~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Tiistaita =)

Narkissos, :LOL: :LOL: 7 vuotta täyttämättömiä ristikkolehtiä :D Voihan se olla että keskittymiskyky on hiukan kadoksissa laitoksella ollessa...

Mamu, tervetuloa mukaan :)

Lillamy, huh..onneks meillä on jo raksan suhteen vähän parempi tilanne. Ei käy kateeks!! Viime kesänä tehtiin pihahommat, mitä nyt istutuksia puuttuu vielä, mut nehän ehtii. Mies latoi pihakivetyksiä kesästä syksyyn saakka samaan aikaan kun raskaus (ja pahoinvointi) alkoi, joten ei ollut miusta siihenkään hommaan avuksi :| Autotallin ja varaston pintahommat sai tosiaan nyt tehtyä. Tekemättä jäi enää teknisen tilan pinnat, sekä ensi kesänä puu/pihavarasto.

Ystävänäi mainitsi juuri tuosta selinmakuusta. Hänkään ei pystynyt olemaan selällään koko raskausaikana kun vatsa painoi jotakin valtimoa/laskimoa, joka siis aiheutti rankkaa pahoinvointia selinmakuulla. Tosi ikävää!! Mut tosi hieno massu siulla =)

Kinder, mahtavat hb-lukemat!! Tuplista huolimatta..

Mimmurainen, tuttuni kehui juuri tuota Padvicon itkuhälytintä. Kantomatka kuulemma 400 metriä, eikä hälytin ota "turhia" häiriöitä kuten heidän aiempi Philipsin hälytin. Meillä on joku halpishälytin jonka tehoon en oikein jaksa uskoa (anoppi sitä väkisin tyrkytti kun oli heillä käyttämättömänä), mutta aion hetimiten hakea Padvicon hälyttimen kun saan siihen perustellun syyn =)

Glow, voi mikä lääkäri!! Hyvä että annoit palautetta. Asiakaspalvelutyötähän heidänkin on tarkoitus tehdä, eikä turhaan syyllistää potilasta!!

Työskentelen sairaalahankintojen parissa ja eräs leikkaussalissa työskentelevä tuttuni jaksaa aina muistuttaa, että lääkäreissä on keskimääräistä enempi "pällivikaisia" muuhun kansaan verrattuna :LOL: Mielenvikaisuuden ja viisauden rajahan on tunnetusti hyvin hiuksenhieno...no, mutta leikki leikkinä!!! Jokainen ihminen on persoona ja kaikkiin ammattikuntiin liittyy omia uskomuksia..

Synnytystapaa on jo nostettu puheeksi. Meillä vauveli istuu edelleen tiiviisti ja kävi oikeasti mietityttämään että mitä JOS ei käännykään ympäri. Alatiesynnytystä suositaan jos paikat vaan antaa myöten, mutta synnytysasentovaihtoehtoja ei kuulemma ole kuin yksi, selällään "gynetuolissa" jalat telineissä. Huiks!!! Pitäisi olla kuulemma tosi motivoitunut jotta alatiesynnytykseen perätilassa ryhdytään. Itse olen kuitenkin kauhusta kankeana jo pelkästä ajatuksestakin ja haluaisin ehdottomasti leikkauksen, joka sekin tuntuu pelottavalta :(

Kuulin juuri viime viikolla pieleen menneestä epiduraalipuudutuksesta suunnitellun sektion yhteydessä. Mahaa oli käyty jo viiltämään kun potilas oli huomauttanut että sattuu, jonka jälkeen jouduttiin nukuttamaan :( Juuri näitä juttuja EI haluaisi kuulla enää tässä vaiheessa raskautta...

Ajattelin ruveta tekemään asentoharjoituksia josko vauveli ymmärtäisi kääntyä. Kasvot maahan tyynyä vasten, sekä nelinkontin selän köyristelyjä ja lantion heijausta :LOL: Näillä eväillä eteenpäin..

Miimon ja Hengari-Hertta 30+3
 
Narkissoksen ja Kinderin synnytyskeskusteluun kommentoisin omalta kohdaltani niin, että kun ei ole minkäänlaista mielikuvaa synnyttämisestä niin ei ole mitään erityisiä ennakko-odotuksia mitkä voivat rikkoutua jos synnytystapa muuttuukin matkan varrella.

