~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

Jemppi hyvä idea siirtyä jatkamaan keskustelua sitte tuonne (minne se nyt olikaan) Joo mut kannatetaan ainaki täällä!

Supisteluista ja ihme oloista.. Täällä päässä kans ollu ns supisteluja, tai jotain kipuja ne ainaki on? Ihmeen väsyny olen ollu tässä nyt joulun jälkeen :ashamed:
Täällä on myös puhuttu veriklönteistä.. Näin painajais unen et mullaki tuli sellanen veriklöntti ja säikähin, mut onnex se oli vaa unta, koska varmasti jos oikeesti tulis, säikähtäisin tosi paljon! Onx se normaalia, jos sellanen sit tuolta putkahtaa??

Syöntihalut menny kokonaan joulun jälkeen, ku tuli ahdattua sitä ruokaa oikee olan takaa sillon! :ashamed: Tuntuu ettei kunnon ruoka maistu ja oon syöny vaa pizzaa ja makeisia :( Enkä jaxa laittaa mitää kummempia ruokia itte ja ku yxin oon päivästä toiseen, niin ei huvitakkaan laittaa, ku ei oo toista kelle myös laittais!

Sen isyys pakkauxenki hommasin miehelleni joululahjax, jonka annoin joulun jälkeen hälle, ku ei suvainnu tulla meidän muitten kans mun äidille jolun viettoon! Niin eipä tuo muuta siitä sanonu, ku et hauska ja vähä vaisusti kiitti edes! Siis oikee itkettää, miten mulla tällänen kohtalo.. Ku seuraa täällä teidän juttuja, miten ihania on teidän muitten miehet! Minusta luultavasti tulee siis yxin huoltaja äiti! Ja voin sanoo ettei tuu olee mulle helppoo yxin pienen lapsen kans!!! Ja auta armias, onnex ei oo kahta masussa, niinku täällä joillain on! Ajatelkaapa, jos itse olisitte minun tilassa ja jäisitte viel kahen kans yxin. Oon yrittäny tänne kaikkea aina vuodattaa, murheitani niinku te kaikki muutkin, mutta olen huomannut, että en oikeen tunnu kuuluvani tähän joukkoon, ku muut vaan keskustelette täällä ns keskenänne ja lohduttelette toistenne vaivoja, niin tulee mulle TOSI PAHA MIELI! :ashamed: Tulee ihan mieleen koulu ajat, jolloin mua kiusattiin ja olin ihan yxin! Noh en tiiä sitte, ehkä oon vähä herkillä, tai sit vaan niin erilainen!
Mut ois ihan kiwa jos munki juttuja joskus positiivisesti kommattais!

Mulla POXuu, (niinku te tääl sanotte) Huomenna ja nyt siis 27+6 :heart: !

Ainii KIITTI uudesta pinosta silti!

===Murjottava Lanis & Tyyppi=== :attn: !
 
Abello mulla on aina ollut kertakäyttöisiä ja niitä ajattelin nytkin ostaa.kun katoin niitä pestäviä niin ei ne pahanhintaisia ollut mut kun mietin että niitä pitää ostaa niin monet että ei tarvii joka päivä pestä ja kun ei taas tiedä kuinka kauan taas tää imetys kestää vai onnistuuko ollenkaan niin en sitten katsonut järkeväksi ostaa niitä.

mustikkaiselle tervetuloa mukaan=)

Iana-muikku tosi kurjaa jos susta on tuntunut ulkopuoliselta :( Mä en ainakaan tarkoituksella oo ollut huomioimatta ketään erityisesti vaan oon yrittänyt aina kommentoida niihin juttuihin joihin on tuntunut luonnolliselta "sanoa" jotain tai joihin oon osannut jotain sanoa.
Tosi ikävää jos miehenne kanssa asiat on tollatolalla :( Ootteko yrittäneet puhua??Jospa sun miestä vaan pelottaa isäks tulo ja se ei oikein tiedä miten päin olisi, en usko että se miehellekkään ihan helppoa oo sopeutua isoon muutokseen hetkessä, mut koittakaahan vielä puhua ennen kuin teette lopullista päätöstä :hug: :hug: Mä kyllä oon ihan varma että pärjäät kyllä vauvan kanssa yksinkin jos tilanne niin vaatii :hug: Onks sulla miten paljon tukiverkkoa, joiden kanssa voisit puhua??
Kovasti Zemppiä :hug: :hug:
 
hekla voimia ja tsemppiä sulle, tiedän tunteen, minä oon nyt jo aivan kauhea, suutun "ja mustaks muutun" :D tai no ehkä enempi punaiseksi muutun :D Mietin vaan että kai nää fiilikset loppuu kun raskaus on ohi mutta ei se niin alkuun välttämättä muutukaan, fiilikset.
Uskon että sinua ei huvita vaatteiden pesu tai ylipäätänsä mikään kun vaavi sairaalassa, tiedän tasan miltä tuntuu kun aikoinaan esikoisen syntymän jälkeen helsingissä ravattiin joka päivä ja siirron jälkeen espoon jorvissa , se helpotti sentään kun matka lyheni mutta ei sitä helpottanut kun aina se kullannuppu jäi sinne, mä itkin aina vuolaasti kun joutui sairaalasta lähtee takas kotio :( Joten paljon paljon voimia ja jaksuja sinulle!! :hug:

metsätähti: juuri tuollaisia kantokasseja oon ajatellutkin, missä saa kovan pohjan myöhempänä pois sit =) ne kuulostaa ihan kivalta :)

