~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

missLuupää minähän se :D Kuulosti toi tarina niiiin tutulle, kaverille kävi ihan samoin et lääkäri sanoi et millään ei mee laskettuun aikaan asti, no kappas kaks viikoa meni yli ja käynnistämällä syntyi...

LillaMy83 meillä ei anneta edes liikeidenlaskenta kortteja jos vauva on liikkunut hyvin koko ajan.On vaan sanottu että jos vauva tuntuu hyvin hiljaiselta niin sitten rupeat laskemaan mut muuten ei tarvitse.

heklalle voimia valvomisien kanssa :hug:

Miimon hieno juttu että vauva on kääntynyt =)
Voimia töiden kanssa :hug:

mielenterveyskysely en oo kuullutkaan :|
No joo siis meilläkin kyllä teetettiin kyllä kysely tuosta parisuhdeväkivallasta mutta ei muuta.Mut mä kyllä asun täällä perähikiällä jonne ei noi uudet viratukset varmasti hyvin nopeasti rantaudu.

pohjaton ruokahalu kyllä :D :ashamed: On ihan uskomatonta kuinka paljon ihminen voi päivän aikana syödä :D

Leena86joo en minäkään.Uskomatonta että mulle on pieni nyytti noin 5-9vk:n päästä :eek: :heart:

mussu ihanaa kuulla susta =) Mä olin jo aika varma että sulla on vauva kainalossa.
Vauvan kannalta parempi että eivät antaneet syntyä, keskosuus ei kuitenkaan ole mikään leikin asia.Mut tulehan taas ilmoittelemaan itsestäsi että pysytään tilanteen tasalla =)

Meillä molempien vanhempien piti täyttää tuo päihteenkäyttölomake.

Minna77 voi miten ihanaa kun oot nähnyt pikkuisesi ruudulla=)

Mä olin poikien kanssa 1,5h pihalla tekemässä lumitöitä ja mukavaa oli eli kannatti lähteä vaikka pakkanen paukkuikin.Saa nähdä onko huomenna vielä enemmän pakkasta et miten ulkoiluiden käy.
Saunassa käynnin jälkeen voitelin ihon vauvan kylpyöljyllä kun tuntuu että iho tippuu pois päältä kun se on niin mahdottoman kuiva ja nyt onkin paljon parempi olo.
Mä en oikein vielä kunnolla käsitä sitä miten lyhyt aika siihen vauvan syntymiseen enään on.Kai se jossain vaiheessa rupeaa kunnolla konkretisoitumaan kun täällä rupeaa vauvoja putkahtelemaan maailmaan ja neuvolakäynnin puheenaiheet kääntyy enmmän synnytyksestä puhumiseen...
 
Glow on kyllä uskomatonta ettei mistään saa konkreettista apua kun sitä eniten tarvitsi :kieh: :(
jotenkin toi sun tilanne vetää niin sanattomaksi että...
Voimia sulle mahdottoman paljon, toivottavasti nyt edes jostain löytyis jotan apua :hug: :hug: :hug:
 
Mä voisin nyt antaa justiisa tän mahan semmoselle kuka ei meinaa saaha lapsia mitenkään!!!!IHAN ILMATTEIS!!!!Lähipiirissäkin ois monta joka ottas onnellisena tämmösen asukin mahaasa...

Poli käynti ei aiheuttanu ku perPIIP reikä fiilikset!!!Niin syvältä...että...
EI jaksas ei...
"eemeli" on sitten innostunut kasvamaan niin että vetelee pari viikkoa eellä painoarviossa...
Kaik muuten hyvin.
Mä oon nii hyvin yrittäny hoitaa on raskausajandiabeteeksen...ja kärsiny iha kaameesti noijen sokerien kanssa...että...Hillitöntä ruoka rääkkiä...kun ei yhtään mitää ylimmäärrästä sais syyä..ja mä oon nii tiukasti yrittäny pitää kiinni.Syöny muutaman karkin lasten vkoloppu karkeista,mutta vain muutaman ihan oikeesti.Ja mitan kanssa mitannut hiilarit ja piikittänyt sitten tarpeeksi niille...arvot ollu kohtuuliset nyt sitten kun tasottuvat...

MUT ei tää oli palkka nyt sit tästä rääkkäämisestä.Julmettu...

MÄ VOISIN MYYÄ YHDEN ISON RASKAUSMAHAN!!!!!!!!!!!!!!!!TAi siis LAHJOTTAA!!!!!!!!!!!!

Mä oon iha loppu ny...

Uhkana on nyt sitten että meillä kersa vetästää mahasta pois 35-36 vkolla....

