~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Neuvolakuulumisia..

rv 31+2(28+0)
paino +770g (+615g) / vko
RR 125/76 (128/75)
pissa puhdas (puhdas)
Hb 109 (122)
sf 28 (25)
sikiön syke 140 (150)
liikkeet ++ (++)
Tarjonta RT (RT)

Eli suurinpiirtein kaikki ok. Painoa on tullu nyt siis aika tasan 12 kg alusta lähtien mutta ei kuulemma huolta kun alkupainossa olin reilusti alipainoinen.. Hb oli siis tullu nyt reilusti alas joten lisärautana kokeillaan obsidania..

Neuvolan täti anto mulle jo liikkeiden laskemiseen lomakkeet mut ei tarvii kuulemma aloittaa vasta ku viikolla 34. Onks muut jo saanu? On mulla neuvola vielä viikolla 33 mut anto jo valmiiks niin saa tutustuu. Lisäks anto luettavaks synnytykseen rentoutumisharjoituksia jne. Vaik totesikin sit että synnytystapa pitää erityisen tarkkaan kattoo sit mun kohdalla kun on ollu äidillä ongelmia jne.

Heklalle ja glowlle
ekstra :hug: ja muillekin tarvitseville.

Jännää mitä mussulle kuuluu, onkohan siellä jo jakauduttu.. Minuakin ihmetytti se jos annetaan vaan syntyy noilla viikoilla..Itellä kans tooosi tukala olo ku oon niin pieni nii vauva on jo tosi pitkään painanu pyllyä kylkiluihin ja reumakin alkaa vähä kipuilla jne..Mut sinnitellään :)

Kävin tänää muute ostaa vauvalle julbot. Eli ihanat aurinkolasit. Sain työpaikka-alen niin olivat hieman halvemmat, mut ovat kyl ehdottomasti parhaat ja vauvat tykkää niistä tosi paljon ja on tosi kestävät. Töissä on huomannu et harvat vanhemmat panostaa vauvojen aurinkolaseihin vaik nimenomaan se olis tärkeetä koska vauvan mykiön nesteet on vielä kirkkaat joten kaikki uv säteily on erityisen vaarallista pienille. Siis vauvalla silmän mykiö päästää lävitseen enemmän UV-säteilyä kuin aikuisen.

Mut nyt ruuan laittoon ja mökin lämmitykseen!

LM &Pirpana 31+2
 
Glow voi ei :( !!Tosi kamala tilanne :| ootko ottanut kaupaunkiin/kuntaan yhteyttä ja kysynyt kodinhoitajaa sun avuksi sinne??Toi tilanne on kyllä tosi vakava:/Voimia :hug: :hug:

hekla :hug: Pikaista paranemista :hug:

Leena86 meiltäkin ainoa tarvike joka puuttuu on just turvakaukalo :ashamed:

katariina00 voimia :hug:

MLL ihanalta kuulostaa tuo pinnasänky=)
Meilläkin vauvan sänky on makkarissa niin sisustamiset on jäänyt siihen:/

Kinder eilisessä sairaalan jaksossa oli kaksossynnytys ja se meni oikein hyvin alateitse=)
Kyllä täällä saa jo jännätä sinunkin odotuksen päättymisen kanssa=)

(.)Täällä yö meni oikein hyvin ja unta ois riittänyt vielä aamullakin kun pojat jo heräs, täytyy tänään mennä aikaisemmin nukkumaan.
Pojat naukuu ulos vaikka siellä on pakkasta -20 mut kai sitä on hetkeksi lähdettävä sinne kohta seisomaan niin edes vähän aikaa saavat siellä touhuta ja purkaa energiaa.
Tänään on ollut parempipäivä vaikka jätinkin itseni heti aamulla ulos pakkaseen ja laitoin oven vahingossa lukkoon ja pojat tietysti yksin sisällä eikä kumpikaan osaa avata ovea, mut onneksi olin laittanut vara-avaimen pari päivää sitten paikoilleen niin pääsin takaisin lehden haku reissulta.

Metsätähti ja onnenjyvä 33+0 *POKS* :heart: (hui, mihin noi viikot katoaa??)
 
