~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Narkissos Kiitos kun kirjotit.On helpottavaa tietää et en ole ainoa..joka panikoi pikkusen(ison) kasvusta... :whistle: Vaikka tämmöstä ei toivois kellekkään. :| Meillä kans pysyttiin just ja just yläkäyrän rajalla... Saas nähä kui pomppaa...kahen vkon päästä on uusinta painoarvio...hoh hoijaa...Sinne ois vaa mentävä...ja pysyttävä kasassa henkisesti... :/

D...
 
Mussulle tsemppiä hurjasti =) =)

Daizz; isosti jaksamista :hug: Joihinkin asioihin ei vaan voi vaikuttaa, kuten raskauden-, tai synnytyksenkulkuun, vaikka kovasti yrittäisikin :ashamed: Ajattele miten iso Eemeli vois olla jos et ois noudattanut ruokavaliota, kyllä asiat vielä hyvin menee, usko pois :hug:

Mielenterveyskysely; Kaikenlaisia muita kyselyitä on ollut, mutta tuo taitaa puuttua listalta =) Auditin lisäksi täyteltiin useampia parisuhdekyselyitä..viimeisin kaavake koski jo aiemmin mainittua parisuhdeväkivaltaa. Meillä nuo parisuhdejutut liittyy hyvinvointineuvolajuttuihin, jonka pohjalta keskusteltiin sekä neuvolatätin kanssa, että perhetyöntekijän, joka kävi kotona vierailulla jo alkuraskauden aikana.

Pohjaton ruokahalu; KYLLÄ!! Koko ajan saisi olla napsimassa jotain..liekö vauvalla kasvuspurtti meneillään :LOL: Olen kuitenkin yrittänyt rajoittaa nuo "lisäsyömiset" terveellisiin vaihtoehtoihin..hedelmiä, kaurapuuroa, jogurttia, viiliä ja mysliä, mehukeittoa ym..koitan vähentää karkkia ja jäätelöä :LOL:

Glow; Uskomatonta ettei apua löydy mistään..Johan se on kaupungin/kunnan lain määräämä velvoite järjestää apua!! Varmaan taas törmätään kuntien säästötavoitteisiin ja kustannusten pelossa on karsittu asioista, jotka olisivat elintärkeitä sillä hetkellä apua tarvitseville. Kyllä pistää vihaksi!!

Verokorttiasioista keskusteltiin aiemmin ja sain vihdoin hoidettua senkin kuntoon omalta osaltani =) Samaan syssyyn tuli nettiin nähtäville Kelan äitiys- ja vanhempainrahapäätös, joten pääsin laskemaan vuosibudjettia..pientä ennakointia miten rahaa tulee tänä vuonna =) Ja olen oikein tyytyväinen. Käytännössä äitiysloman aikana tulot ei tipu normaalista kuin n. 400-500 euroa kuukaudessa minkä kuittaa jo sillä, että ei tarvitse maksaa joka kuukausi bussikorttia, tai maksaa lounaasta 7 euroa päivittäin...bensaakin kuluu vähemmän. Ja "turhat" ostokset jää varmasti pois kun liikuskelee kaupoilla vauvan kanssa.

Tuleva isä pääsee lomailemaan tänä vuonna oikein urakalla. Isyysloman lisäksi talviloma, kesäloma..joulukuussa aloittaa "isäkuukauden" joka kestää siis sen 36 arkipäivää..Saa olla tuolloin lomalla melkein 2 kuukautta joulunpyhien ansiosta =) =) Ihanaa :heart: :heart:

Tästä tulee mammat hieno vuosi, sanokaa miun sanoneen :heart: :heart: Tänään en poikkeuksellisesti aio valittaa raskauden rasittavuutta :LOL:

Miimon ja Hengari-Hertta 32+5
 
Palaanpas taas kirjoittelemaan =)

Täällä kroppa kanssa kremppaa koko ajan jostain kohtaa. Päänsärky on nykyään jokapäiväinen vaiva. Liitoskivut edelleen muikeat, ankkakävely on POP ! Nyt hiljalleen kohonneet verenpaineet nousivat kunnon lukemiin, 149/94 joten sairaslomalla ollaan. Voipi olla, etten enää ennen äitiysloman alkua ( 23.2. ) mene töihinkään. Paska nakki, tylsää himassa vaan pötköttää mut ei auta.

