~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

merkkiä tähän väliin...

Hekla Hää on kyllä niin söpö ja ihana, että!!!

ON täällä yritän pitää flunssaa loitolla. On vähän semmonen kutina kurkussa ja tykytys päässä että taitaa tuo pahus tänne rantautua. Luulin jo että olisin siltä välttynyt kun mies sairastu viikko sitten ja alkaa jo nyt oleen terve, mut luulin väärin... :snotty:

Vedän kuin viimeistä päivää hunajateetä ja hedelmiä.

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
lana-muikulle vaan pikaseen kommentoimaan, et mie ainaki jotenki tiän ton Steiner-koulukuvion, mies kun on sellaisen peruskoulunaan käyny. Ja ihan normi tavis se on :LOL: Samoin sen kaverit. Ei tullu kenestäkään mitään "hihhulia" On kyl tosi, et siellä panostetaan joihinkin asioihin paljon erilailla kuin tavallisessa koulussa (kuten just taiteet ja esiintyminen) mut on mun mies antanu paljon noottiaki (jäi kaipaan enemmän yleissivistystä).
Ja meillä (osa-)kestoilu enempi rahallisesta kuin ideologisesta/ympäristöystävällisestä syystä.

Mut nyt takas perheen pariin, oli pakko vilkasta kuiten kuulumisia ettei taas oo hirrrrveän monta sivua luettavana :p

mobic ja kevätpörriäinen 32+2 *ja supistelee.. :/ *
 
hekla kyllähän toi pahasti siltä kuulostaa :| Voimia :hug:

Adeliina10 mulle lääkäri sanoi että yleensä kolmas lapsi on kooltaan ekan ja toisen lapsen välistä, toivottavasti pitäis paikkansa.

Narkissos :hug:

mysti älä huoli, niin mullakin tuntuu ja vauva on kiltisti pääalaspäin, mut kyllähän se koko pikkuinen hytkähtää hikan voimasta et sullakin se saattaa olla pylly mikä siinä hytkyy=)

Steinerkoulu, mites se onnistuu kun vaihtaa sieltä normaalikouluun, kun siellähän ei mun käsittääkseni oo luokkia tai se on ainakin hyvin erinlainen kuin peruskoulu et jos sitten vaikka muuttaa ja lapsi on ensimmäiset vuodet ollut steinerkoulussa ja joutuu/haluaa peruskouluun niin millä perusteilla ne päättää et mille luokalle lapsi sijoittuu vai laittavatko ne lapsen vaan siihen luokkaan missä on muutkin samanikäiset huomioimatta että hallitseeko lapsi kaikki edellisten luokkien oppimäärän?Vai pitääkö ne jotkut kokeet ensin ja sitten päättää et mille luokalle lapsi pääsee?

Mulla oli tänään oikein mukava päivä, käytiin kerhossa ja kyläilemässä ja nyt on turvakaulo asiakin hoidossa=)
Vauva hikkaa masussa :heart:

Nyt mun täytyy mennä kurkkimaan et joko se kestojen myyjä ois laittanut tilinumeroaan et pääsis maksamaan sen vaipan, kun häiritsee kun siitä ei oo kuulunut mitään...

Metsätähti ja onnenjyvä 33+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja lana-muikku:
Ja mitenniin erottuvat steinerlaiset porukasta, millä tavalla? ja ihan tiedox, että se koulu EI OLE MIKÄÄN VAJAITTEN koulu todellakaan,
En sanokaan itse ainakaan, että on vajaiden koulu tms, mutta yritäppä itse opettaa pojalle kuudennella koko ala-asteen englantia, jotta poika pääsis yläasteelle... Tai että taidot olisivat edes välttävät. Ei siinä paljon naurattanut... Ei ollut kuudennen syksyyn mennessä vielä opetellut yhtään sanaa englantia, kun ei ollut kiinnostanut ja koulussa ei tarvinnut.
Täällä ne on vain niin olevinaan paljon parempia ihmisiä, kun ovat siellä koulussa tai laittaneet lapsensa sinne. "Ja he pystyvät sen takia pitämään niin vapaan kasvatuksen, joka on lapselle paljon parempi." Kuulin tuon yhden äidin suusta, arvaa vain paloko hihat siinä vaiheessa... varsinkin, kun olisin voinut muutaman "hyvän tavan" lapsensa käytöksestä sanoa siinä vaiheessa.
On hyvä että on vaihtoehtoja, mutta eiköhän jokainen pyri tekemään parhaansa oman lapsensa kanssa ja tee ne päätökset, jotka itse kokee oikeaksi? En usko, että kukaan meistä on toistaan parempi kasvattamaan...