Hei kaikki Maalismammat...täällä yksi viime vuotinen sellainen käy kurkkimassa teidän kuulumisia, haikeudella.

Minulla oli laskettu aika 25.3.2009, mutta meidän kuopus päättikin sitten syntyä 11.1.2009. Tai päätti ja pääti. Raskausmyrkytys iski niin pahana että jouduttiin sektioon rv 29+2. Syntyessään oli 1360g painava ja 39cm pitkä pikkumimmi joka nyt tuossa lattialla ottaa ensimmäisiä askelia. Vuosi on kulunut noista hetkistä ja ajatukset monenlaisia. Siksipä päätin teitä moikata ja toivottaa kaikille oikein ihania (?) viimeisiä raskausviikkoja. Itselläni kun esikoinen syntyi istukan toimintahäiriön vuoksi rv32+0...En siis tiedä noista loppumetreistä mitään. :heart: :heart: :heart: :hug:
 
Heips!

Glowlle ja hekla jaksamisia ja :hug:

Joku puhui, olikohan metsätähti??? No jokatapauksessa. Lapsen aamulla saamista kohtauksista. Meillä tuo neiti järjestää aamusin ihan järkkyjä raivokohtauksia. Ne on aamusin kun itsekkin on väsynyt niin ihan hirveitä. Huudetaan lattialla ja hakataan jaloilla lattiaan. Ei kiva... :headwall: :kieh:

Mulla piti olla maanantaina neuvola mutta soitin ja peruin sen sain uuden ajan perjantaille, jotenkin helpompi kun mulla on pe aamuna lääkärikin niin menee siinä samassa. Kun täällä missä me asutaan ei kulje bussia ja terveyskeskus on toisellapuolella kaupunkia, niin menee sitten kummatkin siinä samassa.

Mä en osaa yhtään ajatella että se vauva kohta syntyis. Musta tuo 9 vko laskettuun on pitkä aika ja sitten vielä jos ja kun tämä menee sinne viikolle 41-42 niin ho hoijaa. :whistle:

Esikoista odottaessa lääkärin sanat viikolla 36 kaikuu mun päässäni. :saint: 3cm kohdunsuu auki ja lapsi on laskeutunu ja kiinnittynyt. Synnytys on muutamista päivistä kiinni, ei mene laskettuun aikaan. =) Noo siinähän sitten oottelin innoissani että koska synnytys alkaisi. Olin täysin valmis jo jakautumaan. Viikot kuluivat ja laskettuaika läheni ja menikin, synnytys ei vaan käynnistynyt. Ja mua harmitti joka ilta, että ei tänäänkään tullut lähtöä. Supisteli ja supisteli, mutta lähtöä ei vaan tullut, kunnes sitten päätin että huomenna menen lääkäriin ja vaadin käynnistystä, pois en tule kuin nyytti kainalossa ja niin siinä kävi että seuraavana päivänä menin sairaalaan ja pois tulin nyytin kanssa. viikkoja 41+6. :D

Tälläisiä mietteitä täällä. Nyt jatkamaan hommia. Jotakin mun piti vielä kommentoida, en muista mitä. Paha tää dementia :LOL:
 
Heips,

Täälläkin odotellaan mussun kuulumisia. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Mä sain pari viikkoa sitten synnärillä käydessäni liikkeiden laskemisen ohjeet.

Viime yö oli taas aivan järkyttävä, en saanut nukuttua kun tuo kyljeltä toiselle kääntyminen ottaa niin kipeää.Sitten puutui toinen jalka ja alkoi närästämään :headwall:
Pomo huomasi töissä että olen ehkä pikkaisen väsynyt ja passitti mut kotiin. Käytiin koiran kanssa lenkillä ja nyt ajattelin painua peittojen alle.

Abello 33+1


 
LillaMy83, mullekin maanantaina neuvolantäti antoi nuo liikkeidenlaskentaohjeet. Ei kyllä mitään puhunut että vasta myöhemmin ois ajankohtaista.. Sanoi vaan ohjeeksi että jos vauva mylläilee mahassa, niin ei ole tarpeen mitään tehdä, mutta jos tulee semmoinen tunne ettei muista vauvan liikkuneen aikoihin, niin sitten pitää tehdä liiketarkkailu ja jos ei tarpeeks liikkeitä tunnu (sillä toisellakaan yrittämällä) niin sairaalaan tarkistukseen.