Alessa sekä kirppiksellä kierrelty ja paljon ihanuuksia tullut jo hankittua vauvalle B)
Esikoinen kun on poika niin tyttöjen tamineita on ollut ihkua hiplata ja ostella.
Tytöksi vauva todettiin taas toissa päivänä NKL:n päivystyksessä ultralla :D Eli eiköhän ala olla jo varmaa kamaa hän :heart:

Terkuin Minttis & Paavo 30+2 :heart:
 
:hug: MissLuupää :hug: Sinnekin jaksamisia!!

Narkissos toi esiin aiheen seksi..Huh...taitanee olla useampia viikkoja kun sitä on viimeeksi puuhattu, mutta vielä viime viikolla (ennen peräpukamia) pohdin, mahtaisiko se olla nyt "nautittavampaa" kun verenkierto on alakerrassa lisääntynyt ja paikat on herkemmät.

Toimeen ei ole vielä kuitenkaan ryhdytty..ja näinkö saisin miestä niihin puuhiin enää ollenkaan kun sen keskittymistä itse asiaan haittaa ajatus vauvasta mahassa :LOL: :LOL:

Voihan se olla että jää itselläkin ajatuksen asteelle kun olemus on mallia valas, peräpukamat vaivaa, nenä on tukossa, supistelee, alavatsaa puristaa iltaisin koko ajan, vaikea hengittää ja vauva myllää masussa koko valveillaoloajan :LOL: Mutta tänään en valita..
 
Miss Luupää ja Daizz Kaikki sympatiat teille. Mäkin jotenki aina kärsin raskaudesta, vaikka kaikki onkin ihan reilassa. Illat on mulla pahimpia. Tuntuu, ettei jaksais enää yhtään.
Seksi Varmuudella sitä oli viimeksi jouluaattona. En muista sutastiinko vuoden vaihtumisen kunniaksi, ehkä ei. Näin just untakin, että himoitsin seksiä maha litteänä. Mutta nyt himot nollassa.
Ärähdys Kun ihmiset valittelee tänne palstalle parisuhdeongelmiaan, mielestäni ei oo ihan asiallista & empaattista kommentoida kyseistä vuodatusta mainostamalla oman miehensä ihanuutta. Eihän livenäkään kukaan lohduta itkevää sanomalla, että onneksi mä oon onnellinen.
Itse muistan vuosien takaa, kun avauduin naapurinrouvalla ajoittain parisuhdehelvetistäni, kuinka nuori rouva aina muisti silloin mainostaa oman ukkonsa hartioidenhieromisalttiutta, hyvää potenssia, halukkuutta viettää yhteistä aikaa, hillittyä rahan- ja alkoholinkäyttöä ynnä muuta ynnä muuta. En edelleenkään ihan pidä tota rouvaa tilannetajun mestarina. Mutta taidan olla vain herkkähipiäinen.
Lähdenpä tästä taas muuttohommiinja lopetan ärhentelemisen viattomille ihmisille.
Terkuin, palstapoliisiksi näköjään ryhtynyt Dominique
 
minttumaaria76 jaksuja vaivojen kanssa :hug: hienoa että oot tehnyt paljon löytöjä pienelle=)

Narkissos :hug:

Seksi hmm... mitäköhän se olikaan...?Joku hämärä mielikuva mulla asiasta on.Syynä se että kun viimeks joskus kauan kauan sitten sitä yritettiin niin se ei tuntunut hyvälle ja sen jälkeen mua ei yksinkertaisesti oo vähempää voinut kiinnostaa kyseinen asia.Mä oon odotellut että jos halut vaikka palais mut taitaa olla turha toivo:/ Käy kyllä sääliks tuota miestä, mut hyvin ymmärtäväinen se on ollut eikä oo valittanut, mut minkäs teet:/?