Erottumisesta vielä... kyllä se ikävä kyllä täällä näkee missä koulussa lapset käy. Täällä on aina ollut sellainen jako normien ja steinerien välillä. Ja ne lapset ovat vähän turhan vapaalla kasvatuksella ja käytös sen mukaista muita ihmisiä kohtaan. He kun osaavat kaiken jo valmiiksi niin paljon paremmin kuin muut, omasta mielestään, ja tuovat sen kyllä erittäin hyvin ilmi.... Ehkä tänne on vain kasaantunut kaikki nuo "kusipäät", jotka ikävä kyllä antavat osaksi vähän huonon leiman koko muulle porukalle.

Itse olisin halunnut laittaa esikon sinne päiväkotiin, kunnes juttelin asiasta yhden äidin kanssa... ei kiitos enää, kartan ihan mielelläni ja pidän pojan sitten vaikka kotosalla. Me kun ei olla tarpeeksi hyviä siihen porukkaan hänen mielestään...

Alkuperäinen kirjoittaja lana-muikku:
Missä päin siis asustat LillaStina, kun puhuit, jotta täällä päin?
Enpä taidan näin julkisesti viittiä sanoa tällä hetkellä, kun varmasti täällä noita muitakin uteliaita silmiä löytyy... Eiköhän kakkaa tule taas niskaan joka tapauksessa palstailusta jossain vaiheessa...
 
Narkissos Voi vide mikä arvio...kroppa kasvaa siis jo viikolla 38..hui!!Ja oikeesti meette vasta vkolla 34 ja risat!HUh huh...Mä pelkään tääl mite tää meijä tyyppi o innostunu kasvamaa...Ens viikolla se nähää taas. :| Hui hurjaa mite se kasvu voikaa kiihtyä...kaikesta huolimatta. :ashamed: Voi tota mä pelkään omalla kohallaniki...Eikö sitä mitenkää voi estää??!!Tai etes jotenki hidastaa sitä kasvua??Mä oisin ihan valmis tekemään kaikkeni sen eteen...näillä lopu viikoilla et ei kasvas nii hurjasti,et saisin synnyttää normisti.

Mites sä synnytystä ajattelet??Alakautta vai sektioitako toivot??Vai onko ne jotain vähänkää vihjassu siellä millä tavalla se pieni(iso) sieltä poistetaan...

Joo mä oon kans ihan lowe tähän vekaraan tääl mahas... :heart: Ollaan tosi odottavia että saahaan tää meijän perheeseen iha sillee...kunnolla.Vaikka jo nyt siitä puhutaan perheen jäsenenä. :D Voi vitsi..mä toisaalta ootan innolla ja toisaalta kauhulla tuota keskiviikkoa...kun tuo arvio taas meillä on...HUh!!Mitä mä oikeen voin tehä et "eemeli" ei kasvas nii rajusti??!! Jos joku tietää..ni kertokaa se mulle?? :/

Hyvät vkoloput mammoille...ja mahoille...ja koko perheille.

Daizz ja "eemeli" joka kasvaa liikaa...31+4
 
Hekla Ihana punainen pienokainen :heart: . Tsemppiä "iltahuudon" kanssa ja toivotaan, ettei olisi koliikkia.

Omasta olotilasta Nyt on kuluneen viikon aikana jotenkin alkanu maha painamaan ihan todella. Väsähtää helpommin ja muutenkin alkaa olla melko tukalat oltavat. Kyykistely ja kaikenlainen liikkeelläolo aiheuttaa iltaisin supisteluita. Alavatsalla on myös muutamana iltana/yönä tuntunut menkkamaista "jomotusta". Ei mitään kipeitä tuntemuksia, mutta epämukavia. En ole asiasta huolestunut, vaan aatellut vain niiden olevan tulevaan valmistautumista :)

Huomenna ois sitten synnytysvalmennus tuossa sairaalalla. Pitää tulla sitten jossain vaiheessa päivittään kokemukset siitä. Maanantaina ois myös neuvola. Varmaan kilahtanut taas ainaki se 500g/viikko painoa, on sen verran painava olo.

