~*~ MAALISKUUN MUSSUKAT 2010 ~*~ tammikuussa

MLL
Neuvolakuulumisia rv 29+5: Paino oli noussut vaan +215g/vk!!! Jipii! Tosin yhteensä nousua on nyt tullu se 12 kg, mutta silti, josko se alkaisi olla tasaantumaan päin. Paineet ja pissat oli ok. Vauvan sykeeksi merkattiin 132 ja liikkeet ++. Neukkutäti kysyi, tiedetäänkö sukupuolta ja sanoin että poikaa ultrassa veikkaili ja totesi, että samaa hänkin veikkaisi sykkeen perusteella Hemppa oli noussu 107->120, eli rautalääkitys auttaa, mutta vielä sitä pitää jatkaa. Pää alas päin pieni sielä killui, niinkuin oon ollu tuntevinakin liikkeiden perusteella. Sf tasaantunut hiukan ja päästiin jo käyrän sisäpuolelle eli 29 :) Seuraava käynti kahen viikon päästä.

 
Marylene, anri ja muut selkäkipuiset Mulla kyllä se vyö on auttanut. Ei mulla tunnu se päällä ollessa ollenkaan, ei istuessa eikä liikkuessa. Ilman sitä tuntuu enempikin, että maha "karkaa eteen" ja heiluu liikaa (vaikkei se nyt varmaan pahemmin heilu :D ). Onneksi luin ne koot Anitan vyöstä ennen kuin aloin huutamaan tuota, koska oisin varmaan muuten huutanu S tai M koon. Nyt kuitenkin huusin XS koon ja se on just hyvä, kunnolla napakka. Toivottavasti teillekin löytyy jokin keino mikä auttaa selkäkipuihin. Oletteko lämmitettyjä jyvätyynyjä testannu?

Hankinnoista Meillä on nyt hommattuna: turvakaukalo telakalla (Graco autobaby), pinnasänky (Freja) + patja (ostin tänään sen patjan Jyskistä), hoitopöytä (Freja), amme (en ainakaan vielä ostanu ammejalkoja), matkarattaat (Graco Mirage), sitteri (perussitteri, tais olla Emma-merkkinen). Ei vissiin muuta. Vaatetta, pari tuttia ja tuttipullo löytyy, lisäksi sitten äitiyspakkauksen tavarat. Vaunut on siis tilattu (Emmaljunga Duo Edge-yhdistelmävaunut Limen värisenä) ja ne pitäis tulla tämän kuun lopulla. Eli hyvällä mallilla on täällä hommat =)

Oma olotila Olo on ollu hyvä, mitä nyt väsähtää helpommin, jalat puutuu jos seisoo pitkään ja närästää lääkkeistä huolimatta :LOL:. Kyllä sitä alkaa tuntemaan jo ittensä melkoseksi tankeroksi, kun ahtaa toppavaatteet niskaan ja lähtee vyörymään tuonne pihalle :p. Tänään kaupungilla kierrellessä tuntu jotain ihme vihlaisuja alakerrassa ja niitä on parina muunakin päivänä tuntunut (silloinkin kävellessä). Onkohan ne sitten niitä sukkapuikkokipuja, joista olette täällä puhuneet? Mulla ei ole hajuakaan mitä ne semmoset ees on, mutta se nimitys tuntuis jotenkin kuvaavan sitä tunnetta :LOL:

Nyt mie taidan vetäytyä maate tälle päivälle ja alkaa vaan nauttimaan lomailusta/oleilusta B)

Mimmurainen & ötiskä 30+3 :heart:
 
Lana-muikulle JAKSAMISTA. Mä surffailen täällä vähän sillain näin uutena, että luen päälipuolin jutut ja joihinkin kommentoin ja sit kommentoin omia juttuja tai kirjottelen omia juttujani, joihin en nyt niin paljon välttämättä kaipaakaan kommentteja joka kerta; pelkkä kirjottaminen jo monesti "auttaa" mua B)

Ja oliko nyt muita uusia kuin Mustikkainen, eli TERVETULOA

Kävin tänään taas sit selkäni kanssa työterveydessä, en päässyt tosiaan omalle lekurille, mut tämä oli kyllä sitä mieltä, ettei ole töihin menemistä, kirjotti viikon sairaslomaa ja määräsi varaamaan ajan sen perään heti omalle lääkärille, että saa jatkaa sairaslomaa ja näin saa kyllä luvan tehdä.

Tehtiin kanssa miehen kanssa vähän hankintoja kauppareissulla, ostettiin kun löyty vähän vahingossa söpö hoitoalusta, toinen tuttipullo, pesuvoidetta, rintasuojia mulle jne....Ja sitten yösiteitä alennuksesta; niitä kuulemma kuluu ihan kiitettävästi ekat viikot :/ Vähän hirvittää niiden viikko tolkulla käyttö, kun mun iho on toosi herkkä, käytän nykyään kuukautiskuppia (tai KÄYTIN) juuri tästä syystä ja vaikka pesen pyykit hajustamattomilla, pelkät pikkaritkin yöllä voi jo kuivattaa ihon :ashamed: Olenkin miettinyt, pitäisikö kokeilla kestositeitä ainakin sitten loppu jälkivuodon ajan öiksi; onko jollain käyttökokemusta näistä.