Huomaa et pakkanen vaivaa kun roikun täällä palstalla :D
 
jeah. kotona vielä.. :)
puolen yön jälkeen supistukset laantu, tuli jo isompi aika väli että sain jopa untakin kaaliin..
nyt saa olla tosiaan varuillaan koko aika että millon se lähtö tulee.. ihan hirveetä ku eilen illalla kuitenki pitkään supisteli.. tosin meni ensin ihan pitempi aika että tuli supistus mut meni sitten siihen lähemmäksi 5 min välein.. soitan tänään neuvolaan ja kyselen tuosta lapsiveden menosta ja supistuksista ja kaikesta.. eiliset supistukset oli kyllä tosi kivuliaat mutta jäin ihmettelee et ku ne tollei loppu.. mä sit tänä aamuna mietin että jos se on illalla taas ruvennu aukasemaan paikkoja vähitellen.. saa kyllä olla varuillaan ku ei tiiä missä vaiheessa lapsivesi tulee kunnolla.. ärsyttää tietää että paikat on auki sen 1cm..

jospa se tästä.. päivät, tunnit ja minuutit kerrallaan.. ei tiiä koskaan.

Paras oli kyllä kun mä kävin siellä neuvolassa maanantaina ja alko supistelee.. ja mä sisaruksille ilmotin että se meinaa jo tulla.. ni ne oli sillee että eeeiii se vielä tuu.. että ne on harjotus supisteluita.. mutta onneksi ei jää sitten kuuntelemaan muita.. että ne jotka on ensisynnyttäjiä.. niinkuin minäkin.. niin suosittelen kuuntelemaan omaa kehoaan ku jotain omaa tuttua,sukulaista tms.. soittaa ennemmin neuvolaan tai sairaalaan jos on jotain.
Jos mä olisin kuunnellu sisaruksia nii mä olisin varmasti synnyttäny jo. huh..

Nyt pitää kyllä ruveta syömään.. ja tutkailee tuota poitsua että tahtooko se liikkua tänään.. sekin vielä pelottaa että kun ei paljoo liikettä oo tälle aamuun tullu. :/

ja anteeksi etten ole kommentoinu muitten asioita.. sairaalassa lueskelin kännykällä kaikki jutskat mutta mä en pystyny kirjottaa mitään tänne.

Toivottavasti teillä muilla menee paremmin ja ei oo huolta lapsen tulosta tässä vaiheessa?! :)

mussu ja tomppa 34+1 :heart:
 
mussu89 hienoa että olit käynyt ilmoittautumassa=)Mä olin jo varma että osastolla oot.Jännä että eivät ota sua osastolle noin runsaiden supistusten takia?
Täällä ei tosiaan sitä huolta ole =) Mut toivottavasti saat pojan liikkumaan ja huolesi helpottuu=)

(.) mä pääsen vielä Helsingin reissulle ennen vauvaa=)Mä oon ihan habby=)Mukavaa saada vielä ihan omaa aikaa ennen vauvan syntymistä ja päästä tutkailemaan kestovaippa juttuja=)
 
Neuvolassa tuli käytyä: kaikki vauvoilla hyvin, sykkeet ja mun verenpaineet OK.
Sf-mitta oli vieläkin kasvanut korkeammalle, 1cm lisää :D ja 1cm tullut vatsanympärystäkin lisää, nämä siis 6päivän aikana.

Painoarviosta: mua taas huolestuttaa ylikaiken et vieläkö nää kasvaa kovin vähäsesti
:( se selviää sitten ens viikolla, se huolestuttaa eniten.

