Tääl on taas tullu tooosi paljon tekstiä vähään aikaan! Mistähän aloittais kirjoittamisen...
Kinder, Tosiaan sulla aika harvakseltaan noi kontrollit.. Mulla koko ajan katotaan äippäpolilla ultrat ja minimiväli on ollu 1kk. Ja mulla sentään yksi vauva vaan tulossa. Ainut miks katotaan noin usein on reuma mut en mä ite koe et se mitenkään tekis tästä "riskiraskautta".
Katariina, Täällä kans letut maistuu ja hävettää ihan suunnattomasti ku kävin kaupassa ja ostin ihan järkyn määrän suklaata ja karkkia. Välillä meni viikko et en syöny mitää makeeta mut joulun jälkeen taas repes kunnolla :ashamed: Painoa oli tullu vajaa 700g per viikko viime neuvolassa mut neuvolan täti vaan nauro et saa painoa tulla ku lähtöpaino oli 44kg ja sen mukaan painoindeksi 19. Mä vaan vedin herneet ja pahan mielen ku pyörähdin yks päivä töissä moikkaa työkavereita niin yks työkaveri nauro et naama on turvonnu ja mulle on tullu kaksoisleuka :ashamed: Täälläkin ongelma ku ois kaikkee kivaa vielä vauvalle hankkimatta ja nyt ku putosin sit sairaspäivärahalle nii ei vaan o rahaa
Välillä haluttais jotain kivaa itellekin hankkii.. Meilläkin riitely vähentyny
Ennen joulua mul oli pari tosi huonoa päivää ja riideltiin ihan älyttömästi ja alko sit supistelee ku itkin niin kauheesti. Sit mies jo alko huolestuu ja saatiin sovittua ja joulu oli tosi ihana. Sen jälkeen ei o riidelty, mitä nyt pientä kinailua
Ja mies on alkanu hyysää koko ajan. Ehkä se heräs siihen todellisuuteen et raskaus on lopuillaan ja oon tosi väsyny ja kipee ja siks äree ja pitää vaan ymmärtää :kieh: Tänä aamuna mä heräsin kans ja aattelin et onpa ihana ku toi mies tossa vieressä tuhnuttaa, on se vaan niin ihana, mut ku kaks äkkinäistä laitetaan yhteen niin kipinät välillä lentää. Mies joskus sano et mäkään en o maailman helpoin ihminen mut siks just ihana kun löytyy luonnetta
Miimon, Me kans vasta asuttu 1,5 vuotta uudessa talossa ja tuntuu et on kaikkee vähä kesken. Lähinnä onneks ulkoa. Varasto/autotalli on rakentumassa ja pihat laittamatta ja ulkomaalaus vielä kesken :headwall: Eli ens kesäks riittää hommaa... Mulla siis reuma ja toivotaan et sinulla vaan muuta turvotusta
Anri82, Täällä selkä vaivannu melkein koko raskauden ajan. Alussa reuman takia piikitettiin SI-niveliä, sit reuma rauhottu ja alko muut selkäkivut ja nyt ku painoa on tullu lisää, myös yläselkä kipee. Välillä voi olla päiviä jotka on täysin kivuttomia ja välillä itken sängyssä ku koskee niin kovaa.. Erilaisin vöitä oon kokeillu mut mikään ei oikein o tuntunu hyvältä.. Mut panadolia ja lepoa niin sillä selvii joten kuten. Ja lenkkeily auttaa, kun muistaa ettei liian pitkiä lenkkejä tee..
Vaatteista ja ulkoilusta jne, Itellä menee vielä entiset toppahousut ku ne oli sen verran vyötäröstä isommat. Ostin joskus alesta Torstai merkkisen eli on tosi hyvä. Joskus aikoinaan sain työpaikalta joululahjaksi Icepeakin toppatakin joka oli kokoa 36 ja aaivan liian iso ja jäi käyttämättä. Nyt on tosi hyvä ja lämmin
Luhdan lasketteluhousut löytyy kans ja niistä menee just ja just vetoketju kiinni ja sit nappi pitää jättää auki ja siin on klipsi jota voi säätää niin se mahtuu tosi hyvin. Jos toi icepeakin takki jää pieneks niin miehen takkia lainaan lopussa..