Meille on miehen kans iskeny ihan kaamea sisustusvimma. Kaikki lähti siitä, kun ostettiin vauvan huoneeseen sitä Dumbo boordia. Nyt meillä on työnalla wc:n kaapinovien hionta, maalaus ja nuppien vaihto. Myös jättikokoinen sisustustarrasetti tarttui tänään kauppareissulta mukaan. Hitaasti mutta varmati etenee projektit. Toivottavasti keritään saada valmiiksi ennen vaavin tuloa :D

Samalla kun käytiin tänään kaupunkiasioilla, niin ostin vielä ne ammejalat sekä hoitolaukun. Nyt vois sitten sanoa, että alkaa olla kaikki roina vaaville hommattuna. Käyttötavara toki puuttuu vielä (vaipat, rasvat yms.), mutta hommataan ne varmaan sitten ihan lähellä h-hetkeä. Sairaalalaukkua en ole vielä pakannut.

Yöt on menny yllättävän hyvin. Viime yönä heräsin kerran veskiin, mutta monta yötä on mennyt ilman vessareissua. Ehkä se tässä vaiheessa on vain tapa, ei niinkään ole ihan pakko päästä pissille. Nivuset vaivaa ehkä eniten öisin, kun kääntyy puolelta toiselle.

Nyt taidan ottaa iltapalaksi omatekoista tonnikalasalaattia valkosipulikastikkeella ja alkaa siirtymään pesun kautta pehkuihin. Ollu niin touhuntäyteinen päivä, ettei mahakkaana enää tähän aikaan paljoa jaksa :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille ja ottakaa rauhallisesti jo (koskee myös minua :D )

Mimmurainen & ötiskä *POKS* 34+0

 
Mä tuossa kartoitin just mun kestovaippa tilannetta=):

Eli mul ois nyt:
Imse vimse kuoria 7
sisäosia:13
Eemukka AIO S 2kpl
FuzziBunzeja (tasku) 2kpl
Kushies AIO 4-10kg 5kpl
Babyland AIO (koko vaippaiän vaippa) 1kpl
Bumgeniuksen luomu AIO 1kpl
Bumgeniuksen 3.0 1kpl
Popn wrap kuoria 2kpl M
kuori (mikälie) M 1kpl
Imsevimse M 1kpl (kuori)
Swadlebees M AIO 1kpl
6 puuvilla imua
20 harsoa
1 hamppu imu
18 froteeimua
riisipaperia 2rll

Miltä nää teistä näyttää jotka asiasta jotain ymmärrätte??
Mitä mahdollisesti kannattais vielä hankkia??
Sit "sarjassamme tyhmiä kysymyksiä"? mulla on yks pieni pullo laventeelin tuoksuista eteeristä öljyä niin käykö se hajunkarkottimeksi vai pitääkö sen olla jotain erityistä vaipoille suunniteltua???

Kiitos=)!
 
Mun mielestä ei ole olemassakaan mitään " NORMAALI KOULUA" erixeen! Miten nyt sitte kukin haluaa ilmaista asian! Mut just tälläi EN tarkottanu, et pitäis teijän ruveta haukkumaan! Ja IHME KÄSITE metsätähdeltä, ettei steiner kolussa ole luokkia?? Whaat?? Kyllä on ihan normaalisti LUOKAT ja ISOT onki ja yhdessä luokassa on yleensä se n 20 oppilasta, ellei enemmän! Ja luokkaa aina vaihdetaan, ku alkaa seuraava luokka ja siinä koulussa on sekin asia mm erilainen, jotta yx opettaja vetää aina yhden luokan kahdexan vuotta läpi, eikä koko ajan joka vuos vaihdu ope! Ja noi kielten opiskeluthan sielä alkaa jo ihan ekalla luokalla! Ainakin meillä alkoi saksa ja ruotsi ekalta, jos en väärin muista, tai tokalta luokalta! Ja englanti meille tuli musitaaxeni vasta kasilla, mut se ei mikään ongelma ollu mun kohdalla, koska sen verran helppo kieli mulle aina ollu ja aina oon englantia osannu puhua! Ku oon tavallaan "joutunu" sitä usein puhumaan =) ! Perus kouluissa tulee vasta paljon myöhemmin käsittääxeni sit valinnaisena noi kielet! Ja onhan siitä ollu hyötyäkin, tai voi olla tulevaisuudessakin, jotta oon opiskellu mm saksan kieltä! Harva suomalainen sitä osaa! Ja vaikkei mulla se nyt niin tuoreessa muistissa ookkaan, ni oon varma et jos/kun pitäis sitä taas ruveta puhumaan, ni sit kyl muistuis mieleen =) Äitini ja isäni opiskelivat nuoruudessaan saksassa.. Ni niiltähän voin uudestaan oppia sen kielen taidon jos haluan! Ja vaikka oon steiner koulua käynykki (ihan pentuna, josta tosissaan on AIKA HELVETIN PITKÄ aika) Niin en kylläkään koe sen millään muotoa vaikuttavan mun nyky päivän elämään! Ainakaan millään muotoa negatiiviseti!