Pohjaton ruokahalu: kyllä , vähän väliä olen jotain puputtamassa, vähän kerrallaan tosin.

Seksi: mitä se on? :D En muista milloin viimeksi, jokseenkin sitä ei uskalla harrastaakkaan.

Mielenterveyskysely: joku semmonen oli ajat sitten neuvolassa kyllä. Oli kans parisuhdeväkivallasta ja alkoholinkäytöstä jne. Kaikenlaisesta.

Hankinnoista vielä pitäis saaha parit vaunukopat tohon ratasosaan. Nyt sain hankittua jo myssyt vaaveille, oli viel tarjoukses, ihanat! 2kpl yhteensä 2euroa.
:eek: :eek:

Semmoista tällä kertaa, nyt ruoanlaittoon! :)

(33+2) :heart: :heart:
 
Isosti tsemppiä ja voimia daizz :hug:

Hyvä, että mussu89 pikkuinen on vielä masussa, eiköhän se tosiaan ole vielä se paras paikka muutaman viikon ajan :)

seksi :LOL: Meillä on selvästi hiipunut tuo.. Itse on iso, turvonnut, kuiva ym niin en oikein ollut innokas asiaan. Tai kovastikin on välillä tehnyt mili, mutta jotenkin hävettänyt kun on KAIKKI paikat niin muuttuneet :ashamed: Noh, viikko sitten rohkastuin ja kaikki päättyi sitten lopulta nauruun kun mies tokaisi, että olo on kun keinulaudalla kun pelkää niin litistävänsä mun mahaa ja yrittää sitten "toimia" sen mukaan :D Ja ihan hyvällä sen sanoi, ei mitenkään loukkaavasti.

Neuvolakuulumisia
31+6 (29+6)
Hemppa 126
Verenpaineet 101/65 (100/67)
Paino +300g/vko (+88g/vko) yht. 8,7kg
Fundus 32

Suonenvetoja on jaloissa öisin, mutta koska syön Ladyvitan raskausvitamiineja 3tbl päivässä niin lisä magnesiumia ei saa ottaa :( Vedenjuonti ja villasukatkaan ei meinaa auttaa :/

Hankinnat Nyt on vaunut tilattu. Ostin yksityiseltä, joten saa nyt nähdä, että tulevatko koskaan perille vai köyhyinkö vaan 270? B)
Ostamatta on oikeastaan enää liivit itselle, omaan kassiin hammasharja+tahna ja sitten jotain kestoiluun liittyvää, mutta meinaan osa kestoilla aluksi ainakin joten niiden kanssa ei ole mitään paniikkia vielä. Kotiintulo vaatteetkin kävin ostamassa pikkuiselle :heart: Peitto puuttuu kanssa vauvalta, mutta jossain vintillä kyllä pitäisi olla lasten vanha vauva-ajan peitto.. Että hyvällä mallilla aletaan olla täälläkin =) Maksimissaan 6vkoa vauvan syntymään (kiitos suunnitellun sektion), eli ei kauaa! :eek:

Nyt mokkapalojen kuorruttamisen pariin

Pikkarainen&Maggie 31+6 (9.kuukausi aluillaan ihan juuri! :eek: )
 
Kiva kuulla mussun kuulumisia ja toivottavasti poika pysyisi vielä mahassa.

Mä en edes muista enään mitä kaikkea mun piti kommentoida.

Seksistä. Jaa en edes muista koska sitä on viimeksi harrastettu. Jotenkin ei innosta tän mahan kanssa ruveta heilumaan.

Mielenterveyslomaketta
en ole joutunut täyttämään. Mies ja minä molemmat täytettiin ensimmäiselle neuvolakäynnille jotkut alkoholi/päihdekyselyt.