Mä oon nii paskoilla fiiliksillä että voivin syyä pääni just nyt...mitää apua ole siitä että kontrolloi ihteesä nii tiukasti.............................. :'(
Mä oon nii loppu.Yks riski sitten on että kersa joudutaan leikkaamaan pihalle...mistä mä skitsahan ihan tyysti...yhen sektion konkeneena...en pysty mitenkään herkuttelemaan etes ajatuksella että syntyisi sektiolla.En en en..en mitenkään!!!!!!!!!!!!!!
Ja toinen että kun täää on sitten iso kaveri...et mite mä mä saisin niille kätilöille ja lääkäreille perille sen että mä tarviin lääkettä niihin supistuskipuihin!!!Ikinä en oo saanu mitään oikeesti helpottavaa...
Kokenut siis käynnistetyn,leikatun ja tavalllisen synnytyksen...
Viimesin ihanin kokemus...vaikka en lääkettä saanutkaan.
Sektiosta viimeksi jo kimpoilin niiiiiiiiiiiiiiiiiiin pahasti...että...ja nyt...ku ei tähä meijä tilanteesee kaivattas sektio seurauksia...eikä sitä että kersa vedetään 35-36 vkoilla pois ja sitten on teholla....ja jos sektio ni mä viikon sairaalassa.JUU en!!!!
Kaike jutun lisäks meillä ois matkaa 100 km sairalaaan ja kotona pitäs jonkun olla laittamassa koululaiset kouluun ja ottamassa vastaan ..ja sit jos isäntä rupee reissaa tuota väliä viikon tai enempiki jos pikkunen(iso) teholla ottaa lähtöön apuja....

EI EI EI...mä en nyt jaksa tätä mahaa..tätä raskautta!! :( :'( :'( :'( :'( Pääsisinpä etes pariks päiväk eroon tästä mahan mylläyksestä..ja supisteluista....saisin vähän kerättyä ihteenä..mut tää junttura muistuttaa ihtestää vielä niii kauheesti et ei hetkee ooo et ei liikettä... :p

Mä oon ihan turhaan tehnyt töitä noije sokerien kanssa...ihan turhaan!!!

Todella paljon rumia sanoja tähän loppuun...annan muille rauhan ihanaan odotukseen...

Daizz...ja "eemeli" joka vaan kasvaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 30+2
 
Koita Glow jaksaa! On kyllä uskomatonta että tuommoiseen tilanteeseen ei löydy apua.

Vielä luin läpi liikkeidentarkkailulomakkeen, niin ei siinäkään mainittu mitään että miltä viikolta alkaen sitä olis tarkoitus tehdä. Kyseinen lappunen on Kuopion Yliopistollisen sairaalan potilasohje.

Mielenterveyskyselystä: Juu mullekin neuvolantäti kerran sen tyrkkäs täytettäväksi, olinkin aika apealla mielellä sillä käynnillä ja kun minulla lähipiirissä tapahtunut aika ikäviä asioita ja neuvolantätitikin on niistä tietoinen, niin sillä kait sen lomakkeen mulla täytätti. En siitä montaa pistettä saanut, kun en olekaan masentunut, surullinen kyllä välillä. Löysin netistä semmosen kattavan (Kuopion) neuvolatoimintaa koskevan tietopaketin, niin siellä luki että tuo täytätetään yleensä en nyt muista oliko se jälkitarkastuksessa vai sitten jollain vauvan neuvolakäynnillä.
 
Daizz, voi ei! Tsemppiä sullekin tosi paljon!
Minustakin on välillä tuntunut etten millän jaksas tätä raskautta, ihan vaan pelkästään mielialanvaihtelujen ja pikkuvaivojen takia, vaikka mulla ei mitään vakavia fyysisiä ongelmia oo ollu.
Toivotaan että vauvasi nyt ei sitten kasvas enää liikaa.
 
Toivottavasti mussun vauva jaksaa asustella viel masussa ainaki pari viikkoa :hug:
Glow, todella turhauttava tilanne teillä :( Tyhmää, ettei apua voi saada silloin kun sitä tarvitsee. :hug:
daizz, täältä :hug: turhautumisellesi. Toisaalta voit ajatella, ettei se ainakaan huonoksi ole ollut, että olet noudattanut rd-ruokavaliota. Ja jos pikkuisella on vaan ollu nyt kova kasvuspurtti joka tasaantuu? Toivon kovasti, et sielläki ois loppu onnellinen ja saisit synnyttää täysaikaisesti alakautta :hug:

Unohtu eilen kommentoida varpajaisia. Esikoisesta mies ei semmosia juhlinu (otti kyl parit kotosalla, kun mie olin viel vauvan kans laitoksella) ja tuskin haaveilee moisista nyttenkään. (sen verran paha kankkunen oli sillon viimeksi, kun komensin sen kaljotteleen :LOL: ) En toki pane pahakseni vaikka sellaiset haluaisikin viettää. Kuten joku totesikin, ehitäänhä me mammatki varpajaisteleen myöhemminki ;)

Pohjaton ruokahalu? KYLLÄ! Pohjaton kyky syödä kuten ennen? Ei lähimainkaan :( Aamulla söin 2 leipää, päivällä pitsan ja vähä kakkua ja nyt iltapalaksi leivän ja muroja ja ähky vaivaa :| Rennietki loppu enkä muistanu käyä ostaan lisää. Ei auta mennä viel maate tuntiin-pariin.