Mut sit jotain omasta navasta.. Uusi vuosi meni rauhallisesti, mut sit pe-la välisenä aamuyönä heräsin klo 7 järkyttävään mahakipuun. Koko maha oli aivan tulessa ja ihan ku puukkoa olis tullu joka suunnasta. Makasin kippurassa ja mietin jo et soitanko lääkäriin tai herätänkö miehen. Tunnin sit siinä makasin liikkumatta ku ei kärsiny hievahtaakaan. Sit alko helpottaa ja käänsin kylkee ja kipu alko taas :headwall: No sitä taas puoli tuntii ja sit nukahdin onneks. Heräsin joskus klo 11 ja koski vielkäkin mahaan mut ei niin kovaa, mut sit alko selkäkipu ja supistelu ja mies pakotti soittaa lääkäriin. Käskivät sit tulla synnärille, pakata tavarat ja olla syömättä ja pissaamatta. Sairaalasa sit tutkivat mut kaikki ihan ok. Kohdunkaula vielä täysi pitkä ja kiinni. Sit olin käyrässä jonkin aikaa, sit verikokeet ja (viimeinkin) pissanäyte ja tulokset tuli klo 18 ja olivat ok ja sain lähtee kotiin ku kipukin hellitti. Jos kipua vielä tulee niin seuraavaks kirurgi tutkii mahan ettei sit muuta löydy koska raskauteen liittyvää kipu ei ainakaan näillä näkymin ole.
Onks tääl kellään tullu ultrassa paha olo..? Mulle kävi sillee et lääkäri alko ultraa ja tutkii ja makasin selällään siin pöydällä ja jalat niis telineissä. Sit vähän ajan päästä alko tulla TOSI paha olo ja sit järkky kylmä hiki ja alko pyörryttää. Sit oli pakko sanoo lääkärille et kestääks tää vielä kauan et mulla on aivan kauhee olo, johon lääkäri ja kätilö hyökkäs sit pikaseen kääntää mua kylelleen ja nyt sit en saa nukkuu enää selällään.. Maha painaa kuulemma jo niin paljon et ilmeisesti selällään ollessa ei verta mee päähän tai jotain. Juttu jäi lääkärin kans kesken ku tuli sellainen paniikkitilanne ja mulla lähti vähäks aikaa taju. Ja sentään olin vasta 5min siinä maannu.. Kotiin ku pääsin nii menin syömisen jälkeen lepää ja nukuin koko illan, olin aiiivan poikki. Välillä vaan heräsin ku mies kävi kattoo et en o unissaan kääntyny selälleen
Se on niin huolissaan :heart: Mut nyt on taas onneks hyvä olo. Ultran jälkeen paha olo kesti 2 päivää :x Tosin mua on alkanu närästääkin järkyttävästi.. Ai niin! ja vauva oli kääntyny
perätilaan vaik se koko ajan muuten on ollu pää alaspäin raivotarjonnassa. Mylvii tosin kovasti niin toivottavasti kääntyy takas!!
Tuli ihan järkyttävän pitkä teksti :ashamed: Tänään saatiin sit Gracon ja Britaxin turvaistuin ja järkyttävä määrä vaatteita lisää. Me varmaan hukutaan kohta vaatteisiin
Mut ihana ku saa kaikkee kivaa. Ja sit saatiin se vastasyntyneen toppahaalari ku tuskailin teidän kanssa et äippäpaketissa on niin iso.
Mut huomenna meen kelalle taistelee paperiviidakossa eli äippäraha ja sairauspäiväraha juttuja :headwall:
Nowalle vointeja ja yhtenä kappaleena sit kotia
Ja vointeja muillekin supisteleville ja muuten kipuileville. Loppusuora mut silti niiiiin pitkiä päiviä
LM & Pirpana poks 29