~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

31+1 neuvolakäynti :)
Lapsen pää oli alhaalla ( jo ) .
paino 72,6kg joka tekee viikossa tällä hetkellä 247g ( normaali ja aika pienikin )
RR 105/ 68
U+Prot ( +)>> joudun tarkkailuun ja huomenna uusiksi
Vauvan syke 137.

Muuten tosi hyvä fiilis ja ei turvotusta yms. Vähän mietityttää silti tuo + proteiini. Niin ja se että olen rhesus negatiivinen niin kontrollikäyntejä enemmän ja ylimääräinen verikoe.
Se että on rhesus negatiivinen tarkoittaa kait korkeampaa riskiä myrkytykseen.
 
mirabelHienoa että pikkumies on terve ja kasvaa hyvin keskosuudesta huolimatta =)

MLL niin mäkin oon ajatellut että tää syntyy aikaisintaan laskettuna aikana tai sen jälkeen.

äitivm70 paino voi hyvinkin nousta kilon pelkästä turvotuksesta joten no hätä:)
Vaikka ymmärrän kyllä että vaa'alla se ei näytä yhtään mukavalta.

Dominique tänään ei oo tainnut olla ihan sun päivä :hug: Älä välitä ei ole minunkaan :kieh: =) :|

helka81 mulla on ollut esikoisella korkein kohdunpohjan korkeus ja sit toisella ja tällä pienin ainakin sen mitä muistan kun korttiin eivät jostain syystä kirjoita niitä kohdunpohjankorkeuksia :( :kieh:
Ai se on sitten vähän lyhentynyt, kiitos tiedosta, sinne kun oon menossa synnyttämään niin toi oli tarpeellinen tieto=)

(.) Mä oon täällä niin häijynä että :kieh: :kieh: :kieh: Siis tää päivä on mennyt niin päin kun taas voi!!!! :kieh:
Lyhyesti;Heti aamusta esikoinen järjesti oikein kunnon kiukkuraivarit miehelle (sama oli kyllä myös eilen) ja kunnolla riivas sitä kunnes mulla hermo meni (mä oon hyvin räjähdysherkkä aamuisin) ja sanoin sille et menee takaisin sänkyyn ja nousee vasta sitten kun on paremmalla tuulella et kenenkään ei tarvitse kuunnella heti aamusta turhanpäivästä kiukuttelua, no sitten kaatu maito jääkaappiin, olin lämmittänyt auton ja laittanut itseni ja lapset valmiiksi niin kun päästään kerhon eteen niin esikoinen ilmoittaa et hän ei kerhoon mene ja ei kun kotiin taklaisin, no sitten kun haen postin niin sieltä tuli puh lasku jo yli kuukauden suljetusta liittymästä 21,80!!!!laskutuskaudesta mun liittymä oli auki kolme päivää niin siitä lystistä maksan ton 21,80 ja kun en ees tiennyt että laskuttavat tollalailla, muutenhan oisin voinut sen kolmen päivän aikana puhua tuon summan täyteen mut nyt sitten maksan ihan tyhjästä :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Soitin sinne mut se vaan voi voi pälätti et näin tää homma vaan menee :kieh: :kieh: kyllä oli viimeinen kerta kun soneralta otan puh liittymän!Ja sit toi mies ARGH!!!!No se ie nyt mitään hyvin kummallista keksinyt mut nyt ei kyllä paljon tarvii niin mulla käy hermoon.Mitäköhän vielä tää ilta tuo tullessaan?

Tää masu on jo niin täynnä tätä vauvaa että välillä ihan sattuu kun se ojentelee itseään ihan kunnolla ja tää istuminen on hankalaa kun se on niin korkealla.Mut nyt poistun valittamasta etten tartuta tätä vetutusta teihin.