Liikkeidenlaskentalomakkeesta ja muista lomakkeista, ei ollu ainakaan esikoiselta enkä tiä onko nytkään. Ehkä sit jos tuntuu olevan tarvetta seurailla pikkuisen liikkeitä tarkemmin. Toistaseks mahassa jyllätään sen verran kiivaasti et ei pysyis kyl laskuissa perässä. :p

Mulla on näin iltasin toooosi tylsää, mut onneks mies tulee huomenna kotia :) Jaksamisia kaikille tasapuolisuuden nimissä! :hug:

mobic ja kevätpörriäinen 31+0 *yheksän viikkoaki tuntuu ikuisuudelta.. :saint: *
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Mun kaveri sai tänään tytön joka painoi 4560g. Ajatella että meidän typy on jo kuukauden ja silti painaa melkein kaks kertaa vähemmän :D

Mielenterveyskyselystä: mun piti täyttää se jälkitarkastuksessa. Pisti kyllä miettimään että ajatteleeko ne mua ihan hulluksi, koska ei koskaan ennen ole tarvinnut tuollaista täyttää :D

Taitaa typykkä taas alka heräilemään, ainakin kovasti jo ähisee tuossa vieressä. Öitä kaikille :wave:
 
mysti:Kyselit noista supistuksista, mulla tuntuu et on jatkuvasti niitä! Kahtena yönä herännytkin kipeisiin ja napakoihin supistuksiin, viime yönä kesti parisen tuntia!MYös kävely aiheuttaa supistuksia joo ja tuntuu ettei oo niit harjotussupistuksia vaan ihan oikeita...Mainihin neuvolasta niistä, mut sanoi et juoda vettä paljon, kai ne arvelee et mulla melki joka raskaudessa olla ennen aikasia supistuksia, niin eivät sit ottaneet niin vakavasti näitä!Mut täytyy vaan yrittää ottaa mahd rauhallisesti, joka ei kyllä taida onnistua lasten kans!

daizz: :hug: Tsemppiä!

glow: ikävä tilanne sulla kun ei saa mistään apua, kun sitä tarvis! :hug:

Neuvolakuulumisia: Painoa oli taas tullut 800g viikko, ruppee jo hirvittää tämä painon nousu, mut toivottavasti lähtee yhtä helposti kilot pois kun muidenkin raskauksien jälkeen!
Vauvan syke 130, liikkuu hyvin ja raivotarjonnassa on! HB oli 113, RR 127/76, sf-mitta 30cm!Turvotusta on!Nii ja vauva aika alhaalla tuntu olevan.

Mut nyt taidan lähteä nukkumaan kun viime yön valvoin supistusten takia!

 
Glow :eek: tosi järkyttävää, uskomatonta! Eikö tosiaan ole olemassa mitään apusysteemiä? Valtava :hug: , vaikka se ei käytännössä auta ollenkaan. Hyvä kuitenkin, että miehesi pystyy nyt olemaan kotona. Ja toivottavasti löytyy päivähoitopaikka tai hoitaja!!

metsätähti Joo, täälläkin on ajatukset kääntynyt yhä enemmän synnytykseen. Ei kuitenkaan pelota - on varmaan tietämättömän ensikertalaisen tyhmyyttä. Enemmän odotan kovasti tämän pikkuisen saamista syliin.

daizz Valtava :hug: :hug: Onko niin etteivät voi edes käynnistää alakautta? Arvelevat, että pikkuinen on liian iso sille niillä viikoilla? Toivon, niin että se järjestyisi ja välttyisit sektiolta! Jaettä pikkuisen kasvu tasoittuisi ja rauhoittuisi!

mobic Varmasti ihanaa kun näette taas!
 
Pohjaton nälkä! Löytyy täältä kanssa!! Mut ei maha vedä ku vähän kerrallaan ja sit ei jaksais koko ajan syyä puputtaa.

Daizz :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :heart: Älä nyt ainakaan itteäs turhaan soimaa kun oot niin hyvin tuota ruokavalioo noudattanut. :hug:

Glow on kyllä kamala tilanne... :hug:

Mussu Hyvä että pienellä on vielä jarrusukat matkassa. Pysyköön masussa vielä vaan hetken.
 
Täydet sympatiat DAIZZ:LLE!!!! Hyvä ystäväni jonka lapsi sai alkunsa monien hedelmättömyyshoitojen onnekkaalla onnistumisella, sanoi sitten syntymän jälkeen, että ei hän niinkään VAUVAA olisi halunnut ehkä, mutta halusi olla RASKAANA ;) No nyt toki on jo eri mieltä kun vauva on jo vähän vanhempi. Mutta en kyllä ikinä tajua, että miten joku voi HALUTA olla RASKAANA. Mä en ainakaan olisi päivääkään, jos ei olisi pakko, saadakseen sen VAUVAN. Eli voin haluta jopa synnyttääkin ja saada vauvan, mutta joku muu olisi saanut ja saisi hoitaa tämän raskauden. Ei ole montaa hetkeä munkaan raskauteen mahtunut, että olisi edes normaali olo. Alun kaame 24/7 pahoinvointi, sit kaameita päänsärkyjä, selkä prakasi ihan täysin, nyt on tukala olo eikä saa nukuttua jne jne vali-vali....No koitan vaan aatella posiitiivisesti maaliskuuta ja ajatella, että siellä SE PALKINTO OOTTAA :heart: Ja voi mitä antaiskaan edes kolmen tunnin katkeamattomsita yöunista (MITEN te muut jaksatte, keillä on jo lapsia ja vielä pieniä lapsia....täydet sympatiat teille)....Onneksi on ihana mies tukena ja turvana.