Lisäyksenä vielä: nyt on sitten ne tuplarattaat tilattu ja ensi viikolla mun pitäisi ne saada viimeistään perjantaina, eli rattaat ja kaukalon saan ensi viikolla molemmat, ihanaa :heart:

Alkaa olla kaikki tosiaan hyvällä mallilla vauvoja varten, ainoastaan niitä tuttipulloja ja maidonkorvikkeita pitää varuiksi kaappiin hommailla ja vielä se vauva-amme myös :)

Tää mamma lähtee nyt laittaa esikoistypyä unten maille, parit satukirjat ensin luetaan niin sitten neiti tyytyväisenä rupee nukkumaan :heart: (Vauvatkin saa samalla kuulla satuja) :heart: :heart:
 
lana, ei täällä joka ikinen saa kommenttia oloistaan ja myönnän, etten itsekään jaksa joka ikiseen muiden asioihin kommentoida. Tuohon isyyspakkausjuttuun on pakko kyllä kommentoida, että aika törkeä teko mieheltäs, ku oot nähny kuitenkin asian eteen vaivaa..
 
Kävin vähän tutkimassa ja se ois sitten varmaan joko Syntyneet tai lapset -puoli, johon vois sitä uutta pinoa sitten joskus alkaa rakentaa ;) Senhän vois alottaa vaikka sitten, kun kaikilla on lapset syntyneet ja jatkaa juttua siihen asti täällä :) Tosi kiva kuulla, että täällä ois muutkin valmiita jatkamaan juttua :hug:

lana-muikku Tosi kurja kuulla, että oot tuntenut itses ulkopuoliseksi. Ei oo tosiaan ollut tarkoitus. Oon kyllä tasapuolisesti kaikkien juttuja lueskellut, mutta jää usein moni asia kommentoimatta, kun en ole välillä montaa kertaa viikossa ehtinyt koneelle istahtaa ihan kirjoittamaan ja kommentoimaan. Tosi harmi kuulla, että miehen kanssa on mennyt huonosti. Oon samaa mieltä, että yksin on varmasti haasteellisempaa aloittaa elämä lapsen kanssa, mutta olen varma että siitä selviät jos näin tulee käymään :hug: Toivon todella, että tilanne rauhoittuisi parhain päin ja voisitte yhdessä nauttia loppuraskaudesta ja tulevasta vauvasta :heart: Toivottavasti sulla tosiaan on kuitenkin tukiverkostoa tai joku, jolle puhua asiasta :hug:


Kävin tänään sit Ikeassa pyörähtämässä ja ruokaostoksilla vähän testaamassa, et miten kunto kestää. Vähän juili vatsaa, mutta ei mitään mainittavaa. Aion kyllä ottaa tosi rauhassa, mutta teki kyllä hyvää useemman päivän makoilun jälkeen päästä vähän ihmisten ilmoille :) Tiistaista neuvolaa odotellessa... Saas nähä, mitä rautakuuri on tehnyt hb:lle, joka oli vielä lääkärineuvolassa 104.

Jemppi & Aapo 29+5

YLIHUOMENNA kolmekymppiset :eek:
 
Voi lana-muikku koita jaksaa! Me ollaan kaikki tällä myös sua varten! :hug: Välillä mustakin tuntuu ulkopuoliselta, mutta mä olen muutenkin vähän semmonen sulkeutuva (vaikka olenkin älytön lärppä!). En tunne oloani joukkoonkuuluvaksi kovinkaan usein, edes vanhojen kavereiden kanssa. Et siis ole yksin tunteidesi kanssa. Toivottavasti saat selvitettyä asiat suuntaan tai toiseen! Olen huomannut, että vaikka meillä on tosi vahva parisuhde, on jouduttu raskauden aikana koetukselle. Mulla heittää hormonit, tulevaisuus pelottaa meitä molempia ja mun jatkuva voivottelu käy miehen hermoille. Kannattaa ottaa asia puheeksi ja kokeilla vaikka puhua asiasta neuvolassa.

mustikkainen tervetuloa!

Jemppi hyvä idea jatkaa synnyttäneiden puolella. Vertaistuki on aina paikallaan =). Porukka on ollut täällä tosi mukavaa ja auttavaista, vaikka tuon Mitäs Nyt -palstan pohjalta pelkäsin muuta. Siellä kun keskustelu ei aina ole kovin järjellistä tai ystävällistä :LOL:

Me käytiin tänään katsomassa kaverin 6 viikkoa vanhaa poikaa. Poika oli kasvanut hurjasti joulun aikaan, ollaan viimeksi nähty kolmisen viikkoa sitten. Vauvalla on kovasti masuongelmia eikä meinaa rauhoittua millään. Olivat varanneet ajan vyöhyketerapiaan, jos se vaikka auttais. Toivottavasti. Muuten poika on aivan mahdottoman suloinen :heart:. Mieskin innostui ottamaan vauvan syliin ;)

Ainiin, käytiin muuten sitten ostamassa muutamat bodytkin alesta. Eipä noita paljon ollut täällä jäljellä, mutta ostettin kolme 62cm bodya ja yksi yöpuku. Lisäksi ostin itselleni äitiystrikoot ja semmonen neulemekon/-paidan. Isompia housuja ja tukivyötä olen huutanut netistä. Toivottavasti tärpää.

