~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Pitkästä aikaa pääsen taas kirjottamaan.

Ihan hurjaa vauhtia nää päivät menee. Äitiysloma alkaa viikon kuluttua ja työharjotteluakaan ei ole kun kaks viikkoa jäljellä.

Olokin on ihan hyvä lukuunottamatta käsien ja jalkojen ympärivuorokautista turvotusta. Viimeiset neljä yötä oon kuitenkin jostain syystä onnistunut nukkumaan heräämättä käsien kipuiluun eikä vessassakaan ole tarvinnut juosta yöllä. Vaikka yöunet tahtoo jäädä 6 tuntisiks niin sekin että ne saa nukkua putkeen tuntuu ruhtinaalliselta.

hekla Ihanaan nimeen päädyitte.

:hug: Kaikille syytstä tai toisesta tuskaisille mammoille. Kunhan työharjottelu loppuu niin ehtisin minäkin toivon mukaan kirjottelemaan enemmän. Kaikki viestit olen kyllä tähän asti saanut luettua.

Fantaihana 33+5
 
Minna77 Ei ole rahojen katoaminen selvinnyt. Taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi. No sen ainakin opin etten jätä rahoja mihinkään mistä ne voisi helposti löytää. Kävin ostamassa lukollisen lippaan ja ovat nyt siellä tallessa ja avain sellaisessa piilossa ettei varmasti löydy. Harmittaa silti vieläkin kun on pienestä palkastaan koittanut tulevaa matkaa varten säästää mutta ei auta :/

hekla Todella kauniin nimen sai teidän tyttö :heart: Yksi vaihtoehto meilläkin jos tyttö tulis. Hyvä että vauva nukkuu ilman iltahuutoja, tais tulla tyytyväiseksi kun sai nimen.

Käytiin miehen kanssa tänään jääkiekko-ottelussa nyt kun vielä pääsee eikä ole lapsenvahtiongelmia. Ihan hyvää teki kun on ollu sisätiloissa aikas monta päivää. Pääsi hiukan ihmisten ilmoille. Nyt kun ei enää ole töissä ni joteski tullu laiskaks eikä jaksais oikeen mitään tehdä tai lähteä minnekkään. Muutenkin rytmit sekaisin, valvoo öisin ja nukkuu päivisin.

Ajatelkaas miten vähän aikaa on enää ku saadaan mussukat sylkkyyn, on tämä aika mennyt nopeesti

=) Kaikille :hug: jotka sitä tarvitsevat

:wave:

Mamu-78+masuasukki 34+2 :heart:
 
Hekla :hug: Minusta todella kiva nimi, varsinkin kun monta kerta sanoit että ei ole nimeä vielä. Hyvän päätöksen teitte! Juu, moni suomalainen nimi tarkoittaa jollakin muulla kielellä vaikka mitä, mitäs sille voi.

Mies ja kestot ei hän viitsi niihin paneutua, eli vaippa pitää olla kauniisti valmiina ja käyttökelpoinen, mutta käytti ilman mitään erityisiä tunteita. Muistaakseni joskus oli sisävaipan päälle jäänyt villahousut laittamatta (yöksi tietysti) kun kuvitteli, että se on kosteussulullinen muutenkin, ja kerran oli laittanut kertiksen, kun ei keksinyt sopivaa yhdistelmää, mutta suhtautui muuten hyvin. Ja luulen, että on oikeasti tyytyväinen, että viitsin tämmöistä puuhata ja ehkä iloitsee enemmän kuin minä säästyneistä rahoista. Varsinkin nyt toinen lapsi kestoissa tarkoittaa toki hurjaa säästöä, vaikka en tosiaan rahan takia kestoile vaan hauskuuden ja ympäristön takia.

Mirabel 32+1
 
Onnittelut Heklalle ja pikku-Fannille. Todella kaunis nimi! Jos olet joltain negatiivista palautetta tuosta saanut, niin pitää kyllä ihmetellä, että miten ne ihmiset jaksaa!!! Ja todella kiva, jos Fanni on tänään nukahtanut ilman iltahuutoa. Jos oikein muistan, niin yksi iltahuudon "torjuntaohjeista" oli että pikkuisella pitää olla tietyt, tutut iltarutiinit. Jospa pikku-Fanni on nyt tottunut siihen miten illat teillä menevät, eikä nukahtamisessa enää ole mitään pelottavaa.