Tämä raskausdementia on kyllä kurjaa, sitä ei enää muista mitä piti kommentoida, ajatukset häviää ihan täysin päästä :p

RISTIÄISIÄ täälläkin ollaan jo mietitty, että koska suurin piirtein pidetäisiin ja missä, paikka pitää näin isosta kaupungista alkaa jo metsästään ajoissa, kun kotona (ahdas kaksio) en todellakaan aio pitää niitä. Olen vähän "palkannut" sukulaisia pitopalveluksi, ikävä asia vaan, että kovin määräväisiä tuntuvat olevan, päivän suhteen on jo esitetty toiveita, paikan suhteen (ette kai nyt AINAKAAN siellä pidä niitä) jne, sit tarjoilujakin on jo mietitty jne, pitää kyllä pitää miehen kanssa joku palaveri, että saa luvan alata asioimaan itse noiden mun sukulaisten kanssa, koska luulenpa, etten jaksa tälläisiä keskusteluja käydä sitten Vaavin syntymän jälkeen kenenkään kanssa. MITEN ihmiset voikin olla noin ajattelemattomia. Muistan kun naimisiin mentiin kaauan sitten, tuli sillonkin sukulaisilta vaikka mitä ihme kommentteja :ashamed: Mulla on niin laaja suku, että ristäisiin olen päättänyt muutenkin minimoida ihmiset, mutta alkaa mietityttään, pitääkö vielä karsia :LOL:
 
Täällä taas yks laiska kirjoittaja.. Joka päivä melkeinpä käyn täällä lukemassa, mutta oon laiska kirjautuja.. :ashamed:

Daizz :hug: ! Toivottavasti tulee sulle paljon vielä niitä hyviä päiviä, milloin jaksat nauttia tästä raskaudestasi! Ja toivotaan että vauva kasvaa rauhallisemmin nyt jatkossa, jotta saat synnyttää alateitse! Saanko udella minkäkokoiseksi vauvaa arvelivat?
Oon ite huomannut että välillä on oikein tukala olla ja särkee ja kolottaa selkää, tuntuu ettei jaksa enää, niin seuraava päivä voi olla täysin päinvastainen hyvä päivä.. Itse koitan vaan ajatella positiivisesti, ettei oo enään oikeesti pitkä aika jäljellä ja nauttia tästä mahasta ja potkuista, jne.. Vaikka välillä tuntuu ettei yhtään jaksa odottaa!

Mussu toivottavasti vauveli viihtyy masussa! Se voi olla että siellä samanlainen kaveri kuin täälläkin, joka vaan "säikyttelee".. Viime viikonloppuna olin tipassa sairaalassa kun iski kovat supparit.. Menin sinne jo "hyvissä ajoin" koska en tosiaan halua vielä pikkasen syntyvän ja aika luottavaisin mielin silti olin ettei nää supistukset vielä vauvaa synnytä, mutta koska oli kipeitä, että tuli melkein hiki niitten kanssa niin parempi oli laskea varman päälle ja mennä näytille.. Ja apua sainkin! :flower:

Glow toivottavasti saat apua arkeen lapsesi kanssa! Hyviä vointeja! :hug:

Käväsin kaupungilla ja taas sain tuhlattua kivasti.. :whistle: Jos senkin reissun olis jättäny väliin niin en olis niitä ihanuuksia ehkä tarvinu.. Polarn O Pyretillä oli alessa paljon kivaa, ostin esikoiselle ja vauvalle samanlaiset paidat, vauvalle lisäks myssyn ja esikoiselle fleecetakin.. Sitten vielä Jesper Juniorissa kävin myös ja siellä oli alet, niin ostin ens talveksi Reiman haalarin tulokkaalle, kokoa 80cm, toivot. on hyvä! Mutta oli niin kivan näköinen ja puoleen hintaan, tuli maksamaan vain 34,50?... Kuultiin että vauva on poika, viikonloppuna kun olin siellä tipassa ja lääkäri ultras :heart:

Jepjep, ei mulla kai muuta, tai en muista mitä piti kommentoida :ashamed:

Siiruli ja poitsuli 33+0!!
 
mussu Paljon Onnea matkaan, jos pikkanen päättää nyt maailmaan tulla!! Onneksi painoa oli jo melko hyvin ja keuhkotkin varmaan alkavat olla jo miltei kypsät!
Vaikka toivotaan että vielä pysyis masussa muutaman viikon!
 
