~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

LillaStina kiitos paljon tuosta tietoiskusta =) Enpä ois tuota tiennyt ellet ois kertonut.Nehän on sitten melkein huijausta koko juttu:/
Mulla toi pienin pussi on 0-6kk saa nähdä ja muistaisin et oon nähnyt kyllä ihan 60cm pusseja...voi kyllä olla et ne on vaan näyttänyt pienenpieniltä.

missLuupää hienoa että fiilis on parantunut=)
 
Moikka kaikille :) Tullut taas tekstiä kovasti viime lukeman jälkeen, joten meneepi jonkin aikaa lukiessa. Kovasti supistusrauhoitteluja niille, joilla meinaa kovasti supistella. Mulla on olo onneks helpottanu tosi paljon <3 Tiistaina käytiin sairaalassa kontrollissa ja tilanne pysyny ennallaan. Ei siis hätää! Lääkäri sano et tällä hetkellä näyttää vahvasti sille et mennään maaliskuulle <3 Pähkinäinen oli kooltaan n. 1800g, iso murunen <3

Tänään neuvolassa terkka huomautteli turvotuksesta, jota en ookaan ite huomannu. Hassua. Kuulema suun ympäriltä huomaa turvotuksen :eek: Painoakin oli melkein 2kg tullu ny taas parissa viikossa, varmaan noita turvotuksia suurin osa. Oon yrittäny kyllä juoda tosi paljon, koko ajan vesipullo vieressä.

Eilen illalla päästiin porukoilta kotiin ja täällä ny yritetään pärjätä :) Alotin pähkinän vaatteidenpesu-urakan ja huh että tota vaatetta onki paljon.. Lakanat + harsot silitin, mut muita vaatteita en. Yritin kyllä yhtä bodyä silittää, mut ihan turhalta se vaikutti ja vaikeelta.. (silittäminen ei oo oikein mun juttu..) Vielä ois pari koneellista jäljellä, mut sit on noi pikkuvaatteet pesty. Pinnasänkykin on nyt koossa, pojat laitto sen eilen :)

Ens viikolla alkaapi valmennus. Onks muilla jo ollu? Vähän jänskättää, et mimmosta siellä on ja ollaanko ainoat nuoret.. Toivottavasti ei :) Olis kiva tutustua lähialueen perheisiin.

Mittoja; tänään oli sf-mitta 30 ja eilen (vähän huonosti mitaten) vatsanympärys 108cm. Painoa on nyt tullu lähtöpainoon 14kg, josta (toivottavasti) osa näitä turvotuksia.. Ny on siis rauhottunu onneks toi painonnousu, tuntu yhessä vaiheessa et se +10kg humpsahti jostain ihan yhtäkkiä :D

Omaa napaa nyt pelkästään, anteeksi siitä :( Alan tässä lueskella viime päivien tarinoita.. Isot halaukset ja jaksamiset kaikille, joilla on nyt vaikeaa tavalla tai toisella. Itellä on pitkästä aikaa ihanan hyvä olo, vaikka tietty tää muumimammaolo rasittaa :D Mut pahimmat kivut ja kolotukset on toistaiseks poissa, joten yritän nauttia nyt tästä olotilasta kun pystyn <3

Hali87 & Pähkinä 32+1

Ainiin, peeäs: Pähkinä on viihtynyt nyt useamman viikon raivotarjonnassa, jipii! Hengittäminen on ihanasti paljon helpompaa, mut nyt paine kohdistuu tietty nivusiin ja muutenkin alakertaan, liitoskivut aah </3 Mut nehän kuuluu asiaan, joten yritän nauttia niistäkin :D Näitä kaikkia oloja tulee kummiskin vielä joskus ikävä, vaikkei uskois.. ;)
 
Metsätähti sitä just naurettiin tutun kanssa, joka oli siinä firmassa töissä... Mainostetaan eko-vaippoina ja porukka maksaa niistä ihan kivasti ylimääräistä pelkästään sillä. Kuitenkaan missään ei sanota oikeasti suoraan, että ne maatuu tai hajoaa luonnossa paremmin. Se kyllä annetaan ymmärtää niin. Mutta jos siitä alkais valittamaan, niin ei menisi valitus läpi... Se on tosi kierosti taas ajateltu...

