Huh kun taas väsyttää, heräsin neljältä ja valvoin pari tuntia pirteenä kuin peipponen :kieh: Ärsyttävää, edellinenkin yö meni heräillessä ja närästyksen kanssa ähkiessä.
Hassua, että jollain menee vielä tavalliset vaatteet päälle!
Mun maha on valtava ja oon ihan tuskissani kun äitiyshousut alkaa jäädä auttamatta pieniks. Ei kai nyt tässä vaiheessa enää oo mitään järkeä uusia housuja ostaa?! Mutta hankalaa on kun välillä pitäis jossain käydäkin, eikä toppahousuissa viitsi kauppoihin tai polille lähteä hikoilemaan! Ulkoilu sinänsä on kyllä olematonta, supistaa niin herkästi, ettei kävelystä mitenkään nauttia voi, sitäpaitsi se on sellaista älytöntä lyllertämistä, etten mä kohta enää kehtaa mihinkään ihmisten ilmoille lähteä.
Glow: uskomatonta, millaista kohtelua sä oot siellä sairaalassa saanut! Hyvä että sait sitten sanottua mitä ajattelet! Mun mielestä tollasesta lääkäristä pitäis valittaa sen esimiehelle. Ei kenenkään tarvitse joutua kuuntelemaan vittuilua jos joutuu lääkärillä käymään, tuskin sinne kukaan sen lääkärin kiusaksi menee. Huh.
Mun paino on nyt taas vaihteeksi noussut tässä joulun ja uuden vuoden tienoilla pari kiloa oltuaan pitkään paikoillaan, kokonaisuudessaan nousua on nyt joku 15-16kg, riittäisi kyllä jo... Ja mun kädet on ruvenneet turpoamaan ärsyttävästi, mutta siitä taisinkin jo valitella edellisessä viestissäni.
Kinder: saako kysyä miksi haluaisit sektion? Ihan vaan kun itselleni asia on juuri päin vastoin, en millään haluaisi sektiota ja pelkään vähän väliä että joudun siihen kuitenkin jostain syystä, kuten nyt siksi, jos vauva sattuu sitten kriittisessä vaiheessä olemaan perätilassa eikä suostu kääntymään. Mulle se sektio olisi niin suuri pettymys, toivoisin yli kaiken että voisin synnyttää alakautta kuten aiemmilla kerroilla.
Sairaalakassin pakkaaminen tuntu vielä hieman ennenaikaiselta, vaikka eihän sitä toisaalta koskaan tiedä milloin lähtö tulee. Ehkä tavallaan edelleen pelkään, että joudun vielä ennen synnytystä osastolle makaamaan ja sitä varten ei kyllä yhtään houkuta kassia etukäteen pakkailla. Olen kyllä jo vähän niitä vauvan kotiutumisvaatteita miettinyt, myönnetään.
Pinnasänky ja kaukalo pitäisi vielä kaivaa vintiltä ja tehdä jotain pieniä hankintoja, kuten pyllyrasva, vaipat ja liivinsuojat, muuten kaikki on suunnilleen valmiina, joskin sekaisin. Ja kaipa se olisi kiva ostaa sitten itselle sairaalareissulle jotain kivaa (=akkainlehtiä ja karkkia). Mulla on vieläkin tallella edelliseen synnytykseen ostamani ristikkolehdet, ei oikein siinä käynnistelyn aikana keskittymiskyky riittänyt ristikoitten täyttelyyn
Ja siitä on seitsemän vuotta, eli eipä ole tekemisen puute tainnut pahemmin vaivata...
Lisäys:
mobic : se kotihoidontuki riippuu siis käsittääkseni siitä, minkä verran esikoisesta sitä saisit (eli minkä ikäinen hän on), siitä määrästä vähennetään se sun päiväraha ja erotuksen saat, jos sitä jää.
Ja vielä toinen lisäys: meillä on sellanen ihan perus
Baby björn -rintareppu ja se on kyllä mun mielestä ollut aivan hyvä. Tulee mieleen kun mentiin Gran Canarialle kun kaksoset olivat nelikuisia, laitettiin lentokentällä rattaat menemään ruumaan ja vauvat rintareppuihin, lisäksi molemmilla käsimatkatavarat selkärepuissa ja esikoisella oma reppu
Ja
tupakoinnista täysin samaa mieltä mystin kanssa.