Raskausajan mielenterveyskyselystä on ollu puhetta täällä. Tarkottaakohan se tota raskausajan masennuskyselyä mikä tehdään täällä meillä päin ilmeisesti raskausaikana ja sit synnytyksen jälkeen et onko synnytyksen jälkeistä masennusta. Niin mun mielestä terveydenhoitaja sanoi ekalla perhevalmennuskerralla. Huomenna olis viimeinen perhevalmennuskäynti ja sit vielä synnytyssairaalaan tutustumiskäynti ku sais ittestää sen verran irti et soittais sinne ja varais ajan. Tosta masennuksesta sen verran piti muuten vielä sanoa et itse olen kokenut 10 vuotta sitten sen aika pahana. Se tuli jo raskausaikana ja kesti 2 ja puoli vuotta toipua siitä. Söin ihan masennusläkkeitä raskauden aikana loppuun saakka ja sitä en enää toista kertaa kyl tekisi jos ei olisi ihan pakko. Jouduttiin olemaan vauvan kanssa 8 päivää sairaalassa kun sillä oli pahat vierotusoireet siitä lääkityksestä johtuen :'( Se oli kamalaa, jouduttiin ramppaamaan kaikenmaailmaan kokeissa vielä pitkään jälkeenpäinkin sen takia. Nyt olen taas pelänny et masennus tulee uudestaan kun samanmoisia oireita, jos raskaus ei sit vaan sovi mulle :/ Ei vaan, onhan tää sellasta mielen myllerrystä tää raskausaika muutenkin.

Jälleen :hug: kaikille niitä tarvitseville. Taidan mennä koittamaan nukkumista, onneks ei tarvi herätä aamulla töihin, esikko vaan kouluun ja sit voi vielä jatkaa unia :)

Mamu-78+masuasukki 32+6 :heart:
 
Iltaa Tampereelta hotellista. Tulin huoneeseen, kun muu työporukka lähti yökerhoon. Alkoivat jo olla jurrissa ja selittivät kauheesti kaikkia vauvajuttuja, miehetkin. Taidankin olla ainoa, jolla ei vielä ole lapsia. Hirvee koti-ikävä ja kauhee väsy. Meen nyt núkkuun, yritän kommentoida teidän juttuja huomenna, kun ehdin lukemaan kaikki!

NinaRinsessa 32+4
 
Mielenterveyskyselystä : En tiedä millaista kaavaketta teille joillekin on tarjoiltu, itse en ole kuullutkaan että niitä raskausaikana mitenkään rutiinisti tehtäisiin, täällä ei siis vielä ole moista käytäntöä. Tuli kuitenkin mieleen, että hyvähän se on että tulevan äidin vointia seurataan jo raskausaikana. Ja etenkin synnytyksen jälkeen kun hormonit heittelehtivät ja vauvan kanssa voi olla raskasta, on erityisen tärkeää kiinnittää huomiota myös äidin mielialaan ja jaksamiseen. Masennuksesta, alakulosta tai väsymyksestä voi olla vaikea puhua neuvolassa, joten tuollainen testihän on palvelus kaikille. Jos masennusta ilmenee, on siihen huomattavan paljon paremmat mahdollisuudet puuttua eli hankkia äidille apua, kun asia selviää neuvolassa ilman että asian esiin ottaminen on pelkästään äidin vastuulla.

Ja mun mielestä saisi pakollisena olla sekä raskausaikana että sen jälkeen lastenneuvolassa Audit-kysely vanhemmille (eli alkoholinkäyttöä selvittävä lomake), jotta tulisi mahdollinen päihdeongelmakin havaittua. Tai ainakin vanhemmat voisivat saada miettimisen aihetta, jos alkoholin käyttö on runsasta. Eihän niihin kyselyihin vastailla totuudenmukaisesti jos halutaan salata ongelma, mutta ehkäpä jotain jäisi kuitenkin kytemään päihdeongelmaisen mielessä, kun asiasta kysytään.
 
MLL
Mielenterveyskysely tehtii mulle ekalla käynnillä, en tiedä onko kyse samasta lomakkeesta kaikkialla. Siinä kyseltiin masentuneisuudesta ja mielialasta kaikenmoista, samalla tehtiin audit kysely sekä mulle, että miehelle ja keskusteltiin meidän perheen päihteiden käytöstä. Ihan hyvä, että tommosista kysellään heti ekalla kerralla niin ovat tietoisia alusta asti jos ongelmia on. Eipä ole sen jälkeen meidän perheasioita kyselty, eipä niissä ole mitään kummempaa, mutta toisaalta voisihan niistä silti herättää välillä keskustelua. Viimeksi valitin kun mies kantaa mulle mässyä kaupasta ja mie vaan kiukkuun, terkka katto silmät pyöreenä, ei jotenki olla samalla aaltopituudella vaikka se on ihan suht mukava ollutkin :D

Daizz ja taisi olla joku muukin joka valitteli, ettei enää jaksaisi olla raskaana. Sama homma ajoittain! Välillä maha menee tossa sivussa, mutta välillä se on niin kipeänä ja olo niin vaikea, että tekisi mieli saada lomaa tästä taakasta. Koitetaan lohduttautua sillä, että enää ei taida kellään meidän pinossa olla yli 10 viikkoa laskettuunaikaan :hug:

Palaan varmaan taas myöhemmin kun muistan mitä piti kommentoida =)

MLL :heart: 32+1
 
Kaunis kiitos kaikille myötätunnosta.