Ja kyl tää taas on nii jotenki huvittavaa, ku sain jälleen teijän aivot raxuttamaan ja miettimään/ kirjottamaan/kommentoimaan tota steiner- asiaa! Mut KIITTI MULLE NYT RIITTI!! EI oo MIKÄÄN PAKKO kommentoida, jos ei osaa asiallisesti sitä tehdä! Joo ja ehkä mäkään en nyt niin ASIALLISETI aina voi/halua/osaa kommentoida, mut mielestäni oon nyt tässä lähinnä kommentoinu näitä teidän juttuja, joihin olette mulle vastanneet!

Mulla on nyt tän surukauteni lisäx muitakin huolia ja tuntuu et ne oikee kasautuu kasutumistaan, eikä tunnu loppuvan! Toivon todella jotta teillä muilla, joilla on HUOMATTAVASTI helpompaa elämä, nii ottakaa siitä kaikki ILO irti ja ihan vaikka ilotkaa munki puolesta! Kun en siihen pysty, ei paljo naurata! Ja sitte tän kaiken paskan lisäx mulla on sellainen sairaus, ku tourette! Ja siitä en rupee nyt vielä erixee kertomaan, ku en jaxa! Varmaa jokainen taas tekee omia päätelmiiän siitäki asiasta, mutta yleensä ne on vääriä, ku ei tiedetä mistä puhutaan! Suosittelen kattomaan netistä, vaikka googlaamalla, nii sieltä nyt jotai tietoo saa, mut ei sekään aina nii varmaa! Mut noita dokumenttejahan on täs viime vuosina tullu just tosta TOURETTESTA! Ja ku mä en nyt tässä vetoo mihinkään / piiloudu sairauteni taaxe, niinku nuo sanonnat on TOSI YLEISIÄ, mitä kuulen jatkuvasti ja joka ÄRSYTTÄÄ!

Muttah, ONNEX mun elämä tulee muuttumaan tän vauvan saanniin kannalta ja olen siitä TOSI onnellinen ja tämä pieni elämä sisälläni, tuo minulle NIIN SUUREN ONNEN ja ilon kyyneleet virtaavat vuolaina, kun hänet, pienen käärön syliini sulkea saan :heart:

Onnea on, olla sisäisesti onnelline, vaikkei se ulkoa päin siltä näyttisikään :wave:

Taivaalta satoi lunta, on maa tulvillaan, peittynyt koko maa valkovaipallaan :wave:

Itse keximiäni runon pätkiä ovat nuo yllä olevat! Niitä tulee aina välillä kexittyä ihan päästä, varsinki silloin, ku haluaa sisäisen rauhan ja haluaa siten rauhotella itseään!
:( :( :( Tuli jo huono mieli, ku noin avauduin teille RAKKAAT KANSSA ODOTTAJAT! ANTAKAA ANTEEX, en ole pitkä vihainen! Ollaan taas ilosia ja iloitaan siitä, mitä on ja kohtahan meillä kaikilla se pieni/suuri ILO sylissämme on :heart:

===Lanis&pikku-Tyyppi 31+4 :heart: = Jo kova ikävä tätä pientä tulokasta :heart: !
 
iana-muikku joo siis mä oon kuullut että siellä ei oo varsinaisia luokkia vaan jokainen opiskelee asioita oman kiinnostuksen mukaan, omatahtisesti ja siksi esim. lapsi voi olla jo ns.kolmannella mutta ei vieläkään osaa lukea, koska se ei ole lasta kiinnostanut.
On hyvä että joku osaa kertoa asian todellisen laidan koska asiaan en sen kummemin oo perehtynyt.
Osaat sä kertoa et miten sit se mahdollinen vaihto steineristä peruskouluun onnistuisi?et mihin luokalle se lapsi sijoitettaisiin?
 
