~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

kestovaippojen säilytyksestämä tutkailin tuota säilytys asiaa ja jäin miettimään noita hajuongelmia... meillä kun on lattialämmitys ja likapyykkikori (muovinen reiällinen Ortex) on likapyykkikaapissa (missä ei oo ilmanvaihtoa).Että mitenköhän haiseva meidän vessasta tulee?Vai pitäiskö jo valmiiksi ostaa ortexin sanko kannella jossa niitä säilöö ennen pesua?
Ja sit se että kun meillä pestään pyykit pääasiallisesti 40 asteessa ja vaipat ois hyvä pestä 60 niin mitenköhän saisin helpoiten sumplittua ton asian, koska meillä on 7kg kone niin en viitsis lähes tyhjiä koneellisia pyörittää pelkkiä vaippoja, kun aika vähän kertyy 60 pyyhe ja lakanapyykkiä...??Onko jollain jo kestoilijalla ajatuksia tähän?? :attn:

Metsätähti olis varmaan antaneet mittarin synnäriltäkin, mutta kun ilmoitin heti meillä mummilla sellainen olevan. Tai saanhan sen vaikka vanhustentalolta tai tk:sta, mutta en viitti suotta lainakonetta ottaa. Joudunpahan sitten opettelemaan tuon mummin koneen käyttöä tässä samalla...

Kestojen säilytykseen meillä oli vain kanneton sanko. Jokainen käytetty huuhdellaan aina käytön jälkeen ja heitetään sinne sankoon tai lattialle kodinhoitohuoneeseen. Meilläkin on siis lattialämmitys.

Vauvan vaatteethan suositellaan/niitä voi aika pitkälle pestä 60 asteessa, joten sillä saa kivasti koneen täyteen. Tai sitten omat sukat ja alkkarit sinne joukkoon, niin johan täyttyy. Muistaa vain, että kestojen kanssa ei saa käyttää huuhteluainetta.

LillaStina kiitos kovasti vastauksesta=)

Mä unohdin äsken kirjoittaa että mun ylävatsa tuosta kohdun yläosasta on arka, siis silleen kun vauva siihen potkii ja jos itse siitä kohti hieroo tai silittää niin tuntuu aralta ja jos kurottaa ottamaan jotain esim. kaapin ylähyllyltä niin siitä aristaa... mitäköhän lie?Onko jollain samalta kuulostivia vaivoja nyt tai aikaisemmin??

metsätähti Päädyin sit lopulta ostamaan Imse Vimsejä, siis samaa kun ä-pakkauksessa, ja Disanan villahousut. Saa nähdä tilasinko oikein kuori- ja sisävaippoja... Tilasin myös riisipaperia ja lisäimuja.

metsätähti mä olen haalinut lähinnä kirppikseltä vaippoja. Eli seassa on merkittömiä,sit popoliinin (?) vaippoja, muutama uusi "jonkunmerkkinen" AIO, äippäpakkauksen vaippoja (vissiin kolme settiä kun on kirppiksellä maksanut koko setti 1-4e!) ja itsetehtyjäkin (siis jonkun muun tekemiä) on joukossa. Mutta hirvee korillinen niitä on siis kertynyt :saint: Laskeskelin että nuo riittänee nyt puoleksi vuodeksi hyvin, koska eikös niitä noin 7/pvä mene? Ja en kuitenkaan joka päivä varmaan niitä pese. Oon ostanu kyllä valmiiks jo seuraavan koon vaippojakin, muutama AIO, sisävaippa ja kuori löytyy sitäkin kokoa! :D Kovasti oon netistä lukenu tietoa niistä,saas nähdä miten käytännössä onnistuu.

Tänään oli synnytysvalmennus ja tutustuminen sairaalaan! Mullehan se oli tuttu paikka,mutta miehelle ei. Harmi vaan kun mies joutui lähtemään kesken pois kun meni töihin. Kiva oli kuitenkin nähdä synnytyssalit ja kuulla mitä uusia välineitä sinne on tullut :) Itse pyrin siis menemään tämänkin synnytyksen luomuna,joten kaurapussit ja jumppapallot ovat tarpeeseen! Ammeeseenkin haluaisin, mutta tuolla on vain yhdessä huoneessa se mahdollisuus.