Mä tosissaan oon niin turhautunut nii turhautunut...niin peloissani tästä.
Mulla ois niiiin kauhee ikävä omia vanhempianikin että...tahtoisin äiti turvalliseen kotiin.Mutta sitä kun ei oo... :'( :'( :'( Isikin jo niin kauan poissa...
Tuntuu että kaikki kaatuu aina mun niskaan...MIKSI??Miksi mun?? MIks ei kenenkään muun??JAtkuvasti jotain...Mä en jaksa. :'(
Tosissaan kevyen kasvu spurtin on "eemeli" ottanut..kasvanut VAIN kilon kuukaudessa. :ashamed: Mikä on ihan liikaa tässä vaiheessa...kasvu kun vaan nyt juuri näillä viikoilla kiihtyy. :ashamed: Ois vaan antanut nuo ylimmääräset sadat grammat pienille keskosvauvoille jotka taistelee joka päivä saadakseen ete muutamia kymmeniä grammoja lisää.Me ei niitä nyt tarvittas yhtään tuolla tahilla...Paino arvio "eemelille" oli vkoilla 30+2 vaivaset ja kevyet 2 kiloa...puoli kiloa liikaa.Sektiolla syntynyt poikani oli vkoilla 31+ risat 2.2 kiloa ja painoi syntyessään 4490g...ja sitä ei mun annettu synnyttää ison painoarvion takia (painoarvio oli 5100g) jo viikolla 38+ jotain...Sokeri vauvoilla kun nuo hartiat voi kuulemma olla sen verta leveet että sitten helposti juuttuvat hartioista. Tiiä häntä...mutta kyllä mun sukuperimän mukaan pitäisi 5kilonen pystyä synnyttää..ite olin syntyessäni 4940g ja 53cm.ja synnyin aika helposti.
Juu no tää pistetään (jos ja kun kasvu jatkuu yhtä kiihkeenä) syntymään vkoilla 35-36...todennäkösesti alakautta.Todennäkösesti.Tiiä sit jos keksivät leikata....noista kun ei koskaan tiedä.Semmosia kokemuksia kun on ollu et keksivät vaikka mitä.. :ashamed:
Tää 30 vkon jälkeinen aika kun on kiihtyvän kasvun aikaa...ni sen tietää...tuo kasvu pysy kurissa..ei...MItä mä voin syyä et se ei kasva???!!!Perhana!!
Mä oon semmonen et syytän ihteäni...hyvin helposti.Esim nyt...kun en ole sitten tarpeeksi tarkkaan syönyt.Tuon sektiolla syntyneen pojan aikana en hoitanut itteäni millään tavalla..ja samallalailla kasvoi... :ashamed: Ja nyt kun mä hoidan ja pidän kiinni ruokavaliosta..ni eheeii...tuntuu niiiin turhauttavalta.HOH HOIJAA... Sanon minä... :ashamed:

Mä oon ihan puhki... :ashamed:

Darwin Meilläkin on lähipiirissä monta lapsetonta pariskuntaa jotka ovat jo vuosia yrittäneet lasta...monin eri keinoin.Mutta ei...Jotka mielellään kantasvat vaikka sitten tämmöstä juntturaa.Mut mä en jaksas millään.alkuraskaus meni pahoinvointien ja väsymyksen kanssa.Sitten iski sikalunssa joka kesti mulla 2 ja puol kuukautta...paranin just ja just jouluks.Joka paikka oli nii nkipee...päänsärky ihan jumalaton!! Yms kaikki muu...
Nyt sitten alkoi nivuskivut ja supistelut..ja ku tää "eemeli" on iso...ni tää maha painaa aikalailla.Istuin luut tosi hellät...ja lihakset.Musta tuntuu et ei kohta lohduta etes se palkinto... :ashamed: :snotty: :ashamed: :snotty:

Tästä syömisistä en tiiä mitä hyötyä on ollut...vaikea sanoa,kun kasvaa noin. :ashamed:
Ainakin tuntuu turhalta...kun on kokemusta siitä että ei hoida ihteesä ja samalllailla kasvaa... :( :( Nyt kun hoitaa ni silti kasvaa... :ashamed: :snotty:

Mussulla Taitaa olla vauva sylissä. =) Toivotaan että kaikki on mennyt hyvin!! :heart:

Tässä raskaudessa ei oo montaa tosissaa hyvää päivää ollu...ei...ei kauheen montaa mahu. :ashamed: Mä kun vielä haaveilin/len viidennestä ja kuudennesta vauvasta...mut ei taida mun terveys kestää niitä.. :'( Vaikka olenkin nuori. :ashamed:

Isäntä parka joutuu kestää tän vielä....on niin kiltti mulle.
Mä pelkään ku ruttoa jos joudun leikkaukseen...mun luonto ei tykkää sitä yhtään.Ei yhtään siitä ajatuksesta.Mä oon nii semmonen et mun täytyy ite saaha hallita ihteäni..ja jos joudun toisten armoille ni se on mun luonnolle niiiiiiiiin kova homma...että...Mulla on ollu nii kova elämä et oon tottunut ite selviämään kaikesta omillani.hoh hoijaa... :snotty:
Mä hajoon... :eek:

Ei ois pitkä aika...mut mä toivoisin et ois pitempi...paljon pitempi...mua niin pelottaa jos joudun leikkaukseen.Hm hm...