Plah, huomenna taas töihin! Onneksi on enää 14 työpäivää enää jäljellä ennen kesä-, talvi- ja äitiyslomia!

NinaRinsessa ja Poikanen 30+1
 
No KIITOS vaan kaikille zemppaavista sanoista ja marceliina AIJON JATKAA X kirjaimen käyttöä jatkossakin, koska se on mun tyyli, josta en mm luovu!!! :LOL: :wave: ! Joo ja onhan mulla tukiverkkoja kyllä, mm mun vanhemmat, jotka varmasti auttavat! Ja mun mies on mua huomattavasti vanhempi, vaikka ei sen sillee luulis vaikuttavan, mut hällä on kyllä kokemusta pienten lasten isänä.. Hänen poikansa ovat jo aikuisia! Niin että meillä on ikäeroa 23 vuotta jopa! Joskus mietin, jotta täytyskö vaihtaa vähä nuorempaan :LOL: , mut EI , en kyllä miestä ijän takia rupea vaihtamaan ja ku on se kuitenki niin kiltti mies, mut se siinä onki, ku se on liian kiltti, nii se ei osaa sanoo minkään asian suhteen EI! Esim yx on tämä kaikista pahin, alkoholi ja sen käyttö on hällä menny vähä yli rajojen.. Ei silleen et ois väkivaltanen, mut kaikki juhlapäivät ja yhdessä olot jääny just viinan takia meillä väliin ja kun siis ei asuta yhdessä, enkä oikee osaiskaan asua kenenkää kaa saman katon alla, ku en oo siihe sillee jokapäiväsesti tottunu! Noh, mut saas nähä! Ja ku meillähän toi asioista puhuminen tosissaa tuottaa miehelle vaikeuxia, ku on sellanen tavallinen "tökkerö ukko" näin mun sanoin, nii ei saa oikee sitä keskustelua aikasex ja sit jos mää haluan jostain puhua, nii sitä taas ruvetaan kysymään, jotta onko se minun syy! Ei helvetti, kyllä tuntuu et on moni mies jääny sinne pennun tasolle ja sielä pysyvät ainaiseen loppuunsa!

Saas nähä sitte oisko se tosissaa eri asia, ku vauva maailmassa? Mutta kyllä sen isyyden pitäis jok tap alkaa ihan siitä raskaus vaiheesta, niinku mun mielestä! Eikä sitte niinku vasta "tulla palloa potkimaan" pennun kanssa! Mä oon joutunu kaupastaki kantaa kaikkea raskasta, kauppakassit painaa luonnollisesti esim nesteet. yxin oon kironnu kotimatkalla niitä kannettaessa, selkä vääränä, ku ei sais mitää raskasta kantaa,eikä liikaa rehkiä, muttaku mun vaa on pakko! Tai ehkä en sit juo maitoa, mehua, taikka kahvia enää.. ku kahvia en voi juoda ilman maitoa muutenkaan! Nii vähän se ois kuitenkii pikku pakko niitä jokapäiväisiä tarpeita sieltä kaupasta kannella! Pitää vissii sit tehä aina kax keikkaa kauppaan, tai jättää toinen kassi six aikaa sinne kauppaan jemmaan ku käy viemäs ensin toisen kotia! Tai noh ihan sama, enköhän nyt jotain kexi!

SUURKIITOXET kannustuxesta, Jemppi, metsätähti + NinaRinsessa :heart: :heart: :heart: !!!

AINII, missäköhän viipyy mun äitiyspakkaus!!?? Onko teille kaikille muille jo tullu?? Mä oon sen kirjekuoren kelalle jo postittanu marraskuussa! KELALLA nyt muutenki aika outoo touhuu ja niillä kaikissa päätöxissä aina luonnolliseti kestää muutenki kauan, mut pitäskö soittaa sinne heti maanantaina ja kysästä, et missä mättää?

OK, mut nyt lähen viel sille pakolliselle kauppareissulle! Palaillaan maalismassut :wave: !

===Lanis & Tyyppi===
 
lana, siitä ei kannatakaan luopua, en sitä tarkoittanut. :hug: Kannattaa kyllä soittaa tai käydä siellä Kelassa kysymässä siitä pakkauksesta. Minä ja suurin osa on saanu sen pakkauksen noin kahden viikon sisällä hakemuksen toimittamisesta.
 
Hei!

Mä en tosiaan paljon täällä jaksa käydä, koska koneella istuminen on tuskallista.

Pippa3
Olisin halunnut listaan, mut vieläkin väittää et pitää rekisteröityy ja kirjautuu sisään... niinhän mä olenkin

ULKOILU
Millaisilla housuilla te ulkoilette? Mä en oo viikkoon ollu kävelyllä. Nyt löysin netistä äitiystoppahousut, mut maksaa 100? niin en maksa niin paljon.
Tosiaan mulla ei ole takkiakaan :(

vaatteet
Ainoat äitiysfarkkuni jäävät pieniksi, kiristävät lantiolta ja mahasta :( Paidoistakin loppuu pituus...
Niitä "oikeita" äitiysvaatteita haaveillessa :whistle:

oma olo
Sattuu usein syömisen jälkeen kylkiluihin. Mahahapot nousee pitkin päivää ylös ja yöllä nukkuminenkaan ei ole herkkua. Vessassa ravaan useita kertoja tunnissa. Henkikään ei meinaa enää kulkea... olispa jo kevät

vauvat
Likkuvat ja hikkailevat tosi paljon. Torstaina pääsee taas näkee heidät ruudusta :heart:

http://www.aijaa.com/img/b/00231/5494270.jpg

Marylene ja pikkuiset 27+5
laskettu aika 30.3. TYKS
 
lana-muikku: Kannattaa tosiaan soittaa sinne kelaan ja kysyä onko sun paperit saapuneet jne. Mä soitin sinne viime viikolla kun halusin varmistua, että kaikki tarvittavat laput on menny perille kun ei ole vielä rahapäätöstä saapunut. Netistähän, kelan sivuilta voi kanssa seurata omaa tilannetta jos omaa pankkitunnukset.