Supistukset täällä jatkuvat niin kuin ennenkin. Nyt kaksi päivää ollut koko ajan menkkamaista jomottelua supistusten lisäksi ja ristiselkä kipeä. Onneksi on maanantaina se ylimääräinen ultra, että saa mielenrauhan. Kohdun ulkosuuhan mulla on jo ollut jonkin aikaa auki, mutta nyt arveluttaa tuo sisäsuu. Jos näillä supistuksilla ja jomotuksilla siellä ei ole mitään tapahtunut, niin lopetän sitten senkin ihmettelyn.

Tänään on siivottu ja laitettu luovutuskuntoon meidän pääkaupunkiseudun asuntoa, kun todettiin, että ehkä siellä ei sitten nöösin syntymän jälkeen ehdi enää aikaa viettää. Lisäksi käytiin shoppailemassa Ikeassa ja haettiin turvaistuin. Sellainen Gracon Logico S - telakallinen malli. Enää amme puuttuu =)

Nyt telkkarin ääreen ja lepäilemään. Kylläpä tuppaavat nämä päivät venähtämään... Tänään en ehtinyt edes päikkäreitä nukkumaan!! Tuntuu, että energiatasot muuttuvat koko ajan. Välillä menis vaikka koko päivä lojuen ja rötväillen, välillä on puhtia kuin pienessä kylässä!!!

Hyvää yötä kaikille mammoille ja hyviä vointeja :hug:

Hani-pöö & nöösi
 
ja näin minun nukkumisesta tulikin taas jotain. :/ uni tuli vasta 2 aikaan ja heräilinki tuossa hetki sitten.. nukkunu 4 tuntia ja olo on niiku olis nukkunu sen 10 tuntia..
hitto että kirosin ku en saanu enää unta. Muutenki päivät tuntuu niin pitkiltä ja ovat tylsiä ku ei oo tekemistä.. ja sitten ku mies ei oo kotona ja on vielä tylsempää niin käy näin.. huoh. tekis mieli lähtee jonnekki.. ei jaksais kotona olla.
Tämä onkin vaan kestettävä.. nyt ku sais nukkua niin ei sitte nukuta..
Sitten kun vaavi tulee niin sillon kuitenki uni maistuu.. :D loogisesti. :LOL:

35+4
 
Hekla Pakko tulla kanssa kommentoimaan ihanaa Fanni-nimeä. Niin sehän on vanha nimi ja mun mielestä tosi kaunis. Meillä on kanssa suvussa nyt Fanny-vauva, meillä se on tolleen y:llä kirjoitettuna kun ollaan vähän ruotsinkielistä sukua. Fanny oli myös isoisoäitini nimi eli sitä kautta tuli nimi taas sukuun nyt uudelle vauvalle. Meillä kanssa töissä, kun kerroin tämän vauvan nimestä niin yksi työkaveri purskahti nauruun ja oli mun mielestä naurettavan tökerö, ilmeisesti hän ei ollut sitten koskaan kuullutkaan, että on olemassa tämmöinen vanha hieno nimi. Joka tapauksessa paljon onnea Fannille hienosta nimestä! :flower:
 
Hekla älä välitä :hug:
Olihan kaverillakin toinen nimi, kunnes muuttivat jenkkeihin ja siellä se pojan nimi olikin tytön nimi. Joutuivat muuttamaan nimeä silloin sen takia. Nyt Suomeen palattuaan otti taas takaisin sen "oikean" nimen.

Mies ja kestot keskusteluun piti kommentoimani, että meillä kyllä isäntä voi laittaa kestot päälle ihan mielellään. Mutta mun täytyy laittaa aina pesun jälkeen joka kerta vaipat täysin valmiiksi, kun hän ei oikein osaa/jaksa laittaa imuja yms oikein. Pistän aina tuohon hoitopöydälle koriin koko satsin valmiiksi, että siitä on helppo ottaa ja laittaa päälle.
Joskin se helpottaa myös noita meidän lastenhoitajiakin samalla. Eipä tartte heidänkään miettiä miten niitä käytetään, kun kaikki on valmiina ja jos vaikka ei kertsejä olekaan yhtään jäljellä.
Mummille on vain ollut erittäin vaikea ymmärtää, että ei saa käyttää huuhteluainetta ja hänen pyykinpesuainettaan niiden pesuun... Että saa palauttaa likaisena meille takaisin ne :D Mutta josko nyt toisen kanssa osaisi jo vähän paremmin...