Oikeasti...en erityisesti odota kumpaakaan vaihtoehtoa (sektio vs. alatiesynnytys), vaan toivon että vauva olisi vaan yksi aamu vieressä tuhisemassa :LOL: Olen äärimmäisen kipuherkkä ja pelkään kaikkia toimenpiteitä..verikoekin sai minut aiemmin melkein pyörtymään, joten tällaisen ihmisen pitäisi sitten synnyttääkin...*syvä huokaus*.
 
Täällä tuntuikin olevan muitakin selkävaivasia: Mulla onkin jonkulainen raskaus ajan tukivyö ja vähisä on auttanut ja pidän lisäksi tukisukkia! MUt tää yläselkään ei taho mikään auttaa, nyt oon parina päivänä kylmägeeliä laittanut! Lisääköhän tämä turvotus sitä et jalat ja kädet väsyy tosi herkästi?

Synnytytavasta ollut puhetta, mie toivon et tämänkin vauvan saisin alateitse synnyttää, ettei sektiota tulisi! Tosta perätila synnytyksestä sen verran et meillä esikoinen oli loppuun asti perätilassa kääntöyrityksistä huolimatta, tehtiin synnytystapa arviot ja niiden mukaan mahtui hyvin tulemaan kun pieni vauva oli tulossa! Ja mulla oli niin rohkaiseva lääkäri et uskalsin alatie synnytystä ja kaikki menikin hyvin eikä mitään traumoja jäänyt! Ponnistuksen aikana oli useampi lääkäri ja kätilö paikalla ja muistaakseni ponnistusvaihe kesti 8min!

Närästää taas niin mahottomana...

anri&masuvauva rv 30, meneepä aika noppeesti
 
Pitää tulla täne poksumaan, tänään 30 + 0 *poks* :D Enää kymmenisen vkoa jäljellä, vähä vähempikin mulle kovasti riittäis... Tää odottavan aika on NIIIIN pitkä. Onneks tänään on vipa päivä töitä tällä vkolla ja loppuviikko vapaata. Saapi rauhassa valmistella ja leipoa esikoistytön 6-vee synttäreitä varten. Nää viime päivät on ollu niin nääntäviä olla töissä, kun ei oo oikeestaan mitään tekemistä ja kuiteski olla pitää. Ei tätä nettisurffailuakaan loputtomiin jaksa... No eiköhän se ens vkolla siitä vilkastu, kun maanantaina taas koulu alkaa ja opiskeijat ja opettajat muu talon väki palaa joululomilta. Ja eipä täs nyt enää oo kun 18 työpäivää jäljellä, mut tuntuu vaan et siinäkin on ihan riittävästi. No on mulla tuola vielä 2 lomapäivää ennen varsinaista äitiyslomaa. Lähden lasten ja siskon kanssa Hesaan kattoon Disney On Icea. 6-vuotias varsinki on siitä tosi innoissaan, oltiin viimekin vuonna. Nyt pääsee sit kuopuskin mukaan. =)

Muuten ei mitään ihmeellistä, olo on ihan ok ja vauva liikkuu edelleen ahkerasti mahassa. Välillä meinaa olla ihan kiitettävän väsyny. Ja kankeahan sitä on, ei taivu, kun maha on tiellä... ;)

Nyt taidan mennä kahvitauolle tappamaan aikaa...