Pahantuulinen metsätähti ja onnenjyvä 32+6
 
Jaa, että neuvola kuulumisia pitäis vissiin vähän laitella...
Mulla aikaistettiin jo tälle viikolle tuo neuvolalääkäri, joka piti olla vasta 2 viikon päästä. Sf-mitta oli tullut 2 viikossa alaspäin vähän reilun 3 cm. Terkka kokeili jo, että ei kai se ipana ole päässyt masussa menemään poikittain, mutta ei... Kyllä se siellä on ihan oikein päin ja kiinni hyvin. Perjantaina sitten tiedetään viimeistään kuinka lähellä ollaan synnytystä oikeasti, äippäpolille tarkistukseen heti, jos ei nää kivut ala helpottamaan illalla tai viimeistään yön aikana. Ovat olleet jo liian monta viikkoa.
Mutta paino on onneksi laskenut 400g :D
Pissassa ei ollut mitään ongelmia...
Täydelliseen lepoon käskettiin, ei saa kantaa esikoista yhtään (ihan niinkuin kantelisin).

Että näin... No onneksi sentään on jo 34+1 menossa, että on jo ihan kivasti viikkoja kasassa...
 
Neuvola päivitykset heitän mäkin...

Kaikki arvot hyvät.Paino pudonnut kilon verran.JEe jee!!Toivottavsti loppua kohen ei tuliskaan painoa yhtään lisää.Mulla on siis valmiiks ylipainoa riittävästi.Et ei huolta.Hyvvää tekköö hyvvää tekköö. ;) Jos sai piettyä nuo sitte poiskin...ku tää villi viikari täältä mahasta poistuu.
Huomenna ois äpoli.Päästään taas ihmettelemään tuota asukkia...villi tapaus kun tuntuu olevan. :p Valtavan vilkas liikkumaan...ja jotenki tosi voimakas.Maha nahka kovilla ja kylkiluut...
Iltasin tuntuu et maha halkee ku alkaa päivän touhut ottamaan mahaan jo kovin...

Täälläkinharjotussupistuksia AIkalailla...ei tuo kuopuksen kantelu tunnu enää kauheen herkulliselta.Kauppa reissulla ku käydää usein kahestaan..ja joudun sitä sitten kantelee auton ja kauppojen väliä...ja punnerran huh...maha sitten kertoo kyllä illasta että mitäs o taas tullu tehtyä...aika napakkaasti kiristelee.Ja tuntuu inhottavalle.

Sama noi liitoskivut täällä ne oli edellisessä puolesta välistä melkein loppuun asti aika hirveet....lenkille oli turha haaveilla kauheen pitkälle...tai ainakaan yksin...korvessa ku asutaan ;) Ois pia mamma jääny mehtää. :whistle:
Tässä ei vielä ihan nii hirveitä...mutta kummiski riittäviä..istuessa jalka ei meinaa nousta enää 10cm ylös päi...ilma aavustusta...sen verra nivusessa polttaa. Ja istuinluut on tosi hellät...istu tai käveli.
Viimeks mulla sitten viimeset kaks vkoa oli ihanaa aikaa ku nivusissa helpotti.Pääsin lenkille...nauttimaan koiran lenkki seurasta...ja lenkkeily innosta.Saas nähä käykö nytkin niin.Kahtotaan...hetken päästähän sen näkee. ;)

Montoo Kiitti...kyllä rupee jo pikkasen kauhistuttamaan..niin vähän on aikaa... :p Mä kun en oo yhtää mitää laittanu pikkuselle vieläää eiku oonpas..justiisa viimevko lopussa pesin tuon kuopuksen käytöstä pois turvakaukalon pehmusteet.Se saa nyt huilia pari kk ja sitten het uuteen käyttöön.Sai kuopus nyt sitten uuden istuimen...tänää ekaa kertaa sai siinä kyydit.Mutta mitään muuta en oo.
Pitäs kai jotai rueta tekemään.Kahtoo nyt viel mitä ne tuol ä polilla keksii huomenna...tai siis mitä tää pikkunen on mahassa keksiny..onko se keksiny rueta kasvamaan liikaa...tai jtn.