OSTIN muuten tänään vasta ekan kerran jotain vauvalle, tuttipullon ja pari tuttia. Muuten me on kyllä jo saatu tarvikkeita ja vaatteita vaikka kuinka paljon. Yhen koneellisen oon niistä vasta saanu pestyä kyllä. Turvakaukalo ja hoitopöytä vielä tullaan saamaan. Sänky on ainut isompi ostos joka pitäs hommata ennen kuin vauva syntyy, tämän homman delegoin jo sujuvasti miehelle. Vaunuja ei meinattu hommata ollenkaan, saa nähdä pärjätäänkö esikoisen vanhoilla matkarattailla miten kauan vai onko ostettava uudet rattaat, vaunut on minusta ylihintaisia ja yliarvostettuja. Esikoisenkin kanssa oli puolen vuoden iästä alkaen vaan matkarattaat tarpeen.
 
Jenni30v, mukava lukea kuulumisia edellisvuodelta ja tosiaan hienoa, että vaikka saitkin vauvan paljon aikaisemmin raskausmyrkytyksen vuoksi, niin kaikki on sujunut hyvin ja lapsi senkus kasvaa. :flower:

Joo, mä sain kans neuvolasta eilen sen liikkeidenlaskentajutskan ja täti sanoi, että ne on tarkoitettu lähinnä vasta viikoille 34-35 eteenpäin.

Mä tässä aloin leipoon korvapuusteja, piti alunperin tehdä niitä jo viime viikolla, mutta nyt vihdoinkin sain aikaiseksi. Täytyykin mennä jatkamaan sitä hommaa..
 
mussun kuulumisia odotellaan täälläkin :wave:

Miksi nimen keksiminen on aina niin vaikeata? :kieh: Etunimi päätetty (kiitos palstan :D) mutta toista ja kolmatta nimeä ei millään keksi. Mikään nimi ei tunnu sopivalta (tai sitten miehelle ei käy mikään :kieh: ) Ristiäiset on 30.1. (pidetään mun sikon lapsen kanssa yhtäaikaa) ei tässä vielä kiirettä olis, mutta mä mieluiten päättäisin sen nimen jo nyt.

Tuntuu että seinät alkaa kaatumaan päälle. n.3 viikkoa mä oon ollut vaan sisällä, enkä nenääni ole ulos pistänyt. Mies on hoitanut kauppa-asiat yms. Vielä kun parantuis kunnolla niin vois lähteä alennusmyynteihin. Ne kun on jäänyt multa kokonaan väliin.

Vauva on alkanut valvoa öisin klo 11-1. Ei siis itke jos pitää sylissä (jos laskee sitteriin tai vaunuihin niin alkaa huuto) Öisin mä yleensä täälä siivoan ja viikkaan pyykkejä, vauva kantoliinassa mukana :LOL: Aamuisin herää syömään joskus 5-6 aikaan ja valvoo sen jälkeen puolituntia-tunnin. Silloinkaan ei itke vaan ähisee sängyssään ja katselee silmät suurina :D Säälittää sammuttaa valot, vaikka toinen haluaisi valvoa :D
 
SUURI :hug: kaikille. En jaksa alkaa kommentoimaan juttuja, kun tämä muisti puoli on vähän hapero ja tosiaan, se lainaus tekniikka jos olisi täällä(kin) foorumilla, niin helpottaisi huomattavasti... ;)

Voimia ja jaksamista Glow:lle ja muille, jotka kamppailee jonkinlaisten ongelmien kanssa....

Sekä kiva oli lukea heklan kuulumisia, toivottavasti paranet pikaisesti!
 
Keskiviikkoa =)

Glow; Huiks, toivottavasti kaikki menee hyvin. Nyt vaan pakkolepoa!!

Mussulle kanssa tsemppiä missä sitten lieneekin, kenties vauva kainalossa jo :heart:

Abello; Ihana pomo tosiaan, hyvä että joku sentään ymmärtää että työteho ei oo enää tässä vaiheessa 100 %, varsinkaan väsyneenä.