Tipi75 + masuasukki 30 + 0
 
Lillamy: KYselit et onko kellään tullu ultrassa huono olo! MUlla tulee tollasia heikotus/ pyörrytys oloja tosinaan, en muista et onko ultrassa tullu, mut joskus herään kun oon selälleen kääntynyt ja on huono olo! Ja muutenkin mulla on tullu pitkin raskautta tosi heikko olo kohtauksia ja sen takia joskus päivystyksessäkin käynyt! MUt mulla johtuu paljo alhaisesta verenpaineesta ja sit kun oon väsynyt... Muistan kun edellistä odotin niin terkka monesti kysyikin kun ultrasi etteihän ole huono olo/ pyörryttääkö, et se on kai aika yleistä et loppu raskaus aikana tulee se huono olo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja anri82:
Synnytytavasta ollut puhetta, mie toivon et tämänkin vauvan saisin alateitse synnyttää, ettei sektiota tulisi! Tosta perätila synnytyksestä sen verran et meillä esikoinen oli loppuun asti perätilassa kääntöyrityksistä huolimatta, tehtiin synnytystapa arviot ja niiden mukaan mahtui hyvin tulemaan kun pieni vauva oli tulossa! Ja mulla oli niin rohkaiseva lääkäri et uskalsin alatie synnytystä ja kaikki menikin hyvin eikä mitään traumoja jäänyt! Ponnistuksen aikana oli useampi lääkäri ja kätilö paikalla ja muistaakseni ponnistusvaihe kesti 8min!
Aika ihme juttu, nimittäin se että mulle ei esikoisen aikana edes yritetty kääntää vauvaa niin että tulisi alakautta eikä edes tehty synnytystapa-arviota mihin en muutenkaan ehtinyt, olisi ollut 36viikolla :eek: Ihmetyttää juu, päättivät vaan että nyt mennään leikkaussaliin :/ No mutta onneksi se kokemus oli hyvä kumminkin ettei katastrofaalinen ja traumaattinen.

 
Glow, aika naurettavaa kohtelua oot kyllä saanu, ei voi muuta sanoa!

Neuvolassa käyty, kaikki ok ja sf-mitta oli 30.

Tapiolasta tuli vauvavarauspäätös vakuutuksesta, jota ei mulle myönnetä, koska olen ikään kuin liian lihava. :D :headwall: Tekis mieli siirtää kaikki vakuutukset johonki muuhun vakuutusyhtiöön, mutta mikä olis tuota Tapiolaa halvempi paikka? Mulla on siis siellä autovakuutus ja kotivakuutus.
 
En jaksa muuta nyt kommentoida, kuin että marcelina me vaihdettiin Tapiolasta kaikki vakuutukset Ifiin ja tuli säästöä 500?/vuosi ja lisäksi saa S-bonusta.

Päivä meni päivystyksessä kun poika loukkasi jalan eilen pulkkamäessä joten nyt veto pois.

Pikkarainen&Maggie 29+4
 
Marcelina me juuri muutettiin tän vauvavakuutuksen takia kaikki vakuutukset Pohjantähteen. Ei ole halvempi kuin entinen (Turva), mutta selvästi kattavampi samalla hinnalla. Ei kuitenkaan halpa, mutta muista firmoista en tiedä. Tapiolasta kysyin muuten myös tarjousta, mutta heidän vauvavakuutus oli kyllä kalliimpi kuin Pohjantähdessä, enistten jatkanut sen pitemmälle. Pohjantähdessä ei kysytty painoa ja pituutta ollenkaan, vaan edellisiä sairauksia. Itse pelkäsin, että tulee ongelmia edellisen ennenaikaisen synnytyksen takia, mutta sitäkään onneksi se firma ei kysynyt. Mutta eikö se aika mene jo umpeen että pystyy hakemaan?

Synnytystapa - haaveilen myös alatiesynnytyksestä, siitä ihanasta fiiliksesta... Edellisissä on ollut epiduraali ekassa ja spinaali tokassa, oikeasti haluaisin synnyttää ilman mitään rankkaa kivunlievitystä... Mutta ihan sen mukaan mennään, miltä tuntuu ja mitä tilanne etten tuo. Jos lapsi ei olisi kovin iso, uskaltaisin varmaankin myös perätilan alakautta synnyttää, mutta en suostuisi menemään MRI putkeen (kerran yritin ja voi sitä kauheta arkuun menemisen tunnetta, en vaan pysty) eikä lantiokuvausta röntgenissä (koska nostaa lapsen syöpävaaraa), joten en tiedä, miten sen kanssa sitten kävisi... No tovottavasti pikkumies osaa olla oikeaan aikaan pää alaspäin!