Saas nähä...
Pitäs rueta saunan lämmitys hommiin...mä tahtoo saunaan. :whistle: Mä kun oon ihan hullu saunomaan.Varsinki näi raskuas aikana...johtuu kai siitä ku saunassa mulla häviä kaikki kolotukset.Ja on nii hyvä olo.Muutenki kyllä nautin löylyistä ihan kunnolla ja otanki löylyä nii et sit menee loppu ilta kyl iha rennosti...sohvan nurkassa. :D

Jännää...mitenköhän sinne mussukalle kuuluu...se taitaa tuoksutella pikku nyyttiä. ;)
Odotellaan uutisia.

Täällä odotellaan siis huomista poli reissua.Kun käyn kerran kk sokerien ja insuliinihoitosen rd:n kanssa kontrollissa...painon ja istukan toiminnan kontrollissa.
Viimeks ja aikasemmissa raskauksissa istukan toiminnassa eikä virtauksissa oo ongelmia ollu.Eikä istukka oo kalkkeutunu sillon ku syntyykään.Että on toiminut hyvin loppuun asti.
Saas nähä..miten tässä käy....toivotaan että hyvin..eikä pikkunen innostus kasvamaan liikaa et sais syntyä itekseen...ilman mittää...

Mä lähen saunan lämmitykseen... =) Palataan!!

Daizz ja "eemeli" 30+1
 
Glow
Lueskelen myöhemmin. Nyt tulee mun kuulumisia, ei niin hyviä :(
Tänään oli kontrolli KOKSissa vuotojen takia.
Ultrassa näkyi että istukka on osittain irronnut. Viikon päästä uusi lääkärissä käynti. Jos sitä ennen tulee pisaraakaan vuotoa, samantien mentävä sairaalaan. Tai kipuja.
Vuodelevossa pitäisi olla, vaan kun meillä on tuo melkein 1v touhukas muksu. Tässä nyt sitten koitetaan selvitellä voiko mies olla yhtään pois töistä ja mun siskot yrittää tulla meille niin paljon kun mahdollista. En saisi yhtään nostaa, kantaa tms. Todella ikävä tilanne. Vaikeaa tuolla meidän muksulle kun on niin äitin poika kun olla vaan voi eikä kukaan muu sais ottaa syliin kun äiti tai isi. Mut nyt ei auta kun tottua täteihin.
Eniten mua pelottaa että keskellä yötä tai päivää nyt sitten käy pahasti ja alkaa vuotaa todella ja mies on töissä jossain kauempana. Aika paniikissa olen ollu tänään asioita miettiessäni.
Lääkäri oli sama kuin viimeksi, vaan kohteli mua nyt erittäin hyvin, ammattimaisesti ja mukavasti.
Että semmosta tänne :attn:
Vauvan painoarvioksi tänään saatiin 2500g.

Glow 34+0
 
Glow, nyt alkoi pelottaan sun puolesta. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin. :hug:

heklalle kans kovasti jaksamisia tulehduksen kanssa.

Taitaa kuulkaas mussu olla jo synnyttänyt/synnyttämässä, kun ei ole kuulunut mitään. Tai sitten on sairaalassa vuodelevossa.. Kovasti kuulumisia tässä kaikki odotellaan. :)
 
Glow toivottavasti onnistutte järjestämään 1v:n hoidon, pakko sun on nyt vaan olla tosi-tosi levossa! Aina kunnolla ladattu kännykkä lähettyvillä jne, koska irtoaminen voi joskus edetä äkkiä pahemmaksi! :hug: Hyvää, että syy vuotoon on tiedossa ja papereissa, ettei mene sitten tutkimus nollasta alkaen, jos onkin kiirettä, ja sinullakin selvät ohjeet, ettet enää arista sairaalaann hakeutumista, se on jo tärkeä juttu. Ja tavallaan 1v:lle on ehkä helpompi kun joutuu nyt tottumaan muihin, että vauvan tullessa taloon on vähän jo tottunut ja järkytys vauvan tulosta pienempi.

Metsätähdellä ja Domniquella taisi olla aika epäonninen päivä! Huominen tulee varmaankin parempi!