Unipussia en ole nähnyt, mutta siis varmasti niitä on. Itsekin sellaisen olisin ostanut, mutta ei sattunut kohdalle...
 
Hali87 Meillä nuo valmennukset alkaapi olla takanapäin. Tänään on viimeinen kerta ja eka oli jo lokakuussa. Mut nyt on ollu 3 viikkoa putkeen torstaisin. Ihan mielenkiintosia ollu nämä 3 viimeistä. Synnytysvideota katsellessa meinas tulla hiukan hiki kun palautu mieleen et tommostako se taas oliki :whistle:

Unipussi Ostin eilen kirpparilta unipussin mut ei taida olla ihan sellanen unipussi mistä täällä nyt puhutaan. Tää oli vähän niinku yöpaita minkä saa sieltä alhaalta pussiksi naruilla. Tarvii siis siihen vielä peiton lisäksi. Ilmeisesti täällä on tarkotettu sellasta paksumpaa.

Tänään otettiin sit 9-vuotiaan kanssa oikeen kunnolla yhteen, molemmat itkettiin :'( Huono päivä tais olla molemmilla. Mä olen nukkunu yöllä todella vähän ja toinen hermostui läksyistä ja mä hermostuin taas siitä kun kiukuttelee läksyistä mulle vaikken niitä ole hälle määränny, no nyt hän lähti jo onneks hyvillä mielin jumppaan :) Hänellä ottaa koville tää vauvantulo kun on saanu niin kauan olla ainukainen ja huomion keskipiste. Mites teillä joilla on jo näinkin isoja sisaruksia kun vauva on syntyny, onko ollu kuinka paljon mustasukkasuutta tai muuta?

Nyt valmistautumaan valmennukseen :wave:

Ai niin, poksunpa minäkin 33+0 :heart:
 
Mamu78 Mulla esikoinen (ja ainokainen) on 10v tyttö(täytti joulukuussa). Hän odottaa innoissaan pikkusiskon/veljen syntymää eikä ole osoittanut minkäänlaisia mustasukkaisuuden oireita. Pikemminkin on kysynyt miksei hän ole aiemmin saanut sisarusta. Tytär on syntynyt edellisestä avoliitostani eikä ex-mieheni halunnut enempää lapsia. Nykyinen mies taas haluaisi enemmänkin lapsia =)

seksi on pysynyt meidän elämässä mukana...ei ihan niin usein kuin ennen isoa mahaa, mutta kuitenkin... Noin 2-4 kertaa viikossa yleensä heruu. B)

Salli79 34+3
 
RISTIÄISISTÄ...Saatiinpahan paikka varatuksi ja sille päivälle, mitä oltiin ajateltu. Ja päätettiin miehen kanssa, että me "määrätään" mitä siellä tarjotaan ja miten mennään, ei ketkään sukulaiset :saint: Kun edellisviestissä valittelin määräilevistä sukulaisistani :/ Jos joku ottaa herneen nenuunsa, ottakoot!

UNIPUSSISTA; mistäs ootte sit mokomia ostaneet? Kuulostaa kyllä tosi hyvältä, voisi olla vaikka kiva lahjaidea pyytää joltain vaikka ristiäisiin..?