Ulkoiluhousuista - en ole kovin hyvä ompleija, jotain joskus teen peruskoulun opetuksen pohjalta. Tuunasin silti hyvin toimivat äitiystoppahousut vanhoista toppahousuista, joissa vuori revennyt ja muutenkin vähän pienet vyötäröstä, mutta pyllystä hyvät. LEikkasin mahan muotoisen puolikuun mallisen palan pois yläreunasta (jalassa piirsin liitulla sen rajan), ompelin sen tilalle kaksinkertaisesta resorista uuden sekä korkemman että levemmän puolikuun, vähän reunoista rypylle painaen tuota lisäpalaa ommellessa. Tulivat erittäin hyvät! Nyt vaan harmittaa, että olen supistelun takia saikulla enkä voi ulkona juurikaan liikkua!

Mirabel 28+4
 
Glow Mun luottamuspula KOKSiin vaan kasvaa...Kahdella ultrauskerralla ollut mukava kätilö (sama molemmilla kerroilla) ja ensi viikolla sit pitäis mennä ultraan jonka tekee lääkäri... :/ Kahden kaverin synnytyksissä ollut häikkää täs marras-joulukuun aikana ja molemmat ovat sellaisia tapauksia missä ongelmat ovat johtuneet vain henkilökunnasta!
 
myh
Ilmoittaudun uutena mukaan porukkaan. Olen teidän juttuja lueskellut kyllä jo pitkän aikaa... oikeastaan alusta asti, mutta en jostain syystä ole uskaltautunut mukaan. Nyt alkoi tuntua siltä, että mukavaa olisi ajatuksia vaihtaa ja pysyä mukana myös sitten kun vauva syntyy.
Tämä on kyllä niin aktiivinen ja iso porukka, että vaikeaa taitaa olla mukana pysyä

Laskettu aika on 26.3 ,
toinen lapsi tulossa, esikoinen on poika joka syntyi 9/08
Nyt on veikkailtu tyttöä ultrassa.
Synnäri on PKKS.
Itse olen 29v

Mitähän vielä???
 
jau
Heis!

Nyt on jo sitten ristiäiskirkko varattu :D Varmaan ensimmäisenä liikkeellä. Meillä tosin siitä syystä, että anoppi on kirkossa töissä ja nyt saatiin varattua juuri se päivä mikä haluttiin :)

Kuinkahan aikaisin ne mahtaa käynnistää synnytyksen jos vauva on kooltaan suuri? Viimeiksi neuvolalääkärissä kun oli puhetta, että viikolla 36 katsotaan käynnistelläänkö synnytystä vai meneekö sektiolla. Jotenkin itsellä sellainen tunne myös, että haluaisin vaan joku aamu herätä ja vauva tuhisisi vieressä :D En jollain tavalla pysty uskomaan miten kestän synnytyksen kun olen niin kipuherkkä ja sairaalat muutenkin kammottaa.
 
Pikkarainen, tuota ifiä kattelin, mutta siellä olis pitäny olla kans ajoissa liikkeellä saadakseen sen "varaus"vakuutuksen. mirabel, Pohjantähteä kans kattelin ja kattelen nyt vielä muitakin vakuutusyhtiöitä, vaikka tuskinpa enää mistään saa ainakaan sitä etukäteisvarausta..

myh, kyllä sä mukana pysyt, ku otat vaan sen linjan.. :D

jau, eiköhän ne varmaan just tuolla viikolla 36 paikkeilla ala sitä käynnistysjuttua tosissaan pohtiin, jos on suurikokoinen vauva. Mulla on ainakin toistaiseksi kasvanut vielä ihan käyrien mukaan ja jännityksellä odotan, milloin alkaa kasvaan kovempaa vauhtia. Esikoinen kuitenki ku syntyi rv37+ ja oli kooltaan 4600g.
 
Tervetuloa uusille taas!

Glow :hug: Mua ahistaa jo ihan hirveesti. En haluis yhtään synnyttää KOKSissa :ashamed: saiskohan sitä mennä vaikka Lahteen Päksiin synnyttämään? Matkakin olis suurinpiirtein sama. Toivottavasti sulla menee jatkossa kaikki ok. Mulla oli itellä alkuraskaudesta samaa ongelmaa istukan kanssa, mutta se helpotti, kun istukka nousi kasvun myötä vähän ylemmäs. Mutta kyllä se vuoto stressas!