MLL itkuhälyttimestä, tuli mieleen, että me asuimme kerrostalon kolmiossa kun esikoinen syntyi ja luulin, että emme tarvi hälytintä. Kunnes yritettiin eka kerran mennä saunaan, no eihän siellä saunassa voinut istua ovi auki, ja vauva titenkin heräsi.Seuraavan kerran yritettiin saunoa lapsen hereillä ollessa, laitettiin se turvakaukaloon pesuhuoneeseen, lasioven alta läpi pitkä naru joka kaukalossa kiinni ja lauteilla istuessa kiikutettiin sitä ja huudeltiin sille lohdutuksia, se meni vähän paremmin, mutta silti hassua ja hankalaa. Sitten haettiin hälytin ja aluksi sitä ei käytettykään muuhun kuin saunomiseen, myöhemmin kun muutimme omakotitalon on toki paljon ollut käytössä.

Juu, ja kaiken muun olenkin unohtanut, mitä pitikin kommentoida.

Mirabel 30+4
 
Täälläkin jännitetään uutisia mussusta :)

Glow, täältä kovasti haleja ja pietään peukkuja et kaikki menee hyvin

Heklalle pikaista paranemista ja onnittelut pikkuneidin kotiin saamisesta :) Kaikkea hyvää teille sinne nyt ja jatkossakin.

Jempille
sympatiat inhottavasta th:n asenteesta imettämiseen. Uskomatonta miten "ammatti-ihminen" voiki laukoa tommosta, murrr..

Miirulle perheineen osanottoni :(

Ilona ja muut kommentteja kaipaavat
, musta on ylipäänsä kivaa lukea muiden kuulumisia vaikken niitä erityisesti kommentoisikaan :)

Kinderille
on kyl tosiaan nostettava hattua, kun nuin hyvin pärjänny tähän asti kaksosraskautensa kans :) Toivotaan, et loppu menee yhtä hyvin!

Äiti vm70 ja muut painon nousun/heittelyn kans painivat, saisivat neuvolassa ainaki muistaa et aina katottava kokonaisuutta eikä yksittäistä tai pariakaan punnitusta.
Teillä siis tuskin mitään syytä huoleen :)

montoo
, oon samaa mieltä tän Kaksplussan epätoimivasta kommentointisysteemistä. Ite teenki niin ku nyt, et kirjottelen notepadiin enimmät ja siittä kopipastetan sit tohon kommentointiin :D

Rintapumpuistaki
ootte keskustelleet. Jouduin ostaan esikoisen synnyttyä moisen (en muista merkkiä, mut semmonen peruskäsikäyttönen pikkunen joita saa Citymarketeista).
Oli kyl tarpeellinen kun muuten ois välillä tissit räjähtänyt :D

Raskausdementia tuntuu vaivaavan monia meistä. Toivottavasti unohtelut jää semmosiin vähemmän tärkeisiin.

Hirmusti tsemppihaleja kaikille, joita vastustaa tai paikkoja kolottaa tms. Kyllä ne vaivat onneksi joskus helpottaa, vaikka se nyt onkin pieni lohtu.

Noista esikoisen kanniskeluista.. Unelmahan on, ettei tarvis itteään turhaan rasittaa, mut pakkohan se 2-vuotias kiukkupussi on joskus kaupassa kopata kainaloon,
vaikka hiki ja ärräpäät lentelee, ei nimittäin oo mistään helpoimmasta päästä rimpuilevan 16-kilosen kanniskelu :D Jos käydään miehen kans kaupassa, niin kannan
ihan suosiolla kauppakassit, neku ei paa hanttiin ;)

Imetystyyny
oli mun mielestä ihan tarpeellinen ainaki laitoksella kun opetteli imettämään. Ite tykkäsin kuite imettään enimmäkseen kyljellään maaten, mihin ei sitä tyynyä tarvinnu
ja kunhan oli imetyksen oppinu ni sit sylissä imettäminenki alko sujua ilman tyynyjä.