Sitten mietiskelin tuota, että mitä kaikkea sinne sairaalakassiin pitää ottaa mukaan; esim. noita rintasuojia, saako sairaalasta liiveihin eli riittääkö, että ottaa mukaan vaan kotimatkaa varten?

Ja tietääkö joku, riittääkö, että verolapun uuden antaa vaan työnantajalle eli saako kela tiedon suoraan verottajalta? =)

Mä ostin aikoinani Vapaavalinnasta edulliset paksummat tuulihousut, suurta kokoa ja hyvin mahtuu ja mahtuu varmaan loppuun asti, alle vaan pitkikset niin ainakin täällä E-Suomessa on tarkentunut niiden kanssa....Ja eilen jouduin vaihtaan vanhan toppatakkini tuohon "kaaputakkiin" eli tilasin elloksen alesta jo syksyllä väljän, pitkän ja edullisen toppatakin, ei järin kaunis ole, mutta pakko kelvata....
 
Tunnustan olevani huono kommentoimaan asioita :ashamed:
lana-muikulle jaksamisia...joskus täällä avauduin eksästä kuinka yksin olin kun esikoisen kanssa olin. Ja me sentään asuttiin saman katon alla, mut ei tuota hirveemmin kiinnostanut. Nyt sit on olevinaan niin isää, kun ollaan erottu ja tyttö 10v... :whistle:

Tupakoimisesta meillä mies on siirtynyt nuuskaan tupakoimisen sijasta...Tupakoi ainoastaan jos on kavereidensa kanssa, kotona ei lainkaan...Mut ei nuo nuuskamällitkään mitään ihania ole :/

Neuvolassakin tuli tänään käytyä ja vihdoin tuo paino alkaa tasaantumaan ja se järjetön viikoittainen nousu alkaa loppumaan...

rv32+0 (31+0)
paino -300g/vko (+1,3kg/vko)
turvotus (+)/- ((+)/-)
rr 118/74 p. 90 (115/65 p.88)
pissa -/- (-/-)
sf 32 (31)
rt (rt)
sikiön syke 150 (150)
liikkeet ++ (++)

Ens viikolla ei sitten tarttekaan mennä neuvolaan, kun on ultra jossa katsotaan tuota istukan sijaintia.

Salli79 32+0 *POKS*
 
Heipsis! !

Lana-muikulle iso hali <3 Ite oon hirmusen huono yleensä kommentoimaan muitten juttuja, ellei oo jotain selkeetä mielipidettä tai vastausta kysymykseen.. Pahoittelen tätä :/ Olet kuitenkin ollut ajatuksissani kun olen palstalaisten kuulumisia mietiskellyt :)

Tupakoimattomuutta yrittäville järjettömät tsempit! Pian itellä 6kk tupakatta takana ja tiedän todella, ettei helppoa ole. Ei ole mulla vieläkään helppoa, mutta Pähkinän takia jaksaa <3 Yksi parhaimmista ystävistäni on tosin polttanut kummankin lapsensa raskauden ajan enkä ole koskaan halunnut hänen ratkaisua arvostella :) Jokainen tekee omalla tyylillään eikä mun mielestä sais ottaa liian kovia paineita tupakattomuudesta.

Meiltä puuttuu "isoista" tarvikkeista enää pinnasänky! Hoitotarvikkeet lähes kokonaan, rasvoja/vaippoja jne pitäisi jossain vaiheessa käydä ostamassa valmiiksi jos vaan pystyy jossain vaiheessa liikkumaan sen verran enempi. Vaatteita on reippaasti, vaunut/turvakaukalo/sitteri/itkuhälytin on, hoitopöytä on.. Petivaatteita on nyt (tammikuun puolivälissä hobbyhallista tulevan yhden paketin mukaanlukien) 4settiä, joten niillä pärjätään hyvin. Pinnasänkyyn pitäisi vielä pari patjaa hommata + niitä froteesuojasysteemeitä. Ja jotain muuta pientä vielä :) Mut ei stressaa enää, päätin et anoppi voi yksin käydä ostamassa pinnasängyn mun sairaalassaolon välillä, jos ei ehditä yhdessä käydä ennen pähkinän ulostuloa.

Voinnista.. Edelleen supistelee aika lailla jatkuvasti, suurimmaksi osaksi kuitenkin kivuttomasti. Nyt illalla on ollu vähän maha"särkyä", toivottavasti menee ohi eikä pahene. Levossa olen ollut. Keskiviikkona ois kaverin vauvan ristiäiset, sinne yritän päästä. Torstaiaamuna neuvola, se on mulle seuraava iso etappi :) Kattoo mitä neuvolatäti sanoo, pitääkö käydä tarkistuttamassa ittesä vai odottelenko rauhassa sitä sairaalan kontrolliaikaa (2 viikon sisään).