marylenellä ihana masukuva :) Mun on pitänyt jo viikkoja laittaa avo ottamaan kuva, mutta aina se unohtuu. Ja nyt on tietty kamera sitten lainassa kaverilla, höh.

Mulla mahtuu vielä yhdet toppahousut jalkaan. Niissä on tommonen joustava vyötärö, jotkut äidin vanhat mutta ajaa kyllä asiansa. Toivottavasti pärjäis nyt noilla kun noi äitiysvaatteet tosiaan on kalliita.

Mua edelleen häiritsee kun en tiedä miltä toi vauvan hikka tuntuu :headwall:
 
Marylene, tottakai pääset listaan mukaan :heart:
Jotenkin olen olettanut, että sinä siellä jo olitkin.. Mutta eipä tosiaan löytynyt!
Korjataan asia!

Muoks. Laitoin sinulle listaan, että tulossa 2. ja 3.lapsi. Oletinko oikein?
 
hei taas!

arvatkaas, mä söin just kauheen kasan lettuja, koska me päätettii miehen kanssa et huomenna alkaa terveellinen elämä ni oli nyt pakko viel herkutella kunnolla :D maha aivan täynnä.

jotenki alkaa tulee korvista ulos kaikki herkut sun muut, ja painokin noussu niin et oikee itkettää, ni nyt on aika muuttaa taas tapoja! eli saa tsempata mua kiitos :D :D

muuten ei muuta kummallista, pikkumies tuntuu olevan päiväpäivältä menevämpi ja välil mietin et nukkuukohan se ollenkaa :p mies tänää huokas et voiku se jo syntyis et sais sen tohon sohvalle kainaloon tai masun päälle..todellakin, ei jaksais millään odottaa.. :heart:

lana :hug:

ens maanantaina on neuvola..

hmm..en mä keksi mitää kirjotettavaa :D tai joo ois paljonki asiaa mut pelkkää valitusta ku ei oo rahaa ostaa vauvalle kaikkee mitä tahtoisin.. :/ täytyy vaan luottaa et kaikki järjestyy :ashamed:

tänää ku tyttö tuli taas kotiin ni tajusin et kuin hitsin onnellinen olo on..miehen kans ei oo ollu mitää ihan kauheeta riitaa vähään aikaan, ja ku mietin tätä mein perhettä ni on kyl hyvä olla :)

mä oon kyl maailman vaikein ihminen jonka kanssa elää, mut itse mies mut on halunnu :D kestäköön. ja okei, koitan mäkin taas opetella käyttäytymään..... :whistle:

mitä ihmeen selitystä taas mulla, ihan sieltä täältä jotai diipadaapaa..huoh.

hyvää yötä mussut :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja pippa3:
Marylene, tottakai pääset listaan mukaan :heart:
Jotenkin olen olettanut, että sinä siellä jo olitkin.. Mutta eipä tosiaan löytynyt!
Korjataan asia!

Muoks. Laitoin sinulle listaan, että tulossa 2. ja 3.lapsi. Oletinko oikein?
Joo, mulla on yks lapsi elämässä mukana :heart:
 
heippa kaikille ja hyvät uudet vuodet!!
ollut tosi kiireinen joulukuu ja en edes kerenny tänne käymään. koulu piti saada päätökseen ja kaikki rästissä olleet tehtävät tehtyä ennen joululoman alkua. nyt olen siis joululomalla joka jatkuu vuoden päähän asti. :D tässä on ollut vähän kaikkea..yritän kertoa lyhyesti vähäsen et tiedätte vähän jos kerron/tilitän jostain. mies tosiaan lähti 6 viikoksi töihin viimeistä kertaa ennen vauvan tuloa ja siitä on nyt sitten kulunut jo 3 vkoa ja 2 pv. Sen pitäis tulla kotiin vko3-4. Siihen asti teen ja hoidan kaiken yksin tukijoukkojen avustamana. Jouduin muutaman päivän aikaisemmin lääkärin tarkastukselle ku oli supistellu niin paljon ja muutama kivuliaskin tullu. Onneks lääkäri ei nähnyt mitään merkkejä et ne olisivat vaikuttaneet jotenkin. Huh!! (Olin siis lääkärillä 14.12.) Nyt sit olin ke 30.12. th:lla ja kerroin sille ku on ollu sellasta huono oloa ja supistellut enemmän vaikkakin eivät ole olleet kivuliaita niin se th sitten stiksas pissan niin ku aina ja sai mut huolestumaan. U-Prot oli +/- eli ei negatiivinen mikä sen pitäis olla mut onneks vaan toi eikä enemmän. Oon nyt stiksannu koko uuden vuoden pyhät kotona ja samassa on ollu eikä oireet oo menny mihinkää. Lisä oireena on alaselkä kipuu ja alavatsa kipuilua. Kuulemma jos toi pissan stiksaus arvo olisi ollut tässä kotona huonompi olisin voinu joutua makuulepoon sairaalaan. Onko jollain muulla ollut vastaavaa? mies on tietty erittäin huolestunu ja meinas jo tulla kotiinki ku en kykene oikeen mihinkään ku makuullaanki supistelee välillä. toistaseks hän on vielä töissä mutta päivä kerrallaan mennään. se vaan ku sen kotiin saaminen/tulo ei ole nii yksinkertaista. :attn: huomenna aattelin soittaa neuvolaan ja kysellä tarviiko huolestua enemmän vielä tai tehdäänkö nyt asialle enempää. pelottaa ja huolestuttaa vaan. :/