Huh, huh.. pitiköhän viel jotain muutaki kommentoida. Ei siis auta vaik saa selailla nuita aiempia tekstejä låpi ku muista kuitenkaan mitä aiko sanoa :D

Masuasukki veti taas semmoset iltajumpat mahassa, et säikähin millon vetää ittensä perätilaan ja työntää jalkansa suoraan toosasta ulos. Ei onneks sentään. :D

Taidan lähteä silitteleen kirppikselle meneviä vaatteita, nyt kun kelloki on viel vähän (sain esikoisen ajoissa nukkuun, ihme!!) ja virtaa piisaa vaik viime yöt onki tullu
nukuttua huonosti pahan olon takia. Pitää siis ajottaa iltapala joko jonnekin seittemään-kaheksaan tai skipata kokonaan. Toissayönä nimittäin heräsin kun meinasin tukehtua omaan oksennukseeni :X
Nyt en siis harkitse ees makuulteen menoa ennen yhtätoista.

Oma napa voi hyvin ja vilkkaasti. Saa mun puolesta viihtyä ainakin sen 7 viikkoa (tai 10.3. asti, et ehitään viettään miehen kans vuosipäivää :D)

Takas taustailemaan.

mobic ja kevätpörriäinen 30+6 *huomenna taas poksuu viikot ja miehellä töitä Oulussa enää 5 päivää :D*
 
anri82 Juu täällä oli hirveet pahoinvoinnit viime viikonloppuna. :x Toivottavasti ei nyt enää tule sen pahemmin takasi sinne sullekkaan.

Momtoo :flower: Kiitos kiitos, tahtois jo kyllä lomille. Maha on tiellä koko ajan kun siellä ravintolassa mennä lyllertää eteenpäin ja työpaita ei meinaa enää mahtua kunnolla mahan kohdalta kiinni. :D Seitsemän tuntia olen joka päivä jaloillani ja teen nälkäisille subeja.

Metsätähti Voih, mikä päivä! :hug: Ja täälläkin tuntuu siltä että vauva vaan nousee ylemmäs ja ylemmäs! Potkut tuntuu tosi napakoina ja välillä ihan sattuu.

Dominique :hug:

LillaStina ja daiz Onnea hyvistä neuvola kuulumisista ja siitä että paino on pysynyt kurissa!!! Vitsit kun olis sitten mullakin!!

Glow :hug: Voi ei! Voimia ja jaksuja ja haleja ja pienelle malttia että pysyis vielä hetken. :hug:

Hekla Paranemisia sinne!!

Mussu Miten siellä voidaan? :heart: :flower:

Lana-muikku Onnea pyöreistä luvuista! :flower:

Itselläkin tänään poksuu viikot 33, eli tasan 32+0 tänään! :heart:
Ja tästä alkoi kuukausi nro 8!

Hyvää viikkoa kaikille maalismasuille!! :flower:

Muoks* Mirabel :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Vähänkö nauroin tuolle teitin saunomis-vauvankaukalo-viritelmälle! Ihana juttu!!
 
Glow ja Hekla :hug:

On ollut ihan "normaali" ilta eli kylkee koskee ihan sikana ja supistelee vähän väliä... Mutta ajattelin odotella aamuun ennenkuin soitan tuonne synnärille. Sairaalakassi on kohta pakattu minun osaltani, että jotain hyötyä tästäkin taisi olla... Huomenna jos ei tartte mihkään lähteä, olisi tarkoitus etsiä ne vauvan vaatteet jo kassiin valmiiksi isännälle...
 
imetystyynyä mietin, että tuleeko sellasta käytetty mut sitten muistin kuinka siskoni tunki monta tyynyä ympärilleen ja jotenki se tuntu hankalalta. päätin itte ommella ni saan sellasen kuin haluan ja vähän halvemmalla. tänään sitä tossa väsäsinkin ja maha otti lattiaan kiinni. outo olo ku ei oikeen tajua miten iso sitä jo onkaan. kaiken lisäks koira tuli kateelliseks mun ompelu innostukselle ja tunki syliin koko ajan joten tarvii sitä jatkaa sit huomenna taas. :heart:

lansinoh voidetta on mulle kans tutut suositellu. sisko viel antoi vinkin että kannattaa siellä synnärillä valittaa kipua nänneissä niin saa sitä purkkiin joka sitten kestää melko kauan kotonakin. ei välttämättä sitten tarvii ostaa sitä ollenkaan. pienenä vinkkinä. :p

masuasukki on tänään pyöriny mahassa ja luulen et on monesti jo kääntynyt tosta raivotarjonnastaan. jännittää hirveesti vaan se viikon päästä ke oleva lääkäri käynti. toivottavasti saan painoarvion pienestä sit samalla. itteä vaan stressaa vieläkin tuo kun niin terkka pelotti yhtäkkiä vauvan pienuudesta kun tähän asti oon menny käyrällä. eipä se nyt auta kun stressata sit vielä viikko. onneks hän liikkuu hyvin ettei tarvii sellasesta ainakaan huolehtia. ainoa heti tarvittava asia, mikä vielä puuttuu on turvakaukalo. miehen siskolta pitäis nyt saada sellanen halvalla telakalla toimiva, MUTTA muistaakseni se on ruma ja ollut jo 3-5 lapsella joten en haluaisi sitä. miehen mielestä uutta ei osteta jos vanhakin saadaan. :kieh: luultavasti itken ku mies tuo sen kotiin ku se on niin hirveä ja pelkään turvallisuuden puolesta. nytki jo itkettää ku ajattelen asiaa. miehen mielestä mulla vaan on shoppailu vimma vaikkei asia todellakaan ole niin! no eipä sit varmaan auta kun odottaa miten mies reagoi mun tunteiden purkaukseen tuodessaan sen meille.

nyt pannukakkua syömään. :wave:

Mä & ee 32+6 (huomenna tulen poksumaan tänne :D )
 
mä taas meinasin kuolla mobicin jalka toosasta ulos-jutulle, itellä välillä ihan sama olo :LOL:
ja sitä tissirasvaa mäkin pummasin laitokselta, tosin siellä sitä tarttinkin se alku oli mun munkeille rankin, äkkiä ne tottui. ja heti kun alko aristaa ja laitto tota ihmerasvaa, ei menny rikki eikä mitään. vieläkin on purkissa sitä, mut enköhän pummaa tuoreet rasvat tilalle B)
 
mirabel Nauroin minäkin tuota itkuhälytin/saunahommaa :LOL:

:hug: Kaikille sitä tarvitseville, erityisesti Glow ja Hekla Muistan kun oli rintatulehdus aikoinaan ja ei ollut kyllä herkkua. Kovassa kuumeessa ja vauvaa siinä samalla hoidella saatika jos on muitakin hoidettavia siinä :eek:

Mamu-78+masuasukki 32+5
 
Ikävä kuulla huonoja uutisia Glow:lta ja Heklalta. Voimia molemmille!

Mulle äiti antoi vinkin ennen esikoisen syntymää että nännejä kannattaa rasvata ennen synnytystä säännöllisesti, niin kestävät paremmin imetyksen. Näin tein ja mitään haavaumia tms. ei tullutkaan ollenkaan.

Nyt unille!
 
huomenta!

paskin yö ikinä takana. nukuin eka pari tuntia ihan hyvin, sit puol yks heräsin ja sen jälkeen olikin pelkkää itkiä..en saanu unta ja pyörin ja hyörin sängyssä ja ähisin ja puhisin ja mies sano mulle ettei ihme et tyttö ei nuku kunnol ku tällästä showta vedän sängyssä.. :( tuli niiin huono omatunto siitä ja tulin olkkariin sohvalle, mua särkee tonne jonnekin ihan alaselkään aivan mahdottomasti..niin kipeetä tekee et pelottaa et jalat menee alta :(

kohta tarttee tytön kanssa lähtee kävelee, vien sen hoitoon ja ite lähen naikkarille..ei jaksa, eikä kiinnosta,. kauhee pakkanen ulkona ja kävely sattuu niiiiin kovin mahaan ja selkään :/ mies tossa ennen lähtöään paijaili vähä mun masuu ja sano masuvauvalle et voisin nyt vähä säästellä äitiäkin.. todella, nyt alkaa tuntuu siltä et tää on kamala tää maha, kipeetä tekee ja ahistaa vaan..huoh..ja viel semmoset 10 viikkoa edessä. nam.

no joo, omaa napaa tuli, mutta nyt täytyy liikkua..palataan!