Pähkinä on kyllä ihan hirmusen aktiivinen, niinku aina :) Kovasti potkii ja muksii, meijän pieni ihana <3 Nyt takasin sohvalle makoilemaan.. ->

Hali87 & Pähkinä 29+5 (jipii! kohta 30 rikki!)

edit: ainiin, selästä piti vielä sanoa kun on ollu puhetta! mulla siis melkein alusta asti selän kanssa pahasti ongelmia, si-nivelen löysyyttä kuulema. tukivyö on auttanu tooooosi hyvin, nyt en oo sitä käyttäny ku ei oo tarvinu kävellä. oon käyttäny myös lämpökauratyynyä ja se on auttanu paljon, suosittelen! ne ei maksa paljoa ja ovat todella hintansa väärti! ite maksoin sokoksen versiosta 12.50? ja halvemmallakin olen kuullu saavan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jau:
Pinnasängyn patja on tuottanut harmaita hiuksia, kaikki patjat on kokoa 120x60 kun meidän sänkyyn mahtuu vain 110x60. Että jos jollain tietoa, mistä saisi ton kokoisia patjoja niin se olisi kiva =)
Ylävatsaan, lähinnä oikealle puolelle on tullut hirveän kipeä kohta. Tuttavat sanoi, että kylkiluut joutuu vain koetukselle mutta kipu ei tunnu kylkiluissa. Sellaista yhtäkkistä, pistävää, repivää ja todella voimakasta KIPUA.. :/
Heippa Jau! En muista missä päin Suomea asut, mutta tuohon patjaongelmaan apua.. Meillä täällä Lahdessa on ainaskin semmonen patjakauppa, missä voi teettää sopivan kokosen patjan, eikä maksa miljoonia! http://www.pehmustejanahka.com

Löytyiskö teijän paikkakunnalta joku vastaavanlainen paikka? :)
 
Darwin mulla on ollut aina omat suojat mukana joten sairaalansuojista (tai siis ainakin KYSin )suojista tiedän sen verran mitä oon kuullut eli siellä on kuulemma vaan paperilappuja liivinsuojiksi jotka menevät ihan koppuroiksi maidosta ja tarttuvat nänneihin kiinni mut niitä kyllä saa niin paljon kuin tarvii...

pinnasängynpatja mun mielestä Prismassa on myös noita 110x60cm patjoja...

Neuvolassa kaikki oli hyvin:
Paino:+1000g :ashamed:
hb:128 laskee vaan koko ajan :|
RR 128/86
Syke:nukkuessa 130 ja kun heräs niin pomppas 146 ja siitä sit hitaalleen alkoi laskemaan et eiköhän täällä masussa vaan poika ole :heart:
Pissa:puhdas
sf:25

Metsätähti ja onnenjyvä 30+5
 
Hali Minusta tuo pinniksen patja oli tarjouksessa. Oikea hinta tais olla 24,90 mutta nyt jossain alessa 18e! 7cm paksuinen, vihreä pohjaväriltään jossa nallen kuvia :heart:. Oli kyllä mielestäni todella hyväntuntoinen ja edullinen. Tuo koko siis 120*60cm eli se "standardi". Kattelin aiemmin jo lastentarvikkeessa nuita patjoja, mutta onneksi en ostanut. Meillä maksoi lastentarvikeliikkeessä tuollaiset normaalit pinniksen patjat n. 39-100e.. Kantsii käydä kattomassa siis Jyskissäkin!
 
Ja hankinnoista vielä Samalla reissulla kun nuo edelliset romppeet ostettiin, niin löytyi myös Babycom Padwico merkkiset itkuhälyttimet. Mulla kaveri kehui hyviksi ja että kestävät jopa täällä Lapin pakkasissa, joten luotin sitten hänen sanaansa =)
 
vauvan sykkeestä kysymys. Onko se yleensä niin että pojalla on alhasempi syke vai? Syke ollut aina 150-152 ja ultrassa kuitenkin näkyi poika?

itkuhälytin on täälläkin vielä hankimatta, lauantaina sitten kun mennään kaupoille =)

jotain mun piti kommentoida mutten mä muista enään mitä.

Taidan kavuta sänkyyn lukemaan, öitä :wave:
 
Iltoja kaikille tasapuolisesti ja tervetuloa uudet mukaan!
Onpas taasen tekstiä tullut, kun ei ole koneilemaan oikein kerennyt.
Abello tuosta amme jalka-asiasta tuli mieleen, että meillä on sellaiset kokoontaitettavat jalat ostettu erikseen, eli saa tosiaankin pieneen tilaan tarvittaessa.

Tänään oli neuvola ja voi jee 16 kg poksahti mittarissa...Jospa tämä hiukan rauhallisempi tahti jatkuisi loppuun asti eikä tulis samanlaista loppu kiriä kuin edellistä odottaessa. Parhaillaan oli reilu 2kg viikkoon sillon...
Muutoin kaikki oli hyvin neuvolassa. Paineet ja muut kohdallaan.
Pitänee kömpiä unten maille...tai ainakin yrittämään, täälläkin on yövilli tai onneksi enemmän alkuyövilliasukas masussa.
Miiru 30+3
 
Ihan hirvee määrä teksitä ootte taas saanu aikaseks. Ei pitäis olla montaa päivää siitä kun kävin lukemassa ja nyt oon taas kaahannut sivukaupalla tekstiä läpi.

lana-muikkunen :hug: munkin puolesta, toivottavasti saatte asiat kuntoon miehen kanssa ja ei todellakaan ole ollu tarkotus syrjiä ketään täällä.