Steineriin on pakko sanoa vielä, että on ikävää, ettei kaikkia voi miellyttää omilla mielipiteillään. Jos saa jostain tietyn kuvan, niin sitä on hankala muuttaa, jos ei ole muuta kuvaa tarjolla... Jos joku ymmärtää mitä yritän sanoa...
En tykkää mustalaisistakaan (ei nyt pahalla, jos joku täällä on), mutta miten niistä voi tykätä, jos jokainen tapaamani on tehnyt jotain vähän laitonta?
Jos joku mustalainen ampuu sun serkun tosta noin vain, niin onko se ihme, ettei just oikein luota heihin ja ei välttämättä halua olla tekemisissä?

No nämä on vain mun mielipiteitä, aina saa olla erimieltä.
 
TÄÄLLÄ kanssa poksuu 33+0...Tullut tavaksi lueskella miehen kanssa tuo neuvolasta saatu Vauva kirja mikä menee vko kerrallaan....Tänään "kauhisteltiin" miten voi olla jo melkein 40 cm pitkä B)

Heklalle, todella kaunis nimi on edelleen, en edes tiedä, millä kielellä ja mitä tuo tarkottaisi enkä jaksa edes selvittää. Musta nimenanto on ihmisten oma juttu, ja törkeitä ovat ihmiset, jos eivät osaa pitää suitaan kiinni!

MIES JA KESTOT...Meillä ei ole vielä käyttökokemusta, mutta alkuun kun aloin toohottaa näistä niin oli vähän epäilevä, sit alko itse kysellä, että miten niistä sitten ne "isommat tavarat" kaavitaan pois jne, nyt on jo varmaan suht ok ajatuksen kanssa ja opetellaan sitten yhdessä. Hän meistä kuitenkin on aikoinaan enemmän vaihtanut kertis-vaippoja eli varmaan opetetaan toinen toisiamme ;)
 
Hekla: mä en kyllä edes tiedä mitä Fanni/Fanny tarkoittaa, eikä kyllä sinänsä kiinnostakaan, koska mulle se on nimi ja vieläpä nätti sellainen :hug: Voi luoja jos mä kertoisin meidän tyttöjen nimet tuolla yleisellä puolella...mä saisin varmaan yv-kansioni täyteen törkypostia sillä mun lasten nimet nyt on niin lähiöprinsessojen ällötysnimiä, kuin olla vaan voi. Mutta ne on mun mielestä kauniit ja ne sopii niille meidän prinsessoille. Lähiössä me ei tosin asuta, mutta kuitenkin :LOL:

Mies ja kestot
toimii meidän perheessä jopa paremmin, kuin nainen ja kestot. Raskaana ollessa hajut tuntuu niin voimakkailta, että pidin kestoilussa paussia. Mies silti käytti niitä ahkerasti kunnes sitten hänkin piti paussin. Nyt ollaan taas ryhdistäydytty :D Meillä miehen sai innostumaan kestoista, kun otettiin puheeksi raha. Kestoilu kun tulee paljon edullisemmaksi kuin kertisten käyttö, eikä tarvitse niitä paskavaippoja kotona haistella, tai laittaa oven ulkopuolelle rumasti kaiken kansan näkyville.
Meillä mies täyttää taskut ja taittelee harsot siinä missä minäkin, eli rohkaiskaa vaan niitä miehiänne kokeilemaan :)

Chef ja Nöttis...joka sai tänään 5 uutta vaippaa :heart:
 
HELLO mussu89! Täällä on kans yx yksinäinen mamma! Tai noh, yxinhän olen päivästä toiseen! Nyt kun joku just "viitsii"kysyä, että kaipaako seuraa, ni just nyt en kerkeekkään, ku pitää mennä äitin miehen synttäreille! Mut jos myöhemmin kaipaat seuraa, ni mää oon kyl käytettävissä! Asun tääl Helsingin pasilassa :wave:
Laita mulle vaik s-postia: lana-muikku@suomi24.fi

Onx sulla sähköposti osotetta? Ajattelin et sitä kautta vaikka voitas numerot vaihtaa?! :attn:
 