Lillamy ja Helka puhuivat liikkeidenlaskemislomakkeista, näinköhän niitä täällä saakaan vai ovatko "peruskauraa"..en ole ennen kuullutkaan.

Omaa napaa..

Eilisiä neuvolakuulumisia;

rv 32+3
paino +1300g / vko (auts....)
RR 136/80
pissa puhdas
sf 30
liikkeet ++
Tarjonta RT
turvotus +

Hiukan oli suppea käynti..täälläkin oman vaa'an mukaan paino lisääntyi viikonloppuna aivan yhtäkkiä parisen kiloa ja turvotusta tuntuu olevan reippaanlaisesti, varsinkin jaloissa :( Se näkyi hetimiten neuvolan punnituksessa.

Hempparia täti ei käynyt mittaamaan. Oli edelliskerralla 110 ja sanoi ihan että hyvällä tasolla on (normistikin tosi huono) ja tuskin siitä enää muuttuu mihinkään. Rautaa jatkan 1 tabletin annostuksella, kuten tähänkin saakka.

Yllättävintä oli se, että epäili vauvan olevan kääntynyt..sain asialle varmistuksen tänään kun tuttu gyne työn ohessa tsekkasi ultralla asian ja totta tosiaan, siellä se nökötti pää alaspäin :heart: Jeeeee =) =)

Varasin tänään ajan myös sairaalan synnytysvalmennukseen, jonne menemme 9.2.

Muutoin...olo on tosi väsynyt. Töitä olisi vielä jäljellä vielä 2,5 viikkoa. Vaivat on entisellään..varsinkin työpäivän jälkeen vatsa on kivikovana koko ajan jos yrittää tehdä jotain. Selkää jomottaa, nenä on tukossa, kädet puutuu, alakerta hellänä..inhottavimpana vaivana viime viikolla ilmestyneet peräpukamat. Voi itkut sentään |O

Miimon ja Hengari-Hertta 32+4
 
Liikkeiden seurannasta Ei meidän neuvolasta saanut mitään seuranta lappua, vaikka maanantaina siellä käydessä oli rv 34.

Nukkumisesta Itse en ole nukkunut kunnolla moneen viikkoon. Valvon ensinnäkin klo: 2-4 asti ja sit kun nukahdan niin nukun pari tuntia. Miehen kello alkaa arkisin soimaan klo: 6-6:30 ja sit täytyykin herättää tyttö ja viedä hänet kouluun. Nukun sitten sen jälkeen n. klo: 10-13. Tuokin uni katkeaa useaan kertaan...
 
Heklalle ja glowille jaksamista :hug:
glow Miten oot tilanetta ratkonu? Aika vaikeeta kyl.. hmm.. toivotaan että kaikki menee hyvin!
liikkeiden seuranta Ei mulle oo ainankaan vielä tullu mitään lappua:D
neuvola Kamalia nuo teijen osan terkat :kieh: mulla teetättetiin tänää joku mielenterveys kysely :headwall: Onks tuo ihan normaalia?:D Vai pitääks ne miuta jotenki päänvikasena:D
 
zihihi, mielenterveyskysely?? No enpäs oo tuommosesta kuullutkaan, että teetettäis. Oletko vihjannut hoitajalle jotenkin, että sulla olis jotain ongelmia vai onkohan siellä teilläpäin muuten vaan tuollainen käytäntö? Aika erikoista, pakko myöntää..
 
Mielenterveyskysely Eipä ole meilläkään tuollaisesta kuultukkaan. Kuulostaa omituiselta, kerro toki zihihi jos myöhemmin selviää että miksi teettivät moisen :LOL:

Liikkeiden laskennasta Ei ole ollut sen kummemmin puhetta, terkkari vaan kysyi maanantaina neuvolakäynnillä, että oonko tuntenut liikkeitä päivittäin. Kerroin että olen, mutta että enää ei tunnu samalla lailla potkuja kun ennen, nykyään enempi pökkimistä ja työntöä :LOL: . Mitää lappuja aiheesta en oo saanut.