Vauva pino Mä oon koko ajan olettanu että jatketaan juttelua siellä syntyneitten tai 0-1v puolella maaliksuun jälkeen. =)

Hankinnoista on ollu puhetta. Käytiin miehen kanssa kirppiksellä tänään ja löydettiin siisti turvakaukalo vauvalle hintaan 29e ja sitteri saatiin kympillä. Todettiin että esikko voi vauvan synnyttyä siirtyä korokeistuimeen (siihen malliin missä on se turvavyön paikallapitäjä) ja vauvalle on sitten turvaistuin valmiina heti kun kaukalo jää pieneks.

katariina00 Kirppiksellä oli kanssa tosi siistit yhdistelmävaunut hintaan 65euroa, olisin ostanut ne samantien jos ei meillä olis vaunut jo ennenstään. Ajattelin että jos teillä raha tekee tiukkaa niin kannattais ehkä käydä kattomassa. Asuittehan te pääkaupunkiseudulla? http://www.aurinkobasaari.fi/ Tossa on linnki kirppikseen jos kiinnostaa.

Hoitolaukku Meillä oli esikon kanssa vauvalehden tilaaja-lahjana tullu hoitolaukku käytössä. Nyt kattelin että vauvalehdellä olis vähän tukevammannäkönen hoitolaukku taas lahjana. Täytyy miettiä et olisko se laukku tarpeeks hyvä syy ottaa se 9 kk:n tilaus.

Omaa napaa Olo vaihtelee näköjään ihan hurjasti päivästä päivään sunnuntaina heitettiin kuusi ulos ja työllä ja vaivalla sain olohuoneen imuroitua sen jälkeen. Tänään energiaa olis riittäny vaikka mihin, sain loput käpästä imuroitua ja järjestelin muutenkin tavaroita.
Sunnuntaina työllä ja vaivalla imuroidessa tuli mieleen että kun esikoinen synty niin imuroin koko huushollin sen jälkeen kun vedet oli menny, ennen kun lähdin sairaalaan näytille ja edellisenä iltana juoksin parisataa metriä bussiin ihan noin vaan, mitä nyt hieman hengästytti. Tänään otin vahingossa pari juoksuaskelta ja heti tuli sellanen sukkapuikko-kipu alapäähän, eli juoksuaskeleet pitää näköjään unohtaa. Eli vähän eri tavalla mennään tää loppuraskaus.

Vauvan liikkeet sattuu välillä oikein kunnolla, ei vielä ainakaan tunnu kylkiluissa vaan ihan vatsassa. En vaan muista et eskikoisen kanssa olis missään vaiheessa sattunu, nyt niitä kipeitä potkuja tai veneytyksiä, tulee monta kertaa päivässä. Onneks ei ole kovin montaa viikkoa jäljellä ja kohta alkaa sit olemaan niin isokin ettei toivottavasti enää kovin paljoo pääse potkimaan. Jos tää meinaa syntyä samoilla viikoilla kun esikko niin ei ole enää kun 7 viikkoa jäljellä. :eek: Mihin tää aika on menny? Ja tässä pitää vielä se viiden viikon työharjottelukin saada tehtyä.

Fantaihana 30+0
 
Siis nyt menee hermot tän koneen kans!!! On jo temppuillu toistamiseen tänää! Luulin ensin, että fb:ssä taas pelkästään vika, mutta ei ku täällä sama juttu! En siis nyt enää jaxa kirjottaa alusta, mitä olin tänne rustaamassa, mutta SUUR KIITOS NIILLEE KAIKILLE EDELLEEN, jotka otitte mut "tosissaan" :LOL: :heart: :heart: ! En nyt ois odottanu, et ihan noin paljo sain lohdutusta ja kannustuxia, ihan hävettää :ashamed: ! Mutta siis kiitos ja anteex! Ja röökaajille ihan tiedox, että hävettää kyllä tunnustaa, jotta minä poltan vieläkin ja en sitä tupruttelua vaan yxinkertasesti pysty ainakaa just nyt lopettaa! On neuvolassa & klinikalla valistaneet kyllä joka käynnillä! Mutta sekun ei mulle oo mm tään stressin vuox nii kauheen helppoa tumpata, ku tullu tää hölmö harrastus alotettua jo reilut 13 vuotta sitte! Oishansitä toivonu, etteiois ollenkaa alottanukkaa!

Jaah, mitäs muuta, noh eipä kait sitä juurikaan muuta tällä kertaa! Ja saas nähä onnistuuko tälläkään kertaa tää textin lähettäminen, ku tosissaan vittuilee tää kone ja en sitä masu kuvaakaan sit onnistunu tänne laittaa :| !