metsätähtiNo kuule ihan normisti, siis että kun itte kerran jäin kasilla pois, nii enköhän ihan normisti menny sitte ysille ja sit veilä kymppi luokalle, joka numeroiden parannus+ vielä yx ylimääräinen luokka, jos ei oo viel ite kerinny valitsemaan, minne menee ammattikouluun!EN ole ylioppilas ja ylpeä siitä!!!Siskoni kylläkin on ja nimenomaan siitä samaisesta koulusta on ittensä kirjoittanut Ei pidä paikkaansa se että ei ole luokkia ja että kersat sielä opiskelee omaan tahtiin! No tietty nyt vähän vapaammin ja luokalle siellä ei jätetä! Mut ei mun aikona sielä ollu ainakaan yhtään sellasta lasta, joka ei ois osannu lukea tai että ei ois kiinnostanu koulun käynti! Se onkin sitte ihan asia erixee ne karmeet tarkkis luokan oppilaat, jotka ovat täysin häiriiintyneitä ja steiner koulussa ei ole tollasia tarkkis luokkia, niinku peruskouluissa! ET IHAN NORMAALI IHMINEN OLEN, mitä te muutkin, paitsi vielä lahjakas sellainen ja meilettömän puhelias ja hyvätahtoinen!

Nii ja vielä metsätähti= äsyttävää kun laitat joka kerta ton mun nikin väärin!!! SE EI ole iana-muikku vaan L-kirjaimella, Lana-muikku! Tulee mm mun sukunimen ekoista kirjaimista ja siitä tuo muikku, kun olen kalat horoskooppi.. siis myös itse maaliskuussa syntynyt! Jännittääkin se tässä ihan et miten käy.. tuleekohan vauva samana päivänä, vai sitte laskettuna 29pvä! kun siis itse olen syntynyt maaliskuun 16.pvä! Niinkuin täällä teillä monella olisikin sillon se la!

Nii ja sit viel, mistäs sää oot tuon metsätähti nikkis kexiny??? Tykkään kovasti sun nikistä :heart: !!! Se on jotenki nii IHANA, ku siin on just tuo metsä, joka kuvaa hyvin suomalaista metsä maisemaa ja sit tuo sana tähti on jotenki mulle nii tärkee, ihan senki takia, ku oon aina tykänny tähdistä ja aina niitä taivaalta kattelen jaku sielä on ne mun rakkaat edes mennet kissani ja ukkini ja aina joka ilta puhun tähdille ja tähdistä kirkkain on se rakkaan kissani tähti :heart: Niin haluan ajatella =)
 
heip!

marcelina ainakin helsingissä oli suomalaisessa alkuviikosta iso pino niitä kirjoja alessa. Jospa sullekin oma kappale löytyis :)
Olen lukenut sivulle 38, joten kommentoinnit jäävät niukaksi.

Lana-muikku :hug: toivottavasti äitisi selviää syövästä ja sinä+vauva saatte pian isomman kämpän.

Miehen toppahousut eivät mahdu kiinni, mutta henkseleiden avulla pysyvät päällä ja maha ei palellu, kun pitkähkö takki mahtuu vielä juuri ja juuri kiinni sekä alla on pitkiä paitoja. Koitetaan vielä jotenkin mahtua noihin makkarankuorivaatteisiin! En viitsisi enää tässä vaiheessa hankkia äitiysvaatteita.

(.) Tutut ovat "kauhistelleet" isoa mahaani. Minun napa on niin tiukalla, että raskausarvet tullut ympärille sekä maha muuten on kasvanut "pituutta" navan ympärillä :/

Hyvää viikonloppua maalismasuille!

momtoo ja pikkukakkonen 24+5
 
Voi kiitos momtoolle ja muille voima haleista ja :hug: sinnekkin ja kaikille jotka tarttee! Oho, ompa mulla nyt tullukki tänne oikee huolella kirjoteltua, muttaku aina mietin, jotta jos en saa aikasex kirjoteltua moneen viikkoon, ni sit rupee jotenki ahistaa ja sit ei enää muista, mitä kaikkee piti kirjotaa, ku mulla nyt tuntuu aina olevan jotai asiaa :LOL: !