Nyt toi mun selkäsärky on siirtynyt pakaraan :kieh: Varmaan saisin saikkua jos sitä hakisin koska tämä istuminen ei tee hyvää ja päätetyötä kuitenkin teen. Jotenkin en vaan kehtaa hakea kun töitä ei ole kun 7 päivää jäljelläkään. Onneksi viikonloppu tulee ja pääsee lepäämään.

Ruokahalu
on mieletön. Suolasen jälkeen on saatava jotain makeaa.

En muista kuka kirjoitti että on vauvan kotiutumisvaatteet ja valkannut. Minkäslaista vaatetta maalisvauvalle kannattais sinne sairaalaan pakata? Jos on esim body ja potkarit, villapuku ja sitten haalari. Onkohan liikaa :/
Mä en ole mistään löytänyt niitä semmosia vauvan käsineitä ( kun esim äippäpakkauksessa tuli yhdet ). Puhuitte että semmoset kannattaa ottaa jo sairaalan mukaan. Ei siis mitään toppa tumppuja vaan niitä sukan näkösiä :LOL:

Muoks. Ai niin oletteko käyttäneet tai ajatellut käyttävänne unipussia tai jotain kapalopeittoa? Onko järkevä ostos?
Vai ihanko tavallista peittoa käytätte?
 
Kinder hieno että sulla ja vauvoilla on kaikki hyvin =)
Hyvät kaupat olit kyllä tehnyt =)

Pikkarainen niin minäkin osakestoilen (jos se sitten tuottaa tulosta)=)
Mietin kyllä kaupassa sitäkin et hyvä vaihtoehto voi olla myös ne maatuvat kerttikset kestoilun ohella ja kun ne laittaa biopussiin niin ne maatuu kohtuu nopeaa kaatopaikalla vaikka sinne bioastiaanhan niitä ei saa laittaa.

Abello niitä on ollut h&m:llä josta mä en kyllä niitä viimeks löytänyt kun etsin mutta ainakin prismassa niitä on vauvanvaate osastolla.
Mä oon ottanut tuohon lipaston päälle valmiiksi bodyn,terättömät potkuhousut ja pienet sukat,äp paksut tumput ja sukat, kypäräpipon ja sen valkoisen pipon sekä hupullisen kenyttoppapussin.Mietin kyllä sinne niitä villavaatteita sisään, mut jos on kova pakkanen niin sitten vaihdan tuon pussin, äp:n haalariin.Mulla ei vaan oo tuolle pienelle villavaatteita:/Me tullaan sairaalasta joka tapauksessa lämpimällä autolla joten kovin paljon en pienen päälle viitsi tupata ettei sitten tuu tukala olo matkalla, kun kuitenkin sitä matkaa on 60km.
 
Täällä tuli nukuttua ekaa kertaa pitkään aikaa melkein koko yö:) Nyt onkin pirteä olo:D Onko teillä kauan kestäny tossa äippä pakkauksen tulossa ku ennen jouluu kävin hakemuksen viemässä eikä oo vieläkään näkyny? Päätös on kyllä tullu. Tahtoisin sen jo että pääsisin hiplailemaan:D:
seksi Eikö täällä siis kukaan muu enää harrasta seksiä? :kieh: Ei siinä ei meilläkään kyllä ku ehkä kerta kahteen viikkoon ja kieltämättä tuo maha vähän haittaa hommia :LOL:
[/b]Ruokahalu täällä on ainankin ihan kohdallaan(vähän liiankin)
Eikai tällä kertaa muuta
pirteä zihihi ja Möngertäjä 30+1
 