SEKSISTÄ Me kun ollaan oltu KAUAN yhdessä, ei ne halut enää ylipäänsä ole hirmuiset, normia joku 1-2 x/vkossa. Alun pahoinvoinnin aikana oli harvemmin ja sitten mies, vähemmän aktiivinen osapuoli muutenkin, oli halukkaampi jo...Nyt sillain n. 1 x vkossa ja sellaisissa asennoissa, missä MUN on hyvä olla....Ja ehkä jopa nautittavampaa kun aiemmin, johtuuko sitten hormoneista tai mistä lienee :heart: Ollaan opittu aika avoimesti puhumaan näistä intiimi asioista sekä ollaan jo puhuttu, mitä sitten jos ja kun synnytyksessä repeää pahasti ja joutuu odottelemaan seksin aloitusta tai ollaan niin väsyneitä ettei huvita jne....Ei olla aina oltu kovin hyviä kommunikoimaan asiasta mutta vuodet on opettaneet...Niin ja liukkareita käytettiin jo aiemminkin (ja seksiLELUJA, joita nyt ei olla käytetty suuremman tulehdus riskin vuoksi) eli itse olen huomannut, että limakalvot kuivempia niin nuo liukkarit on aika kivoja. Korkkasin tuon äippäpakkauksenkin liukkarin ja oli aika kivan tuntusta...ja niitä saa muuten nykyään ostettua jo ihan tavarataloistakin (kuten kai noita lelujakin) eli on helposti saatavillakin....Niin ja jos asennot tässä vaiheessa on jo vähän haastavia, niin omat sormet on kyllä sitten kanssa hyvä apu, jos ei muuten ota tulosta tullakseen tai mies ei ylety B) Menikö tää jo liian yksityiskohtaiseksi..... ;)
 
mamu78 ei ihan sama lähtökota mutta meillä itkettiin paljon esikon kanssa kun kerroin meille "käyneestä vaningosta" -07, esikko oli silloin 15v eikä voinut ymmärtää tilannetta, oli aina tuudittautunut että on hän ja 2v. nuorempi pikkusisko, sitä hävetti et mitä kaverit ajattelee jne. mut ennen pikkuneidin syntymää kuitenkin tottui ajatukseen ja oli iloinen ja tykkää tosi paljon sisaruksestaan ;) Silloin meidän 13v taas oli tohkeissaan että meille tuli vielä vauva ja ennenkuin saimme tämän alulle niin monasti sano et miksette te voisi vielä tehdä pikkuneidille kaveria jne. ;)
Nyt tämän raskauden myötä en uskaltanut kertoa esikolle ollenkaan vaan elokuun lopussa kun ajelimme kolmistaan eli hän ja pikkuneitimme niin alkoi kyselemään et epäilee mun käytöksestä ja väsymyksestä et olisin raskaana ja tälläkertaa asia olikin ok, koska pitäähän pikkuneidin saada kaveri kun eivät kuitenkaan enää mpntaa vuotta asu kotona.
Kyllä sinun 9v tulee olemaan ylpeä vauvasta, ottaa vain oman aikansa että tottuu ajatukseen, viimeistään silloin kun vauva syntyy niin haluaa varmasti olla mukana hoitamassa ym. Kovasti jaksuja :hug:
Siis meillä on mieheni kanssa ns. 2 sarjaa miten ihmiset sen meille sen ilmaisee :heart:
 
Meillä kans neiti oli jo pidemmän aikaa kyselly et koska hän oikeen saa pikkusisko/veljen. No sit ku kerroin hänelle et odotan vauvaa ni aluks oli ihan innoissaan mut siitä pikkuhiljaa on kanta muuttunu. Nyt on alkanu hokemaan et hän muuttaa kokonaan pois, isin luo kun vauva syntyy. Tyttö siis syntyny myös edellisestä avoliitosta. Mitään hänen vanhoja tavaroita ja juttuja ei sais antaa vauvalle jne. No ehkä se mieli muuttuu kun vauva oikeesti syntyy, toivotaan ainakin =)
 
