~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

:heart: :heart: Onnea pikku Fannille ja perheelle hienosta nimestä :heart: :heart:

Saatiin tänään vauvalle suvussa kulkenut korisänky. Anoppi ompelutti siihen valitsemastani kankaasta reunapehmusteet ja pari lakanaa. Jätepaloista olivat tehneet vielä pienen tyynynkin :heart: I-ha-na :heart:

Käyn vähän väliä ihailemassa ja silittelemässä pientä sänkyä =) Vielä pitäis kehitellä pieni peitto jostain kun pinniksen peitto on ihan liian iso ensisänkyyn. Äiti lupaili ommella peittoon pari pussilakanaa.

Muutoin vointi on oikein mainio. Poksautan myös uuden viikon alkavaksi :) Saunaa ja illan lottoarvontaa odotellessa :LOL:

Miimon ja Hengari-Hertta 34+0
 
Iltaa,

Monia juttuja piti kommentoida, nyt ei taas muistu mieleen kaikkea.

Lillamy83: :hug: Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Ja eiköhän ne mene.

Hieman kiivasta keskustelua ollut ilmassa. Taidan jättää kirjottamatta kuitenkin.

Miimon: Meillä on kanssa vauvalle tollanen korisänky ensisängyksi. Mies on nukkunut siinä itse vauvana ja monet muut niiden suvusta. Me tarvitaan myös siis tollanen pieni peitto siihen, toi äippäpakkauksen on tosiaan liian iso. Jos löydät jostain niin kerrothan, mä voin kanssa ilmottaa jos tulee vastaan. Jostain se pitäis kuitenkin löytää.

Käytiin miehen kanssa kiinalaisessa tänään syömässä ja sitten eksyin sokoksen lastenvaate osastolle. 40 euroa tuhlasin sitten. Nyt en kyllä enään osta vaatteita pikkuselle. Se ei kohta ehdi edes pitämään kaikkia.

Kauniin nimen heklan tyttö saanut :heart:
 
Fanni on kaunis nimi, yksi vahvoista suosikeista meilläkin :heart:

Kaksi päivää mennyt löhötessä, ihmeen paljon vei energiaa minustakin tuo neidin vatsatauti. Tänään oli sitten pakko mennä lenkille kun rupesi jo päätä särkemään tämä sisällä olo :/

Maanantaita odotellessa, äitiyspoliklinikka käynti..

Pikkarainen&Maggie 33+1
 
Heklan tytölle onnea nätistä nimestä :heart:

steiner koulut yms. aiheeseen en jaksa edes paneutua. En ymmärrä miksi täällä nyt pitä moisesta nostaa tuollaista numeroa ja vielä alkaa vetää herneitä nenään kun muut on eri mieltä :xmas: Mutta harvoja asioitapa minä ymmärränkään.

Nää supistukset kiusaa mua :kieh: Olen kahtena iltana käynyt rauhallisella kävelylenkillä ja sisäreidet on kipeät ja supistuksia pukkaa. Pakko täältä kotonta on jonnekkin päästä! Lenkillä ja heppatallilla olen käynyt ja tietty pojan kanssa pihalla. Ei oikein kiinnosta enää tässä vaiheessa lähteä kavereiden kanssa mihinkään kun ei mahdu mitkään vaatteet päälle,kävely on kuin ankalla ja olo ei muutenkaan mikään paras ole. Huoh. Noh, muutama viikko tässä enää onkin =)


Mysti 33+5
 
vauvan korisänkyyn en löytänyt esikoisen kohdalla peittoa, leikkasin sitten fleecestä sopivan. hyvin riitti kun oli joko jalkaterälliset yökkärit tai unipussi.

en joo mäkään ymmärrä mikä tossa steinerissa nosti tunteita, en kyl kauheen tarkkaa ees lukenut niitä juttuja.

omaan masuun ei kummia, hyvin menee, ei supistele. selkä vähän rasittu tallinnan reissulla, nyt jo parempaan päin.

poppeli ja poika 34+1
 
Pikaisen visiitin tulin tekemään.
Ihana nimi Heklan vauvalla!
Kiitoksia neuvoista kestojen kankaiden ja muun suhteen!!!
Täällä on kärsitty monta päivää päänsärystä. Ei auta särkylääke ei. oisko migreenityyppistä kun alkoi monen monta päivää sitten, kun näkyi valopisteitä ympäriinsä. Ei kovasti onneksi koske, mutta silleen ärsyttävästi.
Lana-muikku olit kysynyt, mistä nikki. Mulla oli aikoinaan aivan ihana valkea, puoliangora kissa nimeltä Miisu ja siitä soveltaen...Itse mietin kans aikaisemmin, mistä sinun nikki, kun se on aika hauska toisin päin... :D Mutta olitkin selventänyt sitä juuri.
Tänään aloitin tekemään liivinsuojuksia ja hyvä niistä taitaa tulla!

Miiru
 
Heippa!

Jotenkin en ole viime aikona jaksanut käydä täällä....