Nonnii siis POX oli just ja nyt 28+1=== Lanis&Tyyppi=== :heart: :heart: :heart:
 
Ainii ja juu kävin sit viimein siel kelan sivuil kattoo ja oli myönnetty äippäpakkaus 29.12.09 ja siit tehty päätös siis 31.12.09! mut kuhan saavat äntiin sen tulemaan postiin, nii menee siinä kuulemma viel parisen viikkoa! Joo ja sit kans äitiysraha myönnetty sekä vanhempainraha! Noh hyvä näin.. Eli ei tarvinnu soittaa perään! Ja ku justii olin soittamassa sinne tänää nii kolahti sit toi postiluukku, jota olinki oottanu jo kax kuukautta! =) :wave: !

Oikeen hyviä unosia maalismassut :attn: Palaamisiin, tältä erää :wave:
 
Tupakointi
Mun mielestä raskausaikana polttamiseen ei ole kuin huonoja tekosyitä, mikään ei anna oikeutta pilata syntymättömän lapsen terveyttä. Se on mun mielipide ;) Ja kyllä, itse poltin ennen raskautta PALJON. Silti tupakoiminen vauva mahassa ei ollut minulle edes vaihtoehto. Röökinpoltto loppu jo ennen plussatestiä ja kertaakaan en ole edes ajatellut polttamista vaihtoehtona!


Mutta sitten iloisempiin asioihin.
Kotiuduin juuri neuvolasta ja pienellä kaikki hyvin. Sf-mittakin noussut kahdessa viikossa 3 senttiä, johon täti oli tyytyväinen. Paino ei ole noussut tädin mukaan tarpeeksi (BMI oli 18 kun aloin odottamaan) ja kehotteli syömään. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, voin kyllä syödä vaikka kuinka paljon :LOL: Mulla loppui työt uuteen vuoteen ja nyt vaan koton oleilen. Päivät olen saanut kulutettua shoppailemalla :)ashamed:) ja vauvan tavaroiden järjestelyllä. Esikoisen kanssa käydään vielä ostamassa vauvalle paita kotiintulopäivää varten, poitsu on innoissaan kun saa päättää vauvalle kotiutumisvaatteet ja olla mukana hommissa :heart:


Mysti 30+1 (Viimeistä kymmentä viikkoa viedään! Hui!)
 
Glow
Nyt tulee omaanapaa....

Eiliset lääkärikäynnit; Ensin kävin aamulla yksityisellä aivan loistavalla lääkärillä. Hänen piti kuitenkin laittaa lähetteellä KOKSiin koska synnytän siellä ja asia vaati heidän(kin ) tutkimuksen ja seurantaa.

KOKSissa oli aivan kamala lääkäri. Tämä ei yllätä ketään joka siellä on käynyt.
Ensimmäiseksi lääkäri sanoi tylysti "mitä sä taas täällä teet, vastahan sä 2 viikkoa sitte kävit" ja "tuskin se mikään istukasta johtuva juttu on" ja plaa palaa. Seuraavaksi rupesi tenttaamaan milloin mä olen viimeksi käynyt otattamassa papa näytteen. No siinä emmin että varmaan 2-3v sitte. Siitä kun se alkoi huutamaan mulle kun jollekin vähä älyiselle että "pitää huolehtia, pitää tietää" jne. Käsittääkseni papa näytettä EI oteta raskaana ollessa! (olin myöskin vuosi sitten raskaana että sitä ei oo voitu ihan tässä taannoin ottaa ) Näin sano tänään labran tätikin. Seuraavaksi lääkäri huusi mulle kun en ollut ehtinyt käymään 30.12 määrätyissä labroissa. Ne oli määrännyt neuvolan lääkäri. Enpä päässyt uudenvuodenaattona labraan ja sitte oli pyhä+viikonloppu=labra kiinni. Olin menossa sinne alunperinkin tällä viikolla! Tämä vastaus ei tyydyttänyt lääkäri.
Kerroin hänelle että noin 2 viikkoa sitten kun kävin KOKSissa toisella lääkärillä, hän selvästi sanoi ottavansa jonku näytteen tutkimuksen yhteydessä ja että soittavat jos siinä on jotain. Eilinen lääkäri räksytti että "ei kukaan lääkäri mitään näytettä ota" !! mä olin :eek:
ja sitten kilahti. Minä annoin kuulua... En tiedä mistä se rohkeus tuli mutta itkin ja huusin sille lääkärille että anteeksi että tulin ja että en tule enää ikinä uudestaan, mut luulin et tää verenvuodon syy pitää heillä olla tiedossa ja selvittää!!

Noh, sit alko lääkäri vasta tutkimaan ultralla. Ja hänpä totesi lopuksi että istukkahan on aika alhaalla, ei ihan kohdusuun päällä, on muutama sentti välissä. Kuitenkin se istukka voi toisinaan vuotaa!!! ja sitten näytti ultrakuvia ja selitti missä vuotokohta on.
Muuttui hieman lääkärillä ääni kellossa... :whistle:
Taisi pelästyä etten uskalla todellakaan sinne enää soittaa/tulla kun sitten lopussa niin painokkaasti sanoi että tänne PITÄÄ tulla heti jos rupeaa pahasti koskemaan ja vuotamaan.
ja lopussa osasi sitten nätimmin sanoa että käy vielä labrassa antamassa näytteet.
2 viikon päästä on KOKSiin tarkistus aika.