Darwin hyvä, toi on oikea asenne =)
Mä oon ostanut ihan lastentarvikeliikkestä (ovat kyllä hinnoissaan) ja sitten huutanut huutonetistä.Mä oon tykännyt eniten tuosta Alvin unipussista vetoketjulla koska meillä oli myös nalle puh unipussi jossa oli "hankselit" jotka kiinnitettiin neppareilla niin meidän univilli pääsi sieltä kiemurtelemaan yöllä pois tai sai ne nepit auki ja heräs sitten yöllä huutamaan kun pussi oli karannut.Ihan pienen kanssa meillä oli kyllä sellainenkin puuvillaa ja se kiristettävä jalkaosa ja silloin vauvalla oli myös peitto ja pienellä se toimi yllä hyvin.
IKEAssa on myös nykyjään unipusseja myynnissä ja sieltä ostin yhden kokeeksi.Ne oli musta edullisia.
 
SORI, Marcelina...Ehkä asiaa on "edesauttanut" se, että työskentelen (tai työskentelin kun nyt ei ole tarvinnut) niin sellaisen hoitsun kanssa, joka on työskennellyt seksuaaliterapeuttina, eli välillä oli töissä jutut aika "ronskeja" :whistle: Eikä kyseessä ollut enää mikään nuori hoitsu muuten!!! Ja miten sitä muuten asioista puhuu, jollei niiden OIKEILLA nimillä B) Me suomalaiset vaan ollaan niin häveliäitä puhumaan muutenkin näistä asioista, että oikeastaan yllätyin täällä tuosta keskustelun avauksesta!
 
Ikeasta mä ajattelinkin semmosen hommata kun oon menossa sinne muutenkin ostoksille viikonloppuna. Voisin mä samalla yhden ostaa jos sopiva koko löytyy. Niiden ikean pussien kanssa ei ilmeisesti sitten käytetä peittoa ollenkaan?
 
Abello en kyllä usko että tarvii, on sen verran lämpimän oloinen vaikka ei topattu olekkaan.Tai siis tää minkä mä ostin.Muistaakseni siellä kyllä oli myös topattuja versioita.Ja tähän ohuempaan kun voi laittaa talvella yöpuvun alle tai ihan vaan bodyn riippuen sisälämpötilasta ja tietysti vauvasta että kuinka lämminverinen on ja siihen topattuun käy myös body tai yökkäri alle, ihan miten tuntuu vauva tarvitsevan.
 
Darwin, mä en ehkä ole keskimääräisen häveliäs suomalainen.. ;) Siis kun aloitin tuon seksiaiheen. Mulle ei yleisesti ottaen ole vaikeaa puhua asioista suoraan ja otin aiheen puheeksi varmaan lähinnä siksi, että se nyt on yksi alue, missä raskausaika tuo muutoksia aiempaan verrattuna -ainakin useimmilla jossain määrin. En mäkään ajatellut aiheella ketään vaivaavani, sori jos niin kävi :saint:

Tuli sitten se hoitolaukku tänään ostettua ja olen kyllä tyytyväinen :D Valitsin sellainen musta-harmaan Gracon, jossa on toisessa päässä ilmeisestikin jonkinlainen lämpötasku ja toisessa tavallinen, sekä sisällä varusteena hoitoalusta, likavaatepussi ja kosteuspyyhekotelo. Ja alennusmyynneistäkin tarttui yhtä ja toista mukaan, eikä se shoppailu edes ihan hirveästi supistellut, niin että kaiken kaikkiaan olen varsin tyytyväinen päivän saldoon. =)
 
Seksi-galluppi Täällä vielä harrastetaan n. 1-2 kertaa viikossa. Ja on kyllä omasta mielestä ainakin tositositosi kivaa!! :D ;) Tekis kyllä mieli useamminkin mutta jotenkin tuntuu vaikealta löytää sille aikaa. Höh...