Synnytystapa mua pelottaa hirveesti. Varsinkin, kun pyörtyilen kipulääkkeistä ja puudutusaineista! Onneksi ensi viikon neuvolassa on varattu aikaa kivunlievityksen pohtimiseen. Olen Miimonin kanssa samoilla linjoilla ja toivon vauvan vain yhtenä aamuna ilmaantuvan viereen :LOL: Ehkä kuitenkin toivon alatiesynnytystä.

Lillamy olen voinut jo viikkoja selinmakuulla pahoin. Mulle tuli viime neuvolassa huono olo, kun th tutki ja se sanoi, ettei vauva voi vielä painaa mitään, että vasta viikosta 34 vauva alkaa painamaan jotain laskimoa! Tiedä häntä sitten, gyne sanoi jo aiemmin, että vauva voi painaa verisuonia ja siitä aiheutuu huimausta. Mulle tulee heikko-olo myös aina syömisen jälkeen ja kestää n. 15 min. Siihen ei kukaan ole osannut kommentoida mitään. Johtuu ehkä alhaisesta verenpaineesta.

Toppahousut en ole moisia omistanut sen jälkeen kun täytin 12 elikkäs about 20 vuoteen! nyt kun asutaan maalla ja on ollut kovat pakkaset, yritin käydä ostamassa. Tosin huonolla menestyksellä :( Mistään ei tuntunut löytyvän kuin jotain merkki-housuja. Toppikset ei todellakaan ole mun juttu, joten en maksa toppahousuista yli 50e! Mulle riittäis jotkut sellaset tosi halpikset, mitä näkee "tuulipukumummoilla" :LOL:

Ainiin, kävin myös näyttämässä työterveyslääkärille kipeetä selkää! Se on vaivannut jo vuosia, mutta nyt on TOSI kipee. Se katteli mua ja sanoi, ettei tässä vaiheessa (raskautta) oikein voi enää mitään tehdä. Kirjotti kuitenkin 5 kertaa fysioterapiaa, kun pyysin. Sairaslomaa en ottanut, koska töitä on enää 12 päivää ja seuraajan kouluttaminen on vielä kesken. Ensi viikko on rankin, kun on ihan normi viikko. Seuraava onkin sitten se viimonen viikko ja siihen osuu 2 suunnittelupäivää. Ostin sitten tänään vielä huutonetistä Anita tukivyön. Toivon, että se auttaa.

Poikanen on tosi aktiivinen, varsinkin iltaisin ja alkuyöstä. Nukahtamisesta ei tahdo tulla mitään. Onneksi olen muuten saanut nukuttua hyvin.

NinaRinsessa ja järkyttävä suklaanhimo
 
Suuntasin tänään lastentarvikkeeseen ja vielä oli laukkuja 15e jäljellä. Loistavaa. Iso kiitos vinkistä :flower:

Tosi paljon oli muitakin juttuja alessa, mutta mä ostin vaan pari tuttipulloa eurolla ja parit tutit.

Kävin myös fida lähetystorilla kattelemassa haalaria vauvalle, ei ollut kun isoja kokoja tai samaa kokoa kun tuo äippäpakkauksen, tosi hyvä kuntosia kyllä. En oo ihan kunnon kaupoistakaan löytänyt pieniä kokoisia toppapukuja. Mistälie johtuu.

Niin ja tuolta lastentarvikkeesta bongasin ei niin välttämättömän vauvakeinun , joka mun on ehkä pakko saada. Rahat (149e) vois varmaan käyttää järkevämmin, mutta mä haluan sen :p
Miehelle kerroin ja se ei ollut kovin innoissaan ajatuksesta, miksköhän :whistle:

http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/0029490-0907_lim_full.jpg
 
myh ja mamu tervetuloa mukaan kirjoittelemaan=)

synnytystapa mä oon jo kaks synnyttänyt alateitse ja toivottavasti tämäkin tulee niin ja uskonkin että tulee jos ei mitään mullistavaa tapahdu.Mua hirvittää ajatus sektiosta, mut ei kai siinä muukaan auta kun suostua siihen jos tilanne sitä vaatii, mut jospa ei.En tiedä et miten sit jos tää oiskin perätilassa...

Ai niin, mä hoksasin vasta nyt et huomennahan ei oo kauppa auki...:/Täytyy tarkistaa vielä kaapit et onhan siellä kaikki tarvittava.