lana-muikku : tiedän hyvin tunteen kun jää ulkopuolelle. täällä sivulla en ole ainakaan vielä sellasta kokenut mutta noin muuten kyllä olen. parhaat kaverit vähän ku jätti mut ulkopuolelle ja lopuksi kokonaan vaikka aikuisia ollaan. tiedän kyllä mistä johtui mutta silti on todella vaikeeta olla yht äkkiä yksin kaikkien asioiden kanssa ku ennen oli joku jolle puhua. ei se yh äitiys niin paha varmasti ole mitä nyt ajattelet ja toivottavasti mies on edes jotenkin mukana kun lapsi syntyy. itte olen kans yh äiti aina kun mies lähtee töihin ku se on normaalisti 6 vkoa töissä ja 6vkoa kotona. vaikkakin asia ei todellakaan ole sama kuin sulla! pelottaa nyt jo ajatus ettei ole ketään jakamassa arkea. mutta VOIMIA hirveästi sulle!!! :hug:

Mä & ee 30+4 :heart:
 
Moikka Moi!!!!

Pitkästä aikaa taas! Ekaksi, Oikein hyvää uutta vuotta 2010!!! :D

Lana :hug:

Mustikkainen Tervetuloa!!

Minustakin tuo on hyvä idea tuo syntyneitten ketju. Ollaan tosiaan täällä pinossa kunhan kaikki mussukat on saatu turvallisesti maailmaan.

ManU-Tappara alkoi rymyämään nyt niin paljon että pakko mennä pötköttämään! :)

Hyvää vuoden ensimmäistä viikkoa ja tosi hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!!! :flower: :flower:

Harakanhattu ja ipana 29+5 :heart:
 
Iana kannattaa kyllä kysellä sen pakkauksen perään.Nyt tammikuussa niillä on hakemusten kanssa kyllä mahdoton kiire mut koska oot vienyt sen jo marraskuussa niin luulis et ne on sen jo käsitellyt!?Onks sul verkkopankki tunnukset??Niillähän sä voit kelan sivuilta käydä katsomassa missä vaiheessa se hakemus on??

Marylene pitkiksillä joiden päällä on ihan tavalliset housut.Ja hyvin vähän oon kyllä ulkoillut kun tuntuu aika tukalalta jo tuo toppatakki päällä.En minäkään kyllä ostais noin kalliita housuja muutamaks viikoks.
Jalat mulla ei kyllä herkästi palellu mut tissit kyllä tuntuu jäätyvän :ashamed: :LOL:

katariina00mun masussa asustaa myös aivan mahdoton touhutaneli, kumpikaan noista pojista ei oo ollut yhtä villiviikari kuin tämä :D :eek:
 
tervehdys kaikille,uusille myös! Mä oon ollu nyt lauantaista asti osastolla,täl hetkel näyttää hyvältä mut meinas tämä pieni tosiaan alkaa tulemaan jo tuossa la aamul...nyt menee supistuksen esto tippa viel huomisen. Jatkosta ei mitään hajua,toivon et pääsisin viel kotiin yhtenä kappaleena...niin paljon viel tekemättä. Vaik en mä kyllä ite varmaan saa tehdä mtn vaik kotiin pääsisinki...että tämmöstä tänne. En jaksa nyt kommentoida täl kännykäl mittää enempii!
 
mä ajattelin hetkeksi lopettaa palstailun, ei oo enään aikaa täällä istuskella. Joten mua ei varmaan hetkeen palstalla näy. (paitsi kun tuun hehkuttamaan että vauva pääsee kotiin :heart: ) Mutta sen saatte uskoa, että mä tuun vielä takasin :D :wave: :wave:
 
Heido.

Kaikkea on kerinnyt sattumaan vähän jokaiselle.. on tässä parin tunnin ajan lueskellut joulukuun lopusta asti näitä tekstejä. ei kyllä pysy enää perässä kaikesta ku kerralla lukee kaikki jutut. :LOL:

Tuossa on tullu mietittyä paljonki että ei tässä oo enää paljoo jäljellä et olis LA.. mutta synnytyshän voi käynnistyä milloin tahansa ja missä tahansa.. mikä tietty jänskättää. saa olla "varuillaan". Jokos on kassit valmiina? :)
Mulla on vaavin kassi valmiina.. oma oli tarkotus laitella huomenna. sitten ei tarvi enää huolehtia mistään muusta ku pinnasängyn patjasta ja hoitopöydän alustasta. sitten olisikin jo tavarat valmiina. :) Vaatteitten läpi käyminen alkaa sitten huomenna.. oon saanu pojun vaatteita 3 äitiyspakkauksen laatikon verran, sitten vaatehuoneessa on 8 muovipussillista ja pari pienempää laatikkoo. IHAN JÄRKYTTÄVÄÄ.. :eek: kokoja on n.50 - n.90 cm.. :D että on hieman vaatetta annettu. Mutta halusin ostaa itekki jotain vaatetta.. ettei kaikki oo saatuja.. Ostin poitsulle ens kesää ajatellen t-paidan jossa lukee.. "probably the coolest", 2 bodya joissa lukee "make me smile" ja "super funky little dude" :D oli niin sulosia että piti kyllä ostaa. :)

Huomenna onkin aamusta neuvola ja vieläkin oon hereillä. ei kyllä tuu unikaan ku ei mies oo kotona. :/ mies joutu lähtee käymään virossa ja empä mie päässy mukaan ku on se neuvola.. kauhee ikävä on jo toista, ja tiiän että mä en nuku yötäni kunnolla kun mies ei oo vieressä.
Jänskättää kyllä huominen.. oottelen innolla että saan kuulla sydän äänet ja jos hoitaja näyttäis ultranki. :heart: tämä poika on kyllä niin mahoton ollu nyt liikkumaan että ei meinaa välillä loppua tulla. :D

Ja tein uuden vuoden lupauksen ja otin jopa varaslähdön. Olen niin ylpee itestäni että mun pää kestää ja toivottavasti tulee kestämään koko loppu elämän. :)
OLEN OLLUT TUPAKOIMATTA JO 5 ½ PÄIVÄÄ!!! Onhan tässä tupakoitukki jo 7-8 vuotta.
Mieskin puhu siihen malliin että hän vois yrittää... olisihan se paljonki säästöä kun ei kumpikaa polta.

Ei tässä ihmeellisempiä tälle kertaa. niin ja kun me oltiin mun vanhempien luona ja katottiin aamupäivästä telkkaria ja sieltä tuli "vauva tulossa" ohjelma ja synnytys oli meneillään..
Mies katsoo suu auki,silmät pyöreenä telkkaria.. lapsi kun tuli maailmaan.. mies kääntyy katsomaan minua päin suu auki, silmät pyöreenä.. :D minua alko jo naurattamaa koko tilanne.. mies tuumas.. " mä en tiiä haluanko mä sittenkään nähä.." :D Ja kaikenlisäksi mun iskä alko selittämään vielä kaikkee siihen päälle.. sain jo sanoo iskälle että ei tartte pelotella toista. :D mutta oli kyllä huvittavaa kahtoo vierestä ku toinen möllöttää suu ja silmät pyöreenä.. x) Mies oli alussa nii innoissaa ja sillee että "jes mä saan nähä synnytyksen ja pääsen mukaan jne.." mutta sitte sen ohjelman jälkeen oli vähän että.. "miks toi lapsi oli ton värinen, miks oli tuollasta, miks se teki noin, miks sieltä tuli tuollasta.." :D MIEHET. Ne ajattelee että synnytys on jotenki yksinkertainen asia.. että vauva ponnistetaan normaalin värisenä, "vaatteet päällä" maailmaan.. ja kun lapsi annetaan syliin niin vois jo kävellä sairaalasta pois ja mennä kotiin. :D

Mutta eipäs tässä. :) tämä ilonen mamma alkaa kohta valmistautuu nukkumaan. pakko sitä jostain vetää unta että jaksaa huomenna mennä neuvolaan. :)

Hyvää uutta vuotta kaikille!!! :heart:

31+4, vartin päästä 31+5 ;D

mussu ja "väike tom"
 
mussu89 toivottavasti tupakkalakko pitää ja mieheski siihen innostuu osallistumaan.

lana-muikku toivottavasti saat asiat kuntoon miehesi kanssa.

Tervetuloa uusille!!

Ja vielä kaikille Hyvää Uutta Vuotta!

Käytiin lauantaina miehen kaverin luona kattomassa heidän pikkustaan, joka synty siis 25.12. eli viikon ikänen oli. Oli se kyllä pieni ja sulonen. Se synty lasketun ajan jälkeen ja paino oli siltikin vain 2,8 kg, että ainakin minun mielestä pieni kokonen. Ei varmaan meille kyllä ole ihan noin pientä tulossa.. Ja iski sitten mieheenkin todellinen vauvakuume sen reissun jälkeen ja nyt ei enää kuulemma millään malttais odottaa näitä kahta kuukautta mitä tässä olis vielä jäljellä.

Nyt tulikin mieleen, että piti kysästä missäs vaiheessa tehdään niitä koko arvioita, että minkä painosena suurin piirtein olis syntymässä? Minulle ei ole muutenkun sillon rakenneultrassa kerrottu, että mitä sillä hetkellä paino oli, mutta olis kiva tietää, että minkä kokosta sitä suurin piirtein olis tulollaan.

Käytiin eilen kävelemässä illalla noin puolen tunnin ajan ja kyllä huomas, että vatsa painaa ihan hirveesti. Mutta kyllä silti, kun kotiin pääsi niin oli sitä kyllä hyvä olo kun oli jotain pientä liikuntaa saanut aikaseks vähän tehtyä. Ja hyvin tuli unikin sitten sen jälkeen. Tosin siihen ei kyllä ole tarvinnut apuja, kun muutenkin koko ajan väsyttää.