Darwin Ei menny liian yksityiskohtaiseks! :D :LOL:
 
ja mulla iski taas ihan tyhjästä inhottavat paniikki oireet.. kihelmöi koko kropassa, sydän tykyttää, on tosi levoton ja ahistava olo... ei näin :(

seksiä..ei välttiksee joka viikko, mut välillä joo..joskus enemmän ja joskus vähemmän.

mä haluisin et tää vauva syntyy jo (no okei, ei nyt viel mut silti) ...ahistaa niin paljon, on vaikee liikkua ja sattuu ja kolottaa ja argh. ja nolottaakin viel valittaa tämmösestä :ashamed: :ashamed:

nyt satuhäät :heart:

 
Mielenkiintoista lukea seksikeskusteluja. Päivän paras aihe mielestäni, ja lohduttavaa, että monilla eri syistä hiipunut. Darwinin selostus ei ollut minulle liikaa, mutta en jatka itse, koska joitakin se häiritsee. Itse kuulumme sarjaan "ai mikä se vielä on?" mutta ihan paksota, kun muutenkin supistelee-supistelee ja saikulla olen ja seksi ja sauna on ikävä kyllä pannassa, ne kyllä oikeasti saavat supisteluja aikaan. Olen luvnnut, että jos pysyn kasassa viikolle 36 asti, sitten... Siitä tuli muuten ihan tylsä ajatus, että synnytyksen jälkeen pitää miettiä taas ehkäisyä, kunnon ehkäisyä. Todella tylsää! Kun mikään ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta.

Mussu yritä pysyä sassa! Glow tylsä tilanne, toivottavasti järjestyy jotain apua!

Mirabel 30+6












 
Tekstiä taas tullu aivan hurjasti. Oon yrittäny aina illalla tulla lukemaan juttuja mut en muista koska oon viimeks saanu mitään kirjotettua.

:hug: kaikille sitä jostain syystä tarvitseville.

Viime yönä ja koko tän päivän oon ollu niin kypsä tähän raskaana olemiseen. Päätä on särkeny ja kädet on niin puuduksissa että niitä särkee. Jalatkin on illalla kun puupökkelöt. Aamulla olo on aivan kauhee kun ei saa kunnolla nukuttua ja kuitenkin illalla ei enää väsytä ja nukkumaanmeno viivästyy. Tänään mulla on tavoitteena olla nukkumassa jo klo. 23 katotaan onnisuuko.

Fantaihana 32+3
 
Merkkausta pitkästä aikaa.
En ole käynyt täällä juuri edes lukemassa. Parisuhde on sellaisessa kriisissä, ettei tällä hetkellä tiedä, muuttaako mies saman katon alle vai ei. Ottaa niin päähän, kun ei pääse nauttimaan kodin valmistelusta ja vauvan tavaroiden ostamisesta yms, kun ei tiedä pitääkö niitä hankkia yhteen vai kahteen paikkaan. Luonnollisesti seksi, ristiäiset, sisustus ja muut sellaiset asiat eivät ole päällimmäisenä, vaikka mielellään niistä puhuisi.

Yksinäistäkin on, kun kaiket illat ainoana seurana on koira...

Saikkua sain onneksi poskiontelotulehduksen takia tämän viikon, että on saanut edes vähän levätä.

Ottaa niin hemmetisti päähän, että näin pitkään odotettu raskaus pitää sitten viettää yksin, kun tämän pitäisi olla se parisuhteen onnellisin aika, jolloin rakennetaan pesää.

Joten ei oikein ole jaksanut lukea tai kirjoittaa tännekään.
:ashamed:

Ninni ja vaavi 31 + 2
 
Ninni-74 Todella kurjaa!!! :hug:

Älkäähän kuitenkaan luovuttako vielä! Ootteko käyneet juttelemassa parisuhteen kiemuroistanne ammattilaisen kanssa? Esim. perheasiainneuvottelukeskuksessa on mahdollisuus sellaiseen, kyseessä on seurakunnan yllpitämä paikka mutta keskusteluilla ei sentään ole mitään tekemistä uskonnollisuuden kanssa. Itse kävin siellä muutama vuosi sitten yksin jonkun kerran, kun esikoinen oli vauva ja miehen kanssa oli asiat solmussa. Sain hurjasti uusia näkökantoja ja niillä porskutettiin vielä joku vuosi eteenpäin, kunnes sitten myöhemmin erosimme. Keskustelemaan voi mennä yksin tai yhdessä.