Mokkapaloja tekis mieli... :p

Metsätähti ja onnenjyvä 30+6 huomenna poksuu=)
 
Abello Mä ostin pienen toppapuvun tai oikeastaan se on sellanen pussi Lindexiltä ja olen nähny niitä vastaavia H&M:llä. Siinä on kolo haaravälissä niin voi käyttää myös kaukalon kanssa. 56 senttisen ostin kun ei sitä kauaa tule kuiteskaan käyttetyä kun sit jo kevät alkaa häämöttämään vauvelin synnyttyä :)

Kertokaas te joilla on kokemusta itkuhälyttimistä et mikä olis hyvä. Mulla ei esikolla ole sellasta ollut ja nyt olis tarkotus hankkia mut kun ei ymmärrä niistä oikeen mitään.

Mä kans haluaisin synnyttää alakautta vaikka 9 vuoden takainen synnytys vieläkin muistuu ei niin kovin hyvänä kokemuksena mieleen. Mä olen ajatellu ottaa sen spinaalipuudutuksen kivunlievitykseksi. Onkos teillä kokemuksia siitä ja millaisia? Esikosta sain epiduraalin ja se vei kyllä kivut mutta hidasti synnytystä ja imukuppiin sit vielä lopuks päädyttiin :/ Viikkoa ennen synnytystä vauvan kooksi arvioitiin 2440g ja 3180g painoi et hiukkasen meni heijän arviot pieleen. :D

Glow aikamoista käytöstä lääkäriltä kyllä kieltämättä. Mä olen ite kans sellanen etten oikee uskalla sanoo takas, itellä on kans lääkäreistä huonoja kokemuksia. Yhdestä tein valituksen ja kuulin myöhemmin et se oli saanut kenkää, en ollut ainut kun siitä oli valittanu.

Selkä täällä kans vihottelee, ei oikeen kestäis tätä koneella istumista, kauaa ainakaan mut aika paljon on tullu täs aikaa vietettyä loman aikana. Unirytmi on menny aivan poskelleen, olen täs nyt kolmena iltana valvonu tonne 1.30 asti, sit herää aamulla vessaan ennen kuutta, sit ei enää uni millään ja kun nukahtaa ni nukkuu kepeesti tonne kymmeneen tai yhteentoista. No sit on päivällä taas väsynyt ja tarttee ottaa tunnin päikkärit ja yöllä sit valvoskellaan |O Töihin tarvis torstaiaamuna herätä, saas nähdä mitä siitäkin tulee..No eipä muuta tällä kertaa :wave:

Mamu-78+masuasukki 30+5 :heart:
 
Iana-muikku hienoa että sun mieli on piristynyt ja että selvis se pakkaus asiakin=)

FantaIhana sulla meinaa tulla kiire jos meinaat sen työharjoittelunkin saada tehtyä...zemppiä!

Glow voi vitja mikä lääkäri :kieh: :kieh: Alkoi ihan suututtamaan sen asenne kun luin sun viestin :kieh:

mobic mä ihan yllätyin kelan paprua kasellessani et kuinka paljon mun mieheni muka teinaa :eek: :eek: Sen paperin mukaan meiltä häviää kuukaudessa yli 1500e kahden pankin välille :eek: Mua suututtaa kun ne huomioi lomarahat siinä tukilaskennassa koska eihän ne mitään kuukausituloja ole :kieh: Ja kotihoidontukeen musta vaikuttaa puolison tulot niin tyhmää kuin se onkin et älä pety jos sieltä tulee maksettava 0,00e jos miehesi tienaa hyvin (tai vähän mut kelan mukaan hyvin,niin kuin meillä)

Narkissos jos yhtään lohduttaa niin täälläkin on yks lyllertäjä jota alkaa kaikenlisäks vielä liitoskipuilee kun kävelee joten täällä ei kävelyillä oo käyty enään pitkään eikä käydä ja muutenkin olo on niiiiiin iso ja hankala (varsinkin ulkona). :hug:

 
Tervetuloa kaikki uudet!:flower: Olen lisännyt teidät nyt etusivulle.
Ja lisätietojahan voi halutessaan ilmoitella joko suoraan tänne palstalle tai sitten minulle yksityisviestinä.

Onkos muuten Triplamammasta kuulunut mitään? Toivottavasti kaikki on siellä hyvin!
 