Nii ja muuten mistä kirjasta te marcelina & momtoo puhutte?? Jos saan udella?! Kuinka moni muuten teistä lukee tai on lukenu kirjoja yleensä? Oon itte lukenu joitakin kirjoja elämäni aikana, mut yleensä ne on jääny kesken, jos ovat olleet tylsiä loppua kohden tai sit muuten vaan tylsiä :kieh: ! Mut ite tykkään mm Agatha Christieistä ja Eeva joenpellon kirjoista ;) Onko kukaan lukenu esim just noitten edellä mainittujen kirjailijoitten kirjoja? :attn:

Äh, vieläki valvottaa.. En saa millään unta, ku päässä pyörii miljoona asiaa ja sit on mukava tännekki kirjotella, ku nyt kerran oon vauhtiin päässy.. Mietin aina ku tänne kirjottelen yöllä, et onkohan teistä kukaa samaan aikaan hereillä ja et mitähän te touhuutte ja et mitä unia näette? :LOL: Täällä päin ku on aina nii levotonta tuol ulkona viikonloppusin, ku känni-ääliöt huutaa, ohi mennessään tulessaan juottoloista! Mut toisaalta ihanaa, sitku on hiljasta ja lauantai aamut on parhaita, ku on nii rauhallista, ku ei juuri kukaan juoxe rapussa, paitsi tietty hesarin jakaja, joka käy kyllä jo kolmen jälkeen. Ja ne on mukavia ne aamu hetket, ku herään siin joskus 10 aikaan ja ku saa ihan rauhassa herätä, ku itte haluaa ja pikkuhiljaa juua aamu kahvia ja ihastella keittön akkunasta ku ulkona on nii kaunista :wave: Nii ja tää pikku tyyppi justii sillon on myös vauhdissaan, mut virkeimmillään se on yleensä aina sillon ku mä meen uinumaan :wave:

Nyt oon onnex siis saanu suht hyvin öisin nukuttua, ilman kipuja!
Toisin ku sillo viime viikolla, ku ei tullu unen saannista mitää, ku paino noita häpyluita ja pissi rakkoa! Mun ei tartte ku käyä ennen nukkumaan menoa wc:ssä ja sit ku herään! vaikka mulla oiski sellanen olo et pitäis hypätä jatkuvasti, mut mulla on ns seurapiiri rakko.. en vaa nouse sängystä, ennen aamua, ku oon niin päättäny! ja tuntuu et jos sitä kokoajan hyppäis vessas, nii siitä ei loppua tulis ja pitäis käyä tunnin välein. On muuten ihan tosi juttu. Ite kokeiltu ja todettu! eli ku harvemmin pissalla käy, nii ei tartte koko ajan hypätä :attn:

Nyt meen lukee jotai hyvää kirjaa vielä enne unia, tai sit voisin kirjotella vau-raskaus päiväkirjaa =) Oooteko muut kirjotellu siihen vau-kirjaan omia tuntemuxia ja juttuja? Mä oon aina välillä ja lukenu siitä juttuja, ku must on kiva lukee aina joka viikko sikiön kasvusta ja muusta siinä kirjassa =) Ja sit on myöhemmin kiva niitä itte lueskella ja vaikka näytää lapselleen, et tällaista äiti kirjotteli, ku olit masussa :wave:

Heheh, tältä erää taas, moro!

===Lanis& mustikka, joka jyllää taas tuolla.(mulla on monia eri lempi-nimiä tälle tyypille)===
 
lana-muikku okei ja anteeksi nikki virheestä :ashamed:
Lapsuudesta on tullut tuo mun nikki.
Mä en siihen oo kirjoittanut mitään raskaudesta vaan mulla on yks toinen kirja johon oon kirjoittanut.

(.)Yö meni hyvin eikä vessassa tarvinnut rampata=)
Ihanaa kun täällä ei oo tänään pakkasta kuin -14 niin pääsee kunnolla ulkoilemaan=)
Huomenna lähdenkin sitten Helsinkiin et viikkoon mua ei varmaan täällä näy ellen sitten käy äidin koneella.

Hyvää päivänjatkoa kaikille=)
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne, aika on lähinnä menny ton blogin kanssa ja kun ei jaksa kauaa koneella istua selän takia. Kipee on joo! Eilen kävin aamulla TAAS sokerirasituksessa ja se meni nyt jo rutiinilla. Varsinkin kun nykyään se juoma on itseasiassa aika hyvää. Oonkohan mä ainut joka siitä pitää :D Edellinen yö meni tosi hyvin, en heränny kertaakaan. Viime yö oli yhtä pyörimistä.