Mä taas poistun...ja annan tilaa muille...joilla on varmasti ilosempia ja ihanampia juttuja luettavaks...

Anteeks valitukseni...oon vaan nii peloissani. :ashamed:

Mä joskus nautin raskaana olosta...niin kuin esim edellisessä raskaudessa..mut nyt mä en oo pystyny nauttimaan...en kyl juuri mitään. :|

Nauttikaa työ...olkaa onnellisia.Rakastakaa... :heart:
Hyviä vointeja muille...mahoille ja mammoille. :heart:
Pian teillä on nyytit sylissä... :heart:

terveisin surkeaa surkeampi D :heart: :heart: DAizz ja "eemeli" 30+3 joka kasvaa ihan liikaa...

En sitten kuulu niihin jotka kierivät itsesäälissä...se ei kuulu mun tapoihin. ;)
 
daizz :( :hug: :hug: Kovasti voimia sen mahan kanssa :hug:
Käy vaan ihan rauhassa tänne purkamassa tuntojasi jos se edes hieman helpottaa sun oloa *hali*
Ei se vaan kaikilla raskausaika oo mitään herkkua, ikään katsomatta. *voimia kovasti*

Minna77 toisaalta se tietämättömyys on ihan hyvästäkin, kun ei tiedä mitä odottaa niin on paljon rennompi ja avoimempi kaikkeen, tai ainakin mä olin=)Ei mua kyllä nytkään pelota=)

Darwin mulla on vielä kohtalaisen pienet lapset 2v ja 3v mut kyllä mä vielä jaksan oikein hyvin.Meillä lapset nukkuu ihan hyvin yöt ja jos jompikumpi yöllä herää niin se huutaa samantien isiä ja mä en edes herää siihen tai sitten vaan hieman havahdun ja jatkan unia ja mies menee sinne.
Mut viimeksi kyllä ihan tänä aamuna mietin (kun väsytti taas niin tuhannesti kun piti nousta ylös) että miten ihmeessä sitä jaksaa sitten vauvan ja isompien lasten kanssa kun vauvan kanssa on ensin yön valvonut ja sitten vauva on kainalossa ja kaikki kotihommat on hoidettava...isommat pyörii jaloissa. Vaikka oon kyllä tosi onnellinen siitä että meillä pojat leikkii pääasiassa tosi hienosti ja paljon keskenään joten niitä ei tarvitse leikittää mut tietysti välillä kaipaavat kirjaa lukemaan, pelaamaan tai antamaan muovailuvahaa tai vesivärejä=)
Jaksuja :hug:

mussuuuuu :attn: vieläkö oot linjoilla vai joko synnytät???Tai oot nyytti kainalossa??? :attn:

(.) Menin nukkumaan jo 21.30 mut silti aamulla väsytti ihan vietävästi vaikka sainkin kohtalaisesti nukuttua.
Täällä on -27 joten ei oo ulos menenmistä.Täytyykin sitten tehdä kotihommia ja ajattelin etsiä yhden kakun ohjeen et jos se löytyy ja siihen on aineet niin voisin sellaisen pyöräyttää aikana kuluksi tässä pyykipesun lomassa ja joku iltapäiväruokakin pitäis keksiä...
:wave:
 
Nyt mä tulen ja heitän omat valitukseni kehiin. Anteeksi näin valmiiksi kun itsekkäästi jätän kommentoimatta yhtään mitään.

Tää raskaus on niin perseestä! Mulla on selkä ja nivuset niin tulessa että en oo nukkunut koko yönä ja vauva painaa hapyluuhun. En pysty kunnolla käveleen. Tuntuu kuin vasen jalka tippuisi kun ottaa askeleita. Mulla on kuvottava olo kokoajan ja perkele kun supistaakin vielä päälle. Ei kipeesti mutta ärsyttävästi. Mieskin ärsyttää, kyselee vaan kokoajan että viilteleekö sua. Hitto soikoon kun sanon että ei viiltele ja kerron noi mun oireet niin sitten se vaan voivottelee. Mun mahaa on alkuraskaudessa viillelly kyllä, mutta ei enää. :kieh: :kieh: :kieh:

Mä haluisin mennä kauppaan ostaa sipsiä, dippiä, irttareita, suklaata ja limua. Herkutella oikeen kunnolla. Mutta enhän mä voi kun mulla on tää raskausajan diabetes. Sekin vielä. Kaikki pienetkin nautinnot on viety ja jätetty vaan tää pirun kärsimys. aaaarrrrrrrggggg!!!!!!