Nukkumisesta Suhtkoht hyvin oon nukkunu. Joinakin öinä vaan herää aina kun pitäis kylkeä kääntää ja nivuset huutaa hoosiannaa. Tuo nivuskipu siis vaivaa, mutta ei päivittäin. En sitte tiiä johtuuko sen voimakkuus sitten siitä mitä on päivän aikana touhunnut.. Tänä aamuna heräsin 5.30 veskiin ja sen jälkeen en saanut enää unta. Pikkuinen alkoi hikkaamaan ja telmimään, kyljet oli ihan painunu ja hyvää asentoa ei saanu enää tekemälläkään. Lisäksi KAAMEA nälkä kurni taas massussa. Onko muilla nyt pohjattoman ruokahalun kausi? Nousin sitten ylös tunnin pyörimisen jälkeen kun mieskin nousi töihin, mutta simahdin sitten mukavasti joskus 9.30 aikaan ja heräsin 11.30 :saint: . Onneksi ei ole enää töitä, niin pystyy levähtään kun siltä tuntuu. Tsemppiä kaikille, jotka vielä töissä pakertaa!

Nyt taas vaihteeksi ruuanlaittoon :LOL:

Mimmurainen & öti 32+5



Muoks Sain kans hyvät naurut, kun joku kertoi siitä naruvirityksestä, kun ei ollu itkareita :LOL: . Ja kuten muillakin, täällä on semmonen dementikko ettei voi muistaa kuka sen kirjoitti. Antakee anteeksi :ashamed:
 
metsätähti hyvä kuulla et jollakin muullakin se tärkein viel puuttuu. sullakin siis ilmeisimmin/muistaakseni samana päivänä vielä tuo la. :)

zihihi meillä päin teetetään kans noita. tossa rv30 neuvolassa mulla teetettiin parisuhde mielenterveyskysely. siin kysyttiin kaikkia et onko mies lyönyt, käyttäytynyt uhkaavasti ym. muutenki tulee sitten vielä ainakin synnytyksen jälkeisessä neuvolassa mielenterveyskysely ettei ole raskauden jälkeistä masennusta. älä siis huoli. et ole mitenkään päästäs viallaan. :hug:

tulin just kaupasta ja oli sitten vihon viiminen juttu taas. nyt supistaa ja kuumottaa kylkiluissa. muutenkin vauva oli tänään poikittain mahassa ja nyt en tiedä enää miten päin se siellä on taas. olen yrittänyt sille puhua et kääntyis nyt vaan pää alas päin eikä enää lähtis testailemaan vieläkö mahtuis toisin päin. ajatuksena on kuitenkin tuo alateitse synnytys.

:hug: kaikille sitä tarvitseville.

Mä & ee 33+0 POKS!!!!!! :D (en voi uskoa että enää olis la:han 7 viikkoa!! )
 
kuulumisia tulloo.

Elikkäs saunan jälkeen alkoi kivuliaat supparit.. lähettiin sitten klinikalle ja siellä tutkiskeli..
Suppareita 5 min välein.. kohdun suu pehmeä ja 1cm auki.. ja osastolle lepoon.. annettiin kortisoni piikit mikä kypsentää vauvan keuhkot.. ja sitten supistuksen esto lääkettä.. mutta lääkkeet ei auttanu ja oli kivuliaat yöt.. sain kipulääkettä.. eivät antaneet syntyä 33+5 vklla.. jos olis ollu 34 vk täynnä niin olisivat antaneet.. mikä alko harmittamaa ihan pirusti.. alle 2 päivää kuitenki oli 34 viikkoon.. :(
no mutta nyt kotona.. ja oudot tuntemukset on että poitsu tulisi siltikin ajoissa vaikka kuin antovat lääkettä.. kävin saunassa.. ja nyt en olekkaan enää varma lapsivedestä.. et tuliko ne enne ku menin suihkuun vai ei.. mutta sitäkää ei tullu kovin paljoo.. että nyt saa nähä.. odottelen et jos supparit alkaa niin lähen klinikalle sitten synnyttämään.. nyt ei kuulema oo estettä.. mutta se että miks sauna reagoi mulla niin vahvasti??

