Montoo Kiitti...kyllä rupee jo pikkasen kauhistuttamaan..niin vähän on aikaa... Mä kun en oo yhtää mitää laittanu pikkuselle vieläää eiku oonpas..justiisa viimevko lopussa pesin tuon kuopuksen käytöstä pois turvakaukalon pehmusteet.
daizz sulla taitaa olla niin nuoria lapsukaisia, että kaikki tarvikkeet löytyvät puhtaina tietystä paikasta
Jaksamista vauvamahan kanssa. Toivon todella, että saat synnyttää alakautta ennen kuin eemeli ennättää kasvaa suureksi. Ei ole helppoa, ei ole... :hug:
Glow Voi hitsiläinen, kun ei verorahoilla saada palvelua silloin, kun sitä kipeimmin tartteis... Siis, ettei kunnalta saa kotiapua. Tsemppiä niin henkisesti kuin fyysisesti. Toivottavasti esikoinen tottuisi tähän tilanteeseen.
hekla joko rintatulehdus alkaa hellitämään? tutulla pakkautu maito rintaan ja sai alkavan rintatulehduksen+kuumetta. Hän laittoi kaalta rintaliiveihin ja parani sillä. Aion kokeilla, jos tarvii. nimimerkillä ainakin 3 rintaluhedusta kokenut
montoo, oon samaa mieltä tän Kaksplussan epätoimivasta kommentointisysteemistä. Ite teenki niin ku nyt, et kirjottelen notepadiin enimmät ja siittä kopipastetan sit tohon kommentointiin
mobic hyvä idea! kunnon vanha notepad vain käyttöön. ja nyt tästä kirjoituksesta tuleekin kilometrin mittainen
LillaMy83 ja muut
liikkeidenlaskemislomakkeesta: en ole ennen kuullutkaan. ainakaan esikoisen kohdalla ei ollut mitään lomaketta... nyt th on vain sanonut, että tarkkaile liikkeitä. ei ole kuitenkaan mitään lappua siihen antanut neuvoksi.
Esikoista odottaessa lääkärin sanat viikolla 36 kaikuu mun päässäni. 3cm kohdunsuu auki ja lapsi on laskeutunu ja kiinnittynyt. Synnytys on muutamista päivistä kiinni, ei mene laskettuun aikaan. Noo siinähän sitten oottelin innoissani että koska synnytys alkaisi. Olin täysin valmis jo jakautumaan. Viikot kuluivat ja laskettuaika läheni ja menikin, synnytys ei vaan käynnistynyt. Ja mua harmitti joka ilta, että ei tänäänkään tullut lähtöä.
MissLuupää aika harmi, että lääkäri antoi toivoa, et vauva syntyy pian ja sit menikin yliaikaa-argh! kiitos tiedosta, että näinkin voi käydä!
Tosi kurjaa, kun sattuu eikä kipua voi edes "lievittää" lähikaupan herkuilla
Abello minulla myös kyljeltä toiselle kääntyminen tuskaa. myös sängystä nouseminen. Tänä aamuna yskäisin, niin piti ottaa ihan lukua, kun sattui niiiin kovaa
Mielenterveyskyselyä ei ole tehty meidän neuvolassa
nukkumisesta. ei ehkä pitäisi hehkuttaa, mutta olen nukkunut pääsääntöisesti heräämättä-1 kerran wc käynnillä 00/01-07.00 välisen ajan. Eli 6 tuntia putkeen tekee hyvää
Jos menen ajoissa nukkumaan, niin varmaan herään keskellä yötä kukkumaan...
mysti minulla ei ole supistuksia. Oli tuossa rv 20 tienoilla harjoitussupistuksia (=maha meni kovaksi esim. , kun kävi wc:ssä). esikoisen kohdalla supistukset alkoivat ennen synnytystä.
siiruli kyllähän tuollainen shoppailu kannattaa, että ennakoi seuraavat talvet. Minäkin olen hankkinut monet toppapuvut alennuksesta kevättalvella seuraavaksi talveksi ja säästänyt rahaa! Ja tosi mukava, että saitte tietää kumpi on tulossa. Minua hiukan harmittaa, kun ei tiedetä, niin en viitsi kauheasti mitään hankkia uutta valmiiksi. Vaunutkin tilataan samana päivänä, kuin vauva syntyy(kuullostaa varmaan tosi diivamaiselta). Haluan kuitenkin, että vaunut ovat tietyn väritset rippuen kumpi tulee (varsinkin, koska siinä vaunumallissa mikä hankitaan on parhaimmat värit tyttö/poikavärejä)...
narkissos minä tunnen myös itseni ihan norsuksi tuolla petissä... mut onneksi miestä ei pahemmin haittaa. Minua iso maha häiritsee ja mieluummin jätän petipuuhat väliin...
zihihi täälläkin suurinpiirteinen kerran viikossa tai parissa tahtiin heilutellaan peittoa.
pohjaton ruokahalu on täälläkin. voin syödä kirjaimellisesti kahden edestä, kun ruokaa on tarjolla. Mieskin jää kakkoseksi. Mutta en napostele, vaan ruoka-aikana syön sitten kerralla... No okei, silloin tällöin napostelen, mut en paljoa... 12 kg tullut tähän mennessä painoa, että ei mun mielestä ole mitään hätää.
