~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Hei kaikille!

Adeliina10 eihän se vauva välttämättä oo kääntynyt, voi olla että ylhäällä on tilaa koska on laskeutunut, ja potkut aika alas voi johtua siitä että vauvahan on jo melkein kaksinkerroin eli jalka aika lähellä päätä. Itsellä esikoista odottaessa tuntui loppuaikoina vauvan liikkeet semmosena "piiperryksenä" ihan alhaalla kun siellähän vauvan kädet ja jalat lopussa on, eihän ylhäällä oo kun pylly.

Täällä on kyllä ihan karmea keli. Pakkasta -24 ja kamala viima. Tytön vein eskariin puolen kilometrin päähän ja kävin samalla kaupassa niin kyllä tuntu kamalalta voimanponnistukselta, tuli taas semmonen olo, että miten helvetissä kestän tätä raskautta vielä noin 2kk.
Oon pitänyt miehen toppahousuja kokoa 52 (sille ne on liian pienet, muistan kyllä kun se ne vuosia sitten osti ja minä kyllä kehotin ostamaan isomman koon) Ei nuokaan kyllä enää kiinni mene vaan valuvat sitten ikävästi kävellessä. Lisäks mulla on pitkä ihan tavallinen toppatakki kokoa 40, se vielä just ja just mahtuu. Kai se on siirryttävä miehen tavallisiin ulkoiluhousuihin kun pakkaset loppuu. Ihme homma, että vaikka mies on yli 10cm pitempi niin sen housut ei oo liian pitkiä, kun ne vetää ylhäältä mahan yli tisseihin asti.

Tisseistä puheen ollen mulla ne ei oo onneks yhtään kasvanu, G-kuppia kun ovat jo ennestään. ..Maha muuten pitää olkaimettomia liivejä hyvin paikallaan.

Päätin että siivoan tänään vessat ja lajittelen vauvanvaatteita niin että yli 70cm vien vielä häkkivarastoon odottamaan. Kait tässä pitäs siis alkaa hommiin. Minusta on tullut ihan laiska viime aikoina, tuntuu etten mitään saa aikaseks.

Halauksia ja jaksamisia kaikille!

Helka 32+2



 
MLL
Täälä kärsitään ihan kauheesta flunssasta, räkää vaan tulee ja tulee :snotty: Ei ole loppuraskaus mikään paras aika naisen elämästä kräsiä lentsua, yöllä ei oikeen tosiaan saanu nukuttua ja nousin jo aamuyöstä sohvalle kukkumaan. Josko sitä vetäisi sadannen kupillisen teetä, niistäisi tuhannennen kerran ja kävisi vähän pötköttämään. Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta eihän vauva kärsi tästä mitenkään? Oon yrittäny hengitellä syvään vaikka se vaikeaa onkin ettei tulisi mitään happivajetta..

Mukavaa päivää kaikille ja pitäkää itsenne lämpimänä :)

Nuhanenä MLL :heart: pikku venyttelijä 33+1
 
Huomenta kaikille!
Ihana yö takana. Flunssa alkaa helpottaa ja sain nukuttua todella hyvin. Täällä poksuu tänään... ei tosin viikot vaan vuodet :( Mulla on kyllä vähän sellainen fiilis, että saan aamupalan kohta sänkyyn :heart:
En muista "tunteeko" tota masun laskeutumista, mutta sen kyllä huomaa. Yhtä-äkkiä masu ei olekaan enää tuolla rintojen alla, on helpompi hengittää ja kun peilistä katsoo sivuprofiilia, niin se on luiskahtanut tuonne alas. On ihan eri muotoinenkin. Toki sittenhän se alkaa entistä enemmän painaa häpyluuhun, virtsarakkoon yms. Niin että vaikka hengitys helpottuu, niin muut vaivat lisääntyvät :headwall: Siks tää onkin naisten hommaa!!!!

Pakkaspäivää kaikille (eikö nää koskaan lopu)

Hani-pöö & nöösi
 
MLL ole huoletta, vauva kyllä ottaa kaiken tarvitsemansa hapen, eikä kärsi sun tukkoisuudesta. Sama noiden mahatautien kanssa, vaikka nestevajausta olisi äidissä, on vauva ihan hyvissä oloissa ja nestettä riittää :)

Talvimama taisi kysellä noista toppavaatteista. Mä olen suosiolla jättänyt toppahousujen vetskarin auki, pyörittänyt mahan kohdalle kaulaliinan ja vetänyt sen päälle H&M:ltä ostetun mahatuubin (vai mikä lienee nimeltään...) Näin on saanut aikast lämpimän pakkauksen ja kärsinyt käydä yli 20 asteen pakkasellakin pihalla koiria lenkkeilyttämässä. Mulla ainakin kylmyys saa supistuksia aikaiseksi, joten vaikka tuo pukeutuminen vie julmetusti aikaa, on se kannattanut tehdä huolella.

Hani-pöö:lle onnittelut synttäreiden johdosta!! Meillä juhlittiin miehen synttäreitä eilen :)

Annie77 ja maha 32+3
 
Mitenkäs te eräät ootte saanu neuvolassa noin tarkkoja painoarvioita...?? Onks teil siel ultra? Meidän neuvolas kun ei mitään ultraa ole vaan painoarvioo antaa ihan käsikopelolla JOS antaa. Eilen ku mul oli neuvola, niin ei suostunu painoarvioon ottaan kantaa kun kuulemma niin epävarmoja ne arviot, että voi heittää jopa kilollakin päin mettää. Siis ihan vaikka ois ultrakin käytössä!

Aaarrh...tekis niin mieli lähtee ulos vähä pitemmälle lenkille, mutta on niin helkutin kylymä..! Sais kyl miun mielestä nää ällöpakkaset jo riittää...

MLL tais ainakin flunssassa olla. Hänelle ja muillekin sairastelijoille pikaisia paranemisia! :snotty:

Prinpressa & Piipiäinen 35+4
 
TOiset täällä ovat olleet huolissaan vauvan suuresta koosta. Täällä on taas huoli toisenlainen. Kävin eilen neuvolassa ja ultralla katsottiin pikkuista. Lapsivettä oli vähän eli normaalin ja liian vähäisen rajalla 3,8cm. Onko kellään tietoa, mikä olis hyvä määrä? Lisäks maha on edelleen melkoisen pieni sf 29 rv 35+3 ja vauvan pään koko vastasi rv34. Terkkari vaan totesi, että voi olla kasvun viivästymää. Huolestuttaa!!! LAittoi sitten lähetteen (onneks) äippäppolille ja toivotaan, että aika tulis tosi tosi pian. Varsinkin toi lapsivesi huolestuttaa mua. Ihmetyttää, kun ei 4 viikkoa sitten tehnyt mitään, vaikka epäili jo asiaa.

Kun on tottunut, että kaikki menee hyvin, niin tällainen raastaa... mieskin oli eka kertaa mukana neuvolassa ja näin naamasta sen huolen kans....

Jaksamista muillekin!
lana-muikulle erityisesti voimia vastoinkäymisiin!

epäusko ja nassukka 35+4
 
Paranemisia kaikille kipeenä oleville :flower:

vauvan liikkeistä Musta tuntuu, että parin viimisen, ehkä kolmen päivän aikana vauva on liikkunut tosi vähän. Tunnen kyllä liikkettä, mutta huomattavasti vähemmän kuin ennen :/

Jossain opuksessa kerrottiin, että nyt 34 viikoilla vauvan liikkeet vähenee. Onko joku rv 33-34 huomannut samaa. Tietenkin huolestuttaa, mutta onneksi nyt jotain liikettä sentään tuntuu, mutta ei todellakaan mitenkään aktiivisesti.

Huomenna on neuvola ja täytyy muistaa asiasta mainita.

Aivan järkyttävä sää ulkona!

Abello 34+2
 
Neuvolassa käväisty ja kaikki ok. Painoa on tullut kyllä reilusti, nyt taasen melkein 800g/vk...noh, se on sen ajan ongelma sitten kun sitä pääsee pudottelemaan...Vaavi esitteli taas jalkapohjiansa niin ihanasti. Silmän räpytykset näkyi ja hengitysliikkeitä. Ihanaa!

Epäusko, toivottavasti pääset pian äippäpolille ja saat vastauksia, josko siellä on tarkemmat ultrat ja mitat saadaan kohilleen.


TÄnään tuli monen monta pakettia postissa. Ensimmäiset kestot, jotka huusin netistä. Kivan näköisiä. Ne oli siis niitä AIO Babyland tasku - kestovaippa. Kysyisin taas teiltä fiksuilta, että noiden kanssahan ei niitä villahousuja vissiin tartte? Vai tarviiko? Ja jos ylipäänsä ite alan taskuvaippojen tekemistä ite opettelemaan, niin tarviiko niitä villahousuja sellasiin. (Ajattelin uloimmaksi kankaaksi pulia). Oon vielä niiiiiin pihalla näiden kestojen kanssa, mutta jospa tää tästä alkaa selviämään. Netissä oon pörrännyt ja paljon asiaa olen ainakin luullut oppivani, mutta...Unissakin pyörii vaan kestoja ja niiden osia. :)

Ja sitten toinen kysymys teille, jotka ite teette kestoja tai muuta...(pakko kysyä, kun olen oikeesti ihan uuno kankaidenkin suhteen...) eli liivinsuojuksia kylläkin aloitan tekemään ja sitä varten tilasin sitten netistä kankaita, kun en malttanut odottaa, että pääsen eurokankaaseen. Niin, tissiä vasten tulee coolmaxia, niin sen nyt ajattelin, että vissiin toi reikäisempi puoli tulee ihoa vasten, eikö? Sitten imuna bambupuuvillafleeceä, niin kummin päin se sitten tulee? Se karvaisempi puoli ihoon päin? Ja kaikki kerrokset samoin päinkö? Kuulostaa itestäkin tyhmälle nämä kysymykset, mutta jos joku kehtais valaista vasta-alkajaa. ja noi kankaat varmaan kannattaa pestä ensimmäisenä?

Abello, kyllä olen minäkin huomannut, että liikkeet ovat vähentyneet. Vauva toki liikkuu päivittäin, mutta on rauhallisempiakin jaksoja. Illalla usein sitten on se isompi jumppatuokio. Ei se ole ihmekkään, kun alkaa tila ahtaaksi käydä.

Onpas ihmeen hiljaista. Olen ihan yksin kotona. On se kumma, ettei sitä sitten osaa tehä yhtään mitään, vaikka ois mahollista. No kai se on tämäkin. Olla vaan.

Jatkanpas nettiopiskelua.
Miiru 33+6
 
epäusko ja muut jotka miettivät vauvan pientä kokoa. Pitää paikkansa et se painoarvio on niin hakuammuntaa ku olla ja voi. Edellisessä raskaudessa mut kans lähetettiin äitiyspolille pienen vatsan takia ja siks ku sf mitta ei kasvanu, käyrä meni vaa alaspäin. Viikolla 35 sf mitta oli 27 ja mun maha oli oikeest niin pieni et mietin itekki et tuleeko sieltä mitään. Viikkoa ennen laskettua aikaa ultrattiin äitiyspolilla ja painoarvio oli 2440g. No siitä muutaman päivän päästä vauva syntyi ja painoi 3180g ja 48cm eli ihan normaalinkokoinen jötikkä oli. Lapsivettä ilmeisesti oli vähän, niin muistaisin lääkärin silloin sanoneen. Nyt tässä raskaudessa oikeastaan sama juttu, alakäyrillä mennään mut en osaa yhtään olla huolissani, kyllä se vauva siellä kasvaa :) Nyt viimeisen viikon aikana olen huomannu et liikkeet on voimakkaampia kuin ennen. Oikeen sattuu kylkiin et tarvii mennä kaksinkerroin kun vauva oikein myllää :LOL: Eikä ainakaan mitään liikkeitä tarvi laskea, sen verran vilkas yksilö on ;)

Jaaha ja tänää poksuu 34+0 :heart:
 
Epäusko minähän elin juuri viikon kauheassa paniikissa kun vauvan kasvu oli mittauksen mukaan monta viikkoa jäljessä. Noh, uusi mittaus antoi ihan uudet lukemat, joten eka oli pelkkää mittavirhettä. Eli toivotaan että sinullakin jotain samansuuntaista... Lapsivettä ei mullakaan ollut liikaa. Käski juoda enemmän nestettä, minä kun en muista ikinä juua :(

Lisäksi ku olin menossa käyrään, mun piti muistuttaa että mulle oli siihenkin varattu aika. Kätilö sanoi siihen vain että aijaa, minä katoin että sulla on niin pieni maha ettei tuosta mitään käyrää saakaan (ei ollu kovin hyvä lause siihen väliin ku odotin tuskastuneena pääsyä sinne uusintaultraan juuri pienten mittojen vuoksi...). Tuntuu että maha kasvoi mulla jouluun asti ja sen jälkeen on mitat ollu samoissa... Mut ehtiihän ne vielä muuttua ;)

Mulla on masuasukki vasta viime päivinä alkanutkin kunnolla liikkua, ihan kuin sulla Mamu78. Onhan se siis tähänkin asti liikkunut, mutta nyt ihan erilailla ja yölläkin saattaa pitää mua hereillä. Taitaa olla aika tapauskohtaista nämä liikkeetkin :)

POKS 34 :)
 
Miiru80, siinä ei ole mielestäni yhtään mitään väliä, miten päin se imevä kangas siellä coolmaxin alla on. Jos ei laittaisi sitä pintäkuiva kerrosta päälle, sitten olisi varmaankin pehmeämpi ja karvaisempi puoli mukavampaa. Muista pestä kaikki kankaat ennen ompelua, jos ommeltuna vasta kutistuu (yleensä esim. bambut kutistuvat tosi reilusti, vaikka jotkut on kai valmiiksi kuitistettujakin), menee koko liivinsuoja tai vaippa pilalle.

Istukanveren luovutus - varmasti antaisin luvan, jos meillä otettaisi. Ei sitä kuitenkaan ihan niin paljon kai tarvi kuin normaalia luovutettua verta. Sitä vaan ihmettelen, miksi joku sitä kieltäisi? Johonkin tuhottavaksihan se muuten menee, eihän sillä itse tee enää mitään!

Pakkanen saisi jo loppua... Kaunista, mutta kylmä!

Mirabel 31+6
 
epäusko toivottavasti pienellä ois kuitenkin kaikki hyvin :hug: Onneks sait ajan sinne äippäpolille.

Abello mulla tuli eilen 33 viikkoa täyteen ja ainakaan vielä mitään liikkeiden vähenemistä ei oo kyllä huomattavissa.

Miiru80 mäkin oon jo kome yötä peräkkäin nähnyt unia kestoista :LOL:
Mun mielestä ei tarvitse mikäli oon oikein ymmärtänyt ja myöskään pul-kankaan päälle ei tarvitse villiksiä.Toivottavasti joku oikaisee jos puhun nyt höpöjä.

(.) Mä oon ollut tänään todella pahalla tuulella, niin pahalla että se suututtaa mua itseenikin ja kierre on valmis.Kaverin luona käytiin kylässä ja se teki kyllä mun päälle tosi hyvää ja nyt on paljon parempi fiilis.
Toissa iltana kun katsoin tv:tä niin laitoin kaukosäätimen vatsan päälle niin kohta alkoi onnenjyvä jo potkimaan sitä niin tehokkaasti että se hytkyi ja pomppi siinä, miehelle nauroin että vauva taitaa yrittää tiputtaa sitä kun niin ahkerasti sitä muksi :D
Onneksi silloin puoltoista kuukautta sitten pesin ja laitoin ne vauvanvaatteet paikoilleen koska enään mua ei kiinnosta koko homma yhtään ja jos ne ois nyt laittamatta niin pakkohan ne ois laittaa mut kyllä mua keljuttais.
Mä juttelin tänään kaverin kanssa ja se sanoi että nykyjään tulee seurakunnan työntekijäkin kotona käymään kun vuava on synytynyt :/ Mä en kyllä yhtään tykkää, se ihminen on kyllä ihan ok, mut en mä kyllä sitä tänne halua.Se neuvolantaidinkin käynti aiheuttaa jo ihan tarpeeksi hässäkkää ja mä en vauvan syntymän jälkeen ole muutamaan viikkoon yhtään sosiaalinen.
Eilen illalla oli yllätys kun mies itse otti puheeksi sen kaukalon ostamisen että koska mennään sitä ostamaan=)
Eilen kun nousin illalla pöntöltä niin vihlas kyllä koko kohdun alueelta tosi kipakasti :eek: Ja sit tietysti jähmetyin paikalleni, kun se meni sitten hyvinkin äkkiä ohi niin heti kun lähdin kävelemään niin sama jatkui ja ainakin 7 samanlaista vihlaisua tuli!?En oikein tiedä mitä ne oli koska ne ei kyllä yhtään tuntunut samanlaisilta kun synnytyssupistukset ja koska se oli kivulias ja koko kohdun alueella niin en usko et se oli harjoitussupistus vai oliko?Maha oli kyllä ihan kivikova... sitten kun menin sänkyyn lukemaan kirjaa niin vihlaisut hävis ja maha oli ihan pehmeä taas...osaako joku sanoa jotain?Neuvolaan en halua soittaa kun se sijainen on siellä niiiiin nyrpeällä tuulella.

Metsätähti ja onnenjyvä 33+1
 
Krokodiili
metsätähti. Ei seurakunnasta kyllä kukaan väkisin/vasten tahtoasi tule teillä käymään... että lepo vain. (Minkäköhän ammattikunnan edustaja sieltä ylipäätään tulisi teilläpäin.) Tietty papin kanssa käydään kastekeskustelu, jos aiotte antaa lapsen kastettavaksi - se keskustelu täytyy JOSSAIN tehdä, mutta ei välttämättä kotona.

( . ) Eilen oltiin synnytysvalmennuksessa. Aloin pelätä luullakseni entistä enemmän... Ensi viikolla sovin taas pelkokeskustelun kätilön kanssa. Mieskin oli aika vihreänharmaana siellä synnytyssalissa kyllä eilen :kieh: , valitteli että pyörtyy kohta - kätilö vähän esitteli instrumentteja ja kertoili toimenpiteistä...

Kiitos useista äitiyslomaonnitteluista! Kyllä tämä melko juhlalta tuntuu tavallaan :D .

terv. Krokodiili 35+0
 
Metsätähti kyllähän niiden täytyy soittaa ennen tuloaan ja silloin voi kieltää tulemasta. Ei kaikissa seurakunnissa edes tule. Meillä tulee martat rotinakahville joskus ensimmäisen kahden kuukauden aikana katsomaan lasta ja silloinkin tulee 2-3 ihmistä. Tuovat pullat yms mukaan, joten ei tartte kuin kahvi keittää :D
Ei meillä edes neuvolatäti tule, vaikka kuuluisi tulla. Tällä kertaa kyllä meinasin, että saavat kyllä tulla. En tosiaankaan halua lähteä kahden pienen kanssa neuvolaan ensimmäiselle käynnille. Voi voi jos se on tätsylle joku ongelma... Esikon kanssa suostuin vielä lähtemään ekalle kerralle neuvolaan, mutta silloin olikin lämmin lokakuu ja autoa ei tarvinnut lämmittää etukäteen.

Tutustuminen synnärille olis mahdollinen, mutta me ei tällä kertaa jakseta innostua. Johan tuolla salissa tuli perjantaina aikaa vietettyä, joten sinne on tutustuttu =)
Samat kätilöt siellä on, paikka on vain vähän muuttunut viime kerrasta.
Valmennusta ei täällä ole ikinä järjestetty, joten on pitänyt aina pärjätä ilmankin...
 
Krokodiili Joo papain kyllä ymmärrän ja sen kyllä meille otan käymään ihan mielelläni mikäli vaan llöydetään täälle kummit niin että saadaan tää kastettua.Mut siis sieltä on tulossa joku perhetyöntekijä tai vastaava joka siis pitää täällä perhekerhoa ja lasten päiväkerhoja.
Hienoa että pääset kätilön kanssa juttelemaan, jospa se hieman lieventäis pelkoasi :hug:

Mä taas pyörin täällä netissä ja tuhlaan rahojani kestovaippoihin :D :ashamed: Toivottavasti osasin tehdä fiksuja hankintoja enkä joutuisi ainakaan montaa katumaan.Yhtä kauppaa vielä kyttään ja parilta odottelen vastausta=)
Mitenköhän mun rahat riittää kohta siihen Helsingin reissuun :whistle:
 
tuota, ei ketään tarvitse kotiinsa ottaa käymään, jos ei tahdo, ei sen enempää terveydenhoitajaa kuin mitään muutakaan työntekijää. Mulle on ollut jo pitkään ihan selvä juttu, että ä-neuvolan nainen ei meille tule, koska mä en voi sietää sitä ihmistä, enkä tosiaan aio tehdä sille minkäänlaista selkoa tissieni tai alapääni tilanteesta. Se on ihan jees, että palveluja on tarjolla, mutta ei kaikkea tarvitse silti ottaa vastaan, kyllähän aikuinen ihminen osaa valikoida oman tarpeensa mukaan ne palvelut, jotka kokee tärkeiksi.
 
KESTOVAIPOISTA Niihin mäkin olen tainnut törsätä jo aika paljon netistä ostaen, osan olen huutonet:stä huutanut ja osan tilannut. Uusia on nyt 3 kpl Bumgeniuksen AIO, sitä kokoa kun menee kauemmin, sit on yksi joku mikä-lienee-merkki AIO samoin kuin tuo Bum:in sekä 1 kpl Fuzzi Bun:n uusi S. Sit olen huutanut yhen S Fuzzin, 2 kpl on tulossa ja sit mulla on yx huudettu outo fleece-juttu, siitä en ole ihan varma, täytyykö pistää kuoret päälle....Sit mammani tekee niitä oliko se nyt hahtuva villahousuja ja sit mulla on kaksinkertanen määrä niitä ä-pakkauksen kestoja sekä jotain fleece hässäköitä imuiksi....Miehelle sanoin eilen, ett sit kans PAKOTTAA mut käyttään niitä, jos huonolta näyttää B) Ystäväni oli tänään kylässä reilu 5 kk vauvansa kanssa, koitti kerran noita ä-pakkauksen kestoja ja siihen jäi, muistutti sitten, että kun nuo kestot on paksumpia, niin pitää huomioida esim. bodyissa...Mites te, ketkä olette käyttäneet niitä/käytätte niitä, pitääkö vaatteet olla isompaa kokoa kokoajan vai saako nuo kestot tungettua esim. normibodyihin?

RAHA Mua kanssa huolestuttaa, miten pärjätään sitten kun siirtyy vanheimpanrahalle, kun ollaan molemmat miehen kanssa aika törsääviä, esim. ihan perus ruokajutuissa, sekä mä varsinkin tykkään vähän liikaa tilata kaikkea...Miten sitä osaa sit elää säästeliäämmin eikä tuhlaa...HUI....Hoitovapaalle on turha edes miettiä jäävänsä, siihen ei budjetti enää kyllä riitä :'(
 
Darwin ei käytetä suurempia bodyja kestojen takia. Minulla on noita bodyn jatkopaloja käytössä sen takia. Ne on erittäin helppo tehdä itsekin, suora kaistale ja pienet nepparit 3-4 kpl. Siihen käy mikä tahansa jämäpala venyvää kangasta. On niitä joissakin nettikaupoissa myynnissäkin ja huutiksessa on joidenkin omatekoisia. Niitä saa ihan muutamalla eurolla. Niitä kannattaa olla varastossa muutenkin pari kappaletta varastossa. Meillä ainakin osa bodyista oli esikolle sopiva hihoista, mutta muuten mitta liian pieni. Tuo kun oli epäsuhtainen jo ihan vauvana.... :D
 
Miiru80 mistä moinen nimi? Meillä oli joskus, ku oltiin kersoja Miiru- niminen kissa! Ja muutenkii oon aina ollu enemmän kissa ihmisiä! Kissat on niin ihania ja ainutlaatusia :heart: ! Nappe kissani, jonka jouduin lopettamaan sillon viime pe, josta teille tänne jo kerroinkin oli mulle TOSI rakas ja vieläkin tulee aina iltaisin itku, ku tajuaa, ettei enää oo sitä omaa pientä seuralaista! kyllä se on aina kova paikka lemmikistään luopua!

Ootte hirveesti ilmeisesti tääl kestovaippojen kannalla??!! No mun tätyy kyl sanoo, etten itte taas oikee oo! Itte "joutunu" olee pentuna sellanen luomu lapsi ja meillä mun vanhemmat käytti aina mulla ja kaxois-siskollani sideharso vaippoja, villahousuja ja muutenki tuli liian tutux toi luomu-elämä, ku ollaan käyty steiner-kolua ja en mitää nii inhoo ku just jotain ruskovilla vaatteita! Ehkä te muut haluttee kokeilla "uutuuden "viehätyxenä?! Mut mulle riitti, ku ite jouduin olee joku luomu-kersa :LOL: ! Et aijon tehdä kyl mun kersasta ihan normaalin, nykypäivä lapsen! :LOL: !

Joo, ja hei SORRY tää avautuminen, mut oli pakko, ku ärsytti!

Jäi tänää sit neuvolaan menemättä! Soitin sinne ja sanoin, että nyt on selllanen olo, ettei yxinkertasesti jaxa liikkua! En oo nyt liikkunukkaa täält neljän seinän sisält varmaa pariin päivään. Noi paukku pakkaset inhottaa jaku ei oo mullakaa oikee koht mitää päälle pantavaa tonne viimaan, ku se ISO- kokoinen takki, jonka tilasin Tampereen sokoxelta sillo viime, noh en nyt muista millon, mut alkuraskudesta ny kumminki, nii sekää kohta enää mee kiinni mahan kohalta! Eikä mulle tulis mieleenkään käyttää jotai mun ukon vaatteita, ku sil ei raukal oikee oo mitää kunnon talvi vaatetta :kieh: ! Jaku oon itte aina inhonnu toppahousuja ylikaiken! ku niit ei sillo ysäril ollu oikee fixuja, ku sillo viimex oon semmoset omistanu :wave: Noh täytyy varmaa lähtee sit metsästää joitain oikee "fixuja ja hintavia" toppahousuja, jos niitä nyt ees on sellasia olemassakaan! Ja kyllähän täällä suomen maassa rahalla saa! voi ristus, ku en köyhänä ihmisenä ihan viittis hirveitä rahoja yhtiin helvetin toppahousuihin käyttää ja sit jos ostaa jostain hemmetin uffista, ni sit ne on käytetyt ja ihan karmeet! On kokemusta niistä liikkeistä ihan boikottiin asti! Itte joskus nimittäin ollu kyseisessä lafkassa töissä!

Joo ja jaa, että tämmöstä nyt tuli tällä kertaa! Vähä niinku liirum laarumia.. HÖH, mut ei anneta sen menoa haitata! :LOL: :LOL: :kieh: !

Ps. mulla nyt on näköjään joku sisäinen levottomuus päällä! AAARRRGGGH, ku AHISTAAA!!!

=== Turhautunut Lanis&Tyyppi <--- Joka ei niinkään, vaan pistää menemään oikee huolella :wave: (rv 31+3)
 
[/b]Narkissos Mä täällä tosi kiinnostuneena sun tilasta...ja vauvan kasvusta.Kävitkö sä polilla uudessa painoarviossa???Millanen se oli??Joko ne anto sulle käynnistyspäivän??
Tehtiinkö sulle painoarviota 30-31 viikolla??Mitä se sulla sillon oli??

Mulla o tilanne kanssa täs semmonen että tuon painon takia voivat pian käynnistää aikasemmin...noilla 36 vkon kieppeillä.Ni kiinnostaa mitä ne sun kohalla pääättää. =) Miten sun käy...

Itellä vasta ens vko ke uus arvio...saas nähä...sillo o viikkoja vasta 32 ja risat..sä ku kätevästi meet eellä...ni jännitän täällä mitä ne keksii sun kohallas. ;) Kun omaa tilannetta ressaan...



Hitsi..huome ois haettava insuliinia lisää apteekista..sitä kun ei saa ku 5 kynän paketissa,vaikka tarviisin maksimi kaks kynää enää molempia...pitkäää ja rakettia.Ja maksaa aika mukavasti tuo 5 kynän paketti. hmmh..eikä oo ketää kenen kanssa yhessä ostas tuon paketin. :| Ei menis nii paljo rahaa hukkaan.Hm hm...kai se ois haettava vaa ne...Ei ois ketää tiedossa kuka tarviis...Rupeen diilaa... :LOL: insuliiniä... :LOL:

Joo no mulla o maha aika aran olonen aika ajoin...särkee...ja koskee...Supisteleeki aika kivasti..ei kipeesti mutta iha tosi pinkeeks menee.
Ja muutamana iltana ollu semmosta ihmeen aaltomaista nipistelyä...alkaa semmonen poltteleva nipistely ylämahasta vähä nii ku kylistä keskelle päi...semmonen vähä niiku vanne...ja se jatkaa matkaasa alamahaa asti....Supistuksia??Mulla ei aikasemmi tuommosia harjotussupistuksia oo ollu missää raskaudessa....
Onko muilla ollu?[/b]

Joo mä meen kahtoo salkkarit...palataan

daizz ja "eemeli" 31+3 joka kasvaa liikaa...
 
Joo, taidampa lähtee vähän ulos! Jos tää IKÄVÄN tuntunen olo helpottais! Muuten kaatuu seinät päälle! :LOL:

Nyt sinne kauppaan ja niin pois päin! Ja kaikki mahdollinen ulkovarustus päälle, mitä löytyy! Oispa pilkki haalari, ni ei tarttis ku siihen sukeltaa ja AVOT, ois lämmin ja eiku menox!

... Mut eipä oo ei! Noh onnex ei oo kauppaan ku yx kullin lujaus :LOL: :attn:

:wave: !
 
Glow
ISOJA IMETYSLIIVEJÄ; http://www.lumingerie.fi/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=327

Itse tilasin tuolta kahdet, hyvät on! =) molemmissa vielä pieni "turpoamis"vara...maidonnousu siis....

Kyllä on alkanu supisteleen ja kipeesti! ihan levossa... mut aina ne loppuu sen parin jälkeen... noh, saa loppuakin. Mä haluan muuttaa ja laittaa vauvan sängyn ym kuntoon ennenku lähen synnyttää :D

Mulle taisi muistaakseni yks lääkäri sanoa että viimeistään rv 36 vauvan pitäisi olla kääntynyt raivotarjotaan, jos ei ole, sitten kokeillaan ehkä kääntää....
 

Yhteistyössä