LillaMy Voi, kuinka ikäviä uutisia isästäsi! :hug: Iso leikkaushan se on, mutta erinomaiset ammattilaiset sen tekevät ja noin suht nuorena hänellä on hyvät edellytykset toipua leikkauksen jälkeen.

talvimama Toivottavasti yksinäisyys helpottaa! Ehkä synnärillä ja vuodeosastolla viimesitään saat mahdollisuuden tutustua muihin ja saat vauvailuseuraa! :hug:

mamu-78 Toivottavasti teillä on selvinnyt syyllinen säästöjen katoamiseen!

mobic Kiitos, enää 2 viikkoa ennen kuin kulta tulee tänne (tai sinne)!! Ihanaa kun olet saanut oman miehesi kotiin!!

wantsu Kiitos tiedosta tuosta istukkaverenluovutuksesta. :flower: Sitä en tiedä, onko tuota samaa toimintoa Norjassakin. Täytyy ottaa selvää, koska miellelläni sit luovutan. Siellä on ollut vain puhetta siitä luovutuksesta suhteessa siihen, että sitä säilytettäisiin siltä varalta, jos se lapsi tai mahd. sisarukset sairastuisivat, ja luovutetusta verestä pystyisivät kantasolujen kautta tarjoamaan hoitoa.

metsätähti Eikö ole mahdollista kieltäytyä tai ainakin lykätä sitä seurakunnan työntekijän kotona vierailua? Ei kait sellainen ole pakollinen.

hekla Suloinen nimi!

Paljon jaksuja huonovointisille ja tsemppiä supisteluista kärsiville!

(.) Niin kipeitä supisteluja ei ole ollut, mutta menkkajomoiluja ja kivuttomia har.supisteluja (maha menee kivikovaksi) tulee ja menee ihan levossakin, vaikka rauhallisesti olen ottanut.

Minna ja Emil 34+6
 
Muuten,
Kestovaippailijat, mitä teillä miehet sanoo siitä? Mun miehen mielestä se on äklöä, eikä halua sitä itse tehdä, vaan käyttää mielellään omilla vaipanvaihtovuoroillaan kertavaippoja. Meillä siis osakestoillaan.

Tarvitseeko vaunuissa talvella erillisiä lämpöpusseja? Vai voiko niiden sijasta käyttää vain lämpimiä vaatteita ja peittoa? Meille kun ei tullut mieleen hankkia sellaista erillistä pussia, eikä sitä enää tarvitsisi enää siinä vaiheessa kun palataan Kiinaan.
 
Minna mulla oli esikon aikaan vaunuissa se äp:n makuupussi,jonka sisään lapsen laitoin. Tietty toppavaatteet yms. siihen alle sitten :) Nyt teen samoin.

Kestovaippailusta mies ei ole yhtä innoissaan kuin minä, mutta meinaan velvoittaa myös sen käyttämään niitä :D Ei kyllä oikeen osaa niitä vielä käyttää, lupasin kyllä opettaa ennen vauvan syntymistä.
 
marcelina ja mysti: Toivottavasti supistelut nyt rauhoittuvat pian!

hekla: ihana nimi!


lana-muikku
: toivottavasti elämä pikkuhiljaa tasoittuu ja ilo löytyy useamin!


steiner-koulusta
sen verran, että yksi lapsuuden kaveri kävi sitä ja se erottui lähinnä juuri taiteellisena persoonana mutta on nyt yliopistossa proffana :D. Muistan olleeni kateellinen, kun hän sai itse tehdä omat koulukirjansa :) Nyt on ainakin yksi tuttava, jonka pojat käyvät steiner-koulua ja ihan normijätkiä ovat, pelaavat lätkää ja edistyvät kuten muutkin. Kai se kehitys ja menestyminen aika pitkälle riippuu opettajasta ja myös vanhemmista ja siitä, kuinka vanhemmat paneutuvat lasten koulutyöhön. Perinteisessä koulussa erilaisia helposti kiusataan, mikä ei sekään ole tietty hyvä. Ja tasoerot perinteisten koulujenkin välillä on aika huimia. Tästä saisi loputtomasti keskustelua aikaan :)

Kiitos muuten noista rintaliivikauppalinkeistä (en nyt muista kuka ne laittoi), ostin muutamat Englannista ja yhdet Suomesta :)

Kestoilua en ole ehtinyt miettiä, haluaisin kyllä, mutta en ole ehtinyt perehtyä. Onneksi on perhevalmennus, muuten en edes osaisi vaihtaa vaippaa... :ashamed:

En tajua, miten te ehditte kaikkea noin jo suunnitella :) toisaalta, kaksi työtä, koira ja parisuhdeongelma, niin ehkä siinä on syyt, etten ole ollut yhtä aikaansaava :D