Mussu täällähän minäkin vieressä olen... ja luulen arvaavani missä sinä olet :D
Voishan tuota kahvitella jossain joku kerta... ottaa jonkun neutraalin paikan, joku kahvila tms, niin ei tartte yhden tehdä mitään tapaamisen eteen...
Edellisen porukan kanssa oltiin jopa vantaan Ikeassa kahvilla ipanoiden kanssa kerran, kun joku oli menossa shoppaileen sen lisäksi.
 
mysti Kiitos vastauksesta! Ajattelin tehdä itsekin samoin, sen sijaan että käyttäisin ison summan rahaa johonkin, joka meille olis melki ns. turhake. Jotenkin vaan olen hieman epävarma, miten vauvan saisi puettua sopivasti talvipakkasiin, ettei palellu tai paistu... :whistle:

Mamu-78 Todella harmittavaa! Vielä niin iso summa rahaa. :hug:

Hekla Älä välitä heistä, jotka sellaisia kirjoittavat tai sanovat. Fanny on ihan kunnon nimi, joka on Suomessa käytössä. Varsinkin tuon Mitä nyt-puolen kirjoitteleijat on usein ihan outoja, varsinkin ne anonyymit.

mussu89 :hug:

Minna ja Emil 35+0
 
Nikkinimestä oli puhetta, itselläni se tulee siitä kun esikoinen kutsui Mamaliksi pikkusena, molemmat lapset kutsuu niin edelleen... :)

Onnea Heklan vauvalle ihanasta nimestä!!!! <3

Onpas olluna aikas ärhäkkää keskustelua aika-ajoin täällä, taitaa olla pinna kireellä ja tuskaa kipujen ja huolien kanssa monella.... :ashamed: Tottakai tämä olo on tuskaa usein jo näillä viikoilla, mut jospa kaikki purnais itekseen täällä eikä alkais muihin sitä purkamaan? :/
Oon niiiin ilonen kun tuo pinnasänkyki on jo pedattu, ja muutenki kaikki on jo aikas valamiina! =) Oon tässä ollu huolissani siitä, kun vaavi on ollu jo viikolta 29 laskeutunu et jos vaikka puskeeki tulemaan ennen aikojaan.... Neuvolassa käskivät rauhottumaan, etenkii kun noita kipeitä suppareita on tullu kolmena päivänä. On vaan nii vaikeeta kuvitella saavansa keskosen, kun eka synty 41+3 ja toka 40+1. Milläs viikoilla teillä muilla jälleensynnyttäjillä vauva on kiinnittyny?
Ens viikolla sit hampilääkäriä ja neuvolaa luvassa, ja tytöllä ois huomenna rakkopunktio! :eek:
Sil on ollu pissanäytteessä pseudomonas-bakteeria ja nyt ne haluu näytteen suoraan rakosta....HIRVITTÄÄÄÄÄ!!!!! Eivät kuulemma anna ees rauhottavaa vaan punkteeraavat vatsapeitteen läpi pelkällä emla-puudutteen avulla! Hirvee huoli et millaset traumat 6v:lle tästä jää kun muutenki on joutunu olee sairaalassa paljon ja kaikennäkösiä operaatioita ja tökkimisiä on ollu, etenki sillon ku oli aivokalvontulehuksen takia osastolla 2 viikkoo tiputuksessa..... :snotty: Sillon tekivät tän saman punteerauksen mut onneks typy oli tajuton, itelleni jäi vaan kauhukuva siitä neulasta nii mites sit ny ko tyttö sen näkee????

Huoh, pitänee palata toisella kertaa kun uutisetki on toivon mukaan paremmat.... :(

Mamali ja masunpotkija(myöskii discobabyksi kutsuttu, kauhia rytke) 33+1
 
Uusi gallup :D

Mitä odotatte eniten raskauden jälkeen? Siis, mistä iloitsette eniten? Tietenkin iloisin ja mahtavin asia on itse vauva :heart: Mutta muita juttuja, siis. Esim. joku ruoka, jota ei ole voinut syödä jne.

Mulla on:
- nähdä miehen ja vauvan välinen ensimmäinen kontakti
- pystyä nukkumaan mahallaan. Toivottavasti, ettei maidotulo estä sitä...
- syödä paljon hyvää mozzarellaa, sekä pastaa parmesanin kanssa :p
 
Galluppivastaus: Selkä-, nivus ja muut kivut loppuu (kait?). Ei tarvi ravata pissalla tunnin/parin tunnein välein. Saa syödä maksalaatikkoa vapaasti (maksamakkaraa oon syöny tähänki asti sillon tällön, maksalaatikkoa en ollenkaan). Pääsee kunnolla lenkkeileen vaunujen kanssa, eikä tarvi vaappua hiljakseen eteenpäin kuin joku lonkkaleikkauksessa ollut papparainen. No, nuo ny tuli äkkiseltään mieleen. :D

heklalle onnittelut vauvan nätistä nimestä ja ristiäisistä!