Glow
Viimeyönä päässäni mietin sitä palautetta mut en oo vielä saanu laitettua. Varmasti laitan.
NinaRinsessa, minähän totesin jo vuosi sitten helmikuussa että KOKSissa en sit enää synnytä. Mut kappas vaan, taas mennään :LOL:
Mut siis oikeesti mä jo mietin et pitäiskö täs lähtee Tampereelle tai Helsinkiin jomman kumman vanhempien luokse asumaan ku synnytys lähestyy... :D :headwall:
Vuos sitte mä sain kans aika ilkeää kohtelua KOKSissa kun erehdyin menemään sinne pari kertaa lähtteellä ja sit ihan LA tienoilla tosta vaan kun supisteli aivan kauheesti ja olin valvonu jo muutaman vuorokauden.
Lopulta sitte perjantai 13 päivä helmikuussa 2009 marssittiin taas kerran sisään ja ukko sano samantien kätilölle joka meidät otti vastaan että "nyt on vaimo niin kipee et kotiin ette meitä enää laita, lääkäri tänne ja heti"
Kätilöhän lähti hakee lääkäriä ja kerranki paikalle saatiin hauska mutta vähäpuheinen setä.
Hän vilkas mun paikat ja sano et pannaa käynnistystippa käteen ni saadaa homma etenee.
Kätilö tais olla erimieltä mutta lääkärin käskystä sen oli pakko tehdä se. Kätilö ei ollut huomaavinaan mun miestä synnytyssalissa! Oli tosi tiukkana. Luojan kiitos hänen vuoronsa loppu tipan laiton jälkeen ja paikalle tuli mukava kätilö.

Ehkä niillä on siellä mun nimen kohdalla joku punanen tiedote että tää on se kauhee akka... :whistle: :LOL:
en minäkään yleensä ikinä uskalla, kehtaa, osaa sanoa mitään vastaan tai vaatia lääkäriltä, olen aina heihin luottanut ja arvostanut. Nyt vaan tuli mitta täyteen...

 
Neuvolakuulumisia tänään:

Paino +3,5kg/3vko :ashamed: (yht. 11,5kg)
Turvotus +/-
RR 124/84
Pissa puhdas
HB 128 :eek: (16.12. hb 104!!)
SF 28cm
Syke +
Liikkeet ++
Raivotarjonta

Tosta hempasta olin ihan älyttömän onnellinen. Se ihmetteli se neuvolan terkkakin, että miten voi yhdellä vuorokausitablettimäärällä nousta hemppa noin loistavaksi 3 viikossa! On se kyllä olossakin tuntunut! Nyt sain jättää rautalääkkeen päivittäisen käytön pois ja otan varalta vain pari tablettia viikossa :)

Toi painoasia mua ahdistaa :'( Sanoin sille tädille, että nyt on tullut painoa, kun jouluna ja uutena vuotena tuli mässättyä. Kyseli, että mitä kaikkea olen syönyt, kun noin paino nousee.. Mitä siihen nyt sanotaan: jouluruokia, uudenvuoden ruokia jne. Sit se sanoi, että olis paree jo palata arkeen nopeasti. No mitä ihmettä se luulee, että oon uuden vuoden jälkeen tehnyt?! Ärsytti, kun itellä oli jo valmiiks paha mieli asiasta, kun tiesin noususta! Jotenkin kävi taas ahdistamaan tuo paino, vaikkei kokonaisnousu vielä olekaan mikään mahdoton. En vaan tajua mikä pakkomielle sillä on painosta. Alussa valitti, kun paino ei pahoinvoinnin vuoksi nouse millään, sitten kun se nousi pari kiloa, niin ei saisi niin suurella vauhdilla nousta! No tosta olis tietty voinut jättää sanomatta, kun sanoin jo ite, että nyt on noussut vähän liikaa. En oo mikään ihan uuno! En tiiä miks toi painoasia jää vaivaamaan joka kerta tuolta lähdettäessä!? Jää jotenkin sellanen epäonnistunut äiti olo. Sanoi vaan, ettei raskaana voi syödä ihan miten sattuu... Vähän vois joustaa, on joulu ja mulla ei oo kuitenkaan ollu vauvan kasvussa. sokereissa tai muussa mitään ongelmia. Onko naurettavaa pahottaa mieli tommosesta? Melkein joka neuvolakäynnin jälkeen oon kotona itkeny painokeskustelua :'(


Tänään lähti sitten viimeiset 10 viikkoa käyntiin ennen laskettua aikaa. Saatiin synnytysvalmennus tai perhevalmennus (mikä onkaan) ajat ja se alkaa kahden viikon päästä. Samoin neuvolakäynnit tihenivät nyt kahteen viikkoon. Tässä aletaan vissiin oikeesti olla jo lähellä?!?!?!