Onko muuten täällä kokemuksia erilaisista kantoliinoista tai repuista? Minkä merkkisiä olette kokeilleet ja mitkä on olleet huonoja ja mitkä hyviä? Olen vähän miettinyt, että varmaan jonkunlaista kantosysteemiä pitäs harkita, kun jonkun verran on noita selkä- ja hartiakipuja ja sitten sen seurauksena käsien puutumista. Niin olisikohan jostain tuollaisesta sitten apuja.

Mutta jos sitä sitten töitä yrittäs tehä.. vielä 14 työpäivää jäljellä.

minjoh 31+6
 
Huomenia,

Mä kysyin viime viikolla neuvolassa tosta painoarviosta ja ainakaan täällä meillä Espoossa ei tehdä mitään ns.virallista painoarvioita. Sf-käyrää seurataan ja jos se jotenkin menee liian alhaalla tai ylhäällä niin sitten voi saada lähetteen äippäpolille jossa ultrataan.

Itse olen menossa yksityiselle tossa viikolla 34-36 ja siellä ainakin sitten ultralla näkee painoa jne.


 
Tuntuu ihan hullulta. Elokuisillakin on jo oma pinonsa :LOL: Mä en vaan millään suostu ymmärtämään, et laskettuun aikaa on huomenna enää 10 viikkoa :eek: Ihan käsittämätöntä. Mihin tää aika on mennyt?? Eikös neuvolakäynnitkin ala tihenemään tästä eteenpäin?

Katoin äsken äärettömän surullisen Silminnäkijä dokumentin n. 30v äidistä, joka kuoli tänä kesänä syöpään ja häntä jäi kaipaamaan mies ja 3 pientä lasta :'( En osannut muutakun vollottaa koko sen ohjelman ajan. Tuntu jotenkin niin ahdistavalta, että miks ihmisen pitää lähteä noin nuorena. Tuli vielä pahempi olo, kun ajattelee, että itelle sattuis jotain ja mies jäisi tänne yksin lapsen kanssa :'( :'(


Ehkä pitäis olla kattomatta tommosia, kun aiheuttaa noin kovia tunnereaktioita. Ja mitä enemmän ajattelinasiaa omalle kohdalle, niin sitä ahdistuneemmaksi olo tuli. Sit jotenki tuli sellanen hyvä mieli siinä lopussa, kun se nainen kertoi vähän ennen kuolemaansa, että hän alkaa olla valmis lähtemään, mutta läheiset eivät ole vielä valmiita. Se on kyllä varmasti totta, että pitkän taistelun jälkeen se voi olla lopulta helpotus niin itselleen kuin läheisille :'(


Ääääh, nyt jotain iloisempaa. Supistuksia ei ole ollut. Viime yönä en jostain syystä saanut nukuttua paljon yhtään. Tai siis luulen, että osaksi vauva teki siitä hankalaa. En tajua miten se saa niin paljon elämää aikaseks just yöllä. Sama jatku jo kuuden jälkeen aamulla! Taisin sit nukahtaa puoli 2 maissa ja siinä välissä heräilin pariin otteeseen. Puol 7 jälkeen sitten heräsin. Tein jo ruoan valmiiks niin, että sen voi vaan laittaa uuniin. Vois muutenkin siivota ja laittaa paikkoja kuntoon, niin miehen olis kiva tulla töistä kotiin illalla :heart: Huomenna ois sitten se neuvola.

Jemppi & Aapo 29+6
 
Maanantain megaviestiä pukkaa =)

Tervetuloa Mustikkainen mukaan (enimmäkseen) iloisten maaliskuun mussujen odottajien joukkoon =)

Mussu, onnittelut lopetuspäätöksestä. Muista pysyä kovana. Minunkin mies lopetti puolitoista vuotta sitten sauhuttelun salanpäiten..sai pidettyä asian salassa minulta parisen viikkoa (huono vaimo kun ei huomaa...) :LOL: Tarkoituksella asiaa salaili ettei tarvitse kenellekään selitellä jos ratkeaa, mutta ei ole ratkennut! Olen kovin ylpeä hänestä, koska poltti ihan mahdottomasti aiemmin. Lopetti Champix-kuurin avulla.

Minjoh kyseli repuista..huuto.netistä huusin jo alkuraskaudesta sellaisen Manduca-kantorepun, jota kovasti on kehuttu. Katsotaan onko hintansa väärti..epäilen ainakin että käyttöä tulee koirien pissatusreissuilla.

Kyselin meidän neuvolasta viime viikolla synnytystapa-arviosta. Viimeisessä lääkärineuvolassa 36-37 viikoilla kuulemma katsotaan sisätutkimuksen yhteydessä paikkojen "väljyys" ellei sitten ole mitään erikoisempaa, jolloin lähetetään äitipolille mitattavaksi. Ottavat tarvittaessa lantion röntgenkuvan.

Heklalle tsemppiä vauvankasvatteluun, ilmoittelehan milloin kotiudutte =)

Ja Nowalle jaksamisia osastolle, toivottavasti vauveli vielä jaksaisi pysyä massun sisäpuolella :heart:

Lana-muikku, ei tällä palstalla ketään tarkoituksellisesti syrjitä. Ikävä jos sinulle on jäänyt sellainen kuva :hug: Kaikkien huomioiminen on yksinkertaisesti vaan mahdotonta ellei seuraa palstaa herkeämättä joka päivä. Kommentit lähtee yleensä sillä fiiliksellä mitkä asiat itselle tuntuu sillä hetkellä läheisimmiltä.