Abellolle lisäys: Mä oon aina ihan pienellä käyttänyt ihan vaan peittoa tai sitten oon kapaloinut sen joustavaan vauvanpeittoon (ohueen) jos on ollut levoton.Ne kun joskus ei saa niitä käsiään rauhoittumaan ja sitten riehaantuvat niihin huitoviin käsiinsä.Ja sitten kun on hieman kasvanut ja alkaa potkia sitä peittoaan pois niin sitten oot alkanut käyttämään unipussia ja kovasti oon siitä tykännyt.
Isompi vauva jo tietää unipussin laitosta että nyt rauhoitutaan iltamaidolle ja mennään nukkumaan ja jos juottaa vellin tai maidon pullosta niin pussissa on helppo syöttää illalla ja yöllä ja laittaa takaisin sänkyyn.Myös vauvan ylösnouseminen pussissa ei oo niin helppoa niin nopeammin luovuttaa ja rauhoittuu nukkumaan (siinä rasittavassa vaiheessa kun vauva oppii nousemaan seisomaan ja sitä sitten pitää harjoitella päivän ja öin=) Mut vaikka se on mun mielestä kätevä niin ilmankin tulee varmasti toimeen.
 
zihihi mulla meni muistaakseni puoltoista viikoa päätöksen saamisesta ennen kuin pakkaus oli postissa.Kyllä muistan miten hirveän täpinässä mä sitä odotin=)Ja kuinka sitä piti ihan heti lähteä hakemaan kun se ilmoitus postista tuli =)
 
seksi ei ole täällä harrastettu sitten 6vkon kun mies lähti silloin töihin. luultavammin se jää nytkin pois siltä osin ettei pieni synny liian aikaisin ainakaan sen takia. mies on ymmärtäväinen ja tottunut seksittömään elämään ku kuitenkin aina töissä ollessa ei sellasta tuu harrastettua.

onko muilla maha laskeutunut jo? mua alko huolestuttaa ku eilen illalla oli olo että onko laskeutunut vai ei, mutta sillon kyl ei vielä ollu. aamulla huomasin että maha roikkuu alempana ja on helpompi hengittää ym. kaiken lisäksi mies on siis töissä vielä jossain Saksan lähettyvillä merellä eikä sitä saa kiinni. soitin neuvolaanki että millanen kiire mulla on saada se mies kotiin sieltä..sen mielestä ei se tarkottais viel mitään mutta jos supistelut tai olo muuten muutttuu niin sit tarvii tutkia ja on riski.

semmosia tänne tänään. nyt syömään jottei paino ainakaan pääse laskemaan ennen seuraavaa käyntiä.

Mä & ee 33+1
 
metsätähti: Kiitos tiedoista. Mä tässä vaan mietiskelen tota mun hankintalistaa ja että pitäiskö semmonen unipussi ostaa jo, mutta ilmeisesti ei kannata vielä vastasyntynyttä sinne laittaa..
Mä en edes tiedä miten joku kapalo itse tehdään. Peittona löytyy vaan se äitiyspakkauksen peitto mutta kyllä kait sillä pärjää.

Ei ole täälläkään laskeutunut vielä.
 
MLL
Seksi kyselyyn taidan ottaa osaa kanssa =) Meillä sitä on edelleen 1-2 kertaa viikossa. Mies on tosi innokas ja harmittaa hänen puolesta kun mulla on halut vähentynyt aika radikaalisti heti alkuraskaudessa. Asiasta on saatu aikaan myös muutama riita, siis ei mitään mullistavaa vaan enemminkin kivasta keskustelua, kun mies ehdottelee välillä useammankin kerran päivässä ja jos itteä ei huvita sitten yhtään niin alkaa jankkaaminen kyllästyttää. Kumma kyllä, mutta nyt joulun jälkeen on itselläkin ehkä vähän mielenkiinto lisääntynyt, nykyään sille tasolle että asiaa tulee ajateltua päivittäin vaikka äksöniä ei tapahtuisikaan. Alkuraskaudessa saattoi mennä päivä kausia ilman että koko homma kävi mielessäkään :LOL: Vertailun vuoksi vielä, niin ennen raskautta seksi oli päivittäistä, välillä parikin kertaa, siksi tää tuntuu isolle muutokselle.
 