(.) Tämä nuha ei meinaa loppua ja painetta on vieläkin poskionteloissa :(

 
Kiitos vielä! Kuinkahan monta kertaa saa vielä tällä palstalla kuulla tuon tytön nimestä. Yksiyisviestiäkin on muutama laittanut siitä, ettei vissiin olla ajateltu mitä Fanni/Fanny tarkoittaa englanniksi. Kyllä me se tiedetään, mutta suomessa asutaan ja toivottavasti kukaan ei tuollaisia mieti kun kuulee lapsen nimen. Olipa joku sitäkin mieltä että halutaan lapselle huono elämä nimen perusteella. Mä teen ihan mitä tahansa lasten takia että niillä olis kaikki hyvin. Nimen perusteella on turha tulla sanomaan yhtään mitään. Mulle on ihan sama mitä muut ajattelee. Me tykätään tuosta nimestä ja eiköhän se ole pääasia. Sori, oli pakko päästää höyryjä pihalle :ashamed: alkaa vaan pikku hiljaa ärsyttämään ainainen mollaaminen, milloin lasten takia, nimen takia tai milloin mistäkin (välillä ilman aihettakin)

muoks. Siis tuolla mitäs nyt- puolella on tuosta nimestä sanottu vaikka mitä, ei täällä.

Hekla & Fanni :heart:
 
:attn: jäin sitten leskeksi muutamaksi päiväksi. :/ Kökötän sohvalla ja vedän suklaata tippa linssissä. :'( mies lähti tänään viron puolelle ja tulee vasta torstai aamuna. olisin itekki lähteny mukaan mutta mulla on maanantaina neuvola ja sitä ei saanu siirrettyä. :(
Ihan niinku ei muutenkaa olisi tylsää.. ni vielä sitten jään yksin moneksi päiväksi.
On tottunu siihen että ollaan miehen kanssa koko aika yhessä ja tehään kaikkee 24/7 ja sitten kun tulee tällänen hetki pitkästä aikaa että toinen on pois monta päivää ni HUI...

Miehelle sanoinki että en uskalla mennä uloskaan että jos mä liukastun jossain niin sitten kukaan ei tiiä missä mä oon.. :D * siis vakavana ajattelin että en mene ulos kävelemään just sen takia ku mulla ei oo sitä tukee vieressä joka pitää pystyssä. :)

Täällä oli jossain vaiheessa siitä kotikäynnistä... että neuvola täti kävisi kotona tarkistamassa vaavin. Niin sehän on sitä varten että se täti näkee millasessa asunnossa asutaan ja onko asunto missä kunnossa.. Nyt ku oon asunu täällä etelän puolella niin oon huomannu että täällä on paljon tarkempia asunnosta kuin pohjosessa. Edellinen asunto missä asuttiin niin mies meinas että pari vuotta pystyttäis asumaan siinä.. mutta siinä tuli sitten että täti sano että sosiaalihuolto ei hyväksy sitä. Jännää kuitenki miten sossut on tarkkoja siitä et minkä kokosessa asunnossa asuu..
Niin ja sen kans sain selville että jos ei oo saanu suurempaa asuntoa vauvan synnyttyä niin sosiaalihuollon pitäisi tulla siinä vaiheessa vastaan. :)
Mutta tälläset on ainakin pohjosessa ja tällä paikkakunnalla ollut. en tiedä miten muualla sitten... tietoa/kokemusta kellään?? :)

 
:eek: :eek: Just vilkasin kelloa, Fanni ei ole huutanut tänä iltana ollenkaan :eek: Kuuden aikaan pikkunen söi ja laitoin makoilemaan vaunuihinsa. Sinne oli nukahtanut. Äsken herättelin uudestaan syömään, tyttö söi ja jatkoi tyytyväisenä uniaan. Yleensä tähän mennessä huutanut jo tunnin-pari. Pikkuista tuhinaa vaan kuuluu sängystä :heart: Niiiin kylmä, taidan lähteä nukkumaan tuonne rakkaan kainaloon (jos sielä ei jo kolme muuta oo vallannut mun paikkaa. Toivottavasti ei, muuten mä joudun kylmän seinän viereen :snotty: ) Öitä :wave:
 
hekla, ei kai täällä maaliskuisissa kukaan ole nimeä arvostellut :eek: tarkoitatko tuota mistäs nyt-pöhköosiota?

lillamy-mun miehelle tehtiin samainen leikkaus kun odotin esikoista. 99% on onnistumisprossa noissa leikkauksissa, tsemppiä!
 
hekla musta Fanni on ihan kiva nimi ja koko nimi on tosi kaunis! Kaikista nimistä saa aikaan jotain rumaa jos ajattelee vain rumia!

(.)Nivuset huutaa hoosiannaa ja varsinkin kipu häpyluun kohilla on järkyttävä. Tätä on nyt kestänyt pari päivää ja välillä tekee mieli itkeä ja huuta :(

Vaavi on hirveän aktiivinen ja välillä kylkiluut paukkuu :heart:

Ja sitten se tärkein, miksi tänne tulin :D POKS 34

NinaRinsessa
 

Yhteistyössä