Yksityinen lääkäri sanoi ja kirjoitti lähte lappuun että kohdunsuu on sormelle auki. KOKSin lääkäri merkkasi neuvolakorttiin että se on kiinni :eek:
Ihan kun olis vähän ottanu nokkiinsa kun tulin sinne yksyisen lähetteellä. Jouduin rautalangasta vääntämään MIKSI olin mennyt yksyiselle enkä neuvolalääkärille.

Tänä aamuna menin sinne labraan ja kysyin että mitä kaikkea sinne on kukakin määrännyt koska mulle oli tosi epäselvää.... labran täti sanoi että en todellakaan ole ainut....
Otti sitten verikokeen :eek: 2 pissanäytettä ja jonkun vielä alapäästä.... hohhoijjakata!
Siis mulla ei ole alapäässä ollu mitään vaivaa, ei ole tullu valkovuotoa pariin viikkoon, niin en osannu edes epäillä et olis jotain häikkää sielä.
Mulla toissa iltana alkoi kyllä omituiset alavatsakivut, joita en supistuksiksi sanoisi.

Rauhassa pitäis nyt yrittää ottaa ettei tulis vuotoa....
Onneks ei ole enää montaa viikkoo jäljellä. En kyllä voi käsittää että raskaus on jo näin pitkällä! aika on mennyt ihan huomaamatta.

32+0 :heart:
 
Huh, jostakin oli ilmestynyt 3 sivua tekstiä :LOL: No, nyt on luettu ja koitan muistaa kommentoida mitä piti ees kommentoida..

lana-muikku: höh, että tunnet noin. Yhdyn moneen muuhun siinä, et semmosia tekstejä tulee kommentoitua joihin on jotain sanottavaakin.
Toivottavasti välit miehes kanssa setviytyy ennen vauvan syntymää.

mussulle tsemppiä tupakkalakkoon (tai siis elämäntapamuutokseen eli loppuelämään ilman tupakkaa :) )

mustikkaiselle, mamulle ja mirabelille lämpimästi tervetuloa, aina mahtuu mukaan :)

Omat toppahousut mahtuu viel, tosin pitää piettää niitä mallia lökäpöksy eli housunreuna nippanappa häpykummun yläpuolella :D

Painoarviota ei täällä tehdä, joskin sf-mitta voi antaa jonkinlaista osviittaa tai sitten ei :D

Äitiyspakkaus tuli eilen ja oli ehkä hienoinen pettymys :/ Vaatteet tuntu jotenkin ohuilta lutruilta verrattuna vuoden 2007 malliin. Eikä ollu yksiäkään potkareita haaraneppareilla. No, tykkäsin kuite kestoista, yöpuvusta, pussilakanasta, ruokalapusta ja makuupussista :) Oli muuten nopeaa toimintaa Kelalta tällä erää, kun joskus joulukuussa vein laput ja 30.12. tuli päätökset nyt eilen 4.1. oli jo paketti postissa.

Käytiin sit miehen kans siellä Kelalla selvitteleen niitä tukikuvioita. Tämmönen ymmärrys mulle jäi käteen (katotaan sit mikä on lopullinen tuomio): saan vauvasta ä-/vanhempainrahaa ja esikoisesta kotihoidontukea JOS JOTAIN MAKSETTAVAA JÄÄ :eek: Saan kuite äitiys- ja vanhempainrahaa miniminä niin kyllä odotan sentäs saavani esikoisesa maksimin kotihoidontuen :kieh: Ja hoitolisää en usko saavani miehen tulojen perusteella.

Meinaa välissä tulla itelle morkkis kun lukee teidän muiden intoilua hankinnoista ja valmisteluista :D Esikoista odottaessakaan en oikein "osannut" hössöttää mut ehtiihän tässä vielä ;) Ainut varsinainen hankinta, jota meinaan tälle uudelle tulokkaalle hommata on uusi mobile kun esikoinen kohteli omaansa kaltoin :LOL:

En muista pitikö viel jotain kirjotella.. Kovasti :hug: kaikille jotka haleja kokee tarvitsevansa.
Mie oon tullu siihen tulokseen, et kevätpörriäinen on linkussa tuolla mahassa jos kerta pää ja jalat on vierekkäin (tai sitten tää on todellinen nyrkkeilijä, sillä kovimmat mojaukset tuntuu tossa oikean munasarjan kohdalla edelleen ja pää kuite on tossa keskellä alhaalla)
Pääasia, et masussa jaksellaan hyvin :heart:

Nyt nautiskeleen viel näistä parista päivästä kun mies kotona. Onneks on sit vain yhen yön poissa ja tulee viikonlopuksi kotiin :heart:

mobic ja kevätpörriäinen 28+6 *huomenna poksuu viikot*
 
Huh kun taas väsyttää, heräsin neljältä ja valvoin pari tuntia pirteenä kuin peipponen :kieh: Ärsyttävää, edellinenkin yö meni heräillessä ja närästyksen kanssa ähkiessä.