Leena86: Mä ite huomasin noin viikko sit et maha oli valahtanu alaspäin ja eilen neuvolassa sanoivat et on aikas alhaalla, muttei täysin laskeutunut!Ja niinku metsätähti laittokin että saattaa mennä viel montakin viikkoa ennen kuin vauva syntyy vaik maha ois laskeutunu!JOillakin sit vauva laskeutuu vasta synnytyssalissa...
 
Piti ihan tulla kommentoimaan...

"Maatuvat kertsit" ei muuten oikeasti ole maatuvia vaikka laittaisitte ne mihin pussiin tahansa. Ei ne maadu yhtään sen nopeammin kuin nuo normiliberot tai pampperssit. Meillä oli esikko kokeilemassa niitä vaippoja ja valmistaja sanos suoraan, että maatuvat kyllä JOS ne repii ihan palasiksi. Päällinen ja teipit ovat ihan samaa tavaraa kuin noissa muissakin kertseissä. Niiden pussikin piti olla jotain hienoa helposti maatuvaa tavaraa, mutta vuosi kompostissa ja mitään ei ollut tapahtunut pussille...

Mahan laskeutuminen on täällä jo tapahtunut. Pelkkä laskeutuminen ei tosiaan välttämättä mitään ennakoi, mutta jos siihen lisätään kaikki supparit yms kuten minulla, niin riski on jo olemassa. Sen takia minulla onkin jo huomenna se neuvolalääkäri, että katsotaan mikä olisi tilanne ja kuinka kiire tässä saattaa olla. Ja jos pahalta näyttää, niin täytyy lähteä synnärille vielä näytille ja kattotaan sitä kortisoonipiikkiä siellä.
Tietysti jos on uudestaan synnyttävä kuten minä, niin kiire voi tulla sitten aika hätäseen...

Unipussi on tosi kätevä, mutta on hieman hankala löytää vastasyntyneelle. Meillä esikolle löydettiin pienin 70 senttisenä ja se on liian iso vastasyntyneelle ja hankala silloin käyttää. Kapalointiin ohjeet löysin silloin aikoinaan netistä, mutta en sitä osannut tehdä siltikään tehdä. Nyt tilattiin sellainen vauvanpesä vauvalle, joka on ehkä helpompi käyttää kuin tuo kapalo. Esikolla kyllä käytettiin ihan vain tuota peittoa, joka sitten tungettiin oikein piukkaan ympärille.

Seksi? mitä se oikeasti on? Ei näillä krampeilla ja suppareilla edes uskalla miettiä :D

Eilen oli ihan hyvä päivä, mutta tänään on taas ollut tosi tuskaista heti aamusta lähtien. Sattuu ja kramppaa ja supistelee ihan kivasti koko ajan... Pää alkaa hajoomaan tälläisesta.
Joku puhus raskausmahasta luopumisesta. Minulla on molemmat raskaudet olleet tähän mennessä aika kauheita... Joskin tämä on ollut edellistäkin kauheampi... En mistään hinnasta haluaisi olla raskaana enää ikinä, mutta synnyttää voin :D
Ehkä unohdetaan se kolmas tai sitten pidetään oikein pitkä väli tässä tämän jälkeen... :saint:
 
Huomenta!

3,5 h päikkärit teki terää. Nyt on parempi fiilis kun aamulla. Tosin paikat on yhtä kipeet, mutta onneksi tähän ei lisäksi särje päätä.

Täällä joku kyseli että eikö kukaan muu enää harrasta seksiä? Meillä harrastetaan, mutta on tosin hiipunut. Ei niin usein kun ennen. Mies jopa sanoo että on parempaa kuin ennen raskautta. =)

Mitäs mun pitikään sanoo. Hitsit kun ei muista. Ai niin, unohdin eilen poksauttaa viikot. eli POKS 31 :D

missLuupää & taneli
 

Yhteistyössä