Ninni-74, aika jännä juttu, että perjantai-iltaisen supistelurumban jälkeen ei oo juurikaan supistellut, ellei nyt lasketa mukaan ihan satunnaisia kertoja. Eilen illalla kävin saunassa ja vähän tietysti jännitin, että mahtaneeko tehdä hyvää, mutta eipä se mitään vaikuttanu oloon. Ainoastaan, että olihan se mukava saunoa, mutta ei supistellut tai tuntunut muutenkaan epämiellyttävälle.

 
Saanko mä vastata tuohon galluppiin vaikka en enään odota? :xmas: Mä odotin eniten sitä että saa sen mahan pois tieltä ja että saa nukkua mahallaan :D

Kestoista, niitä meillä ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaankaan. Mua ei jaksa kiinnosta semmoset jutut :ashamed:

Niin ja kiitokset kaikille :flower:

Hekla & Fanni 1kk 1vk 1pv :heart:
 
Mä teen toisen gallupin. :)

G2 Ootteko raskaana ollessa yllättäny miestänne jollain seksikkäällä tavalla? Ja jos ootte niin mitäs mies on tuumannut? :D niin ja jos uskaltaa kysyä ja vastata niin mitä teitte?

Tuli tuollanen mieleen kun mies on niin pitkään halujen tuskissa meren toisella puolen niin laitoin sille sellasen seksikkään kuvan viestinä. :) ja mun ei tarvi siltä ees vastausta tietää ku mä tiiän mitä se ajattelee tällä hetkellä. :D jos varaa olis ni se tulis lentokoneella takasi. :D
 
Pikaisesti Galluppivastaus: Muakin jännittää mun ukon ja vauvan eka kontakti! Nii ja sit saan taas syyä aurajuustoa, joka aina ollu mun suuri herkku, mullakin myös maksalaatikko ja maksamakkara, jotka myös mulle suurta herkkua ja niitä kumpaakaan en oo koko tän raskauden aikana syöny! Oon kyl aina kaupan hyllyllä haaveillu maksamakkarasta yms, mitä ei voi syödä! Jaha, mitäs muuta.. Noh ainaki ootan innolla, et pääsen työntelee noita hienoja yhdistelmä vaunuja ja ainaki nyt aattelen, et meinataan liikkua paljon tyypin kans, ulkoilla ja kyläillä ja sen semmosta :wave:

No nyt ei kerkee enempää, tulee kiirus sinne synttäreille... Moro!

===Tältä erää, Lanis& Mustikka :heart: Nyt rv 31+6 (huomenna POXuu) :wave:
 
Gallupit odotan, että saan tämän ylimääräisen kivun pois ja saa syödä just sitä mitä haluaa ja milloin haluaa :D
Ja voi esikoisen kanssa leikkiä taas just niinkuin haluaa eikä tartte koko ajan miettiä mahaa tai sen edessä olemista. Ja voi taas jossain vaiheessa vetää pään täyteen (siis tekis mieli ihan sikana vetää pää täyteen ja lähteä johonkin baariin...). Mikähän lie siinäkin? Ehkä tää vuoden aika on sellainen, että tekis mieli lähteä vaikka laivalle tai johonkin edes yhdeksi illaksi...
Toiseen täytyy myöntää, että enpä ole paljon isäntää ajatellut viime aikoina :ashamed: Eihän nämä ole hänen vikansa sinänsä, mutta kaikki seksiin liittyvä ei just ole päälimmäisenä supisteluiden yms ohessa :D
 
LillaStina, nauratti tuo sun pään täyteen vetäminen. Siis lähinnä siksi (omalla kohdallani), ku oon ennen raskauttanikin ollut jo vuosikausia absolutisti, niin ei tee mieli juoda mitään alkoholipitoista muutenkaan. Samoin tupakan suhteen, en ole sitäkään käyttänyt vuosikausiin enkä haluat jatkossakaan käyttää.
 

Yhteistyössä