Hassua, että jollain menee vielä tavalliset vaatteet päälle! :eek: Mun maha on valtava ja oon ihan tuskissani kun äitiyshousut alkaa jäädä auttamatta pieniks. Ei kai nyt tässä vaiheessa enää oo mitään järkeä uusia housuja ostaa?! Mutta hankalaa on kun välillä pitäis jossain käydäkin, eikä toppahousuissa viitsi kauppoihin tai polille lähteä hikoilemaan! Ulkoilu sinänsä on kyllä olematonta, supistaa niin herkästi, ettei kävelystä mitenkään nauttia voi, sitäpaitsi se on sellaista älytöntä lyllertämistä, etten mä kohta enää kehtaa mihinkään ihmisten ilmoille lähteä.

Glow: uskomatonta, millaista kohtelua sä oot siellä sairaalassa saanut! Hyvä että sait sitten sanottua mitä ajattelet! Mun mielestä tollasesta lääkäristä pitäis valittaa sen esimiehelle. Ei kenenkään tarvitse joutua kuuntelemaan vittuilua jos joutuu lääkärillä käymään, tuskin sinne kukaan sen lääkärin kiusaksi menee. Huh.
Mun paino on nyt taas vaihteeksi noussut tässä joulun ja uuden vuoden tienoilla pari kiloa oltuaan pitkään paikoillaan, kokonaisuudessaan nousua on nyt joku 15-16kg, riittäisi kyllä jo... Ja mun kädet on ruvenneet turpoamaan ärsyttävästi, mutta siitä taisinkin jo valitella edellisessä viestissäni.

Kinder: saako kysyä miksi haluaisit sektion? Ihan vaan kun itselleni asia on juuri päin vastoin, en millään haluaisi sektiota ja pelkään vähän väliä että joudun siihen kuitenkin jostain syystä, kuten nyt siksi, jos vauva sattuu sitten kriittisessä vaiheessä olemaan perätilassa eikä suostu kääntymään. Mulle se sektio olisi niin suuri pettymys, toivoisin yli kaiken että voisin synnyttää alakautta kuten aiemmilla kerroilla.

Sairaalakassin pakkaaminen tuntu vielä hieman ennenaikaiselta, vaikka eihän sitä toisaalta koskaan tiedä milloin lähtö tulee. Ehkä tavallaan edelleen pelkään, että joudun vielä ennen synnytystä osastolle makaamaan ja sitä varten ei kyllä yhtään houkuta kassia etukäteen pakkailla. Olen kyllä jo vähän niitä vauvan kotiutumisvaatteita miettinyt, myönnetään. :D
Pinnasänky ja kaukalo pitäisi vielä kaivaa vintiltä ja tehdä jotain pieniä hankintoja, kuten pyllyrasva, vaipat ja liivinsuojat, muuten kaikki on suunnilleen valmiina, joskin sekaisin. Ja kaipa se olisi kiva ostaa sitten itselle sairaalareissulle jotain kivaa (=akkainlehtiä ja karkkia). Mulla on vieläkin tallella edelliseen synnytykseen ostamani ristikkolehdet, ei oikein siinä käynnistelyn aikana keskittymiskyky riittänyt ristikoitten täyttelyyn :LOL: Ja siitä on seitsemän vuotta, eli eipä ole tekemisen puute tainnut pahemmin vaivata... :D

Lisäys: mobic : se kotihoidontuki riippuu siis käsittääkseni siitä, minkä verran esikoisesta sitä saisit (eli minkä ikäinen hän on), siitä määrästä vähennetään se sun päiväraha ja erotuksen saat, jos sitä jää.

Ja vielä toinen lisäys: meillä on sellanen ihan perus Baby björn -rintareppu ja se on kyllä mun mielestä ollut aivan hyvä. Tulee mieleen kun mentiin Gran Canarialle kun kaksoset olivat nelikuisia, laitettiin lentokentällä rattaat menemään ruumaan ja vauvat rintareppuihin, lisäksi molemmilla käsimatkatavarat selkärepuissa ja esikoisella oma reppu :D

Ja tupakoinnista täysin samaa mieltä mystin kanssa.
 
No niin nyt olis se sokerirasituskin ohitte, jee. Aika meni nopeesti kun oli hyvä kirja mukana, mutta olo ei tosiaan ollut mikään mainio. Alko närästämään heti sen litkun jälkeen ja suuhun tuli sitä litkun makua tasasin väliajoin. No ei tarttenut mennä töihin enään ja huomenna pyhä, ihanaa olla vaan kotona ( taas ) :heart:

Järkyttävä lääkäri glowlla. Hienoa kuitenkin, että sait sanottua jotain takasinkin sille. Mä olen yleensä niin ujo, että meen ihan hiljaseks ja vedän raivarit sitten yksikseni :ashamed:

Samaa mieltä tupakoinnista kun mysti. Itse poltin semmoset 10 vuotta paljon, erittäin paljon ja sytkäri lens roskiin vähän ennen testin tekemistä. Ei ole käynyt täälläkään edes vaihtoehtona polttaminen. Jokainen tyylillään kuitenkin. Mielestäni kuitenkin pitäisi sen verran selkärankaa olla että pystyy lopettamaan, kyse on kuitenkin vauvan terveydestä ja mikäs sen tärkeämpää. IMO.