Synnytysvalmennuksessa oltiin keskiviikkoiltana. Luennon jälkeen olis ollu se kierros
synnärillä ja lapsivuodeosastolla, mut miehen piti lähtee yövuorooon niin kotiuduttiin siinä vaiheessa. Ei sinänsä harmittanu ku oon ollu yön osastolla ja päivän synnärillä niin sinänsä molemmat alustavasti tuttuja. Miestä kyl harmitti!

Adeliina, Tääl kans ollaa minikokoisia joten kipu kylkiluissa on aivan kauhee ja vauva ei mahdu oikein mitenkään päin olee kunnolla. TAi jos vauva oikoo itseään niin sit mammalla on tukalaa :D Ite oon 157 cm pitkä

Hekla, ihana kuva! Toista vähän taitaa kiukuttaa :heart:

Ninni-74, kiva kuulla et vähä helpottaa, Toivotaan et parempaa vielä jatkossa. :hug:

Kestovaipoista, Eilen sain oman ompelukoneen :heart: Ja tänään alan ommella vaippoja, tai ainakin kaavat piirrän ja leikkaan kankaat. Torstaina sain äidiltä kahdet hahtuvapökät ja kuvailin niitä tonne blogiin. Tänään pitää yrittää saada aikaiseks päivittää kestovaippaprojektia sinne joten siellä sit mun kestovaippa-asiaa tarkemmin.

Pitäis lähtee tekee aamupalaa ja suunnata ulos dogin kaa. Ihana ku ei o niin pakkanen. Vähän piristyy ku voi olla ulkona. Mieli on vähän ollut maissa kun isäni sairastui. Hänellä todettiin sydämen läppävika, joka joudutaan leikkaa. Torstain hän vietti sairaalassa, koska kuvattiin viel ettei o tukoksia, jotta ohitusleikkaisivat samalla jos moisia löytyy. Onneks ei ollu. Kuvauksissa kuitenkin todettiin et sydän on paljon huonommassa kunnossa kun olivat olettaneet ja ilmeisesti lähipäivinä isä viedään KYSiin leikattavaksi pikaisena. Ja mun isä on vielä alle 50 v. No mutta kaikki todennäköisesti menee hyvin..

Nyt aamupalalle!

LM & Pirpana 32+5 kohta taas poksahdellaan!

 
tänään klo 13 alkais ristiäiset. Pitäis varmaan jo lähteä ajelemaan sinne päin. Tuun illemmalla ilmottelemaan nimeä. Eilen pästiin viimein päättämään nimi lopullisesti :D Mutta me lähdetään tästä ajelemaan mummulaa kohti :wave:
 
lana-muikku, se on sellainen vauvakirja, jossa on esim ohjeita vauvan vaatteisiin ja kaikkeen muuhunki vauvaan liittyvää. En tiedä ihan tarkalleen sitä sisältöä. Muuten en kyllä oo vuosikausiin siis perinteisiä kirjoja jaksanut lukea.

Eilen iltapäivästä alkaen mulla alkoi tosi voimakkaat supistukset. Ne kesti reilu neljä tuntia, tulivat melkein kolmen minuutin välein ja kestivät puoli minuuttia kerrallaan. Mietin jo, että tuleeko tässä nyt ihan tosissaan lähtö. Yritin vetkutella tietoisesti ja yhtäkkiä ne sitten loppukin kuin seinään, eikä enää myöhään illalla supistellu yhtään. Puolenyön aikaan menin sänkyyn, niin taas alkoi supisteleen ja ja ne oli kipeitä. Kuitenkin nukahdin siinä sitten. Muutaman kerran kävin yöllä pissalla. Aamuyöstä lähtien on ollu maha kipeänä ja hellänä, mutta muuten on olo parempi. Täytyy nyt seurailla tässä taas tunti kerrallaan oloa. Jos nyt ei mitään tradigaalista tapahdu, niin jaksais odotella torstaihin asti, millon mulla on naikkarilla käynti. Saavat siellä sitten tutkia tilanteen, onko "avautumista" tuolla alakerrassa alkanu jo tapahtuun, jne. Tottakai jos tässä alkaa taas sitä ennen tosissaan supisteleen tai tulee lapsivedet, niin sitte täytyy lähtee sairaalaan.