 
MLL
Glow kuulostaa pelottavalta toi situkan irtoominen, mutta tilanne ei kai ole vielä kauhean huolestuttava jos kuitenkin pääsit kotiin. Toivotaan ainakin näin. Koita levätä ja toivottavasti esikoisen hoitoasiat järjestyy :hug:

Heklalle en oo tainnu pitkään aikaan kommentoida mitään.. Tsemppiä rintatulehduksen kanssa ja toivottavasti paranee pian. Ihanaa että teidän vauva on jo kotona, ihan hassulta tuntuu, että meidänkin oma voisi kohta olla =) Katselin eilen sairaalaa telkkarista ja olit mielessäni kun sielä pikkusia hoidettiin lasten tarkkailussa.

Mirabel ihana toi teidän itkuhälyyttimen tarina :D Saa nähdä tuleeko meillä vastaavia tilanteitaq kun vauva syntyy, että huomaakin tarvivansa. Meillä raukoilla ei tässä asunnossa vaan ole edes sitä saunaa =) Tarkotus muuttaa isompaan jossain vaiheessa, että eiköhän se sitten tule hankittua.

Kuivaharjasin ihon eilen pitkästä aikaa ja voi jehna että tuntui hyvälle. Pintaverenkierto on vissiin jotenkin heikentyny kun meni niin söpösti punakaksi ja kuivaa ihoa vaan pölisi, nyt on sitten niin sileen tuntunen kun on yönaikana kosteusvoide imeytynyt. Pitäisi useemmin muistaa niin pysyisi tasaisempana, oon myös huomannu että on tullu jotain selluliitin tynkää reisiin, ei ole ennen olut, liekö joku raskauden ihanuus tuokin :headwall:
Pinnasängyn maalailu jatkuu tänään, siitä tulee niiiin söpö vaikka itse sanonkin :D Muuten turkoosi, mutta päätyyn maalasin kaksi nallea istumassa puoli kuun päällä. Onko muut innostunut minkälaisiin sisustushommiin vauvaa varten? Mua vähän harmittaa kun ei ole kun tuo meidän makuuhuoneen nurkka pienokaiselle laitella, mutta eipä hän varmaan vielä osaa tilaa arvostaakkaan vaan sitä läheisyyttä ja tiivistä tulee olemaan, sen lupaan :D

POKS! (iiiik..enää 8. viikkoa?)

MLL :heart: 32+0
 
Voimia ja jaksuja katariina00:lle! Mä ymmärrän tollaiset kipuilut ja onnettoman olon siitä kun paljon kipuja. Muakaan ei ole säästelty niiltä. Mutta onneksi palkinto tästä on mitä parhain :D ja saamme sen n. 9-11vk sisällä tod. näk!
 
Kinder Ajattelin sua yöllä sängyssä ;). No ei vaan.. Mutta siis tulit mieleen että sähän saatat synnyttää mikä päivä nyt vain! Tiedän että kaksoisraskaudet synnytetään yleensä aina huomattavasti aikaisemmilla viikoilla. Kaikkea hyvää loppuraskauteen ja synnytykseen teille KOLMELLE!
 
Imetystyynystä Ensimmäisen kohdalla ei hankittu sitä. Käytin isoa koristetyynyä, joka oli kyllä liian pehmeä. Lisäksi meidän poika oli kova pulauttelemaan ja päällinen oli koko ajan maitoläikissä. Just tämän takia oin nyt hankkia kunnollisen imetystyynyn, koska en halua pilata mitään muita tyynyjä. Luultavasti tarvitse kädetkin vapaaksi, koska poika on tottunut, että lähes koko ajan joku leikkii kaverina, mistä voi tulla ongelmia... kaverilla on niin lyhyt kärsivällisyys ja imettäminenhän voi kestää kerrallaan jopa sen puol tuntia. KAnnataa ottaa huomioon, että jos vauva pulauttelee, ettei millään arvosohvilla imetä. Meillä meni yksi levitettävä sohva ihan läkille. Tällä kertaa aion imettää vaan sängyllä ja tolla samalla sohvalla, enkä pilaa meidän uusia sohvia.