No nyt mä meen pois valittamasta. Kiitos palstalle kun sain purkautua. Häivyn sänkyyn ja itken silmät päästä.

missLuupää
 
MissLuupää Kanssa toveri täällä samoilla fiiliksillä....Tiedän mistä puhut.Ihan tasan!!Mäkin ootan tässä että saisin tuon kuopuksen unille...menisin sen kanssa...enkä nouse ennen ku se herättää...toivottavasti parin tunnin päästä.
Tää on niii perPIIP!! :ashamed:
M itkeny jo eilisen..ja tänään jatkuu...isäntä yrittää lohduttaa että älä äiti oo noin surullinen...Joo en oo en.Ku kaik muuta saa mässyttää vieressä iha ja mitä tykkäävät ja kui paljo tahansa ja mä saan syyä aamupalaks kaks leipää ja vettä.hmmm...

Mä taidan kans yrittää saaha tuon neitin nukkumaan...että pääsen itekkin huilaa...tää fiilis o nii syvältä!!

Daizz
 
On taas tullut taukoa tähän kirjoituspuoleen, vaikka joka päivä tätä ketjua tulee luettua =)
Daizz: Niin tuttuja fiiliksiä! Mulla oli kans viime viikolla ultrassa karu totuus vastassa kun huolimatta tästä kuukausien skarppaamisesta ja yrityksestä vauvan vartalonympärys pomppasi komeasti yläkäyrän yläpuolelle :( Painoarvio oli n. 2300g, joka kuulemma meni vielä juuri ja juuri yläkäyrällä. Kyllä sen jälkeen tuli pahaa mieltä itkettyä ja kauheissa epäonnistumisfiiliksissä kärvisteltyä, vaikka kuinka tiedän yrittäneeni parhaani. Mutta eihän se auta kuin jatkaa vaan sitä yrittämistä, ettei ainkaan itse pahentaisi tilannetta entisestään. Monesta viikosta ei meilläkään enää puhuta, seuraava poli on ensi viikolla ja vauva tulee jokseenkin varmasti syntymään helmikuun aikana. Mäkin pelkään sektiota, kuten aiemmin olen kirjoitellut, ja toivon nyt vaan täysiä, että vauva pysyisi oikein päin, eikä kasvaisi ihan tolkuttomasti. Mutta enpä mä voi sua oikein muuten lohduttaa, kuin, että et ole ainoa ja tiedän miten inhottavalta tuntuu. Ja se vitutus täytyy vaan purkaa ulos, vaikka sitten itkemällä ja raivoamalla, jotenkin täytyy vaan kestää se, ettei asiat mene niin kuin itse toivoisi. :/

Raskaana olemisesta : Mä kuulun sitten taas siihen porukkaan, joka nauttii raskaanaolosta hurjasti. Vaikka on vaivoja ja erilaisia ongelmia ihan riittävästi, niin silti tunnen olevani jotenkin parhaimmillani ja onnellisimmillani raskaana ollessani. Musta tää maha vaan on niin kiva, vaikkei vaatteet mahdu ja on tukalaa :D

Seksi: mulle on itselleni hieman hankalaa virittyä mihinkään romanttisiin tunnelmiin, kun olen tällainen tankki, mutta onneksi mies on ymmärtäväinen. Kysyin viime yönä, eikö miestä häiritse tämä maha ja hän tuumasi, että haittaahan se sikäli, kun pitää varoa nojaamasta/painamasta mun mahaa, enkä mä taivu enää normaaliin tapaan eri asentoihin, mutta ei se hänen halujaan haittaa :LOL: Mua kyllä kieltämättä häiritsee, kun vauva alkaa kesken kaiken tunkea ja potkia kamalasti... ;)

Neuvolasta ja lappusista: Mulle ei ole tehty mitään kyselyjä tai annettu liikelaskentalappuja, mutta en mä kyllä toisaalta ole neuvolassakaan käynyt. Eli ei ole tultu kotiovelle haastattelemaan... Ei häiritse, en koe jääväni paitsi muusta kuin inhottavan terkkarin aiheuttamasta vitutuksesta. Luotan itseeni ja omiin tuntemuksiini aika vakaasti ja koen saavani tarvittavan seurannan täysin kattavasti äitipolilla.

Hankinnoista: Puuttuu vaunujen pyörät ja hoitolaukku. Ajattelin kohta lähteä lasten kanssa vähän kaupungille tsekkaamaan, josko vielä jotain aleista löytyisi, samalla voisi mennä niitä laukkuja katsomaan. Olen poikkeuksellisen täynnä virtaa nukuttuani kerrankin kokonaisen yön, saa nähdä kuinka pian ne supistelut taas palauttavat mut maan pinnalle kunhan kaupungille päästään... :whistle:

Ja viikot tänään 33+1 =)
 

Yhteistyössä