten :D ! Jos päädyt kuitenkin ruåttiin synnyttämään niin ei siitä varmaan haittaakaan ole :LOL: Kaksoisraskaana saatat olla jo nyt matkalla taas synnärille. Elät viime hetken aikoja kuitenkin ennen syntymiä. Kaikkea hyvää vauvoillesi ja sinulle loppuraskauteen!

Imetysliiveistä
: Itse ostin neljät liivit aikanaan joista 2 oli 2 numeroa liian isot :/. Nyt tiedän ettei pidä ainakaan liioitella koossa kun sitä kuitenkin selkä ym. kutistuu ja vaikka rinnat kasvoi hirmuisesti niin ei sentään meloneiksi kuitenkaan :-D
 
MLL
imetysliivit kävin ostamassa henkka maukalta, otin yhtä kuppikokoa liian suuret ja samalla ympäryksellä kun nyt. Ajattelin shoppailla jostain nettikaupasta laadukkaammat sitten kun rintojen koko tasaantuu, ympärys palaa ennalleen ja selviää onnistuuko imetys edes. Samalla ostin parit imetystopit, vaikuttaa aika kätevältä. Niissä on joku melko heppoinen tissituki olemassa, mutten usko sen tuen riittävän kun ehkä öisin, jos silloinkaan. Liivien kanssa noita naruolkaimisia muutenkin yleensä pidän.
 

Yhteistyössä