Äiti vm70 harmi ettei meillä täällä ole valaistua tasaista reittiä lähellä. En oo toistaiseksi pääässyt hiihtämään kuin ne pari kertaa ja mieli tekis kyllä enemmän. Nyt on taas tiedossa pakkasia ja saa nähdä kuinka kauan sitä jaksaa edes hiihdellä.

Vauvan laskeutumisesta mulla tuntuu päivisin, että vauva on tosi alhaalla ja välillä jomottaa häpyluuta, mutta jos nukun päikkärit tai yöllä vauva nousee takas ylös ja on kylkiluissa kiinni. AIna erehdyn luulemaan, etä nyt se laskeutu ja sitten taas ei... raivostuttaa tuollainen, vaikka on ihan pikku asia. KAi sitä vaan odottaa, ettätämäkin tulis etuajassa. Todennäköisesti menee kuitenkin reilusti maaliskuun puolelle kun koko ajan odottaa muuta.

epäusko ja nassukka 34+3
 
glow pelottaa tosi paljon sun puolesta :hug: ! Ota nyt heti apua kotiin ja oikeesti lepäät, että menis kaikki hyvin. Musta aika ihme, kun vielä saat olla kotona, eikä tarvi enempää tarkkailua.

hekla jaksamista. Mulla olil kans yks tulehdus, enkä haluaisi sitä uudelleen. Tulehduksen jälkeen opettelin käsin hieromaan ja tyhjentämään rintoihin tulleita paukkuja ja tukoksia. Ainakaan käsipumpullla en saanut niitä kokonaa pois.

Itkuhälytin on ollut meillä kovassakäytössä, vaikka ensin asuttiin kerrostalokaksiossa ja nyt rivitalokolmiossa. Ainakin, jos ulkona meinaa nukuttaa lastaan, niin mun mielestä on silloin ehdoton. Vain kuumimmilla keleillä meillä oli parvekkeen ikkuna auki. Eipähän sisältäkään kuuluu äänet vauvalle. Niin ja kylässä myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Kinder Ajattelin sua yöllä sängyssä ;). No ei vaan.. Mutta siis tulit mieleen että sähän saatat synnyttää mikä päivä nyt vain! Tiedän että kaksoisraskaudet synnytetään yleensä aina huomattavasti aikaisemmilla viikoilla. Kaikkea hyvää loppuraskauteen ja synnytykseen teille KOLMELLE!
:D Tiedän... vähän tässä jännittääkin että koska lähtö tulee... :D
Ens viikon ma joudun varuiksi ottaa sairaalakassin sinne NKL-käynnille mukaan :eek: aapuva....
Ja sekin vielä että jotkut identtisiä odottavat on kirjoittaneet että on jouduttu käynnistää jo 34+-> ja sen semmoista.. Ja nää nyt luultavasti siis ovat identtisiä vaikka se yks lääkäri joskus epäilikin et ois tyttö ja poika masussa mut mä taas epäilen et kyl siel on 2 samaa sukupuolta kun toinen lääkäri taas sano siihen suuntaan et jos on yhteinen suonikalvo niiin kyllä ne identtisiä ovat :) Joten saas nähä mihin tässä päädytään :LOL:
Mut jos näillä nyt kaikki on tosi hyvin jne niin eiköhän tän raskauden anneta jatkua , neuvolatäti jotain sanoi että viimeistään 38 käynnistettäis jos ei aiemmin tuu mutta tasan varmana uskon että aiemmin tulevat.

Joka tapauksessa helmikuussa syntyvät elleivät jo ens viikolla :kieh: :kieh: Jännityksessä eletään, minä ainakin ihan täpinöissä, kohta vauvelit on sylkys.....
 

Yhteistyössä