Että tälläset uutiset.. :) Painoarvio 2520g. :heart: 34+0

Nyt syömään ja sitten makoilemaan kaikelta varulta. :)
 
Hekla ja Glow jaksamista teille molemmille :hug: Ja Glow, otat nyt kaiken avun, jonka saat ja pidät kännykän lähettyvillä :hug:

mussu No, teillä voi olla jännät paikat ihan pian :heart: Tsemppiä sulle ja vauvalle! Saunahan on yleensä (ilmeisesti) lämmöllään paikkoja pehmentävä. Muistan, kun kaveri sai ennenaikaisia suppareita, niin siltä kiellettiin saunassa käyminen ihan kokonaan...


Jemppi & Aapo 32+1
 
mussu89 älä yhtään harmittele etteivät antaneet vielä syntyä! Vauvalla on nyt vielä paljon turvallisempaa olla mahassa :) Nyt ota rennosti ja anna vauvan kasvaa vielä muutama viikko.


Me palauduttiin tänään miehen kanssa viimeiseltä kahdenkeskiseltä lomalta vähään aikaan :) Oltiin muutama yö kahdestaan mökillä.
Vauvan tarvikkeet meillä on kaikki valmiina. Olen ostellut kirpparilta nyt vaatteitakin, lähinnä bodeja, niitä tuntui esikollakin menevän eniten. Olen ostanut enemmän pinkkejä, koska ei tiedetä kumpi tulossa ja esikoisen jäljiltä sinisiä vaatteita on :) Kotiintulovaatteetkin on pienelle jo katsottu, tosin sairaalakassi muuten vielä pakkaamatta.
Oma olo on melko...tukala. Vauva painaa kylkiluihin ja supistuksia tulee pienimmästäkin rasituksesta. Yritän nyt neuvolatädin ohjeiden mukaan ottaa rauhallisesti tuonne viikoilla 35-36 asti,jonka jälkeen uskallan alkaa toimimaan varmaan lähes normaalilla vauhdilla :D Saa nyt vielä muutaman viikon pysytellä pieni mahan tuolla puolen.

Onko teillä muilla jatkuvasti supistuksia?
Mullahan ne on suurimmaksi osaksi kivuttomia, mutta kuitenkin "napakoita". Eli eivät tunnu enää niin harjoitussuppareilta..


Mysti 32+2
 
mielenterveyskysely Olikohan zihihillä kyseessä DEPS-seula? Miä jouduin täyttää "masennuskyselyn" tokan neuvolakäynnin jälkeen. Ilmeisesti kartoittavat sillä onko taipumusta masennukseen. Nykyään kun masennus on hyvin yleinen mielenterveysongelma. Ja mies joutui täyttämään AUDITIN eli sen alkoholin käyttö kyselyn.

Salli79 34+2
 
Heippa!

mussu89 Oi, mikä tapahtumaketju!! Kävitkö siis uudestaan saunassa kotiutuksen jälkeen? Jos et halua että synnytys alkaa, kun ilmeisesti niin saat supisteluja, niin kannattaa pitää tauko saunomisessa ;) Mutta hieno kuulla, että teillä on kaikki hyvin!

NinaRinsessa En tiedä onko samaa, mutta liikkuessa, rauhallisestikin, tuntuu että alapäässä vihloo kovin. Sit se menee ohi. Ja sen, että mulle tulee ristiselänväsymistä jos istun vain ja olen paikallani koko päivä. Kevyt liikkuminen auttaa tosi hyvin. Tosin, jos on istumatyö, niin ei ole varmaan helppoa pitää poissa noita kipuja.

metsätähti Hieno kuulla, että sulla on ollut tänään parempi päivä kun eilen. Ja, että vara-avain oli paikallaan.

hekla Pikaista paranemista! :hug:

Glow :hug: :hug: Toivottavasti saat apua lapsen hoitoon, ja pääset ottamaan kunnolla rauhallisesti ja lepäämään!

MLL Oletpa ahkera kun koristelet noin vauvan sänkyä! Itsellä ei riitä innostus, vaikka kuulostaakin kivalta.

ilona ja muut täällä harvemmin kirjoittavat, kiva kuulla teistäkin aina välillä miten menee! Minäkin luen kaikkien kuulumiset, mutta kun meitä on näin paljon, niin kommentoitua tulee eniten niitä juttuja, mitkä jotenkin tuntuu ajankohtaisemmilta itselleni tai riippuen millä tuulella olen.