Jemppi & Aapo 30+0 :flower: :heart:
 
Mahdollisesti viimeinen yövuoro lähes vuoteen menossa. Ellei seuraavaan työvuorolistaan ehdi tulla muutama hassu yö ennen äitiysloman alkua. Työharjottelukin on kaksvuorotyötä, tietysti saatan vielä jonkun yöpartion keikkavuoron tässä ehtiä tekemään.

Tänään nukuin todella huonosti kun en yön aikana muistanu juoda tarpeeksi suonenvetoja tuli monta kertaa ja kädet puutu aivan totaalisti. Heräsin siihen että oikee käsi on lähes tunnoton eikä siihen auttanu sormien jumppaaminen. Mä jo luulin et koko käsi olis aivan sininen kun nousin ylös. Viimeks ei kädet puutunu ollenkaan, tänään kun tultiin kaupasta huomasin että ne on kaiken lisäks vielä turvoksissa. Ihanaa jos tätäkin vaivaa jatkuu vielä monta viikkoa.

Sairaalakassista En muista onko siitä ollu puhetta että kannattaa ottaa vauvalle tumput mukaan osastolle. Joillakin vastasyntyneillä on tosi terävät kynnet ja niitä kun ei saa leikata kun oliko viikon ikäsenä, (kynsivallintulehduksen välttämisesksi) niin saattavat muuten raapia itteään ikävästi. Ainakaan Kättärillä ei ole mitään lainatumppuja olemassa, eikä myöskään liivinsuojuksia. Niitä jouduin viimeks ostamaan Kättärin kahvilasta kun ei omia ollu matkassa ja rinnoista valu maitoa imetystenkin välissä.

Synnytystapa Ehdottomasti haluan synnyttää alakautta, vaikka olis perätilassakin, mitä tuskin tulee olemaan kun on ainakin mun mielestä nyt jo ollu monta viikkoa pää alaspäin. Mulla on niin hirvee kammo kaikkia sellasia neuloja kohtaan joita mä en itse voi olla näkemässä kun niitä pistetään, esim. hammaslääkärissä puudutusneulat. Jo esikon kohalla tiesin että mun täytyy selvitä synnytyskivusta ilman epiduraalia tai spinaalia koska mä en kerta kaikkiaan suostu niitä ottamaan. No onneks oli periaatteessa kivuton synnytys ilman minkäänlaista kivunlievistystä. Nyt on mielenkiintoista nähdä millanen toisesta tulee kivun suhteen. Mä mietin jo että jos joutuisin sektioon niin varmaan pyytäisin nukutusta mieluummin kun puudutusta. Luultavasti ne ei vaan suostuis siihen.

Ai niin, kaikille uusille tervetuloa. Kiva kun väkeä tule vielä tässäkin vaiheessa lisää. :wave:

Fantaihana 30+1
 
Piti tulla toivottamaan kaikille uusille tervetuloa!! :flower:

Kelan-paperit on vihdoin jätetty!! Jei!

Käytiin ostamassa nyt myös vihdoin Brion punainen puinen pinnasänky 69e!! :eek: , garcon turkoosi telakallinen turvakaukalo 149 ja carenan musta sitteri 29e. Ne on kaikki ihan tosi ihanat. :heart: :heart:

Galluppi: Meinaatteko järjestää vauvakutsut?

Tripla-mamman
kuulumisia minäkin kaipailen...

Tänään poksui, tai jos tarkkoja ollaan niin eilen poksui 30+0. Eli viikkoa 31 jo käydään! :heart: :heart:

Mukavaa loppiaista kaikille maalismasuille!!
 

Yhteistyössä