Abello ** 31+0** :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mysti:
Tupakointi
Mun mielestä raskausaikana polttamiseen ei ole kuin huonoja tekosyitä, mikään ei anna oikeutta pilata syntymättömän lapsen terveyttä. Se on mun mielipide ;) Ja kyllä, itse poltin ennen raskautta PALJON. Silti tupakoiminen vauva mahassa ei ollut minulle edes vaihtoehto. Röökinpoltto loppu jo ennen plussatestiä ja kertaakaan en ole edes ajatellut polttamista vaihtoehtona!
Ei voi mittään mut oon tässä täysin samaa mieltä, en halua ketään loukata mutta tätä mieltä olen itsekin. Minäkin oon polttanut varmaan 10-11 vuotta mutta raskauksien aikana en yhtään! Aina on ollut muuten vaikea lopettaa mutta minulle raskaus on tässä tapauksessa "itsestäänselvyys" että lopettaa samantien =) Ja mielellään juuri siinä vaiheessa kun alkaa "suunnittelemaan" raskautta. Sama ajattelutapa tietysti alkoholinkin kanssa, mulla tietty täysin nollalinja kaikkiin alkoholipitoisiin. Tiedän eräitäkin tapauksia jotka raskauksien aikana kävi baarissa ja joi :( Ja poltti tupakkaa nautinnolla maha pystyssä tupakkahuoneessa.... :( :(

Narkissos En tiedä kunnon syytä että miksi mutta asia tuntuu vaan pelottavan kamalasti. Esikoinen syntyi sektiolla (muuten oltais menty alatiesynnytyksellä mutta esikoinen oli päättänyt vaihtaa asentoaan niin että sektiopäätös tuli) En edes siinä tilanteessa pelännyt yhtään että sektiolle mennään ja hoitajatkin sanoi että oompas esimerkillinen tapaus kun en panikoi tms :D Mutta sektio meni tosi hyvin eikä mitään ikävää muistoa oo itse tilanteesta.
Noh, sitten kun tulin raskaaksi niin minulle selostettiin alusta alkaen että sektiolla mennään ja varsinkin sen jälkeen kun sain tietää oottavani kaksosia. Joten sektiosta puhuttiin jatkossakin ja aikaisemmasta sektiosta ei mitään huonoa mieltä niin halusinkin sen sektion joten oon alusta lähtien täydellisesti motivoitunut että tässäkin päädytään sektioon. Yhtäkkinen "takinkäännös" neukkatädiltä sai mut kuitenkin sen verran paniikkiin kun en oo kunnon alatiesynnytystä ees kokenut ja nyt on tulossa 2 vauvelia ! Pahinta ajattelen on se pitkäkestoinen avautumisvaihe joka voi kestää ikuisuudenkin ja siihen päälle vielä ponnistusvaihe, noh kun 1 vaavi on sieltä tullut sitten niin vielä toinen ulos....... "ekakertalaisena" tähän nähden ei paljoa houkuttele. Vielä vähemmän houkuttelee tieto siitä että tässä voi käydä sitten niin että toinen tulee alakautta ja toisen kanssa mennään sektioon (eiii....) Vähän oon jo ehtinyt ajatella alatiesynnytystä ja paniikkikin jo loppunut mutta kyllä mä haluan vauvat yhestä paikkaa tulevan enkä kahesta :eek:
Oon jo jopa ajatellut että jos näyttää siltä et kummatkin siinä asennossa että tulisivat alakautta molemmat niin suostuisin yrittämään ainakin =) Onhan se alatiesynnytys tietty varmasti miljoona kertaa parempi mutta kun on nämä ajatukset/pelot niin minkäs sille voi.

Tulipa kauhean pitkä selostus taas , taidampa mennä syömään kun on taaas nälkä.... :D

Ainiin ja kaikki uudet tervetuloa maaliskuisten joukkoon :flower:

niin joo ja tänään poksui 31+0 :heart:
 
Kinder kiitos vastauksesta! Mulle se taas on jotenkin niin, että vaikka kummassakin synnytyksessä oli omat ongelmansa, niin mä kuitenkin tykkään synnyttämisestä ja olisin pettynyt, jos en tällä kertaa saisi sitä kokea, tuntuisi, että jotain oleellista jäisi tästä raskaudesta kokematta. Ymmärrän kyllä hyvin tuon, että jos ei kerran ole aiempaa alatiesynnytystä, niin kaksosten synnyttäminen alakautta voi tuntua aika pelottavalta! En edes taida ruveta omaa kaksossynnytystä sulle sen kummemmin kuvailemaan, vaikka nyt jälkeenpäin olenkin ihan tyytyväinen ;) Toivotaan, että saadaan kumpikin sellainen synnytys kuin toivotaan :D
 

Yhteistyössä