Liikkeidenlaskulomakkeen sain jo viikolla 27, eikä kyse ole edes riskiraskaudesta.

Valtavat onnittelut kaikille poksujille! :flower: :flower:

:hug: kaikille huonosti nukkuville Toivottavasti on parempia öitä tiedossa vielä! :hug: kaikille muillekin sitä tarvitseville!

Perusterve 33-viikkoinen vauva selviytyy jo hyvin, kokemukseni mukaan vast.syntyneiden teholta. Voi olla, että alkuun tarvitsee tukea vaihteleviin verensokereihin ja syömisen aloittamiseen, ehkä on infektio ja sen takia ab:t, tai tarvitsee valohoitoa. Yleensä ei tarvitse keskoskaappiakaan. Mutta ymmärrän, ettei ole todellakaan yhtään mukavaa vanhemmille, etteivät saa vauvaansa luokseen, vaan että joutuu osastolle.

Mullekin sanoi lääkäri juuri tänään kontrollissa, että jos vauva on nyt syntyäkseen, niin hyvin tulee selviämään. Ultrassa tuli nimittäin ilmi, että kohdunsuu on lyhentynyt (2,8 cm), mutta vielä hyvin kiinni, ja neuvoi ottamaan rauhallisesti ja seuraamaan onko supisteluja tai vuotoja. Muttei mitään hätää vielä. Ne menkkajomotukset olivat siis ilmeisesti supisteluja.

Vauvan kokoarvio on nyt 2343g, ja lääkäri jopa näytti kasvot 4D:llä! Sain nähdä minkä näköinen meitin pieni vauva on. :heart: :heart:

Minna ja Emil 33+3 (uusi la 2.3.)
 
otahan mussu ihan rauhallisesti, vauvalla on paljon parempi kasvaa ja kehittyä mahassa vielä. noin pienillä viikoilla voi olla vaikka mitä ongelmia. itse ainakin vilpittömästi toivon että vauva pysyy ainakin sinne 37 viikolle asti matkassa. vaikka kuinka ihanaa olisi saada jo vauva, kivempi on saada sellainen jonka kanssa pääsee yhdessä lähtemään kotiin.
 
Glow
Heip.

Tänään on soiteltu ympäri kaupunkia, mutta mistään ei apua saa :kieh: Kaikki "levittelee käsiään" että voi voi, onpa hankala tilanne!
Mies ei saa olla pois töistä kun vaan palkattomasti, eikä mielellään sitäkään. Loppuviikon hän on pois, ilmoitti vaan että on pois ja piste. Kyllähän ne siellä ymmärtää mutta :/
Neuvolan th yritti kaikkensa, mutta jopa neuvolan perhetyöntekijä oli sanonut jotain että "ei voi auttaa" :eek: :eek: :eek:
Päivähoidonohjaajaan otettiin yhteyttä, huomenna selvinnee oisko mitään päivähoitopaikkaa tai hoitajaa tms. Tuntuu vaan ihan hirveelle jos pitää viedä toi pieni hoitoon, mutta yksinkertaisesti on kohta pakko.
Kelalta vielä pitää kysyä voiko saada yksityisenhoidontukea, kun mä olen äitiyslomalla. Aiemmin kun kyselin niin vastaus oli että ei...
Mun sisko oli tänään meillä. Poika parkuu tietenkin kun "joutuu" tädin syliin eikä äiti ota. Ihan kamalaa kun toinen roikkuu puntissa tms. enkä voi ottaa syliin :'( Sängyssä kun se myllää vieressä pitää varoa ettei osu mahaan jne. Tuntuu niiiin pahalta.
En tiedä sitten, olisko mitään mahdollisuutta että sairaalassa harkittais käynnistystä/leikkausta jo kohta, kun vauvalla rupeaa olemaan kokoa hyvin ja muutenkin. Itku tulee vähän väliä kun pelkää kaikkea ja miettii (liikaa) :/
Ei voi kun päivä kerrallaan yrittää mennä....

Mut, NIMI meillä on nyt vauvalle :heart:
 

Yhteistyössä