Ja arvatkaas mitä :heart: Just kun oltiin kiertämässä synnytysosastoa, niin jollekkin syntyi vauva ja ensimmäiset parkaiosut kuului :heart: Hyvä ettei itseltä itku päässyt kun rääkäisy kuului niin selvänä siihen käytävälle =)

Mysti 32+5

metsätähti:Mulla oli nyt parina päivänä tollanen hellä kohta ylämahassa, oli myös edellis raskaudessa ja sillon kysyin neuvolassa et mistähän johtuu...Kuulemma johtuu just siitä kun vauva on työntänyt jalkaa tai kättä ja siks aristaa!

MUlla tuo maha on kyllä ihan selvästi laskeutunu, kun tänään käytiin anoppilassa niin siel anoppi ja miehen sisko tuumasivat et mahan muoto muuttunut viikossa ja laskeutunut alas päin ja huomaan kyllä sen itekkin kun painaa tonne alas!
Aamulla säikähin kun oli housuihin tullut märkä läntti jotain, et lapsivettäkö, mut kun ei enempää oo tullu niin kai se sit oli vaan valkovuotoa jota oli vähän enemmän tullut kuin aiemmin!

anri&masuvauva rv 32+4

Metsätähti Imetin 4kk jonka jälkeen siirryttiin korvikkeeseen. Mutta imetysaikanakin välillä pumppasin rintapumpulla pulloon, että mieskin sai osallistua syöttämiseen. Kun siis halusi ehdottomasti :)
Ja tuosta arasta kohdasta mahassa: mullakin on ylhäällä kipeä kohta jossa vauva selvästi tykkää usein jalkaansa pitää/yrittää työntää sitä vatsanahan läpi :D

Supistelut on alkanut olemaan kipeämpiä, onneksi on perjantaina sairaalakäynti niin saa vähän varmuutta, että ovatko saaneet mitään aikaan.

Nyt nukkumaan, kahtena yönä peräkkäin loppunut uni 4.45-6.00 aikoihin :/

Pikkarainen

Tässä näitä nettisivuja, joista olen tilaillut imetysliivejä sekä mahdoinko molemmista tai toisesta tilata kanssa kestovaippoja...Olen surffannut niin monilla sivuilla ja parista tilaillut, etten ihan muista, missä olen käynyt tilaamassa....

http://www.potito.fi/carriwell-cami-tukitoppi-p-775.html
http://www.vaippatalo.fi/cat/product_list.php?c=25

Tässä vielä yksi linkki, missä on vaikka mitä kamaa, täältä tilasin mm ne merinovillaiset kestoliivinsuojat eikä olleet kalliitkaan...:
http://www.pedihealth.fi/product_catalog.php?c=14

Imetysliiveistä mulla on kans parit henkkamaukan liivit, mutta tuntuu, että sai olla enemmänkin. Minä jouduin pitämään melkein koko imetyksen (13kk) ajan myös yöllä liivejä. Se oli tosi epämukavaa. Käytin sitten jotain ihan kulahtaneita tosi tosi vanhoja tuettomia liivejä. Niissä pääasia oli, että pysyi liivinsuojat paikoillaan. Ideoita, millä aiotte öisin olla?

Valkovuodosta mulla se on tosi runsasta ja saattaa enteillä hiivatulehdusta, joka oli edellistä odottaessa tosi sitkeää ja ikävää tyyppiä. Kai johtuu siitä, kun alapää on turvonnut ja hautuu päivän aikana. Siksi en voi pitää pikkuhousunsuojiakaan (hankaavat ja hiostavat). Lisäks tosi ärsyttävää, että vessassa käynnin jälkeen n. 1-2 minuutin kuuluttua lorahtaa housuun ja joudut palaamaan takaisin vessaan.