Talvivaatetuksesta..täällä on käytössä miehen toppahousut :LOL: Epäilin aiemmin niiden olevan älyttömän isot, mut luulo osoittautui vääräksi =) Juuri sopivat (tälle vartalolle..)!! Enempi ongelmia aiheuttaa takki. Aiemmin ulkoilukäytössä olleet talvitakit alkavat olla tosi nafteja..kohta täytynee siirtyä työkäytössä olevaan untuvatakkiin, joka mahtuu (vielä) suht hyvin.

Omaa napaa..viikonloppu meni siivotessa. Tuuletin kaiken mahdollisen, siivosin komeroita/laatikoita ja heitin jonninjoutavia tavaroita roskiin. Sain raivattua aika hyvin tilaa vauvan tarvikkeille :heart: Pesukone ja rumpu pyöritti 2 päivää vauvanvaatteita ja lakanoita..silitysurakka jatkuu edelleen kunhan töistä pääsen, mikäli jaksan. Aiemmin niin olemattomat vauvanvaatevarastot olivatkin paisuneet ihan huomaamatta =) Uskoakseni näillä vaatteilla ja lakanoilla pärjätään oikein hienosti!

Ja saa nähdä millaisiin siivoussuorituksiin sitä vielä yltää näillä raskausviikoilla. Mitä enempi fyysinen kunto rapistuu, sitä enempi alkaa huomaamaan kaikenlaisia likatahroja joka puolella :LOL: Toinen jalka nilkutellen laahustan ympäri taloa skitsona mikrokuiturätti kädessä syynäämässä hyllyjen pölykerroksia..ikkunanpesuun ei taida ihan vielä ehtiä mikäli vauva päättää syntyä aikataulussa =)

Ollaan asuttu nyt 1,5 vuotta rakentamassamme omakotitalossa ja "hiukan keskeneräistä" hommaa löytyy vielä sieltä sun täältä. Mies-parka painaa myös näitä viimeisiä hommia raskaana olevan vaimon tossun alla uskaltamatta suututtaa miuta :heart: Varasto on valmistumassa autotallin yhteyteen ja eilisiltana 25 asteen pakkasessa mies siivoili autokatoksesta varastoon meneviä tavaroita hiki hatussa..seuraavaksi aletaan siirtää sisällä olevista komeroista tavaroita ulkovarastoon.

Kysymys koskien Ruskovillan villapukua. Äiti lupaili ostaa sellaisen vauvalle ja koot menee 10 sentin välein. Näinköhän maaliskuun puolen välin tyttövauvelille kannattaisi ostaa 60-, vai 70-senttinen??? Löytyykö käyttökokemuksia?

Lauantain poksahduksen kunniaksi mittailin minäkin viikonloppuna vyötärönympärystä rakennusmitalla. Lukemaksi tuli 94 senttiä =) Neuvolassa kävin myöskin 31. päivä ja siellä saatiin SF-mitaksi 28 senttiä. Paino oli samassa kun edelliskerralla (65 kg), joka tarkoittaa että painoa on kertynyt 12,7 kiloa tähän mennessä. Hb oli 110 ja verenpaineet luokkaa 122/89. Pissatesteissä kaikki oli negaa. Vauvan sykkeet olivat 150 luokkaa ja liikkeet erittäin aktiiviset.

Hengari-Hertta on ottanut nyt tavakseen valvottaa äitiraukkaansa. Illalla nukkumaan mennessä aloittaa n. 2 tunnin riekkumisen, jolloin liikkuu sivulta toisella raivoisin liikkein. Asennosta piittaamatta..Aiemmin liikkuminen rajoittui selällään makuuseen, mutta nyt kylkiasentokin on kehoitus riehumiseen. On edelleen pää ylöspäin. Neuvolatädin mukaan 34 viikolle saakka olevat perätilavauvat enää harvemmin kääntyvät alaspäin, joten jännityksellä odotellaan miten meille käy!! Mikäli pysyttelee sinnikkäästi ylöspäin, saan lähetteen äitipolille jossa mittaillaan ja ensisijaisesti kuulemma harkitaan alatiesynnytystä. Itse olen tästä hiukan erimieltä...pyydän ehdottomasti päästä leikattavaksi jos näin on..olen ollut aina pieni ja kapea, joten ajatus siitä että vauva jäisi synnytyksen aikana jumiin on painajaismainen!

Viime viikon sairasloman jälkeen odottelen vielä viimeisiä reumatekijä-verikoetuloksia työterveydestä. Nilkan turvotuksen vuoksi työterveyslääkäri on määrännyt kaikenlaisia verikokeita varmuuden vuoksi ja hieno juttu että tutkitaan! Onneks kaikki on tähän mennessä ollut hyvin, joten turvottelu johtunee raskauden aiheuttamasta nivelien löystymisestä. Ikävää, mutta harmitonta sinänsä. Palasin tänään töihin, mutta motivaatio on hiukan kadoksissa. 24 työpäivää vielä jäljellä...*huokaus*..

Nyt töiden pariin, mukavaa viikonalkua kaikille mussujen odottajille ja tietysti jo synnyttäneelle Heklalle :heart: :heart:

Miimon ja Hengari-Hertta 30+2
 

Yhteistyössä