Steiner-koulusta on ollu täällä näemmä kovat keskustelut. No mulla ei ole siitä oikein mitään käsitystä, joten en osaa sanoa siihen yhtään mitään.
 
Huomenia...
Pakko oli tulla manaamaan ku kolottaa joka paikkaa iha kaameesti..käveleminen on yhtä tuskaa...alamaha vetää ihan jumiin ja polttaa. :kieh: Kävelen huonommin ku 89 vuotias mummoni..joka kävelee vetreesti ikäsekseen!!Kinkkaan ku mikäki ku lonkat o nii hellät et saattuu astua...Istuminen ei sovi kans ollenkaan jos istun vähänkää kauemmin.Lonkkiin rupee särkemään.Makuultaan ois iha jees...mut ei nyt millää haluttaa maata loppuaikaa petissä. :kieh: Imuroitua pitäs saaha..ja ulos tekis mieli ku o pitkästä aikaa lauhempi keli...ei oo tullu ulkona sillee iha aikaa vietettyä monee päivää...viikkoon ainakaa.
Eilinen kauppa/kylä reissu ei tehny hyvää mun lonkille...meni vaa pahemmas,ku jouduin kantamaan tuota kuopusta ees taas kaikkii paikkoihi ja ku oli pakko niissä paikoissa vielä käydä...en voinu jättää mitää niistä väliin..arvatkaa oisinko jättäny?! Hoh hoijaa...kannat reilu 10 kg punttia autosta eri paikkoihi ja takas...huh huijaa...eilen ei paljoo illasta kävelty...sattu nii.Kovalla penkillä jos istun hetken ni huh sitä kipua ku nousen ylös siitä ja yritän kävellä.Lonkat lonkat...Mulla noi lonkat ei anna myöte synnytyksessä..mulla menee uspistukset lonkkiin..ja pahasti...ne ei kestä kääntelemistä yhtää.Nyt jo sen tyylistä kipua...kyljen kääntäminen sängyssä tuntuu välillä nii et irvistää täytyy...ähinä o aikamoine ku tän pötsin kanssa kääntää kylkeä.
Joo...tää on tämmöstä...johtunee osittai varmaa tuo mukelon painostaki iha tää...et maha jumissa...arka hellä...mitä nyt vielä... :kieh: Voi voi...voi.
Jos tänää sais saunottua..ni ois etes hetken et ei kolottas...saunassa mulla nimittäi tuntuu noi kolotukset häviävän ihanasti..ja mä nautin saunasta jo muutenki....saatika ku kolotukset häviää näi raskausaikana.Edellisessäki loppu raskaudessa mä halusin saunaan melkei joka ilta...ja saunoin iha urakalla...sit saunan jälkee iha taju pois. :whistle: :p

Pakko ois imuroitava...sen verra roskasta tääl ois. :ashamed: Antaskoha noi lonkat sen verra periks...??!!Kokeiltava ois...tai tää perhe hukkuu kohta roskii...jos tätä kestää nyt sit loppuu asti... :headwall: :headwall: :headwall:

Jatketaan...

Daizz+ "eemeli" joka kasvaa liikaa 31+5
 
daizz, ei onnistuis mulla kyllä tuollainen 10 kiloisen kantelu, ku kaupassa pelkästään ostoskorin kantelukin tuottaa ihan hemmetillistä tuskaa. Siis ei sentään tyhjän ostoskorin kantelu vaan, että siinä on esim maitoa, jne. :D
 
Juu kyl ol tuskaa...mut ei paljoo ollu vaihtoehtoja... :kieh: Ähinä oli varmaa komeen kuulosta... :LOL: Kyl mä oisin tuonki reissun jättäny tekemättä...mut oli pakko juosta terpassa kirjottamassa tietoje luovutus lappuja...pitki terppaa juoksin ensi ja sit apteekissa...ja sitte kauppaan ja pois...tosin ruokakaupassa istuu kärryssä.Mut kantaakärryyn ja kärrystä pois...
Kyl roppa sit kertoki et se oli VÄHÄ liikaa...mun maha ku ei oo mikää pieni maha etes.Seki vielä... :kieh: Mut selvisinpä kummiski..mut nyt sit kärsin kipeempänä nuo lonkat ja nivuset varmaa loppu ajan. :ashamed:
 

Yhteistyössä