Kestovaipoista itse en aio käyttää, koska ainakin edellisellä kerralla jouduimme myös öisin vaihtamaan parit kakat pois ja päivisin kone täyttyi pukluräteistä ja maitoisista bodeista. JOTEN, JOS JOKU HALUAA OSTAA NIIN VOISIN MYYDÄ 08 JA 09 PAKKAUSTEN KESTOVAIPAT POIS.

epäusko ja nassukka (parin tunnin päästä 35 POKS)

imetyksestä Mua on jotenkin alkanut ahdistamaan koko ajatus imettämisestä, en tiedä mistä sekin nyt on tullut :ashamed: Semmonen olo, että en haluaisi imettää vauvaa ollenkaan. Tiedän kuitenkin että ainakin sitä kokeilen, mutta jos homma aiheuttaa ahdistusta ja pahaa mieltä niin onko järkeä jatkaa. Sitähän en tiedä kuinka mieli voi muuttua kun oikeasti sitä kokeilen.

Ovatko täällä kaikki jo synnyttäneet myös imettäneet. Onko joku imettänyt ja käyttänyt myös korviketta? Miten se käytännössä toimii, tarkoitan siis että minä hetkinä imettää ja minä antaa korviketta?
Suostuvatko vauvat yleensäkin juomaan pullosta vai vierastavatko sitä..

Synnärillä luultavasti suhtautuvat kielteisesti siihen että ei imettäisikään. Olen lukenut todella tylyistä kätilöistä jopa sillon kun maitoa ei ole tullut. Jos sitä ei tule niin en ainakaan halua pilata vauva aikaa pakottamalla ja yrittämällä :|

Että tämmösiä iltamietteitä tänään.

Onpa mennyt taas aikaa kun viimeksi käynyt. Hiukkasen taas laiska olin enkä jaksanut kaikkia lukea. Sieltä täältä lueskelin juttujanne. Meillä kotona on nyt reilun viikon ollut kone poissa käytössä kun se on rikki niin senkin takia jäänyt käymättä ja nyt kun pääs niin tekstiä tullut aivan kauhiasti.

Torstaina oli neuvola, kaikki oli hyvin, mutta hirmuisesti jäi harmittaa kun monta kysymystä jäi kysymättä kun siellä oli harjoittelijana joka myös kaikki ne testit teki niin tyttö joka on ollut mun isosiskon kanssa samalla luokalla ala-asteella ja asuu samalla suunnalla kun minä. Niin ei sit jotenkin kehdannut kysyä. Harmittaa hirveesti ku jäi kysymyksiä kivuistakin kysymättä. :(

Itsellä on pitkällään ollessa ja myös seisooltaan niin hirveesti alavatsa kipua. Ja istuessa ylävatsakipua ja siihen selkäkivut niin huh huh. Lähinnä olisin halunnut tietää siitä alavatsa ja ylävatsa kivuista mitä ne meinaa mutta ei sitten kehdannut kysyä. Jospa se ei parin viikon päästä siellä olis niin vois kysyä. Kun mietityttää kuitenkin. Päänsärky vaivaa edelleenkin se ei ole muuksi muuttunut.
Joku mainitsi valkovuodosta. Sitä on kyllä itselläkin runsaasti het oikein kiusaksi asti, mutta pikkuhousun suojia ei ole vaan tullut hommattua, että käyttäis. Täytyy kärsiä niistäkin niin kun noista kivuistakin.
Anteeksi nyt taas valitukseni. :( Harmittaa vaan kun ei ole muutenkaan ihmistä joka kokis tällä hetkellä lähipiirissä samaa tilannetta kun minä. Ja sittenkun neuvolassakin on vielä ihmininen jonka tuntee niin jippii ei voi siltäkään kysyä mitään. :( Ärsyttävää.. harmittaa ja melkein itkettääkin :'(

Mutta :hug: kaikille jotka sitä tarvitsevat. :) Ja vointeja kivuista ja vaivoista kärsiville. Ja koittakaa jaksaa miehienne kanssa. Teilläkun ne on, mutta minulle ei. :(

Mutta jos sitä lähtis "ötökän" kanssa nukkumaan.

Suvisku+ "ötökkä" vaihtui 33rv n.7minuuttia sitten..

Kylläpä on tullu paljon asiaa sitten viime käynnin!
Miulla oli tossa joululomilla ihan hirveitä kipuja nivusissa, ja syykin selvis viikko sit neuvolassa : pikkarainen on jo raivotarjonnassa ja tosi alhaalla! On sit vissiin asettunu sinne jo rv29! Esikoiselta koin viikolla 35 kääntämisen, nii et hyvä tietää ettei sitä tartte täl kertaa! :D Ei kuulemma tuolta enää ympäri pääse, hope so....

Hempat oli 102 vaikka rautaa syön, perhana! Liikkeitä piisaa, tälleen iltamyöhään on kovimmat rumbat meneillään, turha nukkumaan yrittää.

Äippärisijainenki töihin löyty, mut ei pääse alottamaan ku aikasintaan 15.2. ja miul alkaa äippäri 12.2. Eli perehdyttäminen täytyy tehä äippärin aikana, meenki töihin aina aamuisin kun oon vieny tytön eskariin ja lähen sit klo 12 ku se pääsee eskarista. Toivottavasti oppii asiat rivakasti ettei pitkään tartte rampata.

Ärsyttää välillä toi äijänkämpyrä kun ei se tollo tajuu ettei tässä enää oo olo kauheen pirtsakka! :( Eilen kävelin töistä pyykkisäkkiä roudaten helkkarinmoisessa pakkasessa ja mietin vaan et miten ihanaa on päästä kotio lämpimään ja syödä miehen lupailemaa pizzaa. Oli ihan tosi rankka viikko, hektistä töissä eikä taukoja yrittäjälle laki suo, työtunteja 47/vko.
Ja en saa ees kamppeita riisuttua kunnolla kun kysyn sen pizzan perään ja tää pässi siinä rähisee tietsikan ääreltä et : Just, joo, miunko se pitäis siulle pizza tehä kun et ite jaksa?!?
Ei pitäny pinna vaan purskahin itkuun, vollotin meikit poskille oikee kunnolla ja 11v poika koitti siinä sit kysellä et mikä siulla äiti on?? Sit rupes vasta ukollakii muuttumaan ääni kellossa, mut anteeks ei pyytäny!!! :'( Voi että ottaa päähän! Muuteskii tuntuu et ei sitä tää vauva kauheesti kiinnosta, ei oo käyny neuvolassa kertaakaan, eikä kysyny et miten siel on menny? Ultrassa kävi, mut jurotti vaa penkissä, eikä hellyyttä juuri saa kun seksin toivossa ja sitä ei oo meillä juuri harrastettu viime viikkoina miun kipujen takia. Eikä se taukki ees tunnu sitä pitävän minään syynä olla harrastamatta sitä.... Että siinä vastaus seksigalluppiin...

Onpas taas valivalivali, enkä ees jaksa kommentoida muitten kirjotuksia tällä kertaa muuten kun et :hug: kaikille maalismammoille ja jo tuoreille äideille!!!

Mamali ja masunpotkija 32+1

Abello Niin kauheelta kun se omastakin mielestä kuulostaa niin koen imettämisen jotenki vastenmielisenä :ashamed: (en siis sitä, että muut imettää). Molempia tyttöjä oon kuitenki muutaman kuukauden imettäny. Esikoisen paino ei sillon alussa noussu tarpeeksi joten jouduin imettämisen lisäksi antamaan korviketta ja jossakin vaiheessa ei sitte tissi enää kelvannukkaan. Mikä oli toisaalta mun mielestä suuri helpotus. Kakkosen kohalla en enää jaksanu stressata vaan siirryttiin pullotteluun aika pian...ja luulen, että en tätä kolmostakaan hirveen kauaa imetä. Kattoo nyt miten se lähtee menemään, mutta en jaksa alkaa ahistuun siitä mitä muut ajattelee...Anoppihan muisti esikoisen aikaan kertoa moneen kertaan miten tärkeetä se äidinmaito olis vauvalle...

Mulla on vielä kaikki tekemättä, pinnasänky pitäs koota, pikku vaatteet pestä ja kai sitä jotain tarvikettaki pitäs vielä ostaa...jotenki vaan tuntuu et onhan tässä vielä aikaa vaikka kuinka paljo :whistle:

Mulla on kans sellanen arka kohta mahassa, ollu joka raskaudessa samassa kohassa :D

Papa kokeen tulos tuli ja oli edelleen 2 luokkaa, jälkitarkastuksen yhteydessä sitte taas kontrolli :/

paalina (viikoista ei oo minkäänlaista käsitystä taaskaan ;) )

Mäkin olen hamstrannut kaapit täyteen kestoja.

Meillä tuo 1v on käyttänyt varmaan kaikkia mahdollisia yhdistelmiä mitä maa vain päällään kantaa, eli kokemusta mulla on ihan laidasta laitaan. Välillä vannon sisätäyttövaipan nimeen, välillä taas taksuvaipat ovat SE juttu. AIO-vaipat vievät kyllä usein voiton, sillä ne ovat niin helppoja :D

Meillä menee nyt lähes kaikki vaipat vaihtoon, sillä yhtäkkiä neiti on spurtannut kasvussa jonka seurauksena kaikki taskuvaipat, sekä AIO-vaipat ovat jäänet pieniksi :eek: Taskuvaipat myin jo pois mutta AIO-vaippoja on vielä jälellä.

Vauvalle olen ostanut isot kasat äitiyspakkauksen flanelletteja ja kuoria, sekä olen säästänyt tämän isomman S-kokoisia tasku- ja sisätäyttövaippoja hälle.

Flanelletteja meillä on 31 kpl, äitiyspakkauksen kuoria 10 kpl, muita kuoria 2 kpl, sisä-, ja sisätäyttövaippoja yhteensä 4 kpl, sekä taskuvaippoja 8 kpl. Lisäksi meillä on 2 avovaippaa. Kuivaliinoina käytetään "fleesesuikaleita" pääasiassa, mutta entiseltä naapurilta saatiin tuollainen riisipaperiliinapakkauskin, joka varmaan sitten käytetään pois myös.

Vaippoja meillä meni pikkuvauva-aikana 12/vrk
, joten meillä on noin 4 päivän vaipat. Tosin sitä pyykkiä tulee kyllä pesty oikeastaan pävittäin, mutta eipähän ainakaan lopu sitten kesken :)

Vaipat meillä säilytetään siten, että huuhtelen ne käytön jälkeen käsin ja laitan ämpärin reunalle kuivahtamaan. Siitä sitten nakkaan sen seuraavaan koneelliseen. Hajuhaittoja ei ole ollut lainkaan.

Chef ja Nöttis...oiskohan se nyt 31+6?

MLL
Kestovaippoja näyttäisi monet kokeilevan ja onneksi on jo asiantuntijoitakin joukussa =) Muakin kamalasti kiinnostaa ja olen yrittänyt asiaan vähän perehtyä. Hankintoja ei silti vielä ole tullut tehtyä.. Äitini on luvannut villapöksyjä kutoa ja sitten harsoja ommella, niin ehkäpä niillä lähdetään pikkuvauva aikana kokeilemaan (ja noilla parilla ä-pakkauksen vaipalla) katsoo sitten miten sujuu. Onko täälä ketään jotka on noita villapöksyjä käyttänyt? Kokemuksia ja käytännön vinkkejä otetaan vastaan mielellään!! :wave:

Imetyksestä oli muutama kirjotellut, että ahdistaa. Mulla on muutama kaveri kanssa puhunut että ei tunnu yhtään luontevalta ja jotenkin ällöäkin, että se vauva siinä tissillä on lutkuttelemassa kun kokee rinnat jotenkin seksuaalisena asiana jne. Mun mielestä äitiys pitäisi olla sellainen asia jota saa toteuttaa niinkuin itse parhaakseen lapselle näkee, itseään unohtamatta, ja kenenkään ei niin herkkää asiaa pitäisi tulla arvostelemaan. Tehkää siis niinkun parhaaksi näette ja unohtakaa ympäristön painostus, kun asioihin suhtautuu avoimin mielin niin voihan se imetyskin alkaa näyttää erilaiselta. Vielä tässä on aikaa asiaa kelailla.

Mulla on menossa joku ahdistumiskausi..tai on kyllä ollu vissiin piilevänä koko raskausajan :D Siis ahdistaa, että miten pärjätään vauvan kanssa, miten kaikki käytännön asiat sujuu, riittääkö rahat, miten parisuhde kestää ja sitten vielä nuo hiton koiratkin! |O Ehkäpä tää on jotain ohi menevää ja helpottaa viimeistään kun vauva syntyy ja asiat asettuu uomiinsa. Olen järjestelmällinen ja haluan, että on selvät sävelet miten toimitaan ja nyt tää muutostila saa mut jotenkin pois tolaltaan. Neuvolassa en saanu asiasta puhuttua kun se tätsy sielä on vähän eri planeetalta niinkun oon aikasemminkin maininnut =) Eilenkin tuli sitten vaan itkeskeltyä lohduttomana ja ilta meni jotenkin itkua pidättäessä, patriottikin oli niin surullinen elokuva.. :headwall: Tämmöstä..

Pirteää sunnuntaita kaikille, lähden uimaan, josko liikunta selvittäisi ajatuksia!

MLL :heart: 32+4

suvisku, kysy täällä rohkeesti jos joku asia mietityttää!

imetys imetin esikoista ja toivon että onnistuu yhtä hyvin tällä kertaa. musta on tosi kätevää kun ei tartte ovesta lähtiessä miettiä vauvan ruokia, ne kun kulkee mukana. ei tartte leikkiä pullojen kanssa jne. silleen tehdään nyt että saa yhden ruoan pullosta/vrk, jotta oppii siitä syömään. esikoinen ei pulloa huolinut kuin pakon edessä. lopetti sitten itse imetyshommat 8 kuisena. musta toi imetys on jokaisen oma asia, mutta kannattaa sitä yrittää jos ei tunnu vastenmieliseltä. itse tykkäsin siitä, saa nähdä kuin tällä kertaa kun tuo 1,5v. poikaa on hommassa mukana =)

Heippatirallaa. :)

Mä oon alkanu tässä ihan tosissaan miettiin, koska tuo synnytys käynnistyy. Mulla on ollu aika voimakkaita supistuksia tässä viime aikoina. Vaikea sanoa, onko ollee täysin kivuttomia vai mitä. Sellaisia "tuskallisia" kuitenkin. Alavatsa tuntuu tosi raskaalta muutenkin ja vessassa saa ravata pissalla entistä useammin. Eikä pelkästään pissalla vaan myös "isommalla" hädällä vielä useammin. Kai se toveri sitten painaa jo niin siellä alapäässä? Toisaalta mulla on ny 33+2, että eikai tää ny ihan vielä sentäs oo tulossa..? :D

MLL: Me on käytetty myös villiksiä. Alkuun olin niitä vastaan, mutta kun kokeilin niin sille tielle jäin :) Tänään olisi tarkoitus pestä kaikki villikset ja lanoliinittaa ne jotta saadaan ne taas käyttöön.

Eli käytännössä niitä ei siis juurikaan pestä (toki jos niihin kakkaa menee, niin pestään mutta muutoin ei) vaan niitä tuuletetaan. Mä itse suosin pitkälahkeisia sillä ne on todella käteviä, kun ne toimivat samalla housuina. Kesällä vastaavasti käytetään mieluummin lyhytlahkeisia vaikka villikset sinänsä eivät kesälläkään ole kuumat.

Meillä on pääasiassa itsetehtyjä (en tosin itse osaa tehdä ) mutta myös hh woolit löytyy...joskin isäntä nakkasi ne pesukoneeseen ja nyt ne on kokoa NB, eli menee sitten uudelle vauvalle :LOL:

Meillä on myös muutama villaimu, eli jos jää lankakerän loppuja, niin kannattaa kutoa niistä imuja :attn:

Tässä meidän söpöimmät villikset, jotka joku minulle tuntematon maksua vastaan pyynnöstäni aikanaan kutoi :heart: kuvassa ne ovat vielä liian pitkät, mutta nyt jo sopivat.

Chef

marcelina Mulla on nyt samoja "oireita" eli kova paine alakerrassa, valtavasti juoksen vessassa myös öisin, supistukset tuntuu tuskallisilta jne. Mutta viime raskaudessa oli samat oireet ja samaan aikaan ja poika syntyi kuitenkin 40+0 viikolla. Kävin muiden syiden ( voimakas vuoto joka paljastu kuitenkin harmittomaksi valkovuodoksi ) takia silloin tarkastuttamassa tilanteen ultralla ja kohdunsuun, kaulan jne. Kaikki oli kuitenkin koko ajan kunnossa ja oireet vain olivat vahvoja.

Ainakin omalla kohdallani uskon että se ei ole merkki lähenevästä synnytyksestä. Mutta muiden puolesta on vaikeampi mennä sanomaan että onko synnytys alkamassa vai ei :D

Ihanaa sunnuntaita :wave:

Pakko tulla kertomaan, mun ihan oudosti ja yhtäkkiä putkahtaneesta tunneryöpystä :eek: Mul on ollut perjantai-illasta asti aika outo olo henkisesti. Mulle jotenkin iski yhtäkkiä sellanen "äidinrakkaus" tai mikskä sitä ikinä kutsutaankin. Oon siis koko ajan oottanu vauvaa hirveesti oloista huolimatta, mutta perjantaina iski ihan ihme olo. Se alko siitä, kun istuttiin kaverin kanssa yksillä (minä Fantalla ja kaveri sidukalla :D ). Vauva on jo monta viikkoa työntänyt peppuaan tonne kylkiluuhun ja mä oon sitten aina työntäny vähän takasin, et saisin hengitettyä ja tehtyä itelleni vähän mukavamman olon. Siellä sitten työnsin normaalisti sitä peppua vähän kädellä pois ja yhtäkkiä alko itkettämään ihan hirveesti :eek: En siis onneks siellä alkanu itkemään :D Mul tuli sellanen olo, et voi elämä, mitä mä omaa vauvaani tökin. Sillä on jo tosi ahdasta siellä ja se vaan haluaa ilmottaa liikkeillään, et "äiti mulla on kaikki hyvin" <3 Sit loppuillan vaan silittelin masua ja kotiin päästyä juttelin masulle ihan kauheesti. Sit yöllä, ku olin hakenu miehen kotiin baarista, niin kävin vaan itkemään, etten halua että tälle vauvalle sattuu ikinä mitään ja yritän tehdä sille maailman ihanimman elämän :( Sellanen ylenpalttinen huoli ja rakkaus heräs ihan yhtäkkiä. Nyt oon vaan joka kipeellä potkulla vaan silittäny takasin ja puhunu vauvalle :eek: Ja tää siis tuli ihan yhtäkkiä... Siis toisaalta tää tunne on aivan mahtava, mut toisaalta kauhee, kun koko ajan vaan haluais rutistaa vauvaa ja nähdä sen jo <3 Eiköhän tää tästä pikkuhiljaa..pelkään vaan, ettei tää huolentunne ainakaan helpota, kun vauva syntyy :LOL:

Onko muille tullu vastaavia ajatuksia? Tää nimittäin puski läpi ihan yhtäkkiä ja mitään näin voimakasta en oo kertaakaan tuntenut, vaikka toki vauvaa oon rakastanu alusta asti ihan kaikista oloista huolimatta....

Jemppi & Aapo 32+5

mun muru, okei. Joo tosiaan ei mun mielestä ollu esikoista odottaessa tämmösiä oireita etukäteen. No, täytyy tässä seurailla päivä kerrallaan. Seuraava ultrakäynti äitiyspolilla on reilun puolentoista viikon kuluttua. En viittis sitä ennen "turhaan" tässä hötkyillä ja käydä tutkittavana, ellei nyt tosiaan supistukset muutu tosi kivuliaiksi. :D

Jemppi, no en oo varsinaisesti tökkinyt vauvan peppua pois, mutta jos huomaan sen olevan mahaani vasten, niin silittelen sitä. :p

Miulla on kans ollu tollanen kipee kohta vatsan yläosassa, kananmunankokoinen alue. Esikoinen piti siinä kantapäätä koko loppuraskauden ja syntyikin nilkka linkussa. Ultrassa sillon katottiin ettei ole vatsapeitteet puhjennu, mut onneks ei. Nyt on sit se sama kohta koskenu viime raskaudessa ja tälläki kertaa, neuvolassa vaan sanottiin et on varmaanki hermovaurio. Muuta arvausta en oo asialle saanu... Nyt kipu on pikkasen harvemmin tuntunu kun vaavi on laskeutu, mut väliin on kyl tosi kipee!!

Mamali ja masunpotkija 32+1

Yhteistyössä