Vauva tuo mukanaan niin paljon uutta ja ihmeellistä, ja uskon että se myös lähentää, vaikka suhde olisikin kriisissä. Voihan suhdetta yrittää ylläpitää toistaiseksi vain matalalla profiililla, ja katsoa mitä vauva tuo tullessaan. Voihan olla, että asiat saavat erilaiset mittasuhteet kun vauva on syntynyt ja vähän kasvanut. Teillä on varmasti vielä mahdollisuus! Jaksamisia!!!
 
Tausta haamu jäi koukkuun teidän palsataan. Jäi jännittämään mussun tilanne, pahoittelen :ashamed: Koita nyt vaan pysyä kasassa vaikka varmasti tuntuu kurjalta. Mulla esikon kanssa oli tilanne se että rv 27 lähtien paikat alkoi aukeilla ja sitten vaan maattiin ja maattiin, sairaalassakin. Ei ole kiva elää pelko takapuolessa siitä koska vaavi syntyy ja itsekin siinä muuttui kärsimättömäksi. Sitten kaiken huipuks huomattiin että vauva ei enää kasvanut ja niinpä hänet sektioitiin rv 32 suunnitellusti kun oli vielä hyvävointinen. Mulle se oli tavallaan helpotus koska muutenkin jo olin ihan täynä ko. raskautta, oli kokonaisuutenaan kaamiva kokemus pahoinvointeineen jne. Mutta sitten se pahin pelko vasta alkoi kun lapsi keskosena vietiin vastasyntyneiden teholle. Joka aamu pelotti soittaa osastolle kun ei tiennyt onko lapsi selvinnyt yön yli vai ei...Se oli pahinta mitä oon kokenut.

Kamalan paljon jaksamista sulle mussu

Ja Onnea Hekla teille syntyi keskosvaavi, sen verran urkin. Ja hienoa että olette jo kotiin päässyt ja pieni kasvaa hyvää tahtia. Noi keskosvaavit tapaa olla aikas sisupusseja =) Meillä nuorempi nyt 1v ja vanhempi 1v10kk. Molemmat ottivat kiinni ikätoverinsa pituudessa&painossa yksi vuotiaiksi mennessä. Maasta se pienikin ponnistaa.

Olette kaikki mielessä, niin toivoin vuosi sitten että minäkin olisin ollut maaliskuun äiti...vaan tammivauvan sain. Kaiholla muistelen tuota nyt kun kaikki on takana ja lisää lapsia ei uskalleta ajatella. Kaksi pikkukeskosta (sp alle 1,5kg) ja kaksi keskosaikaa lastenteholla riittää. Henkisesti olisi aivan liian raskasta koska tuntuu olevan niin että en kykene raskautta loppuun viemään :'(
 
MLL
Oonkohan hukannu vauvan yöllä vessa reissulla vai missä se on kun pystyn hengittämään ja olemaan etukumarassa?? Aamupuurokin meni tässä tietsikalla istuen ilman kummempia venyttelyitä..Pelkäsin tätä tapahtuvaksi vasta synnytyksen jälkeen, huonomuistinen kun olen :LOL: Todennäköisempi vaihtoehto, että hän on yön aikana päättänyt laskeutua vielä lisää, ainakin alakerta ja häpyluu tuntuu siltä..Viime neuvolakäynnillä kysyin onko laskeutunut/alhaalla niin terkka ei ottanu oikeen kantaa, myötäili vaan kun sanoin että saattaisi olla kun niin juoksuttaa veskissä. Ehkä ensi kerralla sitten.. Onko muilla laskeutunut vauvat ja mistä sen sitten tietää vai voiko sitä varmaksi edes itse sanoa?

MLL :heart: 32+2
 

Yhteistyössä