~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Jaha, että tälläista kaikkea kuuluupi tänne :wave: ! En ole pahemmin sitte viimekerrran POXUMISEN jälkeen tänne jaxanut kirjotella! Ollu kaikennäköstä murhetta nyt tässä! Kuten Ukkini pois meno :( Nukkui pois rakas äitini isä viime torstaina ja heti sen perään seuraavana päivänä jouduin lopettamaan rakkaan tyttö- kissani Napen :heart: ! Suru on kova ja ikävä pientä seuralaista, joka yli 5 vuotta oli mulle se ainoa ilon aihe ja päivän piristys :'( ! Oli pakko vaan tehdä se ratkaisu, kun ei ollut vaihtoehtoja/ei kissan ottajia, kun Nappe ei tullut koskaan lasten kanssa toimeen! Mutta muistot kauniit säilyvät meidän sydämissämme ja Nappe- kissalla on nyt hyvä olla kissojen taivaassa! Pidän vieläkin kissani muistolle(eihän siitä ole vasta kun muutama päivä) muisto-pöytää, jossa 10 pientä vaalean punaista ruusua, kissani kuva söpöissä raameissa+kaksi tuikku-kynttilää ja hälle vartavasten valamani uuden vuoden tina! Nappe :hug: ! Ja oli tässä vielä kolmaskin huolen aihe, eli mun äiti, jolla ollu syöpä aikaisempina vuosina, niin nyt sitte sai tiedon, jotta se on uusinu ja että kuulemma joutuu jälleen hoitoihin :'( Että ei se oo helppoa kellään ! ! !

Jaxelemisia myös muille, jotka esim kärsitte kovista kivuista ja täytyy kyllä yhtyä, että ei se oo mullakaan ollu (vielä näitten muitten murheitten lisäx) kivutonta tää oleminen tässä lähi päivinä.. Oli pari yötä sitte nii vaikee nukkua, sitte missää asennossa, ku aina vaan sattu joka paikkaan ja viime yönä justii ei tullu sängyssä kääntyilystä mitään, ku sattu nii pirusti tonne häpyluitten kohtaan :| !

Nii ja oliko se nyt Hali, joka puhu, ettei löytyis muka E-kuppia olevia imetys-liivejä? Kuule, kyllä voin sanoa, jotta varmasti löytyy! Ku mullekin löyty sillon ku olin tissi-liivi ostoxilla alkuraskauden aikaan, nii rupes myyjä kyselee, mun kuppi kokoa, jaku yleensä mulla on aika ISOT jo ihan omasta takaa, eli D/DD, niin tää sit mittas, että kuppi oli nyt E ja sillon ei sit myyjä ruvennu mulle kyl ihan viel imetys liivejä ettimään, ku sano et oot viel noin alussa! Ja pah, kyllä oisin voinu mun puolesta jo sillon ostaa ne ku nyt ne "tuki" liivit, jotka sillon ostin alkaa käymää hieman ahtaax jo mutta siis sielä nyt oli kyllä ihan imetys-liivejä vaikka kokoon N-kuppi, jos niin haluaa :LOL: siis ihan SOKOKSELLA! Niin että sitä vaan tässä lähinnä yritin sanoa, jotta KYLLÄ varmasti kokoja löytyy! Nimim. ISOTISSISTÄ SUKUA! :kieh:

Juu nii ja SEXI on täällä kans ollu KOVASTI puheen aiheena! Näköjää juu monella teistä tullu KOVINKI USEIN sitä harrastettua ja jotku sanoi, että kiinnostaa ja taas joitain EI kiinnosta silleen! NO KUULKAAS, ku mää voin TEILLLE ihan LOHDUTUXEKS sanoa, jotta REPIKÄÄ siitä, jotta MINÄ olen ollu tän KOKO RASKUDEN AJAN, (eli viime heinäkuusta asti) Kuulkaas ihan TÄYSIN ILMAN SEXIÄ! Ja ARVATKAAA, jotta vituttaako, NOH KYLLÄ VITUTTAA, ku ei ole kerran miehestä mihinkään jakun meillä nyt on edelleen tää sama asumis -ongelmatilanne, jotenka kun emme edelleenkään asu yhdessä, joka toisaalta ihan hyvä niin! Koska eipä tuo ukko täs edellenkään muutenkaan ole mun tukena hirveesti ollut! Ja joo, voi määki sanoa, siitä mistä nyt joku muukin oli maininnu, et munki pillu suoraan sanottuna tuntuu, ku sormella koittaa, nii aika saakelin neitsyen tiukalta! Ja kyl ukko menettää nyt paljon, ku ei mm ole tääl mulle mulkeroa antamassa ja seuraamassa mun masun kasvua! AI että sitte PISTÄÄ VIHAX tollanen mies! Ja helvetti ku ois voinu itekki vähä miettiä, enneku menin tollasen ukon tökkerön kihlaaman ja minähän sen alotteen tein, niinku näin suoran toiminnan immeisenä aina yleensä aloitteet teen.. Noh, mut se oliki sillon ja mies oli sillon ihan erilainen, ku taas nyt, joka ei sanaa suustaan saa ja vaikka sen pitäis tässä olla myös mukana ja "hyppiä riemusta kattoon" Vauvan tulon vuox! Ei auta, kun toivoa ja odottaa, jotta ois meikäläisen elämä taas ees joskus mallillaan!

Siispä tällai täällä nyt tällä kertaa, nii ja ne viime neuvola kuulumiset nyt jäi kertomatta, mutta eipä niissä kait mitää, ainakaa häikkä ollu! Ja taashan mulla ylihuomen neuvola, joten sit voin jatkaa juttua tänne ! Viime sf mitta oli siis 30 vaikka viikkoja oli sillon alle 30 rv :wave: !

Nyt ollaan menossa (kivut & murheet) seurana , rv 31+1!

:attn: ===Lana-muikku + pikku-tyypi=== :attn: :heart: :heart: :heart: !
 
Moikka taas!

Väsymystä
tulin taas valittelemaan... Anteeksi jo etukäteen tämä turha narina, kun muilla on paljon isompia ongelmia käsitteillä. :headwall: :headwall:

Mulla olis vielä 1,5 viikkoa töitä jäljellä ja nyt tuntuu siltä että olen ihan sippi, sekä fyysisesti että henkisesti. Ollaan pomon kanssa melkein joka päivä kaksistaan töissä ja ihan tosi kiirettä pitänyt nyt pari päivää. Se antaa mun pitää yhden tauon 7h vuoron aikana. Tänään esim. hyvä esimerkki. Menin klo 10 töihin ja se laitto mut ruokatauolle mikä on siis ainut tauko mikä on päivän aikana, jos ei lasketa vessakäyntejä, jo 10:20. Mun vuoro kesti viiteen asti... Eli vedin 6h putkeen yhdellä kusitauolla. Koko vuoro seisomatyötä, maks 10kg vihanneslaatikoiden nostelua, kumartelua ja ravaamista ympäri ravintolaa. :headwall: :headwall: :headwall: |O |O

Toisaalta on omaa vikaa kun en vaadi enempää taukoja. Mutta luulis nyt että vaikka mies onkin tuo pomo niin sentään jotain tajuais. Onneks ei ole ollut mitään kipuja tai muuta vielä, mutta kyllä harjoitussupistuksia tulee päivän aikana monta. Iltaisin en sitten jaksa enää juuri muuta tehdä kun suihkussa käydä. Niin ja tätä väsymystä ei helpota nyt yhtään se että nukun yöt katkonaisesti n. 2h pätkissä ja tosi koiranunta. Onneksi on huomenaamulla neuvola jossa aion kyllä ottaa puheeksi tämän kohtelun töissä. En tiedä viitsinkö kuitenkaan saikkua pyytää kun periaatteessa kyllä jaksan, mut en vaan sit jaksa tehdä mitään muuta. Jos nyt vielä 1,5 viikkoa kitkuttelis... :kieh: :kieh: :kieh: :headwall:

Nyt tuli omaa napaa isolla oolla, mutta yrittäkää kestää. :heart: :flower:

Harakanhattu ja ManU-Tappara 33+0 :heart:
 
Pikasesti laitan omat kuulumiset kun olis päästävä nukkumaan.

Eilen kävin neuvolassa ja sain verensokerimittarin matkaan kun joulunjälkeen paastosokeri oli 5,7 nyt pitää sit mittailla muutaman kerran ennen seuraavaa neuvolaa. Turvotus on aivan järkyttävää. Painoa on reilussa kahdessa viikossa tullu melkein 3 kiloa lisää ja ohje on tietysti että sohvalla pitää levätä jalat koholla. Muuten ihan hyvä neuvo mut kun mulla on huomenna ensin harjotteluvuoro ja heti perään iltavuoro omassa työssä. Ei siinä paljon ehdi sohvallla maata. Muuten kaikki ok.

Haleja taas kaikille. Nyt on ihan pakko päästä äkkiä nukkumaan.

Fantaihana 33+1
 
Metsätähti: Joo, yrittäjä oon, ja tuntuu oikeesti et työntekijöillä on nii hyvin asiat monessa mielessä....Välillä ahistaa tää yrittäjänä oleminen, nyttenkii pitää hoitaa koko äippäriloma esim. firman tuotetilaukset, rahatilitys ja pyykkihuolto (jota kampaamossa piisaa) kun ei siel oo paikkaa koneelle mis pestä. Eli toisin sanoen kaikki muu mitä tähänki asti oon hoitanu, paitsi konkreettinen työnteko. :(
Täällä on nyt taas tullu tällä välin jo monelta taholta asiaa jota haluis kommentoida, mut väsy on kova ja maate on mäntävä. Koetetaan nyt vaan kaikki kestää nää loppuvaiheen krempat ja vaivat joita tuntuu yhellä sun toisellakii riittävän! Ei tässä loppujen lopuks enää pitkään mee kun kaikki tää palkitaan!!! :heart:
Ite oon oottanu koko illan kaverin ilmotusta syntyneestä vauvasta, ja huoli on kova kun mitään ei kuulu, et onko kaikki varmasti ok?! Oli menny lapsvesi 5n aikaan viime yönä ja soitteli tos 17.30 kun supparit oli 10min välein ja 2cm auki. Nyt oon innoissani oottanu viestiä.... =) Aattelin kyl et ei se varmaan näin myöhään uskalla viestiä pistää, ihmettelee vaan vauvaa tai on sit nii poikki et ei jaksa, tai tai tai....

Kauniita unia mammat :wave: Mamali ja masunpotkija 32+3
 
Iana-muikku osanotto :hug:
Voi ei, toi syöpä on kyllä niin pelottava sairaus ettei tosikaan :( :hug: Toivottvasti lääkärit pystyisivät vielä selättämään sen.

harakanhattu voi vee mikä pomo sulla on :kieh: Meet lekuriin ja pyydät saikkua niin saa pomo nostella yksin laatikkonsa ja painaa duunia niska limassa!

Mamali-76 ei kuulosta tosiaan herkulta yrittäjänkään elämän:/ Zemppiä :hug:
Joko sait kaveriltasi viestin?Ei se vauva välttämättä tuohon aikaan ole vielä päässyt maailmaan varsinkin jos on ensimmäinen.Toivottavasti siellä kuitenkin on kaikki hyvin.

(.)Viime yönä kun käänsin kylkey niin mahaan vihlasi tosi kovaa, ihan kuin joku ois puukolla vetänyt viillon :eek: Kipu meni onneksi hyvin pian ohi kun olin paikallaan ja pari liikettä oon tuntenut tänän aamuna et eiköhän kaikki oo hyvin.
Ai niin, täytyy varmaan tänään soittaa sinne neuvolaan ja perua se lääkäri aika ja varata uus, kun sehän ois ens tiistaina ja samalla ois neuvola.
Mulla on nyt turvotusta (no ei kyllä ihan tällä hetkellä) mut eilen illalla saunassa huomasin et sormet ja jalat on turvoksissa ja otin sormuksenkin pois.
Täytyy tänään ihan kunnolla panostaa veden juontiin.

Tänään POKSUU 33+0
 
hekla kuulostaa ihan koliikilta :/ Voima halin lähetän :hug:

Glow hienoa että pääsit kotiin =)
Hienoa että sulla on sisko apuna =) Toivottavasti vielä neuvolasta järjestyisi jotain apua.

Minna77 hienoa että supistukset rauhoittuivat.

Krokodiili jaksuja unettomien öiden kanssa, ne ei oo mitenkään mukavia :hug:
 
Tarvitseeko joku äitiyspakkauksen toppapukua (lähinnä kai te, jotka ette pakkausta ota)?

Mulla ois käyttämätön, ei edes siis käyttöönottopesty puku vuoden 2008 pakkauksesta. Se on kaapissa roikkunut siitä lähtien kun pakkauksen tuolle -09 syntyneelle sain kun meillä ei ole sillä käyttöä ollut.

Näillä meidän maaliskuisille se on varmaan aika passeli ensi syksynä/talvena. Väriltään se on varsin neutraali, eli ihan sellainen vaalea. Varmaan KELA:n sivuilta löytyy kuva.

Sen voi joko noutaa meiltä ilmaiseksi (Naantali) tai sitten posti tuo, jolloin pyydän puvusta postikulut, jotka lienee maksikirjeen hinnan, eli 6,70? tai sitten mene pakettina 8,50?, mutta veikkaan tuota maksikirjettä. Toki tarkistan ja varmistan asian, jos joku on tuosta kiinnostunut.

YV tavoittaa :)

Chef ja Nöttis
 
lana-muikku osanotto :hug: ja toivotaan parasta että hoidot tehoaa äitiisi et saavat syövän taltutettua ja pääsee nauttimaan pikkaisestasi :hug:

harakanhattu eihän tuossa ole enää mitään järkeä :eek: Miten hitossa sä oikeen oot jaksanut, itse jäin jo tuolta ravintolan keittiöstä pois lokakuussa kun jatkuvasti supisteli nuo nostelut :ashamed: Oot sä sitkee sissi mut käy nyt jo ihmeessä lekurissa ja haet loppuajan saikkuu, kaatukoon vaikka koko lafka jos yhdestä ihmisestä on kiinni :hug:

Kaikille muillekkin kovasti jaksuja ja :hug: niitä tarvitseville :hug:

ON; Ihanaa, elämä voittaa =) =) Eilisestä selvitty ;)
Nyt olisi neuvolassakin käyty ;) Pikkanen on ehkä raivotarjonnassa, näin ainakin terkka epäili ja potkutkin tuntuneet enemmän navanseutuvilla kun vielä viimeviikolla enemmän tuol alhaalla. Ensviikolla vielä tarkistelee kokeilemalla ja sit katsotaan et onko tarvetta mennä äippäpolille ultraan ;)
Pissa oli puhdas mut ketoiinit oli 2 plussalla mut epäili et johtuu kuivumisesta, enhän mä eilen juonut oikeestaan yhtään mitään, puhumattakaan syömisestä. Verenpaine oli hieman kohollaan 135/ 75 mut sekin meni niissä uomissa missä liikuskellut. Hempan sanoi ottavansa vasta ensviikolla ja paino oli tippunut -1,2kg eli turvotusta lähtenyt kun viikko sitten tosiaan painoa oli tullut tuon 1,2kg/vko. Sf-mitta oli 32cm kun viimeeks 33,4 ja tämänkin laittoi samaisen turvotuksen häviämiseen :) Kaikenpuolin siis kaikki kunnossa :heart:

Palaillaan, jaksuja ja mukavaa pakkaspäivää :wave:
Ävm70 ja "pikkukkakkonen" 33+4 :heart:
 
MLL
Harakanhattu minäkin rupean vähän neuvomaan :) Eli kannattaa varmaan sanoa sille pomolle ihan suoraan mitkä sulla on fiilikset. Miehet on oikeasti vähän pässejä, oma isänikin tyrkkäsi mulle yksi päivä ison laatikon kannettavaksi vaikka just olin kertonu kuinka pitäisi olla mahdollisimman varovasti, sitte oli ihan nolona kun tyrkkäsin sen takasin ja muistutin sitä lääkärin sanoista. Ei ne vaan kaikki tajua ja muista...

( . ) Flunssaa pukkaa. Illalla pitäisi kyetä mammajoogaan, nenä vaan on niin tukossa, ettei taida tulla hengitysharjoituksista mitään, mutta menen kyllä silti kokeilemaan kun ei sitä kuitenkaan järjestetä kuin se 8 kertaa ja nyt on jo kolmas. Joku tuossa mainitsi että oli miehelle painottanut hengityksen tärkeyttä synnytyksessä, pitää vissiin omallekkin yrittää opettaa noita tekniikoita, että voi sitten muistuttaa mua =) Josko sitä listaihmisenä tekisi vaikka listan eritilanteista ja siihen sopivista hengityksistä :D Nyt niistelemään ja myrskyä pitämään..

MLL :heart: raksu poksu 33+0
 
NinaRinsessa :D

Harakanhattu miten sä pystyt seisomaan 6 tuntia putkeen? Mä ainaki pitäsin aika monta "vessataukoa" jos pitäis noin kauan kyetä seisoskeleen ja kanteleen tavaroita...

Mutta onneksi alkaa äippälomat olla kaikilla jo käsillä tässä vaiheessa. Vaan en tiiä onko se kotona olo yhtään sen helpompaa, ei saa ainakaan yhtään pitempään nukkua aamulla ku poika herättää kuuelta :whistle:
 
Harakanhattu ja muut töiden kanssa kärvistelevät, älkää nyt hyvänen aika suostuko ihan kaikkeen. Yksikään ei saa minkäänlaista kunniankruunua siitä, että venyy ja venyy viimeisinä viikkoina johonkin yliluonnollisiin suorituksiin. Jos on väsy ja poikki ja vointi heikentynyt, on parempi jäädä sairaslomalle ja levätä kunnolla. Mä en ymmärrä kertakaikkiaan miksi pitäisi leikkiä sankaria kun ne sankaruuden teot ja aika on vasta tulossa ja paljon tärkeämmällä rintamalla kuin töissä. Älkää siis revitelkö liikoja oman olonne kustannuksella, olisi oma ohjeeni... työt kyllä odottavat, suurimmalla osalla meistä varmasti vielä vuosikymmeniä edessä, parista viikosta tai kuukaudesta ne ole kiinni tässä raskauden vaiheessa! Tsemppiä!
 
Moikka ARVON Leidit!

:hug: haleja kaikille tarvitsiville!

Kamalasti tullut tekstiä, en oo kerennyt käymään ollenkaan täällä. Mun isäni on ollu sunnuntaista asti täällä meillä tekemässä remonttia ja mä olen ollut passaus hommissa. Onneksi lähtee tänää, en jaksais yhtään enää piikana olemista. :$ Vaikka toki suurkiitos hänelle.

Koitan tässä lueskella jutut läpi pikkuhiljaa. Tulen sitten taas paremmalla ajalla käymään. Mulla muute poksuu viikot tänää 32rv

missLuupää ja Taneli 32
 
se olis sitten tasan 34 viikkoa täynnä tänään! :eek: Vähiin tää käy, jos ne aikoo käynnistää tän joskus rv 36-37... :eek: Kääk. Vaikka mä oon kyllä niin vastarannan kiiski, että kun en millään haluais mitään ylimäärästä ulkopuolista puuttumista raskauden/synnytyksen kulkuun, niin varmaan sitä täytyy sitten ruveta ihan hikipäässä siivoomaan ja sekstaamaan täällä kun ne sen käynnistyspäivän suvaitsevat antaa... :whistle:

Hei, vaikka tää nyt taas menee ehkä joittenkin mielestä ällöttävyyksiin, niin kun kerran monilla muillakin on jo vauva alhaalla, niin eikös vaan ole liikuttavaa, kun sen kaalin tuntee jo omalla sormella? Muistan kun ekassa raskaudessa tuo havainto oli jotenkin ihan kummallinen, nyt se tuntuu vaan jotenkin niin suloiselta :D

Huomenna taas äitipolille, saapa nähdä minkälaisessa vitutuksessa sieltä sitten palataan, jos vauva on edelleen kasvanut yli käyrien... :/ Mutta viimeksi oli kyllä hauskaa, kun vauvan tukka näkyi ultrassa :D

Hyvää keskiviikkoa kaikille :flower:
 
VOIMA :hug: lana-muikulle

Harakanhatulle voimia kanssa. Itse hyvin tunnollisena työntekijänä päätin heti, kun selkä alkoi osottamaan kränää, etten edes yritä töissä sen kanssa väkisin ja läheiseni kanssa tuki tätä päätöstä, jopa äitini, jonka mielestä ei sellaista sairautta olekaan, että voisi olla pois töistä :/ Päätin jo silloin loppuvuodesta, että vaavi tulee ensin, sitten vasta muut, ja onnekseni on ollut mukava työlekuri ja olen kuitenkin koittanut töitä.

NARKISSOS; siis ymmärsinkö oikein, että vauvan pään TUNTEE sisuskaluissaan sitten kun on laskeutunut?! Hui, kun tuntuu huimalta B)
 
Helou helou,

harakanhattu: Tsemppiä töihin :hug:

:hug: myös lana-muikulle. Yleensä kaikki ikävät asiat sattuukin justiinsa samaan aikaan.

Perjantaina on tuomiopäivä ( neuvola ) :kieh: En ole eläessäni syönyt niin epäterveellisesti kun tällä viikolla ja aivan varmasti näkyy painossa. Nyt kun on ollut nämä pakkaset niin on kävelytkin vähentyneet vaikka päivittäin koiran kanssa kävelläänkin, tietty.

Joku mainitse aikaa sitten suklaarusinat. Mä oon jäänyt niihin koukkuun :p

Hyvää pakkaspäivää kaikille!
 
Hirmusesti ehtinyt kertyä juttua parissa päivässä :LOL:

Hani-Pöö; Tervetuloa =)

Mussulle ja Lana-Muikulle :hug: ymmärtämättömistä miehistä ja muista harmeista.

Ja voimia oksutaudin parissa kamppaileville mammoille, sekä perheenjäsenille!

Kestoilu on ollut puheenaineena. Itse en ole siitä kovinkaan innostunut, joten ihan normivaipoilla mennään. Hyvä kuitenkin että enemmistö maalismammoista on ekologisesti valveutuneita =)

Imetys myöskin katsotaan tilanteen mukaan. Ensikertalaisena en ole luonut siitä itselleni paineita. Neuvolassa asia on otettu esiin jo kolmella viimeisimmällä käynnillä, joten mikälie imetysmyönteisyyskampanja on meneillään. Ilman muuta imetän jos onnistuu, mutta pulloruokinta ei varmasti tee minusta yhtään huonompaa äitiä.

Synnytyksen kivunlievityksestä kommentoisin sen verran, että puudutteet voi olla joskus hyväkin juttu. Kovissa kivuissa jännittää paikkoja niin, että avautumisvaihe voi kestää kohtuuttoman kauan, mutta puudutteen jälkeen avautuminen tapahtuu yhdessä hujauksessa lihaksien rentouduttua. Yksilöllistä tämäkin..itse toivon saavani epiduraalin, koska olen kovin kipuherkkä muutoinkin. Sen laittamisen ei pitäisi sattua, koska pistokohdan ympäryksen iho puudutetaan ennen kanyylin laittoa. Laittamisen yhteydessä kuuluu kuulemma jonkinlaista rutinaa, joka voi olla hiukan epämiellyttävän kuuloista.

Krokodiili; Samat ristiriitaiset fiilikset täälläkin. Toisaalta odottaa hirveästi äitiysloman alkamista, mutta samalla pelottaa että tuntee itsensä sen jälkeen täysin tarpeettomaksi..noin niinkuin henkisesti. Pienenpienelle on sitten se maailman tärkein, mutta vielä en osaa ajatella minkälaista se tulee käytännössä olemaan.

Tissit : Täällä säilyneet myöskin entisissä mitoissaan :LOL: Ainoastaan ympärysmitta on kasvanut..mutta olen iltojen iloksi hiukan "puristellut" ja niistä totta tosiaan tulee kirkasta nestettä :LOL:

Harakanhattu; Älä vaan rehki liikaa!! Oma äitini jäi minua odottaessaan äitiyslomalle ainoastaan viikkoa ennen laskettua aikaa. Työskenteli tuolloin tarjoilijana ravintolassa. Minä siellä mahassa painoin virtsarakkoa niin pahasti, että sai rakonlaskeuman, joka tietysti aiheutti virtsankarkailua ja jouduttiin korjaamaan leikkauksella. Tosin vasta 2000-luvulla.

Glow'lle onnittelut kotiinpaluusta. Varovaisuutta sielläkin =)

Nukkuminen on helpottunut jostain syystä. Johtunee siitä, että on yksinkertaisesti niin väsynyt kun viimeiset päivät töissä on kovin kiireisiä. Seitsemän päivää pitäisi vielä jaksaa =)

Vauvaunet ovat alkaneet :heart: :heart: En ole tähän saakka vielä nähnyt niitä. Toissayönä ihmettelin miten vauva oli jo synnyttyään kovin pitkä. Totesin itsekseni, että ei ihme kun potkut sattuivat niin kovasti kylkiluihin :LOL:

Viime yönä aiheena olikin sitten mies ja hänen entinen avovaimonsa. Unessa mies kertoi että oli käynyt eron jälkeen kerran "polkaisemassa" entistä emäntäänsä josta tämä oli tullut sitten raskaaksi ja synnyttänyt pojan. Ei ollut kuitenkaan nähnyt lasta eikä ikinä tunnustanut isyyttä, josta olin kovin hämmentynyt.

Noo..unella ei ole minkäänlaista kosketusta todellisuuteen eikä näin todellakaan ole tapahtunut, mutta päällimmäiseksi tunteeksi unesta jäi voimakas mustasukkaisuus, jota en ole aikoihin tuntenutkaan :heart: Jotenkin sitä on niin keskittynyt tähän raskauteen ja odotukseen, että tuollaiset tunteet on olleet haudattuina..varsinkin kun vakiintunutta elämää on takana jo yli 10 vuotta =) Ihan tuli miestä ikävä tätä miettiessä, jonkinlainen hellyysvajaus vaivaa ilmeisesti :LOL:

Takaisin töiden pariin..

Miimon ja Hengari-Hertta 33+4
 
Miimon Minulla on ollut myös mustasukkaisuus unia. Unia nään muutenkin paljon ja muistan niitä hyvin aamulla. Aamulla sitten tarkistan mieheltä, pitäähän se minusta vaikka olenkin tälläinen kömpelö pullukka ja kaikki on taas hyvin. :)

Unissani olen myös käsitellyt mm. tunkeilevia sukulaisia, jotka tuovat meidän kämpän täyteen vanhaa rikkinäistä roinaa ja yllyttävät käsittelemään vauvaa kovakouraisesti ja nauravat minulle, kun pyydän niitä poistumaan. Todellisuuspohjaa unillani ei (toivottavasti :) ole, jotenkin vaan kaikkea mahdollista täytyy päästä ajattelemaan.

Tunteet on tulleet pintaan ja alkuraskauden väsymys on palannut. Kuntoilu ja makean syömisen välttäminen on nyt viime päivinä auttanut! Olin huomaamattani ajautunut tekemään herkkujälkkäreitä päivittäin ja nyt kun otin itseäni niskasta kiinni, niin tunteiden ailahtelut ja väsymys puuskat ovat pysyneet poissa.

Yksinäisyys ei ole kyllä yhtään kiva. Minulla nyt ei mitään varsinaista hätää ole, kun on hyvä mies ja silleen, mutta kun ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle ja kaikki vanhat kaverini on kaukana, enkä tunne täältä vielä hyvin ketään, niin kyllä sekin pistää mielialan matalaksi. Raskaus on minulle vielä ollut vähän sellaista käpertymisen aikaa, niin että en ole jaksanut hakea uusia ympyröitä tai kontakteja aktiivisesti. Sitten, kun joku on ottanut minuun yhteyttä olen ollut tosi iloinen, mutta itse olen tavoistani poiketen ollut tosi saamaton. Toivottavasti saisin jokun kaverin, jonka kanssa sitten työnnellä vaunuja!

Talvimama ja aktiivisesti potkiskeleva Vaavi 32+1
 
Aattelin pikaisesti huikata kuulumiset. Aloitin viimein haaveilemani blogin joten osoite on http://pikkumamma.blogspot.com/ Saa käydä kattoo ja kommentoimassa. Onhan toi kuvien kaa yhtä räpeltämistä vielä.. Olo on ihan ok, ainut et hb lienee edelleen alhaalla tai laskee kun ei meinää välillä pystyssä pysyy ja heikottaa. Perjantaina otetaan kontrolli verikokeet samalla kun käyn sokerirasituksessa, eli se ihanuus tiedossa..

Tänään mennään illalla kuuntelee kätilön luentoo sairaalaan eli ainut valmennus mitä tääl on. Ja kierretään synnärillä, jos tilanne siellä sen sallii.

Lana-muikulle jaksamista niin monen surun keskellä' :hug:

Mussulle myös jaksamista loppurutistukseen kuten meille kaikille voimia viimeisille viikoille!

Käyn myöhemmin lukee lisää ja kommentoimassa, mut nyt herättelee miestä yövuorosta ja itelle vähän kahvia!

LM& Pirpana 32+2


 
Krokodiili
Mulla oli viimeinen työpäivä ennen äitiyslomaa. Nyt on merkillinen vapaudentunne, kun kävin jo palauttamassa avaimet ja tulin kotiin.... :LOL:

Lillamy83. Meillä on kans tänään illalla synnytysvalmennus sairaalassa. 2,5 h:n sessio.

terv. Krokodiili 34+6
 
Ja sitten vielä yksi käytännön pulma. Ostin jo aikoja sitten miesten ison koon toppahousut, jolla olen pystynyt ulkoilemaan, mutta nyt ne ei enää mene kiinni ja on ollut niin kylmä, että olen aivan pulassa. Juuri vatsaan pääsee kylmää, kun vetskari jää auki. Ainut takki, jonka olen löytänyt ja joka menee vielä päälle on muuten hyvä, mutta se kellonmuotoisena ei suojaa mahaa alhaalta tarpeeksi. Minulla on jo käytössä villatuubi ja kerrospukeutuminen, mutta viimaa nekään ei pidä. Pitää varmaan ommella joku patentti niihin, kun sisällä tulen yksinäni mökkihöperoksi. Tosin olen aivan tumpelo ompelemaan. :)

[bMiten teillä on ulkopukeutumisen laita? Miten olette saaneet mahanne mahtumaan toppavaatteisiin?[/b]
 
Ei tääläkään oo tehty enään moneen vuoteen synnytysosasto kierroksia.

talvimama toppahousut mulle ei enään mee ja takki naukuu liitoksissaan:/Kohta alkaa sisälläolon kausi jos ei ilmat lämpene...
Onneksi vauvan syntymän jälkeen on helppo tutustua uusiin ihmisiin, kunhan vaan lähtee kodin seinien sisäpuolelta ulos, kävelylle ja kerhoilemaan=)



Abello minä se olin :D Mäkin oon niihin tykästynyt=)
 

Yhteistyössä