Tuleva isä pääsee lomailemaan tänä vuonna oikein urakalla. Isyysloman lisäksi talviloma, kesäloma..joulukuussa aloittaa "isäkuukauden" joka kestää siis sen 36 arkipäivää..Saa olla tuolloin lomalla melkein 2 kuukautta joulunpyhien ansiosta Ihanaa
miimon kerrotko minulle "kansankielellä" miten tuon isäkuukauden saa? En ymmärtänyt/ymmärsin, että pitää olla osittain hoitovapaalla, jotta sen saa tai jotain ehtoja kumminkin?!?
Miimon, varmasti tulee hyvää mammavuosi!!
Verokortista Kiitos, kun muistutitte siitä!! En ole vielä muuttanut veroprosenttiani, mutta pian pian...
mussu kiitos kuulumisistasi! kaikki varmaan jännittää edelleen miten teillä menee
Jaksamista sinne!
Kinder on niin mukava seurata teidän kuulumisia. Toivottavasti vauvat kasvavat tasaisesti! ja meillä on esikoiset samanikäisiä
Pikkarainen suonenvedot ovat tuttuja täälläkin! Onneksi ei ihan joka yö. Mies on saanut herätä keskellä yötä painamaan jalkaa, joten hänkin "kärsii" siitä vaivasta
Abello jaksamista viimeisiin työpäiviin!!! Mut, jos selkä/jalka ei jaksa, niin hae vaan sairaslomaa. Se on sinun oikeus ja siihen on hyvä syy!
unipussista aion käyttää pikkukakkosellakin. Se rauhoitti esikoista ja pysyy ainakin päällä
suosittelen. Niitä on lämpimiä ja kevyitä. Sitten on hihojen kanssa ja ilman. Mielestäni sellainen hihojen kanssa olisi ollut parempi (meillä oli ilman hihoja), koska tytöllä oli aina kylmät kädet (muuten ihan lämmin). piti sitten keksiä lämminhihainen paita päälle.
Kapalointiohjeet löytyy mm. ruskovillan nettisivuilla olevista esite-linkeistä.
www.ruskovilla.fi Saimme tutuilta unipussin. Kattelin myös ikeasta kivannäköisiä unipusseja. Ja netti on pullollaan syötävänsöpöjä sellaisia
pikkarainen, metsätähti ja muut kestoilijat aiotteko käyttää kuivaliinoja, pestäviä tai riisipaperia vauvan pepun ja vaipan sälissä? Minä en ole vielä päättänyt. Esikoisen kanssa aluksi käytettiin riisipaperia. Sit myöhemmin ostin fleece-kangasta ja tein itse pestävät kuivaliinat leikkaamalla sopivan kokoisen palat. siten saa hyvin esim. enimmät kakan pönttöön ja varmaan kuivempikin vauvalle. Mut kyllä ilmankin kuivaliinaa pärjää.
hali87 valmennusta ei ole kuulemma uudelleensynnyttäjille. Kuulemma lähinnä vauvan hoidosta siellä infotaan. Niinhän se taisi olla esikoista odottaessa. Kuullostaa hyvältä sinun valmistelut pähkinää varten
leena86 mahanlaskeutumisesta on maha laskeutunut jo jonkin verran, sanoi neuvolan th. sen kyllä huomaa tukalammasta olosta. ydet äitiysfarkut eivät enää mahdu ja vessareissut senkun tihenee. toivotaan, että miehesi on juuri lapsen syntymän aikoihin maissa ja ettei sun tarvi hermoilla sitä asiaa.
mamu-78 hiukan hirvittää esikoisen mahdollinen mustasukkaisuus. jonkun verran ollut sitä ilmassa ja pohdittu ankarasti isonasiskona olemista ym. Taitaa esikoinen ottaa tämän vauva-asian ihan tosissaan. Toisaalta on kiinnostunut ja toisaalta ei haluaisi luopua monopoliasemastaan. olen sanonut monta kertaa, että rakastamme esikoista yhtä paljon kuin vauvaakin. Esikoinen halusi myöskin unilelun ja nyt sekä vauvalla että esikoisella on samanlainen ainun unilelu. yritetään muistuttaa ja tsempata esikoisia niistä asioista, joita vauva ei voi tehdä, kuten piirtää, askarrella, muovailla. ne on isompien juttuja!
katariina00 toivottavasti paniikkioireet pian hellittävät! :hug:
Ninni-74 :hug: toivotaan, että kaikki menee parhain päin!
Jenni30v hauskaa, että palstailet täällä! ihan mukava saada kokemuksia kehiin!Tosi kurjaa, että kaksi viimeistä vauvaa ovat olleet keskosia ja nyt pelottaa ajatuskin uudesta raskaudesta ja keskosuudesta. :hug:
momtoo ja pikkukakkonen 33+5
p.s. anteeksi :ashamed: taitaa tulla notepadilla liian pitkä teksti. ensi kerralla lupaan kirjoittaa lyhennettynä :saint: