Mun mielestä ei ole olemassakaan mitään " NORMAALI KOULUA" erixeen! Miten nyt sitte kukin haluaa ilmaista asian! Mut just tälläi EN tarkottanu, et pitäis teijän ruveta haukkumaan! Ja IHME KÄSITE
metsätähdeltä,
ettei steiner kolussa ole luokkia?? Whaat??
Kyllä on ihan normaalisti LUOKAT ja ISOT onki ja yhdessä luokassa on yleensä
se n 20 oppilasta, ellei enemmän! Ja luokkaa aina vaihdetaan, ku alkaa seuraava luokka ja siinä koulussa on sekin asia mm erilainen, jotta yx opettaja vetää aina yhden
luokan kahdexan vuotta läpi, eikä koko ajan joka vuos vaihdu ope! Ja noi
kielten opiskeluthan sielä
alkaa jo ihan ekalla luokalla! Ainakin meillä alkoi
saksa ja ruotsi ekalta, jos en väärin muista, tai tokalta luokalta! Ja
englanti meille tuli musitaaxeni vasta kasilla, mut se ei
mikään ongelma ollu mun kohdalla, koska sen verran helppo kieli mulle
aina ollu ja aina oon englantia osannu puhua! Ku oon tavallaan "joutunu" sitä usein puhumaan =) ! Perus kouluissa tulee vasta paljon myöhemmin käsittääxeni sit valinnaisena noi kielet! Ja onhan siitä ollu hyötyäkin, tai voi olla tulevaisuudessakin, jotta oon opiskellu mm saksan kieltä! Harva suomalainen sitä osaa! Ja vaikkei mulla se nyt niin tuoreessa muistissa ookkaan, ni oon varma et jos/kun pitäis sitä taas ruveta puhumaan, ni sit kyl muistuis mieleen =) Äitini ja isäni opiskelivat nuoruudessaan saksassa.. Ni niiltähän voin uudestaan oppia sen kielen taidon jos haluan! Ja vaikka oon steiner koulua käynykki (ihan pentuna, josta tosissaan on AIKA HELVETIN PITKÄ aika) Niin en kylläkään koe sen millään muotoa vaikuttavan mun nyky päivän elämään! Ainakaan millään muotoa negatiiviseti!
Ja kyl tää taas on nii jotenki huvittavaa, ku sain jälleen teijän aivot raxuttamaan ja miettimään/ kirjottamaan/kommentoimaan tota steiner- asiaa! Mut KIITTI MULLE NYT RIITTI!! EI oo MIKÄÄN PAKKO kommentoida, jos ei osaa asiallisesti sitä tehdä! Joo ja ehkä mäkään en nyt niin ASIALLISETI aina voi/halua/osaa kommentoida, mut mielestäni oon nyt tässä lähinnä kommentoinu näitä teidän juttuja, joihin olette mulle vastanneet!
Mulla on nyt
tän surukauteni lisäx muitakin huolia ja tuntuu et ne oikee kasautuu kasutumistaan, eikä tunnu loppuvan! Toivon todella jotta teillä muilla, joilla on HUOMATTAVASTI helpompaa elämä, nii ottakaa siitä kaikki ILO irti ja ihan vaikka ilotkaa munki puolesta! Kun en siihen pysty, ei paljo naurata! Ja sitte tän kaiken paskan lisäx mulla on sellainen sairaus, ku tourette! Ja siitä en rupee nyt vielä erixee kertomaan, ku en jaxa! Varmaa jokainen taas tekee omia päätelmiiän siitäki asiasta, mutta yleensä ne on vääriä, ku ei tiedetä mistä puhutaan! Suosittelen kattomaan netistä, vaikka googlaamalla, nii sieltä nyt jotai tietoo saa, mut ei sekään aina nii varmaa! Mut noita dokumenttejahan on täs viime vuosina tullu just tosta TOURETTESTA! Ja ku mä en nyt tässä vetoo mihinkään / piiloudu sairauteni taaxe, niinku nuo sanonnat on TOSI YLEISIÄ, mitä kuulen jatkuvasti ja joka ÄRSYTTÄÄ!
Muttah, ONNEX mun elämä tulee muuttumaan tän vauvan saanniin kannalta ja olen siitä TOSI onnellinen ja
tämä pieni elämä sisälläni, tuo minulle NIIN SUUREN ONNEN ja ilon kyyneleet virtaavat vuolaina, kun hänet, pienen käärön syliini sulkea saan :heart:
Onnea on, olla sisäisesti onnelline, vaikkei se ulkoa päin siltä näyttisikään :wave:
Taivaalta satoi lunta, on maa tulvillaan, peittynyt koko maa valkovaipallaan :wave:
Itse keximiäni runon pätkiä ovat nuo yllä olevat! Niitä tulee aina välillä kexittyä ihan päästä, varsinki silloin, ku haluaa sisäisen rauhan ja haluaa siten rauhotella itseään!
Tuli jo huono mieli, ku noin avauduin teille RAKKAAT KANSSA ODOTTAJAT! ANTAKAA ANTEEX, en ole pitkä vihainen! Ollaan taas ilosia ja iloitaan siitä, mitä on ja kohtahan meillä kaikilla se pieni/suuri ILO sylissämme on :heart:
===Lanis&pikku-Tyyppi 31+4 :heart: = Jo kova ikävä tätä pientä tulokasta :heart: !